Kojelauta |  Seuraa blogia |  Lisää blogeja |  Luo blogi! | 
Anna bloggaajalle lahja | Sivun alkuun | Seuraa blogia | Ilmoita blogista
Kirjoittaja

Uudenkaupungin asioista kirjoittelen ehkä vähän myös muustakin mikä ainakin itseäni kiinnostaa. Olen Harto Forss. Eläkeläinen, entinen Kemiran Ugin tehtaiden pääluottamusmies. Nyt kun aikaa riittää niin kunnallisessa vaikuttamisessa olen myös enemmän mukana. Tällä hetkellä olen valtuustossa ja hallituksessa.

Esa Kaitila

Massa- ja paperiteollisuuden tuotantomäärät per työntekijä ovatkin Suomessa maailman kärkeä. Eroa saksalaisiin, itävaltalaisiin ja ruotsalaisiin on lähes 30 prosenttia.

Paperiliitto

Alf Rehn

Kukaan ei halua olla sosiaalidemokraattien puoluesihteeri. Kukaan ei halua olla keskustan puheenjohtaja - paitsi Paavo Väyrynen. Ja hänkin sanoo suostuvansa hoitamaan tehtävää vain, koska kukaan muukaan ei siihen kykene.

Turun Sanomat



Roope Lipasti

Norjassa massamurhaaja Breivik todettiin toisessa mielentilatutkimuksessa syyntakeiseksi, ja hänet voidaan siis tuomita vankilaan. Sopii toki kysyä, että jos Norjassa terveet ovat tuollaisia, niin millaisia ne hullut mahtavat olla.

TS Extra

Jälkimaku

VR Groupun turvallisuusjohtajana aloittaa kesäkuun alussa. Rauno hammarberg, joka on tähän asti toiminut Nokian turvallisuusjohtajana. on sitä aikoihin eletty: VR on jo kiinnostavampi työnantaja kuin Nokia.

Turun Sanomat

Jälkimaku

Maailman ohuimmat kirjat-sarja on saanut uusia teoksia: Stephen Elopin saavutukset Nokian johdossa ja Perussuomalaiset huumorin helmet.

Turun Sanomat

Kommuunisti

Kukaan ei ole velvoittanut yksityistä puolta vastaamaan päivystyksestä, terveydenhuoltohenkilökunnan koulutuksesta ja vaativien sairauksien erikoissairaanhoidosta. Kukaan ei vaadi toisin kuin bussiliikenteessä ottamaan myös kroonisia ja hankalasti hoidettavia, mutta vähemmän tuottavia tapauksia hoidettavaksi.

Keva




 

21.01.2011 - 04:33

 Vähiin käy ennenkuin loppuu, sanoo vanha viisaus. Viimeksi lista oli lyhyt, nyt vielä lyhyempi. Odotellaan vissiin uutta hallitusta ja viisaampia päätöksiä. Lyhyt oli myös lista lautakuntien ja viranhaltijoiden päätöksistä.

Valtuuston marraskuun kokouksen päätökset esitetään täytäntöönpantaviksi. Sitten annetaan lausunto ministeriölle maalämmön luvanvaraisuudesta. Ministeriö perustelee mahdollista muutosta asian yhdenmukaistamisella. U:kin lausunnossa todetaan ainoastaan täällä annetun ohjeita siitä miten lähelle naapurin rajaa on voinut vehkeet asentaa. Ongelmia ei ole esiintynyt ja luvanvaraisuus työllistäisi turhaan jo muutenkin kuormittunutta rakennusvalvontaa. Sitten Haapalan eropyyntö kulttuuri ltk:n jäsenyydestä.

Sitten päätetään johtavan yliläälärin viran auki julistamisesta sekä kelpoisuusehtojen muuttamisesta. Uudet ehdot olisivat; Ylempi korkeakoulututkinto, riittävä hallinnollinen kokemus, terveydenhuollon tuntemus ja kokemus johtotehtävistä. Kannattanee kiinnittää huomiota ettei terveydenhuollosta vaadita koulutusta. 

Sitten on hallituksen alaisten hallintojen tämän vuoden käyttösuunnitelmien hyväksyminen. Muiden hallintokuntien suunnitelmat hyväksyy asianomainen lautakunta. Tärkeä juttu, tosin valtuusto on hyväksynyt rahat joiden puitteissa toimitaan. Siinä se sitten taas tällä kertaa. Saattaa olla viimeinen raporttini vaikka pöytäkirjantarkastajien valinnan kohdalla kerrotaan minun olevan seuraavana vuorossa.

