Kojelauta |  Seuraa blogia |  Lisää blogeja |  Luo blogi! | 
Anna bloggaajalle lahja | Sivun alkuun | Seuraa blogia | Ilmoita blogista
Kirjoittaja

Uudenkaupungin asioista kirjoittelen ehkä vähän myös muustakin mikä ainakin itseäni kiinnostaa. Olen Harto Forss. Eläkeläinen, entinen Kemiran Ugin tehtaiden pääluottamusmies. Nyt kun aikaa riittää niin kunnallisessa vaikuttamisessa olen myös enemmän mukana. Tällä hetkellä olen valtuustossa ja hallituksessa.

Esa Kaitila

Massa- ja paperiteollisuuden tuotantomäärät per työntekijä ovatkin Suomessa maailman kärkeä. Eroa saksalaisiin, itävaltalaisiin ja ruotsalaisiin on lähes 30 prosenttia.

Paperiliitto

Alf Rehn

Kukaan ei halua olla sosiaalidemokraattien puoluesihteeri. Kukaan ei halua olla keskustan puheenjohtaja - paitsi Paavo Väyrynen. Ja hänkin sanoo suostuvansa hoitamaan tehtävää vain, koska kukaan muukaan ei siihen kykene.

Turun Sanomat



Roope Lipasti

Norjassa massamurhaaja Breivik todettiin toisessa mielentilatutkimuksessa syyntakeiseksi, ja hänet voidaan siis tuomita vankilaan. Sopii toki kysyä, että jos Norjassa terveet ovat tuollaisia, niin millaisia ne hullut mahtavat olla.

TS Extra

Jälkimaku

VR Groupun turvallisuusjohtajana aloittaa kesäkuun alussa. Rauno hammarberg, joka on tähän asti toiminut Nokian turvallisuusjohtajana. on sitä aikoihin eletty: VR on jo kiinnostavampi työnantaja kuin Nokia.

Turun Sanomat

Jälkimaku

Maailman ohuimmat kirjat-sarja on saanut uusia teoksia: Stephen Elopin saavutukset Nokian johdossa ja Perussuomalaiset huumorin helmet.

Turun Sanomat

Kommuunisti

Kukaan ei ole velvoittanut yksityistä puolta vastaamaan päivystyksestä, terveydenhuoltohenkilökunnan koulutuksesta ja vaativien sairauksien erikoissairaanhoidosta. Kukaan ei vaadi toisin kuin bussiliikenteessä ottamaan myös kroonisia ja hankalasti hoidettavia, mutta vähemmän tuottavia tapauksia hoidettavaksi.

Keva




 

21.03.2010 - 18:10

 Kunnallispolitiikassa edetään eräänlaista suvantovaihetta. Liitos Taivassalon kanssa on haudattu tulevaisuuteen määrättömäksi ajaksi. Taivassalossa osa päättäjistä yrittää pitää hanketta hengissä, mutta kyllä mielestäni tekohengitys on tässä vaiheessa jo turhaa. Ohi mikä ohi.

Kouluverkko päätöksestä ei tehdä rikostutkintaa ja valitusviranomainenkin on ilmoittanut päätöksen olevan toimeenpantavissa. Koululautakunnan työ on halvaantunut, mutta ei se haittaa päätöksen toimeenpanoa. 

Seuraavaksi palvelurakennetta on tarkoitus parantaa terveys- ja vanhustöiden osalta. On jo näkyvissä, että siellä tulee kouluverkko uudistuksen kaltainen säpinä. Lähtökohdat uudistuksissa ovat kovin erilaiset. Peruskouluissa oppilasmäärät putosivat puoleen, mutta em. mainituissa palveluissa tarve ei ole pudonnut. Silti jotain pitää tehdä. Rahallisten säästöjen saaminen on todella vaikeaa.

Tavoitteeksi on otettu 3 milj/€. Samaan aikaan palvelujen saatavuus on heikentynyt totaalisesti. Terveyskeskuksessa on vastaanotolle pitkät jonot. Vanhustenlaitospaikat ovat myös pitkän jonon takana. Erikoissairaanhoitoon palautetaan siirtoviivemaksu. Potilaiden makuuttaminen turhaan sairaaloissa tulee kalliiksi.  Tässä sitä on probleemeja ihan tarpeeksi.  Ei pitäisi olla hallituksen ja valtuuston jäsenillä aikaa näperrellä olemattomista asioista. Asiaa on jos vain on jotain annettavaa keskusteluun.

