Kojelauta |  Seuraa blogia |  Lisää blogeja |  Luo blogi! | 
Anna bloggaajalle lahja | Sivun alkuun | Seuraa blogia | Ilmoita blogista
Kirjoittaja

Uudenkaupungin asioista kirjoittelen ehkä vähän myös muustakin mikä ainakin itseäni kiinnostaa. Olen Harto Forss. Eläkeläinen, entinen Kemiran Ugin tehtaiden pääluottamusmies. Nyt kun aikaa riittää niin kunnallisessa vaikuttamisessa olen myös enemmän mukana. Tällä hetkellä olen valtuustossa ja hallituksessa.

Esa Kaitila

Massa- ja paperiteollisuuden tuotantomäärät per työntekijä ovatkin Suomessa maailman kärkeä. Eroa saksalaisiin, itävaltalaisiin ja ruotsalaisiin on lähes 30 prosenttia.

Paperiliitto

Alf Rehn

Kukaan ei halua olla sosiaalidemokraattien puoluesihteeri. Kukaan ei halua olla keskustan puheenjohtaja - paitsi Paavo Väyrynen. Ja hänkin sanoo suostuvansa hoitamaan tehtävää vain, koska kukaan muukaan ei siihen kykene.

Turun Sanomat



Roope Lipasti

Norjassa massamurhaaja Breivik todettiin toisessa mielentilatutkimuksessa syyntakeiseksi, ja hänet voidaan siis tuomita vankilaan. Sopii toki kysyä, että jos Norjassa terveet ovat tuollaisia, niin millaisia ne hullut mahtavat olla.

TS Extra

Jälkimaku

VR Groupun turvallisuusjohtajana aloittaa kesäkuun alussa. Rauno hammarberg, joka on tähän asti toiminut Nokian turvallisuusjohtajana. on sitä aikoihin eletty: VR on jo kiinnostavampi työnantaja kuin Nokia.

Turun Sanomat

Jälkimaku

Maailman ohuimmat kirjat-sarja on saanut uusia teoksia: Stephen Elopin saavutukset Nokian johdossa ja Perussuomalaiset huumorin helmet.

Turun Sanomat

Kommuunisti

Kukaan ei ole velvoittanut yksityistä puolta vastaamaan päivystyksestä, terveydenhuoltohenkilökunnan koulutuksesta ja vaativien sairauksien erikoissairaanhoidosta. Kukaan ei vaadi toisin kuin bussiliikenteessä ottamaan myös kroonisia ja hankalasti hoidettavia, mutta vähemmän tuottavia tapauksia hoidettavaksi.

Keva




 

22.11.2010 - 22:29

 Olipa taas hallituksen kokouksella pituutta. 3 tuntia meni Pelttarin ja Meloksen alustuksia kuunnellessa ja niistä keskusteltaessa. Nyt on sitten lopullisesti linjat haussa. Tiedot ovat niin ristiriitaisia ettei tiedä hakea totuutta edes puheiden keskiviivalta. Se tuli selväksi, että terveydenhoidossa on mahdollista 3 milj/€ säästöt, ilman palveluiden tason laskua. Tämän virkamiehet lupasivat ja tarkempi valmistelu alkaa maanantaina. Sinänsä säästöjen raamit sisältävä ohjelma hyväksyttiin muutoksitta.

Seuraavana oli Kalannin keskusta-alueen kehittäminen. Hallituksen keskustelu on salaista, mutta eräiden käytös oli mielestäni niin käsittämätöntä, että minulla on sitä julkisestikin oikeus kommentoida. En saanut käyttää yhtään puheenvuoroa ilman jatkuvaa välihuutelua, naurua, päänpyöritystä ja hymistelyä. En kerro saamiani vastauksia. Ihmettelyä olisi kerrakseen. Sen voin sanoa, että väitin menossa olevan samanlainen operaatio kuin Tontonmäkikin oli. Minulle sanottiin ettei siellä ole mennyt yhtään kaupungin rahaa ja kaupunki ei ole osallinen. Viimein minulta paloi päreet ja loppukokouksen jokainen saikin puhua puhuttavansa. Päätösesitystä muutettiin useita kertoja. Lähinnä stilistisiä muutoksia.

