Kojelauta |  Seuraa blogia |  Lisää blogeja |  Luo blogi! | 
Anna bloggaajalle lahja | Sivun alkuun | Seuraa blogia | Ilmoita blogista
Kirjoittaja

Uudenkaupungin asioista kirjoittelen ehkä vähän myös muustakin mikä ainakin itseäni kiinnostaa. Olen Harto Forss. Eläkeläinen, entinen Kemiran Ugin tehtaiden pääluottamusmies. Nyt kun aikaa riittää niin kunnallisessa vaikuttamisessa olen myös enemmän mukana. Tällä hetkellä olen valtuustossa ja hallituksessa.

Esa Kaitila

Massa- ja paperiteollisuuden tuotantomäärät per työntekijä ovatkin Suomessa maailman kärkeä. Eroa saksalaisiin, itävaltalaisiin ja ruotsalaisiin on lähes 30 prosenttia.

Paperiliitto

Alf Rehn

Kukaan ei halua olla sosiaalidemokraattien puoluesihteeri. Kukaan ei halua olla keskustan puheenjohtaja - paitsi Paavo Väyrynen. Ja hänkin sanoo suostuvansa hoitamaan tehtävää vain, koska kukaan muukaan ei siihen kykene.

Turun Sanomat



Roope Lipasti

Norjassa massamurhaaja Breivik todettiin toisessa mielentilatutkimuksessa syyntakeiseksi, ja hänet voidaan siis tuomita vankilaan. Sopii toki kysyä, että jos Norjassa terveet ovat tuollaisia, niin millaisia ne hullut mahtavat olla.

TS Extra

Jälkimaku

VR Groupun turvallisuusjohtajana aloittaa kesäkuun alussa. Rauno hammarberg, joka on tähän asti toiminut Nokian turvallisuusjohtajana. on sitä aikoihin eletty: VR on jo kiinnostavampi työnantaja kuin Nokia.

Turun Sanomat

Jälkimaku

Maailman ohuimmat kirjat-sarja on saanut uusia teoksia: Stephen Elopin saavutukset Nokian johdossa ja Perussuomalaiset huumorin helmet.

Turun Sanomat

Kommuunisti

Kukaan ei ole velvoittanut yksityistä puolta vastaamaan päivystyksestä, terveydenhuoltohenkilökunnan koulutuksesta ja vaativien sairauksien erikoissairaanhoidosta. Kukaan ei vaadi toisin kuin bussiliikenteessä ottamaan myös kroonisia ja hankalasti hoidettavia, mutta vähemmän tuottavia tapauksia hoidettavaksi.

Keva




 

06.01.2010 - 14:43

 Ei pitäisi asioita suureneella, mutta kyllä tämä nykyinen keskustelu saa ihmettelemään missä ollaan ja minne mennään. En ole pitkän valtuusto urani aikana ollut sellaisessa keskustelussa kuin viime valtuustossa. Puhutaan toistuvasti niskalaukauksista ja puhutellaan herra majuri jne. Kaikki tietenkin kätketään leikinvarjoon.

Nyt naapuri blogissa kerrotaan oikein isoilla kirjaimilla, että iäkkäämmille on monttu auki. Itse olen kyllä monttu auki, millaisia anarkisteja ympärillämme oikein vaeltaa. Ei pitäisi vetää yhtäläisyysmerkejä viime aikojen tapahtumiin, mutta kyllä nyt jossain pahasti mättää. Ei sivistyneessä yheiskunnassa pidä mennä täysin rajoittamattomiin ihmisoikeuksiin. Toisten rajoittaminen on toisten suojelua.

Kun nyt usein olen toisinajattelija, niin näkisin Sellon tapahtumissakin suurimpana syyllisenä lähestymiskieltolain heikkoutta. Ampuja oli lähestymiskiellossa ja rikkonut sitä poliisienkin tieten toistuvasti. Mitään ei tehty. Tietääkseni nytkin on lukuisasti samaa kohtaloa kokevia, jotka joutuvat elämään jatkuvassa pelossa. Olkapään yli pitää jatkuvasti katsoa. Lakia pitää nopeasti uudistaa. Rikkomuksiin pitää poliisin puuttua ja rangaistuksia rikkomuksista tulla. Lopulta vaikka yhteiskunnasta eristäminen jollei muu auta. Kaikilla on oikeus elää tuntematta fyysistä vaaraa.

