Kojelauta |  Seuraa blogia |  Lisää blogeja |  Luo blogi! | 
Anna bloggaajalle lahja | Sivun alkuun | Seuraa blogia | Ilmoita blogista
Kirjoittaja

Uudenkaupungin asioista kirjoittelen ehkä vähän myös muustakin mikä ainakin itseäni kiinnostaa. Olen Harto Forss. Eläkeläinen, entinen Kemiran Ugin tehtaiden pääluottamusmies. Nyt kun aikaa riittää niin kunnallisessa vaikuttamisessa olen myös enemmän mukana. Tällä hetkellä olen valtuustossa ja hallituksessa.

Esa Kaitila

Massa- ja paperiteollisuuden tuotantomäärät per työntekijä ovatkin Suomessa maailman kärkeä. Eroa saksalaisiin, itävaltalaisiin ja ruotsalaisiin on lähes 30 prosenttia.

Paperiliitto

Alf Rehn

Kukaan ei halua olla sosiaalidemokraattien puoluesihteeri. Kukaan ei halua olla keskustan puheenjohtaja - paitsi Paavo Väyrynen. Ja hänkin sanoo suostuvansa hoitamaan tehtävää vain, koska kukaan muukaan ei siihen kykene.

Turun Sanomat



Roope Lipasti

Norjassa massamurhaaja Breivik todettiin toisessa mielentilatutkimuksessa syyntakeiseksi, ja hänet voidaan siis tuomita vankilaan. Sopii toki kysyä, että jos Norjassa terveet ovat tuollaisia, niin millaisia ne hullut mahtavat olla.

TS Extra

Jälkimaku

VR Groupun turvallisuusjohtajana aloittaa kesäkuun alussa. Rauno hammarberg, joka on tähän asti toiminut Nokian turvallisuusjohtajana. on sitä aikoihin eletty: VR on jo kiinnostavampi työnantaja kuin Nokia.

Turun Sanomat

Jälkimaku

Maailman ohuimmat kirjat-sarja on saanut uusia teoksia: Stephen Elopin saavutukset Nokian johdossa ja Perussuomalaiset huumorin helmet.

Turun Sanomat

Kommuunisti

Kukaan ei ole velvoittanut yksityistä puolta vastaamaan päivystyksestä, terveydenhuoltohenkilökunnan koulutuksesta ja vaativien sairauksien erikoissairaanhoidosta. Kukaan ei vaadi toisin kuin bussiliikenteessä ottamaan myös kroonisia ja hankalasti hoidettavia, mutta vähemmän tuottavia tapauksia hoidettavaksi.

Keva




 

11.02.2010 - 16:44

 Hallitus kokoontuu parin viikon tauon jälkeen aika painavan listan puintiin. Ensimmäinen asia on Tanelinpolku 2:n kaavamuutoksen esittäminen valtuuston hyväksyttäväksi. Kaavassa yleistenrakennusten alue esitetään muutettavaksi 5 huoneiston rivitaloksi. Toinen kaavamuutos on Pyhämaan kalasataman alueella tapahtuvista muutoksista.

Haimion alueella tonttia on yritetty myydä. Aiemmin hinta katsottiin liian alhaiseksi eikä myyty. Nyt on yritetty tehdä kauppaa korkeammalla hinnalla. Ei ole onnistunut ja nyt sitten vuorostaan esitetään hinnan laskua. Viikaistenkadun purettaviksi aiotulle alueelle esitetään tehtäväksi hankesuunnitelma. Tämä on ensin tehtävä, mikäli asiaa aiotaan viedä eteenpäin.

Ukin lukio on menossa EU-projektiin mukaan. Asia on listassa hieman epäselvästi. Esittelyssä lukee, että lukio hakee 14000€:n tukea. Ei kuitenkaan sanota mistä. Päätösesitys on, että annetaan lukiolle lupa osallistua projektiin, ei mitään määrärahaa. Tästä lienee pääteltävissä, että rahaa haetaan EU:lta.

Terveyskeskuksessa on avoinna 3 lääkärin, 1 hammaslääkärin ja toimintaterapeutin virat. Niille esitetään täyttölupaa. Sitten käsitellään viime vuoden ennakko tilinpäätös ja talouden toteutuminen.

Sitten esitetään 20000€ siirtoa Pohitullin ja Viikaisten koulujen ruokalakalusteiden hankinnasta Pohitullin koulun kuntokartoitukseen. Seuraavana on Taivassalon ja Ukin kuntaliitoksen esittäminen valtuustolle. 

Sitten ovat Javan aloite talouden tiedottamisesta ja minun aloitteeni kaupungin yleisestä tiedottamisesta. Sitten ovat vuorossa normaalit kokouksen päättävät rituaalit, tiedoksi annettavat asiat jne.

