Kojelauta |  Seuraa blogia |  Lisää blogeja |  Luo blogi! | 
Anna bloggaajalle lahja | Sivun alkuun | Seuraa blogia | Ilmoita blogista
Kirjoittaja

Uudenkaupungin asioista kirjoittelen ehkä vähän myös muustakin mikä ainakin itseäni kiinnostaa. Olen Harto Forss. Eläkeläinen, entinen Kemiran Ugin tehtaiden pääluottamusmies. Nyt kun aikaa riittää niin kunnallisessa vaikuttamisessa olen myös enemmän mukana. Tällä hetkellä olen valtuustossa ja hallituksessa.

Esa Kaitila

Massa- ja paperiteollisuuden tuotantomäärät per työntekijä ovatkin Suomessa maailman kärkeä. Eroa saksalaisiin, itävaltalaisiin ja ruotsalaisiin on lähes 30 prosenttia.

Paperiliitto

Alf Rehn

Kukaan ei halua olla sosiaalidemokraattien puoluesihteeri. Kukaan ei halua olla keskustan puheenjohtaja - paitsi Paavo Väyrynen. Ja hänkin sanoo suostuvansa hoitamaan tehtävää vain, koska kukaan muukaan ei siihen kykene.

Turun Sanomat



Roope Lipasti

Norjassa massamurhaaja Breivik todettiin toisessa mielentilatutkimuksessa syyntakeiseksi, ja hänet voidaan siis tuomita vankilaan. Sopii toki kysyä, että jos Norjassa terveet ovat tuollaisia, niin millaisia ne hullut mahtavat olla.

TS Extra

Jälkimaku

VR Groupun turvallisuusjohtajana aloittaa kesäkuun alussa. Rauno hammarberg, joka on tähän asti toiminut Nokian turvallisuusjohtajana. on sitä aikoihin eletty: VR on jo kiinnostavampi työnantaja kuin Nokia.

Turun Sanomat

Jälkimaku

Maailman ohuimmat kirjat-sarja on saanut uusia teoksia: Stephen Elopin saavutukset Nokian johdossa ja Perussuomalaiset huumorin helmet.

Turun Sanomat

Kommuunisti

Kukaan ei ole velvoittanut yksityistä puolta vastaamaan päivystyksestä, terveydenhuoltohenkilökunnan koulutuksesta ja vaativien sairauksien erikoissairaanhoidosta. Kukaan ei vaadi toisin kuin bussiliikenteessä ottamaan myös kroonisia ja hankalasti hoidettavia, mutta vähemmän tuottavia tapauksia hoidettavaksi.

Keva




 

09.10.2010 - 20:02

 Edellisessä jutussa ollut kommentti ja Remeksen uusin kirja saavat jälleen miettimään mitä Olkiluodossa oikein tapahtuu? Siellä on ollut niin paljon vaikeuksia ettei sellaista määrää voisi atomivoimalan rakentamiselta odottaa eikä hyväksyä.

Remeksen kirjassa Olkiluoto räjähtää vihkiäispäivän iltana. Siinä on kyllä rikolliset auttamassa niin kuin dekkariin kuuluukiin. Kirjassa sivutaan niitä lukemattomia vaikeuksia mitä rakentamisessa on ollut. Viimeisin hälyttävä tieto on, että siellä on ollut töissä parikymmentä alihankkija firmaa joista ei ole mitään tietoa.

Miten se on mahdollista? Alue missä rakennetaan on suljettu. Luulisi valvonnan olevan helppoa. Miten voidaan olettaa, että firmoilla jotka maksavat muutaman euron tuntipalkkaa on käytössään pätevät ammattimiehet. On puhuttu vuosia miten tänne tulee Itä-Euroopasta se prääkki porukka, joka ei kelpaa muualle Eurooppaan töihin.

Miksi atomivoimalassa olisi toisin ellei valvontaa ole juurikaan ollut. Pitäisi todella selvittää miten asiat Olkiluodossa on.  STuK:n valvontaan en minä ainakaan usko. Pitää saada joku kokonaan ulkopuolinen tutkimuslaitos joka selvittää selkeästi tapahtuneet ja onko laitos normit täyttävä. En ole ainakaan mistään lukenut missään muualla näin epäonnistunutta rakentamista. Mikä on pielessä? Projektin johtajana oli Landtman niminen heppu, joka siirtyi telakalle johtajaksi ja nyt Turun telakalla ei ole töitä. Onko näillä jotain yhteyttä? Kysymyksiä riittää.