-Juha A.- kirjoitti 06.01.2010 - 16:32
Tietoisen näppärästi unohdit tämän Olli Haapalan eilisillan otsikon Ukin uutisista:
"Kaupunginjohtaja uhkasi toimittajaa hakkaamisella"

Nuo valtuustossa olleet puheenjorinat ovat jonninjoutavia yo. otsikon rinnalla! Terveisin niskalaukaus -sanaa valtuustossa käyttänyt reservin upseeri!
Euripides kirjoitti 06.01.2010 - 17:13
Rouva kaupunginjohtaja esiintyy nyt kuin rva Ceausescu ! Jos nyt ensin katsotaan mitä tästäkin seuraa. Mutta toimittajan uhkailu KJ:n toimesta ei jää tähän !!!
Harto Forss kirjoitti 06.01.2010 - 17:18
En nyt oikein taaskaan ymmärrä mitä ihmettä minun siihen pitäisi tehdä tai kommentoida. En ole kummankaan veljen vartija. Minulta nyt odotetaan jo jokaiseen asiaan jotain. En ole MacGyver. Kirjoitan omaa blogiani ja sillä hyvä.
Jorma Aaltonen kirjoitti 06.01.2010 - 17:18
Näin on. Lopetan myös täällä päin kommentoinnin, jos toimittajia uhkaillaan Kari Kosken tapaan. Samalla voin ilmoittaa, että olen asiantuntija ympäristöasioissa ja niihin kohdistuvissa valituksissa.
Harto Forss kirjoitti 06.01.2010 - 18:49
Tuli mäenlaskussa tauko. Pääsin taas katsomaan mitä nimimerkit suoltaa. Toivoisi kyllä löytyvän oikeat nimet. On aika flunssa enkä päässyt koripalloa katsomaan. Tuli Korihaille pitkästä aikaa kunnon voitto. Eikä ole ilmeisesti tarvinnut peluuttaa kovasti edes ykkösviisikkoa. Ainakin siitä päätellen, että Saaristo oli paras pistemies 2 minuuttia ennen loppua. Toivottavasti Ahosen toinenkin hyppy onnistuu. Vieläkin, mikä virus meihin ukilaisiin on oikein mennyt. Ei muuta kuin kaikille paskaa silmille ja nurkan takaa.
Mitä sanottiin kirjoitti 06.01.2010 - 19:16
Perussuomalaisten vaaliohjelmassa?
s.21:
"
Koska pakolaisuuden tarkoitus ei ole elintasopakolaisuus ja jääminen Suomeen, vaan paluu takaisin
lähtömaahan, on oleskelu täysin vieraassa kulttuurissa omiaan luomaan turhautuneisuutta ja erilaisia
lieveilmiöitä, jotka aiheuttavat usein turvattomuutta kantaväestölle. Siksi Perussuomalaisten
mielestä valtion olisikin järkevämpää tukea turvan antamista lähtömaata lähempänä olevilta
alueilta, jossa todennäköisesti pienemmillä taloudellisilla resursseilla saadaan aikaan sama tai jopa
parempi lopputulos. Nämä alueet ovat paitsi maantieteellisesti, myös kulttuurisesti lähempänä
avuntarvitsijaa.
Näin vältytään myös niiltä tilanteilta, joissa vakavan rikoksen Suomessa tehnyt pakolaisstatuksen
saanut henkilö tulisi käytännössä karkottaa Suomesta takaisin lähtömaahansa.
Maamme sisäinen turvallisuus perustuu yhteisöllisyyteen, poliittisen järjestelmämme yleiseen
hyväksyttävyyteen, enemmistöpäätöksentekoon ja vähemmistöjen asianmukaiseen huomioimiseen.
Vähemmistöjen aseman takaamista eivät pitkällä tähtäyksellä edusta sellaiset poliittiset ratkaisut,
joissa valtaväestö kokee joutuvansa perusteetta huonompaan asemaan suhteessa johonkin
vähemmistöön. Siksi maamme ulkopuolelta tulevia pakolaisia ei Perussuomalaisten mielestä tule
missään tilanteessa asettaa erilaisin yhteiskunnallisin tuin parempaan asemaan kuin suomalaisia.
"