Betorantiestä jää rahaa kirjoitti 11.02.2010 - 17:30
kuntotutkimuksille. Älkää nyt helvetissä mistää koulujutuista enää ottako!!!!!!!!!
Kato Ukin sanomien juttu ja sen hinta. sinne budjetoitu 890000 euroa. siitä jää 200000 ainaskin.
Taas kilpailumatta rakennetaan kirjoitti 11.02.2010 - 17:34
Uudenkaupungin kaupungin ja Neapo Oy:n välinen kehittämishanke Viikaistenkadun kaupungin omistamien vuokratalojen purkamiseen, uudelleen rakentamiseen sekä kyläyhteisön rakentamiseen. Päätettiinkö asia noin hallituksessa edellisessä kerralla??????
Unto F kirjoitti 11.02.2010 - 18:02
Kaavamuutokset hyväksytään valtuustossa. Käsittääkseni myös Hankesuunnitelma.
Harto Forss kirjoitti 11.02.2010 - 19:18
Kyllä on tiedossa mitä Betorantie maksaa.
Ei rakenneta kilpailuttamatta Viikaistenkadulle asuntoja. Aikoinaan esitys oli sellainen, mutta kh päätti kilpailuttaa. Kaavat hyväksyy valtuusto, mutta suunnitella voidaan hallituksen päätöksellä.
Harto Forss kirjoitti 11.02.2010 - 19:26
Kävin välillä tarkistamassa valtuuston päätöksen kuntotutkimuksesta. Kyllä siellä nimenomaan päätettiin ettei rahaa oteta Betorantiestä. Valtuusto on korkein elin.
ei sitä hankesuunnittelijan tekijääkään kirjoitti 11.02.2010 - 21:06
ole kilpailutettu? mikä helvetin vinouma ukissa on meneillään näissä rakennustouhuissa?
Anonyymi kirjoitti 11.02.2010 - 23:33
Myös sinä harto vastustit, ettei rahaa siirretä betoran tiestä." muistaakseni "
Home kartoitukseen.
Eikö ole vähintä pyytää, kun koulut lopetetaan, että lapset opiskelevat homevapaissa kouluissa.
Saadaan johonki asiaan edes piste.
Harto Forss kirjoitti 12.02.2010 - 09:07
Hakesuunnitelmaa ei esitetä kilpailutettavaksi vaan tehtäväksi omana työnä. Anonyymin tieto äänestyskäyttäytymisestäni liittynee siihen arvailuun mitä blogissa aiemmin käytiin. Valtuustossa ei esitetty homekartoitusta vaan kuntotutkimusta. Asia on niin monipuolinen, että nyt jälkeenpäin olen sitä mieltä, oli hyvä ettei hyväksytty. Ei tällaista asiaa, joka vaatii melkoisen asiantuntemuksen pidä päättää ilman valmistelua. Valtuustossa esitettiin 5 kouluun 50 000€. Nyt asiantuntija esittää 1 kouluun 20 000€. En ota kantaa asiaan, ennenkuin olen kuullut asian esittelyn hallituksessa. Etukäteen mielestäni hometutkimus pitää tehdä Pohitullissa, on se tarpeellinen tai ei, jo vanhempien rauhoittamiseksi. Onko kuntotutkimus tarpeellinen on kyseenalaista. Todennäköisesti siellä on remontin tarvetta, niinkuin kaikissa rakennuksissa lähes aina on. Meneekö se kiireellisyydessä ohi esim. Viikaisten koulun remontin, jota on jo valmisteltu pitkälle. Todennäköisesti ei. Kyllä kaupungin kiinteistöille on teetetty ennenkin tutkimuksia ja asiantuntijat arvioivat kiireellisyys järjestyksiä. Kyllä luottamusmiehen pitää saada selkeät lausunnot ennen niihin puuttumista.
Euripides kirjoitti 12.02.2010 - 09:37
Alkaa päätä huimata tuo betorantien hinta. Hyvä kontrasta kaupungin kaupungin väkinäisille säästöille, vaikka tie saakin valtion rahaa jonkin verran
Harto Forss kirjoitti 12.02.2010 - 10:46
Kyllä kaikki maksaa ihan älyttömästi yhteisöissä ja yrityksissä. Yksityisen remontista ainakin ajatustyötä,urakkapyynnöt, tarvikkeiden hankintaa ja siivousta tekee teettäjä ilman palkkaa. Muualla jokainen ajatuskin maksaa.
Homekoira hometutkimukseen kirjoitti 12.02.2010 - 12:19
http://uki.fi/ptk/dynastia/kokous/20101708-11.HTM
Maanantai 15.2.2010 KHALL
Teknisten ja sisäisten palvelujen osasto tekee kaupungin kiinteistössä kuntokartoituksia säännöllisesti. Vuoden 2010 suunniteltuun kuntokartoitusohjelmaan ei ole sisältynyt Pohitullin koulun kuntokartoitus.

Uudenkaupungin kaupungin vuoden 2010 investointiohjelmaan kuuluu Pohitullin ja Viikaisten ruokalakalusteiden hankinta. Pohitullin koulun ruokalakalusteet on mahdollista hankkia Pohitullin keittiöinvestointimäärärahalla, joka tulee alittumaan arvioidusta.