Anonyymi kirjoitti 09.10.2010 - 20:53
Kirjoitin tuon kommentin edelliseen alustukseesi. Kyllä se hurjalta tuntuu, kun työsuojelupiiri menee paikalle ja saa jonottaa portilla. Samainen työsuojelupiiri ei saa tietoja verottajalta. Aika omituisia ovat viranomaisten yhteistyökuviot Suomen maassa. Lait ja asetukset eivät kohtaa.
Harto Forss kirjoitti 10.10.2010 - 09:53
Jokin aika sitten Nokian pääjohtajaksi valittiin kanadalainen Stephen Elop. Kanada ei kuulu EU:hun. Lehdissä hänen kerrottiin aloittaneen työt Suomessa runsaan viikon kuluttua valinnasta. Miten ihmeessä hän sai näin nopeasti työ- ja oleskeluluvat kuntoon?
Jorma Aaltonen kirjoitti 10.10.2010 - 10:02
Huomenta! jos hän on vaan komennuksella, kuten Olkiluodon työläisetkin. Tuli vaan mieleen, en ole perehtynyt, mutta eikös nuo alihankintayrityksetkin tuo sakkia maahan niin ettei edes tiedetä keitä täällä on.

Turussa on jo paljon väkeä, jotka ovat maassa pimeästi. Se tiedetään yleisesti, mutta ei täällä ihmisiä kaduilla pysäytetä henkilötietojen selvittämiseen. Ellei ole tapahtunut jotain rikosta.
Harto Forss kirjoitti 10.10.2010 - 11:11
En ole oikein näistä maahantulo asioista perillä, mutta eikö komennusmies tarvitse työlupaa? Ei Elop voi olla komennuksella. Hänet palkattiin toisesta yrityksestä Helsingiin töihin.
Muammar Gaiffari kirjoitti 10.10.2010 - 11:16
Miten kauan aikaa kuluu somalilla vastaavien bumaskojen saamiseen?
tai kuka kirjoittaa kirjoitti 10.10.2010 - 11:32
työluvat siellä olkiluodossa näille pimeitten firmojen työntekijöille? kuka niistä vastaa?
Anonyymi kirjoitti 10.10.2010 - 12:07
Alla otsikko tän päivän hesarista. Miksei ugin vastaavasta vuokranperijästä mittään puhuta?

Tuntematon mies tunkeutui yöllä asuntoon Kittilässä
Muammarille kirjoitti 10.10.2010 - 12:08
Turvapaikanhakija voi tulla suoraan maahan. Siitä alkaa vasta prosessi.Suomeen tullaan aika helposti, melkein aina lentokoneella. Josku ihmetyttää mkiten hengensa kaupalla saavat itsensä järjestettyä lentokoneeseen?
Muammar Gaiffari kirjoitti 10.10.2010 - 12:15
Ei Eloppi tullu maahan turvapaikanhakijan.
Muammar kirjoitti 10.10.2010 - 12:21
juu ei Eloppi tullut turvapaikanhakijana. Se tästä nyt vielä puuttuisikin ettei hän olisi saanut työlupaa. Kyllä Nokian kokoinen firma pyörittää valtiota mielin määrin.

ex- konsultti kirjoitti 10.10.2010 - 12:51
olen noista hiilidioksidipäästöistä sitä mieltä, että vaikka koko Eurooppa tekisi mitä, kasvihuoneilmiö etenee! Kyllä taitaa olla "korkeemman käres" koko maapallon meininki. Väestö kasvaa exponentiaalisesti koko ajan ja jokainen alkaa kuluttamaan. Koko ajan esimerkiksi autokanta ja muu tilpehöörin tuotanto kasvaa Aasiassa ja Venäjällä, ja melkein missä vaan. Niistähän syntyy taukoamatta päästöjä. Ympäristötietämyksestä Euroopassa kertoo Unkarin katastrofi ja vähän aiemmin Forssinkin julkituomat Romanian myrkkypäästöt.

