Kojelauta |  Seuraa blogia |  Lisää blogeja |  Luo blogi! | 
Anna bloggaajalle lahja | Sivun alkuun | Seuraa blogia | Ilmoita blogista
Kirjoittaja

Uudenkaupungin asioista kirjoittelen ehkä vähän myös muustakin mikä ainakin itseäni kiinnostaa. Olen Harto Forss. Eläkeläinen, entinen Kemiran Ugin tehtaiden pääluottamusmies. Nyt kun aikaa riittää niin kunnallisessa vaikuttamisessa olen myös enemmän mukana. Tällä hetkellä olen valtuustossa ja hallituksessa.

Esa Kaitila

Massa- ja paperiteollisuuden tuotantomäärät per työntekijä ovatkin Suomessa maailman kärkeä. Eroa saksalaisiin, itävaltalaisiin ja ruotsalaisiin on lähes 30 prosenttia.

Paperiliitto

Alf Rehn

Kukaan ei halua olla sosiaalidemokraattien puoluesihteeri. Kukaan ei halua olla keskustan puheenjohtaja - paitsi Paavo Väyrynen. Ja hänkin sanoo suostuvansa hoitamaan tehtävää vain, koska kukaan muukaan ei siihen kykene.

Turun Sanomat



Roope Lipasti

Norjassa massamurhaaja Breivik todettiin toisessa mielentilatutkimuksessa syyntakeiseksi, ja hänet voidaan siis tuomita vankilaan. Sopii toki kysyä, että jos Norjassa terveet ovat tuollaisia, niin millaisia ne hullut mahtavat olla.

TS Extra

Jälkimaku

VR Groupun turvallisuusjohtajana aloittaa kesäkuun alussa. Rauno hammarberg, joka on tähän asti toiminut Nokian turvallisuusjohtajana. on sitä aikoihin eletty: VR on jo kiinnostavampi työnantaja kuin Nokia.

Turun Sanomat

Jälkimaku

Maailman ohuimmat kirjat-sarja on saanut uusia teoksia: Stephen Elopin saavutukset Nokian johdossa ja Perussuomalaiset huumorin helmet.

Turun Sanomat

Kommuunisti

Kukaan ei ole velvoittanut yksityistä puolta vastaamaan päivystyksestä, terveydenhuoltohenkilökunnan koulutuksesta ja vaativien sairauksien erikoissairaanhoidosta. Kukaan ei vaadi toisin kuin bussiliikenteessä ottamaan myös kroonisia ja hankalasti hoidettavia, mutta vähemmän tuottavia tapauksia hoidettavaksi.

Keva




 

29.01.2010 - 16:52

 Aluksi on normaaleja asioita ja teklalta tulleita asioita. Ensimmäinen oikea asia on kiinteistön myynti Levysepänkatu 4:stä Nuorisokoti. Ostotarjouksen esittäjän on esitettävä suunnitelma vuokrasuhteiden jatkumisesta. Sitten on nyt kommentteihin päässeen Markus Janssonin eronpyynto luottamustehtävistä paikkakunnalta muuton takia.

Sitten on pari pienempää juttua. Sitten rävähtää. Ei tarvitse olla kummoinenkaan ennustaja ennustaakseen seuraavan asian saavan blogit täyteen juttua. Rahaa esitetään Comol Oy:n tilojen kunnostukseen. Comolin halli on Pajalassa. Yrityksen liikevaihto tuplaantui viime vuonna. Työntekijöitä on n. 40. Hallin lämmön talteenotto, lastauslaiturin, muottivaraston ja muottihuollon seinät tarvitsisivat 100000€  rahaa.

Sitten käsitellään käyttösuunnitemia ja tarkistellaan investointirahoja. Seuraavaksi päätetään osallistumisesta Haiti-keräykseen kokouspalkkion verran. Uskoisin täällä saatavan myönteisen suhtautumisen. Kovin on tätäkin netti keskusteluissa kritisoitu. Sillälailla.

 Seuraavana lausunnon antaminen peruskoulupäätöstä koskevaan kunnallisvalitukseen. Linkki valituksesta ehdotettuun lausuntoon:  http://uki.fi/ptk/dynastia/kokous/20101690-22-6872.PDF

Sitten ei olekkaan muuta kuin tiedoksiannettavia asioita, aloite jne. Ei yhtään salaista asiaa. Voi harmi.

