Kojelauta |  Seuraa blogia |  Lisää blogeja |  Luo blogi! | 
Anna bloggaajalle lahja | Sivun alkuun | Seuraa blogia | Ilmoita blogista
Kirjoittaja

Uudenkaupungin asioista kirjoittelen ehkä vähän myös muustakin mikä ainakin itseäni kiinnostaa. Olen Harto Forss. Eläkeläinen, entinen Kemiran Ugin tehtaiden pääluottamusmies. Nyt kun aikaa riittää niin kunnallisessa vaikuttamisessa olen myös enemmän mukana. Tällä hetkellä olen valtuustossa ja hallituksessa.

Esa Kaitila

Massa- ja paperiteollisuuden tuotantomäärät per työntekijä ovatkin Suomessa maailman kärkeä. Eroa saksalaisiin, itävaltalaisiin ja ruotsalaisiin on lähes 30 prosenttia.

Paperiliitto

Alf Rehn

Kukaan ei halua olla sosiaalidemokraattien puoluesihteeri. Kukaan ei halua olla keskustan puheenjohtaja - paitsi Paavo Väyrynen. Ja hänkin sanoo suostuvansa hoitamaan tehtävää vain, koska kukaan muukaan ei siihen kykene.

Turun Sanomat



Roope Lipasti

Norjassa massamurhaaja Breivik todettiin toisessa mielentilatutkimuksessa syyntakeiseksi, ja hänet voidaan siis tuomita vankilaan. Sopii toki kysyä, että jos Norjassa terveet ovat tuollaisia, niin millaisia ne hullut mahtavat olla.

TS Extra

Jälkimaku

VR Groupun turvallisuusjohtajana aloittaa kesäkuun alussa. Rauno hammarberg, joka on tähän asti toiminut Nokian turvallisuusjohtajana. on sitä aikoihin eletty: VR on jo kiinnostavampi työnantaja kuin Nokia.

Turun Sanomat

Jälkimaku

Maailman ohuimmat kirjat-sarja on saanut uusia teoksia: Stephen Elopin saavutukset Nokian johdossa ja Perussuomalaiset huumorin helmet.

Turun Sanomat

Kommuunisti

Kukaan ei ole velvoittanut yksityistä puolta vastaamaan päivystyksestä, terveydenhuoltohenkilökunnan koulutuksesta ja vaativien sairauksien erikoissairaanhoidosta. Kukaan ei vaadi toisin kuin bussiliikenteessä ottamaan myös kroonisia ja hankalasti hoidettavia, mutta vähemmän tuottavia tapauksia hoidettavaksi.

Keva




 

07.02.2011 - 21:31

 Hallitus pääsi normaalien juttujen jälkeen heti kovaan asiaa. Valittiin Pakkahuoneen uudeksi pitäjäksi Vaspuukki OY.  Sen omistavat Laitinen, Pääkkö ja Mehtomaa nimiset henkilöt. Heillä on jo nyt hoidossaan Haidus ja UPS:n maja Pietarinkarissa. Pakkahuoneen hoitajaksi tulee Laitinen.

Sitten olikin pitkä rivi yksimielisiä päätöksiä. Kaavoja, kunnallistekniikan rakentamista, taksoja, rakennusmestarin toimen auki julistaminen, hallinto- ja talouspäällikön viran täyttäminen, talkoovapaista kertyneet säästöt, ts-tmk:n lausunto. Sitten alkoikin henkilövalinnat eri toimielimiin.  Pääasiassa valittiin entiset. Varsinaisia jäseniä vaihdettiin vain pääomasijoitus tmk:ssa Sanna Loven Päivi Korhoseen, Kalannin palvelukeskussäätiön hallituksen jäsenistä Klaus Peurla vaihdettiin Olli Laivoon, U:kin Veden johtokunnasta minut vaihdettiin Mauri Rosteniin, Maaseutu ltk:sta Mauri Rosten vaihdettiin minuun ja teknisestä ltk:sta Rainer Tähtisen paikalle tuli Eija Maikola.

Viime vuoden talouden toteumisessa keskusteltiin pitkään tulevasta säästöohjelmasta. Sitten seurasi taas rivi yksimielisiä päätöksiä. Blasieholamakadun pysäköintikielto todettiin ongelmalliseksi ja keskustelut jatkuvat vielä. Siinä se 3 tuntia lyhyesti.

http://uusikaupunki.fi/poytakirjat.html

Anonyymi kirjoitti 07.02.2011 - 22:45
Alustuksesta päätellen kokous meni hyvin se kuulostaa hyvältä.
Kysyn?? Herättikö pakkahuoneen vuokraus mitään keskustelua vai menikö pelkän nuijan koapautuksella???
Harto Forss kirjoitti 08.02.2011 - 05:04
Kyllä keskusteltiin.
Anonyymi kirjoitti 08.02.2011 - 08:18
Alla Javan kirjoitus blogistaan. Törkeä kunnianloukkaus, ei ainoastaan kyseistä henkilöä kohtaan vaan kaikkia muitakin hallituksen jäseniä kohtaan. Mitä Harto, koetko tilanteen olevan tällaisen?