http://www.perussuomalaiset.fi/ohjelmat/kunnallisvaaliohjelma2008/getfile.php?file=182
merja koski kirjoitti 06.01.2010 - 19:25
Ei nyt kannattaisi nimitellä yhtään enempää. Ehdoton totuus, korostan ehdoton totuus on, että Olli Haapala valehtelee blogissaan törkeästi, Kaupunginjohtaja ei todellakaan ole uhannut Haapalaa. Käsi raamatulla! Uskomatonta ajojahtia ja valheiden levittämistä. Sosiaalista mediaa kauheimmillaan. Väkivaltaa, jota en ole missään ennen kohdannut!!!!
H-P kirjoitti 06.01.2010 - 19:45
Hienoa, että kaupunginjohtajan vaimo avautuu, puolustaa ja oikaisee asiat. Kenenköhän muun suusta kuuluu totuus kuin lasten? Vaimon?
Harto Forss kirjoitti 06.01.2010 - 20:08
Kyllä varmasti taas loka yön aikana lentää, kun rohkenen puolustaa kj:ta. Väkivaltaan kuuluu erottamattomasti myös koulu- ja työpaikka kiusaaminen. Olen sitäkin saanut ikäväkseni paljon nähdä elämäni varrella. Aina en ole rohjennut kiusattua puolustaa ja niitä tilanteita kadun. Ei kj eikä vaimo minun puolusteluani kaipaa, mutta en voi vaieta. Todella hävettää ukilaiset. Tiedän, että teitä ei ole kuin kourallinen. Se onkin sitten äänekäs kourallinen. Asiallinen käytös pitäisi kuulua kaikkeen kanssakäymiseen. Millä tällaisia hyökkäyksiä vastaan voi puolustautua. Ei millään, kaikki asiallinen kommentointi on vastapuolen mielestä naurettavaa valhetta. En tunne kunnianloukkauslakia, mutta ei se mitään auta. Se on yhtä tyhjän kanssa kuin lähestymiskielto. Työsopimuslain tunnen, siellä todetaan irtisanomisperusteen täyttyneen, kun loukkaa työnantajaa tai hänen perhettään. Tämä pykälä ei toivon mukaan koske ketään kommentoijaa. Rauhoitutaan, kyllä elämä voittaa. Yön yli nukkuminen auttaa kummasti ymmärtämään.
H-P kirjoitti 06.01.2010 - 20:20
Siis olin aivan tosissani. Kukas muu se miestään puolustaa kuin vaimo. Eiköhän se ole ihan vihkikaavassakin, että niin myötä-kuin vastamäessä.
Toiseksi en todellakaan usko, että KJ:n vaimo "alentuu kommentoimaan "tällaisia blogeja". Ei millään pahalla.
Sen verran olen olut tekemisissä KJ:n vaimon kanssa, että hän liikkuu ihan eri atmosfääreissä. Eli tuo merja koski on aivan joku muu kuin aito merja koski.
Muistakaa, että blogeissa voi hieman käyttää satiiria. Eihän nämä muuten kiinnostaisi, minua ainakaan.
Persut kirjoitti 06.01.2010 - 20:21
hakee tietenkin vikaa ulkomaalaista. Ikävää vaan että nää akan hakkaaja körmyt on lähes kaikki supisuomalaisia.
Arttu Lehtonen kirjoitti 06.01.2010 - 23:07
Lähestymiskieltolain heikkoudesta olen kanssasi samaa mieltä.