Itselleni on yhdentekevä asia noiden U:gin päästöjen hillitseminen. Ei kasvvihuoneilmiö tästä kohtaa helpota. Mutta JOS sillä saadaan ihmisille työtä ja toimeentuloa, siitä sitten vaan. Luulenpa moni tavis ei edes pohdi tämmöisiä ja luulee, että on tapahtumassa jotain suurta, että Uki nousee maailmankartalle.
Harto Forss kirjoitti 10.10.2010 - 15:23
Olen samaa mieltä kasvihuoneilmiön etenemisestä. Pitäisi tehdä jotain uusia keksintöjä edulliseen liikkumiseen ja muuhun energiaan. Kyllä sitä valikoimaa nytkin on, mutta ei sellaista mitä pystyy palkalla ja eläkkeellä hankkimaan. Tosin tämä kulutuksen hillintä vähentää kasvua. Kiinassa bkt nousee kovaa vauhtia ja ilman päästöjä näin ei käy. Miksei Intiakin ole nousussa, mutta siellä menee kauemmin kuin Kiinassa. Yhdessä nämä maat taitavat edustaa melkein puolta koko ihmiskunnan määrästä.
Anonyymi kirjoitti 10.10.2010 - 15:42
ja hiilivoimaloita tehdään lisää...
ja ydinvoimaloita kirjoitti 10.10.2010 - 16:36
ja louhitaan uraania
Anonyymi kirjoitti 10.10.2010 - 16:50
Ydinvoimalan päästöt ovat vähäisiä, saataisiin vielä se lämpö jotenkin talteen. Nyt se painetaan mereen eikä hyödytä ketään. Voimalat ovat pakosta aina aika kaukana asutuskeskuksista.

Tuntuu hullulta, että ennen jotenkin luotin Suomen ydinvoimaloihin, mutta nyt tunnen suoranaista kauhua koekäytön alkaessa. On siellä senkaltaista meininkiä ja työntekijää.
Harto Forss kirjoitti 10.10.2010 - 16:58
Se veteen päästetty lämpö on varmaan pelottavaa. Voisihan siinä kasvattaa kalaa. Kemiralla on Ruotsissa tehdas jonka jäähdytysvedessä kasvatetaan ankeriaita. Vieläkin tulee vesikielelle muistaessani miltä maistui graaviankerias voileipä.
Näin se maailma muuttuu. Ei niitä aiemmin rakennettujakaan hellästi puheissa kohdeltu. Silloin epäilytti valmistus maa.
Anonyymi kirjoitti 10.10.2010 - 19:22
Kyllä tuo luonnonsuojelu menee eteenpäin vaikkakin pienin askelin. Ei ole vielä kamalasti aikaa, kun kaatopaikaksi otettiin joku sopiva kippauspaikka ja metsät oli täynnä autonraatoja. Nyt enää harva roskastaa. Tosin niitä on vielä kohtuuttomasti jotka eivät suostu roskiaan lajittelemaan ja vielä on ihmisiä jotka vaihtaa öljyt autosta tai traktorista päästämällä öljyt maahan. Näin nopeasti kun vaan jatketaan luonnosta huolehtimisen parantamista niin hyvää tulee. Enempi olen huolissani eläimistä. Ei ole kalastajat ainoat jotka oudon eläimen kohdatessaan ensimmäiseksi reagoivat, se täytyy tappaa.
joo mutta kirjoitti 10.10.2010 - 19:58
kenen vastuulla on pimeitteitten firmojen työntekijät? kuka allekirjoitti rintalapputarrat?
Harto Forss kirjoitti 10.10.2010 - 20:33
Mikä juttu on rintalapputarrat? Joskus rintalaput oli mustikkasopassa, mutta silloin ei vielä ollut tarroja.
JOKKAISELLA töön tekijällä kirjoitti 10.10.2010 - 21:50
pitäisi olla fotokuvalla varustettu nimmarilappunen siinä täytyisi näkyä kenen kusetettavana palvelee
hienoa että kirjoitti 10.10.2010 - 21:53
olkiluodon työmaalla homma luistaa niin ettei paljon kulunvalvontaa kunnioiteta. vai luuleeko tosiaan joku että kaikkien alueella olevien ulkomaalaisten työntekijöiden taustat ovat puhtaat?
Euripides kirjoitti 10.10.2010 - 23:14
Nimenomaan !!! taustat ei ole puhtaat. Näin tehdään ydinvoimalaa vapaan työvoiman Euroopassa vapaasti liikkuessa.

Ellei ennen olisi ollut ydinvoiman vastustaja, nyt vähintään luulisi olevan.
Anonyymi kirjoitti 11.10.2010 - 09:29
Miten se hihna meillä Suomessa noin pahasti luistaa? Meillä pidetään niin paljon turhaa puhetta. Jo asuntorakentaminenkin on ollut vuosikymmeniä todella heikkoa eikä paremmaksi vaan muutu. Ei kyllä passaa ihmetellä, jos siellä työmailla heiluu enemmänkin Juhan tasosia mestareita.
Anonyymi kirjoitti 11.10.2010 - 10:25
Tuo oli taas semmoinen kommentti joita ei asiallinen blogi antaisi harrastaa. Juha on ollut tietääkseni tietoteknikkahommissa viimeiset 15 vuotta, opetti alaakin 4-5 vuotta. Ja hoiteli melko vaativia hommia aikaisemmin autotehtaalla ja muuallakin rakennushommissa, ainakin työnantajien lausuntojen mukaan. Rakentaminen vaan hiljeni ja piti U:gissakin tehdä jotain muuta. Onko sinusta haukkuja vaihtamaan alaa tuosta vaan, ja saada tutkintoja muilta aloilta ?

