Kojelauta |  Seuraa blogia |  Lisää blogeja |  Luo blogi! | 
Anna bloggaajalle lahja | Sivun alkuun | Seuraa blogia | Ilmoita blogista
Kirjoittaja

Uudenkaupungin asioista kirjoittelen ehkä vähän myös muustakin mikä ainakin itseäni kiinnostaa. Olen Harto Forss. Eläkeläinen, entinen Kemiran Ugin tehtaiden pääluottamusmies. Nyt kun aikaa riittää niin kunnallisessa vaikuttamisessa olen myös enemmän mukana. Tällä hetkellä olen valtuustossa ja hallituksessa.

Esa Kaitila

Massa- ja paperiteollisuuden tuotantomäärät per työntekijä ovatkin Suomessa maailman kärkeä. Eroa saksalaisiin, itävaltalaisiin ja ruotsalaisiin on lähes 30 prosenttia.

Paperiliitto

Alf Rehn

Kukaan ei halua olla sosiaalidemokraattien puoluesihteeri. Kukaan ei halua olla keskustan puheenjohtaja - paitsi Paavo Väyrynen. Ja hänkin sanoo suostuvansa hoitamaan tehtävää vain, koska kukaan muukaan ei siihen kykene.

Turun Sanomat



Roope Lipasti

Norjassa massamurhaaja Breivik todettiin toisessa mielentilatutkimuksessa syyntakeiseksi, ja hänet voidaan siis tuomita vankilaan. Sopii toki kysyä, että jos Norjassa terveet ovat tuollaisia, niin millaisia ne hullut mahtavat olla.

TS Extra

Jälkimaku

VR Groupun turvallisuusjohtajana aloittaa kesäkuun alussa. Rauno hammarberg, joka on tähän asti toiminut Nokian turvallisuusjohtajana. on sitä aikoihin eletty: VR on jo kiinnostavampi työnantaja kuin Nokia.

Turun Sanomat

Jälkimaku

Maailman ohuimmat kirjat-sarja on saanut uusia teoksia: Stephen Elopin saavutukset Nokian johdossa ja Perussuomalaiset huumorin helmet.

Turun Sanomat

Kommuunisti

Kukaan ei ole velvoittanut yksityistä puolta vastaamaan päivystyksestä, terveydenhuoltohenkilökunnan koulutuksesta ja vaativien sairauksien erikoissairaanhoidosta. Kukaan ei vaadi toisin kuin bussiliikenteessä ottamaan myös kroonisia ja hankalasti hoidettavia, mutta vähemmän tuottavia tapauksia hoidettavaksi.

Keva




 

04.03.2011 - 06:52

 Esilämmittelyn jälkeen eka asia on Kalannin keskustan Pankkitien kaavamuutos. Työryhmä on nyt kokoontunut ja nyt esitetään kavoituksen käynnistämistä yleissuunnitelman pohjalta. Toisin sanoen 4 kerrostaloa. 

Sitten tehdään maakauppoja. Ensin ostetaan Santtionrannasta 2407 m2 hintaan 12 036€ sekä tontilla olevat 100 marjapuskaa 600€. Sairisissa vaihdetaan maata. Kaupunki myi sieltä runsas vuosi sitten 5,8 ha. Ostaja ei saanut alueelle rakennuslupaa. Olikohan tontti liian pieni? Nyt esitetään tontti vaihdettavaksi 9,6 h suuruiseen lähistöllä sijaitsevaan määrä-alaan. Saas nähdä saako ostaja nyt luvan aiotulle kesämökille.

Keväällä on jälleen ralli ja haetaan sulkulupaa. Joudun sitten taas olemaan päivän kotona. Minulta vaan ei kukaan lupaa kysele ilmoitetaan vaan, että tie on suljettu lähes koko päivän. Sitten on virkojen täyttölupia. Tällä kertaa haluttaisiin ottaa 2 lähihoitajaa, fysioterapeutti, sairaanhoitaja ja lääkäri.Kuntahankinnoille siirretään lisää hankintoja. Nyt ollaan siirtämässä tietohallintapalveluyksikön hankinnat. Johanna Hiltunen on pyytänyt eroa koulan varajäsenyydestä.