Istua nyt ainoana ajattelijana jonkin lehmän ulkoiluttajan vetämässä virkamiehiä nuolevassa tuppisuuporukassa.
Jorma Aaltonen, Turku kirjoitti 08.02.2011 - 08:40
Älkäähän nyt. Jos tuo on kunnianloukkaus(kommentti 08:18), en ihmettele enää koko käsittämätöntä kiusaamisjupakkaa.
Minusta tuo on pelkkä letkautus. Java on vanha toimittaja(kuten minäkin)ja tietää, mikä on OIKEA kunnianloukkaus.
Vihanhallintakursille kirjoitti 08.02.2011 - 09:49
Pystyäkseen ajamaan kuntalaisten etua täytyy tulla ihmisten kanssa toimeen. Se ei onnistu jos ei kunnioita muita toimijoita. Politiikkaa ei ole näppärien letkautusten miettiminen eikä kunnianloukkauksen rajaa tarvitse selvittää, koska vakavasti työhönsä suhtautuva poliitikko ei käy edes kunnianloukkauksen harmaalla alueella.
Sitten itketään avoimuuden perään ja valitetaan kun ei saada tietoa. Persut ovat ajaneet itse itsensä paitsioon ja se on ihan oikein niille.
Anonyymi kirjoitti 08.02.2011 - 09:57
Kun ei kysele mitään ja ei kyseenalaista mitään.
Ja sanoo aina jees.
Sekö sinusta on hyvä politiikko??????
Harto Forss kirjoitti 08.02.2011 - 09:58
Politiikassakin pitäisi pystyä pysymään ainakin jossain määrin normaalin kielenkäytön tasolla. Kyllä hallituksen muutkin jäsenet ovat homo sapienseja (ajattelevia ihmisiä). Jollain releet raksuttaa nopeammin kuin toisella, mutta nopeuden arviointi on varmaan vaikeaa ammattilaisellekin. Enkä koe myöskään olevani virkamiehiä nuolevaa tuppisuuporukkaa. U:kin kunnallispolitiikka on tosissaan pois raiteiltaan. Asiallisuus alkaa olla kaukana kaikilta. Parempi, että nukun pari yötä ennenkuin jatkan juttua.
Anonyymi kirjoitti 08.02.2011 - 09:58
Olen paljolti samaa mieltä edellisen kommentoijan kanssa. Mutta tuo paitsioon ajatuminen voi olla ennenaikainen ennuste. Harvemmin täällä tavallinen kuntalainen kommentoi, etupäässä taitavat olla paikallispoliitikkoja, jotka kokevat asiat sisäpiiristä. Siksi kuntalainen kokeekin (esimerkiksi Javan) railakkaan meiningin erinomaisena viihteenä ja kannatus saattaa kasvaa.
Anonyymi kirjoitti 08.02.2011 - 10:01
Asiallisuus alkaa olla kaukana kaikilta. Harto Forss varmaan sitten tarkoittaa myös virkamiehiä jotka istuvat kokouksissa.
Hyvä huomio.
Harto Forss kirjoitti 08.02.2011 - 10:03
Mitä tarkoitetaan paitsiolla? Onko se sitä, että järkevääkään ehdotusta ei kannateta ja mihinkään tehtävään ei valita ilman suhteellista vaalia.
Harto Forss kirjoitti 08.02.2011 - 10:05
En nyt ihan kaikkia tarkoita. Poikkeus vahvistaa säännön.
Anonyymi kirjoitti 08.02.2011 - 10:20
Mitä harto kirjoitti 9.58 olen täysin samaa mieltä.
Kun olen keskustellut eri valtuuttujen ja joidenkin virkamiesten kanssa olen saanut samanlaisia kommentteja.
Eikä tästä yksin voi syyttää persuja, ongelmat ovat erilaisten ongelmien summa ja pieni saa suuhteettomat mittasuhteet asian tärkeyteen nähden.
Todellista syytä on vaikea arvioida mistä tämä kaikki johtuu, joillekin ainoa syy on persut, sitä en kyllä alle kirjoita.
Koska jo eri puolueissa on sisäisiä riitoja, myös muilla kuin persuilla.
Forssille kirjoitti 08.02.2011 - 10:58
etkö kannata suhteellista vaalia?
Anonyymi kirjoitti 08.02.2011 - 11:02
Oliko vilkas keskustelu hallituksessa siitä työsuojeluilmoituksessa kun siitä päätitte ja mitä pukarit teki?
Olli kirjoitti 08.02.2011 - 12:59
Talous on kuralla, silloin tarvitaan häämäviä ajatuksen sivuraiteille vieviä sirkusjuttuja. Blasieholmankadun (tai olkoon nyt vaikka Purukadun) pysäköintikielto? Pitääkö tämmöisestä asiasta keskustella hallituksessa! Lillukanvarsia.
Anonyymi kirjoitti 08.02.2011 - 13:26
Yksinkertaiset asiat hauluaa hoitaa kaikki vaikeita asioita ei kukaam
siihen riitti kirjoitti 08.02.2011 - 13:35
ajatuksia mutta kiusaamisasiaan ei.
Kaupungin talous on kirjoitti 08.02.2011 - 14:04
nyt pelastettu ja K.KOSKENKAAN palkan korotuskaa ole turha,kun 1000 € eläkkeen 15%verosentti nousi 1.2 alussa 21%:tiin kannattaa nyt oikein hurrata HURAA HURAA HURAA
Harto Forss kirjoitti 08.02.2011 - 14:27
Ei minulla mitään suhteellistavaalia vastaan ole. Tarkoitin vain sitä, että ilmapiiri ei ole kovin hedelmällinen ellei pienet puolueet saa edustajia muuten kuin suhteellisilla vaaleilla. Tällöin ei tule suhteellista edustusta hallintoelimiin sillä jokainen kohde käsitellään erikseen ja pieniin ei edustusta tule kuin suurista puolueista. Työsuojeluasiassa Koski ja Aaltonen jääväsivät itsensä. Ei taidettu keskustella lainkaan.
Suhteellisuus kirjoitti 08.02.2011 - 14:37
Miten niin pienet puolueet eivät saa paikkojaan ilman suhteellisia vaaleja? Te saitte sopimuksen mukaiset paikkanne ja Kokoomuksen/Perussuomalaisten listalla oli sopimuksen mukainen paikka PS:n Nummelle. On aivan eri asia, jos joillekin omien latujen hiihtelijöille ja salarakkaille ei sopimuksen mukainen paikkajako kelpaa, vaan pitää suhteellisella vaalilla välttämättä saada joku puolueisiin kuulumaton vapaahiihtäjä Aaltonen hallitukseen!