On tiedossa mistäpäin nuo Juhaa kohtaan tulevat vihakommentit tulevat ja tiedossa on syykin. Ennen pitkää tämä toiminta kääntyy heitä vastaan.
Turha kuvitellä, että tämä kommentti on hän itsensä kirjoittama. Mutta kun hän on vaatimalla vaatinut ettei häntä tarvitse blogeissa puolustaa, en pane nimeäni nytkään tähän.

Totta  kirjoitti 11.10.2010 - 11:00
Tuollaisessa kommentoinnissa on sekin vaara, että asianosainen voi kokea sen "TYÖRAUHAN HÄIRITSEMISENÄ"
Anonyymi kirjoitti 11.10.2010 - 12:15
Jos suomalaiset olisi rakentaneet se olisi jo valmis.
Suomen tärkeimmässä rakennuskohteessa noin heikko valvonta sanoisiko suorastaan välinpitämättömyyttä.
Voin vain kuvitella mitä se on vähemmän tärkeissä rakennuskohteissa
Anonyymi kirjoitti 11.10.2010 - 12:46
Jos suomalaiset olis rakentaneet se olis jo homepesä.
Pietu kirjoitti 11.10.2010 - 13:39
pahinta on se, että porvarihallitus jarruttaa kaikkea mahdollista pimeitten firmojen kontrollia. Ne kun ovat "yrityksiä".

Tässä mielessä toivoisi vasemmistolle kannatuksen nousua kevään vaaleissa.

P.S olen samaa mieltä edelläolevan kanssa. Ei ihmisen siviiliammatin tasoa saa laittaa internetiin kyseenalaiseksi vasten parempaa tietoa. Valtuutettuna voi vaatia vaikka ihmisen eroa.
Anonyymi kirjoitti 11.10.2010 - 16:51
Ei ne demaritkaan käytännössä tän valvonnan eteen mitään tee. Rakennusliitto o jätetty yksin. Metalliliittoki olisi varakas liitto muttei tee mitään.
Harto Forss kirjoitti 11.10.2010 - 16:54
Poistin äsken kommentin. Minut oli merkitty kommentoijaksi. Tällaistakin jo tehdään.
Herne kirjoitti 11.10.2010 - 17:02
Eikös se Aaltonen ole sitä mieltä, että koko Ukin virkamies- ja luottamusmiesjohto on täysin epäpätevää. Jos nyt joku hiukan Aaltosen ammattitaitoa piruttaan kyseenalaista, niin ei tarvii ottaa hernettä nenään.
Anonyymi kirjoitti 11.10.2010 - 17:29

"U:gin koko virkamies- ja luottamusmiesjohto täysin epäpätevää". Ei siinä poikien aloitteessa niin lukenut. Ei Kallasvuokaan epäpätevä ole, oli vain Nokiaan sopimaton.

Sitä kai herrojen valtuustoaloitteessakin tarkoitettiin. Sillä lailla poliittisesti toimitaan. Harvoin joku ammattitaidoton on. KJ Koskikin on erittäin pätevä tietyssä mielessä.

En halua nipottaa, mutta jos perussuomalaisten aloite oikeuttaa jonkun siviiliammatin arvosteluun, se johtuu mielestäni silloin henkilökohtaisista syistä. Mutta mikä minä olen täällä ketään puolustamaan.

Tarkkana on oltava täälläkin, jos jo bloginpitäjän nimellä kommentoidaan. Sitä ei useinkaan tehdä "hyvät mielessä"
Rake kirjoitti 11.10.2010 - 18:49
Mitenkään ruotimatta sitä, mitä siinä aloitteessa sitten oikeastaan loppujen lopuksi luki... se on KOKONAISUUDESSAAN tuolla

http://suora.vuodatus.net/page/valtuustoaloite2270910
Rake kirjoitti 11.10.2010 - 18:49
ja toinen, eli se juhan lukema:

http://suora.vuodatus.net/page/Valtuustoaloite270910
-Juha A.- kirjoitti 11.10.2010 - 19:05
Joku "asiantuntija" antoi aamupäivällä ymmärtää, että olisin ollut mestaroimassa vuosikymmeniä tähän maahan helvetin huonolaatuisia asuntoja. Olen samaa mieltä hänen kanssaan juuri tästä asiasta, että mestareissa on vikaa jos / kun asuinrakennustyömailla aikaansaatu laatu on mitä on.