Harto Forss kirjoitti 21.01.2011 - 09:24
Taas paljastui ettei meillä politiikoilla ole aivoja vaan niiden tilalla harmaata massaa. Gabrielle Giffordsia ammuttiin aivoihin ja pääsi jo nyt kotpuoleen. Olisin niin toivonut tämän pysyvän salaisuutena.
Aivottomuus kirjoitti 21.01.2011 - 09:35
Harto nyt kirjoittaa leikkiä, mutta kyllä se täällä on koko ajan näkyvissä. Virkamiehet pilkataan vuoronperään, tosiasioista piittaamatta. Nyt on kaupungin-inssi vuorossa. Syy, alaisen poislähtö. Mitään ei oteta selvää siitä mikä on todellinen ero syy. Ajojahti vaan käyntiin.
K. Årtonki kirjoitti 21.01.2011 - 10:15
Juu, harvoin näkeekään noin tasaista ja miellyttävää kaupungininsinööriä. Harkitusti kommunikoi, rauhallisin elein tämä rakastettu virkamies. Tehtävänsä on hoitanut aina viimeistä piirtoa myöden vastuullisesti mitään unohtamatta, mitään ylimääräisiä lisäämättä ja kaupungin etua aina ajatellen.
Nuo kaikkea arvostelevat persut pitäisi polttaa torilla elävältä. Toki ensin pitää ilman ruokaa jalkapuussa, vanhan kirkon edessä, ilman vaatteita.
Anonyymi kirjoitti 21.01.2011 - 11:31
Ajojahti vaan käyntiin. Java vanhan tavan mukaan pyssymiehenä ja anonyymit koirina.
Anonyymi kirjoitti 21.01.2011 - 11:45
On toi kaupunki ikävä työpaikka ollut pari viime vuotta. Rakkikoirat jatkuvasti räksyttämässä. Samanlaisia ihmisiä ovat kaupungin työntekijät ku muutkin ihmiset. Missään muussa työpaikassa ei räksytetä julkisesti vieläpä täysin henkilökohtaisilla asioilla.
Anonyymi kirjoitti 21.01.2011 - 11:50
On noi vassarit typeriä, jos ne pelaa Harton ulos hallituksesta. Nyt olisi kaikki edellytykset nousuun. Harto järkevä, maltillinen ja aloitekykyinen. Sanna kokemusta vailla valmis astumaan Harton jättämiin saappaisiin. Molemmat osaavat myös esiintyä julkisuudessa. Sitte jotkut juustopäät kaivaa esiin joitain typeriä syitä miksi Harto pitää syrjäyttää ja palata menneisyyteen.
Anonyymi kirjoitti 21.01.2011 - 13:27
Se on semmoosta vasemmistossa, demareissa erityisesti. Jos vaihto nyt tapahtuu seniori-ikäisestä toiseen seniori-ikäiseen, kyse on jo valtapelistä. Mitähän valtaa U:gissakin poliitikolla on? Ihan vaan kysyn. ja tuohon 11:45 kommentiin: en ole missään blogissa nähnyt niin paljon luottamusmiehiä henkilökohtaisella tasolla parjattavan kuin tässä ! Etupäässä tietysti Persuja, mutta ihmisiä nekin ovat. Vai ovatko? Eräällä ainakin on valtava tietämys monista asioista, ehkä se ärsyttää.
Anonyymi kirjoitti 21.01.2011 - 16:28
java haukkuu jälleen kerran erään virkamiehen ja kysyy olisiko käytös mahdollista yksityisessä yrityksessä?
Se ainakin on varmaa, että jonkin esimiehen tai johtokunnan jäsenen käyttäytyessä valtuutettu Valkosen tavoin lopputili tulisi heti.
Anonyymi kirjoitti 21.01.2011 - 16:40
Uskoisin persujenkin olevan ihmisiä ei kuitenkaan inhimillisiä. Täällä ehkä haukutaan persuja enemmän johtuen varmaan siitä, että tämä ei ole heidän kotikenttänsä.
Anonyymi kirjoitti 21.01.2011 - 16:49
Uudesskaupungissa on hyvin lyönyt läpi luottamusmiesten kunnioitus virkamiehiä kohtaan. Nykyinen kaupunginjohtaja on käytännöllisesti katsoen hallinnut tätä kaupunkia yli 15 vuotta, osin edellisen johtajan aikanakin.
On tämä muutaman valtuutetun, tällä vaalikaudella odottamaton asioiden esilletuominen ollut kauhea shokki. Uskon, että johtavan virkamiehen niinsanotuista kiireistä osa johtuu siitä, että on täytynyt koko ajan hoitaa myös imagoaan.
Vai miten on selitettävissä, että tämä paikallisaviisi on aina täynnä näitä "ehkä- uutisia ja "Uki maailmankartalle" höpö-höpöjä, joilla ei ole mitään erityistä uutisarvoa. Suomessa on ainakin 20 vastaavaa Hinku- kuntaa. Eikö siellä kaupunginorganisaatiossa kukaan muu tee mitään? Ja kannattaa aina pitää mielessä, että näillä höpö-höpö uutisilla kyllästetyillä toimilla, kaupunkia ylläpitää muut suomalaiset veronmaksajat! Pian pitäisi äyrinkin nousta, olihan se ehtona, kun valtionapua saatiin...
Muistelen kaiholla Salateran ja hänen seuraajansa aikoja. Silloin tuli Kemira(Rikkihappo)ja sen jälkeen autotehdas. Ei ne silloiset kaupunginjohtajat koko ajan olleet Ehkä- uutisilla linssiluteina lehdessä.
ihmettelijä kirjoitti 21.01.2011 - 17:06
Salo on lyhyessa ajassa menettänyt yli 2000 työpaikkaa. Veroprosentti on vielä 18. Ehkä ensi vuonna 18,75. Aktiivista elinkeinopolitiikkaa ja "satoja" työpaikkoja luoneella U:killa on veroprosentti nyt 20,25, mutta sitä on nostettava jo valtionavunkin takia. Kiinteistöverot meillä on vedetty jo tappiin saakka! Salossakin on paineita nostaa niitä, mutta Suomen keskiarvon alapuolelle, ilmoittaa heidän johtonsa.
olen samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa: Uutisissa olo ei meitä nosta!
Harto Forss kirjoitti 21.01.2011 - 17:31
Nyt tuli pari kommenttia joihin voin jotain sanoa. Noita Hinku-kuntia ei kyllä ole kuin 5 ja U:ki on niistä ollut selkeästi aktiivisin ja yleisesti esimerkkinä käytetty. Meidän mukaan pääsy on koripallon ansiota tai syytä, kuinka vain. Aiemmin täällä Korihaissa pelannut Jari Raitanen on valtakunnan tasolla Hinku-hankkeen vetäjiä. Kuten nyt tässä nuoriso projrktissa, missä siinäkin U:ki on mukana. Hän otti yhteyttä Jussi Tapioon ja siitä homma sitten lähti.
Harkinnanvaraisen valtionapu hakemukseen laitettiin tosiaan vero%:n korotus. Saqa nähdä miten pitkälle valheenvoimalla mennään.
tässä prossat kirjoitti 21.01.2011 - 17:36