pitääkö olla kirjoitti 08.02.2011 - 15:03
jonkun puolueen jäsen
että voi istua hallituksessa? tuoko puolueen jäsenyys
lisäosaamista?
Anonyymi kirjoitti 08.02.2011 - 15:04
Miten se paikka Nummelle olis kuulunutkaan, kun hänen valtuustoryhmässään on vain 2 valtuutettua? Siinä valtuustoryhmässä, johon Aaltonen kuuluu, on kolme valtuutettua. Puolueilla ei ole näissä siirtymissä osaa eikä arpaa! Valtuustoryhmä on valtuustoryhmä vaikka olis ukko mustilaisia.
Euripides kirjoitti 08.02.2011 - 15:29
Kaupungin liikelaitoksiin, puhumattakaan osakeyhtiöistä, voidaan valita hallitukseen/johtokuntaan vaikka Kapkaupungista jäseniä, jos btarve vaatii. Esimerkiksi vesiliikelaitoksen jäsen voi hyvin olla joku insinööri Laitilasta.
Kaikella lailla ollaan menossa pois puoluevallasta
Suhteellisuus kirjoitti 08.02.2011 - 15:40
Juuri pienistä puolueistahan Harto puhui. Ehkä viittasi siihen, että paikkajakosopimus on tehty puolueiden kesken. Sitäpaitsi, aika sekavaa, kun persuilla kaksi eri porukkaa esiintyy saman, Perussuomalaisten valtuustoryhmän nimissä. Erikoista sekin, että osin puolueeseen kuulumaton porukkaa kaappaa vallan puolueen nimissä esiintyvässä valtuustoryhmässä. Selvyyttä kaivattaisiin.
Harto Forss kirjoitti 08.02.2011 - 15:43
En kirjoittanut mitään hallituksen valinnasta. Sinne ja 11 jäsenisiin lautakuntiin saamme edustajan ilman mitään sopimuksiakin suhteellisella vaalilla. Tarkoitin pinempiä elimiä. Niissä voi olla yhteensä vaikka 100 paikkaa ja silti pieni puolue ei saa niihin paikkaa kuin suurten armosta. Ei tarvitse hallituksen jäsenen olla minkään puolueen jäsen. En tiedä esim. Aaltosen puolue tilanteesta mitään. Kuinka moneen kuuluu tai kuuluuko mihinkään.
Kyllä kaupungin liikelaitoksiin voidaan valita edustaja mistä kunnasta vain ja ilman poliittista kantaa. Eipä vaan valita.
Euripides kirjoitti 08.02.2011 - 15:54
Totta on, mitä Forss sanoo: "eipä vaan valita". Puolueethan ne ovat mitkä käytännössä taustalla häärää. Persujen tilanteesta sen verran, että nyt "heillä" on kaksi ryhmää. Mutta valtuusto on valtuusto ja siellä on 44 henkilöä, jotka voivat olla asioista mitä mieltä haluavat. Jotkut noudattavat ryhmäpäätöksiäkin. Mielenkiintoinen on sellainenkin tilanne, että jos 15 henkinen valtuustoryhmä äänestää takahuoneessa "ryhmäpäätöksen": 8-7 !
Silloin jää 7 valtuutettua puristamaan nyrkkiä taskussaaa.
Anonyymi kirjoitti 08.02.2011 - 16:01
No nyt menee mielenkiintoiseksi. Aluesanomien sivuille pääsee tuosta oikealta klikkaamalla
Matti Ankelo kirjoitti 08.02.2011 - 16:04
Hieman harhaanjohtavaa tietoa Hartolla. Paikkajakosopimusten avulla pienet puolueet ovat saaneet sellaisiakin paikkoja, jotka niille eivät suhteellisuuden mukaan kuulu. Onko se sitten "suurten armoa" vai avarakatseisuutta?
Ei pidä viimeinen lausekaan ihan paikkaansa. Sataman johtokunnassa on Kokoomuksen mandaatilla puolueeseen kuulumaton asiantuntijajäsen.
suurten avarakatseisuus kirjoitti 08.02.2011 - 16:43
loppui 31.1 olleessa valtuuston kokouksessa. ankelo tietää tämän ja paikkajakosopimuksista saa tehdä lennokin.
Anonyymi kirjoitti 08.02.2011 - 16:56
vai ei kaupunginhallituksella ollut mitään sanottavaa, kun Uuttakaupunkia tiedotettiin kyseenalaisella tavalla maailmankartalle... no, sama ukkoporukka muutamalla mamsellilla varustettuna. Todellinen kumileimasin.
Harto Forss kirjoitti 08.02.2011 - 17:26
Ankelo kirjoittaa, sataman johtokunnassa on kokoomuksen mandaatilla asiantuntija jäsen. En ole mielestäni ollut tästä erimieltä. Lauta- ja johtokunnissa on varmaan paljonkin puolueisiin kuulumattomia jäseniä. Puolueen mandaatilla kuitenkin ovat ja varmasti ajatusmaailmaltaan kyseistä puoluetta sympatisoivia. Valitseva puolue kutsuu heitä asiantuntijoiksi. Kuulostaa hienommalta ja varmasti monet asiantuntijoita ovatkin kuten myös moni jäsenkirjan omaava. Paikkasopimuksessa jotkut ovat saattaneet saadakin ylimääräisiä paikkoja, ei avarakatseisuutta vaan omanedun tavoittelusta. Paikkoja jaetaan myös sopimuksen ulkopuolella.
Mitä ihmettä hallituksen olisi pitänyt lausua työsuojeluasiassa? Eino Leinoako? 3 henkilöä on tehnyt ilmoituksen työsuojelu toimikunnalle. Tämä on lähettänyt ilmoituksen Lounais-Suomen aluehallintovirastolle toimenpiteitä varten ja tiedoksi hallitukselle. Hallituksella ei ole ainakaan tässä vaiheessa osaa eikä arpaa asiassa.
Eino Leino kirjoitti 08.02.2011 - 17:36
Kysy Forss vaikka itseltäsi, miksi tiedotit keskeneräisen työsuojeliasioan maailmalle?
Harto Forss kirjoitti 08.02.2011 - 17:39