Metsänpoika kirjoitti 29.01.2010 - 17:36
Aaltonen ja kumppanit eivät ole lainkaan ymmärtäneet kouluverkkoselvityksen ja Tähtisen kysymyksiin annettujen vastausten eroa. En taidakkaan pyytää yleisasiantuntija Aaltoselta arviota tuleviin metsäkauppoihini. Taitaa ne oikeat asiantuntijat olla muualla. Tässä tapauksessa Metsänhoitoyhdistyksessä.
comolin hallin vuokra  kirjoitti 29.01.2010 - 17:48
suurin osa teknisen toimen budjettiylityksen syystä joulukuussa oli se että comolin halliin oli tehty merkillinen vuokrasopimus joka sisälsi kuulemma sähkönki. se maksoi kaupunkilaisille melkein 120000 egee. mitä seuraavaksi?

comolin hallin vuokra  kirjoitti 29.01.2010 - 18:02
vuokra ei ole 2010 missään suhteessa muihin hallivuokriin. onko sielä painovirhe?
http://uki.fi/ptk/dynastia/kokous/20101690-19-6865.PDF
s.96 ja sitten verrattuna muihin halleihin
ketä muita valittajia on kirjoitti 29.01.2010 - 18:08
kun tossa linkissä olevat neljä nimeä. Aaltonen, Kangas, Myllymäki ja Tähtinen E. Jossain luki että niittä on 18. kiva olsi lukea myös se valitus.
harto tietosesti kirjoitti 29.01.2010 - 18:38
otti vaan jonkun valituslinkin. koko koohoon lista on täällä

http://uki.fi/ptk/dynastia/kokous/20101690.HTM
Harto Forss kirjoitti 29.01.2010 - 18:44
On se kumma, että aina epäillään jotain ihmeellistä. Mitähän motiivia minulla olisi tuohonkin syytökseen ollut. Linkki kh:n listaan onkin tuossa Tuomas Epäilevän kommentissa. Alla on osoite pelkkään valitukseen.

http://uki.fi/ptk/dynastia/kokous/20101690-22-6835.PDF
valittajien yhteyshenkilö on kontu kirjoitti 29.01.2010 - 18:52
http://uki.fi/ptk/dynastia/kokous/20101690-22-6835.PDF