 

no niin kirjoitti 21.03.2010 - 19:20
koita nyt sitten saada jotain aikaiseksi siellä hallituksessa ja sen talousryhmässä. olethan ainakin itse yriittänyt mainostaa itseäsi vastuulliseksi poliitikoksi. lunasta sanasi ja kirjoituksesi.
Harto Forss kirjoitti 21.03.2010 - 20:10
En mitään luvannut kirjoituksessani. Toivoin vain keskustelun menevän asioihin jotka ovat tällä hetkellä tärkeitä. Parhaani tietysti teen.
herätkää hoitsut kirjoitti 21.03.2010 - 20:23
Palkka ongelma ei esim. ole ollenkaan TES ongelma. Työnantajalla on päätösvalta, luottamusmiehellä vain puheoikeus.

Yllä olevat kopioitu hartsan plokista
Hartsalle vastausta, kun olit kommentoinut nimimerkkiä herätkää hoitsut.
Kirjoituksessani ei ollut kommentoitu missään kohtaa tes sopimuksen sisältöä eikä plm. toimintaa.
Vaan sitä, että kun hoitsu menee vuokrausfirman kautta. Hänen palkkansa laskee kun palvelusvuosilisät jää saamati ja edut huononee.Sinun kyllä luottamusmihenä pitäisi kyllä ymmärtää mistä on kysymys
Elikä miksi on tehty tälläinen sopimus jos tarkoituksena ei ole kustannusten vähentäminen.(PAIKATAAN UKIN PUDJETTI VAJAUSTA OSAA SIITÄ).
Pieni korjus hartsalle. Työnantajalla on tulkintaoikeus elikä tässä tapauksessa opteam.
Kún sanoit pitäisi teksti ymmärtää jossakin kirjoituksessasi sitä samaa sinulle
Harto Forss kirjoitti 21.03.2010 - 20:40
Aivan varmasti ymmärrän mistä on kysymys ja olen koko luottamusmies aikani tapellut työvoimanvuokrausfirmoja ja määräaikaisuuksia vastaan. Aivan varmasti palkka on huonompi eikä vain vähän vaan oleellisesti. Selvitin mistä tämä johtuu. Ei suinkaan onko sopimuksessa mainittu sovellettavan liiton nimi.Olen jo monet kerrat kertonut mitä syitä minä luulen Opteamin käytölle olevan. Säästöä en usko siitä tulevan ja mikäli tuleekin niin sillä ei ole mitään merkitystä. Työnantajalla on tulkintaoikeus tiettyyn pisteeseen asti. Tulkinnat ovat jo pääasiassa olemassa eri oikeusasteista. Tulkintaa oli vaikeata käyttää kirjoituksestasi. Kyllä se sisälsi niin paljon väärää tietoa.
Harto Forss kirjoitti 21.03.2010 - 20:50
Kävin välillä lukemassa uudelleen edellisen kirjoituksesi. Oletko Tehyn toimitsija, kun kerrot luottamusmiehen ottaneen sinuun yhteyttä. Ay-liikkeessä on käytäntönä, että se johon otetaan ensin yhteyttä hoitaa asian loppuun asti. Miksi ihmeessä kirjoittelet täällä ja keljuilet minua. Hoida asia.
Hoitsut herätkää kirjoitti 21.03.2010 - 20:51
Hartolle kysymys mitä väärää tietoa.
Harto Forss kirjoitti 21.03.2010 - 20:56
En toista toistamista päästyäni samoja asioita. Sen nyt toistan, hoida ihmeessä homma, mikäli sinuun kerran on yhteys otettu. Minuun luottamusmies ei ole ottanut yhteyttä.
hoitsut herätkää kirjoitti 21.03.2010 - 21:22
En minä pysty sitä asiaa hoitamaan, kun en ole kunnalispolitiikko. Ajattelin , että sinulla on jotain edes pieniä vaikutus mahdollisuuksia.
Mutta ei yksin pysty edes kunnalispoliitikassa vaikkuttamaan mihinkään jos olet yksin. Vain joukko voima tuo muutoksia.Vaikka harto ydittäisit saada paranusta tähän asiaan jos olet yksin ajatuksissa. Toisaallta ei mitään mahdollisuuksia Kun yrittää vaikka se on raskasta kannatus voi huomattavasti nousta.
Esim Sanna loven.
Tässä nyt ollu sanan heittoa.
KUn joskus pistää niin vihaks niitten hoitsujen puolesta kuinka raskasta työtä ne tekevät. Välillä tuntuu , että poliitikot on ne täysin unohtaneet.
-Juha A.- kirjoitti 21.03.2010 - 23:11
Harto kirjoitti klo 20.40 kommentissaan mm. näin:"
Olen jo monet kerrat kertonut mitä syitä minä luulen Opteamin käytölle olevan."