Sen verran noista ryhmäpäätöksistä, ne saattavat kääntää valtuuston enemmistöt päälaelleen. Tilanne saattaa olla se, että jonkin puolueen äänestyksessä vähemmistöön jäänyt porukka äänestäessään omanmielensä mukaan kääntäisi päätöksen toiseksi. Etunsa ovat ryhmäpäätöksilläkin tuovat,
vakautta päätöksentekoon.
Harto Forss kirjoitti 08.02.2011 - 17:43
En ole tiedottanut työsuojelu asiaa. Olen siitä kirjoittanut hyvin vähän ja vain sen mikä on tullut jo muuta kautta tietoon.
Mitä siinä pitää kirjoitti 08.02.2011 - 17:52
rääkyä,kun variksenpoika,jäsenkirja taskuun ehdokkaasi seuraaviin kunnallisvaalein tulee silloin mieleiset päätökset ja torin kulmilla saa sitten kehuskella minä sen asian hoidin.Täytyy vain ihmetellä sitä hoitaako nämä polittiset päättäjät kuntalaisten vain ryndereiten asioita nyt ainakin näyttäisi,että numero yksi on rynteri.Ainakin ennen vaaleja jokainen ehdokas puolueeseen katsomatta imoittaa ajavansa+ hoitavansa kuntalaisten etuja,kenen kuntalaisen kysyn vaan
Eino Leino kirjoitti 08.02.2011 - 17:56
Nyt näyttää siltä, että työsuojeluasiaa ei tiedottanut kukaan. Tarkoitin tietysti, KH siitä kuitenkin on vastuussa. Tuskin Ryösä ja Parviainen uskoivat tällaiseen ilotukseen joutuvansa.
Harto Forss kirjoitti 08.02.2011 - 19:03
Mites hallitusta tähän nyt niin kovin yritetään saada vastuuseen? Hallitukselle on ainoastaan tiedotettu asiasta. Päätöksenteko ja muu siihen liittyvä hoidetaan aivan toisaalla.
Anonyymi kirjoitti 08.02.2011 - 19:31
Olisitte vaan sanoneet, että miksi helvetissä piti keskeneräinen asia toitottaa maailmalle. Nyt siitä tuli kestouutinen, Turkkarikin varmaan saa taas viikon päästä oikein jymyuutisen. Tiedän sen jo nyt.
Ei hallitus vastuussssa kai olekaan, mitä nyt Wala vähän tiedotti oikein luvan kanssa. Vai käskykö se oli?
KH:ta pitäisi kiinnostaa kaupungin imago, vaikka ei muu kiinnostaisikaan tässä asiassa
Anonyymi kirjoitti 08.02.2011 - 19:51
Mistäköhän se imagon pilaaminen oikein lähti liikkeelle?
Eino Leino kirjoitti 08.02.2011 - 20:03
Ei ainakaan blogeista. Kuka niitä nyt luki? Muutama ukilainen kunnallispoliitikko. Nyt niitä luetaan laajemmallakin. Jos laskuriin on luottaminen, Javalla kävi yhden päivän aikana 400 ihmistä. Tai yhteys tuli 400:sta koneesta.
Sillä on parempi levikki jo kuin U:gin sanomilla
Anonyymi kirjoitti 08.02.2011 - 20:47
Mitäs se auttaa jos jälkeenpäin sanoo ettei saisi kertoa. Eikös suomi ole vapaa maa. Ei hallituksella ole valtaa jotain kieltää yksityisiltä ihmisiltä. Eikös tommonen allaoleva pitäisi ensin saada kiellettyä. Tosi törkee kunnianloukkaus.
Istua nyt ainoana ajattelijana jonkin lehmän ulkoiluttajan vetämässä virkamiehiä nuolevassa tuppisuuporukassa.
Oli munieni elämys, kirjoitti 08.02.2011 - 20:50
elämäni munaus sanoi renkipoika,kun joutui elatusmaksua maksamaa.
kommentaattori 20:47 kirjoitti 08.02.2011 - 20:58
Koeta nyt pöljä tajuta, että se ei ole kunnianloukkaus! kiusataanko sinua nyt sillä?
Olli kirjoitti 08.02.2011 - 21:24
Kunnianloukkaus tässä työsuojeluasiassa on se, että kesken oleva asia tiedotettiin ilman yhteydenottoa Javaan ja Juhaan, ja samalla se, että työsuojelutoimikunta meni arvioimaan härinnän olevan törkeä, ja että asianoaisten työssä jaksaminen oli jo kärsinyt. Toimikunta ikäänkuin istui oikeutta. Luultavasti Java ja Juha huomioivat tämän.
Olli vielä kirjoitti 08.02.2011 - 21:38
Harto: "Mites hallitusta tähän nyt niin kovin yritetään saada vastuuseen? Hallitukselle on ainoastaan tiedotettu asiasta."
Hallitus on kaupunginjohtajan lähin esimies (työnanataja jos niin halutaan tulkita). Saatuaan tiedon tulevasta työsuojeluilmoituksesta halllituksen (24.1.) olisi pitänyt viheltää peli poikki ja antaa tarkat ja tiukat ohjeet asian tiedottamisesta viikon kuluttua (31.1.) kokoontuvalle työsuojelutoimikunnalle. Jos joku halusi tiedottaa, se on toinen asia, ei siinä mitään, toimmittajat tekevät mitä tekevät, muun muassa jymyuutisia, oikaistavissa olevia virheitä ja kirjoitusvirheitä.
Tiedotusmokan seurauksia ei voi siivota, ja ne ovat arvaaattomia. Harto, jos hallitukselle tiedotettiin (24.1.), miksi se seisoi tumput suorina?
Anonyymi kirjoitti 08.02.2011 - 21:46
Mielenkiintoisia kysymyksiä ja kommentteja Ollilta. Ei tosin voida Harton piikkin laittaa tiedottamista. Tämä on isojen puolueiden asia ja viime kädessä sen, joka on tiedottanut.
Olli kirjoitti 08.02.2011 - 21:59
Hyvänen aika: hallituksen "olisi pitänyt viheltää peli poikki ja antaa tarkat ja tiukat ohjeet asian tiedottamisesta viikon kuluttua (31.1.) kokoontuvalle työsuojelutoimikunnalle". En laita Harton piikkiin yhtikäs mitään, Harto ei ole kaupunginhallitus. Hallitus olisi voinut ohjeistaa ts-toimikunnan pitämään homman hanskassa. Tapahtunut koreografia on kyllä tiedossa, ei siitä sen enempää kuin mitä Wala kertoo AS:ssä.
Anonyymi kirjoitti 08.02.2011 - 22:43