Terveyspalvelujen johtajan viran hakijoista esitetään 6:tta haastatteluun ja haastattelijat valitaan. Kunnan asukkaan aloite kotihoidontuen kuntalisästä. Ei esitetä käyttöön otettavaksi. Antolan aloite hyvinvoinnin ja terveyden edistämisestä esitetään toimeenpantavaksi. Samoin aloitteeni valtuuston kokousten televisioinnista. Cruselliin hankitaan lähetyslaitteisto, jonka hinta kaikkine tykötarpeineen ja asennuksineen on 13 000€, lisäksi homma vaatii 1 toimittajan jonka palkkaa varten varataan 2 000€. Laitteisto on käytettävissä kaikissa Crusellin tilaisuuksissa. Lähetys näkyy kaapeliverkossa. Lisäksi se nauhoitetaan ja lähetetään internetissä.  Tällöin se on nähtävissä koko maailmassa.

Ruorasen aloite tilan varaamisesta koulumuseota varten on saanut myös myönteisen käsittelyn. Mauri Konnun aloite varhaiskasvatuksen siirrosta sivistyspalveluun on sekin edennyt myönteisesti. Viime valtuuston kokouksessa tehdyt aloitteet lähetetään hallintokuntien valmisteltaviksi. Näin varsinaiset asiat.

http://uusikaupunki.fi/poytakirjat.html

Anonyymi kirjoitti 04.03.2011 - 08:56
Ralli se onkin varsinaista HINKU- politiikkaa, samoin kuin postimerkkikaavat. Tämä pitäisi myös saada julkisuuteen, jotta nähtäisiin miten sitä Hinkua toteutetaan. On myös perustuslain vastaista sulkea ihmisiltä maanteitä... eipä taida olla kaupunginhallituksen käsissä, jos joku protestoisi.
Mutta ei U:gissa koskaan mistään valiteta. Olen usein miettinyt, miten kesäasukkaat tuon rallin kokevat ? Mutta he ovat U:gissa muutenkin panttivankeina.
Anonyymi kirjoitti 04.03.2011 - 13:38