Tässä on nyt kuitenkin se yksi pieni mutta. Minun mestarityöhistoriasta ei löydy muistaakseni yhtään asuinrakennuskohdetta tässä kaupungissa poislukien vanhan villatavaratehtaan paikalle rakennettua kerrostaloa (Ruokolan järven rannalla -pinta tasolla +3m, jossa kerrostalon perustukset tehtiin suurimmaksi osin alle järvivesitason = järven vedenpaine tihkui kivasti perustusmonttuihin. Mutta siellä talo seisoo paaluilla, osin kalliossa ja simmoisilla yksinkertaisilla "perusrakentamisjutskilla"). Siihen olin vetämässä perustustyöt kuten sen vieressä olevaan Kelan-taloonkin. Senkin perustukset osin paaluttettiin. Notta tämmönen mestari!

Joten nämä ammattitaidon arvioijat voivat hakea uuden kohteen.
Samalla jonkun "puolustuskommentti" oli kovin epätarkka vuosilukujen suhteen. Suunnat oli oikeahkoja. Mutta en lähde sitä sen enempää korjailemaan.

Jotta saamme tähän vielä voimalaitos-yhteydenkin (Harton alustus voimalaitoksesta), niin mestarityöhistoriastani löytyy kyllä kokemusta sellaisestakin. Siinä voimalaitoksessa ei häärinyt tunnistamattomia firmoja töissä eikä ihmisiä!
Ko. laitos tuottaa Turun seudulla lämmöt ja vesihöyryt noin 180 000 ihmiselle, pitää 500-asteisella korkeapainehöyryllä yllä useita alueen isojen laitosten tehdasprosesseja jne.
Voin myös sanoa, että en löydä sellaista teonsanaa (verbiä), jolla osaisin kuvata tuota Olkiluodon rakennustyömaata. Mitä tapahtuu sitten kun sitä uutta laitosta aletaan sisäänajaa ja sähkötuotantoa aletaan tahdistaa valtakunnan verkkoon? Kuinka monta kaupunkia ja tehdasta saa silloin tuta, mitä tarkoittaa muutaman millisekunnin sähkökatko? Jo nyt siitä on esimerkkejä Turun seudulta, kun isot teollisuuslaitokset ajautuu hätäseis-tilaan, tyksissä räpsähtelee suuret varavoimadiisselit päälle ja hoitotoimintoja alasajetaan pakotetusti.
Näitä asioita ei ylläpidetä ja korjailla juristien ja yhteiskuntatieteilijöiden ammattitaidoilla. Heitä tarvitaan muualla. Siellä voimalaitoksissa ja sähköverkkojen parissa tarvitaan tekniikan osaajia. Haitaksi ei ole vaikka olisi vielä rähinäremmikin, jotta marssijärjestykset säilyvät ja turvaohjeista ei tingitä mikromilliäkään.

Mutta tämmöstä tämä on. Helppoa kuin asiavirhellinen anonyyminä kirjoittaminen!
Anonyymi kirjoitti 11.10.2010 - 19:06
En kyseenalaistanut Juhan ammattitaitoa ilman tietoa. Ollaan ol
Herne kirjoitti 11.10.2010 - 19:08
En ole niin väittänytkään, että persujen aloitteessa olisi lukenut "U:gin koko virkamies- ja luottamusmiesjohto täysin epäpätevää". Tämä on vain tekemäni johtopäätös kaikesta siitä kirjoittelusta, ja myös tästä valtuustoaloitteesta, jota Aaltonen on harrastanut pitkin vuotta. Ota jo se herne pois nenästäsi.
herneelle kirjoitti 11.10.2010 - 19:21

Mitä se sulle kuuluu, mitä valtuutetut harrastaa. Ovat ainakin miehiä, kun kirjoittavat nimellään eikä inise nurkissa. En itsekään pane nimeäni, mutta en puukottele selkäänkään.