Sivistyspalvelukeskuksen vuoden 2010 investointimäärärahasta, Pohitullin ja Viikaisten ruokalakalusteet, on tarkoituksenmukaista siirtää 20 000 euron määräraha Pohitullin koulun kuntokartoitukseen. Mikäli tarvetta ilmenee, tehdään koulussa kuntotutkimus.
"
Homekoiran havainto:
Ei tällaista asiaa, joka vaatii melkoisen asiantuntemuksen pidä päättää ilman valmistelua. Valtuustossa esitettiin 5 kouluun 50 000€. Nyt asiantuntija esittää 1 kouluun 20 000€. En ota kantaa asiaan, ennenkuin olen kuullut asian esittelyn hallituksessa
Valtuustossa taidettiin esittää tutkimusta viiten jäljelle jäävään kouluun ja ne on kaikki eri ikäsiä, kokosia ja erilaisia rakenteeltaan.
Selvitä itsellesi mikä on homekartoitus tai kuntokartoitus. Onko sellasia olemassakaan? Jos on niin onko niistä mitään hyötyä.



Lisätietoja Rakennusinsinööri Reino Pöyhönen


Puh. (02) 8451 5651 ja opetus- ja kulttuuritoimenjohtaja Inkeri Parviainen Puh. (02) 8451 5230

Ehdotus:
Kaupunginhallitus päättää esittää kaupunginvaltuustolle sivistyspalvelukeskuksen vuoden 2010 investointimäärärahasta "Pohitullin ja Viikaisten ruokalakalusteet" 20 000 euron siirtoa Pohitullin koulun kuntokartoitukseen.

Harto Forss kirjoitti 12.02.2010 - 12:28
Olen selvittänyt. Olisiko nimimerkin takana taas se henkilö joka älähtää heti, jos joku muu uskaltaa ottaa kantaa rakennusasioihin. Ei kuntokartoitusta tarvitse joka vuosi tehdä. Koska olet viimeksi tehnyt omassa asunnossasi? Minä en ole omassani tehnyt koskaan. Kyllä aina katson mitä on varaa ja sen mukaan teen remonttia.
selvittänyt? kirjoitti 12.02.2010 - 13:13
mistä puhutaan taas haloo? kuka älähtää heti jos joku uskaltaa ottaa kantaa rakennusasioihin? mihin tää nyt liittyykään ?
ihmettelijä kirjoitti 12.02.2010 - 13:40
kun selaa näitä blogeja niin
betorantietä on pyöritelty jo
http://lohimies.vuodatus.net/blog/2349425/tekla-26-01-2010/#commentform

siksi ihmetyttää toi koulujen toiminnasta taas leikkaaminen mutta sielä tiellä on tosiaan 200000 ylimääräistä. miksi
Harto Forss kirjoitti 12.02.2010 - 16:14
Jos "selvittänyt" ihmettelee minun kommenttiani, niin se on vastaus homekoiralle. Se on kyllä niin sekainen kommentti, että kommentoijan olisi syytä mennä pc:n käytön peruskurssille. Ei kyllä saa selvää mikä on kommentoijan omaa ja mikä lainattua.
Mitään ei ole päätetty Betorantien ylimääräisistä rahoista. Näillä näkymin joudumme ottamaan hieman vähemmän velkaa, kun sieltä rahaa jää. Koulujen toiminnasta ei kj esitä rahaa otettavan vaan kalusteiden hankinnasta Pohitulliin ja Viikaisiin on jäämässä rahaa, jota esitetään Pohitullin kuntokartoitukseen.
Ajattelija kirjoitti 12.02.2010 - 17:34
Jaa, jaa kannattaa koulujen kunnosta kiinnostuneiden lukea kirjanen: Opas koulurakennusten kosteus- ja homevaurioista

http://www.ktl.fi/attachments/suomi/julkaisut/julkaisusarja_c/2008/2008c02.pdf

Oppaan lukemisen jälkeen voi miettiä, mitä kaupungin kannattaakaan tilata: kuntoarvio, kuntotutkimus vai mikrobimittaus. Ovat kaikki em. kustannukseltaan ja laajuudeltaan erilaisia. Tulokset saattavat vaihdella myös tekijän mukaan, halvalla ei hyvää saa.

Helpointa on yleensä siirtää saman yksikön samasta momentista "säästynyttä" rahaa, tämän vuoksi järkevintä lienee siirtää koulun kalustoinvestoinnista jäävää rahaa kiinteistön kuntotutkimukseen.

Betorantien raha ei ole vielä "säästynyt", koska ollaan vasta investoinnin alussa, mutkia voi tulla vielä matkaan...
-Juha A.- kirjoitti 12.02.2010 - 18:12
Kiitos hyvästä nettilinkistä Ajattelijalle.
Siinä ei mainittu sanaakaan termistä "kuntokartoitus", jota hallituksen päätettäväksi esitetään ma 15.2 Pohitullin koulun osalta. Terminä se (kuntokartoitus) onkin harhauttava. On kuntoarvio ja kuntotutkimus. Ne löytyvät tuosta ktl:sen oppaastakin. Kuntokartoitus on jokin välimaasto niistä, ehkä tai ehkä ei.