En kaivanut kommenttiketjua liiemmin taaksepäin- joten Hartoa hiukan tuntevana luulen, että hän selvittää asiaa edelleen ja etenkin nyt, kun on alkanut tulla kovaa ja asiallistakin kritiikkiä asiasta. Eiköhän viikolla taas kuulla lisää. Kiitos hyvistä taustainfoista. Itse ainakin odottelen jo sitä, mitä Harto saa selville alkavalla viikolla. Asia selvitetään!
Hoitsut herätkää kirjoitti 21.03.2010 - 23:22
Kiitos juha
hoitsut herätkää kirjoitti 22.03.2010 - 00:03
Kiitos myös Hartolle jos homma etenee kuin juha oletti.Tässä taistellaan hoitsujen puolesta, että me vanhukset kuin muutenkin sairaat saadaan hyvää hoitoa.Ei kai kellään ole tarkoitusta vetää hoitajia piippuun ja luoda hoitajien keskuuteen ristiriitoja palkauksella
Vai peseekö se vanhuksen takapuolen paremmin joka on vakinainen kuin opteamin kautta tullu
Anonyymi kirjoitti 22.03.2010 - 02:42
Ei sua hoitsut herätkää äly turhan paljoa päätä paina. Hartsi sanoi, jos luottamusmies on ottanu sinuun yhteyttä sun kuuluu hoitaa homma. Ei kai Tehyn ltm niin tyhmä ole että ottais yhteyttä täysin ulkopuoliseen. Kyllä sinun täytyy kuulua päättäjiin ja tyhmä kun olet et osaa tehdä mitään ja yrität syyttää toista.
epätietoinen kirjoitti 22.03.2010 - 08:49
kun esim. kaupunki ottaa töihin henkilön, jotain ihme eläkevelvoitteita siitä tulee, koissakin erikoistapauksissa. Summat näyttivät melko suurilta eräässä liikelaitoksen tilinpäätöksessä. En hallitse noita asioita, mutta jotain kaupunki silloin voittaa, kun käyttää ns. "välikättä" eli vuokrafirmaa.
En tiedä miten tuo vuokrafirma saa kierrettyä nuo erään liikelaitoksen kohtaamat huikeat eläkemaksut. Ilmeisesti asia liittyy tilapäisyyteen. Ja kun kaupunki palkaa vakituisen, henkilö voi alkaa tietyn ikäisenä sairastelemaan.