linkissä siis näkee valituksen ja valittajat. jeesasin vähän hartoa.
Rikoslaki 33 luku kirjoitti 30.01.2010 - 00:33
Alkuperäinen asiakirja kirjoitti 30.01.2010 - 00:43
Harto Forss kirjoitti 30.01.2010 - 05:49
Mikä meitä vaivaa? Viime yönä oli tullut muutama viesti, jotka poistin. Ei kai niitä voi ihan perjantai-illan piikkiin laittaa. Javan blogi oli aiemmin häiriköiden paikka. Nyt näyttävät pesiyteen tänne. Kannattaa muistaa, että vaikka blogin pitäjän tietoon tuleekin vain pienen osan henkilöllisyys niin pääkäyttäjällä on kaikkien tiedot. Uskoisin ettei monikaan törky viestin lähettäjä haluaisi henkilöllisyytensä tulevan tietoon. Näitä loukkaus- tai kirjoittamisen vapaus lakejakaan en paljoa tunne, mutta kannattaisi miettiä edes normaalin käyttäytymisen tapoja.
TARMO kirjoitti 30.01.2010 - 10:44
- sen verran tarkennusta tuohon lähikouluvalitukseen - kuten valitusliitteestä se käy ilmi - etten ole vastaan valtuuston enemmistöpäätöstä. - Otin kantaa vain arkkitehdin lausuman muuttamiseen.- Koska
- valtuustolle kuuluvaa demokraattista valtaa ei kannata antaa Turkuun eli hallinto-oikeudelle ja koska
- hallinto-oikeus ei ole aito, puolueeton tuomioistuin (kuten esim. käräjäoikeus). Se on hallinnon jatke, joka aina myötäilee kuntien päätöksiä eikä sillä ole edes rohkeutta muuttaa mitään....ja jos päätöksessä olisi virhe, asia palautuu uudelleen valtuustolle, joka korjaa virheen ja tekee uuden, samanlaisen ratkaisun. - Ei siis kannattaisi katsoa taaksepäin - vaan nokka kohti uusia seikkailuja !TK
anyymi kirjoitti 30.01.2010 - 11:50
metsänpojalle: Aaltosen isoveli iski heti blogissaan metsänmyyjälle
Anonyymi kirjoitti 30.01.2010 - 12:46
Mikset halua, tunnetko itsesi kovinkin rehdiksi ihmiseksi esiintymällä nimettömänä.
Juha A.- kirjoitti 30.01.2010 - 13:51
Voisitko kertoa tarkemmin siitä tekniikasta, jolla tämä yllä kirjoittamasi toteutuu:
"Kannattaa muistaa, että vaikka blogin pitäjän tietoon tuleekin vain pienen osan henkilöllisyys niin pääkäyttäjällä on kaikkien tiedot. Uskoisin ettei monikaan törky viestin lähettäjä haluaisi henkilöllisyytensä tulevan tietoon.
"
Joten äläpäs nyt kiihdy. Asia ei nimittäin ole noin, mitä kirjoitit. Sellaista älytekniikkaa ei ole edes CIA/KGB keksinyt.
Siksi sitä ei voi olla tämän palvelun ylläpitäjälläkään.
Liittyykö tämä asia kenties siihen kommenttiketjuun eri blogeissa (minunkin), jossa kysytään jostain Vaso-asiasta?
Eikö Vaso ollut paikkallinen osuusliike, jonka paikalliset omistivat? Kai siitä nyt voi keskustella? Kovasti alkaa kiinostaa nyt.
Että terveisiä vaan tämmöseltä yleisasiantuntijalta, jonka erikoisalaksi oli tulla jo jopa metsänhoitokin.
PS. Jopa Java tuossa takani alkoi nauraa tuollaiselle stasilaiselle tarkkailuosaamiselle.
Euripides kirjoitti 30.01.2010 - 14:16
Älkää nyt jostakin iankaikkisen vanhasta Vasosta alkako puhumaan. itse istuin siellä nuorena ja kaikki kaupunkilaiset tiesivat aina, että se ja se oli siellä.
Siinä teille Vason ravintolakulttuurista.
Kyllä kai on paras katsoa tulevaisuuteen. Pois, pois meistä taantumuksen voimat!
kyse ei ole  kirjoitti 30.01.2010 - 14:18
välttämättä siitä vanhasta ravintolasta
Harto Forss kirjoitti 30.01.2010 - 14:22
Voit itsekkin soittaa ylläpitäjälle. Erään muun asian yhteydessä, taisi olla jotain ylläpitäjän puuttumista johonkin viestiin, soitin ylläpitäjälle ja hän silloin sanoi ottavansa yhteyttä kommentoijaan ja niin tehtävän silloin tällöin ja asiattomien viestien loppuneen. En todellakaan ole mikään tietotekniikka-asiantuntija, en halua ollakkaan. Voit yhtä hyvin keskustella suoraan teknisistä yksityiskohdista tietäjien kanssa. Mitä tulee jälkimmäiseen henkilöön uskoisin sen olevan vanhan tutun vainoojan. Meillä monilla niitä on, ilmeisesti jopa sinulla ja Javalla. Sinulla on ennakkosensuurikin päällä ja Java aina silloin tällöin kertoo poistaneen viestin. Nämä ovat yksityisasioita joita ei liene järkevää yleisesti pohtia. Kyseisen henkilön kanssa keskustelin vakavasti pari kymmentä vuotta sitten henkilökohtaisesti. Silloin häirintä loppui. Nyt tuli tämä netti ja jotkut häiriköt luulevat voivansa nyt tehdä tekosiaan kiinni joutumatta.
Harto Forss kirjoitti 30.01.2010 - 14:43
Luin vähän tarkemmin Juha viestiäsi. Etkö tosiaanko tiedä joidenkin kommentoijien e-mail osoitetta, uskomatonta. Valtaosan e-mail osoitteessa on osoitteen haltijan nimi. Ei tietenkään varmuudella tiedä onko kyseisestä osoitteesta kirjoittanut kysienen henkilö, osoitteesta viesti on kuitenkin tullut. Nauraa hekottele niin paljon kuin lystäät. Jollet usko niin tule käymään, niin katsotaan kommentoijien osoitteita löytyy. Osoitteeni on Lokalahti Nopperlantie 81 A. Tarjoan Calvadosit erimielisyyksistämme huolimatta.
-Juha A.- kirjoitti 30.01.2010 - 14:44
"hyväveli"
Jos sinä kommentoit näistä blogin ylläpitoasioista "vähän turhankin ammattilaisen oloisesti kuten yllä", niin minäkin kommentoin mielelläni kommentaattorina näistä verkkopalvelu-asioista. Suonet sen minulle. Vaikka jotain "rouvashenkilöä" nämä kommenttini kiihottaakin kovasti...Suotakoon se hänellekin. To her.
Vain vähän kirjoitti 30.01.2010 - 15:05
on asiaa, enimmäkseen hörhöilyä tietotekniikasta. Johtuu varmaan siitä, että alkaa tulla vaikeita asioita. Muuten Ukin Uutisten vanhalla jutulla ja kj Hirvilammen tekemisillä ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Joutaa pois.
Andy kirjoitti 30.01.2010 - 15:05
Ainoastaan poliisi voi saada henkilön osoite yms.tiedot, poliisikin tarvitsee tietojen saantiin kärjäoikeuden lupapäätöksen.
Tarkista asia niin näet itse mitä tietoja nettisivustot näkevät sinusta IP-numeron perusteella: 