Pääasia on kuitenkin on, että asia menee eteenpäin. Tarinat koulujen ympärillä ovat saaneet liian kosmisia piirteitä.
Andy kirjoitti 12.02.2010 - 20:33
Kuntokartoitus ja kuntoarvio ovat sama asia, niissä ei rikota rakenteita. Niitä laajempi toimenpide on kuntotutkimus, jossa mennään rakenteiden sisään.
Anonyymi kirjoitti 12.02.2010 - 20:41
Onko nimillä merkitystä.
Ei ole kunhan tehdään sellainen tutkimus missä selvitetään onko hometta vai ei.
Siinäkin voi tulla vesiperä, kun jo yksi kauppa peruttiin mukamas kaikki oli kunnossa.
"Mattisten" tien entinen kiinteistö Tarkennus siwan vieressä.
Voiko enää mihenkään enää luottaa
-Juha A.- kirjoitti 12.02.2010 - 21:22
Viittaus edelliseen kommenttiin:
Laitilalainen LKV, rakennusinsinööri, teki kuntoarvion myyntiä varten entiselle Pietolan päiväkodille aivan 2006 lopussa tai 2007 alussa. Päällisin puolin siellä ei näkynyt mitään hälyyttävää. Sen saman kävin toteamassa itsekin pariin kertaan ennen päiväkodin myyntiä. Ei hajuja tms. Mutta kuin kävikään. Kun rakenteisiin ei porata reikiä tai niistä ei oteta näytepaloja, niin em. kuntokartoitus/ -arvio voi mennä pelkäksi läpikävelyksi. Siksi olen ollut itse jo viime valtuustossa vaatimmassa jo kuntotutkimusta Pohitulliin. Onhan erityisesti Pohitullin koulun historia tiedossa ja sitä taas raoteltiin joulukuun valtuustossa.
Mutta. On hallituksen listalla muitakin isoja asioita kuten ennakkotiedot viime vuoden tilinpäätöksestä. Eipä se ole mukavaa luettavaa.
Jeb Bush kirjoitti 13.02.2010 - 03:16
Eikös homemittaria voisi ostaa. Halvin maksaa 50€ ja siitä ylöspäin laadusta riippuen.
Harto Forss kirjoitti 13.02.2010 - 07:03
Ei todellakaan ole tilinpäätös nyt eikä moneen vuoteen ollut hauskaa luettavaa. Siitä huolimatta käyttötalouteen ei saisi tehdä mitään muutosta. Arvostelijoiden pitäisi esittää jotain muutakin vaihtoehtoa kuin kaupungin takauksista luopuminen.
Ay-liike  kirjoitti 13.02.2010 - 09:25
ulos kunnista niin saamme kuntasysteemin viriäksi.
Kokoomus ajoi Iiro Viinasen aikana ammattiyhdistysliikettä pois häiritsemästä, mutta vielä tulee aika jolloin Kokoomus onnistuu tavoitteesta ja vain parhaat ja halvimmat kuntatyöntekijät saavat jatkaa. Muut saavat mennä johonkin tuottavaan työhön, joka toistaitoisille voi olla kyllä vaikeaa.
Siinä on Hartolle takauksista luopumista.
Kopioitu toisaalta kirjoitti 13.02.2010 - 10:26
SUURTEN IKÄLUOKKIEN PITÄISI LUOPUA eduistaan HETI!

Suomi oy menee konkkaan hyvin nopeasti, ellei Sosoomuksen ja keseemuksen suurien ikäluokkien edustajia saada heivatuksi politiikasta ulos kokonaan nopeasti.

Käytännössä suuret ikäluokat ovat suurin uhka demokratian toteutumiselle suomessa.