En tiedä? Mutta selvittää kannattaa...
Harto Forss kirjoitti 22.03.2010 - 09:31
Kyllä eläke velvoitteet tulevat kaikille työnantajille. Vuokrausfirmakin joutuu maksamaan eläkemaksut. Olet varmasti oikeassa vuokrafirman välttyvän osasta maksuista käyttämällä vain tilapäistä henkilökuntaa, joka on nuorta. Myös sairastelevista vuokrafirma pääsee kätevästi eroon, ei tehdä uutta työsopimusta. Muistaakseni sairauden velvoitteet pitää hoitaa, jos on sairastunut sopimus aikana myös sopimuksen päättymisen jälkeen. Ne päättyvät joka tapauksessa hyvin pian ja siirtyvät kokonaan Kelalle.
Aamun lehdessä oli mielenkiintoinen uutinen. Länsi-Turunmaan uusi rakennusjärjestys sallii 400m2 kesämökin rakentamisen. Meillä raja on 150 m2. Niin se elintaso nousee, joillakin.
Pekka Resu kirjoitti 22.03.2010 - 11:07
Javan blogia, kun lukee niin voi sanoa, että pitäjälle ja kommentaattoreille, kaikki inhimillinen on vierasta.
oleellinen kysymys kirjoitti 22.03.2010 - 11:59
on se millaista työnantajapolitiikka kaupungin eri portaissa harrastetaan ja mitä siellä sallitaan. poliitikot on sitä varten ketkä antaa rajat ja raamit. miten se nyt on tässä tapauksessa jos on vuokrahoitajat talossa jo vai onko ne talossa jo?
Harto Forss kirjoitti 22.03.2010 - 12:26
Kyllä se on valtuusto joka päättää toiminnan raamit eli politiikot päättävät. Kyllä Opteam on jo tuonut tekijänsä mikäli Maria-Sofialla tai Vehmaalla on tällä hetkellä tarvetta lyhyisiin sijaisuuksiin.
sijaissopimukset on kirjoitti 22.03.2010 - 13:33
julkisia, ei salaisia. mikä on opteamin veloitushinta sairaanhoitajasta tunnissa????
Harto Forss kirjoitti 22.03.2010 - 14:27
Opteamin veloitusta ei ole määritelty euro määräisesti vaan se on. sijaisen palkka (sos. kuluineen) X 1,75.
Anonyymi kirjoitti 22.03.2010 - 14:39
Elikä opteam veloittaa ukin kaupunkia nolla katteella
Outsider kirjoitti 22.03.2010 - 14:56
Useissa eri yhteyksissä todetaan , että valtuusto päättää. Päättäähän se, ylin päättävin elin kun kaupungissa kerran on, mutta se päättää ESITTELYN pohjalta.
Harto Forss kirjoitti 22.03.2010 - 15:02
Ei kai se nolla katetta ole. Opteamin kannattaa maksaa mahdollisimman hyvää palkkaa hoitajille. Silloin sen oma osuuskin kasvaa.
Jos jokin toimielin päättää kaikki esitykset esittelijän ehdotuksen mukaan vaikka jäsenet olisivat erimieltä niin toiminta on äärimmäisen selkärangatonta. Jos jokin elinten tekee väärän päätöksen niin, kyllä vika on yksiselitteisesti luottamusmiesten.
Pekka Resulle: kirjoitti 22.03.2010 - 15:04
p avoimella kysymyksellä, jonka kaikki tiesivätekka resua vedätettiin javan blogissa...
Outsider kirjoitti 22.03.2010 - 15:06
kyllä se aika lailla esittelyn pohjalta kuitenkin on mennyt. Ehkä pahimillaan 10 valtuutettua on eri mieltä ollut. Mutta ei kai sillä väliä, enemmistö päättää.
-Juha A.- kirjoitti 22.03.2010 - 15:56
Siis hetkinen, Harto klo 14:27, tarkoitatko, että Opteamin veloitus on "sijaisen palkka (sos. kuluineen) X 1,75" eli (palkka+ kaikki sosiaalikulut) ja suluissa oleva summa kerrotaan 1,75? Ja mikä on tietolähteesi? Jos ja kun on noin suuri (kirjoittamani) summa vuokratun työntekijän veloitusperustena, niin sitten alkaa olla aihettaa suurempaan tutkintaan.
Anonyymi kirjoitti 22.03.2010 - 16:06
ja sekin vielä jos todellinen sosiaali kulu on 1,75 niin virma tekee nolla katteela,.
Eiköhän  kirjoitti 22.03.2010 - 18:07
tuo ole ihan normaali kerroin. Vuokralääkärikin maksaa kunnalle noin 75% enemmän kuin vakituinen.
haloo  kirjoitti 22.03.2010 - 18:35
kyllä on perinetinen prosenttilasku vaikeeta. sama kuin keskinopeuden lasku kerran tässä.
laskutus olisi silloin lähempänä kun 1,75 olisi kerroin palkan päälle ja ehkä alvit tähän päälle. haaartoo, mistä ooot tietos saaannuuu?
Harto Forss kirjoitti 22.03.2010 - 19:22
