Kojelauta |  Seuraa blogia |  Lisää blogeja |  Luo blogi! | 
Anna bloggaajalle lahja | Sivun alkuun | Seuraa blogia | Ilmoita blogista
Kirjoittaja

Uudenkaupungin asioista kirjoittelen ehkä vähän myös muustakin mikä ainakin itseäni kiinnostaa. Olen Harto Forss. Eläkeläinen, entinen Kemiran Ugin tehtaiden pääluottamusmies. Nyt kun aikaa riittää niin kunnallisessa vaikuttamisessa olen myös enemmän mukana. Tällä hetkellä olen valtuustossa ja hallituksessa.

Esa Kaitila

Massa- ja paperiteollisuuden tuotantomäärät per työntekijä ovatkin Suomessa maailman kärkeä. Eroa saksalaisiin, itävaltalaisiin ja ruotsalaisiin on lähes 30 prosenttia.

Paperiliitto

Alf Rehn

Kukaan ei halua olla sosiaalidemokraattien puoluesihteeri. Kukaan ei halua olla keskustan puheenjohtaja - paitsi Paavo Väyrynen. Ja hänkin sanoo suostuvansa hoitamaan tehtävää vain, koska kukaan muukaan ei siihen kykene.

Turun Sanomat



Roope Lipasti

Norjassa massamurhaaja Breivik todettiin toisessa mielentilatutkimuksessa syyntakeiseksi, ja hänet voidaan siis tuomita vankilaan. Sopii toki kysyä, että jos Norjassa terveet ovat tuollaisia, niin millaisia ne hullut mahtavat olla.

TS Extra

Jälkimaku

VR Groupun turvallisuusjohtajana aloittaa kesäkuun alussa. Rauno hammarberg, joka on tähän asti toiminut Nokian turvallisuusjohtajana. on sitä aikoihin eletty: VR on jo kiinnostavampi työnantaja kuin Nokia.

Turun Sanomat

Jälkimaku

Maailman ohuimmat kirjat-sarja on saanut uusia teoksia: Stephen Elopin saavutukset Nokian johdossa ja Perussuomalaiset huumorin helmet.

Turun Sanomat

Kommuunisti

Kukaan ei ole velvoittanut yksityistä puolta vastaamaan päivystyksestä, terveydenhuoltohenkilökunnan koulutuksesta ja vaativien sairauksien erikoissairaanhoidosta. Kukaan ei vaadi toisin kuin bussiliikenteessä ottamaan myös kroonisia ja hankalasti hoidettavia, mutta vähemmän tuottavia tapauksia hoidettavaksi.

Keva




 

01.02.2011 - 04:18

 Oli pitkä valtuuston kokous. Varsinaisesti aikaa meni vain 2:n asiaan. Valtuuston puheenjohtajiston ja hallituksen valintaan. Ei niin tärkeätä palveluja koskevaa asiaa taida tullakkaan johon aikaa menisi näin paljon. Henkilövalinnat saavat aina tunteet pintaan. 

Valtuuston puheenjohtajistonvaalissa päädyttiin nopeasti suhteelliseen vaaliin. Tämä vaalitapa on valtuustoissa vähän käytetty ja siten melko vieras. Monimutkaisena se vaatii myös tavallista enemmän opettelua. Sain tähän hyvän koulutuksen ekalla valtuustokaudellani silloisessa Lokalahden kunnassa. Henkilösuhteet olivat niin tulehtuneet ettei yhtään henkilövalintaa taidettu tehdä ilman suhteellista vaalia. Siihen tuli porukalle sellainen rutiini ettei vaaliin tainnut 5:ttä minuuttia kauempaa mennä.  Pj vaaliin jätettiin 3 listaa vasemmiston ja kokoomuksen yhteinen, kepun ja ps:n listat. Pj:ksi tuli 2:n vuoden takaisen sopimuksen mukaan Antola. 1. vpj. vaihtui kepusta kokoomukseen. Kepulle tarjottiin tilaisuutta tulla mukaan suurimpaan listaan jolloin he olisivat saaneet sopimuksen mukaisen paikan. Jostain syystä ei kelvannut. 2. vpj:n paikan oikeisto oli sopinut ps:lle. Ps on pahoin hajalle ja ilmeisesti taustalla oli ollut neuvotteluja, jotka rikkoivat sopimuksen. Varapuheenjohtajan paikkaan vaaditaan teoriassa 12 ääntä, käytännössä 9 olisi riittänyt. Tähän ei ps:llä ollut nykytilanteessa mitään mahdollisuutta. 

Sitten hallituksen vaali. Siinäkin päädyttiin suhteelliseen vaalitapaan. Kovat oli säpinät ja neuvottelut. Oleilin keskustelujen keskipisteen ulkopuolella joten minulla ei ole paljoa tietoa mitä keskusteltiin. Ketunhäntä oli ilmeisesti joillakin kainalossa. Meillä oli selvä linja sopimuksesta pidetään kiinni ja ellei sellaista linjaa löydy niin vassarit menevät omalla listalla vaaliin.  Meille liittoutumat eivät tuoneet muuta kuin riskin menettää hallituspaikkamme. Esitimme, että mahdolliselle vasemmiston listalle nimeni tulee olla 4:nä jolloin mahdollinen pelinpolitiikka ei tuo riskiä. Tähän päädyttiin. Menimme vaaliin 2 vuoden takaisen sopimuksen mukaan samalla listalla sdp:n ja kd:n kanssa.

Tuli taas pitkiä taukoja listojen jättämistä  ja ääntenlaskemista varten. Käytin tauon hyödyksi käymällä makoisalla oluella paikalla olleiden Jorma Aaltosen ja Olavi Mäenpään kanssa. Tosin Olavi kuskina nautti oluesta vain minun ja Jorman kautta. Niinhän se on aina sanottu, että kansa juo konjakkiakin edustajiensa kautta. Vaaliin tuli 3 listaa jo edellä mainitsemani lisäksi, kokoomukselta jonka listan 4:nä ps:n Nummi, kepu omillaan ja ps omillaan. Vaalin tulos oli ainakin minun tulkintani mukaan 2 vuoden takaisen sopimuksen mukainen. Entinen hallitus jatkaa poliittiselta kokoonpanoltaan entisellään. Henkilö vaihdoksia tuli 2. Varpe jäi pois omasta tahdostaan, tilalle tuli Leena Anto. Perussuomalaisten Nummi vaihtui Juha Aaltoseen.

Muissa asioissa, pari henkilövalintaa ja aloitetta, ei juurikaan puhuttu. Päätteeksi sosiaalijohtaja Heiniö kertoi valtuuston päättämän millin säästön tämän hetkisestä tilanteesta. Asia on vielä niin paljon kesken ettei se ole vielä julkinen.