Ay-aktivistina olen huomannut, että ammattiliitoissa tuntuu työskentelevän hyvin paljon(suurinmalta osin) demariretkuja, jotka eivät tosissaan ole huolestuneita työttömien tai nuorten asemasta lainkaan, vaan painopiste tuntuu olevan vain suurten ikäluokkien saaavutettujen etujen puolustaminen. Samoilla demariretkuilla tuntuu olevan työssään myös asenne, että he ovat vain töissä, eikä heitä kiinnosta lainkaan nuorien tai uusien jäsenten edunvalvonta taikka mielipiteet.
Harto Forss kirjoitti 13.02.2010 - 11:15
Minulla on aikalailla eri näkemys kuin "Ay-liikkeellä". Kunnissa tehdään palvelutyötä. Se on erityyppistä kuin tehtaissa tehtävä ns. tuottava työ. Tämäkin kyllä tuottaa. Vanhemmat pääsevät töihin, kun lapsilla on hoitopaikka. Sairaat kuntoutetaan, lapset peruskoulutetaan, infastruktuuri hoidetaan, että töistä on kiva mennä lämpimään kotiin jne. Eikä mene yksiin se, että hyvät ja halvat jäisivät. Meillä kaikilla on kokemusta jo ostoksista, hyvä ja halpa pitää ostaa erikseen.
En tiedä miksi suuret ikäluokat olisivat uhka demokratille. Olemme antaneet työpanoksemme ja monet terveytensäkin yhteiskunnan hyvinvoinnin rakentamiselle. Ajatellaanko nyt niin, Mauri on tehnyt tehtävänsä, Mauri saa mennä. Ay-liikkeen toimitsijoista olen pitkälti samaa mieltä. Heiltä on kadonnut näkemys sen jälkeen, kun ovat saaneet itsensä porisevien lihapatojen viereen.
Harto Forss kirjoitti 13.02.2010 - 12:59
Kävin kahlaamassa muita blogeja ja erityisesti jäi mieleen kommentti, jossa syytettiin virkamiehiä siitä, että tuhlaavat loppuvuodesta rahat mikäli budjetoidusta on jotain jäämässä. Nyt kyllä on niin, että luottamusmiehillä on kova hätä jo alkuvuodesta laittaa menemään rahat joita näyttää olevan jäämässä. Nimenomaan näyttää. Tosin on niitäkin virkamiehiä jotka käyttävät jo heti vuoden alussa kaikki hankinta rahat. Varoiksi, jos vaikka tulee hankintakielto.
KPM kirjoitti 13.02.2010 - 15:05
Suurin ongelmamme on liian suureksi paisunut julkinen sektori. Sen pyörittäminen alkaa käydä liian työlääksi. Ay-siipi on sen yksi moottori.
Kalevi Liiva I kirjoitti 13.02.2010 - 16:34
Siitä on paljon aikaa, kun Juha A. kirjoitti tuovansa esiin jotain ainutlaatuisen asiantuntevaa kritiikkiä kaupunkin ainutlaatuisen surkeasta asioidenhoidosta. Ei ole mitään kuulunut. Taitaa olla sama juttu kuin Javallakin, säännöllisesti uhataan kohta rävähtää. Sitten ei enää kuulu mitään muuta kuin samaa jahnamista.
Hyväveli kirjoitti 13.02.2010 - 16:56
Liivalle: kyllä tuo asumisoikeus- juttu Janhualle oli hyvä tuoda (Juha A:n) julki. Se ihan eri luokan huijaus kuin esim. ASO- asuminen, jossa on edes jonkinlainen tolkku.
-Juha A- kirjoitti 13.02.2010 - 17:24
Kaipaatko Liiva I jotain erityistä? Jotain henkilökohtaista? Anna vinkki. Minulla on hyvä arkisto ja toisinaan norsun muisti. Haluaisitko nähdä esim. matkaohjelman Pariisista reilun 10 vuoden takaa? Voisimme edelleen jatkaa yhtiökeskustelua hieman syvemmältä. No käy nyt ensin vaikka lukemassa Aluesanomien artikkeli Viikaistenkadusta.
kalevi Liiva I kirjoitti 13.02.2010 - 17:55
En voi antaa mitään vinkkiä. Itse lupasit tuoda jotain surkeaa esille. Mitä huijausta Janhualla on. Ei sellainen ole huijausta jossa kerrotaan kaikki oleellinen. Jokainen yrittäjä tavoittelee mahdollisimman suurta voittoa.
Anonyymi kirjoitti 13.02.2010 - 18:19
Liivalta kysyisin onko kaikki oleellinen kerrottu??
Useampi kaupunkin valtuutettu valittaa kun jotain kysyy vastausta ei saa.
Entäs ne budjetin ylitykset, olikos se nyt elikeino, jokos siihen saatu vastaus.
Juha on ainakin hyvä tyyppi, sen kans voi keskustella asioista. Monen valtuutetun kanssa ei voi edes keskustella ja vastaukset on ympyräpyöreitä.
Harto Forss kirjoitti 13.02.2010 - 18:32
Eivät kaikki yrittäjät tavoittele voittoa. Lue edellinen blogi juttu niin näet miten Masku Kiinteistöt tekee tahallaan tappiota niin, että roikaa. Toivossa on hyvä elää, sanoi lapamato.
Unto F. kirjoitti 13.02.2010 - 18:40
Ei millään ilkeydellä eikä viekkaudella, mutta kiinteistöyhtiön osakkaana tiedän, että ne eivät edes voi tuottaa voittoa. Forssille tiedoksi, että normaali bisnesosakeyhtiökin yrittää kaikin tavoin suunnitella veronsa niin, että voittoa ei "näy"
Harto Forss kirjoitti 13.02.2010 - 18:48
Ilman muuta on niin kuin Unto F. kirjoittaa. Harva yhtiö kuitenkaan myy siksi tappiolla,ettei tarvitse maksaa veroa. Kyllä ne muita keinoja keksivät. F nimesi perässä ei varmaan tarkoita Forssia. En ainakaan tidä minulla olevan ketään Unto nimistä sukulaista.
hemppa kirjoitti 13.02.2010 - 18:55
kerros sille liivalle jokin juttu niistä joistain kaupungin virka- ja luottamusmiesten välisistä suhinasuhteista mitä kerroit kirstassa syksyllä. siittä selkee kuka oli ja sillai. on tiätty se punasten lyhtyjen yö- baarijuttukin ihan jees mut se on vaan se poikien keskeinen juttu. joku kerran haluaa härnäillä niin siitä vaan.
Kalevi Liiva I kirjoitti 13.02.2010 - 19:01
En ole kysellyt henkilökohtaisia ominaisuuksiasi vaan lupauksiasi peräilen. Viimeinen kommentti kyllä vahvistaa kovasti sitä kuvaa mitä olen sinusta saanut. Selän takana kuiskuttaa juoruja jonka veroisia ei ole 7-päivää lehdessä tai Hymyssäkään, jonne niin kovasti olet tunkenut.
Kalevi Liiva II kirjoitti 13.02.2010 - 19:08
kenen kanssa Kalevi Liiva I keskustelee nyt erityisesti kenen kanssa?
hemppa kirjoitti 13.02.2010 - 19:17
pistä pari kamerakännykkäkuvaa vielä ukitigin viprallista niin liiva saa haluamansa
mystinen  kirjoitti 13.02.2010 - 19:41
lupaus? mitä aaltonen luvannut ja missä? kai kalevi liiva i sitten sen sanoo kans kun kerran jotain perää. omituista kommentointia tosinaan.
Euripides kirjoitti 13.02.2010 - 19:42
Kun nyt kerran tuli puheeksi, voin vakuuttaa että Hymy- lehden juttu taanoin masinoitiin Turusta. Puhelu kyseessä olevalle valtuutetulle tuli yllättäen (sinne Ukiin)
Sen verran voin valaista, että jutun masinoi eräs turkulainen kaupunginvaltuutettu.
Unto F. kirjoitti 13.02.2010 - 19:49
Ei tuo F tarkoita Forssia. Olen sen kerran kirjoittanut kokonaan, parempi kuitenkin lyhenteenä.
Seuraan mielenkiinnolla tuota uutta nimimerkkiä Liivaa. Nimimerkki osaa taitavasti olla V:mäinen hyökkäämättä kuitenkaan suoraan.
Lähes juristin oveluutta... muistan tuon HYmy- jutunkin, jota U:gin Sanomien tekstaripalstalla (Liiva) käsitteli.
mikä helvetin sisäpiiri kirjoitti 13.02.2010 - 19:52
täällä nyt oikeen taas jutustelee?
Jeb Bush kirjoitti 13.02.2010 - 20:04