Siitä kuka on suurin syyllinen en voisi taas olla enempää eri mieltä kanssasi. Suurin syyllinen ampumisiin on aseen laukaissut henkilö, piste.
Harto Forss kirjoitti 07.01.2010 - 10:22
Ei me nyt niin kovasti olla erimieltä. Lähestymistapamme on erilainen. Tottakai puukkoon tai puntariin tarttunut on viime kädessä vastuullinen. Monilla tai kaikilla mielenterveys ei ole enää ihan kohdallaan. Jos lähestymiskieltoa on rikottu niin pitäisi olla keinot puuttua asiaan heti riittävän voimakkaasti. Tähän lakiin ei ole yksikään poliitikko puuttunut. Puhutaan vain ulkomaalaislaista niinkuin ongelma ei koskisi suomalaisia.
Anonyymi kirjoitti 07.01.2010 - 10:44
Aluesanomat osti Ukin Uutiset. Paska juttu.
Todella kirjoitti 07.01.2010 - 12:01
Silloin kun Alue Uutiset vaihtoi omistajaa, lehti romahti Pyhärannan ja äärioikeiston (persun) äänenkannattajaksi. Aiemmin lehteä melkein odotti. Nykyisin jos selata viittii niin hyvä on. Eikä uusi omistajan vaihdos sitä miksikään muuttanut. Käykö nyt samoin?
Tarmo Kangas kirjoitti 07.01.2010 - 12:14
- että LÄHESTYMISkielto on ainoastaan paperinen 1 v. voimassa oleva TUOMIO, ei se sinänsä estä kieltoon määrättyä ottamasta yhteyttä suojattuun henkilöön
- kiellon rikkominen on sitten vähäinen sakkorikos. - Sen tehostamiseksi Tuija Brax ehdottaa jalkapantaa tms. elektronista valvontaa, tehoaisiko sekään kaikkiin patologisiin tapauksiin ?
- Harto ehdottaa eristämistä ? - Minne ? - Parisuhdeväkivaltaa on vaikea kitkeä ja estää ennalta kun on uusperheitä, exää ja etnisiä liittoja.
- armeijassa määrättiin POISTUMISkieltoja - senpä vuoksi vietin RAUKin ajan Isosaaressa H:gin edustalla lähes koko syksyn v.-66 ilman lomia.. syynä ei ollut väkivalta vaan iltatoimista lintsaaminen
- poistumiskiellon valvonta on 100 %:n varmaa (ainakin saaressa ja vankilassa), lähestymiskiellossa taas pitäisi turvata "uhrin" normaalia siviilielämää, työssäkäyntiä yms.
Harto Forss kirjoitti 07.01.2010 - 13:25
En yhtään epäile etteikö kysessä ole vaikeasti ratkottava asia. Joihinkin tehoaa jo oikeuden päätös. Joihinkin tehoaa varmaan sakkokin. Sitten on se vaikea aines. Pahimmilla ei varmaan auta mitkään uhat vaan vankila tai pakkohoito lienevät keinoja. En ole asiantuntija. Lähestymiskieltoa pitäisi ryhtyä pohtimaan asiantuntijoiden ja saattaa laki toimivaksi. Ei vaan näytä maan hallitusta kiinnostavan. On mukavaa saada itsekin laittaa jotain hallituksen piikkiin.
Rakkaus, tunteet, järki kirjoitti 07.01.2010 - 13:42
ja lainkuuliaisuus ei aina oikein natsaa. Ja kun siihen lisätään vielä kahden eri uskontokunnan edustus eri / samaa sukupuolten välillä, niin lopputulokset on luettavissa joka ainut päivä eri uutishuoneiden lööpeistä. Maailma muuttuu koko ajan väkivaltaisemmaksi, kiitos tietokoneiden ja eriarvoisuuden lisääntymisen. Sou, tullaan paikallistasolle. Mitä sitten tehdään jos kaupunginjohtajatason ihminen syyllistyy väkivallalla uhkailuun kuten tuntemasi toimittaja väittää. Kerro se Harto. Hyväksytkö sen koska kyseessä on tietty henkilö? Tähän blogiin turhaa hakea globaaleja ongelmia. Niitä ei ukitasolla ratkota.
Harto Forss kirjoitti 07.01.2010 - 16:02
Minun blogissani ei ole tarkoitus ratkoa globaaleja eikä paikallisia ongelmia. Kirjoitan kaikenäköisestä mieleeni tulevasta ja toivottavasti se herättää asiallista keskustelua. Osallistun siihen mielelläni. En hyväksy väkivaltaa, en fyysistä tai henkistä. Siihen ei vaikuta tippaakaan minkätasoisesta henkilöstä on kysymys. Kysymyksen asettelu saa jo epäilemään kysyjän vaikuttimia, kyseisen tasoiset ihmiset pitää saada jalkapuuhun. Olen varmaan jo aiemmin kirjoittanut, että plm aikanani eräs tärkeimpiä opetuksia oli se, että jonkun kertoessa tulleensa väärin kohdelluksi, pitää kysyä vastapuolen kantaa. Kertomus on yleensä täysin toinen. Eikä kumpikaan valehtele. Näkemys vain on erilainen. En tähänkään asiaan ota mitään kantaa ennenkuin olen kuullut molempien osapuolten kertomuksen tapahtumasta. Enkä niitä halua erityisemmin kuulla. En ole tässä asiassa plm:n sen puoleen kuin minkään muunkaan asemessa. Ainoastaan kirjoittava blogin pitäjä. Jos nyt jotain sanoo, niin kahden aikuisen miehen keskustelussa kuulostaa turpiin vetäminen samalta kuin kahden lapsen uhkailussa, "naama kii taik mä heitä lakkis puuhu".
merja koski kirjoitti 07.01.2010 - 16:05
Rakkaus jne.nimimerkille. Miksi ihmeessä jatkat valhetta eteenpäin, kun itsekin näytät epäilevän toimittaja Haapalan väitettä? Väkivalta tai sillä uhkailu on todella kaukana kaupunginjohtajastamme. Etsikää ja vaatikaa totuutta ja rehellisyyttä, on kauheaa katseltavaa kun valheilla ja pahansuopaisuudella ratsastetaan. Sillä on aina saatu aikaan vain pahaa. Sitäkö te haluatte?
Harto Forss kirjoitti 07.01.2010 - 16:13
Väkivalta keskusteluun tulee ihan kiitettävästi kommentteja. Tosin ei juurikaan naisilta. Onko niin, että Ukissa vain naiset pahoinpitelevät kumppaneitaan?
Ihmettelijä kirjoitti 07.01.2010 - 17:44
tässä viestiketjussa on kaksi kertaa nimimerkki merja koski kommentoinut tätä ukinuutisten juttua joka on tässä
http://ukin.uutiset.vuodatus.net/blog/category/Kotimaa