Kyllä Juha näin on. Tietoni ovat sos.terv. keskuksesta. Olen anonyymin kanssa samaa mieltä. Veloitus on täysin normaali. Täsmälleen sama kuin vuokralääkäreilläkin. Laskutus tapa oli ainakin minulla yllätyksellinen. Mitä aiemmin olen kuullut vuokrafirmojen veloituksesta niin ne ovat olleet kiinteä hintaisia. Niin kuin tuolla aiemmin kirjoitin, Opteamille on edullista maksaa mahdollisimman hyvää palkkaa hoitajille. Tosin uskoisin, että sopimuksessa määrätyn palkanmaksun perustaksi TES:in.
Harto Forss kirjoitti 22.03.2010 - 19:25
Muuten Pohitullin ilmatutkimuksen tulokset ovat tulleet. Ei ollut hometta. Paha takaisku.
Hometullin kasvatti kirjoitti 22.03.2010 - 19:44
Varmasti on ollut hometta.Tämä on taas harmaahapsien ja kj:n ja teknisen viraston virkamiesten aikaan saama väärä tulos. Vehkeilyä, valhetta, kieroilua. Kyllä kaupungin ainoat järki-ihmiset, Java, Rake, Juha ja Sanna todistavat tuloksen vääräksi. Oikeaa tulosta odotellessa...
Jotain kirjoitti 22.03.2010 - 19:54
laskelmia on varmaan rakennusmestarilta tulossa. Mutta hieno juttu jos on totta. Lapsia ja vanhempia on jo ihan tarpeeksi peloteltu, jälleen kerran, huhujen perusteella.
Ei hometta kirjoitti 22.03.2010 - 20:12
Ei hometta, siis itiöitä sisäilmassa: Jos olisi niitä tippuisi katosta ja vintiltä. Nyt on selvästi osoitettu, ettei home ole muu ongelma kuin kosteuden seuraus. Myrkyt on erikseen. Toinen asia on hoitsujen palkat. Kuten joku sairaanhoitaja kirjoitti, nyt on työntekijän markkinat. Terveysalalla. He pyytävät, me maksamme. Yleensöä olen sitä mieltä, että mitä enemmän poliitikot ja luottamushenkilöt soppaa keittävät, sitä enemmän mennään pieleen. Nyt tarvitaan talousmiehiä, sosiologeja ja muita ymmärtäjiä, joilla on tahtoa. Vanhan luottamusmiejäärät joutavat roskakoppaan. - Turun Liisa, en tuu täönne toista kertaa ukiliksoilla.
-Juha A.- kirjoitti 22.03.2010 - 20:18
Omalaatuisia lauseita: "Paha takaisku". Asiayhteys Pohitullin hometutkimukset. Kenelle tämä on paha takaisku? Vuokrahoitajiin palaan erikseen.
-Juha A.- kirjoitti 22.03.2010 - 20:23
Siis tuo klo 20.18 kirjoittamani kommentti liittyi Harto Forssin- nimellä klo 19.25 kirjoittuun kommenttiin. Toivottavasti sitä ei ole joku piruuttaan kirjoittanut!
Harto Forss kirjoitti 22.03.2010 - 20:42
Kyllä se on minun kirjoittamani. Se on takaisku huhuilijoille.
Turun Liisalle Opteamin soppa ei ole ltm:n keittämä. Epäilen myös talousmiesten ymmärrystä hoitajien ongelmiin. Kyllä se ymmärrys on aina kohdistunut mahdollisimman pieneen palkanmaksuun.
-Juha A.- kirjoitti 22.03.2010 - 20:48
Kiitos tiedosta. Kerrotko vielä, ketkä ovat huhulleet siellä olevan hometta?
mistä nyt harto kirjoitti 22.03.2010 - 20:50
on saanut hometietonsa kun kukaan muu siitä ei vielä kirjoittele, ukin sanomat, aluesanomat esimerkkinä?
harto Forss kirjoitti 22.03.2010 - 20:51
Kyllä niitä on niin paljon etten lähde niitä muistelemaan ja merkkaamaan muistiin. Jokainen tietää sen itse tykönänsä.
Harto Forss kirjoitti 22.03.2010 - 20:52
Tavallisesti luotettavalta taholta. Näinhän se STT:kin takavuosina ilmoitti tietolähteensä.
-Juha A.- kirjoitti 22.03.2010 - 21:04
Sinähän se Harto vasta veijari olet tiedotuspolitikkassasi. Et edes kerro lähteitäsi! Ts. täytyypä tutustua kaupungintalolla tuloksiin itse henkilökohtaisesti. Näkeepä sitten, missä olivat otantapisteiden mittauspisteet, koska näytteet otettiin ja ketä oli mittaus(ohjaus)ryhmässä. Sitten selviää varmaan myös se, tehtiinkö mittauksia niillä alueilla myös, mistä ne pahuksen laudat löytyivät mittauksien jälkeen? Miksi löytyivät vasta mittauksien jälkeen, niin. Siinäpä kysymys.
otettiinko kirjoitti 22.03.2010 - 22:51
sieltä pohitullista rakenteista kanssa näytepaloja sen ilmatutkimuksen yhteydessä? ellei niin miksi ei? kai sentään muistatte miten hyvältä pietolan päiväkoti näytti sitä myytäessä. siellä oli aika soosia sisällä kun alkoivat purkaa sieltä sisältä niitä seiniä.
Anonyymi kirjoitti 22.03.2010 - 23:13
Eikös siellä Pohitullissa pitäisi tapahtua ihan virallinen tutkinta? pitääkö sellaistakin spekuloida?
Anonyymi kirjoitti 22.03.2010 - 23:25