Kyllä nyt menee mauttomuuksiin, jos salassa otetaan kännykkäkuvia ja vielä valtuutettu. Osanneeko edes hävetä.
-Juha A.- kirjoitti 13.02.2010 - 20:29
Ai että tämmösestä saunakossuviihteestä taas soitettiin. Koitetaas nyt taas palata ruotuun ja tuntemani "hemppa" voisi tukkia suunsa. Olutpäisten jutut pitää jättää baariin. Liiva -liekö Ha tai Me, niin voi ottaa suoraan yhteyden minuun jos on minulle, siis juuri minulle, jotain asiaa.
analyysi kirjoitti 13.02.2010 - 21:00
veikkaan että aaltonen tarkoittaa hartoa tai merjaa. muuten se ei olisi kirjoittanut Liiva -liekö Ha tai Me
Anonyymi kirjoitti 13.02.2010 - 21:20
Jätetään nyt ne YKsityisasiat jonnekin muualle.
Minä vai pyydän teilltä valtuutetuilta.
Järkevää veromarkojen käyttöä, sekä äänestäjällä on mun mielestäni oikeus tietää minne niitä käytetään
Voiko kaikkea mitata rahassa. KUn kyläkoulutkin mitattiin rahassa. Inhimillysyys sekin arvo mitataan rahassa.
Olen aika varma kyläkoulujen lopetus tulee pitkässä juokussa kalliiksi vielä ukille.
Kysyn onko koulu Kiusaamiset / ampumiset tapahtuneet pienissä yksiköissä
Anonyymi kirjoitti 13.02.2010 - 22:08
Ei kiusaamis- tai ampumistapaukset, mutta pedofiilitapaukset kyllä
Anonyymi kirjoitti 13.02.2010 - 22:20
Eiköhän nekin ja huumeen välittäjät norkoile suurien yksiköiden ympärillä.
H-P  kirjoitti 13.02.2010 - 22:34
Kyllä se nyt on niin, että sinne Pohitulliin tehdään sellaiset tarkastukset, että sen jälkeen ei ole kellään mitään "nokan koputtamista".
Kyllä se on merkillistä, että lasten kohdalla annetaan "velloa" huhuja, että Poharissa on hometta ja muuta pask... Nyt on vihdoin ja viimein katkaistava huhuilta siivet.
Jos sieltä löytyy terveydelle vaarallisia/haitallisia tuloksia niin ne on hetimiten korjattava. Tässä on kysymyksessä lapset ei sen enempää tai vähempää.
Nyt on korkea aika ottaa jonkun vastuu asiasta. Sinne ollaan siirtämässä syksyllä sata lasta lisää.
Kaikkien kannalta olisi parempi, että asiat olisi tutkittu ja kunnossa.
Itse en ainakaan jää henkilökohtaisesti "pahnalle" makaamaan. Jos ei kaupungin päättävä elin ryhdy toimenpiteisiin niin sitten sen tekee joku muu.
Maksoi mitä maksoi. That´s life. Cést la vie jne...
Anonyymi kirjoitti 13.02.2010 - 22:51
Nyt puhuit asiaa hp.Olen yrittänyt sitä tässä plokissa puhua.Harto on aina tyrmänny milläkin verukkeella.Aloitetaan pohitullista ja laajennetaan pikkuhiljaa muihin kouiluihin jos tarvetta esiintyy. Se on peruteltua, kun sitä on pohituullissa ollu ???
miksi liiva kommentoi kirjoitti 14.02.2010 - 00:45
vain täällä blogissa mutta ei esimerkiksi muualla? taitaa aaltoen tietää hyvinkin tarkkaan näköjään kenen kanssa keskustelee. aika ugilaista
Vierailija kirjoitti 14.02.2010 - 01:02
Täällä saa lukea uskomattomia kommentteja: "tottakai kaikki yritykset yrittävät tehdä mahdollisimman suuria voittoja" (Mutta miksi joku kuntarakennuttajat pääkaupunkiseudulta, ilman riskiä ja kilpailua?)
Tämmä Liiva ja bloginpitäjä voisivat hieman tutkia OIKEAN asumisoikeisasumisen ehtoja. Ei nekään hääppöset ole vuokralaisen kannalta, mutta saa ainakin rahansa pois, jos haluaa lähteä.
Janhuan projektista kukaan ei tiedä mitään, kun joku "Liiva", joka selvästi on tuossa korviaan myöden mukana - ei halua kertoa tarkemmin projektin sopimuksista. Se tiedetään, että kohtuuton vuokra tulee soijatehtaan uusille työläisille.
Tontonmäestä ei veronmaksajat tiedä mitään.
Jumalauta että on härskiä!
Ja kaupunki on asuntoja tyhjillään.
Veikkaan, että veronmaksajat takaavat myös soijatehtaan alkuunpanemisen. Ei kai se muuten Ukiin tule, ja onhan sitä toitotettu kuinka paljon KJ on sen eteen tehnyt töitä - siis houkutellut,hurjin lupauksin! Mutta tämä on vaan valistunut arvaus..
kaupunginhallitus
janhuan projekti
laittakaa kuvia kirjoitti 14.02.2010 - 01:42
tänne vaan, jes. sit saatas kunnon meininkii liivalle kun sitä haluu vai mitä se haluu. javan blogissa veikattiin et liiva forss itse. mahollista on
Asumisoikeus kirjoitti 14.02.2010 - 08:28
eli aso-kodit (kaupungin perustama yhdistys rakennuttaa) on ihan eri asia kun Janhualle tulevat osaomistuistusasunnot (yksityinen Kuntarakennuttajat Oy ja kaupunki). Hämmästyttävää sekoilua, mutta se siitä tulee kun illalla viinan kanssa sekoillen kirjoitetaan. Nyt sitten aletaan muistella sekoiluja ja seikkailuja, jotka menevät Hymyyn ja Seiskaan! On ukitigin juhlia ja muuta.
Anonyymi kirjoitti 14.02.2010 - 08:52
Olihan Hymyssä- juttu taannoin siitä Sukarin Topin Lokalahden tonteista. Ja kyllä aika moni tietää jo, että Aso ja kuntarakennuttajat ovat eri asia! Kuntarakennuttajoien ja tulevien asukkaiden välinen suhde on vähintään kin epäedullinen. kaupungin suhde tähän sotkuun on ylläpitäminen. Kunnon
Harto Forss kirjoitti 14.02.2010 - 10:06
Jälleen kerran, kirjoitan vain nimelläni. Anonyymi kirjoittaa minun käyttäneen verukkeita tyrmätäkseni Pohitullin tutkimukset. Ei pidä alkuunkaan paikkaansa. Olen kanssasi mitä suurimmassa mitassa samaa mieltä. Pohitullin mahdollinen home pitää selvittää. Muu kuntotutkimus ei ole ajankohtainen. Jos epäilyjä on muista paikoista, niin myös niissä. Muissakin kuin kouluissa. Homekoulut ovat ikäviä, on kokemusta omastakin perheestä. Silti pidetään jalat maassa ja tehdään kaikki tarpeellinen. Ei muuta.
Harto Forss kirjoitti 14.02.2010 - 10:17
On noissa kommenteissa paljon mihin haluaisi jotain sanoa. Miksi pitää kaikkea monet kerrat toistaa? Janhualla on riittävästi kortteleita vielä kaikille halukkaille. Ei ole tarvis järjestää kilpailua. Niistä kortteleista ei todellakaan kisata. Kaupungin etu on saada mahdollisimman pian ne rakennettua. Kyllä minulle on omistusoikeusasuntokin jossain määrin tuttua. Niitä aletaan rakentaa mitä ilmeisemmin Viikaistenkadulle. En ole asiantuntija rakentamisessa, mutta tietoni ovat mielestäni luottamusmiehelle riittävät. Ei ltm voi olla kaikkien käsiteltävien alojen asiantuntija. Minusta on tökeröä korostaa asiantuntemustaan.
kaikenlaista juttua kirjoitti 14.02.2010 - 12:48
kunhan on juttua. siitä ei ole enää pitkä matka puhuvaan päähän.
Harto Forss kirjoitti 14.02.2010 - 13:14
Jos vitutan sinua, en voi sille mitään.
KPM kirjoitti 14.02.2010 - 13:29
On lukijoiden "eduksi" ja asioiden hahmottamiseksi helpompaa, että yksi alustuskirjoitus käsittelee jotain määrättyä juttua. Aiheethan voivat olla laidasta laitaan ja ne täyttävät ehtosi: kaikenlaista juttua. Siis kun ilmoitat blogiyliössäsi näin: Uudenkaupungin asioista kirjoittelen ehkä vähän myös muustakin mikä ainakin itseäni kiinnostaa.