Satuinpas olemaan juuri lukemassa omalla nimellään rohkeasti kirjoittavan tekstiä.
Anonyymi kirjoitti 11.10.2010 - 19:24
Eikös valtuutettu ole julkisuuden henkilö jonka harrastuksista saa kirjoittaa.
Anonyymi kirjoitti 11.10.2010 - 19:37
saa tietysti kirjoittaa ja kovin saakin, tais tulla ajatusvirhe. ja johtavist virkamiähist kansa. Mutta alkuperäinen tarina ei ollutkaan tämä.
Kunta Kinte kirjoitti 11.10.2010 - 20:56
Ennen kuin ton pakkohoito ohjelman takia alatte taas kirjoitella hävyttömyyksiä virkamiehistä nii ottakaatte selvää mitä oikeasti tapahtui. Virkamies ei voi kertoa julkisesti henkilökohtaisia asioita.
Kunta kintelle kirjoitti 11.10.2010 - 21:03
Ei tarvi kirjoittaa kun ohjelma kertoi jo kaiken.
Olli kirjoitti 11.10.2010 - 21:54
Päätöksellä, jolla Vainion omaishoidon tuki lopettetiin, on yleistä merkitystä, koko Suomelle. Ja sen merkityksen suomalaiset oivaltaa. Ei jutussa ollut mitään henkilökohtaisia Vainioiden asioita. Olipahan tarina siitä mikä on sosiaali- ja terveydenhuollon piirihallinnon suhde aluevirastoon ja Turun hallinto-oikeuteen. Tosin on aika harvinaista, että "terveen paperit" saa vasta KHO:lta. Tapaus osoittaa miten kalliiksi hallinnon kulut saadaan, vaikka sosiaalikeskuksessa oli vain johtaja, päätöksentekijä ja kanslisti.
Kunta Kinte kirjoitti 11.10.2010 - 22:02
Muistan kun edunvalvonnasta tuli vastaavanlainen ohjelma, haastateltava virkamies oli samanlainen "seipäänniellyt".

tasan tarkkaan tiedän, että heillä on vaitiolovelvollisuus, mutta voisi sitä jotenkin sen sanoa, ettei ihmiset luule ylimieliseksi...
Anonyymi kirjoitti 11.10.2010 - 22:02
... siis edellinen kommentti OLI Kunta KIntelle
että silla tavalla kirjoitti 11.10.2010 - 22:24
On vain aniharva joka jaksaa hakea itselleen oikeutta.
vaikka varmaan useasti näin olisi tarpeen.
Miten osuvasti olli kirjoitaa. Seuraavat lauseet lainattu ollin tekstistä. Tapaus osoittaa miten kalliiksi hallinnon kulut saadaan, vaikka sosiaalikeskuksessa oli vain johtaja, päätöksentekijä ja kanslisti.Tämä hyvin osoittaa minkälaista toimintaa voi olla virkamieskoneistossa, mutta kun ei siihen saa puuttua, olet sen jälkeen riidankylväjä.
Niinkuin paikallinen lehti kirjoittaa, pitää antaa virkamiehille työrauha; HYS HYS!!!!!!!!!!!!!!!!
19.05 kirjoitti 11.10.2010 - 22:41
täydellisen paisunut ego, uskomatonta pullistelua vailla mitään pohjaa...kuten aina.
kolmen pisteen täti kirjoitti 11.10.2010 - 23:10
iski taas...
Kunta Kinte kirjoitti 12.10.2010 - 08:51
Olli kirjoittaa, että jutussa ei ollut mitään Vainioiden henkilökohtaisia asioita. Eikö mielenterveys ole sitä? En mä ainakaan tykkäisi, jos sosiaalijohtaja kertoisi niistä televisiossa.
Harto Forss kirjoitti 12.10.2010 - 08:54
Nyt jaellaan Nobelin-palkintoja. Eilen oli jaettu taloustieteen palkinto. En ole koskaan kuullut palkinnon saaneiden nimiä enkä lukenut heidän tutkimulsiaan. He ovat tutkineet työelämää. Mediassa olleiden heidän tutkimustensa tulosten lyhenteiden perusteella sanoisin, että taas palkittiin nollatutkimus. En löytänyt tuloksista muuta kuin itsestäänselvyyksiä. Nobelin palkinto jaetaan hyvin usein muista syistä kuin kyseisen henkilön alaan kohdistuvista tuloksista. Enimmäkseen poliittisista. En osaa sanoa nyt palkittujen syistä yhtään mitään, mutta jotain muita syitä varmaan taas oli kuin erinomaista tutkimustoimintaa.
Olli kirjoitti 12.10.2010 - 09:08
Ottamatta kantaa talous-nobelistien ansioihin, huomaan että meillä on U:gissa heidän tekemistensä yläpuolella oleva arvioija, Harto Forss, joka pitää miesten tutkimustyötä nollatutkimuksena. "taas palkittiin nollatutkimus". Harto, sun työelämän ongelmasi ovat myös ukilaisissa yrityksissä, niin sanotut "kahden euron baltit". Pane heidän asiansa kuntoon. Vaihtoehtoisesti voit ryhtyä pääluottamusmieheksi amerikkalaiseen yliopistoon ja panna taloustutkimuksen ei-nollamiesten asiat kuntoon. Pääluottamusmiehen ajastasi on niin kauan että koko homma on muuttunut aivan toiseksi.
Harto Forss kirjoitti 12.10.2010 - 09:31
Olisit Olli lukenut kommenttini. Sanoin selkeästi arviointini perustuvan mediassa oleviin kertomuksiin. Niissä ei kerrottu mitään heidän tutkineen 2€:n baltteja. Minulla ei ole enää työpaikkakohtaisia keinoja siihen vaikuttamiseen. Ei silloin, kun minulla oli keinot työpaikallani kauaa olleet henkilöt jotka olivat vastaavia keplottelijoita. Tätä ulkomaista työvoima ongelmaa ei silloin vielä ollut. Miksihän Turun Yliopisto pyysi minua pitämään alustusta heidän seminaariinsa marraskuun lopulla, jos olen niin jälkeen jäänyt?
Tiedän tasaan tarkaan kirjoitti 12.10.2010 - 09:41
kuinka paikallinen sos.johtaja yritti KYYKYTTÄÄ kolmea yli 85-vuotiaita vanhusta samaanaikaan Vainion tapauksen kanssa.
Sos. johtajan lehteen antamat haastattelut ja lausunnot eivät muuten käytännössä pidä paikaansa ovat ne niin vieraskoreita.
Olli kirjoitti 12.10.2010 - 10:31
... "perusteella sanoisin, että taas palkittiin nollatutkimus". Lehdet eivät käytä sanaa nollatutkimus. Sinulla on siihen varaa. Turha tästä on kinata.
Suhteellisuutta kirjoitti 12.10.2010 - 11:04
Sä oletOlli sitten ärhäkkä tyyppi. Käyt kimppuun mielivaltaisesti kuin sos johtaja. Hartsi on jo sanonu ettet irrottaisi lauseita ympäristöstään. Ny sä irrotat jo lauseen osia. Niillä konsteilla saa kaikki näyttämään toiselt.
Ajattelija kirjoitti 12.10.2010 - 12:04
Tunnelman rauhoittamiseksi ja saadakseen uutta ajateltavaa kannattaa käydä kuuntelemassa päivän kolumni, Jukka Relander:
http://areena.yle.fi/audio/1351838