kuka on kuka, miksi juttu ei poistu ja kuka on väärässä tai oikeassa?
tehkää jotain sellaisia toimia jotka vaikuttavat siihen että toisen väittämät kumotaan ja ne poistetaan jonkun pääkäyttäjän toimesta. aivan turhaa jaahnaamista tämmösessä palstassa. niin kauan kuin juttu on ukinuutisten palstalla niin silloin sitä pidetään totena. jutun tekijä tai uhannut osapuoli on syyllinen. siis jompi kumpi valehtelee. lukijat päättelevät että kummalla osapuolella on voinut pinna palaa.
Harto Forss kirjoitti 07.01.2010 - 19:11
En ole toistaiseksi sensuroinut sanaakaan. Enkä aio sensuroida näistäkään viesteistä. Blogin pitäjä tai pääkäyttäjä eivät ole tuomareita, jotka päättävät kuka on oikeassa. Tämä on vain keskustelupalsta, kuten olen jo monesti todennut. Ylhäällä olevista valikoista löytyy pääkäyttäjä. Myös Ukin Uutisten pääkäyttäjä on sama. Samasta Vuodatusohjelmasta huolimatta meillä kummallakaan ei ole pääsyä toisten juttuja tai kenenkään kommentteja toisen ohjelmasta poistamaan. Enkä usko edes halujakaan olevan. Ei ainakaan minulla. Tehdään siis niinkuin viimeisessä lauseessa sanot.
KORKEAN TASON SOVITTELIJA kirjoitti 07.01.2010 - 20:05
- on U:gin kunnallispolitiikassa nyt tosi tarpeen...muuten kiehuu yli ja menee ööveriks, siitähän mm.Harto on jo aiemmin blokkaillut.- Koska
- nyt kuulemma puuhataan rikosilmoitusta siitä arkkitehdin lausunnon VÄÄRENTÄMISESTÄ kouluverkkoasiassa
- ihme, jollei tehtäis VALITUSTA koulujen lopettamisista
- sitten varmaan O.H. tekee tutkintapyynnön KJ:n LAITTOMASTA UHKAUKSESTA
- sitten on tulossa lukemattomia KUNNIANLOUKKAUSSYYTTEITÄ - puolin ja toisin ( mahtaako merja koski olla jäävi todistajaksi ?? )
- ei tästä puutu enää kuin jonkun valtuutetun PAHOINPITELY ( niskalaukauksista on vain onneksi puhuttu), mutta VÄKIVALTAhan oli tämän blogin otsikko
- RAKEn kyllä pitäis pyörtää puheensa ja kirjoittaa tosi tapahtumiin (onko yhdys sana ? ) perustuva dekkari nykyisestä HURLUM-HEI menosta !!
ja kas kirjoitti 07.01.2010 - 20:15
Hienoa Forss. Juha Aaltonen nimittäin sensuroi johdonmukaisesti epämiellyttävät kommentit. Näyttää komialta, mutta vellit taitaa olla housuissa.
PAX  kirjoitti 07.01.2010 - 20:23
- huh - huh, onkohan suunta ihan U:gin menestysstrategian mukainen ? - Tästähän näky tulevan todella kriminaali "lännen kaupunki" - jollei jo ole ?? - Miten olisi uusi UUDENKAUPUNGIN RAUHA ? Mentäis torille - 20 ¤ C pakkaseen > 10 tunniksi hieromaan yksituumaisuutta, vois siinä JAVAnkin nikotiinipurkka jäähtyä ja muittenkin leukapielet lonksua ja puhe-elimet jäätyä. Sitten ensiapuun, kättä päälle ja ei kun kohti uusia sikailuja (po. seikkailuja) eli päin energisempää UKIA !- Ai niin - se RAUHANSOPIMUS ... ?
83.146.204.40 ip- numeroa seurataan kirjoitti 07.01.2010 - 20:35
terveisin ylläpito
Vihdoin kirjoitti 07.01.2010 - 21:40
vuodatus.net tarttui asiaan. Ette keskustele tämmöisillä palstoilla mun ja rva Kosken asioista ja kirjaanvaihdosta. Olli/UU
-Juha A.- kirjoitti 08.01.2010 - 01:11
Meni myöhäiseksi näköjään nyt, mutta näin on näreet "ja kas" -nimimerkille. Jos blogiini tulleet kommentit eivät rakenna millään lailla alkuperäistä blogi-aihettani, niin saatan olla julkaisemmata koko kommentin. Sekös joitain hatuttaa. Itse kukin saa tehdä oman bloginsa jos tarinaa riittää asiasta ja vaikka sen vierestä.