Tästä linkistä näet IP-numerosi joka näkyy nettisivustoille, ota numero hetkeksi talteen. 
http://www.whatismyip.com/ 

Mene sitten tähän linkkiin ja kirjoita IP-numerosi ja klikkaa SEARCH niin näet mitä tietoja IP-numeron perusteella saa selville. 
http://www.ripe.net/whois 

Todennäköisesti IP-numerosi perusteella sait selville ainoastaan oman operaattorisi yhteystiedot etkä mitään muuta.
Jos saat selville muuta ja etenkin jos jaat tietosi jollekin muulle, rikot tietosuojalakia.
Harto Forss kirjoitti 30.01.2010 - 15:18
En ole mielestäni kommentoinut asiantuntevasti. Olen toistuvasti ilmoittanut, en ole asiantuntija enkä ole kiinnostunut tietotekniikasta. En nyt ymmärrä onko minun blogini jotenkin poikkeuksellinen. Joka ainoasta viestistä tulee e-mailiin ilmoitus. Millainen se on olen kopioinut suoraan sen Uusi päivä juttuuni. Toisen rivin jälkeen on siirrettyä
tekstiä. Jos ei uskota, niin olet Andy myös tervetullut katsomaan. Sitä Calvadosia ei ole kuin pullonpohja, mutta eiköhän jotain muuta löydy.
Harto Forss kirjoitti 30.01.2010 - 15:27
Huh huh. Kirjoittelen näitä kommentteja turhan äkkiä. Huomasin, että ilmeisesti luulet minun olevan "Hyvä Veli". Taatusti en ole. Jostain rouvashenkilöstäkään minulla ei ole minkäänlaista tietoa, jos se oli joku vihjailu. En ymmärtänyt siitä virkkeestä kyllä yhtään mitään. Alkaa tuntua jo suorastaan vainolta. Sinä Juha nyt kirjoittelet ainakin nimellä. Onneksi sentään on ollut ymmärtäjiäkin, miten suojaton täällä blogissa on. En aio lopettaa kirjoitteluani, mikäli se on pyrkimys.
Andy kirjoitti 30.01.2010 - 15:34
Uskonhan minä miestä, mutta asian pitäisi olla noin kuin kirjoitin tai oikeastaan kopioin netistä. Juha A. voi varmaan vahvistaa tai korjata, jos olen väärässä.
Kiitos tarjouksesta, mutta taidan tällä kertaa jättää väliin.
Muuten olen sitä mieltä, että nimmerkkiä voi hyvin käyttää, jos pysyy asiallisena. Useimmilla on nimimerkin käyttöön joku syy.
Calvados kirjoitti 30.01.2010 - 15:37