www.kylma.vuodatus.net
Anonyymi kirjoitti 04.03.2011 - 17:15
Murheenkryyni koulasta lähtee jo varajäsenetkin.
Kaupunki Maksajana kirjoitti 04.03.2011 - 20:25
Valtuuston kokous pitää olla nähtävissä kaapelitelevision lisäksi vain Uudenkaupungin kaupungin nettisivujen kautta, jos kaupunki on sen tilaaja. Yksityisen palveluntarjoajan kautta jaettu nettipalvelu ei tule kysymykseen missään tapauksessa. Julkisin varoin tuotettu palvelu jaetaan "nettiin" tilaajan verkkopalvelun kautta ! Pidähän Harto tästä huolen, sillä kaupunki on eri kuin jokin "Kalantiväylä".
Anonyymi kirjoitti 04.03.2011 - 20:43
Esim. näin
http://www.lappeenranta.fi/?deptid=18836
Olli kirjoitti 05.03.2011 - 00:41
Olen täysin samassa käsityksessä nimimerkki "Kaupunki maksajana" kanssa. Kalantiväylä on yksityinen osakeyhtiö, jonka ainakin kuuluu maksaa ohjelmasta. Netti-tv kaupungin sivuille maksaa noin 2.000 euroa, plus ohjelman tekeminen. Laitteistohinta on suuresti liioiteltu, nykyhinnoin. Ei muuta: säästetään!
Harto Forss kirjoitti 05.03.2011 - 07:16
Hyvä huomio, Kaupunki Maksajana. Laitteistojen hinnoista minulla ei ole mitään tietoa, enkä osaa edes hintoja etsiä sillä en tiedä mitä lähettämisessä ja tallentamisessa tarvitaan.
Kysynkin nyt kirjoitti 05.03.2011 - 09:18
ulkopaikkakuntalaisena sinulta Harto Forss henkilökohtaisesti,kun olet valtuutettu ja hallituksen jäsen seuraavaa.Mihin perustuu tämä K.Kosken perustelut säästöohjelmasta esittämällä 10€ käyntimaksun terveyskeskukseen?Mitenkä säästöä syntyy jos otetaan käyttöön uusimaksu?Esitänkin,että kannattaisi nyt jo ulkoistaa johtaminen ja valita henkilö joka osaa sekä tietää talousasioista etes oikeat termit.Koskikin voi kommentoita ja perustella esitystään aivan vapaasti.
Harto Forss kirjoitti 05.03.2011 - 11:14
En voi kenenkään puolesta perustella esityksiä. Kyllä tämä esitys oli aika erikoinen. Kunnan pitää ehdottomasti noudattaa lakia. Asetus puuttui, missä tarkemmin määritellään laki. Kyllä tässä vähintään harmaalla-alueella liikuttiin.
Anonyymi kirjoitti 05.03.2011 - 11:20
katselin tuossa perussuomalaisten maatalouspoliittista ohjelmaa ja tulin siihen tulokseen, että KEPU jää jo toiseksi. Perussuomalaiset ovat kaikkien puolella!
Anonyymi kirjoitti 05.03.2011 - 11:22
Niin sitä ennen vaaleja lupaillaan. Mielenkiintoista mitä tapahtuu, kun persut mitä ilmeisemmin tulee hallitukseen.
Anonyymi kirjoitti 05.03.2011 - 11:22
en ole havainnut kertaakaan, että kaupunginjohtaja olisi perustellut tekemisiään. Ei ole kyllä muutkaan demarit.
Anonyymi kirjoitti 05.03.2011 - 11:27
Ei taida kyvyt riittää niin vaikeaan juttuun kunhan peesaillaan.
Täytyy vain ihmetellä kirjoitti 05.03.2011 - 11:39
pienyrittäjänä tätä K.Kosken säästöleikkauksia jos maksujen korottamalla saadaan säästöjä,olisko syytä jo mennä tementiahoitoonkotiin.
harmaa emiiri kirjoitti 05.03.2011 - 15:04
Ei kai siinä yrittäjällä eikä kellään muullakaan omalla herneellään ajattelevalla pitäisi olla ihmettelemistä. Kyse on yksinkertaisesti siitä että ei ole kykyä eikä haluja muokata palveluja niin että niitä todella pystyttäisiin tuottamaan edullisemmin. Silloin jäljelle jää vain tämä viheliäisin vaihtoehto; lisätään ja korotetaan maksuja tarpeen mukaan jotta saataisiin alati paisuvat kulut peitetyksi. Ja ainakin tässä piskuisessa Suomen maassamme tätä konstia tuntuu olevan turvallista käytellä koska kansa hyväksyy lisäkustannukset kutakuinkin rutinoitta.
Harto Forss kirjoitti 05.03.2011 - 15:10
Pitäisikö alkaa tarkistella mielipidettään, kun on alvariinsa samaa mieltä. Krista Lähteenmäki on todellinen lupaus, kaikki hiihdot hienosti kykyjen ylärajoilla. Ei ollut tarvetta selitellä kapuloilla. Silloin kun voimat loppuu, vauhti loppuu on sitten ylä- tai alamäki. Lähteenmäen kanssa melkein samantason lupaus on Kerttu Niskanen. Viime vuoden loppu meni häneltä sairastellessa tai oliko se loukkaantuminen. Hienosti sieltä nousu, MM-kisojen ainoassa hiihdossa 8.
Anonyymi kirjoitti 05.03.2011 - 17:26
Helsingissä pidetty äärioikeiston johtajien kokouksen maksoi EU. Toisin sanoen puoluetukea meni tätäkin kautta ja kokoomuksen vaalimainokseen. Ei ole ihme, että kaiken maailman uusia maksuja tarvitaan.
Anonyymi kirjoitti 05.03.2011 - 17:29
Kevättä asennetaan... Odota
██████████████████░░░░░░░░░░░░░
57,9%
Anonyymi kirjoitti 05.03.2011 - 18:52
SÄÄSTETÄÄN JOS VALTUUSTON KOKOUKSIA LÄHETETÄÄN KAAPELIVERKOSSA. JOUTUUKO SELLAISETKIN HENKILÖT MAKSAMAAN NÄITÄ KUSTANNUKSIA JOILLA EI OLE MAHDOLLISUUS NÄHDÄ KOKOUKSEN KULKUA.MITENKÄ SE HYVITETÄÄN NÄILLE TALOUKSILLE, VEROPROSETTIAKO PIENENTÄMÄLLÄ?
Harto Forss kirjoitti 05.03.2011 - 19:41
Kunnalliseen rahankäyttöön kuuluu, että kaikki maksaa käyttää tai ei. Tällaisia ovat kaikki menot, ovat ne sitten sotea tai jonkun sivukadun kunnossapitoa. Mikäli internet tulee mukaan niin kovin vähäiseksi menevät ne jotka eivät kokousta näe. Aiemminkin kulut maksettiin vaikka kaapelia ei tule kuin vähemmistölle. En tosin tiedä miten laaja kaapeliverkko on.
Olli kirjoitti 05.03.2011 - 19:49
Eikö hallitus voi kilpailuttaa kokouksen kuvausta (ja editointia) kaupungin verkkosivuille? Yrittäjiä on muitakin kuin Kalantiväylä. Tää on ihan hyvä: http://www.lappeenranta.fi/?deptid=18836. Eikö tämä asia ole nyt sellainen ostopalveluasia?
Harto Forss kirjoitti 05.03.2011 - 19:54
Ilman muuta voi kilpailuttaa. Löytyykö muita halukkaita, on sitten jo toinen juttu. Tämä on ollut pitkään esillä, halukkaita ei ole ollut. Toivottavasti homma ei nyt sitten kaadu tai siirry pitkälle tulevaisuuteen. Kyllä tästä televisioinnista toistuvasti kysellään joten se tuntuu olevan suosittu lähetys.
Anonyymi kirjoitti 05.03.2011 - 19:58
Laittakaas vaan toimeksi. Riittävän pitkään on ollut jo väliä televisioinneissa.
Anonyymi kirjoitti 05.03.2011 - 20:17
mikä yrittäjä mahtaa olla kalantiväylä? ketä siellä on töissä ja pomona?
Reilu Peli kirjoitti 05.03.2011 - 20:58
Valtuuston kokousten kuvaus tulee kilpailuttaa ja valita edullisin. Onko tarjouspyyntöäkään tehty ? Nyt näyttää siltä että "kaveri" (= VSP) hoitaa ja selitetään että muita ei olisi kuitenkaan. Kilpailutuksen jälkeen tiedetään olisiko jokin muukin tarjonnut kuvauspalvelua. Samaa mieltä aikaisemman kommentin kanssa että se näkyy kaupungin nettisivujen kautta riippumatta kuka tai mikä ne kuvaa.
harmaa emiiri kirjoitti 05.03.2011 - 21:06
Mahtaisiko tämä selvittää asiaa yhtään?