Anonyymi kirjoitti 01.02.2011 - 08:11
Lopputulos oli äänestäjien ja sopimuksen näköinen. Taustapeli oli likaista, ellei kaikkien niin ainakin hyvin monen aktiivisen valtuutetun osalta. Tähän peliin kaikenlisäksi osallistui muitakin kuin valtuutettuja. Toisaalla kirkasotsaisesti toiminut saattoi lähteä toisaalla rulettajien matkaan. Onnittelut Forssille ja Aaltoselle, selvisitte kaikesta huolimatta ja taustoillanne olleista intohimoista huolimatta.
Jorma Aaltonen kirjoitti 01.02.2011 - 08:22
Kiitos Hartolle olusesta. Ehkä auringon kiivetessä korkeimmalle orrelleen, saan tarjota takaisin Lokalahden kesässä. Tuolla edellisessä alustuksessa jo onnittelin "isoveli" nimimerkillä, nyt sitten vaan hyvässä hengessä eteenpäin.
Bernstein kirjoitti 01.02.2011 - 10:08
Alkaa tuo Haapavuori olla melkoinen rasite. Touhuaa takanapäin niin ilkeitä, että harva sellaiseen pystyy.
Meinaatko,että kirjoitti 01.02.2011 - 10:26
on oikein myrkynkeittäjä.
Anonyymi kirjoitti 01.02.2011 - 11:44
Kyseinen henkilö tuijotti turkulaisia vieraitakin siihen malliin, että jos "katse voisi tappaa". Varmaan pääsi yhden lehtimiehen pakinaan ainakin ellei muuhun.
Anonyymi kirjoitti 01.02.2011 - 11:52
Java on kertoillut, että yksityisessä yrityksessä olisi kj joutunut erotettavaksi. Mitenkä kävisi Javan itsensä? Alla esimerkki.

Technotreen hallituksen jäsen Atul Chopra on erotettu hallituksesta. Chopra toimi lisäksi liiketoimintajohtajana sekä johtoryhmän jäsenenä yhtiössä.- Päätökset tulevat voimaan välittömästi, tiedotteessa sanotaan.Erottamisen syyksi mainitaan luottamuspula sekä konsernin liiketoiminnan häirintä.Hallitus on päättänyt kutsua koolle ylimääräisen yhtiökokouksen, jossa käsitellään Atul Chopran erottamista hallituksen jäsenyydestä nimitysvaliokunnan ehdotuksen mukaisesti.
Meklari  kirjoitti 01.02.2011 - 12:06
Voitaissinko ennen seuraavia vaaleja Haapavuori laittaa samanlaiseen huutokauppaan kuin ennen huutolaislapset. Vähiten tarjoava saa ehdokkaakseen.
Euripides kirjoitti 01.02.2011 - 12:35
No en tiedä miten tuo esimerkki Javaan sopii. Javahan on kaupunkilaisten valitsema valtuutettu, veronmaksajien edustaja. Miten siinä voi kiusata, kun homman nimi on nimenomaan "vahtia ja piiskata". KJ:n osalta Java tarkoitti aikanaan sitä, että yhtiön tulos (kaupungin tulos) edellyttäisi kaupunginjohtajan (toimitusjohtajan) eroa, jos kyseessä OLISI yksityinen yritys.
Harvoin kuitenkaan kunnallispolitiikassa kaupunginjohtajia erotetaan...joskus kuitenkin.
Euripides kirjoitti 01.02.2011 - 15:43
joku piruilee Alusanomien kommenttiosiossa Juhan ja Harton mahdollisesta yhteistyötä matematiikan alueella. Leikki leikkinä, mutta uskon näiden herrojen myös oikeasti löytävän toisensa kaupunginhallituksessa.
Harto Forss kirjoitti 01.02.2011 - 16:03
On eilisen kokouksen jälkipelin aika. Niin sitä pitää tehdäkkin. Maanantaina sitten taas aletaan puurtaa päivän asioiden kimpussa. Lopputalvella tulee olemaan vielä monta kiperää paikkaa. Aion jatkaa niinkuin tähänkin asti. Käydä hallituksen ryhmäkokouksessa demarienryhmän kanssa, nimittäin jos saan. Eilen tunteiden kuumetessa minulle kyllä sanottiin yhteistoiminnan katkeavan. Se oli vain yksi mielipide ja eiköhän tunteiden jäähdyttyä ajatuskin taas juokse. En ainakaan tiedä tehneeni eikä vassarien ryhmäkään mitään sopimuksen vastaista. Asiakohtaisesti en ole ollut sidottu ryhmäpäätöksiin. Mikäli jossain asiassa olen syvästi erimieltä olen vaikka yksin mielipiteeni takana. Pääsääntöisesti olen ollut ja tulen varmaan olemaankin demarien kanssa samalla puolella. Olemme molemmat vasemmistopuolueita eikä ajatusmaailmamme siten voi paljoa poiketa.
Anonyymi kirjoitti 01.02.2011 - 16:24
Kepulle tarjottiin tilaisuutta tulla mukaan suurimpaan listaan jolloin he olisivat saaneet sopimuksen mukaisen paikan. Jostain syystä ei kelvannut.

Keskusta ei halunnut lähteä Kokoomuksen ja Demarien kelkkaan, koska silloin he olisivat rikkoneet kaksi vuotta sitten tehdyn paikkajakosopimuksen.
Anonyymi kirjoitti 01.02.2011 - 16:55
Älähän Forss nyt liian avoimeksi heittäydy. Idelogisesti varmaan sinun ja demareiden pitäisi olla samoilla linjoilla, mutta mitä olen touhua seurannut, ei sosialidemokratia paljon KH:ssa ole sijaa saanut. Ja totta kai kaikki tietää, miksi yhteistyön uhattiin katkeavan.
Itse lukisin esityslistaa ja tekisin omat johtopäätökseni enkä lähtisi ruikuttamaan demarien perään.
Kannaottosi oli yllättävä. Et kuitenkaan valtuustossakaan heidän ryhmäkokouksiinsa änkeä.
Harto Forss kirjoitti 01.02.2011 - 17:15
Enpä usko kaikkien tietävän miksi yhteistyöllä uhattiin. Olet seurannut huonosti ellet ole huomannut vasemmistolaisuutta ryhmän työssä. En ole ruikuttanut kenenkään perään. En aiemmin enkä vastaisuudessa. Olen ollut ryhmän mukana silloin, kun on siltä tuntunut. Niinkuin jo sanoin, usein on tuntunut, olemmehan vasemmistolaisia. Olen aina erimieltä ollessani poikennut ryhmästä, enkä ole siitä moitteita saanut. ei aina voi ajatella samoin. Tulen varmasti Aaltosenkin kanssa olemaan jostain asioista samaa mieltä ja joistain erimieltä. Enempää miettimättä tulee mieleen esim. Veneveistämön tontti. En valtuustossakaan sdp:n ryhmäkokouksiin änkeä, mutta vassareilla on sopimus yhteisistä ryhmäkokouksista sdp:n kanssa myös valtuustossa ja näin on myös tehty.
yhteistyö katkeaa? kirjoitti 01.02.2011 - 17:32
Eilen tunteiden kuumetessa minulle kyllä sanottiin yhteistoiminnan katkeavan.

haapavuori, kallinen vai ken demareista moisia lataa? tuskin sjölund.
Bernstein kirjoitti 01.02.2011 - 17:38
Olet Harto linjakkaasti ollut vasemmistolainen. Yhteistyösi eriosapuolten välillä ei myöskään moitteita ansaitse. Täällä nyt on aina niitä jotka yrittävät tehdä myyräntöitä. Niiden ansoihin ei pidä mennä.
sanna loven kirjoitti 01.02.2011 - 17:59
Tuon tähän nyt oman kantani..

