Kojelauta |  Seuraa blogia |  Lisää blogeja |  Luo blogi! | 
Anna bloggaajalle lahja | Sivun alkuun | Seuraa blogia | Ilmoita blogista
Kirjoittaja

Uudenkaupungin asioista kirjoittelen ehkä vähän myös muustakin mikä ainakin itseäni kiinnostaa. Olen Harto Forss. Eläkeläinen, entinen Kemiran Ugin tehtaiden pääluottamusmies. Nyt kun aikaa riittää niin kunnallisessa vaikuttamisessa olen myös enemmän mukana. Tällä hetkellä olen valtuustossa ja hallituksessa.

Esa Kaitila

Massa- ja paperiteollisuuden tuotantomäärät per työntekijä ovatkin Suomessa maailman kärkeä. Eroa saksalaisiin, itävaltalaisiin ja ruotsalaisiin on lähes 30 prosenttia.

Paperiliitto

Alf Rehn

Kukaan ei halua olla sosiaalidemokraattien puoluesihteeri. Kukaan ei halua olla keskustan puheenjohtaja - paitsi Paavo Väyrynen. Ja hänkin sanoo suostuvansa hoitamaan tehtävää vain, koska kukaan muukaan ei siihen kykene.

Turun Sanomat



Roope Lipasti

Norjassa massamurhaaja Breivik todettiin toisessa mielentilatutkimuksessa syyntakeiseksi, ja hänet voidaan siis tuomita vankilaan. Sopii toki kysyä, että jos Norjassa terveet ovat tuollaisia, niin millaisia ne hullut mahtavat olla.

TS Extra

Jälkimaku

VR Groupun turvallisuusjohtajana aloittaa kesäkuun alussa. Rauno hammarberg, joka on tähän asti toiminut Nokian turvallisuusjohtajana. on sitä aikoihin eletty: VR on jo kiinnostavampi työnantaja kuin Nokia.

Turun Sanomat

Jälkimaku

Maailman ohuimmat kirjat-sarja on saanut uusia teoksia: Stephen Elopin saavutukset Nokian johdossa ja Perussuomalaiset huumorin helmet.

Turun Sanomat

Kommuunisti

Kukaan ei ole velvoittanut yksityistä puolta vastaamaan päivystyksestä, terveydenhuoltohenkilökunnan koulutuksesta ja vaativien sairauksien erikoissairaanhoidosta. Kukaan ei vaadi toisin kuin bussiliikenteessä ottamaan myös kroonisia ja hankalasti hoidettavia, mutta vähemmän tuottavia tapauksia hoidettavaksi.

Keva




 

17.12.2010 - 08:31

 Kerron kokouksesta hieman toisessa järjestyksessä kuin asit käsiteltiin. Vesihuollon suunnitelmista keskusteltiin, mutta muutos esityksiä ei tehty. Sitten oli pitkä rivi asioita joista ei keskusteltu tai hyvin vähän.

Nevavuoren aloitteesta ohjeista talousarvion laadintaan. Asiasta äänestettiin ja äänin 24-19 aloite hyväksyttiin. Mielestäni jouduttiin ojasta allikkoon. Ymmärrän hyvin asioiden selkeyttämisvaatimukset. Talousarvio on n. 170 sivuinen opus. Siitä asioiden etsiminen on vaikeaa ja mahdotontakin. Nyt talousarvio joudutaan tekemään yksityiskohtaisemmin eli muutama sata sivua tulee lisää. Miten sieltä sitten löydät etsimäsi asiat? Valtuuston päätökset tulee ilman muuta toteuttaa, mutta mielestäni pitäisi vielä miettiä miten asiat pystyttäisiin esittämään yksinkertaisemmin. Ei tarkemmin.

Sitten alkoivat Valkosen aloitteet ja puhe ja äänestys rumba. Oli siellä välissä minunkin aloitteeni. Äänestykset eivät johtaneet esitysten muuttamiseen. Numerot olivat selvät, suurimmillaan 41-2.

Soijatehtaan kaava otettiin yksimielisesti käsittelyyn. samoin hyväksyttiin. Ei paljoa edes keskusteltu.

Talousarvio äänestyksiä en lähde yksityiskohtaisesti setvimään. Joitakin mielestäni tärkeimpiä. Omaishoitajien palveluseteleitä esitettiin oikealta poistettavaksi. Äänin 26-17 jäivät. Lokalahden ja Pyhämaan terveysasemat suljetaan 23-20. Toinen ambulanssi jää pois äänin 38-5.

Investoinneista äänestettiin oikein urakalla. Jos nyt näin oikein suttuisista muistiinpanoistani oikein, niin mikään muu ei muuttunut kuin Janhuanniemen kunnallistekniikan määräraha putosi pois 22-21. Äänestystulokset olivat pääosin hyvin selvät. Oma mielipiteeni on ettei kaupungia voida jättää hoitamatta. Ei lähivuodet sen helpommilta näytä ja esim. kiinteän omaisuuden kunto heikkenee rajusti mikäli ne jätetään heitteille. Erityisen iloinen olen koulujen kehittämisen jatkamisesta. Ei poistettu saneeraus eikä kalusteiden ja tarvikkeiden määrärahoja.

Anonyymi kirjoitti 17.12.2010 - 10:44
Ketkäs ne oli jokka äänesteli koulurahoja vastaan? Arvaus on persut ja Kalannin isännät.
POPULISTI kirjoitti 17.12.2010 - 11:13
- ei ole pelkästään KEPUn siltarumpupoliitikko eikä PERSUjen "pelleilyosasto" vaan myös sellainen valtuutettu(kuten HARTO), joka ennen Lokalahden terveyspalvelupisteen lopettamisen äänestystä ilmoittaa kyllä olevansa rahojen poiston kannalla >>> MUTTA-sanoo äänestävänsä silti "lokalahtelaisena" rahojen palauttamisen puolesta ! Äänestys meni kuitenkin Harton kannalta hyvin, rahat poistettiin ja Harto voi liikkua Lokalahdella nyt rinta rottingilla, turvallisen mielin ja elvistellä sivutaajamien peruspalvelujen vankkumattomana puolustajana !
Anonyymi kirjoitti 17.12.2010 - 12:10
http://www.kalantivayla.fi/jasenet/kalantivayla/uutiset/uudenkaupungin_valtuuston_ilta_kului_aanestaen-_terveydenhoidon_kaksi_sivupistetta_lakkautettiin..html
saisko harto nimet 15  kirjoitti 17.12.2010 - 12:27
Valtuusto äänesti myös kaupunginhallituksen poistaman omaishoidonrahan palauttamisesta. Poistetun 57 600 euron määrärahan palauttamista ehdotti Matti Valkeinen Jussi Ahtiaisen kannattamana. Valtuusto päätti kuitenkin äänin 26-17 ettei määrärahaa palauteta.