Tässä sitä sitten ollaan. Ei mennyt ihan kaupunginjohtajan ohjeiden mukaan. Luin Uudenkaupungin sanomista (kolumni) vuonna 2009 tammikuussa, että uusien luottamusmiesten pitää tehdä kuten kaupunginjohtaja käskee/opastaa.
Sitten luin, että kaupunginjohtaja oli vihjaissut, että polliisi on mahdollista saada paikalle, jos lautakunnissa keskustelu menee liian tiukaksi.
Tätä en lukenut U:gin sanomista, koska sen tiedottamispolitiikka on valjastettu yhteen linjaan. Nyt sitten on huudettu poliisia ja työsuojelupiiriä johtajien kiusaamisen takia. Hyvä että tavalliset työntekijät kaupungin palveluksessa sentään voivat hyvin?
Vai tarvitaanko pian palokuntaakin.
Anonyymi kirjoitti 08.02.2011 - 22:55
Avoimmuuden perään huudetaan blogeissa, mutta kun avoimmuutta saadaan ei se enää olekkaan kivaa. Ei tietenkään kun itsellä on paskat housuissa.
Anonyymi kirjoitti 08.02.2011 - 23:03
Ei laittomasti toteutettu avoimmuus ole kenenkään etu. Eniten ihmetyttää, kun niistä tänne tulevista yrittäjistä on pidetty niin paljon meteliä, kuinka nyt käy, kun KJ itse päästää maailmalle tällaista viestiä? Ai niin, se taisi ollakin KH:n puheenjohtaja?
Anonyymi kirjoitti 08.02.2011 - 23:04
Ei Juhalla ja Javalla ole millään lailla paskat housuissa, jos heitä tarkoitat.
Harto Forss kirjoitti 09.02.2011 - 05:43
Kyllä maalla ollaan viisaita, kun merellä käy vahinko. Miten se olisi asiaa auttanut, jos ts-tmk:lle olisi annettu ohjeet tiedottamisesta? Asiasta kerrottiin paljon ennen ts-tmk:n kokousta. Kyllä kj:lläkin on yksityisyys ja sen tuomat oikeudet. Ei hänen yksityiselämäänsä hallituksen pidä eikä voi ohjeistaa. Uskooko joku ettei asia tule julkisuuteen hallituksen kiellolla? Huhuja olisi varmaan lentänyt pilvin pimein. Nyt mielestäni tiedetään totuus siitä mitä on tekeillä. Tiedottaminenhan on ainoa asia jota hallitus olisi voinut ohjeistaa. Ilmoituksen tekemistä ei demokratioissa estetä ja ts-tmk:lla pitää olla oikeus itsenäiseen käsittelyyn. Muiden määräykset ovat diktatuuria.
Olli kirjoitti 09.02.2011 - 07:42
niin juuri, Harto. Kj:lla on yksityisyys, ja nyt kävi niin että hänen alentunut työssä jaksamisensa (työkykynsä) tiedotettiin, ja kerrottiin että se johtuu törkeästä häirinnästä. Ne ovat yksityisasioita, joista (vaikutuksineen) samalla on huolestunut myös koko työyhteisö. Etkö ole huomannut että yksityinen ja julkinen ovat naimisissa keskenään?
Anonyymi kirjoitti 09.02.2011 - 08:44
Rake kertoo toisen toimittajan vastanneen hänen hallituksen pj:lle esittämäänsä kysymykseen. Kerroit Harto taannoin polttaneesi päreesi hallituksen kokouksessa samanlaiseen käyttäytymiseen ja päällepuhumiseen. Joko saat käyttää puheenvuorosi ilman häirintää?
Harto Forss kirjoitti 09.02.2011 - 08:58
Toisinaan, toisinaan taas ei.
TARMO kirjoitti 09.02.2011 - 09:53
- tiedottaminen taitaa olla taitolaji, joko tietoa annetaan liian vähän tai jopa liikaa, liian aikaisin tai myöhäään.... ei koskaan oikein, kun sitä jälkikäteen arvioidaan.
- OLLI on kyllä oikeassa siinä, että KHALL on se, joka vastaa hallintosäännön 5 §:n nojalla kaupungin keskitetystä tiedottamisesta ja on mm. hyväksynyt v. 2004 viestinnän ohjeet (löytyvät U:gin nettisivuilta ). - Noita johto - ym. sääntöjä olisi hyväksi joskus käydä vilaisemassa muistin virkistämiseksi - vaan taitaa olla enemmänkin esittelijän /virkamiehen hommia muistaa ne tosi paikan tullessa ....
keksippäs viileän aamun iloksi kirjoitti 09.02.2011 - 10:07
harto miksi keskeneräinen asia piti tiedottaa ennen toimikunnan kokousta vai oliko lehtijutut kuiteskin se ykkösasia?
unohtus kirjoitti 09.02.2011 - 10:09
että tiedotettaanko muittenkin työsuojeluasiat etukäteen lehdille ennen tämän toimikunnan päätöstä?
Harto Forss kirjoitti 09.02.2011 - 10:47
Mitä ihmettä tästä nyt minun kimppuuni käydään. Kysykää Walalta tai Koskelta. Minulla ei ole mitään tekemistä tiedotuksen kanssa.
Anonyymi kirjoitti 09.02.2011 - 11:05
Täällä on tietenkin hyvä paikka käydä keskustelua tiedotuksesta, mutta Harton syyllistäminen ja vastauksen vaatiminen häneltä tiedotukseen liittyvistä seikoista ei ole asiallista. Luin viestintäsäännön. Ei sen perusteella voi yksioikoisesti sanoa mitään kohtaa rikotun. Tulkintaa tietysti löytyy vaikka minkälaista. Ei Wala mielestäni ole kertonut hallituksen keskustelusta vaan erikseen menossa olevasta asiasta johon hän on saanut Kosken luvan. Aika ihmeellistä on toimittajataustaisten henkilöiden kommentointi avointa tiedotusta vastaan. Vielä kysymys, Aaltonen ja Valkonen ovat ilmeisen ahkerasti tiedottaneet asiasta. Onko heillä hallituksen lupa? Selitys ei ole, että he rikkovat jo rikottua sääntöä. Ei rikkomuksella ole tällaisia seurauksia. Miksi puhutaan vain tiedotuksesta? Miksi ei itseasiasta?
Anonyymi myös kirjoitti 09.02.2011 - 11:18
Osuit naulankantaan! Miksi ei puhuta itseasiasta?