http://www.vsp.fi/vsp-konserni/hallinto-ja-johto.aspx
Jorma Aaltonen, Ollille kirjoitti 05.03.2011 - 21:38
kai editointiryhmään kaupunginjohtaja valitaan, kun oli Kalantiväylänkin puuhamies?
Olli kirjoitti 05.03.2011 - 21:46
KU:
Kotihoidontuki on jäänne
Tutkimusaineistona kotihoidontuki on ollut otollinen, koska se vaihtelee kunnittain. Joissain kunnissa kotihoidontukea maksetaan enemmän kuin toisissa. Näin ollen kotihoidontuen niin sanottua ohjausvaikutusta voidaan tutkia suhteellisen vedenpitävästi.
Väitöskirjassa osoitetaan, että sadan euron korotus kotihoidontukeen vähentää naisten työllisyysastetta neljällä prosentilla. Miesten työllisyysasteeseen kotihoidontuella ei ole vaikutusta.
Kotihoidontuen taustafilosofiana on ollut, että yhteiskunta tukee 1-3-vuotiaiden lasten hoitamista kotona noin 300–500 euron suuruisella summalla kuukaudessa, jotta kunta säästäisi lapsen päivähoitokustannuksissa.
1990-luvun laman alla aloitettua järjestelmää perusteltiin aikanaan myös sillä, että työssä olevien määrää saatiin laskettua lamatilanteessa, jossa työssäkäyviä oli liikaa. Näin työttömyyttä saatiin hieman suitsittua.
Nyt tilanne on kuitenkin päinvastainen. Työssäkäyvien määrää halutaan kasvattaa, jotta tehty työura olisi pidempi.
–Tuki vaikuttaa suhteellisen paljon vanhempien työn tarjontaan, Kosonen toteaa.
Kotihoidontuki tuo yhteiskunnalle siten enemmän kuluja kuin säästöjä, koska saadut verotulot vähentyvät ja työurat lyhentyvät.
Tutkimuksessa huomautetaan lisäksi, että kotihoidontuki sotii myös tasa-arvonäkökulmaa vastaan. Vaikka lainsäädäntö on sukupuolineutraali eli laki sallii perhevapaat ja niistä maksettavat tukiaiset tasapuolisesti isille ja äideille, käytännössä kotiin jäävät aina naiset.
Näin ollen naiset kantavat myös kotona olemisen kustannukset: urakierto hidastuu, ammattitaito ja saatu koulutus rapistuvat, palkka ja palkankorotus jäävät saamatta. Samalla kasvaa naisen ja miehen euron erotus.
Lähde: Tuomas Kosonen, Encouragement and discouragement: Essays on taxation and government. Helsingin yliopisto, valtiotieteellinen tiedekunta, politiikan ja talouden tutkimuksen laitos. Helmikuu 2011.
Anonyymi kirjoitti 05.03.2011 - 23:55
Kyllä vaan on niin, mistä näkökulmasta asioista katsotaan,tutkimukset puoltaa toinen toistaan.
Mistäs näkökulmasta sitä katsotaan on myös tutkimuksia lapsen paras paikka on koti.
Ne henkilöt taas jotka on kasvannut mahdollisimman pitkään kotona ne olisi ollin mielestä huononpia.( ainoa mittari raha )
Tätä vanhenpaa sukukupolvea katsoen joiden lapset on kasvanut kotona eikä päivähoidossa , niillä on perusasiat hansksassa.
Tässä mailmassa on paljon turhia tutkijoita joilla ei ole mitään virkaa, vain yhteiskunnan kuluerä.
Harto Forss kirjoitti 06.03.2011 - 05:41
VSP:n hallintoneuvoston jäsen Karikoski on sukunimi.
Olli kirjoitti 06.03.2011 - 06:50
Juttu on tuoreen Kansan Uutisten sivuilta, eikä ole minun. HARTO: CC:n kommentti 05.03.2011 - 22:42 on ehdottomasti poistettava loukkaavana! Otin kotihoidontuen esille, koska juuri nyt kh:ssa se on esillä.
Kuuluuko Ukin kirjoitti 06.03.2011 - 08:51
kaupungin lakisääntöisiin menoihin lähettää valtuustonkokoukset kaapelitelevisiossa ne henkilöt jotka ovat niinpaljon kiinnostuneet kunnallispolitiikasta voivat mennä henkilökohtaisesti paikanpäälle.
Harto Forss kirjoitti 06.03.2011 - 09:43
Kuuluuko Ukin, mielipiteesi on kunnioitettava. Mitä tulee mahdollisen valtuuston kokouksen televisiointiin niin mitä siitä kilpailutetaan? Tarvikkeet varmasti ostetaan oikein. Laitteita käyttämään palkataan 1 henkilö, joka saa palkan jokaiselta valtuuston kokouksen alkavalta tunnilta. Palkattavia työntekijöitä ei kilpailuteta. Lähetys kaapeliverkossa, meillä on 1 verkko. Netti lähetykseen ei esitetä rahaa, joten Kalantiväylä ilmeisesti hoitaa sen kustannuksellaan. Olettaisin lähettämisen kaupungin omilla sivuilla maksavan. En tunne alaa nimeksikään joten mielipiteeni voi väärin perusteltu. Oikaiskaa, jos olen väärässä. Huomenillalla on jo myöhäistä.