Sitten mentiin pitkä liuta asioita. Novidan investointitason muuttamisessa Rake otti esille Novidan maksamat vuokrat. Nyt sai puhua ilman häirintää. Loput asiat olivatkin lähinnä läpihuuto juttuja.

oikeutta kirjoitti 22.11.2010 - 23:21
Kyllä silloin puheenjohtajassa vikaa jos ei anna keskustella asioista ja muut on silloin hiljaa kenelle on puheenjohtaja antanut puheenvuoron.
Se kuuluu hyvään kokouskäytäntöön.
Minua kiinostaa yksi asia, kun nyt ne tontonmäen asunnot on valmiina, siellä on pakko pitää peruslämpöä yllä tyhjissä asunnoissa niin kuka sen maksaa.
Vaikka taloudellisesti on pienestä summasta kysysymys.
Tässä on kysymys oikeudenmukaisuudesta, eikä mistään muusta.
Onko sulla harto tietoa tai juhalla tai jollain muulla.
Anonyymi kirjoitti 22.11.2010 - 23:33
Ei sitä tiedä vielä kuinka paljon Tontonmäessä palaa kaupungin rahaa. Ei ainakaan demokratian mallipäätös ollut, kun tehtiin grynderin slainen sopimus ja annettiin kilpailuttamatta tälle kaikki kontroloimaton tuotto. Tuosta rakekin kirjoitti javan edellisessä alustuksessa MIka S:lle.

Se tuntuu aika vaaralliselta paikalta KH
hetkonen kirjoitti 22.11.2010 - 23:53
terveydenhoidossa 3 miljoonan säästöt ilman palveluiden tason laskua. uskotkohan ittekkään tohon? missä ajassa, 5-7 vuodessa veikkaan.
mikäs nyt sitten tulee kalantiin? tuleeko joku apassinmäki apporttina kaupungin maanlahjotuksena vai kalantiparkki? ei sulla tylsää ollut ainaskaan.
Anonyymi kirjoitti 23.11.2010 - 10:03
KH: porukka hymähtelee suoralle tulonsiirrolle grynderille. Siinä ja siinä ettei lakia rikottu. Lain henkeä kyllä, kahdellakin tapaa.

Kiitos alustuksestasi Forss. On hyvä välillä kuujlla kokouksen ilmapiiristäkin, tietää minkälaiset ruudinkeksijät siellä on vietävissa. Toki on nyt toivottava, ett' Tontonmäki alkaa tuottamaan.
Jos johtotaja johtaa kirjoitti 23.11.2010 - 10:30
yritystä huonosti saa kenkää mutta täällä annetaa palkankorotus
Anonyymi kirjoitti 23.11.2010 - 11:10
Kyllä Harto varmaan ymmärrät, että nuo jotka eivät osaa käyttyä eivät pärjää normaalissa keskustelussa ja siksi yrittävät lytätä toisen niin ettei pysty käyttämään puheenvuoroaan. Veikkaisin kyseessä olleen Kalannin vuoret, Neva ja Haapa. Olen itse joutunut kokemaan samaa ja tunnen noiden veijareiden järjen juoksemattomuuden.
Valehtuluako kirjoitti 23.11.2010 - 11:17
Sanottiinko sinulle tosiaan ettei kaupunki ole osallinen Tontonmäessä vaikka omistaa yhtiön lähes yksin? Jos on näin, niin voimme unohtaa koko mäen. Antaa lämmitysten olla päällä. Kuka se maksaja on sanottiinko sinulle?
Anonyymi kirjoitti 23.11.2010 - 11:28
On kaupunki mukana, riskeihin asti. Tottakai on! Rahansa sieltä ottivat vain grynderi, joka on yhtiössä niin pienellä osuudella mukana ettei sillä ole merkitystä.

En vieläkään käsitä miksi kaupunginhallitus esitteli aikoinaan tuon valtuustolle. Siis rahaa saadakseen, tässä vaiheessa takaukset veronmaksajilta. Kuntarahoituksen rahat siinä ensi kädessä kiinni on.

Paras olisi saada vuokralaiset ja vähän äkkiä. Tyhjänä paikasta ei korkoja ja lyhennyksiä rahoittajalle. Toivottavasti sosiaalitoimi ei joudu vuokranmaksajaksi. Sekin kun on kaupungin rahaa.

Eli vaarassa on joutua kahta kautta maksamaan tuota järjettömyyttä.