Minä en ole demareiden kokouksissa käynyt ja eilen hallitusnimien kirjoittamisen yhteydessä olleessa "palaverissa" erään henkilön kanssa otin yhteen siitä, että en lähde takaamaan kenenkään paikkaa tekemällä sopimuksia(jota hän minulle kuiskutteli), vaan teemme selkeän vasemmistolistan ilman taka-aatteita ja sillä sipuli, ja olimmekin jo lähdössä omaan listaan yksimielisesti..siitä tämä kyseinen henkilö taisi suivaantua ja tuli tämä uhkaus yhteistyön päättymisestä.. En kyllä voi uskoa että tällaisen takia yhteistyö kokonaisuudessaan voisi päättyä, sillä minähän vain ajoin sitä "herrasmiessopimusta" ettei muiden puolueiden paikkoihin oteta kantaa, ja kuitenkin kyse oli vain yhden ihmisen mielipiteestä. Eli tämä yhteistyön katkeamisuhkaus tuskin johtui Hartosta, vaikka toki antoi täyden tukensa minulle siinä, kiitos siitä Harto.

Puheenjohtajavaalissa minulle luvattiin että siinä on vain Antolan nimi enkä edes kysellyt sen perään kun luulin että jos jotain on sovittu, se pitää..olin hyvin pettynyt kun luin että siinä oli toinenkin nimi jota siinä ei pitänyt olla, meidän ei pitänyt olla tuollaisessa mukana. Tuntui kuin olisi hyväksikäytetty kun lojaalisuudessani halusin äänestää Antolaa tietysti, mutta samalla oli äänestettävä myös paikkaa, johon meidän ei pitänyt puuttua.

Politiikka tuntuu oleva aikamoista juonittelua, mutta jos jotain on sovittu, siitä on pidettävä kiinni. Ei tässä muusta ole kyse.



-Juha A.- kirjoitti 01.02.2011 - 18:17
Kiitos Sanna suoraselkäisestä toiminnasta! Eilisestä kokouksesta saimme taas oivan oppitunnin luottamus -mies- toiminnasta.
Anonyymi kirjoitti 01.02.2011 - 18:26
kiitokset Sannalla suoraselkäisyydestä.
Jatkossa sinun suoraselkäsyys kyllä tullaan palkitsemaan tavalla tai toisella, kun jaksat olla kärsivällinen ja etkä rupee pelaamaan poliittista peliä hyvävelijärtelmällä.
Rehellisyydestä kukaan ei voi loukkaantua, jos sopimukset ei pidä,niin millaisia nämä henkilöt ovat omassa työyhteisössä jos kerran tälläistä peliä harrastavat?
Anonyymi kirjoitti 01.02.2011 - 18:35
Demarit on pitkään jo ollut oikeistolainen työväenpuolue.
Vassareitten tulee selvästi erottua demareista, ainostaan sillä saadaan vassareiden kannatus nousuun.
Kun demareitten kanssa tehdään yhteistyötä, ne antavat vain pelkkiä almuja ja tilanteessa kuin tilanteessa syövät kermat kakusta.
Jos ei kermaa saada rehellisesti niin alkaa se härski poliittinen pelaaminen seljän takana siinä ei siloin paljon vassareiden yhteistyö paina.

Uskokaa nyt vassarit se on jo niin monta kertaa nähty.
Kysyn vielä montako kertaa se se vielä pitää nähdä, että uskotte???

Vielä kerran hyvä SANNA!!!!
Harto Forss kirjoitti 01.02.2011 - 19:28
Kyllä kaikkien puolueiden pitää harrastaa yhteistyötä. Suomi on pirstaloitunut pieniin puolueisiin. Meillä ei ole kaksipuoluejärjestelmää. Olen jo kirjoittanut ja toistan sen vielä olemme vasemmistolaisia niin vassarit kuin demarit. Luonnollisesti meiltä löytyy usein samoja ajatuksia. En ole kokenut hallitus yhteistyötä minään almujen jakamisena. Ei minusta oikein ole almujen jakamista esim. edellisen kauden valintani ryhmän vpj:ksi. 5 hengen ryhmässä mielipiteeni on vain 1 hengen mielipide. En ole ollut samaamieltä ellen sitä ole ollut. En myöskään ole hakemalla hakenut erimielisyyksien aiheita. Löytyy monia asioita esim. rakentamisesta joista olen ollut erimieltä kuten Tontonmäki ja Veneveistämö. Sosiaali- ja terveysasioissa harvemmin löytyy erimielisyyttä. Nehän ovat niitä pehmeitä asioita joista vasemmistolta löytyvät yhteiset arvot. Ei nyt lähdetä provosoivien kelkkaan. Nukutaan muutama yö rauhassa ja lähdetään rakentamaan kaikki yhdessä kaupungilaisille mahdollisimman hyviä palveluja ja luomaan uusia työpaikkoja.
Vassareiden valtuustoryhmän koostumus on hyvä, kuten Sanna sanoi US:n haastattelussa. Meillä on nuoruutta ja kokemusta. Vähitellen opimme aina vain paremmin ymmärtämään toisiamme ja hitsaudumme yhteen hyvin toimivaksi ryhmäksi. Eilinen kokous oli aimo askel eteenpäin tällä tiellä.
Anonyymi kirjoitti 01.02.2011 - 19:38
Pidä nyt Sanna pääs kylmänä. Sinua nuoleskellaan nyt persujen puolelta kun on huomattu sinun olevan heikkona siihen suuntaa. Politiikassa ei ole ystäviä vain oman edun tavoittelijoita. Jokaine heitetään pois kuin märkä kinnas jollei siitä oo enää hyötyä. Mitäs luulisit juhankin kirjoittelevan ellei olisi sinun ansiostasi saanut hallituspaikkaa.
Harto Forss kirjoitti 01.02.2011 - 19:51
Sanna halusi eilen näyttää minulle vaalilippunsa siltä varalta, että häntä tullaan syyttämään vasemmiston pettämisestä. Lapussa oli taatusti vasemmiston numero. En tiedä oliko oikein tämän kertominen, mutta oletan Sanna, että nyt oli se tilanne johon eilen halusit varautua.
sanna loven kirjoitti 01.02.2011 - 19:57
Kiitos kannustavista kommenteista.

Viimeiselle anonyymille: Heikkona persuihin? älä nyt enempää pönkitä heidän itsetuntoaan =)

Jos on minun ansiotani että Juha A on hallituksessa, niin voi pojat mulla on valtaa. Minulle oli selvitetty ihan oman puolueen kannalta suhteellisen äänestyksen hyvät ja huonot puolet, ja olin tehnyt päätöksen jo kokousta edeltävänä päivänä ja sen myös ääneen sanonut omalle puolueen jäsenilleni, että olen suhteellisen vaalien kannalla molemmissa, ja näin kävi. Ja se, että Juha oli edes äänestyksessä, oli minulle ja nahdääkseni kaikille meille vassareille yllätys..eli ei paljon ollu pelivaraa, tein vain kuten oikeaksi näin ja piste.

Yritän kyllä olla menemättä näihin lankoihin mihin näemmä Ukissa nuoria on vedetty tai yritetään vetää..vertaan nyt eilistä kokousta ja sen jälkipyykkiä missä on selvinnyt kaikkea mitä en blogeissa ala ruotia..