Lopetan kokonaan tämän plokkeihin kirjoitelun.Kun tämä on menny tämmöiseksi juupa ei juupas. Osassa kirjoituksissa ei ole päätä eikä häntää.Kirjotukset käsitetään väärin osa varmaan tahallaan tai tiedostamatti.Kaikea hyvää teille plokkien pitäjille ja kommentoijille kuin lukijoille tasapuolisesti.Lopuksi vielä heitän. Taitaa olla pitkä tie ennen kuin rauha astuu ukin politiikkaan.Have a good time
kysykää nyt forssilta kirjoitti 22.03.2010 - 23:25
hän tämän lööpin pisti liikkelle ja mainitsi luotettavan tietolähteensä. mitä tästä tulee on jo lukemisen arvoista taas
Anonyymi kirjoitti 23.03.2010 - 00:35
Ei pitäisi olla hallituksen ja valtuuston jäsenillä aikaa näperrellä olemattomista asioista. Asiaa on jos vain on jotain annettavaa keskusteluun.
Anonyymi kirjoitti 23.03.2010 - 02:46
Juha kun ei enää muuta keksi niin näytteitä olisi pitäny ottaa lattian altakin. Ei kai ilmasta oteta näytepaloja. sieltä otetaan näytteitä. jo paloi monelta käämit kun ei ollutkaan hometta.
Anonyymi kirjoitti 23.03.2010 - 02:55
Hartsilla on taktiikkana jättää kertomatta tarkkaan uutislähdettä. Uutinen on oikein. Persuilla on tarkkaan lähde. Huhu. Uutinen päin p:tä.
aamu kirjoitti 23.03.2010 - 06:31
Näyttää olleen paha takaisku. Käyttäydytään kuin pikkukakarat. Mä en enää leiki sun kans.
Anonyymi kirjoitti 23.03.2010 - 07:21
Juhalle. Eiköhän Turun Yliopiston aerobiologian laitoksen toimesta tehty sisäilmatilanmittaus ole ollut asiallinen ja ammattimainen. Kirjoitit myös "Miksi laudat löytyivät vasta mittauksien jälkeen?" Jos olisivat löytyneet ennen mittausta, niin olisit varmaan esittänyt vastaavanlaisen kysymyksen. Eikö mikään riitä?
Takaisku kirjoitti 23.03.2010 - 07:32
Harto, uskot jutun ei-hometta olevan takaisku joillekin. Pidä tietotoimistosi omana tietonasi, se vain osoittaa millä taktiikalla kirjoittelet ja kilpeäsi kiilloitat. Yököttää. Luulet olevasi kaikkien alojen asiantuntija, kun niitä tiedonmuruja viskelet. -PP
Harto Forss kirjoitti 23.03.2010 - 08:53
Kovasti moititaan etten osaa lainauksia ottaa niin kuin toimittajan pitäsi, mitä en ole edes kuvitellut olevani. Nyt kun käytän toimittajan lähdesuojaa, taas keljuillaan. Miten oikein pitäisi tehdä? Eivätkä tieto lähteeni ole millään tavalla salaisia, enkä usko heidän pahastuvan vaikka sen ilmoittaisin. Minusta ei lähteen ilmoittaminen ole millään lailla oleellista. Tärkeintä on tiedon paikkansa pitävyys. Kovasti näyttää tuo takaisku ainakin kismittävän. Asiattomista kommenteista päätellen. Silloin kun ei ole mitään asiallista sanottavaa, aletaan heittää asiattomuuksia nurkan takaa pälyillen.
Yököttää, OH kirjoitti 23.03.2010 - 09:12
Tuollaiset kommentit. Luulek sää monista luuleeko eriasioista kirjoittavan luulevan olevansa niitte asiantuntija? Java se on sun idolis, ei oo pariin viikkon kirjoittanut kuin koulan kokouksesta. Tosi hianoo blogin pitoo.
-Juha A.- kirjoitti 23.03.2010 - 11:41
Palataan "homeasiaan" sitten, kun tiedot ovat luettavissa jostain paikkakunnalta ilmestyvästä lehdestä. Minua ihmettytti erityisesti "tiedonjulkaisijan" sanavalinta: takaisku! Suomenkieli on vaikeaa ja tiedottaminen.
Anonyymi kirjoitti 23.03.2010 - 12:32
Jos on ymmärrykseltään vähäinen. Juhalta on aina eka kommentti mitä, häh.
Harto Forss kirjoitti 23.03.2010 - 12:42
Moni on kuollut huumorin tajuisiinsa tulematta.
kyllä täällä kirjoitti 23.03.2010 - 13:10
näitä kansakoulun lasekentataidoillaan porkuttelevia riittää. laskee laskee ja sitten se laskento onkin kymppi. hieno blogi, hieno päättäjä, hieno ilma, hieno mielipide.
Vanhempi kirjoitti 23.03.2010 - 13:45
Hei! Mistä saamme nähtäväksemme mittauksien tulokset? Merkillistä asioiden tiedostusta taas kerran vakavalla asialla. Te päätätte siellä lastemme terveyteen liittyvistä asioista samalla ja tiedotus on sitten tätä: auki ja kiinni. On ja ei. Vajaaksi jäi tämä homeasia nyt. Surullista, muuta en enää keksi.
Harto Forss kirjoitti 23.03.2010 - 13:54
Kaikki aikanaan. Ei tässä hevosen selässä olla. Yritä nyt keksiä jotain muuta kuin suremista. Ei tule jäämään asia vajaaksi.
Taivassalossa kirjoitti 23.03.2010 - 14:28
http://www.vakkass.fi/uutinen.phtml?id=2905