Lisää palkkaa vaan johdolle. Ei olisi kannattanut Harto olla siinä rintamassa.
Demari kirjoitti 23.11.2010 - 12:53
Demarien olisi korkea istua alas ja miettiä tulevaisuuttaan. Enää ei ilkeä tunnustaa olevansa demari. Porukalta puuttuu terävä kärki ja Haapavuoren sähellys vie meitä jatkuvasti alas. Ei hänellä itsellään hätää ole. Ikivihannat äänestää häntä tekee mitä tahansa tai on minkä puolueen ehdokkaana tahansa. Miettikää nyt vähän. Se aika on takana kun sai tehdä mitä tahansa ja äänestäjät olivat meidän takana. Meiltä on jo lähtenyt 2 valtuutettua, eikä vaalikausi ole vielä edes puolessavälissä. Näin ei voi jatkua.
kolme lähtenyt kirjoitti 23.11.2010 - 13:02
jo demareista tarkalleen. eipä mennyt hartolla oikein putkeen eilen kokouksessa kun alkoi vängätä kaupan asioista ja uudesta kaupasta kalantiin. sai ainakin naurut aikaiseksi kun itse oli ajamassa kauppaa lokalahteen.
Anonyymi kirjoitti 23.11.2010 - 13:23
Siinä on kyllä eroa kalannin siwassa ja lokaladen siwassa.Ei harto ollut ajamassa kahta kauppa lokalahdelle vaan isompaa kauppaa.
Kun lokalahden kaupassa ei edes kääntymään mahdu.
Kalannin siwa on huomattavasti parempi, kun on tilaa ja laajempi valikoima
Hyviä poijjaat ! kirjoitti 23.11.2010 - 13:44
Juha, Rake ja Maikola näkyivät komeasti TS:n mielipidesivulla. Ja perustelivat asiansa niin hyvin, että ei jäänyt mikään epäselväksi.

Näin sen pitääkin mennä, jos TS:n aluetoimittaja ei viitsi tutkia mitä paikkakunnalla on tapahtunut. Kerran vielä : Hieno vastine pojat!! Silti toitte Ukia positiivisesti esiin.

Demarille: meiltä puuttuu samanlainen kärkiryhmä, jota edellämainittu kolmikko edustaa. Totta, minäkin olen/olin demari. Saat nähdä, että nuo mainitsemasi kähmyt ovat vielä seuraavissakin kunnallisvaaleissa ehdokkanana. varmasti on myös legendaarisen kaupunginjohtajamme tuki takanaan.
Wason kauppa kirjoitti 23.11.2010 - 13:46
oli ennen lähes jokaisessa kylässä ja Kauppakunta Kalanti samoin. Nyt on Siwaa ja halpisketjuja ( paitsi ei kyl kovin tiheästi).
- Mutta eikös Harto tehnyt joskus jopa aloitteen Lokalahden kauppapalvelujen parantamisesta ?? - Onko se kunnan perustehtävä kohentaa em.palveluja ?? - Jokin työnjako sentään olla pitäisi julkisen vallan ja yksityisen kesken - vai haluaako Harto perustaa kunnallisen puodin, jossa myytäis vaan punaista maitoa, -norttia ja - vasuriaatetta ?
kesäasukas Jorma kirjoitti 23.11.2010 - 13:55
... mutta on se ongelma Lokalahdella tuo kaupan ahtaus, herran jestas kesällä, kun mökkiläisiä on enemmän kuin kyläläisiä. Yrittihän siellä yksityiskauppa, möi bensaakin (Tarmo-kauppa). kauppias oli kai joku autotehtaan entionen työntekijä, hyvin se sitä hoiti. En tiedä mitä tapahtui, kerran sitä vaan sitten ei enää ollut.