Onnittelut puolestani kaikille hallitukseen valituille!
sanna loven kirjoitti 01.02.2011 - 19:58
Harto: kyllä, olet oikeassa, juuri tällaisen asian takia sen halusin tehdä ja taisi olla tämä kohta kun se kannatti julkistaa. Kiitos =)
Politiikan aktiivi seuraaja kirjoitti 01.02.2011 - 19:59
Kyllä te vassarit olette omaleimaista politiikkaa tehneet. Ei ainainen risaaminen ole mitään asioiden hoitoa vaan itsensä korostamista. Kyllä teillä on nyt hommat hyvällä mallilla. Olette hyvä pari Harto ja Sanna. Täydennätte sopivasti toisianne, tsemppiä.
Rake kirjoitti 01.02.2011 - 20:10
Ihan kuriositeettina haluaisin vain kysyä Hartolta, mistähän mahtoi tulla esitys paperin näyttämisestä? Ja nyt ei varmaan ole vaikea arvata MIKSI. Vaikka kyllä me Sanna ryhmään otettaisiin vihellellen. Samoin kuin kaikki muutkin oikeudenmukaisuuden ja avoimuuden kannattajat valtuustosta.
sanna loven kirjoitti 01.02.2011 - 20:25
Kiitos edelleen kommenteista.

Pyydän huomioimaan että meitä vasemmistoliittolaisia on valtuustossa kolme, ei puhuta vasemmistoliittolaisista vain minuna ja Hartona, Pentti Aitamurto on meissä täysillä mukana vaikkei blogeja pidäkään eikä niissä kommentoi. Hänen mielipiteitään kunnioitetaan yhtälailla puolueessamme.
Anonyymi kirjoitti 01.02.2011 - 20:52
Joku kirjoitti:
"Mitäs luulisit juhankin kirjoittelevan ellei olisi sinun ansiostasi saanut hallituspaikkaa".
Tuskin Juha olisi kirjoitellut mitään, taisivat valtuustossa vasta keksiäkin, että Juha ylipäätään asettuu ehdolle. Ja sitten: MINÄ olisin nostanut käteni vaatien suhteellista vaalia ellei Sanna olisi nostanut! Tämän sanominen on tärkeää ettei Sanna koe olevansa "vastuussa" tästä maailmaa järisyttävästä tapahtumasta. Saadaan tuo Sannan "ahdas" pelivara oikeisiin suhteisiinsa.
Anonyymi kirjoitti 01.02.2011 - 21:26
Kosto, kauna ja kateus esiintyvät mieluiten oikeudenmukaisuuden nimellä.
Anonyymi kirjoitti 01.02.2011 - 21:46
Joo näin on. Saas nähdä kuka taas kostaa seuraavaksi
Rake kirjoitti 01.02.2011 - 22:01
"Kosto, kauna ja kateus esiintyvät mieluiten oikeudenmukaisuuden nimellä."

Käytin kommentissani klo 20:10 sanaa oikeudenmukaisuus. Ja sen kuvaus klo 21:26 oli erikoinen.

Onko kostamista puolustaa demokraattisen vaalin tulosta?
Onko kaunaa seistä allekirjoitettujen sopimusten takana?
Onko kateutta olla avoin politiikassa?

En odota vastausta.
Anonyymi kirjoitti 01.02.2011 - 22:13
Sua ei oteta vakavasti. Onkohan lehdykkäsikin uskottavuus koetuksella?
Rake kirjoitti 01.02.2011 - 22:20
En ole pyytänytkään kenenkään ottamaan minua vakavasti, joten urhean anonyymin kommentti oli outo, lehdykän uskottavuus on ollut koetuksella 11 vuotta ja lienee sitä huomennakin
Anonyymi kirjoitti 01.02.2011 - 22:35
En ymmärrä yrittämisestä mitään, mutta ihmettelen kuitenkin, että kuinka jonkun yrityksen omistaja voi käyttäytyä niin, että se loukkaa useita ihmisiä. Jos minä olisin yrittäjä, niin en ainakaan Raken lehdissä ilmoittelisi, koska on röyhkeä muutamia ihmisiä kohtaan.
Olli kirjoitti 01.02.2011 - 22:40
Kyllä se nyt vaan taitaa olla niin, että jos äänestyslippu on näytettävä, tai halutaan näyttää, sanaan uskomisen sijasta, kielii se puolueporukan sisäisistä ongelmista. Ei kai tässä nyt sentään isä-tyttö maailmassa pyöritä. Vai haavojako tässä nuoltiin? Onko erimielisyydet nyt hyvitetty? Jos on, hieno juttu, mutta miksi julkisesti? Tämä on minun tulkintani tapahtuneesta ja mulle voi taas räyhätä, rähjäta tai mitä vain keksitte.
Euripides kirjoitti 01.02.2011 - 22:50
Tiedän erään toisen lehden, joka loukkaa enemmän, useita ihmisiä. Ja mikä pahinta: tarkoituksella!
Anonyymi kirjoitti 01.02.2011 - 22:53
Jotain omituista tälle rakkaalle kotikaupungilleni on tapahtunut. Täältä on kadonnut huumori. En todellakaan nyt tarkoita Rainer Tähtistä, joka on harvoja hauskoja poliitikkoja täällä.
-Juha A.- kirjoitti 01.02.2011 - 22:59
Onneksi ainakin meiltä "kauhukolmikkopersuosastolta" lähti Sannalle signaali, että muistaa ehdottomasti näyttää äänestyslippunsa numeron jollekin ettei hänestä tule koko hallitusvaalin syntipukkia. Olisi varmaan ehkä muutenkin näyttänyt lippunsa mutta kuitenkin. Salaiseksi jää, kuka on persukolmikon salarakas tai -rakkaat valtuustosalissa!
Anonyymi kirjoitti 01.02.2011 - 22:59
Onhan täällä persuille naurettu jo pari vuotta.
minäkin olen nauranut kirjoitti 01.02.2011 - 23:05
kun niiten kannatus vaan nousee ja vippasmiehet aloittaa torjuntataistelut.
Anonyymi kirjoitti 01.02.2011 - 23:05
Kuulin taustakeskusteluista eilen, että kohta kolmikko lähtee.
Anonyymi kirjoitti 01.02.2011 - 23:56
Mihin mahtaa lähteä? Johonkin toiseen kaupunkiin vai? Kai ne ny 2012 loppuun täällä on.
Euripides kirjoitti 02.02.2011 - 00:10
kertoo se äänestyslipun näyttäminen, tai varmuuden vuoksi näyttäminen myös siitä, että U:gin valtuustossa harrastetaan syrjintää. Ei kehdata olla sellaisten ihmisten puolella, jotka ovat jotain muuta kuin vanhoja valtapuolueita. Onneksi kansa muuttuu koko ajan epäpoliittisemmaksi, pirstaloituu mosaikkimaisiksi pienryhmikseen ja vanhat puoluelinnakkeet häipyvät "haapavuorilleen" ja muuttuvat tuhkaksi.
Harto Forss kirjoitti 02.02.2011 - 00:25
Kyllä siitä lipun näyttämisestä taisi tulla Rakelta tauolla eka ajatus. Ei siitä nyt meidän puolueen sisäistä ongelmaa saa tekemälläkään. Ei varmaan Rake sen enempää kuin Sannakaan ajatellut vassareita sinänsä vaan, että Sanna tullaan syyllistämään muiden taholta.
Euripides kirjoitti 02.02.2011 - 08:16
En missään tapauksessa tarkoita, että U:gin Vasemmistoliitossa olisi sisäisiä ongelmia.
Rake kirjoitti 02.02.2011 - 08:18
Juuri näin Harto, kyseessä ei ollut minkään puolueen toiminta, vaan loogisen ajattelun seuraus siitä, miten politiikan hyeenat olisivat kohdelleet yhtä ihmistä äänestyksen jälkeen.