Tuo malli sopisi Uuteenkaupunkiinkin! Tässäkin viestiketjussa on hyviä esimerkkejä kunnanhallituksen jäsenen asioiden hoidosta ja niiden asioiden julkaisutavoista.
Harto Forss kirjoitti 23.03.2010 - 15:02
Voisitko yksilöidä?
katso peiliin kirjoitti 23.03.2010 - 15:53
nimeäs on monta kertaa täällä
Harto Forss kirjoitti 23.03.2010 - 16:20
Ei se peiliin katsominen nyt auta. Kerro nyt, että voisin yrittää parantaa asioimistani.
takaisku kirjoitti 23.03.2010 - 17:49
siinä on sinulle oikea kirjoittajan kukkanen.
Harto Forss kirjoitti 23.03.2010 - 19:06
Miten niin? minusta ihan hyvä vitsi. Mene peilin eteen ja opettele hymyilemään.
kuten näet kirjoitti 23.03.2010 - 19:29
vitsien vääntö ei täällä oikein onnistu. saman koki myös jokin aikaa sitten juha a. javan blogissa. tosin, harto, takaisku on kieltämättä outo tässä asiayhteydessä kun kerrot terveyteen liittyvistä asioista takaisku-vitseilläsi.
Anonyymi kirjoitti 23.03.2010 - 23:20
E
Anonyymi kirjoitti 23.03.2010 - 23:22
Eiköhän tämä ole takaisku niille valtuutetuille, jotka johtivat ukilaisia vanhempia harhaan väittämällä, että Pohitullissa on hometta. Nyt kun hometta ei löytynyt voisin veikata, että muutamaa valtuutettua ketuttaa tällä hetkellä ankarasti. Siinä on lasten terveys ollut toissijainen juttu, kun on omia etuja ajettu ja kuvia homeisista laudoista näpsitty.
yksi vanhemmista kirjoitti 23.03.2010 - 23:57
onhan siellä hometta vai miten ne puut muuttuu lahomössöksi itsekseen niissä valokuvissa. ja mistä niitä mittauksia tehtiin. luokkahuoneista ja ennen lahomössön löytämistä. ihan selvä tämä peli ei ole vielä. anonyymit väitelkööt mitä väitelkööt. odotan raportin tulkkajien komentointia asiasta hieman hermostuneena. hyvä ettei luokissa ollut pintanäytteissä mutta se ei ole rakennenäyte.
-Juha A.- kirjoitti 24.03.2010 - 09:45
Uskomatonta. Että "meitä" ketuttaa sen tähden, kun ei Pohitullista löytynyt hometta ja ajoimme vaan omaa etua! Siis mitä etua? Ei jumangaut! Mahdatkohan anonyymi yhtään tietää, mitä mahtaa maksaa koulun evakuointi homeen tähden ja sen saattaminen homeettomaksi? Joko alkaa lamppu syttyä? Pahimmillaan puhutaan useista sadoista tuhansista euroista, isossa rakennuksessa pahimmissa tapauksissa miljoonista jos joudutaan isoihin rakenteellisiin korjauksiin!! Miten kävi Pietolan päiväkodille, joka myytiin käypänä, saatiin rahat ja miten sitten kävikään? Sinä maksoit, minä maksoin. Se oli 6-numeroinen luku, joka muuttuikin yht'äkkiä tulokentästä menokentäksi!
Anonyymi kirjoitti 24.03.2010 - 10:52
Uskomatonta vuodatusta taas päähuhuilijan kommentti. Ei kukaan epäile homeesta seuraavia kustannuksia, mutta ei ole ollut mitään viitteitä homeesta. Vaadit kaikille kouluille perusteellista laboratorio tason kunto tutkimusta. Täysin perusteetta. Olette ajaneet blogi kommenteista päätellen lasten vanhemmat paniikkiin. Täysin perusteetta. Jotain vastuuta pitää olla valtuutetulla.
mitään viitteitä homeesta? kirjoitti 24.03.2010 - 14:18
halloo. taidat tietää tarkalleen mitä on mitattu. tiedätkö myös miksi ne roskislavan puut oli jauhoasteella? että sellasta vastuuta valtuuetulta jotka eivät reagoi mihinkään asiaan ja osa jopa vastusti jopa pohitullin tutkimusta.
Anonyymi kirjoitti 24.03.2010 - 14:31
Laudat olivat lahoja siksi, että olivat maata vasten alapohjan alla. Siellä ei pidetä koulua. Kaikki vastustajat olivat näitä huhuilijoita jotka pelkäsivät paljastuvansa roskan puhujiksi.
Anonyymi kirjoitti 24.03.2010 - 14:45
Mikähän noiden persu rutisijoiden ÄO mahtaa olla, kun ilman opastusta ei ymmärretä sitä vertaa ettei lattian alla koulua pidetä.
hei hei hei kirjoitti 24.03.2010 - 15:49
mutta kun niitä lautoja ei pitänyt olla kun virkavastuulla kaupunkin töissä oleva rakennusinsinööri niin väitti jo lokakuussa.
Anonyymi kirjoitti 24.03.2010 - 16:20
Oliskohan väittäny. Hän ei ole ollut Ukin hommissa 40 vuotta sitten, mutta varmaan on tienny mikä siihen aikaan oli maan tapa.
lue lehdet  kirjoitti 24.03.2010 - 16:57
tarkemmin niin tiedät. vaikka viikon vanha aluesanomat
Nimesi
Sähköpostiosoitteesi (ei näytetä yleisesti)
Kotisivusi osoite
Muista tietoni selaimen evästeessä seuraavia kommentointeja varten
Seuraa tähän kirjoitukseen tulevia kommentteja (mikä tämä on?)
Kommentti
Voit käyttää kommenteissasi seuraavia HTML-elementtejä: a, b, i, u, code
Viimeksi luetut