Harto voi tietää enemmän kun ehtii taas puikkoihin
Harto Forss kirjoitti 23.11.2010 - 14:57
Säteilevää päivän jatkoa vaan kaikille. En ala nyt kaikkiin vastailemaan. Kysykää uudelleen, jos oli tärkeää. Tuohon kauppaan, en tehnyt aloitetta kunnallisesta kaupasta vaan kunta olisi voinut ottaa yhteyttä kauppaketjuihin kaupan vuokraamisesta. Rakennuttaja minulla olisi ollut tiedossakin. En kannata kuntaa rakennuttajana. Se osa kuuluu yksityiselle.Mikäli kommentoija olisit antanut minun puhua ja kuunnellut, ei olisi tullut noin totaalista väärinkäsitystä. Demokratian ja hyväkäytöksen alkeetkin unohtuvat oman edun ollessa kyseessä. Kalantiin saa tulla vaikka kymmenen kauppaa, kunhan se ei tapahdu kunnanrahoilla. Nyt kyllä tästä hankkeesta jäi vahvasti se käsitys, että kunta tulee olemaan tässä hankkeessa rahoittajana ja vain siksi ettei Siwa kelpaa kaikille. Kalanti on niin pieni taajama ja lähellä U:kia ettei siellä 2 kauppaa menesty. Tuoretavarat nahistuvat hyllyllä. Enkä vängännyt kauppaa Kalantiin. Sen esityksen voi jokainen lukea internetistä. Meillä on nyt niin monta pieleen mennyttä rakennushanketta lähivuosilta ja edelleen menossa. Otetaan jo vihdoin oppia ja pysytään vain kunnan tehtävissä.
Anonyymi kirjoitti 23.11.2010 - 15:15
Kaksi vvimeistä lausettasi, Harto viittaa sinun ja persujen linjauksien lähentyneen?
Anonyymi kirjoitti 23.11.2010 - 15:15
Klo 13.02 kommentti kuvaa hienosti nykyisen hallituksen käyttäytymisentasoa. Puskista isketään puukolla selkään toista hallituksen jäsentä. Josko ei kehtaa omalla nimellään parjata, niin parempi olisi antaa olla. Mahdollisten kommentoijien piiri on pieni. Todennäköisesti liikkeellä oli jompikumpi dementoituneista vuorista.
samaa mieltä tästä kun tämä kirjoitti 23.11.2010 - 15:29
hetkonen kirjoitti 22.11.2010 - 23:53
terveydenhoidossa 3 miljoonan säästöt ilman palveluiden tason laskua. uskotkohan ittekkään tohon? missä ajassa, 5-7 vuodessa veikkaan.
mikäs nyt sitten tulee kalantiin?

Harto Forss kirjoitti 23.11.2010 - 16:12
En minä mihinkään usko. Johtavat virkamiehet antoivat lupauksen säästöistä. Mitä ne tarkoittavat, he aloittavat työstön maanantaina. Annetaan heille työrauha ja otetaan kantaa sitä mukaa kuin meiltä pyydetään.
Kalannin keskustan kehittämiseen perustettiin työryhmä. Katellaan mitä tulee. Kaavoitus ja kunnallistekniikka kuuluvat kunnalle. Mitä varten on työryhmä, ihmetyttää ainakin minua.
En tiedä onko minun ja persujen linjaukset lähentyneet, jos on niin sitten on. Otan kaikkiin projekteihin oman kannan ja samanmielisiä löytyessä olen iloinen riippumatta siitä mistä puolueesta tulevat. Linjani ei ole juu,juu tai ei, ei. Janhuaa vastustin lähes loppuunasti. Viimeisessä koitoksessa olisin ollut ilmeisesti yksin enkä enää tehnyt vastustavaa ehdotusta. Vastustajilla oli pitkään enemmistö, mutta sitten se mureni. Ykskoivun rakentamista kannatin lehtikirjoittelua myöten. Tontonmäkeä vastustin. Samoin Veneveistämöä. Hiun rakentamista kannatan.
Anonyymi kirjoitti 23.11.2010 - 18:46
kai sen työryhmän tulokset esitellään KH:lle valmiin päätösesityksen kanssa. Siellä onkin sitten jo äänestys
Anonyymi kirjoitti 23.11.2010 - 19:23
Kyllä minäkin ihmettelin 13.02 kommenttia. Onko tosiaan hallituksen jäsen. Pitäisi tosiaan uskaltaa laittaa nimensä alle. Ovat kuvottavia hallituksen ja valtuuston jäsenet, jotka ei uskalla laittaa törkyviesteihinsä nimeä alle. Kuinka paljon niitä täällä onkaan. Nyt ei jättänyt tulkinnanvaraa mistä tuli.
Anonyymi kirjoitti 23.11.2010 - 19:25
Viestistä voi myös tehdä sen johtopäätöksen, että asialla oli joko Nevavuori tai Rake.
kesäasukas Jorma kirjoitti 23.11.2010 - 19:29
Oliko se Harto niin, että se Tarmo- kauppa lopetti Lokalahdella, koska kiinteistönomistaja (vanha kauppias)nosti vuokraa roimasti?
Rake kirjoitti 23.11.2010 - 20:59
Jos lyhyesti toteaisin, että enköhän kestä nimelläni esittää kommentteja.