Ei näytä kaupunki paljon arvostavan omaishoitajia

Harto Forss kirjoitti 17.12.2010 - 15:39
Mielenkiintoinen rottinki on tämä populistikin. Ilmeinen valtuutettu, joka ei uskalla kertoa nimeään. Vieläpä muistat hieman väärin käyttämäni puheenvuoro. Ei siinä kyllä mitään ihmeellistä, ethän muista nimeäsikään. Tuollaiselle ei kannattaisi vastatakkaan.
Sitten tämä viimeinen kommentti. Asia oli kyllä päinvastoin, kuin kertomasi. Valkeinen esitti määrärahan poistoa ja kannattajana minun muistiinpanoissani on Lasse Virtanen. Kannattajia oli yleensä monta ja en ole varma onko minulla virallinen kannattaja. Äänestysluetteloita minulla ei ole, mutta suurin piirtein jako, vasemmisto määrärahan puolesta, oikeisto vastaan.
Anonyymi kirjoitti 17.12.2010 - 15:48
Mitä tämä persujen äänestysrumba tuli kaupungille maksamaan?
Ajattelija kirjoitti 17.12.2010 - 15:53
Mielestäni on aika normaalia, että realistina tietää jonkun asian olevan välttämätöntä yleisen edun kannalta, mutta paikallisena edustajana tietäen vähienkin palvelujen samalla heikkenevän on tehtävä päätös suuntaan tai toiseen. Välillä vaa'assa painaa enemmän se paikallisuus ja välillä yleinen etu.

Kyse ei ole edes politikoinnista, vaan realiteettien punnitsemisesta, tekee sen sitten ääneen tai itsekseen, ihan rehellistä ja selkeää, ainakin minusta.

Harto Forss kirjoitti 17.12.2010 - 16:02
Persujen äänestyttämisen osuutta on vaikea laskea. Jokainen voi tehdä sen itse. Kokouksen kestettyä 3 tuntia jokainen alkava tunti maksaa kokouspalkkioina luottamusmiehille 3096 €. Alkavia tunteja tuli 5 joten niistä tuli 15 480 €. Tämän lisäksi menoja olivat myös virkamiesten palkkiot, mahdolliset ansionmenetykset, mahdolliset kokouspaikasta menevät kustannukset jne.
10 virkamiehelle kirjoitti 17.12.2010 - 16:10
kokouspalkkiot. tarvitaan heitä siellä kokouksessa tai ei. paljon niitä siellä on. mutta onko tosiaan niin ettei 15 demaria esittänyt yhtään mitään muutoksia mihinkään kohtaan ja olivat aina samaa mieltä joka asiasta?

kuinka paljon te saitte karsittua investoinneista, harto?
Tarmo kirjoitti 17.12.2010 - 16:18
- ei kai sentään ihan noin kallista tullut ? - Valtuutetun peruspalkkio on 72 e ja 3 tunnin jälkeen korotus on 50 %. Yli 7 tunnin kokouksesta napsahtaa kullekin siis 256 e eli yht.43 x = 11.000 euroa. - Päälle tulevat tarjoilu, puurot,kahvit, matkat, virkamiesten ja varamiesten palkkiot yms.- Demokratialla on hintansa, mikä olisi se oikea hinta ???
- kyllä valtuustossa on ennen Persujakin äänestelty ja TA-kokous kestänyt joskus yli puolen yön ....
- kokouspalkkioita ei sitten kannata kadehtia... noin kolmannes jää nettona ainakin mulle, kun sivutulo% on 50 ja päälle 15 % puoluevero - kuten varmaan useimmille muillekin ? - Ja puoluevero on tuiki tarpeen poliittisille paikallisyhdistyksille.
Euripides kirjoitti 17.12.2010 - 16:18

Toivottavasti vasemmitoliitto ei halunnut äänestää mistään asiasta, että päästiin pois ennen alkavaa seuraavaa tuntia.
Ikäiseksesi olet aika ennakkoluuloton poliitikko, kun haet jo demokratialle hintaa.

Ehkä seuraavaksi ehdotat, että Vasemmitoliitto voi jättäytyä suosiolla pois kokouksesta, säästyisi kokouspalkkiot jonninjoutavaan "tontonmäkiin". Kai sinä kaupunginjohtajan esittelyihin luota, kun panit melkein yhden "alkavan tunnin" hinnan hänen palkkaansakin?

En näe Perussuomalaissa puolueena mitään erityistä enkä my öskään heidän edustajiaan vaaleissa (Kikejä ja Veijoja) äänestä, mutta demokratiaa ei pidä halveksua.

On tietysti paradoksaalista nyt todseta, että äänestän turkukaista Vasemmistoliiton edustajaa.
Anonyymi kirjoitti 17.12.2010 - 16:41
tarmolle tiedoksi. Lopullinen veroprosentti ratkee vasta vuoden lopussa.'
Sivutuloista ei mene yhtään enpään vero kuin normaalista tulosta.
Koska loppuvuonna kaikki palkkatulot on saman viivan alla.
mikä on harto totuus kirjoitti 17.12.2010 - 16:50
Valtuusto äänesti myös kaupunginhallituksen poistaman omaishoidonrahan palauttamisesta. Poistetun 57 600 euron määrärahan palauttamista ehdotti Matti Valkeinen Jussi Ahtiaisen kannattamana. Valtuusto päätti kuitenkin äänin 26-17 ettei määrärahaa palauteta.

Sitten tämä viimeinen kommentti. Asia oli kyllä päinvastoin, kuin kertomasi. Valkeinen esitti määrärahan poistoa ja kannattajana minun muistiinpanoissani on Lasse Virtanen.

Ylimmäinen teksti on kopioitu vakkasuomen sanomista
ja Harto väittää toista.


MIKÄ ON TOTUUS ETTEI JÄÄ VÄÄRÄÄ TIETOA
Anonyymi kirjoitti 17.12.2010 - 16:53
miljoonaa uhosivat kolme suurinta ottavansa investoinneista. paskapuhetta kun demaritkin ilmoitti jo ryhmäpuheessaan ettei esitä mitään. tyhmyyttä, viisautta, demokratiaa ja kaikki 15 saamaa mieltä joka asiasta. uskomatonta omaa ajattelua.
Harto Forss kirjoitti 17.12.2010 - 17:31
Toivoisin kyllä edes auttavaa luetun ymmärtämistä. Täällä kysyttiin kokouksen hintaa. Lukekaa nyt kerran vielä ja hitaasti, mitä on kysytty ja mitä olen vastannut.Ellei sittenkään aukea niin ole huomenna aamulla tulossa Askondiin kahville, yritän siellä sitten vaikka kädestä pitäen opettaa suomenkieltä.
Toivottovasti joku toinenkin kommentoi tuota määräraha äänestystä vai eikö sitäkään kommenttia ole ymmärretty. muuten valtuusto on pitkän valmistelun pääte. Asioihin on otettu kantaa ja karsintoja tehty monet kerrat jo aiemmin. Vasemmistoliitolla ei ollut mitään halua enää karsia rahoja kuten omaishoidosta, kouluista, jne. Lisätä olisi kovastikin haluja, mutta taloustilanne on se mikä on.
Harto Forss kirjoitti 17.12.2010 - 17:44
Kävin lukasemassa Vakka-Suomen Sanomia. Kyllä siellä on omaishoidontuesta kirjoitettu niin kuin minäkin tein. Kannattajanakin oli Lasse Virtanen.
Anonyymi kirjoitti 17.12.2010 - 18:51
Juu olet harto oikeassa kopioin sen kalanti väylästä.
Ihmettelen , kun on näinkin väärää tietoa liikkeelle melkein jo itsekkin uskoin.