Olli kirjoitti 12.10.2010 - 13:14
Suhteellisuutta! Missä se teidän osalta on? Jos saatte mun kommenteista ihottuman, en voi sille mitään, olen siten ärhäkkä tai ei. Mä olen vaan kyllästynyt siihen, että Harto opettaa minua lukemaan hänen kommenttejaan. Luulen ettei hän itse ymmärrä mitä kirjoittaa. Mitä yhteistä minulla on sosiaalijohtajan kanssa? Jos hän olisi kaltaiseni, tapaus-Vainiota ei olisi takuulla esiintynyt. - Jos sanot Nobel-tutkimusta nollaksi, millä perusteella tahansa, kerrot sillä sen mitä siitä itsekin ajattelet. - Ikävää, jumalattoman ikävää, ettet Harto kestä minkäänlaista kommenttia, joka eroaa omasta näkökannastasi tai pitää sitä kummallisena. Oletko vasemmiston Isä tai paikallinen itsevaltias, jolla on blogi päivittäisiä ylistyshetkiä varten? Meitä on muitakin ja saman ovat muutkin sanoneet. kuka muuten on aseenkantajasi, joka ärähtää kun kerron että toveri Harto, olet kirotun väärässä?
Olli kirjoitti 12.10.2010 - 13:18
Pitäisikö tämän login olla joku vasemmiston tunteilupalsta? - Irtonaiset lauseet? Niilläkin on merkitys. Sanottava ei ole joku lausekasa, josta vasta saa käsityksen asiasta.
Harto Forss kirjoitti 12.10.2010 - 13:37
Olet Olli minunkin mielestäni tosi ärhäkkä. Kommentoit juttujani aika mielivaltaisesti ja jos sanon jotain takaisin niin olen milloin mitäkin. Tämä ei ole mikään vasemmistoliiton blogi, se on erikseen niin kuin hyvin tiedät. Tämä on minun henkilökohtainen blogini ja minulla on myös omia mielipiteitä vaikka olen Vasemmistoliiton aktiivi ja kannattaja. En todellakaan kovin paljoa kunnioita Nobel-palkintoa ja siihen mielipiteeseen minulla on oikeus vaikka en olekkaan akateemisesti sivistynyt. Mitähän se sivistys sitten onkin. Yritä nyt Olli suvaita vapaata keskustelua, joka ei aina perustu akateemisiin opinsuorituksiin eikä välttämättä loppuunasti harkittuun mielipiteen muodostukseen. Ei ne sinunkaan mielipiteesi aina niin kirkkaana loistavia valonpilkahduksia ole.
Harto Forss kirjoitti 12.10.2010 - 15:06
Määräaikaisella työsuhteella saattaa olla negatiivisia vaikutuksia työntekijöiden
hyvinvointiin ja terveyteen. Tähän lopputulokseen on päädytty Suomen Akatemian
rahoittamassa WORK-tutkimusohjelman hankkeessa, jossa on pureuduttu määräaikaisiin
työsuhteisiin työntekijöiden hyvinvoinnin kannalta.