VEROTUS UUDESSAKAUPUNGISSA
Veroprosentti
2010 20,25 %
2009 19,25 %
2008 19,25 %
2007 19,25 %

2006 18,50 %


Kiinteistövero v. 2010
Uusikaupunki Koko maa (2009)

- yleinen kiinteistövero
0,95 % u:ki
0,74 % koko maa

- vakituinen asunto
0,42 % u:ki
0,29 % koko maa

- vapaa-ajan asunto
1,02 % u:ki
0,89 % koko maa

- voimalaitos
1,20 % u:ki
2,47 % koko maa

- yleihyödyllinen yhdistys 0,00 %

Kirkollisvero 1,5 %


Koiravero

Uudessakaupungissa ei peritä


Olli kirjoitti 21.01.2011 - 19:02
Hinku-kuntia on tosiaan viisi, mutta parikymmentä (ellei jo enemän) kuntaa tekee kovan luokan hinkutavoitteita ilman sen näkyvämpää meteliä ja mainosta. Hinku on aluksi pitkälti vain yksityisten ihmisten varassa, heille opetetaan yhä energian säästöä ja energiatehokkuutta. Yara vähensi kasvihuonekaasujen päästöjä niin että kaikki muu Hinku-toiminta kaupungissa kutistui kärpäsen kakaksi. Tottakai teollisuus voi olla mukana hinkussa samalla tapaa kuin asukas, autoilija tai maanviljelijä: vähentää kaikilla tavoin energian kulutusta. Mutta kuten olen sanonut, viljaetenolitehdas toimintoineen (raaka-aineen viljely kaikkineen mukaan lukien) tuottaa paljon enemmän kasvuonekaasujen päästöjä kuin mitä biopolttoaineilla on liikenteessä aikaansaatu päästöjen väheneinen. Tehdas tai voimalaitos voi olla kaikkineen karvoineen ja tarpeineen päästöjä lisäävä vaikka se kuinka olisi puheissa ekologinen. Uskon että tulevaisuudessa Ukiin tuodaan kivihiiltä energialähteeksi. Kuka kertoisi minulle: mitä on ja tarkoittaa hiilineutraali? Kuka tai mikä voi olla hiilineutraali?
Harto Forss kirjoitti 21.01.2011 - 19:19
En lähde kinaamaan hiilineutraaliudella eikä minusta siihen olekkaan. Yksinkertainen ilmaisu hiilineutraaliudesta tarkoittaa, että poistaa hiilidioksidia yhtä paljon kuin päästää uutta.
98:aan siirtynyt kirjoitti 21.01.2011 - 19:20
Tuo hiilineutraali on valtiovallallekin epäselvä kysymys. E-10:een siirtyminen ei voi olla vain kansanedustajien ja virkamiesten oveluutta, kyllä he siihen uskoivat. Globaalia maailmaa katsellen ja kivihiilen käyttöä seuraten(öljyn saatavuuden vaikeutessa), en usko Uudenkaupungin hyötyvän koko Hinku- hankkeesta... siis maailma ei parane hiilineutraaliuden suhteen.
Ajattelija kirjoitti 21.01.2011 - 19:51
Veroprosentteja voi vapaasti vertailla, mutta kyllä jotenkin on huomioitava myös asukasmäärä.