No meitä taitaa olla noin kymmenen henkilöä, jotka näissä blogeissa eri nimimerkeillä kirjoittelemme. Pidetään nyt vaan se linja. Hyvä Veli ja hyväveli- nimimerkit ovat eri nimimerkkejä. Ensimmäisen tiedämme ja jälkimmäisestä meillä on melkein "näyttöä".
Harto Forss kirjoitti 30.01.2010 - 15:43
En tarkoittanut, että minulla olisi nimimerkillä kirjoittelua mitään vastaan. Päinvastoin, siten tulee mielipiteiden vaihtoon sähinää. Joku raja pitäisi siinäkin olla, esim. henkilökohtaisuudet eivät ole mukavia. Eikä sekään, että minua toistuvasti epäillään joistain nimimerkeistä.
veli kirjoitti 30.01.2010 - 16:55
Harto Forss kirjoitti 30.01.2010 - 17:54
En löytänyt mitään vahvistusta linkistä. Calvadoksesta saa parempaa vahvistusta.
Utelias kirjoitti 30.01.2010 - 18:00
Oletko saanut seuraa hyvän juoman nauttimiseen?
-Juha A.- kirjoitti 30.01.2010 - 18:21
..hyvät veljet. Joopa joo.
Andy on hyvin jäljillä. Kyllä. Veli tuossa yllä on oikein hyvin jäljillä, kun on linkannut suoraan vanhaan kommenttiini ;)
Blogin isäntä on huolissaan aiheesta.
Mutta palataanpa tämän viestiketjun 2. ja 3. komenttiin. Eli blogin aiheeseen. Mitäs niistä pitäsi kommentoida (Comol)?
Kh:n valitus-pykälään en kommentoi, koska me "blogikäräjätuomarit" emme siitä sentään päätä eikä kh:kaan! Jotta näin. Ettippäin. Juodaan Calvadokset myöhemmin erikseen. Kiitos tarjouksesta, vaikka jo luulin, ettet edes juo.
Harto Forss kirjoitti 30.01.2010 - 19:05
En saanut seuraa. Juha on oikeassa, en juo, joskus maistelen. En voi uskoa, että Kustannusosakeyhtiö Iltalehden omistama Vuodatus tekisi jotain laitonta. Kyllä tämän tason mediat selvittävät tarkkaan laittomuudet. En ole huolissani. Minulla ei ole mitään ohjelmaa käytössäni kommenttien kirjoittajien henkilöllisyyksien selvittämiseksi. Ne henkilöllisyydetkään eivät juurikaan kiinnosta. Tykkään kirjoitella ja vaihtaa mielipiteitä. Ehkä nyt käyty keskustelu puhdisti ilmaa ja päästään taas normaaliin jutusteluun. Sähäkkään totta kai.
Euripides kirjoitti 30.01.2010 - 19:50
... että jos tuntee oikeita ihmisiä ja on oikeanlainedn suhde häneen, saa tietää tässä maassa mitä vaan.
juha:lle: mitä palvelimen hoitaja sitten saa selville (ilman poliisia?)
entä se comol? kirjoitti 30.01.2010 - 19:55
se kiinnostaa enmemmän kun nettijuttut ny tällä kerta.
Anonyymi kirjoitti 30.01.2010 - 22:25
Etkös sinä juha voisi painua kommentoimaan sinne omaan blogiisi, vai eikö keskustelu oikein etene siellä, kun sensuroit kaikki sinua koskevat asiat. Muutenkin on aika törkeää, että tulet toisten blogeihin jakamaan puheenvuoroja ja pyrkimään johdattamaan keskustelua toisille poluille.
ylläoleva kommentti kirjoitti 31.01.2010 - 00:00
siirtyi tänne osoitteesta 87.93.37.152.
Sen tarjosi teille dna-mobiililiittymä. Se toimii myös Kalannissa, mökkialuella. Terveisin Veli Valvova.
Jos tosiaan on kirjoitti 31.01.2010 - 00:19
tuo ip-pooli, niin se melko hyvällä tarkkudella kaupungin virkamieskunnan liittymistä. Ja se on nainen.
Toinen vaihtoehto on Saunalahden postia käyttävä mies. Terveisin Veljeä Valvova
Anonyymi kirjoitti 31.01.2010 - 01:25
Täällähän on nettipoliisit vauhdissa. Tosin molemmat arvelut menivät väärin. Ja siinä vaiheessa kun täällä ruvetaan oikeita nimiä selvittämään nimimerkin takaa, on syytä ilmoittaa siitä ylemmille tahoille, sillä se on laitonta.