Tuohon nollatutkimukseen osuikin kuin nenä päähän äsken julkistettu Suomen Akatemian rahoittama tutkimus. Mitä muuta voi ajatella ylläolevasta suoraan tutkimuksesta lainatusta lopputuloksesta. Eikö se ole tutkimattakin selvää, että määräaikainen työsuhde vaikuttaa negatiivisesti tekijänsä hyvinvointiin ja terveyteen. Minulla on siitä henkilökohtaista kokemusta ja plm aikanani jouduin tämän ongelman kanssa hyvin paljon tekemisiin. Tutkijatkin ovat paljolti määräaikaisia. Työsuhde on usein projekti kohtainen. Hyvä puoli tässä tutkimuksessa on ollut se, ettei tutkijoiden ole tarvinnut hakea kokemuksia muualta.
Ollin kurjuus kirjoitti 12.10.2010 - 16:07
Älä sää Hartsi ala laittaan hanttiin oppineelle nerolle. Olli kollilta kärähtää heti käämit.
Nimesi
Sähköpostiosoitteesi (ei näytetä yleisesti)
Kotisivusi osoite
Muista tietoni selaimen evästeessä seuraavia kommentointeja varten
Seuraa tähän kirjoitukseen tulevia kommentteja (mikä tämä on?)
Kommentti
Voit käyttää kommenteissasi seuraavia HTML-elementtejä: a, b, i, u, code
Viimeksi luetut

Tällä palstalla pidän viisi viimeksi lukemaani kirjaa ja annan niille hymiöitä mieltymykseni mukaan 1-5:een. Taiteellisesta vaikutelmasta minun kyvyilläni ei pysty hymiöitä jakamaan.

Åsa Schwartz: NefilitHymyHymyHymy

Hyvä dekkari ja mikäs muu kuin ruotsalainen. Schwartzin kolmas kirja, mutta vasta ensimmäinen suomennettu. Miten paljon Ruotsissa hyviä dekkareita onkaan, kun näköjään kaikkia ei ole suomennettukaan.

James Pattersson: Pahan  kidassaHuuto

Kirjasto oli kuukauden kiinni ja hyllyt on vähän tyhjiä kaikkien varautuessa kuukauteen. Käteeni osui jälleen mitä raain amerikkalainen dekkari. Ihmisiä tapetaan melkein joka sivuilla. Raadellaan ja veret juodaan. Ratkaisukin on venytetty 3-kerroksiseksi.

Antonio Hill: Kuolleiden lelujen kesäJalka suussaJalka suussaJalka suussa

Hill on espanjalainen ja koulutukseltaan psykologi ja sen kirjasta huomaa. Tavanomaisesta poikkeavaa, mielenkiintoista tarinaa alusta loppuun.

Vikas Swarup: Syyllisten seurueNolostunutNolostunutNolostunut

Eksoottisen maiden kirjailijoiden teoksia on mukavaa lukea. Tämä on intialainen dekkari. Juoni on monisäikeinen ja niitä viedään eteenpäin kertomalla luvuissa eri säikeistä. Lopulta sitten kaikki johtavat yhteen tapahtumaan. Kastilaitoksen Intiassa on valtava ero ylemmän ja alemman kastin välillä. Tässä nekin lopulta sekaantuvat.

Wilbur Smith: Vaaran vesilläKlink Klink (raha)

Tyypillinen amerikkalainen dekkari. Raakuutta, rahaa ja "rakkautta" ylenmäärin. Aioin kirjoittaa, että kuka tällaisia lukee, niinhän tein minäkin. Tosin tähän meni viikko ja erittäin väkinäisesti. Jätän harvoin kirjaa kesken ja nyt oli lieventävänä asianhaarana, että kirjasto meni kuukaudeksi kiinni enkä paljoa ole lukemista varannut.

 

Yhdistykset
Laskuri