Nyt alkaa olla välillä jutut niin reippaita, että ei niissä maallikkolukijat enää pysy mukana. Tämä viestiketju on hyvä esimerkki.
Harto Forss kirjoitti 14.02.2010 - 15:11
Joo, kyllä kommentit menee paljon välillä sivuun jutustani, jossa siinäkin saattaa olla monta erilaista asiaa. Haitanneeko tuo mittää? Kommenttien alkaessa lähennellä tuollaista puolta sataa pyrin kirjoittamaan uuden jutun vaikka ei olisi mitään asiaakaan. Alkaa selaus olla turhan pitkä ja varsinainen asia unohtuu, niinkuin sanoit. Ei kai reippaus haittaa, kunhan pysyy jossain rajoissa. Minä ainakin tykkään reippaasta keskustelusta vaikka se silloin, kun se kohdistuu minuun osin harmittaakin. Täytyy kestää, kun on leikkiin lähtenyt. Pois voi hypätä.
Viikaisten kirjoitti 14.02.2010 - 20:10
talot ovat asumisoikeustaloja, aso-koteja. Janhualla on tulossa omistusoikeusasuntoja.
Nimesi
Sähköpostiosoitteesi (ei näytetä yleisesti)
Kotisivusi osoite
Muista tietoni selaimen evästeessä seuraavia kommentointeja varten
Seuraa tähän kirjoitukseen tulevia kommentteja (mikä tämä on?)
Kommentti
Voit käyttää kommenteissasi seuraavia HTML-elementtejä: a, b, i, u, code
Viimeksi luetut