Salossa asukkaita on yli 55.000 ja meillä vajaa 16.000, emme paini samassa kokoluokassa laisinkaan.
Anonyymi kirjoitti 21.01.2011 - 20:07
No, Salo on ollut liitoksien myötä tasan kaksi vuotta tuo 55000 asukasta. Ei sitä U:gin taksojen maanlaajuista johtotilaakaan voi perustella sillä, että meitä on "vaan" 16 000. Veroprosenttia on muutaman viikon kuluessa nostettava paljon lähemmäksi 21 %. Ihan siksikin, että valtion sosiaaliapu sitä edellytti.
Harto Forss kirjoitti 21.01.2011 - 20:29
Ei taatusti U:ki vaikuta juurikaan maailman hiilidioksidi päästöihin. Eiköhän kuitenkin kaikki puheet saa ihmisiä enemmän ajattelemaan omia tekojaan ja pikkuhiljaa parantamaan tekojaan. En minä ainakaan usko mihinkään isoihin parannusrysäyksiin. Parempi pienetkin askeleet kuin ei mitään.
Mitähän tuo bensankin muutos loppujen lopuksi vaikutti. Olisi kyllä hyvä tietää kaikki tekijät ja erityisesti henkilökohtaisellatasolla hinta. Sanotaan uudessa bensassa olevan energiaa 15%:a vähemmän ja siten kulutuksenkasvun voivan olla jopa litra sadalla. Ihan suurinpiirtein päässälaskien näyttäisi olevan kannattavaa käyttää 98-bensaa jo silloin, kun kulutus nousee 0,3 litraa sadalla. Siten saan vuosittaiseksi menon lisäykseksi minulla 100€.
98:aan siirtynyt kirjoitti 21.01.2011 - 20:36
En minäkään halua tyrmätä sitä, että pyritään kaikenlaisessa yritystoiminnassa ja yksityisen ihmisen taholta mahdollisimman vähäpäästöiseen elämäntapaan ja tuotantoon. Usko vaan siihen varsinaiseen globaaliin lopputulokseen on mennyt
Laskeskelin jokinaika kirjoitti 21.01.2011 - 21:52
sitten, että menetetään vaimonkanssa vero+jätemaksuina+vesi+jätevesimaksuina 800€ vuodessa näihin maksuihin koska täällä joutuu makselemaan sitä HYVÄMIEHEN LISÄÄ SÄHLÄÄMISESTÄ.
Olli kirjoitti 22.01.2011 - 00:08
Harton vastaus tyydyttää: "Yksinkertainen ilmaisu hiilineutraaliudesta tarkoittaa, että poistaa hiilidioksidia yhtä paljon kuin päästää uutta". Kysymys on siis hiilitaseesta. Kun aktiivista hiilidioksidin poistamista ei juuri löydy, on etsittävä muita ratkaisuja. Rakennetakoon siis kaikki uudet rakennukset puusta, jolloin orgaaninen hiili sidotaan hyvin pitkäksi ajaksi pois kierrosta, ikäänkuin pantaisiin pankkiin. Uuden päästäminen estyy pieneltä osin siten että pienennämme hiilidioksidipäästöjä säästämällä fossiilista energiaa tai lopettamalla sen käytön. Kun metsät sitovat ilmakehän hiilidioksidia, puuta (eri muodoissaan) kannattaa polttaa sen verran että tase on siltä osin vaikkapa neutraali. Uusikaupunki hyötyy hinku-ajattelusta siten, että se on taseajattelun edelläkävijä ja neutraalin taseen ratkaisujen etsijä, jona se voi olla mukana tuottamassa taloudellista hyvää ja hyötyä itsekin. Globaaliin tilanteeseen on turha vedota: emmehän kivitä naisia kuoliaaksi, tai laske yhdyskuntajätettä suoraan mereen, vaikka jossain päin maailmaa niin tehdäänkin. - Eräs ranskalainen kirjailija vertaa maailmantalouden kulloistakin tilaa seksiturismiin ja sen talouteen. Ensin oli omat bordellit, jotka ajan mittaan osoittautuivat olevan kalliipia kuin joissakin muissa maissa. Seuraukset tunnemme: ensin tuotiin vierastyöläisiä bordelleihin ja harmaa seksiteollisuus kukoisti. Sitten seksiturismi muuttui massaturismiksi halpamaihin.
Anonyymi kirjoitti 22.01.2011 - 00:37
Ollin vertaus.
Sanoisin tästä on juuri kysymys.
Tälläistä analyyttistä keskustelua lisää.
Lopetaan ne ilkeydet ja perustellaan miksi ollaan erimieltä.( narsisteille luu kurkkuun, en tarkoita ketään henkilöä vain yleiskäsitteenä )
Veikkann kaikilla on parempi mieli ja saavutetaan parempia lopputuloksia.
Jonkun asian tutkiminen objektiivisesti vaatii paljon aikaa ja tutkielmiin perehtymistä.
Asiavirheitä löytyy sittenkin jos ruvetaan hiuksia halkomamaan.
Kaikista tärkeitä politiikassa , on sittenkin kun perusasiat on hallinassa ja ei ajateta tiettyjen piirien etuja.
Loppujen lopuksi hyvin yksinkertaista.
Harto Forss kirjoitti 22.01.2011 - 07:17
Olen anonyymin kanssa täsmälleen samaa mieltä.
utelias Uuno kirjoitti 22.01.2011 - 10:42
No joo, täytyy tyytyä tuohon Ollin selvitykseen. Ei ole antaa parempaakaan. Olen myös ihmetellyt sellaista asiaa, että miten meidän ns. hyvinvointivaltioiden talous voi pysyä näin hyvänä, vaikka meillä on hirvittävän raskas kunnallis- ja valtionhallinto. Kaikenlaista uutta ministeriötä on tullut virastoineen- kuten ympäristöhallinto yms. Verovaroja näiden ylläpitoon vaan riittää. Ei esimerkiksi ympäristön hyvä hoito vielä taloustaseissa näy. Tuskin Kreikan hallinto oli tällä lailla rasittava, vaikka siellä virkamiehet toisella tavoin ovat valtion riippana olleetkin. Niin vaan romahti. Toisaalta, Kreiikassa tataa olla vähän huonoa tuolla verojen keräämispuolella