Osa demokratiaa kirjoitti 06.03.2011 - 09:55
Jotta voi vaikuttaa pitää asioista saada tietoa. Suora lähetys on osa demokratiaa. Kaikilla ei ole mahdollisuutta päästä paikalle valtuustosaliin. liikuntavammaiset, syrjäkylillä asuvat, autottomat. Eikä Cruselliin kaikki mahtuisikaan. Tuo Lappeenrannan tapa olisi hyvä. Etenkin esityslista samanaikaisesti esillä.
seon sillälailla,että kirjoitti 06.03.2011 - 10:07
jos Harto puollat lähetystä niin minun äänen menetät kyllä seuraavissa vaaleissa.
Anonyymi kirjoitti 06.03.2011 - 10:40
10:07 kommentaattori tuntuu virkamieheltä. vai miksi vastustat demokraattista toimintaa?
Olli kirjoitti 06.03.2011 - 10:51
Se mitä kilpailutettaisiin, on valtuuston kokousten kuvaus, editointi ja liittäminen kaupungin sivuille videoksi. Kaupungin sivuilla olisi videopaikka valmiina, sen kaupunki maksaisi itse. Kaupunki voi käyttää samaa videopaikkaa muuhunkin. Kun kaupunki ostaa kalliit laitteet ja palkkaa jonkun tekemään työn, laitteet ovat muun ajan tyhjän panttina, eikä niistä ja niiden kunnosta vastaa oikein kukaan. Jos jotakin muita tapahtumia tarvitsee kuvata, kuvauksen voi aina ostaa. Videon liittäminen paikkaansa ei maksa sen enempää kuin sen lähettäminen YouTubeen. Esityslistan jokainen saa itse näytölleen toiseen ruutuun. Lähetyksen reaaliaikaisuus on turhanaikainen vaatimus, seuraava päiväkin riittää, etenkin kun lehdet tekevät tosi tärkeistä asioista nettiversioihinsa juttuja jo yöllä. Eihän kuvaajan palkka riitä, videon valmistaminen ottaa aikansa. Jos Kalantiväylä (joka on VSP:n tytäryhtiö), saa valtuuston nettisivuilleen, sen on siitä myös maksettava. Muitakin halukkaita nimittäin löytyy. - Ryhtykää mieluummin puuhaamaan kunnon valtuustosalia (ja siihen kuvaus-varustusta), sekin on edessä varmasti!
Harto Forss kirjoitti 06.03.2011 - 11:19
En voi olla kaikissa asioissa kaikkien mieleen. Pyrin ottamaan huomioon muittenkin kannat asioihin, mutta kyllä mielestäni äänestäjät valitsevat edustajakseen henkilön joka pysyy ajatustensa takana eikä mielistele joka suuntaan. Eiköhän Olli noista asioista jo maanantainakin kuule lisää. Viimeksi kun tästä asiasta puhuttiin hallituksessa piti kokouspaikka muuttaa Novidaan. Jotain on tullut sellaista estettä ettei se käykään.
Anonyymi kirjoitti 06.03.2011 - 12:54
Pääasia tietysti on, että kokous saadaan TALTIOITUA. Eikä esimerkiksi se, että joku hymyilee kameraan päin täydellä hammasrivistöllään ja puhuu populistisesti.
Anonyymi kirjoitti 06.03.2011 - 13:27
Tietysti suora lähetys. Kuka noita nyt seuraavana päivänä katselee. Halvemmakskin tulee suora nettiähetys. Mitä järkee hankkia jotain laitteistoa ja maksaa kuvaajalle palkkaa siitä, että saadaan arkistoon editoituja kokouksia myöhemmin katsottavaksi.
Anonyymi kirjoitti 06.03.2011 - 13:31
on ero taltioidulla dokumentilla ja suoranaisella viihteellä
Olli kirjoitti 06.03.2011 - 13:35
EN ole tässä nokittelemassa. Olen pahoillani jos hyvääpataakerhon kuvio meni sekaisin, sen takia ei tarvitse ottaa pulttia. - Harto, muuten, eduskunnassa ei yksikään vasemmistoliiton kansanedustajista äänestänyt kansallispuiston rajausta vastaan. Sinä sen sijaan olit puistoa vastaan hallituksessa. Suomen hallitus oli yksimielinen. V-Suomen kansantasavalta oli kupla.
Ollille kirjoitti 06.03.2011 - 13:39
"Jos Kalantiväylä (joka on VSP:n tytäryhtiö), saa valtuuston nettisivuilleen, sen on siitä myös maksettava. Muitakin halukkaita nimittäin löytyy."
Ketkä ne halukkaat sitten ovat?