Kaiken tämän vajaan kahden vuoden aikana sataneen kritiikin jälkeen en noihin kommentteihin enää "anonyymi" -nimimerkkiä tarvitse.

Kyllä hallituspöydän äärellä on nähnyt tiukoissa paikoissa, esimerkiksi silloin, kun ottaa esille vaikkapa Novidan vuokra-asiat, miten munat putoavat ja hamekankaat vedetään päälle...

Isot ihmiset parkuvat joistain kaupoista ja muutaman tuhannen euron terveyskeskusten sivutoimipisteistä. Auta armias kun mennään puhumaan asioista jotka tilinpäätöksessämme ovat luokkaa satoja tuhansia euroja ja niistä johtuva kritiikki kohdistuu yhteen suuntaan, joka osalle on kuin ylijumala.

Silloin näkee, ketkä ovat näitä mainostettuja "anonyymipellejä".
Anonyymi kirjoitti 23.11.2010 - 21:00
Uki on pieni kaupunki. klo 13.02 kommentoija tulee taatusti tietoon. Tyyppi munasi itsensä ja sitä kautta myös koko k.hallituksen TOTAALISESTI. Kävin äitiäni tapaamassa vanhusten hoitolassa ja totesin, että muutama hallituksen jäsen vois vaihtaa paikkaa ko. hoitolan asukkaan kanssa. Osaavat ainakin käyttäytyä ja päätökset ei menis yhtään enempää päin hel....iä.
eipä tuo  kirjoitti 23.11.2010 - 21:47
valtuuston puheenjohtajan ja as-lääkärin välinen väittelykään nyt niin hienohelmaista ollut hallituksessa eilen.
Rake varmaan muistaa historiasta kirjoitti 23.11.2010 - 22:09
Rake on oikeassa mitä kirjoitteli.
Muistatteko joskus kun valtuustossa tapeltiin, muutaman kympin lukosta kenelle se kuuluu kaivonvonkanteen laittaa, että se on lukittu.
Kyllä se niin on kun tapellaan muutatamasta tuhannesta eurosta ja sadat tuhannet ei kiinosta.
Tai sanotaan niistä ei saa keskustella.
Novidasta keskusteleminen on laitettu listaan, mistä ei saa puhua, lötyy siitä listasta varmaan monta muuta asiaa kenties.
"Uudenkaupungin kaupungin hallinto kehittää toimintojaan avoimuuden hengessä, jotta asukkaat saavat mahdollisimman hyvin tietoa kaupungistaan ja sen hallinnosta."

Harto Forss kirjoitti 24.11.2010 - 05:21
Jorma, tällaisesta vuokrannostosta puhuttiin. Kauppias itse totesi syynä olleen pitkät työppivät. "Kyllä siinä toimeen olisi tullut, mutta vapaata ei ollut koskaan". Tämä on kaikkien pienyrittäjien riesa. Varmaan molemmat yhdessä aiheuttivat lopullisen päätöksen.
Harto Forss kirjoitti 24.11.2010 - 05:43
Kävin välillä kattelemassa aamun uutisia. Jyrki Katainen on jälleen mokannut itsensä pahan kerran tiedoillaan ja lausunnoillaan. Tulee mieleen aikoinaan Jeltsinin antamat lausunnot. Jelltsinillä oli lieventävänä asiana, että hän oli lausuntoja antaessaan kunnon kännissä. Kataisen olettaisin olevan ihan selvinpäin.
kesäasukas Jorma kirjoitti 24.11.2010 - 09:26

EI tässä hirveän turvallinen olo ole, kun pojanklopit ovat noin tärkeissä asemissa. kaikki mitä hän tekee tuntuu olevan retoriikkaa, ikään kuin mies muistelisi mitä virkamiehet olivat ennen julkista esiintymistä juuri briiffanneet. Jeltsin pärjäsi jotenkuten kännissäkin. Kokoomus ei muutenkaan halua nyt paljon puhua esimerkiksi ensi vaalikauden leikkauksista, valtionvarainministerille se kuuluisi. Tarvitaan todellisia "toivotalkoita" vaalien jälkeen.