Anonyymi kirjoitti 17.12.2010 - 19:02
Kyllä maailma on mennyt omituiseksi, kun Hartsia syytetään siitä ettei ole esittänyt mitään otettavaksi pois omaishoitajilta ja kouluista. Eikö nää nyt ole niin äärioikeistolaisia esityksiä kuin suinkin. Vieläkö joku epäilee mitä laitaa persut kulkee.
ketkä persut kirjoitti 17.12.2010 - 19:26
ovat nyt kyseessä kun puhutaan äärioikeistolaisista esityksistä ja persuista. ne ketkä äänestävät hallituksen esityksen mukaan vai ne ketkä tekevät vastaesityksiä asioihin?
lukekaa tarkkaan mistä on äänestetty. demaritkin ovat sitten äärioikeistolaisia kun eivät oleet eri mieltä mistään asiata mitä esitetttiin päätökseksi.
Anonyymille klo 16:41 tiedoksi kirjoitti 17.12.2010 - 19:53
- että kaikki muut ymmärsivät kyseessä olevan ENNAKKOVERO%:n kun puhuin sivutulojen (esim. kokouspalkkiot) verokohtelusta. - On selvää, että (liikaa)maksetut veroennakot hyödyttävät loppupeleissä maksajaa itsään - ehkä veronpalautuksena ens vuoden joulukuussa.- Kyllä lisätuloille voi ajatella myös marginaalivero%:ia, joka menee viimeisestä ansaitusta eurosta.....
TARMO kirjoitti 17.12.2010 - 20:04
- unohti edellisestä kommnetista nimensä. - Ja sitten vielä tuohon omaishoidon rahaan, niin
- sosiaalilautakunta päätti poistaa omaishoitajien palvelusetelit kokonaan (= 115.200 e). KHALL sitten palautti rahoista puolet eli 57.600.- Valtuustossa Valkeinen Virtasen Lassen kannattamana ehdotti noitakin rahoja pois eli paluuta sos.ltk:n kantaan. Äänin 26 - 17 tuo KH:n esitys säilyi. - Kyllä mukana oli myös ääniä oikealta ja keskeltä, koska demareillahan on enää 14 valtuutettua ( Juha Aaltonen persuihin, Niittyluoto omaksi ryhmäkseen), vasureita on 3 + Haverinen 1= 18 kpl. -Persut ( = 5 valt.) ovat Kepun (8) jälkeen seuraavaksi suurin ryhmä .....
Anonyymi kirjoitti 17.12.2010 - 21:31
Erityisen iloinen olen koulujen kehittämisen jatkamisesta. Ei poistettu saneeraus eikä kalusteiden ja tarvikkeiden määrärahoja.

Tämä ei oikein kyllä auennut minulle miten tämä liittyy koulujen kehittämiseen
"Demogratia" on kirjoitti 17.12.2010 - 22:24
yleensä "hintansa"väärti.
Omaishoitajille tuen pois jättämiselläkö on kaupungin"talous pelastettu"?
relataas vähän jo kirjoitti 17.12.2010 - 23:05
ja käykää lukemas kylmämiehen joulupakina
Harto Forss kirjoitti 18.12.2010 - 04:53
Tulee ilmeisesti liian ärhäkkä kommentti, mutta pitää toistaa tuo luetun ymmärtäminen. Kirjoitin koulujen kehittämisestä en opetuksen. Kyllähän tuo Tarmon ehdottama marginaali% on voimassakin. Tulojen ylitettyä määrätyn rajan valtion vero% nousee ylityksestä asti, ei tuloista kokonaisuudessaan. Kommenteissa joissa puhutaan ettei tehty esityksiä niin korostaisin vielä ettei esityksiä tehty juuri mistään muusta kuin menojen vähennyksistä. Minusta talousarvio oli jo niin tiukka ettei ollut mitään haluja vielä lisätä tiukkuutta. Emme tiedä vielä yksityiskohtaisesti mitä palvelujen heikennyksiä budjetti pitää sisällään. Ne tulevat näkyviin parin seuraavan vuoden aikana säästöjen täsmentyessä.
Kaksi uusikaupunklaista kirjoitti 18.12.2010 - 09:25
entistä valtuutettua keskustelivat torilla.
-Arvaas,mikä se on meidän huonomuististen vanhojen valtuutettujen joululaulu.
-En osaa arvata.
-Koska meillä on joulu?
Kylmis kirjoitti 18.12.2010 - 09:45
Turussa valittiin eilen vuoden poliisi. Pian kai valitaan myös "Vuoden Lusija" ?
Anonyymi kirjoitti 18.12.2010 - 11:40
Mites Hartsi olet Ollia järkyttänyt kun se on kimpussasi kuin rakkikoira.
Harto Forss kirjoitti 18.12.2010 - 12:35
Jaa-a. En vaan tiedä. Samaa olen ihmetellyt. Se alkoi melko heti aloittaessani blogin pidon. Omat ajatukseni tietysti asiasta on. Toivottavasti se on viimeinkin ohi. Tosin näyttää siirtyneen AS:n sivuille.
kylmis kirjoitti 18.12.2010 - 12:59
Ei se AS:n sivuilla mitenkään ulospäin ainakaan pahalta näyttänyt. Pikemminkin hyvältä, ikään kuin et olisi Juhalta saanut suunvuoroa.
Anonyymi kirjoitti 18.12.2010 - 13:06
Onko muualla näin sidoksissa olevaa valtuuston kommentointia. On olemassa vielä jokunen poliittisesti sitoutunut lehti, ne ilmoittavat sen. Eikö ugin lehdet tunne mitään huolta tulevaisuudestaan. Näin yksisilmäinen kommentointi varmasti karkottaa ilmoittajia. Eivät solvatut taatusti avaa sellaisen yrittäjän ovea joka ilmoituksillaan on tukemassa omaa solvaustaan ja näillä solvatuilla on taatusti enemmänkin ystäviä kuin häntä äänestäneet.
Kipi kirjoitti 18.12.2010 - 13:29
Mitähän se Uudenkaupungin varsinaiset sanomat tänään kommentoi, kun joku jo epäili Javan pilttuussa, että on JSN:n asia, peräti, jopa?

istun sellaises paikas, että lehteä ei ole saatavilla.

jos jossain, ainakin mun mielestä solvataan niin noit persui U:gin Sanomissa
edelliselle kirjoitti 18.12.2010 - 14:26
sama tyyli jatkuu huittisella astetta kovempana eikä se tekstiviestikään niin epäselväksi jäänyt. hyvä on tietää että tämä lehti sensuroi tekstiviestejäkin jos niistä saa selville kenelle se on osotettu. lehden sensurilinja ei koske persuja.
Anonyymi kirjoitti 18.12.2010 - 15:10
Tunnut tietävän paljon U:gin sanomien sensuuri linjasta. Olet varmaan töissä siellä?