Sitten "ja kas", ai niin, olenkin jo vastannut sinulle pidemmän kaavan kautta Javan ja omassanikin vielä syvällisemmin.
Ollin kurjuus kirjoitti 08.01.2010 - 09:16
kirjoitat kj.n uhanneen lyödä kuonoon, sitteen asiasta ei keskustella. miten niin? Esität törkeän väitteen ilman todisteita. eikä asiaan kellään mitään sanomista. Toimittajana sinun pitäisi ymmärtää juttusi jälkeen asian olevan yleinen ja ainakin merja kosken olevan julkisesti puolusteluun olevan oikeus. miten sinulla yksin on tähän oikeus. Samoin soijatehdas. on normaalia lähettää jopa tiedote hyvissä ajoin ennen tiedotustilaisuutta ja ilmoittaa julkaisupäivä. siitä huolimatta sitä ei rikota vaan odotetaan virallista tiedotusta. onko sinulla toimittajakokemusta. Olet nyt töpännyt pari kertaa niin perusteellisesti että ymmärtää piiloutumisen halun se ei vaan enää käy.
Harto Forss kirjoitti 08.01.2010 - 09:32
On tullut jälleen kovaa tekstiä illan ja vielä aamunkin aikana. Erityisesti ihmetytti ylläpidon kommentti. Otin yhteyttä. Se ei ole heiltä eikä asia jää tähän. Aletaan nyt pysymään edes kohtuullisen hyväksyttävissä tavoissa. Nimimerkki on mielestäni täysin hyväksyttävissä ellei mennä haukkumaan nimeltä tai tunnistettavasti, mutta kirjoittaminen jonkun muun nimissä on aika ikävää.
Jättäkää kirjoitti 08.01.2010 - 12:26
Ukin Uutiset rauhaan. Haapalahan ei ole puolustellut ja selitellyt mitään. Ette edes ymmärrä mikä hänen viesti oli, huoli maan maa- ja kotitaloudesta. Suomen kannalta kysymys on lopulta suuren luokan nurkanvaltauksesta. Ja taisi olla sekin, että häneltä melkei vietiin skuuppi. Kaikki hälinä perustuu yhteen puhelinkeskusteluun, josta emme tiedä paljoa, mutta kaikella on seurauksensa.-LK
kilpailussa juopunut kirjoitti 08.01.2010 - 12:58
vip-tilassa jo niin veto pois hevosvoimista ja nopeista kaarteista että meinas jäädä puheet pitämässä kaupungin ykköstanssimestassa. onneksi puoliso vähän jeesasi.
-Juha A.- kirjoitti 08.01.2010 - 13:03
Näyttää Ukin uutisten sisältö muuttuneen.
Mitä muuten ylläpidosta sanottiin, kun olit yhteydessä? Uhkasivatko sulkea jo joidenkin blogeja väliaikaisesti vai kehottivatko kiivaampaan keskusteluun?