Niinpäs. meidän LOkalahden yksityiskauppa. Se oli todellinen menetys. Oli kilpailua ja bensamittaritkin ehdittiin asentaa kameroineen.
Vanha toveri kirjoitti 24.11.2010 - 10:12
Miksi Kalanti työryhmään valittiin Nevavuori ja seurakunta vaalien ääniharava Rosten. Ei tartte epäillä etteikö sieltä tulisi ehdotusta, veronmaksajien rahoilla pitää rakentaa Kalannin isännille kauppa. Onko sinua Forss valittu mihinkään työryhmään? Kyllä meidän demarien tulee ryhdistyä. Ainainen luuraaminen nurkan takana ja omien virkamiesten myötäily saa riittää. Ottakaa kantaa asioihin.
Anonyymi kirjoitti 24.11.2010 - 12:07
Mites toi vanhustenhuolto nyt joutuukin maksumieheksi? Eikös se ollut hyvin hoidettu. Ei ollut ainakaan konsulttien listalla. Maksaako vanhukset nyt kallista terveydenhuoltoa ja lääkäreiden kovia palkkoja.
Harto Forss kirjoitti 24.11.2010 - 14:02
Kyllä vanhustenhuolto oli konsulttien listalla. Siellä esitettiin säästöä 700 000€ ei-lakisääteisistä menoista.
Työryhmien edustajat valitaan kunnallisvaalien tuloksen mukaan. Silloin kun kysymyksessä iso potti, myös pienet ryhmät tulee huomioitua. Paljon on ryhmiä joihin valitaan 2. Silloin toinen on demari ja toinen joko kok. tai kepu. Jos on 3:n ryhmä silloin valitaan em. ryhmistä kaikista yksi. Minulla ei ole valittamista.
jep kirjoitti 24.11.2010 - 14:39
eli sakunkulmaan tulee joku osallistumismaksu jne.
Harto Forss kirjoitti 24.11.2010 - 15:39
Joo, sellaista konsultit esittää. Mitään päätöksiä ei ole tehty.
On Paperiliitossa säpinää. Media ja ehkä ei kokouksen osanottajatkaan tiedä missä mennään. Välillä tulee uutista Ahosen erottamisesta tai eroamisesta. Viimeisin on Ahosen ilmoitus ettei kumpaakaan ole tapahtunut. Minulta on mennyt hänen lausumisensa ohi. En ole nähnyt tv:ssä enkä lukenut lehdistä. Jotain hirmuista ilmeisesti onhan siitä pari kertaa täällä blogeissakin vihjattu. Paperiliitossa on ollut pj:na aina melkoisia persoonia. Jarmo Lähteenmäki minulla oli aikanaan tuntea henkilökohtaisesti. Kerrottiin ettei hänen ja työnantaja puolen Malmbergin neuvotteluista tullut koskaan mitään. Molemmat neuvottelukyvyttömiä henkilöitä. Tiukka linja on eri juttu kuin olla neuvottelukyvytön.
valtio määrää kunnat yhteen kirjoitti 24.11.2010 - 15:47
http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=20101147139&ext=rss
Anonyymi kirjoitti 24.11.2010 - 15:54
Ahosen kohuhaastattelu. Ei ihme, että saa lähteä