Harto Forss kirjoitti 06.03.2011 - 16:17
Kansallispuisto on sen laatuinen asia ettei siinä mitään puolueenkantaa voi olla. Ei minua yhtään harmita päätös.
Anonyymi kirjoitti 06.03.2011 - 16:29
Kansallispuistossa jos jossain pitää olla aatteellista kantaa. Vasemmistoliitto on ainakin hyvinkin vihertävä puolue nykyään, joten ei ole ihan sama miten luontoa kohdellaan. Voi tietysti teilläkin taistella kaksi rintamaa: toinen on se Putkosen linja, toinen vihrempi.
Harto Forss kirjoitti 06.03.2011 - 16:36
Ei tämä nyt ihan näin dramaattinen juttu ole. Aivan oikein, puolueelle ei ole samantekevää miten luontoa kohdellaan. Olen tässä jutussa ollut aika monessa tilaisuudessa, jossa on kerrottu kansallispuiston vaikutuksesta. Minulle ei ole jäänyt mieleen kovinkaan selkeästi mitä tämä muuttaa nykyistä ja tulevaa tilannetta. Viimeksi olin kuuntelemassa Timo Kaunistoa. Valitettavasti hälinän takia jäi paljon kuulematta. Hänellä oli paljon kerrottavaa matkan varrella tapahtuneista muutoksista.
Harto Forss kirjoitti 06.03.2011 - 16:43
Tv:n äärellä on tänään tullut istuttua harvinaisen paljon. Niin se vaan hentoinen Mäkäräinen teki kertakaikkiaan nappisuorituksen. Toinen hentoinen blondi, Minna Nikkanen, on myös aloittanut hienosti. Vielä tuosta kansallispuistosta, älkää vetäkö minua enempää keskusteluun mukaan. Olen pyrkinyt väistämään. Mielestäni siinä keskustelussa pelataan melkein kokonaan tunteilla. Harvalla tuntuu olevan oikeata tietoa. Ei siinä mitään, niinhän ne asiat pääsääntöisesti ratkaistaankin.
Anonyymi kirjoitti 06.03.2011 - 16:46
Ei oikein ole auennut minullekaan mitä se muuttaa, mutta en sitä kauheasti ole edes tutkinut.
Kaikille pitäisi olla selvää, että luontoa pitää suojella.Mutta kohtuus kaikessa
Anonyymi kirjoitti 06.03.2011 - 17:14
Kyllä luonnonarvon kaikki jo ymmärtää. Viherpiipertäjät syyllistää vaan muut, ellei olla heidän anarkististen mielipiteidensä takana.
Iso-Arska kirjoitti 06.03.2011 - 17:19
Parhaiten tuo kansallispuistoasia selviää, kun soittaa vaikka Länsi-Turunmaalle, ehkä Högmanderin Jokkelle. Uskon myös, että Haapalan Olli pystyy sen kiteyttämään asiantuntemuksella. Itse pidän kansallispuistoa parhaana mahdollisena vaihtoehtona, niin nyt, kuin tulevaisuudessakin.
En kuitenkaan osaa asiaa kiteyttää yhtä hyvin kuin edcellämainitut henkilöt. Enkä edes ymmärrä mitä kalastuspuisto voisi tarkoittaa...siis mitä lisäarvoa se toisi?
Anonyymi kirjoitti 06.03.2011 - 17:24
Edellä on annettu erikoisen huono ohje. Näiltä saa varmasti ne pointit jotka tukevat heidän omaa mielipidettään. Harto on kirjotellut aina selvittävänsä molempien osapuolien mielet ja on ilmeisesti nytkin niin tehnyt ja jäänyt selkeitä pointteja ilman.
Anonyymi kirjoitti 06.03.2011 - 17:59
Voisi kai sitten kysyä joltain Turunmaan saariston kalastajalta. Ei sitä kansallispuistoa ainakaan vastustettu, sen muistan.
Sähköinen Viestintä kirjoitti 06.03.2011 - 19:20
Valtuuston kokousten lähettäminen liittyy mielestäni osana kaupungin sähköistä viestintää ja siksi yksittäisiä videointeja tai nettitaltiointeja ei pidä käsitellä erikseen.