Anonyymi kirjoitti 22.01.2011 - 18:10
Jo meni blogi hiljaiseksi ku kannatettiin analyyttista ja ilkeilemätöntä keskustelua.
Anonyymi kirjoitti 22.01.2011 - 18:53
No, ei taira aina olla kaikki paikallakaan... saunaa sun muuta iloista lauantaipuuhaa riittää
Anonyymi kirjoitti 22.01.2011 - 21:15
On porukat kauan saunassa.
Onkohan harto jo käynyt saunassa
nyt selvis kirjoitti 22.01.2011 - 22:37
Nyt selvis miksi plokissa on niin hiljaista.
Tänään on työppisellä Lea Myllymäen vaalikauden avajaiset.
viikon paras kirjoitti 22.01.2011 - 23:53
olikin tuo edellinen
Olli kirjoitti 23.01.2011 - 01:16
On yö, mutta paan tämän kun tulin juuri kotiin. En tee selvityksiä, siihen eivät voimani riitä. Mutta käsityksistäni kerron, jos siitä on apua jollekulle. Jos löytyy ihan asiavirheitä, kertokaa, mutta älkää menkö tyytyväisenä keinutuoliin hymisemään kommenttia että siinä oli asiavirhe.
Harto Forss kirjoitti 23.01.2011 - 06:42
En käynyt eilen saunassa. Olin päivällä synttäreillä ja käytiin saunassa jo perjantaina. Tuli eilen niin laiskoteltua, että ovat vielä edellisen päivän lumityötkin tekemättä. Ei haittaa, ei lumi näillä keleillä kovetu. Minä olen nyt kiinnostunut bensahommasta. Olen tankannut kerran tänä vuonna ja uutta bensaa. En asiaa oikeastaan edes ajatellut. Nyt pitäisi tankata toinen kerta ja olen ihan vakavasti miettinyt tankkaisiko 98:aa. Mitäs te muut?
Tankataan vain siihen kirjoitti 23.01.2011 - 06:58
vanhaa malliin 98 E5 laskeskelin viimevuoden kulutuksen mukaan tekee noin 35€ enemmän sillä hinnalla ei paljon autoakorjailla.
Tänään on sitten  kirjoitti 23.01.2011 - 09:34
paljon keskustelua aiheuttaneiden TONTONMÄEN asuntojen esittely klo 13.00-14.00 jos kävisi vikaisemassa. Ottasko sukset mukaan,kun JAVA+AALTONEN on kuitenkin niin laiskoja etteivät ole polkua tallanneet.
Anonyymi kirjoitti 23.01.2011 - 09:46
Ei todella 35€ mitään korjata. Kyllä se kerrottu rasitus putkiin ja tiivisteisiin huolettaa. Olis mukavaa nähdä oikein tutkittu kustannusvertailu edes jostain automerkistä. Onko kukaan jo seuraillu kulutusta?
Anonyymi kirjoitti 23.01.2011 - 10:03
Käykää nyt joukolla kattomassa niin hallitukselle kerrotaan huomenna miten paljon on innokkaita potentiaalisia ostajia Mustanaamion hevosenmäen taloille.
Euripides kirjoitti 23.01.2011 - 11:07
Hyvin mielenkiintoinen tapaus tuo TOntonmäki, toki myös tuo bensajuttu. Ollaanko bensassa menty nyt metsään,eihän elintarvikepohjaista etanolia pitänyt bensan lisäaineeksi tehdä, piti odottaa toisen tai kolmannen polven aineita! Tontonmäessä ainakin mentiin metsään, kirjaimellisesti, vuokrakoteja piti syntyä. Nyt myydään. Ehkä ne menevät kaupaksi ja kaikki saadaan tyyttyväisiksi. Itse en suorasähkölämmitteistä ostaisi,ja epäilenkin olevan vaikeaa kauppatavaraa. Miksi hanketta ajettiin kuin käärmettä pyssyyn? Forss oli vastaan. Ajattelitko koskaan, miksi sitä niin intohimoisesti ja kiireellä esiteltiin?
Harto Forss kirjoitti 23.01.2011 - 11:50
Eiköhän siinä vaan ollut suuri puolue takana ja siellä jonkun aktiivisuus saa toiset menemään kaverin mukaan ilman sen kummempia ajatuksia seurauksista. Sitten on vielä tuo monilla oleva sokeus, omaa kylää pitää kehittää on siihen edellytyksiä tai ei. Mikäli on voimaa vaaditaan myös tavallista enemmän vastuuta.
Se joka lausuu sanan kirjoitti 23.01.2011 - 12:43
Maaseutua on kehitettävä ei tarkoita aina sitä, että tehdään KESKUSTAPUOLUEEN tahdonmukaisia turhia investointeja.
Euripides kirjoitti 23.01.2011 - 12:43
Niinpä. Se oma kylä pitäisi aina olla Uusikaupunki. Kokonaisuus.
Harto Forss kirjoitti 23.01.2011 - 13:15
Kepussahan se siltarumpupolitiikkaa pahiten tulee näkyviin. Kokonaisuus on nähtävä. Mitä siitä tulee, jos vastaavasti Hakametsän ja Santtion edustajat alkaisivat vaatimaan investointeja kaupungilta, jotka puolueettomasti ajatellen ovat mahdottomia. Pyhässämaassa on rakennettu talo keskimäärin joka kolmas vuosi ja tuskin näistäkään montaa on tehnyt uudisasukas. Lokalahdellakin tehtiin aikalailla samanlainen töppäys jokunen vuosi sitten. Ei läheskään näin kallis. Lokalahdella rakennetaan keskim. joka toinen vuosi. Eikä läheskään aina keskustaan kaupungilta ostetulle tontille. Alettiin puhua, että rakentamisen este ovat tontit. Kukaan ei halua tonttia toisen tontin vierestä nykyisellä tontin koolla. Ns. välitontit myytiin ja tehtiin uusi alue. Ei vilkastunut tonttikauppa. Nyt sitten kalliit tie ja kunnallistekniikka investoinnit makaavat tyhjän panttina. Samoin meni hukkaan ns. välitonttien investoinnit.