Olli kirjoitti 09.02.2011 - 11:18
Onko kimppuun käymistä, jos puhume siitä, että hallituksella on tiedotusvastuuta. Olethan hallituksen jäsen. Hallituksella oli mahdollisuus, mutta kaikki olivat tuppisuita.
Olli vielä, kirjoitti 09.02.2011 - 11:23
Anonyymeille: vai vastaan avointa tiedotusta! Vakka, kansi ja klapsaus! Mitä me kenenkään työkyvystä puhuttaisiin!
Anonyymi myös kirjoitti 09.02.2011 - 11:32
Ollille. Ei työkyvystä, vaan käytöksestä.
VASTUUNPAKOILIJA .... kirjoitti 09.02.2011 - 11:34
- ettei KH:n jäsen näköjään edes tiedosta, onko KHALL jostain asiasta tai päätöksestä vastuussa. - Eli kollektiivista vastuuta ei ole - ei ainakaan negatiivisista asioista .......toisin päin se kyllä näkyy siinä, että KH:n jäsenet ottavat mieluusti kunniaa jostain onnistuneesta hankkeesta, vaikka sen aikaansaamiseen heillä ei kovin isoa roolia olisikaan....
hups kirjoitti 09.02.2011 - 11:47
Mutta voiko siinä samalla tiedottaa syylliset, kun perää oman työssä jaksamisen puolesta? Eihän syyllisiä ole edes nimetty. Sitä Ollikin kai tuolla alkupäässä tarkoitti
Anonyymi kirjoitti 09.02.2011 - 11:48
Voi apua tätäkin matalaotsaista kohkaamista! Pari itsensä mukamas avoimen tiedottamisen esitaistelijoiksi kohottanutta häirikköä parkuu nyt kätyreineen sitä, että joku rohkeni heiltä lupaa kysymättä kertoa mittansa tulleen täyteen jatkuvasta solvaamisesta ja häirinnästä sekä ryhtyneensä asian suhteen lain mahdollistamiin toimiin! Tsemppiä vainon kohteiksi joutuneille virkamiehille!
Anonyymi kirjoitti 09.02.2011 - 11:55
olen joidenkin, tai jonkun jaksamisesta vähän sitä mieltä, että taitaa taustalla nauraa paskaista naurua. Kysehän on siitä, että ehdoton valta on kyseenalaistettu, ja myös luurangot kaatuilee kaapista.
Anonyymi kirjoitti 09.02.2011 - 12:10
Kommentoija 11:48! On se kauheata kun joutuu vainon kohteeksi. Jos ryhtyy lain mahdollistamiin toimiin, olisi myös itse syytä toimia laillisesti. Uudenkaupungin oma työsuojeluorganisaatio ei toiminut oikein. Kenen käskystä?
Anonyymi kirjoitti 09.02.2011 - 12:27
"Myöskään pelkät juridiset ja järkiperäiset perustelut eivät yksin riitä kiusaamisen kitkemiseen. Tutkimusten mukaan tarvitaan myös moraalia, solidaarisuutta, vanhanaikaisia käyttäytymissääntöjä ja anteeksi pyytämistä."
http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2011/02/tyopaikkakiusaamisesta_vastuussa_koko_tyoyhteiso_2348456.html
Onko Java ja Juha värillisiä? kirjoitti 09.02.2011 - 12:50
En kyllä vieläkään näe että valtuutettujen arvostelemat johtavat virkamiehet olisivat tulleet työpaikkakiusatuiksi. Eivät valtuutetut ole ole sopimussuhteessa kaupunkiin. He tekevät omaa työtään, joskus ankarastikin arvostellen...kuten eräässä oikeuden ennakkopäätöksessä luki. Heillä on siihen oikeus. Muutenhan ei tarvittaisi vaalejakaan.
Näin se asia todennäköisesti työsuojelupiirissäkin koetaan. Sen jälkeen Uki saa selvittää sotkunsa itse. Se olisi tervetullut prosessi. Ehkä pitäisi perustaa joku "katumusneuvosto" Ruandan ja Etelä-Afrikan tapaan.
Onhan kyseessä täälläkin rasismi (persurasismi)
edelliseen kirjoitti 09.02.2011 - 13:05
... ei kun se olikin "totuuskomisio"
Harto Forss kirjoitti 09.02.2011 - 13:35
Silloin kun Koski informoi hallitusta ts-tmk:lle jätetystäilmoituksesta, ei oltu tuppisuita. Kokouksen päätteeksi saamme usein informaatiota, koskaan ei ole keskusteltu siitä miten asiasta informoidaan. Kaikille on selvää, että kokouksesta kerrotaan vain päätökset.Mielestäni on myös selvää etteivät asiat joista kerrotaan ole missään tiedotussulussa. Useimpien asioiden kohdalla se ei ole edes mahdollista. Asioista voivat kertoa omaltapuoleltaan ne joita asia koskee. Vastuuta kannetaan silloin, kun vastuuta on.
Anonyymi kirjoitti 09.02.2011 - 13:44
.. niin kun ensin saavat lukea ne lehdistä. Onnkesi Juha ja Java saavat myös palstatilaa. Näin sitten kai toimitaan, vuorotellen.
Bumerangi kirjoitti 09.02.2011 - 14:11
Bumerangi
Anonyymi kirjoitti 09.02.2011 - 14:38
tarkoittaako bumerangi kiusaamisvalitusta?
Onko teillä siellä kirjoitti 09.02.2011 - 16:00
UUDESSAKAUPUNGISSA jokinlainen johtamispandemia tosi naurettava koko juttu.Luetuna näitä kirjoituksia, arvostelut ovat kyllä kovat johtavaa herraa kohtaan mutta ei kyllä täytä mitään työpaikka kiusaamisen vaatimuksia.Taitaa teidän omankylän tuttipullopojalla vähän aivoissa jokin ihmeellinen neste on kuumennut liikaa.
Onneksi ei ollut kirjoitti 09.02.2011 - 16:45
nykyisin muotiintulluttu sexsuaalista häirintää,sevielä siitä puuttuu.
Anonyymi kirjoitti 09.02.2011 - 18:16
Eihän tässä jutussa ole kuin häviäjiä
Anonyymi kirjoitti 09.02.2011 - 19:11