Tällä palstalla pidän viisi viimeksi lukemaani kirjaa ja annan niille hymiöitä mieltymykseni mukaan 1-5:een. Taiteellisesta vaikutelmasta minun kyvyilläni ei pysty hymiöitä jakamaan.

Åsa Schwartz: NefilitHymyHymyHymy

Hyvä dekkari ja mikäs muu kuin ruotsalainen. Schwartzin kolmas kirja, mutta vasta ensimmäinen suomennettu. Miten paljon Ruotsissa hyviä dekkareita onkaan, kun näköjään kaikkia ei ole suomennettukaan.

James Pattersson: Pahan  kidassaHuuto

Kirjasto oli kuukauden kiinni ja hyllyt on vähän tyhjiä kaikkien varautuessa kuukauteen. Käteeni osui jälleen mitä raain amerikkalainen dekkari. Ihmisiä tapetaan melkein joka sivuilla. Raadellaan ja veret juodaan. Ratkaisukin on venytetty 3-kerroksiseksi.

Antonio Hill: Kuolleiden lelujen kesäJalka suussaJalka suussaJalka suussa

Hill on espanjalainen ja koulutukseltaan psykologi ja sen kirjasta huomaa. Tavanomaisesta poikkeavaa, mielenkiintoista tarinaa alusta loppuun.

Vikas Swarup: Syyllisten seurueNolostunutNolostunutNolostunut

Eksoottisen maiden kirjailijoiden teoksia on mukavaa lukea. Tämä on intialainen dekkari. Juoni on monisäikeinen ja niitä viedään eteenpäin kertomalla luvuissa eri säikeistä. Lopulta sitten kaikki johtavat yhteen tapahtumaan. Kastilaitoksen Intiassa on valtava ero ylemmän ja alemman kastin välillä. Tässä nekin lopulta sekaantuvat.

Wilbur Smith: Vaaran vesilläKlink Klink (raha)

Tyypillinen amerikkalainen dekkari. Raakuutta, rahaa ja "rakkautta" ylenmäärin. Aioin kirjoittaa, että kuka tällaisia lukee, niinhän tein minäkin. Tosin tähän meni viikko ja erittäin väkinäisesti. Jätän harvoin kirjaa kesken ja nyt oli lieventävänä asianhaarana, että kirjasto meni kuukaudeksi kiinni enkä paljoa ole lukemista varannut.

 

Yhdistykset
Laskuri