Kas kun tuo yllä oleva "uutinen" ei ole kauheasti saanut huomiota. Tosin uutisen laatijat tietävät, että totuus on hieman erilainen, kuin tuo "uutinen" on antanut ymmärtää. Koski kun ei koskaan ole uhannut ketään väkivallalla. Tosin jos tuon haapalan uutisen jälkeen olisi menetetty soijatehdas, olisi teko ollut oikeutettu.
Harto Forss kirjoitti 31.01.2010 - 08:54
Comol tunnetaan Ukissa ehkä paremmin nimellä Mar-Con Plastics. Tietoa yrityksestä kuten muistakin yrityksistä löytyy kaikki mahdollinen googlettamalla Inoa. Varmasti löytyy muualtakin, ei tarvitse neuvoa. Osin tiedot ovat maksullisia. Paljon ilmaiseksikin. Toivon todella hartaasti nettipoliisien lopettavan toimintansa. Se tietenkin edellyttää myös kommentoijilta asiallista käyttäytymistä. Pitää lähteä pesemään naama ja sitten kirkkoon. Vilkasta keskustelua!
Jorma Aaltonen kirjoitti 31.01.2010 - 11:11
Jorma Aaltonen kirjoitti 31.01.2010 - 11:05
Aika epätoivoista ja kovaa on, jos yksi toimittaja pitää hakata uutisoinnista, josta ei millää ilveelläkään olisi mennyt työpaikkoja. Mutta tunteenpalon tavallaan ymmärtääkin, kun kuulin kaupungilla käydessäni että "kari Koski perustaa soijatehtaan"
Euripides kirjoitti 31.01.2010 - 11:20
hartolla on joskus hauskoja kielikuvia, itseasiassa todella hyviäkin. En tiedä oliko tahatonta, mutta hauska oli: Pitää lähteä pesemään naama ja sitten kirkkoon"
Bloginpitäjä on sentään itse harras kristitty ja blogi elää sillä aikaa rujoa elämäänsä
Andy kirjoitti 31.01.2010 - 12:09
Harto voisi vaikka kirjoittaa muistelmat. Sujuvaa tekstiä syntyy helposti, ja muistikin pelaa.
Euripides kirjoitti 31.01.2010 - 12:25
jokohan se on tullut kirkosta ? ihan alkaa jo kaipaamaan...
Harto Forss kirjoitti 31.01.2010 - 13:00
Joo, äsken tulin. Nyt sitten lähdetään tyhjältä pöydältä, syntini ovat anteeksi annetut. Meillä lokalahtelaisilla on meijän kiäl. Oletteko huomanneet, Kanervan Ike käyttää paljon kielikuvia ja ne ovat aika paljolti Lokahdella käytössä olevia. Iken kanssa joskus nuorempana tyhjennettiin muutama Kossu pullo yhdessä. Ennen uskoon tuloa ja raitistumista. Olisikohan silloin sanontoja tarttunut toisiltamme. Aate ei tarttunut.
Euripides kirjoitti 31.01.2010 - 13:07
Yllättävän vapaamielinen olet uskovaiseksi.. vai tsoukkiko se oli? kuuntelen sattuneista syistä aika useinkin "ikeä". Jännä miten hän yksityisesti muistaa kyllä juurensa. Pitkä poliittinen keikistely tietysti on tehnyt tehtävänsä yleiskielen käytössä. Mutta: näissä blogeissa saisi kyllä näkyä enemmän tuo huumorin kukka ! Javakin hallitsee ironian suomat keinot, mutta netsit tulevat usein kuin "kellopeli Appelsiini"- filmissä ja tuhoaa kaiken
Huumormiäs kirjoitti 31.01.2010 - 13:22
Iva ja pilkka eivät ole huumoria, eivät ainakaan kohteen mielestä.
myötä ja vastamäessä kirjoitti 31.01.2010 - 13:26
sanotaan jo vihkikaavassa. kuka voi puolustaa puolisoaan vihkikaavan valanm mukaisesti. vaimo miestään tai mies vaimoaan.
katsokaapa tarkoin.
Euripides kirjoitti 31.01.2010 - 13:30
... ekös siinä sanota myös "kunnes kuolema teidät erottaa". Aika usein suhde nykysuomessa johtaa kuolemaan toisen käden kautta, ensin mies ampuu perheensä ja sitten itsensä
Harto Forss kirjoitti 31.01.2010 - 13:50
Kyllä se uskovaisuus oli heitto. En kyllä suhtaudu uskontoon mitenkään vihamielisesti tai torjuvasti. Tänään oli valtuutetuille tarkoitettu kirkkopyhä. Valtuustokauden aikana kerran vuodessa saamme kutsun kirkkoon. Siten tulevat käydyksi Uki, Kalanti, Pyhämaa ja Lokalahti.
m.mäkitalo kirjoitti 31.01.2010 - 14:04
Stasi eli Ministerium für Staatssicherheit (Valtion turvallisuusvirasto) oli entisen Itä-Saksan pahamaineinen salainen poliisi ja tiedusteluorganisaatio. Saksalaisella tarkkuudella se piti kirjaa kansalaisten tekemisistä ja näiden keskinäisistä yhteyksistä.
huomio  kirjoitti 31.01.2010 - 15:08
forrs se sensuroi ja valtuutettuja vedellään surutta mutta kaupunginjohtajan jutut ne häviää plokista. toi comolfirmakin on noin kun kahdessa kommetissa on jo sanottu. ei paljon heilauta hallituksen jäsentä yhtään. teot ja kirjoitukse menee sekaisn pahasti.