Ei kannattaisi esittää sokeita olettamuksia kuten persujen blogeissa. Pitäydytään faktassa.
Anonyymi kirjoitti 18.12.2010 - 15:17
JOO PITÄYDYTÄÄN faktassa... salli minun hymyillä!
Anonyymi kirjoitti 18.12.2010 - 15:23
Persut saa mitä tilaa
Anonyymi kirjoitti 18.12.2010 - 15:55
joo, ne tilas vaalivoiton
Voi vitsi kirjoitti 18.12.2010 - 16:54
Tähän on tultu. Ei ole kohtuullista haukkua muita kielen käytöstä. Sitä saa mitä petaa. Entäs tulevaisuus. Uskooko joku ihan tosissaan, että persujen esityksillä pystytään kaupunkia viemään eteenpäin. Vaalivoitto pystytään varmasti suunsoitolla ottamaan. Sen jälkeen joudutaan tekemään yhteistyötä näiden haukuttujen virkamiesten kanssa ja viemään heidän esityksiään läpi. Vaihtoehtoja on nyt niinkuin aina muulloinkin aika vähän.
VaraValtuutettu kirjoitti 18.12.2010 - 17:07
- Monet Tähtisen, Javan ja Aaltosen muutosesityksistä viime valtuustossa v.2011 talousarvioon olivat täysin järkeviä ja hyvin perusteltuja. - Jos PerSut ymmärtäisivät ennen kokousta vähän pohjustaa ja kertoa muillekin ryhmille, mitä esityksiä on tulossa, moni heidän vastaehdotuksistaan olisi mennyt läpi !- (nyt tais mennä vain yksi eli Janhua).
- Kaikissa ryhmissä (paitsi ehkä demareissa, jotka ovat tällä hetkellä paitsi vailla johtajaa, täysin aneemisen lallukoita JEES- tyyppejä )on omilla aivoillaan ajattelevia valtuutettuja, jotka olisivat heti valmiita yhteistyöhön PerSujen kanssa.
- Kun valtuuston voimasuhteet nyt ovat kääntyneet toiseksi kuin valtuustokauden alkaessa ( demareista 2 loikannut jne.), eiköhän panna seuraava KHALL uuteen uskoon !?! - Valtuuston vasemmisto on yht.19 kpl, oikeisto 24, olisko suhteellisesti laskien HARTOnkin KH-paikka menossa KePulle ?? ....
Harto Forss kirjoitti 18.12.2010 - 17:16
Ei ole. Vasemmistolla on yhteinen sopimus, jossa vassareilla on paikka hallituksessa. Myös skp:n kanssa olemme asian sopineet ja heidän kanssaan voimamme riittää paikkaan ilman demareitakin. Ihmettelen suuresti ellei kirjallinen sopimus, joka pohjautuu vaalien tulokseen pidäkkään. Tällainen käyttäytyminen veisi kyllä kaiken pohjan pois nyt ja tulevaisuudessa.
Loppuuko kirjoitti 18.12.2010 - 17:25
- Harton blogi, jos et jatka KH:ssa ? - Miten voimat voi riittää, jos vassareilla on vaivaiset kolme ( 3 ) paikkaa valtuustossa ? - Vai luotatteko edelleen H.Vartiaisen voimaan, jonka sylissä olette sylikoirina tottuneet istumaan ..... Vaalien tulos noteerattiin lokakuussa 2008, nyt puhutaan vuodesta 2011. - Ja lisää siirtymiä on kuulemam tulossa .... persujen suuntaan !
vastaus kirjoitti 18.12.2010 - 17:31
muutamalla tyypillä on salainen kännykkäliittymä. neljä eri kertaa viimeisen kuukauden aikana on estetty näistä numeroista tulleet viestit. niistä ei ole voinut vetää mitään henkilökohtaista muuta kuin puolueeseen. se on vastaus tähän
Anonyymi kirjoitti 18.12.2010 - 15:10
Tunnut tietävän paljon U:gin sanomien sensuuri linjasta. Olet varmaan töissä siellä?

Ei kannattaisi esittää sokeita olettamuksia kuten persujen blogeissa. Pitäydytään faktassa.
Harto Forss kirjoitti 18.12.2010 - 17:36
Tuohon blogi juttuun en osaa sanoa mitään. En ole edes miettinyt miten kauan ja missä olosuhteissa blogia pidän. Etkö lainkaan lukenut edellistä kommenttiani. Lue se ja palataan sitten asiaan. Vaalien tulos on voimassa vaalikauden.
Asioista tietävä kirjoitti 18.12.2010 - 17:46
Hartolta jäi sanomatta, että tuon kirjallisen sopimuksen, jonka pituudeksi on sovittu vaalikausi ovat allekirjoittaneet myös persut. Muistaakseni Rainer Tähtinen ja Nummi. Eikö heidän allekirjoittamansa kirjallinen sopimus pidä?
Mitä tulee persujen valtuustossa tekemiin esityksiin niin ei niillä mitään kaupungin taloutta hoideta. Mitä tulee valtuutettujen tyhmyyteen niin minulle jäi sellainen kuva, että Harto pyysi joihinkin esitettyihin asioihin tarkempaa selvitystä ja ne äänestykset päättyivät kaikki 39-4. Toisin sanoen, jos oli tietoa, ei äänestivät ainoastaan Tähtinen, Aaltonen, Valkonen ja Haverinen.
Anonyymi kirjoitti 18.12.2010 - 18:28
Jos teillä harto on sopimus, elikä riittää paikkaan k.hallitukseen.
Niin annetaan haveriselle.
Saadaan uutta potkua
Harto Forss kirjoitti 18.12.2010 - 18:43
Kuulutko vassareihin, kun sanot annetaan Haveriselle. Kuinkahan monennen kerran pitää sanoa, että luetun ymmärtäminen näyttää olevan ylivoimaista. On nimenomaan sovittu paikan kuuluvan vassareille. Kyllä tuo kommentointi on ikävää, kun tiedetään noiden viestin tulevan aika pieneltä joukolla. Suhtautuminen olisi varmaan hyvinkin ymmärrettävää tiedettäessä keneltä kommentti tulee. Taitaa olla aika mielenkiintoinen juttu hallituspaikkani. En ole ainakaan ollut tyhjän panttina, kun jotkut kokee hallituksessa oloni tukalana.
epäpoliittinen kirjoitti 18.12.2010 - 18:50
Tämä on aika eriskummallista, kun ollaan jotain mieltä tietynlaisista asioista, niin ei perustella miksi ollaan sitä mieltä.
Näihin huittisen kirjoituksiin, en kyllä paljon anna arvoa, kun ei ole minkäännäköisiä perusteluja miksi ajattelee näin.Ja ajattelen kaikista ihmisistä samalaisista
Kyllähähän se persujen leikkauslista oli hyvinkin järkevää.
Nyt kun talous on kuralla kaikki epäoolellinen pitää karsia.
Odotellaan parempia aikoja.
Kaikista heikompien osasten palveluista karsitaan, mutta ei investoinesta, joilla ei ole mitään oleellista merkitystä ukilaisen asukkaan jokapäiväiseen elämään.
Paraneeko elämän laatu siitä, jos euron tuoli vaihdetaan kahden euron tuoliin ,
Tai katulamppu joka luo valoa niin sen varsi muutetaan euron varresta kahden kahden euron varteen.
Tai kehitetään kouluja kun pulpetit vaihdetaan uuteen, josta olen todella onnellinen??????????-
Rahaa näköään on mihen sitä haluttaan käyttää se arvovalinta kysymys
Anonyymi kirjoitti 18.12.2010 - 18:55
Minäkin kuvittelin, että nyt sästetään. Käsitinkö jotain väärin?
Anonyymi kirjoitti 18.12.2010 - 18:57
Olen Harton kanssa samaa mieltä, olis hauskaa tietää kuka on selkään puukottajasi. Usein vihollinen on lähempänä kuin arvaakaan.
Jukka Sepalus kirjoitti 18.12.2010 - 19:03
Tottakai säästäminen on nyt tärkeää ja pienikin säästö tarpeen. Nyt kyllä on puhe kokonaan muusta kuin joidenkin investointien siirtämisestä vuodella. Siirto hyvin usein vieläpä lisää kustannuksia, investoinneissakin. Onko jollain tietoa meillä olevan varaa tehdä ensi vuonna suunniteltua enemmän investointeja. Kaupungin taloutta hoidetaan suunnitelmallisesti. Myös investoinit. Meillä on liian paljon menoja käyttömenoja. Niihin pitäisi voimat ja ideat keskittää, että saamme taloutemme kuntoon palveluja vaarantamatta.
Euripides kirjoitti 18.12.2010 - 19:33
Mitä säästämistä sellainen on, jos pamnaan kunnallistekniikkaa maahan (vesijohtoja,viemäreitä ja kaapeleita) ja odotellaan vuosikausia, jos sattuis tulemaan rakentajia? Vasta sitten saadaan liittymismaksuja ja muuta sellaista.