Nettivideointeja voidaan hyödyntää monessa toiminnoissa ja kohteissa kuten esim. tapahtumat ja matkailu. Tältä pohjalta olisi välttämätöntä käsitellä valtuuston kokoustenkin lähetykset osana kaupungin sähköistä viestintää. Kaapelitelevisio oli yli 20 vuotta siten ajankohtainen mutta netin kautta tavoitetaan nykyisin huomattavasti useammat taloudet.

Kaupungin tulee ehdottomasti pyytää tarjoukset nettitaltioinneista. Sopimukset voidaan laatia niin että tapahtumiin on tarvittaessa tiedossa yksi tai useampikin toimija. Kaupungilla olisi näin tiedossa mitä tapahtuman taltiointi maksaa (esim. tuntihinta tapahtumalle) ja yritykset, joista palvelua voidaan ostaa. Tekniikka muuttuu niin nopeasti, että kaupungin ei ole kannattavaa investoida.

Yhteen järjestelmään, tekniikkaan tai yritykseen ei myöskään pidä sitoutua vaan toiminta ja tekniset ratkaisut on pidettävä avoimina alan toimijoille ja kehitykselle. Kaupungin omilta nettisivuilta on nähtävissä taltioinnit tai suorat lähetykset ja kaupunki omistaa kaikki oikeudet syntyneisiin materiaaleihin.