Harto Forss kirjoitti 08.01.2010 - 14:06
Ei ollut mitään puhetta oliko käymämme keskustelu julkinen. Yllä olevaan kommenttiin kysyin luvan. Oma mielipiteeni on, etteivät meidän blogimme mitään huomiota ole herättäneet. Siksi ihmettelin kommenttia ja epäilin ettei se voi olla totta.
ollin kurjuus kirjoitti 08.01.2010 - 14:43
olet sä uskomattoman naivi. keljuijet muita nimellä ja nimerkillä ja sitten kun tulee tosipaikka ei kestä takapuoli merivetä. luuletko ihan tosissas ettei sinua tunnisteta. Jättäkää ja jne nimimerkestä.
Kiitos LK kirjoitti 09.01.2010 - 08:09
että jaksat kannustaa, saat käyttää konettani aina kun haluat. Asiat paisuvat silloin kun ei tiedetä, ja kun hölötetään, ei saa tietoa. Olen iloinen että tulossa usasta on 17 kollia (TS:n pääkirjoitus). Olli
Anonyymi kirjoitti 10.01.2010 - 23:10
Tietämättömyyttä ja katkeruutta täynnä oleva kirjoitus. En nyt ala muuta korjaamaan kuin kulakit oli maanviljelijöiden nimi Venäjällä ja sittemmin Neuvostoliitossa. Saattoi niitä Siperiassa olla. Tarkoitatko, että Svinhuvud myytiin maaorjaksi Siperiaan?
miten niin taas katkeruutta? kirjoitti 10.01.2010 - 23:44
tutustu vaikka halla-ahon blogiin niin näet tilastoja. tiedätkö muuten miten paljon Suomen valtion budjetista menee vuositasolla ns. pakolaispolitiikan hoitamiseen? Annanpa suuntaa. Sillä summalla pyörittäsi Ukin kaupunkia vähintään viisi vuotta! Sellaista on katkeruus. Gulagithan tässä oli ne olleelliset asiat. Tietty.
Entinen Slussenin sissi kirjoitti 11.01.2010 - 04:14
Tuskin sitä Sellon ampujaa Kosovossa yllätettiin. Ei haastattelua ilman lupaa voi tehdä. Maasta mistä pakolainen lähtee, ei ikuisesti vallitse sotatilaa lukuunottamatta Lähi-Itää ja Somaliaa. Tiedätkö muuten, että suomalaisia on ulkomailla yhtä paljon vankiloissa kuin ulkomaalaisia Suomessa. Ibrahimille olisi jotain pitänyt tehdä jo etukäteen. Siitä olen samaa mieltä. Rikollisia ja mielenvikaisia on kaikissa roduissa. Ei suomalaisia -70 luvulla Ruotsissakaan internoitu, ellei Slussenin siltoja sellaisena leirinä voi pitää. Ei Australiassa, ei aiemmin USA:ssa, ei Kanadassa jne. Jos väität, että käyttäytyivät kunnolla ja tekivät töitä, et totisesti tunne historiaa. Vieläkin USA:ssa on paljastunut suomensukuisia joukkomurhaajia.
Entinen elintasoloinen kirjoitti 11.01.2010 - 08:06
Olin minäkin Ruotsin loisena yli 10 vuotta. Ei ollut herkkua. Aina kun suomalainen teki jotain otsikkona oli, Taas suomalainen. Ilman Kerberoksen tapaisia yksisilmäisiä pelkääjiä maailma olisi meille kaikille paljon parempi elää.
siunakkoon kirjoitti 11.01.2010 - 08:21
pelkästään hesassa asuu muistaakseni jo 5000 somalia + muut päälle + muut kaikki ulkomaalalaiset suomessa asuvat.
vertaa tuonne:
Tiedätkö muuten, että suomalaisia on ulkomailla yhtä paljon vankiloissa kuin ulkomaalaisia Suomessa.
Slussenin sissi kirjoitti 11.01.2010 - 16:10
Mitä siunatkoon haluaa sanoa. Toistan oman ajatukseni vielä. Suomalaisia on lähtenyt runsaan 100 vuoden aikana joukoittain elintasopakolaisiksi. Ei taida löytyä maata, jossa ei suomalaisia olisi. Nyt meillä on tilaisuus maksaa velkaa takaisin. Nyt peräkamarin pojat pelkää heitä kuin ruttoa. Pidetään me jotka olemme naista saaneet, jopa mustaa, maa vapaana ja ystävällisenä. Kerberokset pysyköön manalan portilla. Siellä se heidän paikkansa onkin. Kuumassa maassa.
Andy kirjoitti 11.01.2010 - 17:57
Rasistisen materiaalin levittäminen ja siinä avustaminen on Suomessa rikollista.
Harto Forss kirjoitti 11.01.2010 - 19:05
Olet oikeassa. On se paikoitellen todella törkeää. Otan pois. Eka kerta. En todella sensuroi mielelläni. Kyllä joku raja pitää olla ja saattaa käydä niin, että alkaa tulla yhä törkeämpiä ellen tee mitään.
siunakkoon kirjoitti 11.01.2010 - 23:36
tarkoittaa, että ei ymmärrä, että maailmalla voi olla yhtä paljon suomalaisia vankiloissa kuin ulkomaalaisia on suomessa. siis suomessa on kymmeniä tuhansia ulkomaalaisia ja kuinka moni heistä on palkkatyössä? kehitysavut sinne maahan missä on avauntarvisija. ja onko mukamas ulkomailla kymmeniä tuhansia suomalaisia vankiloissa? joku laskuvirhe ilmesesti. jutuntynkä oli tosta turun sanomissa. sekö oli viite sissillä?
Slussenin sissi kirjoitti 12.01.2010 - 03:03
Anteeksi, en huomannut ottaa huomioon rasistien ajatuskyvyn rajallisuutta. Tietenkin molempia on vankiloissa yhtä paljon. Suomessa ulkomaalaisia ja suomalaisia ulkomailla. Mahtaako mennä perille?
sissit yöllä kirjoitti 12.01.2010 - 12:31
ukin sanomien tekstaripalstalta sinulle löytyy hyvää euro-opas mitä maksaa pakolaiset humaanisuomessa
Kyllä kirjoitti 12.01.2010 - 15:37
huomaa, että tekstaripalstat ovat rasistien tiedon lähde. Ei osoita asiaan perehtyneisyyttä.
jokainen meistä kirjoitti 12.01.2010 - 16:27
on omalla tavalla rasisti! ulkokuorisia fennovegaani humaanihippejä näytellään ulospäin.
Nimesi
Sähköpostiosoitteesi (ei näytetä yleisesti)
Kotisivusi osoite
Muista tietoni selaimen evästeessä seuraavia kommentointeja varten
Seuraa tähän kirjoitukseen tulevia kommentteja (mikä tämä on?)
Kommentti
Voit käyttää kommenteissasi seuraavia HTML-elementtejä: a, b, i, u, code
Viimeksi luetut