Näin on. Ugin asioiden hoito on mennyt retuperälle. Eikä se ole yksin sen syy, että valtuustossa on repijöitä. Niin on aina ennenkin ollut. Enempi on syynä se ettei ole hallitsemaan pystyviä. Demarit on ollut pitkään ugin johtava puolue ja on edelleen. Siellä vaan on nyt kykenemätön johto. Puolueesta on tämän vaalikauden aikana eronnut 2 valtuutettua ja olen kuullut monen nykyisen valtuutetun saaneen tarpeekseen eikä lähde enää ehdolle. Puolueen johdossa toimii henkilöitä joilla ei ole mitään omaa linjaa eikä kykyä hoitaa yhteistyötä mihinkään suuntaan, ei linjakkaasti eikä muutenkaan. Porvareilla on nyt tuhannen taalan paikka ottaa kaupunki haltuunsa. Persut ovat vaan niin linjattomia ettei nyt ole mahdollisuutta selkeään yhteistyöhön. Seuraavien vaalien jälkeen tätä ongelmaa ei ole. Demarit tulevat kärsimään roiman tappion seuraavissa vaaleissa ja tulevatko vassaritkaan enää tyytymään demarien tylytykseen. Meillä on toivoa paremmasta.
Meillä on toivoa paremmasta.  kirjoitti 09.02.2011 - 19:42
kun kokoomus ottaa vaalivoiton vai? Tuosta en niin tuulettelisi vielä.
just juu kirjoitti 09.02.2011 - 19:55
Kh:n puheenjohtaja on linjassa, etulinjassa
Anonyymi kirjoitti 09.02.2011 - 20:09
Tyhjiöillä on tapana täyttyä. Ugissa on nyt selkeästi valtatyhjiö. Demarit sitä eivät ukkoutuneellaan porukalla pysty täyttämään. Vassareilla on tällä hetkellä hyvät henkilöt, mutta vanha epäluulo pitää sen niin pienenä etteivät he pysty demareiden tappiota täyttämään. Persut nousee muualla, eivät kuitenkaan niin paljoa, että sillä noustaisiin valtaa pitäväksi puolueeksi. Eikä ainakaan ugissa. Täällä on niin pasmat sekaisin eikä vallankäyttöön pystyviä henkilöitäkään ole. Ei ole muita vaihtoehtoja kuin porvarienvalta. Ei kokoomus yksin vaan yhdessä kepun kanssa.
Anonyymi kirjoitti 09.02.2011 - 20:19
kari nauraa katketakseen teidän valtapuheillenne
Terveisiä vain täältä kirjoitti 09.02.2011 - 20:27
Mynämäeltä tulin minäkin hämmentämään teidän johtajien keittäneet soppaa aivan piruuttani.Ja kysynkin mitenkä valtuutetut voivat olla TYÖPAIKKAKIUSAAJIA,kun eivät ole missään työsuhteessa kertokoon nyt sitten joku teidän viisaista miten blokikirjoituksen kirjoituksella voidaan määritellä KIUSAAJAKSI.Haetaanko tällä lehtien palstoille annetuilla haastatteluilla jotakin?????? vain onko jokin pätemisen tarve tulla ememmän julkisuuteen.Naurettavaa koko Kosken ja Valan tiedottaminen lehdistölle eiköhän asiota olisi ensin täytynyt selvittää omassa piirissä ja sitten vasta tuodata julkisuuteen, eihän kukaan tervejärkinen moiseen tiedottamiseen syyllisty.
Maskun makkara kirjoitti 09.02.2011 - 21:41
Tais olla itse Mynämäen pääpersu asialla. Pilkut ym olivat sen verran hakusessa,asiasta puhumattakaan, että Seon baarissa on hankittu pätevyys tulla tänne kirjoittelemaan.
Terveisiä Naurun tasavallasta kirjoitti 09.02.2011 - 22:24
Täälläkin seurataan mistä paikallinen persu seuraavan kommenttinsa lähettää.
Anonyymi kirjoitti 09.02.2011 - 22:27
Joillakin henkilöille on ainostaan tärkeätä, että pilkut ja pisteet on paikalla niin sillä saadaan ongelmat ratkaistua.En yhtään ihmettele jos asiat on sekaisin näiden pilkun??????takia, joille vielä annetaan valtaa.
Mitä suomenkielen opettaja tietää lakipykälistä tai yrittämisestä????????????
Monella kovalle johtajalla on sihteeri tai neuvonantajat jotka kirjoittavat tekstin.
Eipä näytä tällähetkellä vilkut kirjoitti 09.02.2011 - 22:43
sekä välkyt olevan Tuppukylän johtajilla oiken kohdallaan.
Anonyymi kirjoitti 10.02.2011 - 08:47
Tuolla edellä on pari hyvää analyysi kommenttia. Olen niiden kanssa samaamieltä ja tarkentaisin senverran, että demareilla tulee olemaan tiukkaa ensivaaleissa saada 10:tä valtuutettua. Joten eiköhän kaupungin asioita päästä parin vuoden kuluttua hoitamaan järjellä.
MIELESTÄNI kirjoitti 10.02.2011 - 09:28
vanhatparrat taitavat olla demareiden takapiruina.
Anonyymi kirjoitti 10.02.2011 - 11:53
Kyllä demareista tulevat lähtemään epävarmat äänestäjät. Mihion ne sitten menevät? Kokoomus, persut ja vassarit tulevat saamaan osansa. Kepu tuskin yhtään.
Anonyymi kirjoitti 10.02.2011 - 14:21
MTV3: Perussuomalaisten ja Sdp:n kannatus tasoissa
Ugin gallup näyttäisi demareiden osalta vielä synkempää, onhan heidän kannatuksensa täällä ollut tavanomaista suurempaa. Nykyiset ugin demaripamput ovat muuta maata kyvyttömämpiä joten eiköhän täälläkin ala näkyä kissanpoika ilmiö.
Outoa kirjoitti 10.02.2011 - 16:31
Miksi Forss on siirretty Ugin Veden hallituksen edustajan paikalta merkityksettömään Maaseutu ltk:n ja hänen paikkansa annettu Mauri Rostenille jolla on jo ennestään merkittävä paikka.
Nimesi
Sähköpostiosoitteesi (ei näytetä yleisesti)
Kotisivusi osoite
Muista tietoni selaimen evästeessä seuraavia kommentointeja varten
Seuraa tähän kirjoitukseen tulevia kommentteja (mikä tämä on?)
Kommentti
Voit käyttää kommenteissasi seuraavia HTML-elementtejä: a, b, i, u, code
Viimeksi luetut