Tällä palstalla pidän viisi viimeksi lukemaani kirjaa ja annan niille hymiöitä mieltymykseni mukaan 1-5:een. Taiteellisesta vaikutelmasta minun kyvyilläni ei pysty hymiöitä jakamaan.

Åsa Schwartz: NefilitHymyHymyHymy

Hyvä dekkari ja mikäs muu kuin ruotsalainen. Schwartzin kolmas kirja, mutta vasta ensimmäinen suomennettu. Miten paljon Ruotsissa hyviä dekkareita onkaan, kun näköjään kaikkia ei ole suomennettukaan.

James Pattersson: Pahan  kidassaHuuto

Kirjasto oli kuukauden kiinni ja hyllyt on vähän tyhjiä kaikkien varautuessa kuukauteen. Käteeni osui jälleen mitä raain amerikkalainen dekkari. Ihmisiä tapetaan melkein joka sivuilla. Raadellaan ja veret juodaan. Ratkaisukin on venytetty 3-kerroksiseksi.

Antonio Hill: Kuolleiden lelujen kesäJalka suussaJalka suussaJalka suussa

Hill on espanjalainen ja koulutukseltaan psykologi ja sen kirjasta huomaa. Tavanomaisesta poikkeavaa, mielenkiintoista tarinaa alusta loppuun.

Vikas Swarup: Syyllisten seurueNolostunutNolostunutNolostunut

Eksoottisen maiden kirjailijoiden teoksia on mukavaa lukea. Tämä on intialainen dekkari. Juoni on monisäikeinen ja niitä viedään eteenpäin kertomalla luvuissa eri säikeistä. Lopulta sitten kaikki johtavat yhteen tapahtumaan. Kastilaitoksen Intiassa on valtava ero ylemmän ja alemman kastin välillä. Tässä nekin lopulta sekaantuvat.

Wilbur Smith: Vaaran vesilläKlink Klink (raha)

Tyypillinen amerikkalainen dekkari. Raakuutta, rahaa ja "rakkautta" ylenmäärin. Aioin kirjoittaa, että kuka tällaisia lukee, niinhän tein minäkin. Tosin tähän meni viikko ja erittäin väkinäisesti. Jätän harvoin kirjaa kesken ja nyt oli lieventävänä asianhaarana, että kirjasto meni kuukaudeksi kiinni enkä paljoa ole lukemista varannut.

 

Yhdistykset
Laskuri