Olet muuten kirjoitti 23.01.2011 - 13:25
Harto oikeassa kaupungin senaikaiset metsurit kauheella tohinalla hakkasit metsää, kun seuraavan keväänä piti ruveta rakentamaan Rauvolan alueelle kunnallistekniikkaa olisko ollut vuosi-97 tai -98.
Anonyymi kirjoitti 23.01.2011 - 15:42
Tuleeko Harto sulle teklan liitteet? Jos niin kopioi sieltä liitteitä tänne ja kirjottele niinku Juhakin että joku on kopioinu hänen tutkimuksiaan ja hänellä on niitä tietoja enemmän. Niin niitä oli siinä liitteessä. Jawan blogissa ei ollu kaikkee. Että jokuu tekee itteään tärkeäksi noinkin selvästi esiin tulevassa asiassa.
Jokainen valtuutettu kirjoitti 23.01.2011 - 17:31
saa neljännes vuosittain raportin ja vuoden vaiheen jälkeen koko edellisen raportin,kirjastosta löytyy kaikki raportit ja kokousten esityslista sekä pöytäkirjat.
Sitten vielä yksi asia valtuutettu Aaltonenhan on kokoajan järsinyt teknillistä virastoa se tuntuu olevan oiken sydämmen asia.Kaikki mitä tehdään on aina tehty väärin,
Anonyymi kirjoitti 23.01.2011 - 17:33
Aina pitää löytää jotain kamalaa kaupungin asioista ja jollei mitään löydy nii pitää kopioida teklan sivuilta siimaleikkureidenkin käyttötunnit omana oivana tutkimuksena.
Anonyymi kirjoitti 23.01.2011 - 18:00
ne kyllä tulivat minulta tuonne Javan blogiin. En arvannut, että kyseinen tejlan jäsen saa ne kontolleen.
- Keijo - kirjoitti 23.01.2011 - 18:25
Löysät pois vaan kaupungin rakenteista! Vittuako siinä valitatte, järjestäytymisasteenne on varmaan 100 % ja lyötte kapuloita jokatapauksessa rattaisiin itseänne ajatellen.
Kun yksityinen panee pihalle, siinä mennään eikä vikistä. Eikä teita pois panna
Anonyymi kirjoitti 23.01.2011 - 18:48
Kyllä se aaltonen kehui hänellä olevan samat tutkimukset hallussa ja vähän enemmänkin. Sen enemmän voi jokanen lukaista teklan liitteestä.
Aaltonenkin esittelee kirjoitti 23.01.2011 - 18:55
koneitten käyttötunteja mutta raukka ei ota huomioon sitä, että ei ole butjetoitu määrärahoja.
Sitten tälle Vittuako kirjoitajalle oletko huomannut sellaisen jutun,että suurimmaksi osaksi yksityiset tekevät lumityöt.Ovat vissiin talkoissa.
Eikä ole pikäaika,kun vapautuu tiehöylän kuskinpaikka kannattaa jo Aaltosen,Valkosen ja Vittu Keijon lähettää hakupaperit niin pääsee ensimmäisten joukkoo rähinäremmejä venyttelemään.
Harto Forss kirjoitti 23.01.2011 - 19:02
Kyllä teknisen puolen henkilökunta on jo niin vähissä ettei paljoa kannata revitellä. Kattelin äsken Jamie Oliverin ruokaohjelmaa. Laittoi Espanjassa porsaankyljystä. Kyllä kateeksi kävi. Meillä kyljys on nykyisin pieni, ohut ja kuiva lihanpala. Jamien kyljys oli paksu, kuivanlihan ympärillä oli kunnolla muuta lihaa ja luuta. Tämmöisiä kun saisi kesällä grillattavaksi ja nyt muuten syötäväksi, niin kyllä kelpaisi.
Tiehöylän kuljettaksi  kirjoitti 23.01.2011 - 19:58
ei liene tunkua vaan pakkoa. Pohjoisen pohjan istuttaminen siihen ei ole onnistunut ja nyt sinne yritetään laittaa ainoaa kymppipyörän kuskia. Ilmeisesti kymppipyörä tulee myyntiin koska on yli 10 vuotta vanaha ja isopäästöinen eikä täytä uusia päästömääräyksiä.
tuleeko huomenna maanantaina kirjoitti 23.01.2011 - 20:13
sosiaalipuolen miljoonasäästön esitys hallitukseen? kuulin vaan sellaista.
Harto Forss kirjoitti 23.01.2011 - 20:26
Ei tule, ellei tule ylimääräisenä asiana. Taloustyöryhmään kyllä. Se kokoontuu huomenna klo 15.00. Kovin on jäänyt viime tippaan sillä tarkoitus on ollut tuoda tammikuun valtuustoon jotain tietoa säästöstä.
mene Harto LAITILAA kaupunkiin kirjoitti 23.01.2011 - 21:06
HEIKKILÄÄN siellä pelaa palvelu,leikataa sellaisia kyljyksiä,kun asiakas haluaa,kyllä muualla mutta ei meillä Tuppulassa.
matahari kirjoitti 23.01.2011 - 21:43
Kyllä Tontonmäellä kävi aika paljon porukkaa tutustumassa,mutta olivat suurin osa pyhämaalaisia uteliaita.Mutta kävi siellä 007 rekisterillä varustettu hieno auto, rahamiehiä vissiin? Muuten, miksiköhän talot oli varustettu halvannäköisillä puisilla ulkoportailla? Rahako loppunut kesken?
ohjelma kirjoitti 23.01.2011 - 22:31
joka ei siis toteudu. perinteen mukaan joka vuosi kuten aina joka vuosi ennnekin haetaan lisärahaa