http://yle.fi/uutiset/talous_ja_politiikka/2010/11/paperiliiton_ahonen_joutuu_lahtemaan_2166583.html
Konsultti=besserwisser, kirjoitti 24.11.2010 - 16:32
henkilö,joka opastaa toisia omaamatta siihen tarvittavia tietoja pätevyyttä,sählääjä,sanoilla hienostelija."Se oli varsinainen
konsultti".
Kuntakiiliäinen-kunnan ulkoistamien palvelujen tuottaja,sen organisaatiota uudistava konsultti tai muu kunnan kyljessä loisiva"partneri".
Hyvinvointivaltio-valtio jossa tuloerot pieniä, demokratia,valtio vastaa eläkejärjestelmästä,sosiaaliturvasta,terveydenhoidosta ja koulutuksesta osa sopii ainakin kuntiin.
Anonyymi kirjoitti 24.11.2010 - 16:45
Eikö toimikunnan valitsemis perusteena voisi olla myös pätevyys. Kalanti toimikunnan jäsenten pätevyys rajoittuu siltarumpu politiikan hallintaan. He tulevat käyttämään ja esittämään kaikilta kuntalaisilta kerättyjen verorahojen käyttöä. Hallituksen pitää ottaa asia uudelleen esille ja esittää sinne myös veronmaksajien edustaja.
Diili kirjoitti 24.11.2010 - 16:49
Oliskohan tässä kysymyksessä demarien ja kepun diili. Tyyliin Sukari-Tarjoustalo. Demarit sai Tontonmäen, kepu 3 kerrostaloa Kalantiin ja kaupan.
Harto Forss kirjoitti 24.11.2010 - 16:59
Oli se Ahosen haastattelu aika uskomaton. Ei tullut mieleen, tv-ohjelmien uudelleen katsomis mahdollisuus. Katson aika vähän tv:tä. Melkein jää Emmerdaleen. Kiitos linkki vinkkistä.
Oli hyvä tieto isku konsulteista. Ikävä kyllä lähes aina todenmukainen.
Veli puolikuu kirjoitti 24.11.2010 - 17:33
oletko yhtään tietoinen niistä Tontonmäen talojen vuokraamisista. Tiedän, että et ole koko hanketta puoltanut, mutta jos olet vaikka siltä Lambergilta jotain kuullut. Ei oikein viitsisi vieraalle kotiinkaan soittaa, voi pian sanoa ettei yksityisen yhtiöstä saa puhua.
Harto Forss kirjoitti 24.11.2010 - 19:07
En tiedä mitään. Piti viime hallituksessa kysyä, mutta se meni niinkuin meni. Näen Lambergia tosi harvoin. Meillä taitaa asumisen väli olla U:kin suurimpia. Seppo melkein pohjoisrajalla ja minä etelä. Kyllä hänelle soittaa voisin, mutta veikkaisin ettei hallitus tiedä päivä kohtaisia asioita, kokoontuu harvoin. Ei Energiapuistosta ainakaan mitään tietoa tule. 1 kokous ja siinä kaikki. Otan asiasta kuitenkin selvää.
Anonyymi kirjoitti 24.11.2010 - 19:11
http://www.opkk.fi/crometapp/portal/op/realties/residences/rental-flats/search/public/item/itemlist.jsp?list_id=12906183393280&supplier_items=&portal=op&.pkg=12906183392390