Sen verran kyllä politiikka oli mukana, että halusin omalta osaltani keskusteluyhteys ryhmänne kanssa säilyisi ainakin omalta puoleltani.

Olen politiikassa mukanaolon aikana oppinut, että määrätyissä tilanteissa tosiaan on olemassa nämä aiemmin edellämainituille vuorille aikanaan vielä matkaavia kunnallispoliittisia kaupparatsuja joita jo aiemmin hyeenoiksi kutsuin.
Harto Forss kirjoitti 02.02.2011 - 09:13
En missään tapauksessa tarkoittanut teitä kumpaakaan vaan tuolla ylempänä olevaa kommenttia. Kyllä varmasti keskusteluyhteys myös vassarien puolelta säilyy ja myös yhteistyö niissä asioissa joista ollaan samaa mieltä. Aivan samoin kuin tähänkin asti. Ollaanhan me Rake hallituksessa joskus sanailtu ärhäkästikin ja oltu erimieltä. Ei se ole estänyt mitenkään olemasta toisaalla samaa mieltä. Eikä minulla ole mitään syytä uskoa asioiden muuttuvan Juhan kanssa.
Ruimonen kirjoitti 02.02.2011 - 09:37
Kyllä Aluesanomat toimii aika poikkeuksellisella tavalla. Valtuuston kokous jutussa oli selkeä asiavirhe. Asiaan kirjoitti oikaisun eräs valtuutettu. Aluesanomat ei oikaissut juttuaan eikä ole sitä vieläkään tehnyt. Sensijaan jutun kirjoittanut tutkiva journalisti kirjoitti nimimerkillä hyökkäävän ja soimaavan kommentin oikaissutta valtuutettua kohtaan.
Olli kirjoitti 02.02.2011 - 09:49
Ruimonen, minä en ole kirjoittanut mitään komentteja uutiseen, sehän ei ole edes sopivaa. Hartolla on vain oma tapansa opettaa, jos joku joskus tekee virheen.
Olli kirjoitti 02.02.2011 - 09:55
Mitä tulee vertailulukuihin, pj Antola teki kv pj vaalissa kakkosta eli 31, 15,5 ja 8. Käytin tätä jatkossa.
KOITAKAA NYT kirjoitti 02.02.2011 - 10:03
saada etes aikaan se säästöputjetti turha kähistä mitä kukin sanoi tai teki tehty mikä tenty,tentyä ei tekemättömäksi saa.
Harto Forss kirjoitti 02.02.2011 - 13:26
En mitään opeta, mutta kai nyt virheet saa oikaista.
Salarakkautta, heh! kirjoitti 02.02.2011 - 15:21
Älkääs Aaltonen ja Tähtinen turhaan hurskastelko mistään salarakkaasta. Se rakas on teillä hyvin tiedossa ja niin on monella muullakin. Täysin pelimiehiä kun olette, peli oli tarkkaan suunniteltu etukäteen. Sanna tarvittiin vain hyväuskoiseksi apuriksi, jotta saatiin suhteellinen vaali ja todellinen oman joukon petturi voi lymytä vaalisalaisuuden pimennoissa. Tähtisen äänestyslipun näyttötempulla varmistettiin, että Sannaa ei turhaan syytetä porukan petturuudesta. Touhua valtuustosalissa seuraten ei jäänyt huomaamatta, miten kovin hyvin Tarmo Kangas taas viihtyi persuporukassa ja onnitteli Aaltosta valinnasta. Siinä vahvin ehdokas sankariksi, joka petti Nummen ja Kokoomuksen.
Anonyymi kirjoitti 02.02.2011 - 15:43
Klo 15:21 kirjoittaja kirjoittaa mitä kirjoittaa, mutta kokoomusta ei tässä vaalissa VOINUT pettää. Kokoomushan hyötyi tästä, mikä matemaatikko sinä oikein olet? Ja Nummelle kävi käteen. niin kuin yleensä luopioille lopulta käy. Jäi "mustapekka"
Wikileaks kirjoitti 02.02.2011 - 15:47
Eikös Lipponen pitäisi laittaa syytteeseen jostain valtiopetoksesta tai sellaisesta. Käy kertomassa USA:ssa Halosen ja Putinin kahdenkeskisiä keskusteluja. Ainakin on täysin moraalitonta. Jäätteenmäki kertoi totuuden ja sai potkut. Ei totuuden puhuminen kannata.
TARMO KANGAS kirjoitti 02.02.2011 - 16:24
- että yrittää tulla toimeen (ja onnitella valinnoista) kaikkien kanssa, mutta erityisesti sympatiseeraan Vihreitä (jos sellainen ryhmä olisi valtuustossa).
- ja ikävä on tuottaa "salarakkaalle" pettymys, mutta pysyin kyllä KHALL:n vaalissa 100 %:n lojaalina Kokoomuksen ehdokaslistalle n:o 2. - Voin sen jopa tarvittaessa todistaa..... Eri asia on valtuuston puheenjohtajien vaali, jossa annoin säälipisteen (jolla ei ollut yhtikäs mitään merkitystä lopputulokseen)Javalle, kun on tuollainen aneeminen anorektikko, että vähän piristyis ja sais ruoka- ym. halunsa takaisin !
- taitaa jäädä mysteeriksi tuo Juha Aaltosen neljäs ääni, jos demarit(14),VasL (3+1)+ Salin=19 äänestivät omiaan, samoin KePu (8)ja PerSujen remonttisiipi (3). Jakoon jää enää kokoomuksen (10), Apa Lehtosen, Veijo Nummen ja Ari Niittyluodon äänet (yht. 13).Kun Kokoomuksen/Nummen lista sai 12 ääntä, yksi jää yli. - Voi olla jopa niin, että joku em. 13:sta on tahattomasti eli vahingossa vetänyt kakkosen sijasta kolmosen !?!? - Ehkäpä Leena Huittinen kertoo huomenna US:ssa totuuden ?
Jorma Aaltonen kirjoitti 02.02.2011 - 16:43
Hyvä teoria Tarmo, ja täysin mahdollinen. Jos niin olisi, ei selviäisi edes Leenan palstalla. Itsekin olen varma, että sinä et ollut se salarakas.. onkohan minulla nyt kuitenkin joku tieto asiasta, olenhan Aluesanomien mukaan tiedottaja. Tavallaan hyväkin nimitys, koska teen jo puolipäiväisesti (kuten varmaan Ollikin), noita toimittajan töitä.
Nyt kuitenkin toivon kesäkaupungilleni ratkaisuorientoitunutta kaupunginhallitustyöskentelyä! Ja tietysti epäpoliittisempaa viranhoitoa muutamille!
Tulkki kirjoitti 02.02.2011 - 16:49
Lipponen on jäänyt monista Suomelle epäedullisista päätöksistä jo kiinni valtakaudellaan. Ei ole luvassa kovin rauhalllisia eläkepäiviä! Ihmisen pitäisi aina pyrkiä toimimaan niin, että olisi edes levollinen vanhuus.
Uudessakaupungissa on nyt menossa sellainen meininki, että siitä ei hyvää seuraa.
Anonyymi kirjoitti 02.02.2011 - 16:52
näimme että ennen kokouksen alkua r.tähtinen ja antola keskustelivat naureskellen vapautuneen oloisesti pitkät ajat. mitäköhän sekin tarkoitti?
Anonyymi kirjoitti 02.02.2011 - 16:57
Jos kaksi kunnallispoliittikoa keskustelee ja naureskelee, se ei merkitse mitään. Mutta minä näin kun muutama poliitikko naureskeli toimittajien kanssa, kaikenaikaa liehittelivät siinä, tekonaurua tuli vastenmielisellä tavalla... mitähän se merkitsee?
Harto Forss kirjoitti 02.02.2011 - 17:05
Jopas nyt, seurataan jo kenen kanssa keskustelee ja naureskelee.
Taisi sitten tulla pienoiskoossa samanlainen ääni kuin vuoden 1956 presidentinvaaleista, niissähän 1 ääni aloitti Kekkosen valtakauden. Äänenantajasta on kirjoitettu kirjoja ja monet ovat ne jotka ovat siitä saaneet kunnian ja monet ovat siitä kunniaa vaatineet.
Huomasiko tai kiinnostiko ketään, että keskustelin iloisesti Olavi Mäenpään kanssa. Taidan olla loikkaamassa Vapauspuolueeseen.
Anonyymi kirjoitti 02.02.2011 - 17:10
Tunnetusti se koira älähtää, johon kalahtaa...
Anonyymi kirjoitti 02.02.2011 - 17:15
En ihmetteli vaikka tuo ääni olisi tullut V. Nummelta. Sen verran epävarmasti hän siellä vaelteli.
Joo, Forss jutteli Mäenpään kanssa ja nauroivat. Taitavat olla tuttuja ylikunnallisista luottamustoimista. Toisaalta Mäenpää on sellainen vääräleuka, että oksat pois.
Kankaan teoriat kirjoitti 02.02.2011 - 17:21
No jopas on hyvin "sattunut" vahinko!!
Kari Nurminen kirjoitti 02.02.2011 - 17:28
31.01 valtuuston kokouksessa, koskien hallituksen jäsenten valintaa, käytiin neuvottelutauolla varmaan vilkasta keskustelua. Yhtenä lopputulemana oli vaalisalaisuuden kyseenalaistaminen. Tätä en oikein voi hyväksyä missään olosuhteissa. Vaikkakin sen tarkoituksena on katkaista heti alkuunsa siivet mahdollisilta perättömiltä jälkipuheilta. Taikka, että Sanna koki tilanteen syystä tai toisesta sellaiseksi että hänen piti todistaa suutarin pysyvän lestissään. Siis tarkoitusperä oli ymmärrettävissä muttei silti oikein. No, nyt tiedetään mistä se salarakkaan ääni Aaltosen listalle ei ainakaan tullut. Minun puolestani asia olisi saanut jäädä vaalisalaisuuden ja eri tahojen keskinäisen luottamuksen piiriin.
TARMO K. kirjoitti 02.02.2011 - 17:58
- Kari Nurminen kirjoittaa tuosta vaalisalaisuudesta asiaa. - Suljetuin lipuin käydään vaalit ylipäänsä sen vuoksi, että vaalit pysyisivät salaisina eikä kenkään tarvitse paljastaa, miten äänestää ( kuten ei eduskunta -eikä kuntavaaleissaakaan).- On aikamoista pelleilyä tuo lippujen vilauttelu !
- itse kerroin yllä antamani numerot siksi, että Leena Huittinen pyysi kommenttia, kun huhutaan minulta tulleen sen 4. äänen Aaltoselle. - En siis ole sankari enkä petturi. - Ja Javalle annoin ääneni siksi, että poliittisen sopimuksen mukaan PerSuille luvattiin koko valt.kaudeksi valt.2. vpj:n paikka ja siksi, että Javaa koko ajan " kiusataan". Yritän puolustaa heikompaa osapuolta ....
Anonyymi kirjoitti 02.02.2011 - 18:04
Seli seli, Kangas!
Selittämättömän kirjoitti 02.02.2011 - 18:53
asioden selittäjiä niitä kyllä löytyy, tavittais niitä tekoja ei selityksiä.
sanna loven kirjoitti 02.02.2011 - 20:46
Voi kauheeta, pitääki kattoo kenen kaa tässä juttelee =) No en tosiaankaa ala, juttelen muutenki kaikkien kaa, ainaki melkein..ja ainaki minä naureskelin yhden toimittajan kanssa paljonkin koska olemme tulleet tutuiksi tässä kuukausi sitten.. en kyllä tiedä tarkoitettiinko tässä ees mua mutta ku kerran avautumaan on alettu ni avaudutaan =)