Harto Forss kirjoitti 31.01.2010 - 16:22
En tiedä kaupunginjohtajan kirjoittaneen blokiini yhtään juttua. Jos tarkoitat, alunperin Ollin kirjoittamia juttuja, niin poistin ne hänen pyynnöstään. Hänellä on siihen täysioikeus. Minulta kysyttiin tietoa Comolista, yksilöimättä kysymystä. Kerroin mistä tietoa saa enkä alkanut kirjoittelemaan samaa itse, mikä jo netissä on. En kyllä osaa arvioida mitä on sekaisin mennyt. Jos näin on käynyt, niin valitan tapahtunutta.
uusyritys kirjoitti 31.01.2010 - 16:56
siis pitääkö kakkos ja kolmoskommenti paikkaansa? ja kun sitä 3, kommentin tiedostoa kattoo niin onko sielä tosiaan painovirhe vai miksi sielä on niin pieni vuokra merkitty muihin halleihin nähden?
Harto Forss kirjoitti 31.01.2010 - 18:05
En halua vastata ulkomuistista ja näin sunnuntaina selvittäminen on vaikeaa. Palataan asiaan huomenna. Ei kai yhden yön viivästys nyt ihan kauheata ole.
java vastasi jo kirjoitti 31.01.2010 - 19:00
perjantaina tohon comoliin. nuorempi mies muistaa paremmin. aika omituisia kommettiketjuja kun forss on ottanut kommetteja poisvälistä. jollain näyttää olevan aaltosta vastaan kovasti kuten yöllä tulleissa taas lukee ja se onkin forssin mielstä hauskaa.
Harto Forss kirjoitti 31.01.2010 - 19:39
Joo, olen lukenut Javan vastauksen. Se oli siihen suuntaan, että minusta tuntuu. Jos mutu vastaukset riittävät, niin hyvä on en vastaa.Tapoihini ei vaan mutu vastaukset riitä, haluan kirjoittaa ainoastaan niin kuin asiat ovat. Mitähän olen poistanut? Olen poistanut 2 kommenttia, pyydettäessä. Ei Aaltosta vastaan ole mielestäni ollut mitään sen kummempaa mitä itse olen viime päivinä kokenut. Kaikki riippuu minkä väristen lasien läpi katsoo. Hauskaa, että tiedetään mikä minusta on hauskaa. Olisikohan taas olleet nämä Stasin nettimiliisit selvittämässä tuntemuksia, kun jonkun mielikin jo tunnetaan.
Harto Forss kirjoitti 31.01.2010 - 19:56
Tarkennus. Tuossa puhuttiin viime yöstä, senjälkeen olen poistanut 2. Kaikenkaikkiaan ole poistanut 5-6. Niistä 3 pyynnöstä. Pitkään pärjäsin ilman poistoja. Tämä päivä on ollut ihan mukavaa kommenttien heittelyä, tähän asti. Luulin jo päästyn normaaliin päiväjärjestykseen. Kohennetaan vielä pikkasen ryhtiä. Tietenkin ne päiväset lumityöt rasittaa, mutta kyllä se siitä.
mistä ihmeestä kirjoitti 31.01.2010 - 20:26
1.25 kirjoittanut voi tietää kuka kirjoitti 22.25 kommentin. taitavat tulla samasta suusta kun tiettyä valtuutettua haukutaan ja puolustellaan kaupunkinjohtajaa. ja tiedetään sen tekemisiä aamuyölläkin.
-Juha A.- kirjoitti 31.01.2010 - 21:40
Harto, minä poistun nyt omaan blogiini sensuroimaan. Käsky kävi eilen näemmä klo 22.25.
Jollain on kovasti intohimoja persoonaani kohtaan. Onkohan hän (han eller hon) -taas- löytänyt asiavirheitä kommenteistani tai tekemistäni blogijutuista? Lukijat voivat itse tykönänsä fundeerata, kuka minusta on kiinnostunut jollain muulla tavalla kuin asiaperustein.
Sitten Hartolle vielä: Älä nyt tykkää kyttyrää kun välillä olen oikoillut tietokonekommenttejasi. Olen koittanut tuoda faktatiedon joistain kirjoittamisistasi, jotka olet vetässyt blogiisi ilmeisen kiireessä.
Edelleen. Euripides voi ottaa minuun yhteyttä suoraan kysymyksensä tiimoilta. Näytän sitten eritellyn listauksen mitä tietoa mihinkin jää näistä kommenteista. En jaa enää enempää "ammattiviisauksiani" täällä ilmaiseksi. Politikointi jatkukoon. Mieluummin asiasta.
hiljast o kirjoitti 01.02.2010 - 00:49
misä kaik vittuilija ny ova?
Harto Forss kirjoitti 01.02.2010 - 09:40
Oliskohan menneet nukkumaan, hyvin suoritetun päivätyön jälkeen?
Nimesi
Sähköpostiosoitteesi (ei näytetä yleisesti)
Kotisivusi osoite
Muista tietoni selaimen evästeessä seuraavia kommentointeja varten
Seuraa tähän kirjoitukseen tulevia kommentteja (mikä tämä on?)
Kommentti
Voit käyttää kommenteissasi seuraavia HTML-elementtejä: a, b, i, u, code
Viimeksi luetut