En tiedä onko U:gissa, mutta jos on, kaavoitteu vielä yksityisiä alueita tonteiksi, siellä lepää tuottamatonta kunnan tekniikkaa.
-Juha A.- kirjoitti 18.12.2010 - 19:47
Kyllä muutoksia tulee tammikuun valtuustossa. Voi olla, että tehtyjä sopimuksia aletaan tulkita uudella tavalla. Imperiumin vastaisku tulee. Kuulemma. Kahdella ämmällä. Näinhän hovitoimittajamme jo kirjoitti 120-vuotiaassa lehdessä. Tänään.
joo kirjoitti 19.12.2010 - 09:33
Vasta sitten tonteilta tulee kunnalle jotain, kun saadaan liittymis-ja kytkentämaksuja - ja sitä varsinaista tuotetta, eli vettä, sähköä jne.

Onko rakentamisvelvoite esimerkiksi kunnossa. Jossakin päin maailmaa kunta on todella kaavoittanut yksityisille maille eikä rakentamisvelvoite oikein toimi. Siellä sitten kunnallistekniikkaa lepää määräämättömän ajan
Anonyymi kirjoitti 19.12.2010 - 10:46
Kyllä Harto varmasti järkevänä ihmisenä tietää mistä puukottajat tulevat. Siitä asti kun hän aloitti blogin, hän on ollut piikkinälihassa Aluesanomille ja persuille. Hän kertoo asiat nopeasti ja luotettavasti. Harton pelaaminen pois päätöksenteon keskiöstä jättäisi kentän vapaaksi syöttää mitä tahansa tietoa. Luulisi muiden ymmärtävän ettei tällaiseen peliin mukaan lähteminen ole heillekään eduksi. Ei edes kokoomukselle. Eikä Harto ole myöskään sidottu tiukasti puolueeseen. Hänet saa mukaan vaikka kokoomuslainen, kunhan asia on järkevä ja kaupunkilaisten edun mukainen.
Kylmis kirjoitti 19.12.2010 - 11:03
Kuullostaa muuten ihan järkeenkäyvältä (komm.10:46), mutta en lehtimiehenä edelleenkään käsitä mitä sellaista Aluesanomien uutisointi on saanut aikaan, mikä on Hartolle vahingollista? Kai meille toimittajille joskus pieni "piikki" sallitaan, U:gin sanomille sallitaan näköjään jopa lehtimiesmoraalin rajoilla hoipertelevaa puukottamista.
Minulle on ihan sama perussuomalaisten kannatus, saisi oikeastaan pienentyäkin, mutta tiedotusvälineenä AS toimii hyvin. Sallii jopa keskustelun reaaliajassa. Siellä pääsee Hartokin iskemään takaisin, nettilehdessä. Ja kuka tahansa.
Suoraan sanoen näen punaista, kun kuulen jonkun puhuvan lehden boikotoinnista, tai peräti vetoamista mainostajiin. Se koskee myös minua ja niitä lehtiä, joita itse edustan. En tarkoita, että nyt sellaista keskustelua olisi käyty, mutta ei siitä hirveästi aikaakaan ole.

Mitä Kh:een tulee, usein myös henkilöitä vaihdetaan.

Anonyymi kirjoitti 19.12.2010 - 11:46
Harvoin jos koskaan siihen vaihtoon puuttuvat muut puolueet.
Kuten  kirjoitti 19.12.2010 - 12:12
Tämä Juha A jo kirjoitti eilen illalla niin jotain tulossa. Kysykää US Huittiselta joo, hän tietää!
VOIMASUHTEET kirjoitti 19.12.2010 - 14:13
- ovat U:gin valtuustossa muuttuneet sitten vaaleista. - Kun politiikassa aina halutaan lisää valtaa, kukapa ei käyttäisi tilaisuutta, jos sellainen nyt olisi ??
Harto Forss kirjoitti 19.12.2010 - 14:49
Kyllä politiikka on mennyt politikoimiseksi ja epäluotettavaksi ainakin täällä blogeissa. Olen ollut mukana kymmeniä vuosia ja aina on kunnioitettu tehtyjä kirjallisia sopimuksia. Eikä ole sekaannuttu toisen puolueen henkilövalintoihin. Toivottavasti tällä kertaa anonyymit ja nimimerkit eivät ole valtuutettuja. On varmaan houkuttelevaa käyttää jotakin hetkellistä voimaa hyväksi. Vastuuntuntoinen henkilö ei sellaiseen sorru. Sellainen johtaa avoimeen ja salattuun sotaan ja seuraukset tulevat ennemmin tai myöhemmin omaan nilkkaan korkoineen. Hämmystyttää erityisesti, että jopa turkulainen Vapauspuolueen edustaja katsoo asiakseen ohjata U:kin vassareita. Netissä kyllä pääsee iskemään takaisin, mutta kerran viikossa ilmestyvä paperilehti on saavuttamattomissa. Mikäli joskus viikon päästä ilmestyy vastine, niin se on auttamatta myöhäistä.
epäpoliittinen kirjoitti 19.12.2010 - 15:13
Olen ollut mukana kymmeniä vuosia ja aina on kunnioitettu tehtyjä kirjallisia sopimuksia.
Tässä asiassa olen hartsin kanssa samaa mieltä.
Tämän pitäisi kyllä olla kaikille selvä asia josta ei pitäisi edes keskustella.
Jos ei niitä noudateta, niin jatkoa ajatellen niitä ei kannata tehdä jos kerran on villilännen meininki
Kylmis kirjoitti 19.12.2010 - 15:57
Luetun ymmärtäminen Harto Forss, luetun ymmärtäminen ! Sitä olet itse korostanut. Mieleni kyllä tekisi ohjata, mutta en ohjaa. Toivoisin että kunnallispoliitikot olisivat "vapaita" puolueistaan, mutta niitä tarvitaan aina vaalien alla, kun ei viitsitä / kehdata kerätä valitsijayhdistyksiin nimiä kaupunkilaisilta.

Äläkä sinä kauheasti näe vaivaa turkulaisuudestani, sen paremmin kuin puolueestani. Katson, että Vasemmistoliitto ei ole oikein missään vaiheessa sodan jälkeen edustanut isänmaallisuutta. Ennen olitte neuvostoliiton agentteja, nyt olette isommissa asutuskeskuksissa yltiöhumanisteja, jotka vievät leivänkin kantasuomalaisten suusta. (lue nyt oikein, en tarkoita sinua).