http://uki.fi/ptk/dynastia/kokous/20101894-18-8532.PDF
Varikset kirjoitti 24.01.2011 - 09:28
Javan blogin anonyymiy ja Juha ovat aina teknisen viraston kimpussa olisi asia sitten kuinka pieni ja valheellinen. Kyl säälittää taas seuraavan teklan kokoukse muut osanottajat. Juha jankuttaa joka siimaleikkurista ja muusta asiasta loputtomiin. Muut on lukenu ne papereista kotona ja pyörivät väkkäröinä tuoleissaan. Tämä Javan blogin porukka on kuin varislauma ylitte ajetun eläinraadon kimpussa.
tekninen kirjoitti 24.01.2011 - 15:14
talo katu puisto ruokahuolto osastot tulee kohta osakeyhtiöksi. tämä tapahtuu eu:n tahdosta. ellei sitä ennen politikot saa asioita virtaviivakseksi niin ainakin yhtiö sen hoitaa.
on sekin tietusti hyvä että lauatakunnassa sairaanhoitajat kampaajat luottamusmiehet osaavat rakennusmestarijäsentä nämä asiat pelkästään papereista lukemalla. ei tunnu uskottavalta.
Nimet kohalleen kirjoitti 24.01.2011 - 17:35
Ei toi Vittu-Keijo ole oikein osuva nimi. Hän kun tuntuu olevan enemmän kiinnostunut Valkosen perseen nuolemisesta. Perse-Keijo on parempi.
Nimesi
Sähköpostiosoitteesi (ei näytetä yleisesti)
Kotisivusi osoite
Muista tietoni selaimen evästeessä seuraavia kommentointeja varten
Seuraa tähän kirjoitukseen tulevia kommentteja (mikä tämä on?)
Kommentti
Voit käyttää kommenteissasi seuraavia HTML-elementtejä: a, b, i, u, code
Viimeksi luetut