Tarmo K: on muuten outoa käytöstä juurikin vaalisalaisuutta ajatellen että toimittaja edes kysyy keneltäkään mitään äänestyksestä !
Anonyymi kirjoitti 02.02.2011 - 21:03
Kirjoitin tuon kommentin toimittajien kanssa nauramisesta. Kyllä siinä elvisteli keski-ikäisiä miehiä, yhdellä on aina hyvät silmälasit ja harmaata. Liekö valtuutettukaan, en tiedä. Kaksi muuta ainakin oli.
Mutta tämmöisiä me jotkut kommentoijat olemme: vaikka kaupunki uppoaisi mereen, kukaan ei välitä. Pääasia kuka "pääsee" johonkin helvetin luottamustoimeen. Johdolle sopisi todennäköisesti, että ne olisivat kuuroja, mykkiä ja varmuuden vuoksi vielä sokeitakin. Silloin ei ainakaan kukaan kiusaisi. Hyi helvetti! Ellei tämä vie demokratiasta poispäin, niin mikä?
Harto Forss kirjoitti 02.02.2011 - 21:03
Korihailta jälleen selkeä voitto. Aluksi tuntui, että on avoimien ovien ilta. Kauhajoki meni puolustuksen läpi miten tahtoi. Vähitellen Korihait pääsi niskanpäälle ja eroa alkoi tulla. Ryhmän laajuutta osoittaa se, että 2:n pelaajan epäonnistumisesta huolimatta voitto tuli selkeästi Taisi olla Sarcolta eka peli U:kissa ettei tullut pistettäkään, eikä oikein muutenkaan putkeen. Toinen epäonnistuja oli Nigel Moore. Tähänasti vakuuttavasti pelannut Moore pelaili 3 jaksoa pisteittä. 4. jakso sentään meni normaalisti.
Anonyymi kirjoitti 02.02.2011 - 21:09
En seuraa juurikaan koripalloa, mutta en tiennyt että Kauhajoellakin on noin korkealla tasolla pelaava joukkue.
Harto Forss kirjoitti 02.02.2011 - 21:19
Joo, eikä mikään huono joukkue olekkaan, tämän päivän tappiosta huolimatta. Toisaalta ei Kauhajoella ole kuin 1000 asukasta vähemmän kuin U:kissa.
Asiavirhe kirjoitti 02.02.2011 - 21:21
Entinen hallitus jatkaa poliittiselta kokoonpanoltaan entisellään. Henkilö vaihdoksia tuli 2. Varpe jäi pois omasta tahdostaan, tilalle tuli Leena Anto. Perussuomalaisten Nummi vaihtui Juha Aaltoseen.