Tällä palstalla pidän viisi viimeksi lukemaani kirjaa ja annan niille hymiöitä mieltymykseni mukaan 1-5:een. Taiteellisesta vaikutelmasta minun kyvyilläni ei pysty hymiöitä jakamaan.

Åsa Schwartz: NefilitHymyHymyHymy

Hyvä dekkari ja mikäs muu kuin ruotsalainen. Schwartzin kolmas kirja, mutta vasta ensimmäinen suomennettu. Miten paljon Ruotsissa hyviä dekkareita onkaan, kun näköjään kaikkia ei ole suomennettukaan.

James Pattersson: Pahan  kidassaHuuto

Kirjasto oli kuukauden kiinni ja hyllyt on vähän tyhjiä kaikkien varautuessa kuukauteen. Käteeni osui jälleen mitä raain amerikkalainen dekkari. Ihmisiä tapetaan melkein joka sivuilla. Raadellaan ja veret juodaan. Ratkaisukin on venytetty 3-kerroksiseksi.

Antonio Hill: Kuolleiden lelujen kesäJalka suussaJalka suussaJalka suussa

Hill on espanjalainen ja koulutukseltaan psykologi ja sen kirjasta huomaa. Tavanomaisesta poikkeavaa, mielenkiintoista tarinaa alusta loppuun.

Vikas Swarup: Syyllisten seurueNolostunutNolostunutNolostunut

Eksoottisen maiden kirjailijoiden teoksia on mukavaa lukea. Tämä on intialainen dekkari. Juoni on monisäikeinen ja niitä viedään eteenpäin kertomalla luvuissa eri säikeistä. Lopulta sitten kaikki johtavat yhteen tapahtumaan. Kastilaitoksen Intiassa on valtava ero ylemmän ja alemman kastin välillä. Tässä nekin lopulta sekaantuvat.

Wilbur Smith: Vaaran vesilläKlink Klink (raha)

Tyypillinen amerikkalainen dekkari. Raakuutta, rahaa ja "rakkautta" ylenmäärin. Aioin kirjoittaa, että kuka tällaisia lukee, niinhän tein minäkin. Tosin tähän meni viikko ja erittäin väkinäisesti. Jätän harvoin kirjaa kesken ja nyt oli lieventävänä asianhaarana, että kirjasto meni kuukaudeksi kiinni enkä paljoa ole lukemista varannut.

 

Yhdistykset
Laskuri