Koska Vasemmistoliitto tekee aloitteen mökkiläistoimikunnasta? Olemme mekin jonkin sortin veronmaksajia.

Kylmis kirjoitti 19.12.2010 - 16:11
Sama kysymys Peruille, tehkää aloite sellaisesta mökkiläistoimikunnasta, johon voisi valita myös yrittäjiä.

Menin nuo tekstini läpi uudelleen enkä löytänyt puuttumista Vasemmistoliiton asioihin! Olet Harto Forss kova poika provosimaan.

Tosin kannanotossani jo sitten puutuinkin!
Harto Forss kirjoitti 19.12.2010 - 16:29
Minua ei mitenkään vaivaa puolueesi eikä asuinpaikkasi. En oikein ymmärrä miten pitäisi ajatella, jos kommentoit minusta käytyä keskustelua ja päätät sen toteamukseen hallituksen jäsenen vaihtamiseen. En tiedä miksi nyt pitäisi alkaa keskustella Vasemmistoliiton isänmaallisuudesta ja varsinkin sodan jälkeen. Mitä tulee vasemmistoliiton edeltäjän toimimiseen neuvosto agentteina niin en ole kyllä mistään historiankirjoista ja muistelmista väitettä tavannut. Esim. Tsekkoslovakian kriisin aikoihin olimme ainoa puolue Suomessa joka tuomitsi Neuvostoliiton hyökkäyksen. Olimme myös ainoa puolue jonka johtomiehet eivät olleet kotiryssien alamaisia. Vielä mikäli tarkoitat toista maailmansotaa niin sen jälkeenkin on käyty kymmeniä sotia ennen Vasemmistoliiton perustamista. Humanismi on aina kuulunut vasemmistoliitolaisuuteen. Leivän vieminen toisen suusta ei sitä ole. Muuten pidän melkoisena suunauki jäämisenä esittämisiäsi väitteitä. Näihin väitteisiin törmää nykyisin enää aniharvoin vain siinä tilanteessa, että sanojan tekee mieli sivaltaa toista eikä ymmärrä mitään järkevää sanottavaa.
Hoitele sinä mökkiläistoimikunta Vapauspuolueen kautta. Me teemme omaa politiikkaa emmekä kaipaa vieraan apua.
Kylmis kirjoitti 19.12.2010 - 16:52
11:03 kommenttini ei millään lailla käsitellyt Vasemmistoliittoa. Se käsitteli lehteä nimeltä Aluesanomat ja ihmettelin mitä se sinulle tehnyt on? Kas kun et ole huolissasi U:gin Sanomista? Saat varmaan huomiota siellä tarpeeksi.
Minä saan olla sitä mieltä, että sinut vaihdetaan kaupunginhallituksesta pois! Mutta EN OLLUT (11:03) sitä mieltä. Ja koska meillä ei ole edustusta U:Gissa, käännynkin näissä mökkiläisten asioissa muiden puoleen.
Ja kyllä sen Tsekkoslovakian miehityksen joku muukin tuomitsi kuin SKDL, herrä nähköön! Kotiryssistä en tiedä, mutta SKDL:oa rahoitetiin NL:stä. Ja suomen kantaväestön köyhät jäävät jalkoihin Arhinmäen linjan tuloksena, ainakin Hesassa, Turussa ja Tampereella. Maahanmuuttajat eivät joudu leipäjonoihin! Mutta tämähän ei koske u:kia, vai koskeeko? Vasemmistoliittoa se ei ainakaan Turussa kosketa.
Ja tuo viimeinen kommenttisi: teette täällä omaa politiikkaa, ette tarvitse vieraan apua. Kai se nyt koski vaan Vasemmistoliittoa vai vastasitko kaikkien muuidenkin puolesta? (ja lopuksi: lue kerran vielä klo 11:04 kommettini, jos haluat edes jatkossa asiallista keskustelua keneltäkään. Käsitit sen SELVÄSTI väärin!)


Harto forss kirjoitti 19.12.2010 - 17:32
En saa US:ssä juuri minkäänlaista huomiota. Ei edes erityisemmin kiinnosta. Ota nyt selvää mitä Suomen politiikassa on tapahtunut, jatketaan sitten keskustelua.Arhinmäen politiikan tuloksena ei minkään värinen köyhä jää jalkoihin. Meille ovat kaikki ihmiset ihmisiä. Jos tarvitsee apua, pitää auttaa. Ei jätetä ketään pakkaseen ja nälkäiseksi. Tosin vassarit ovat niin pieni puolue ettei näitä asioita päätä ei edes Turussa. Tunnen vassareita Turussakin lukemattomia en ole huomannut kenessäkään sosiaalisen ajattelun puutteita. U:kissa maahanmuuttajia taitaa olla Varsinais-Suomen kunnista vähiten. Pakolaisia ei taida olla lainkaan. En tunne ketään lähemmin. Mitä heitä tiedän ovat ihan samanlaisia tallaajia kuin muutkin. Yrittäjiä, töissä käyviä. En ole ainakaan kuullut kenenkään elävän yhteiskunnan avun turvin. Kaiken lisäksi on hyvin vaikea edes enää tietää ihonvärin perusteella onko kyseessä maahanmuuttaja tai paljasjalkainen ukilainen. En tietenkään sekaannu muiden puolueiden asioihin ja sitä olen tässä yrittänyt tolkuttaakin, pysyköön jokainen lestissään. Puolueet tekevät päätöksensä itsenäisesti. Muilla on aina ketunhäntä kainalossa.
hartolla on järkeä kirjoitti 19.12.2010 - 18:40
ja uskomatonta kärsivällisyyttä näiden paskanheittäjien kanssa.
Vieläkö ukilaisten kirjoitti 19.12.2010 - 19:06
veromaksajien pitäisi ruveta mökkiläisiäkin hyysäämään.
Kylmis kirjoitti 19.12.2010 - 19:14
Olen ottanut selvää mitä Suomen politiikassa on tapahtunut, mutta en jatka keskustelua. Totean vaan, että olin itse osoittamassa mieltä Tsekkoslovakian miehityksen takia enkä todellakaan kuulunut SKDL:n riveihin.
Maahanmuuttopolitiikkasi tuli selväksi ! Kommenttiin 18:40 totean vaan, että lue sinäkin (jos on edellytyksiä) klo 11:02 kommenttini. Oliko se paskanheittoa ?
Taisi siinä kärsivällisyydessä olla hieman Hartollakin puutteita. Myönnän toki, että minulla jatkokommentissa hihat hieman paloi.