Vai mitä Harto?
Salaisuus kirjoitti 02.02.2011 - 21:27
Ei kenenkään tarvitse paljastaa ketä on äänestäny, ei myöskään mikään laki sitä kiellä. Homman paheellisuuskin on ihmisen omien korvien välissä. On tää touhu nyt menny kummalliseksi niuhotetaan kaikista mahdollisista pikku jutskoista. Kenen kanssa on halinut, kenen kanssa naureskellut. Kyl meillä on tosi ongelmiakin. Niistä ei keskustella. Eikö riitä ymmärrys kuin niuhottamiseen.
TARMO K. kirjoitti 02.02.2011 - 21:52
- totta puhut "salaisuus" klo 21;27. - Ei pitäis puhua henkilöistä vaan asioista ja siitä, aiheuttaako Varpen vaihtuminen Antoon ja Nummen J.Aaltoseen jotain muutosta tai "vipinää" KH:ssa. Itse näin uskon. - Merkillisiä ovat myös nuo virkamiesten väitetyt kiusaamisjutut; - on taktisesti todella köyhää yrittää " imperiumin vastaiskua " eli saada PerSujen "räyhäjengiä" ( anteeksi)hiljaiseksi kun paljon fiksumpaa olisi ottaa heidät vallan keskiöön eli päättämään - kuten nyt Aaltonen.
- olen täysin varma, että Aaltosenkin jotkut ylilyönnit muuttuvat hetken päästä rakentavaksi kritiikiksi. Hän on kuitenkin tarpeeksi rohkea ja asiansa osaava ja uskaltaa kyseenalaistaa "viralliset" totuudet.
Anonyymi kirjoitti 02.02.2011 - 22:01
karin ohjelma alkaa...
TARMO kirjoitti 02.02.2011 - 22:05
- hupsista.... asiavirhe. Siis Nummi vaihtui Mauri Kontuun ja Kontu Kari Vainioon. - Ja KH:ssa Rake Tähtisen paikalla jatkossa istuu Juha Aaltonen ja Varpen tuolissa Leena Anto, muut jatkavat omillaan. - Eiköhän näillä UKI nosteta talousahdingosta ?
epäpoliitinen kirjoitti 02.02.2011 - 22:39
Kyllä tarmoakin pitää kehua.
Hänen kommentinsa ovat hyviä.
Muistetaan sitäkin aikaa, kun tarmo oli vihreissä.
Eikös sovittais yhdessä, että rakennetaan ukista oikein esimerkki kunta ja rakennettais parempaa ukia ja tehtäs jotain uniikkia mitä muissa ei ole.( hinku ei ole sitä)(lopetaan koulut kuin muissakin kunnissa )
Pitääkö aina tehdä niin kuin muut kunnat ja virheistä pitää oppia, että ei tehdä samoja virheitä uudestaan.
Pitääkö aina ajatella niin mitä yleinen massa ajattelee, jos ajattelet erilailla olet häirikkö.

Jos aina olet sitä mielipidettä mitä on yleinen mielipide, käytännöllisesti sinulla ei ole mitään mielipidettä
Jos kuulut joukkoon ja kaikki kokevat sinut tärkeäksi ja sinä itse sen myös tunnet niin .( jos ei kukaan kuuntele ja kysymyksiin ei saa vastausta)Miten itse käyttäydyt???
Mutta kun ne h...n eduntavottelijat ja välistävetäjät pilaavat aina kaiken.
Ei tämä voi olla niin vaikeaa???? vai onko se joillekin????
Tarmo K:lle kirjoitti 02.02.2011 - 23:26
Minusta kaupunginjohtaja syyllistyi ylilyöntiin, mikä voi kostautua pahasti. Argentiinalainen taktiikka ei ole oikea nyt, kun kaupunki on talousahdingossa, jota hamassa tulevaisuudessa oleva automaattitehdas ei vielä pelasta.
Niin, se argentiinalainen taktiikka voi olla yhtä hyvin pohjoiskorealaista. Joka tapauksessa se tarkoittaa sisäisten ongelmien peittämistä keksimällä ulkoinen vihollinen. U:gissa yritetään tehdä yhteinen vihollinen noista kolmesta iloisesta veikosta.
En ole missään kunnassa Suomessa nähnyt vastaavalla tavalla kunnallispolitiikkaan sekaantuvaa kunnanjohtajaa. Hän on se "harmaa eminenssi", josta kuiskaten puhutaan.
Tämä ristiretki poliitikkoja vastaan ei ole mitään muuta kuin keskisormen näyttämistä demokratialle ja sananvapaudelle. Näin ja kuulin valtuuston kokouskäytävillä sellaistakin, että kaupunginjohtajan väite työpaikkakiristyksestä on perätön. Onko heiveröinen opoetustoimenjohtaja ja eräs äkkipikainen rehtori kovan pelin välikappaleita?
Euripides kirjoitti 02.02.2011 - 23:59
Olen ihmetellyt, miksi tuo kiusaaminen vietiin suoraan prosessiin, ja valtavalla tiedottamisella, tänään jopa Ylelle, vaikka kyseessä on vasta paikallinen välivaihe. Miksi ei asioista ole lainkaan neuvoteltu? (kuulemma)
Saahan kaupungin maailmankartalle näinkin tietysti ellei Hinku tee tunnetuksi. Juuri tuo ylenpalttinen tiedottaminen epäilyttää. Onko näitä johtavia virkamiehiä lainkaan kiusattu? Onko kaupungin töissä oikeasti henkilöitä, joita on kiusattu eivätkä he saa ääntään kuuluviin...edes
Harto Forss kirjoitti 03.02.2011 - 04:08
Saattoi olla, että kirjoituksessani sanomalla hallituksen poliittisen kokoonpanon säilymisellä ennallaan oli asiavirhe. En alkanut asiaa syvällisesti pohtimaan eikä minulla ole siihen ilmeisesti riittävästi tietoakaan. Toki minäkin olen kuullut kaikenlaisia juttuja mm. erään puolueen perustajajäsenistä.
Eilen tuli lumet alas suulin katolta ja sulki ovetkin. Lapioidessani lunta pois löytyi kinoksesta vainaja. Villikissa. Niin se elämä saattaa päättyä sekunnin murto-osassa ollessasi väärässä paikassa väärään aikaan.
eemeli kirjoitti 03.02.2011 - 11:39
Ny sitte on valtuutetut ja eräät muut krapulassa. Kaduttaa mitä tuli touhuttua valtuuston juonitteluissa ja mitä tuli kirjoitettua blogeihin. Nyt sitä sitte on alkanut kuulla mitä kaikkea on juoniteltu. Eipä ole monellakaan puhtaita jauhoja pussissa. Rehellisiä narutettiin viimäsen päälle. Varmaan tuli ugin juonittelujen ennätys. Eikä sitä kannata persujenkaan kummankaan osapuolen kiistää ja syyttää toista osapuolta. Ikävää, että tällaiset noviisit kuin Sanna joutuivat hyväuskoisuuttaan kettujen pelinappulaksi.
Harto Forss kirjoitti 03.02.2011 - 13:14
Hallitusneuvos Aamulehdessä: Kakan merkkaus Suomen lipulla epäkunnioittavaa