80 neliötä ja 996 euroa vuokraa on aika kallis. mitä mieltä muut?
Anonyymi kirjoitti 24.11.2010 - 19:27
Joo, kalliilta tuntuu. Ketkä noita voisivat vuokrata? Ulkomailta tuotu työvoimako ? kerkiit sen Harto kysymään, kun miehen näet.
kysykää puheenjohtaja kirjoitti 24.11.2010 - 19:45
koskelta suoraan tai isännöitsijä juntilta. heidän roolinsa on tiedottaa. muuten voi käydä politiiko jäsenille lambergille tai walalle kun ahosen joukolle.
Anonyymi kirjoitti 24.11.2010 - 20:14
Ei niiden tarvitse kertoa mitään. Semmoisia ne on osakeyhtiöt. Tässä tapauksessa kiinteistöosakeyhtiö. Joskus se sitten tekee tilinpäätöksensä, josta joku näkee vilaukselta taseen (Lamberg. Joku sitten tarkastaa tilit (ei kaupungin tilintarkastuslautakunta)

Jospa U:gin Sanomat kysyis, että kuis menee? Tuleeko asukkaita? Tai Aluesanomat?
Onko nyt mennyt kirjoitti 24.11.2010 - 22:55
tuo TERVEENJÄRJENKÄYTTÖ --------?VEDEN MUKANA PUDISTUSLAITOKSELLE.
Big kirjoitti 25.11.2010 - 09:47
Kyllä se näin on käynyt tai minä epäilen hallituksen kokouksen aikoihin jonkun Kalannin sikalan oven jääneen auki ja asukkien päässeen röhkimään hallituksen pöydän ääreen. Eikö pj ole tehtäviensä tasalla vai nukkuuko jo enimmän aikaa?
Täytyy nyt tyhmänä kirjoitti 25.11.2010 - 10:16
kysyä kenen idea oli rakentaa niitä taloja sinne Tontonmäelle en oikein ymmärrä?
Harto Forss kirjoitti 25.11.2010 - 10:31
En tiedä onko jotain varhaisempaa taustaa asialle, minulle asia tuli ainakin ekan kerran tietoisuuteen valtuusto aloitteesta.
Heps kirjoitti 25.11.2010 - 10:40
Onhan se Tontonmäki nyt ehdoton paikka katsoa kasvaako Pyhämaa tällä menetelmällä. Jos olis annettu eurolla neliö ja itse rakentaa, tulos olisi voinut olla toinen. Mitä tulee Janhuaan, se on itsestään selvää ettei niemi ole unelmien kodin paikka. Jäteveden puhdistamo ja paskaisin ranta koko Pohjanlahdella. Kaikki säännöstely rakentamisesta purettava, tai sitten jo rakennettu talo! Mitä mahtaa miettiä kukka- ja nukkekauppias?
No keitä kirjoitti 25.11.2010 - 12:40
nämä aloitteen aloitteen tekijät olivat näkyyköhän jossakin pumaskassa.
Harto forss kirjoitti 25.11.2010 - 13:00
Valitettavasti aloite on tehty ennen kuin valtuuston pöytäkirjoja alettiin tallentaa internettiin. Muistaisin Seppo Lambergin olleen eka allekirjoittaja.
Pitäishän se kirjoitti 25.11.2010 - 17:31
arvata joku"JÄRJEN JÄTTILÄINEN" vissiin tuleva mökkitalkari.
Nimesi
Sähköpostiosoitteesi (ei näytetä yleisesti)
Kotisivusi osoite
Muista tietoni selaimen evästeessä seuraavia kommentointeja varten
Seuraa tähän kirjoitukseen tulevia kommentteja (mikä tämä on?)
Kommentti
Voit käyttää kommenteissasi seuraavia HTML-elementtejä: a, b, i, u, code
Viimeksi luetut

Tällä palstalla pidän viisi viimeksi lukemaani kirjaa ja annan niille hymiöitä mieltymykseni mukaan 1-5:een. Taiteellisesta vaikutelmasta minun kyvyilläni ei pysty hymiöitä jakamaan.

Åsa Schwartz: NefilitHymyHymyHymy

Hyvä dekkari ja mikäs muu kuin ruotsalainen. Schwartzin kolmas kirja, mutta vasta ensimmäinen suomennettu. Miten paljon Ruotsissa hyviä dekkareita onkaan, kun näköjään kaikkia ei ole suomennettukaan.

James Pattersson: Pahan  kidassaHuuto

Kirjasto oli kuukauden kiinni ja hyllyt on vähän tyhjiä kaikkien varautuessa kuukauteen. Käteeni osui jälleen mitä raain amerikkalainen dekkari. Ihmisiä tapetaan melkein joka sivuilla. Raadellaan ja veret juodaan. Ratkaisukin on venytetty 3-kerroksiseksi.

Antonio Hill: Kuolleiden lelujen kesäJalka suussaJalka suussaJalka suussa

Hill on espanjalainen ja koulutukseltaan psykologi ja sen kirjasta huomaa. Tavanomaisesta poikkeavaa, mielenkiintoista tarinaa alusta loppuun.

Vikas Swarup: Syyllisten seurueNolostunutNolostunutNolostunut

Eksoottisen maiden kirjailijoiden teoksia on mukavaa lukea. Tämä on intialainen dekkari. Juoni on monisäikeinen ja niitä viedään eteenpäin kertomalla luvuissa eri säikeistä. Lopulta sitten kaikki johtavat yhteen tapahtumaan. Kastilaitoksen Intiassa on valtava ero ylemmän ja alemman kastin välillä. Tässä nekin lopulta sekaantuvat.

Wilbur Smith: Vaaran vesilläKlink Klink (raha)

Tyypillinen amerikkalainen dekkari. Raakuutta, rahaa ja "rakkautta" ylenmäärin. Aioin kirjoittaa, että kuka tällaisia lukee, niinhän tein minäkin. Tosin tähän meni viikko ja erittäin väkinäisesti. Jätän harvoin kirjaa kesken ja nyt oli lieventävänä asianhaarana, että kirjasto meni kuukaudeksi kiinni enkä paljoa ole lukemista varannut.

 

Yhdistykset
Laskuri