Blogeissa on kiva jutella, mutta se edellyttää luetun ymmärtämistä. En ota enää riskiä, vaikka olenkin historiassa kohtalainen.
Muistaakseni kirjoitti 19.12.2010 - 19:18
vuonna 2002 rikottiin tämä joku poliittinen sopimus eri puolueiden kesken. Hallitus pistettiin vaihtoon. Oliko näin Harto?
vain yleiskäsitteenä kirjoitti 19.12.2010 - 19:20
Kyllä asioista voi olla erimieltä.
Ei se mielestäni ole aina paskanheittämistä.
Tietysti se silloin tuntuu paskanheittämiseltä jos ei ole samaa mieltä, kuin asioisainen itse vaikka olisikin väärässä.
Ollaan sanoissa aina heikomman puolella ja äänestykset kertoo toista.
Tietysti se on jokaisen oma valinta miten asioita hoitaa.
Kun näitä plokkeja lukee, niin ei saa edes olla erimieltä, kun se heti selkäänpuukkottamista.
Eihän tällä tavalla sitten tule mitään yhteisten asioitten hoitamisesta mitään ja köyhä kansa kärsii.
Politikoista suurin osa myy itsensä kolmestakymmenestä hopearahasta.
Näin se on ollu aina ja tulee olemaan.
Se on sama juttu , kun media paljasteli näitä vaaliavustuksia.
Niin johtavat politiikot väittivät , pelkkää median ajojahtia.
Muistakaa nyt vääryyksiin ei saa puuttua,kun politikot on oikein rehellisyyden perikuvia
Harto Forss kirjoitti 19.12.2010 - 19:26
Muistaakseni olet oikeassa. Jälkimmäinen kommentti "voi, voi".
Harto Forssille ja Vasemmistoliitolle kirjoitti 19.12.2010 - 19:29
Olen huolissani maamme nykysuuntauksesta, joka on vienyt Suomea entistä eriarvoisempaan yhteiskuntaan. Länsimaista juuri Suomessa ovat tuloerot kasvaneet rikkaiden ja köyhien välillä kovinta vauhtia. Olemma taantuneet 30-40 vuotta ajassa taaksepäin. Viimeksi juuri 1970-luvulla oli maassamme köyhiä yhtä paljon kuin tänä päivänä. Tämä tilanne ei voi olla kovin mairittelevaa maallemme. Suomi on menossa selkeästi uudestaan kohti luokkayhteiskuntaa. Luokayhteiskunnassa on rikas eliitti, tavallinen kansa sekä ns. rupusakki. Tätä ns. rupusakkia tulee edustamaan tätä menoa hyvinkin suuri osa kansastamme.

Tilannetta ei voida korjata muutoin kuin, että alamme todella priorisoimaan asioita ja menojamme järkevällä tavalla. Tämä tarkoittaa sitä, että meidän on hoidettava ensin oman maamme kansalaisten asiat kuntoon, ennen kuin voimme/pystymme syytämään varojamme ulkomaille ja heidän kansalaisilleen. Priorisoidaan joskus asioita oikeaan järjestykseen. Oma kansa ensin.
kaupunginhallitus kirjoitti 19.12.2010 - 19:32
voisi alkaa tutustumaan vuokraamis asioihin. aika halvalla aiotaan vuokrata 14500 m2. vähän yli 2 euroa neliö ja tontonmäelläkin on 10 euroa neliö. taloutta ei saada kuntoon jos sopimukset ovat näin alkeellisia.
Anonyymi kirjoitti 19.12.2010 - 20:28
http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/2010/12/1243707/koululakko-jatkuu-homekoulussa---vanhempien-sakotustakin-pohdittu#kommentit
Huomatkaa  kirjoitti 19.12.2010 - 21:24
Harto tekee politiikkaa, ei politikoi. Polittiikka on ylevää, politikointi saman asian likainen arkinen työ.
jooooooooooo ei mennyt kirjoitti 19.12.2010 - 22:40
kun 100 vuotta niin rupeeaa näkymään taas että työläinen on työläinen ja porvari porvari, torparit mäkitupalaiset ruotiukot ja akat tulevat huutoon näin ihmiskunta toistaa itse itseään.
vauhti kiihtyy koko ajan kirjoitti 19.12.2010 - 23:38
kun suomi integroituu eu:n uusiin maihin joissa on erityisen huonot työssäkäyvien palkat ja muutenkin yhteiskunnan rakenteet vuosikymmeniä suomen perässä. hyvä juttu oli tästä kehityksestä täällä

http://www.ts.fi/online/mielipiteet/kirjoittajavieras/182478.html

suosittelen lukemaan ajatuksella
UKIHAN on täysin peilikuva kirjoitti 20.12.2010 - 00:23
SUOMENVALTIOSTA,€KUT LOPPU MUTTA SIITÄHUOLIMATTA löytyy jostakin niitä velka €kuja.
Harto Forss kirjoitti 20.12.2010 - 11:02
Hyvää tietoa netti osoitteessa. Vahvistaa vain käsitystä, että meillä ei edes haluta valvoa asiaa. Niinhän se U:ki on samassa tilanteessa kuin valtiokin. Velan takuuna verotusoikeus on hyvä. Yhteiskunta on varma velanmaksaja. Kiristää vain verotus niin korot ja lyhennykset hoitoo. Ei vaan ole hauskaa veronmaksajalle jolla on omatkin korot maksettavana.
Anonyymi kirjoitti 20.12.2010 - 13:05
Eikö harto persuilla ookki hyvä aloite jota ei otettu edes käsittelyyn.
Kävikkö lukemassa javan plokissa.
Tälläisiä lisää
NIIN,  kirjoitti 20.12.2010 - 13:30
ONKO JAVA AINUT, JOKA VAATII TOIMIMAAN REHELLISESTI JA AVOIMESTI, MITÄS TE MUUT?
OIKEUDEN MUKAISUUS kirjoitti 20.12.2010 - 13:47
on päin Peeee VEROTUKSEN suhteen pääomatuloja verotetaan 0 € pienestätyöeläkkeestä maksaa veroa sosm.työtm.ym 21.15% sillä sitä pieneläkeläisen hyvinvointia lisätään.
Harto Forss kirjoitti 20.12.2010 - 14:15
En ota kantaa asioihin ellen ole kuullut molempia osapuolia. Aloitteen käsittelyyn otetaan tänään kantaa toisen aloitteen yhteydessä. Tästä käsittelyyn ottamisesta haluan myös kuulla lakimiehen kannan. Asialistassa on perusteluna ettei se täytä kuntalain ja valtuuston työjärjestyksen vaatimuksia. En löytänyt kuntalaista mitään vaatimuksia aloitteesta. Kuntaliiton sivuilla sanottiin, että kuntalaki ei ota kantaa aloitteisiin vaan se määrätään kunnan hallintosäännössä. U:kin hallintosäännöstä en löytänyt mitään mainintaa valtuusto aloitteesta. Myöskään valtuuston työjärjestyksessä ei oteta kantaa aloitteen sisältöön vaan käsittely järjestykseen ja ilmoitukseen valtuustolle. En silti ota vielä lopullista kantaa. En ole lakimies ja minulta on voinut jotain jäädä huomiotta.
Kyllä verotus on päin p:tä niin kuin vain voi olla. Kävin ankaran väittelyn lauantaina Askondissa (Uki) ja sitä tänään jatkettiin maatalous verotuksesta. Siinä pari veikkoa väitti maataloudessa tuntipalkaksi jäävän 2 €. En voinut ymmärtää miten tällaisella palkalla voidaan asua omakotitalossa ja pitää autoa. Muutenkaan parin euron tuntipalkan työssä ei ole mitään järkeä. Toimeentulotukeakin saa enemmän.
Laki kirjoitti 20.12.2010 - 14:24
kuntalaki ei takuulla estä sen aloitteen asian käsittelyä, mutta pykäläbyrokraatit tekee sen jos vain voivat, Breshnevin aikaista touhua. Ei tiiä onko asia niin kuin on esitetty.
Harto Forss kirjoitti 20.12.2010 - 14:30
Joo se on varmaa ettei kuntalaki estä käsittelyä, mutta voidaanko lain perusteella halutessa estää.
Anonyymi kirjoitti 20.12.2010 - 21:26
Harto rupes viljemään lakipykäliä.
Ei ottanu kantaa onko aloite hyvä vai huono.
Anonyymi kirjoitti 20.12.2010 - 21:29
SE on aina niin: kuka on aloitteen takana (oli vaikka kuinka hyvä)
Anonyymi kirjoitti 20.12.2010 - 22:59
Anonyymi kirjoitti 20.12.2010 - 21:29
SE on aina niin: kuka on aloitteen takana (oli vaikka kuinka hyvä)
Se totta mitä edellinen anonyymi kirjoitti, senpä takia tästä yhteikunnasta ei saada oikeudenmukaisempaa.
Yleensä näissä plokeissa ruvetaan arvostelemaan tekstin kirjoittajaa eikä tekstiä.
Joku tässä oli kirjoittanut katuvaloista, ja kalusteiden hankinnasta ja arvostellut sitä joka menee edelle omaishoitajien palveluseteleiden sekä heikompien ihmisten etuisuuksien leikkauksien edelle jota pienettiin alkuperäsestä puoleen.(omaishoitajat (palutus alkuperäinen summa)) salin ehdotti ei saanu kanntusta ja katuvalihin 90tuhatta eeroo)
Harton kommentti oli voi voi
Haluaisin kyllä tietää mikä on jokaisen päättäjän arvomailma???
Välillä tuntuu siltä , että ei edes pyritä oikeumukaisempaan yhteiskuntaan??????????