Tällä palstalla pidän viisi viimeksi lukemaani kirjaa ja annan niille hymiöitä mieltymykseni mukaan 1-5:een. Taiteellisesta vaikutelmasta minun kyvyilläni ei pysty hymiöitä jakamaan.

Åsa Schwartz: NefilitHymyHymyHymy

Hyvä dekkari ja mikäs muu kuin ruotsalainen. Schwartzin kolmas kirja, mutta vasta ensimmäinen suomennettu. Miten paljon Ruotsissa hyviä dekkareita onkaan, kun näköjään kaikkia ei ole suomennettukaan.

James Pattersson: Pahan  kidassaHuuto

Kirjasto oli kuukauden kiinni ja hyllyt on vähän tyhjiä kaikkien varautuessa kuukauteen. Käteeni osui jälleen mitä raain amerikkalainen dekkari. Ihmisiä tapetaan melkein joka sivuilla. Raadellaan ja veret juodaan. Ratkaisukin on venytetty 3-kerroksiseksi.

Antonio Hill: Kuolleiden lelujen kesäJalka suussaJalka suussaJalka suussa

Hill on espanjalainen ja koulutukseltaan psykologi ja sen kirjasta huomaa. Tavanomaisesta poikkeavaa, mielenkiintoista tarinaa alusta loppuun.

Vikas Swarup: Syyllisten seurueNolostunutNolostunutNolostunut

Eksoottisen maiden kirjailijoiden teoksia on mukavaa lukea. Tämä on intialainen dekkari. Juoni on monisäikeinen ja niitä viedään eteenpäin kertomalla luvuissa eri säikeistä. Lopulta sitten kaikki johtavat yhteen tapahtumaan. Kastilaitoksen Intiassa on valtava ero ylemmän ja alemman kastin välillä. Tässä nekin lopulta sekaantuvat.

Wilbur Smith: Vaaran vesilläKlink Klink (raha)

Tyypillinen amerikkalainen dekkari. Raakuutta, rahaa ja "rakkautta" ylenmäärin. Aioin kirjoittaa, että kuka tällaisia lukee, niinhän tein minäkin. Tosin tähän meni viikko ja erittäin väkinäisesti. Jätän harvoin kirjaa kesken ja nyt oli lieventävänä asianhaarana, että kirjasto meni kuukaudeksi kiinni enkä paljoa ole lukemista varannut.

 

Yhdistykset
Laskuri