Tällä palstalla pidän viisi viimeksi lukemaani kirjaa ja annan niille hymiöitä mieltymykseni mukaan 1-5:een. Taiteellisesta vaikutelmasta minun kyvyilläni ei pysty hymiöitä jakamaan.

Åsa Schwartz: NefilitHymyHymyHymy

Hyvä dekkari ja mikäs muu kuin ruotsalainen. Schwartzin kolmas kirja, mutta vasta ensimmäinen suomennettu. Miten paljon Ruotsissa hyviä dekkareita onkaan, kun näköjään kaikkia ei ole suomennettukaan.

James Pattersson: Pahan  kidassaHuuto

Kirjasto oli kuukauden kiinni ja hyllyt on vähän tyhjiä kaikkien varautuessa kuukauteen. Käteeni osui jälleen mitä raain amerikkalainen dekkari. Ihmisiä tapetaan melkein joka sivuilla. Raadellaan ja veret juodaan. Ratkaisukin on venytetty 3-kerroksiseksi.

Antonio Hill: Kuolleiden lelujen kesäJalka suussaJalka suussaJalka suussa

Hill on espanjalainen ja koulutukseltaan psykologi ja sen kirjasta huomaa. Tavanomaisesta poikkeavaa, mielenkiintoista tarinaa alusta loppuun.

Vikas Swarup: Syyllisten seurueNolostunutNolostunutNolostunut

Eksoottisen maiden kirjailijoiden teoksia on mukavaa lukea. Tämä on intialainen dekkari. Juoni on monisäikeinen ja niitä viedään eteenpäin kertomalla luvuissa eri säikeistä. Lopulta sitten kaikki johtavat yhteen tapahtumaan. Kastilaitoksen Intiassa on valtava ero ylemmän ja alemman kastin välillä. Tässä nekin lopulta sekaantuvat.

Wilbur Smith: Vaaran vesilläKlink Klink (raha)

Tyypillinen amerikkalainen dekkari. Raakuutta, rahaa ja "rakkautta" ylenmäärin. Aioin kirjoittaa, että kuka tällaisia lukee, niinhän tein minäkin. Tosin tähän meni viikko ja erittäin väkinäisesti. Jätän harvoin kirjaa kesken ja nyt oli lieventävänä asianhaarana, että kirjasto meni kuukaudeksi kiinni enkä paljoa ole lukemista varannut.

 

Yhdistykset
Laskuri