Joukkuepeleissä aina merkataan vastustaja. Miksi jalkapalloilija Kakaa pitäisi niin kunnioittaa ettei häntä vartioitaisi normaalisti.
Harto Forss kirjoitti 03.02.2011 - 13:45
Tänäänkin on hieman keskusteltu siitä miten valtuuston vaaliltk on suhdeluvun laskenut. Tarkistin homman pj. Leena Antolta ja se on laskettu oikein. Eli jakajat 2,3,4 jne. Sain vinkin, että jaettuna 2:lla olisivat Korhonen ja Nummi vaihtaneet paikkaa. Ei mitään hämminkiä.
Hinku- hanke voi olla turha? kirjoitti 03.02.2011 - 15:43
Ajat muuttuvat.
Poliittinen USA näyttää luopuvan ilmastohypestä: ilmastonmuutoksen vastustamisen sijasta keskitytään puhtaiden ja luotettavien energiaratkaisujen turvaamiseen ja energiatehokkuuden edistämiseen. Loppuvuodesta Obama lakkasi myös ajamasta päästökauppaa, ja totesi että se olisi ollut vain yksi tapa nylkeä kissa.
Obaman linjanmuutos on pragmaattinen. Talouskriisin aikoina asia kannattaa tarjoilla tavalla, joka ymmärretään ja joka menee läpi. Siinä, missä ilmastonmuutoksen vastustaminen päästörajoja asettamalla nähdään kalliina ja byrokraattisena puuhana, energiatehokkuutta, energiaomavaraisuutta ja huoltovarmuutta ei kenenkään kannata vastustaa. Lopputulos voi silti olla sama – tai jopa parempi, niin kuin itse uskon

Näin kirjoittaa Euroedustajamme Eija-Riittä Korhola Iltalehden kolumnissaan. (tässä osa siitä)
Anonyymi kirjoitti 03.02.2011 - 16:06
Kyllä. USAN rintamaan on mennyt kaikki suuret myös: Kiina, Brasialia ym. Kauanko Euroopan (tässä välissä) kannattaa enää mittailla hiilidioksidia?
ukille täältäkin palkintoa hakemaan kirjoitti 03.02.2011 - 16:20
http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2011/02/tyosuojelutarkastukset_paljastavat_suomen_parhaan_tyopaikan_2337193.html?origin=rss
P. Lipponen kirjoitti 03.02.2011 - 17:11
PAAVO ARHINMÄKI
en ole käynyt koskaan Venäjän suurlähetystössä, konsulaatissa kyllä jonottamassa viisumia räntäsateessa. Mutta miettikää, jos wikileaksista selviäisi, että olisin käynyt informoimassa Venäjän suurlähetystöä Suomen suhteista Yhdysvaltoihin. Ei varmaan kuitattaisi lehdistössä, so what?
Meinaako KAUPUNKI kirjoitti 03.02.2011 - 18:28
polttaa joulukuusen valoja Jussin päivään saakka.
Katsoin vaan webkameraa äsken siellähän näky valot vielä palavan.
hinkuhenges kirjoitti 03.02.2011 - 18:39
poltetaan joka puolella kaupunkia
Anonyymi kirjoitti 03.02.2011 - 20:00
Valtuutettujen joukosta löytyy lukuisia pystyvämpiä kuin eräät nyt valitut. Tosin nyt ei ole niin pahoja ylilyöntejä kuin edellisen kauden Nummi ja Haapavuori.

Esimerkkejä esimerkkejä ketkä olisi?
Anonyymi kirjoitti 03.02.2011 - 20:03
Onkohan operaattori taas sulkenut Javan blogin? Ei olis ihme on se niin törkeä.
Olen Tarmonpesän kaa samaa mieltä. Em. herrat lisättynä Javalla niin kaikki muut on pätevämpiä.
Anonyymi kirjoitti 03.02.2011 - 20:17
Miten Javan blogi voi suljettuna olla, jos sinne salasanalla kerran pääsee?
Anonyymi kirjoitti 03.02.2011 - 21:22
Tänne vassarien palstalle kirjoittelevat näköjää ihan teinitkin, koska sanavalinnoissa on sellaisia sanoja, kuin kaa. Ihmekös jos plogien taso on viimeaikoina muuttunut kovin lapselliseksi.
Anonyymi kirjoitti 04.02.2011 - 11:41
Katsos. Harto on poistanut ainakin yhden "Haapavuorikommentin". Näin toimii sensor. Kommentin kerjoittajan mukaan Haapavuori olisi äänestänyt itseään seuraavissa vaaleissa.
Harto Forss kirjoitti 04.02.2011 - 12:08
Poistin kaikkiaan 5 kommenttia. Olen poistanut aina pyydettäessä kommentteja. Edellisen kerran poistin pyydettäessä 1 kommentin viikko sitten. Kommentti oli kirjoitettu elokuussa. Eipä kukaan huomannut sitä poistoa.
Nimesi
Sähköpostiosoitteesi (ei näytetä yleisesti)
Kotisivusi osoite
Muista tietoni selaimen evästeessä seuraavia kommentointeja varten
Seuraa tähän kirjoitukseen tulevia kommentteja (mikä tämä on?)
Kommentti
Voit käyttää kommenteissasi seuraavia HTML-elementtejä: a, b, i, u, code
Viimeksi luetut

Tällä palstalla pidän viisi viimeksi lukemaani kirjaa ja annan niille hymiöitä mieltymykseni mukaan 1-5:een. Taiteellisesta vaikutelmasta minun kyvyilläni ei pysty hymiöitä jakamaan.

Åsa Schwartz: NefilitHymyHymyHymy

Hyvä dekkari ja mikäs muu kuin ruotsalainen. Schwartzin kolmas kirja, mutta vasta ensimmäinen suomennettu. Miten paljon Ruotsissa hyviä dekkareita onkaan, kun näköjään kaikkia ei ole suomennettukaan.

James Pattersson: Pahan  kidassaHuuto

Kirjasto oli kuukauden kiinni ja hyllyt on vähän tyhjiä kaikkien varautuessa kuukauteen. Käteeni osui jälleen mitä raain amerikkalainen dekkari. Ihmisiä tapetaan melkein joka sivuilla. Raadellaan ja veret juodaan. Ratkaisukin on venytetty 3-kerroksiseksi.

Antonio Hill: Kuolleiden lelujen kesäJalka suussaJalka suussaJalka suussa

Hill on espanjalainen ja koulutukseltaan psykologi ja sen kirjasta huomaa. Tavanomaisesta poikkeavaa, mielenkiintoista tarinaa alusta loppuun.

Vikas Swarup: Syyllisten seurueNolostunutNolostunutNolostunut

Eksoottisen maiden kirjailijoiden teoksia on mukavaa lukea. Tämä on intialainen dekkari. Juoni on monisäikeinen ja niitä viedään eteenpäin kertomalla luvuissa eri säikeistä. Lopulta sitten kaikki johtavat yhteen tapahtumaan. Kastilaitoksen Intiassa on valtava ero ylemmän ja alemman kastin välillä. Tässä nekin lopulta sekaantuvat.

Wilbur Smith: Vaaran vesilläKlink Klink (raha)

Tyypillinen amerikkalainen dekkari. Raakuutta, rahaa ja "rakkautta" ylenmäärin. Aioin kirjoittaa, että kuka tällaisia lukee, niinhän tein minäkin. Tosin tähän meni viikko ja erittäin väkinäisesti. Jätän harvoin kirjaa kesken ja nyt oli lieventävänä asianhaarana, että kirjasto meni kuukaudeksi kiinni enkä paljoa ole lukemista varannut.

 

Yhdistykset
Laskuri