harto Forss kirjoitti 20.12.2010 - 23:25
En ole kommentoinut sanallakaan em asioita. Salinin ehdotuksesta ei ole kukaan edes kommentoinut.
Hallituksen kokous meni myöhään, joten kirjoittelen siitä aamulla. Sen verran kommentoin, että Valkosen aloiteen päätösesitys hyväksyttiin yksimielisesti. Samalla päätösesityksellä meni ylimääräisenä asiana käsitelty Valkosen viime kokouksessa tekemä aloite.
Anonyymi kirjoitti 20.12.2010 - 23:44
Forsskin puhuu niin mnkkilatinaa että pois alta...mikä saatana mahtaa olla Valkosen aloitteen päärösehdotus? Ei ihme, että maailma on mikä on kun proletaari luottamusmieskin on ruvennut puhumaan virkamieskieltä. Liian kauan mukana?

Kyllä!!
mitkä kirjoitti 21.12.2010 - 00:04
alotteet kun siellä on sitten niitä kolmin kappalein alotteita jos uusinki jo tuli käsiteltyä.
Anonyymi kirjoitti 21.12.2010 - 00:09
Niin harto ei kommentoi oliko aloite hyvä vai huono.
Pelkkää retoriikkaa.
Tämä aloite minun mielestäni suorastaan loistava.
Näin pitäisi kaikkien puolueiden toimia esimerkillinen aloite kuin jostain oppikirjasta.
Tästä pitäisi ottaa oppia.
Huom: en ole perussuomalaisten kannattaja enkä minkään puolueen kannattaja.
Nämä loistavat ajatukset ja kuntalaisaloitteet pitäisi kerätä yhteen, ei sillä väliä mistä puolueesta.
Ukilla olisi loistaa tulevaisuus edessä, mutta kun se ei käy näille omaa etuansa ajatteleville päättäjille.
Kärsitään kolektiviisesti yhdessä oman edun tavoittelijoiden takia. ( mutta edut jaetaan yksilöllisesti )
Maksetaan kiltisti veroa kaupunkin kassaan ja ollaan hiljaa , niin kuin suomi irlanille ja kreikkalle ja jos raha riitä otetaan velkaa lisää.
Harto Forss kirjoitti 21.12.2010 - 06:50
En jaksanut ruveta eilen pitkiin selostuksiin. Onhan täälläkin ollut päätösesitys,Valkosen aloitetta ei oteta käsittelyyn sillä se ei täytä aloitteesta kuntalaissa ja valtuuston tyäjärjestyksessä vaadittuja vaatimuksia. Tätä mieltä oltiin yksimielisesti myös aloitteen allekirjoittanut Rainer Tähtinen. Näin ollen oli aivan turhaa miettiä aloitteen hyvyyttä.
Anonyymi kirjoitti 22.12.2010 - 23:17
Hupiveikkojako?
Nimesi
Sähköpostiosoitteesi (ei näytetä yleisesti)
Kotisivusi osoite
Muista tietoni selaimen evästeessä seuraavia kommentointeja varten
Seuraa tähän kirjoitukseen tulevia kommentteja (mikä tämä on?)
Kommentti
Voit käyttää kommenteissasi seuraavia HTML-elementtejä: a, b, i, u, code
Viimeksi luetut

Tällä palstalla pidän viisi viimeksi lukemaani kirjaa ja annan niille hymiöitä mieltymykseni mukaan 1-5:een. Taiteellisesta vaikutelmasta minun kyvyilläni ei pysty hymiöitä jakamaan.

Åsa Schwartz: NefilitHymyHymyHymy

Hyvä dekkari ja mikäs muu kuin ruotsalainen. Schwartzin kolmas kirja, mutta vasta ensimmäinen suomennettu. Miten paljon Ruotsissa hyviä dekkareita onkaan, kun näköjään kaikkia ei ole suomennettukaan.

James Pattersson: Pahan  kidassaHuuto

Kirjasto oli kuukauden kiinni ja hyllyt on vähän tyhjiä kaikkien varautuessa kuukauteen. Käteeni osui jälleen mitä raain amerikkalainen dekkari. Ihmisiä tapetaan melkein joka sivuilla. Raadellaan ja veret juodaan. Ratkaisukin on venytetty 3-kerroksiseksi.

Antonio Hill: Kuolleiden lelujen kesäJalka suussaJalka suussaJalka suussa

Hill on espanjalainen ja koulutukseltaan psykologi ja sen kirjasta huomaa. Tavanomaisesta poikkeavaa, mielenkiintoista tarinaa alusta loppuun.

Vikas Swarup: Syyllisten seurueNolostunutNolostunutNolostunut

Eksoottisen maiden kirjailijoiden teoksia on mukavaa lukea. Tämä on intialainen dekkari. Juoni on monisäikeinen ja niitä viedään eteenpäin kertomalla luvuissa eri säikeistä. Lopulta sitten kaikki johtavat yhteen tapahtumaan. Kastilaitoksen Intiassa on valtava ero ylemmän ja alemman kastin välillä. Tässä nekin lopulta sekaantuvat.

Wilbur Smith: Vaaran vesilläKlink Klink (raha)

Tyypillinen amerikkalainen dekkari. Raakuutta, rahaa ja "rakkautta" ylenmäärin. Aioin kirjoittaa, että kuka tällaisia lukee, niinhän tein minäkin. Tosin tähän meni viikko ja erittäin väkinäisesti. Jätän harvoin kirjaa kesken ja nyt oli lieventävänä asianhaarana, että kirjasto meni kuukaudeksi kiinni enkä paljoa ole lukemista varannut.

 

Yhdistykset
Laskuri