Tällä palstalla pidän viisi viimeksi lukemaani kirjaa ja annan niille hymiöitä mieltymykseni mukaan 1-5:een. Taiteellisesta vaikutelmasta minun kyvyilläni ei pysty hymiöitä jakamaan.

Åsa Schwartz: NefilitHymyHymyHymy

Hyvä dekkari ja mikäs muu kuin ruotsalainen. Schwartzin kolmas kirja, mutta vasta ensimmäinen suomennettu. Miten paljon Ruotsissa hyviä dekkareita onkaan, kun näköjään kaikkia ei ole suomennettukaan.

James Pattersson: Pahan  kidassaHuuto

Kirjasto oli kuukauden kiinni ja hyllyt on vähän tyhjiä kaikkien varautuessa kuukauteen. Käteeni osui jälleen mitä raain amerikkalainen dekkari. Ihmisiä tapetaan melkein joka sivuilla. Raadellaan ja veret juodaan. Ratkaisukin on venytetty 3-kerroksiseksi.

Antonio Hill: Kuolleiden lelujen kesäJalka suussaJalka suussaJalka suussa

Hill on espanjalainen ja koulutukseltaan psykologi ja sen kirjasta huomaa. Tavanomaisesta poikkeavaa, mielenkiintoista tarinaa alusta loppuun.

Vikas Swarup: Syyllisten seurueNolostunutNolostunutNolostunut

Eksoottisen maiden kirjailijoiden teoksia on mukavaa lukea. Tämä on intialainen dekkari. Juoni on monisäikeinen ja niitä viedään eteenpäin kertomalla luvuissa eri säikeistä. Lopulta sitten kaikki johtavat yhteen tapahtumaan. Kastilaitoksen Intiassa on valtava ero ylemmän ja alemman kastin välillä. Tässä nekin lopulta sekaantuvat.

Wilbur Smith: Vaaran vesilläKlink Klink (raha)

Tyypillinen amerikkalainen dekkari. Raakuutta, rahaa ja "rakkautta" ylenmäärin. Aioin kirjoittaa, että kuka tällaisia lukee, niinhän tein minäkin. Tosin tähän meni viikko ja erittäin väkinäisesti. Jätän harvoin kirjaa kesken ja nyt oli lieventävänä asianhaarana, että kirjasto meni kuukaudeksi kiinni enkä paljoa ole lukemista varannut.

 

Yhdistykset
Laskuri