Asian voisi vielä palauttaa valmisteluun ja huomioida laajemminkin sähköisen viestinnän kokonaisuus.
Olli kirjoitti 06.03.2011 - 19:32
Sähköinen Viestintä. Asiaa ei voi sen hienommin ja asiantuntevammin sanoa! Kaupungin kameroistahan tulisi tappelu, ja ainahan yrittäjiä on tuettava, tässä tapauksessa ihmisiä, jotka joutuvat järjestämään työnsä saannin ihan itse. - Kyllä kansallispuiston sisältö ja tarve on kymmeneen kertaan jo kiteytetty!
Anonyymi kirjoitti 06.03.2011 - 19:39
Esityslistan tietojen mukaan kaupungilla on jo tarkka tieto siitä mitä maksaa.Mistäs se tappelu tulis, vehkeillehän palkataan käyttäjä. Alustuksessa on linkki listalle lukekaas ensin ja sitten lyökää rintoihinne omasta erinomaisesta asiantuntemuksesta.
Anonyymi kirjoitti 06.03.2011 - 20:18
Sisäinen viestintä
Sisäisellä viestinnällä pyritään avoimeen vuorovaikutukseen ja tulokselliseen toimintaan.
Hyvä hoidettu sisäinen viestintä parantaa henkilöstön työmotivaatiota,
osaamista, johtamista ja työelämän laatua. Viestinnän tulee olla jatkuvaa, säännöllistä,
ennakoivaa ja vastuullista. Kaupungin ja toimielinten johto voi selkeällä
henkilöstöviestinnällä luoda uskoa kaupungin mahdollisuuksiin ja pitää huhut kurissa.
Kaupungin johto, yksikön esimies ja jokainen työyhteisön jäsen on vastuussa
sisäisestä viestinnästä ja vuorovaikutuksesta.

http://uusikaupunki.fi/docs/pdft/353_Viestint%C3%A4ohje.pdf
Marjut kirjoitti 07.03.2011 - 08:58
Demarit on näköjään joka paikassa yhtä epäluotettavia kuin Suomessa ja Ugissa. Virossakin luvattiin, että vaadimme progressiivisen verotuksen käyttöönottoa. Heti vaalien jälkeen sanottiin, ei se nyt niin tärkeätä ole kuhan päästään hallitukseen.
Marjut kirjoitti 07.03.2011 - 09:11
Kävin Javan blogissa. Taitavat kaikki puolueet olla p:stä. Siellä herra itte ihmettelee miksei pakkahuoneella ja Mörnessä olevat mainostuulimyllyt tuota sähköä. Ottaisit jotain selvää ettet jatkuvasti nolaa itteäs.
Anonyymi kirjoitti 07.03.2011 - 09:17
Niinhän ne on demarit aina ugissakin käyttäytyneet. Ei väliä omilla tavoitteilla kunhan ollaan kokoomuksen kanssa samaamieltä.
Anonyymi kirjoitti 07.03.2011 - 09:24
Blogeihin jää helposti koukkuun. Javan blogia yritän välttää. Siellä on ikävä,jopa uhkaava tunnelma. Ei puutu kuin banjot ja rämemajavat.
Harto Forss kirjoitti 07.03.2011 - 10:04
Kuuntelin äsken Turku radiota. Siellä kepun kansanedustaja Esko Kiviranta totesi Suomen talouden olevan muuten kunnossa, mutta menot ja tulot eivät ole tasapainossa. Todella fiksu havainto.
Anonyymi kirjoitti 07.03.2011 - 11:43
Javan blogissa uhkaava tunnelma... sallittaneen nauraa tässä kohden. Kivirannan lausunnosta olen samaa mieltä, kuuntelin myös. Tuulimyllyjutut pitäisi tietysti selvittää ensin, jos kerran ovat ihan mainoksia. Mikset sanonut Javalle suoraan sen blogissa.
Ehkä luonnollinen poistuma uudistaa U:ginkin demareita... varmaan joku sanoisi tähän "vain kuolleen ruumiini yli"
Anonyymi kirjoitti 07.03.2011 - 11:51
Kyllä normaalilla ällillä pitäisi tajuta niiden olevan mainoksia. Mörnessäkin maassa ja talonsuojassa.
kuinka paljon kirjoitti 07.03.2011 - 12:15
kaupunki saa mainostuloja kun antaa laittaa maalleen näitä tuulipyörijöitä?
pakkahuoneen ranta kelpaisi varmaan muillekkin mainospaikaksi.
Anonyymi kirjoitti 07.03.2011 - 12:27
Ne tuulimyllyt ovat kuitenkin oikeita, pientehoisia toki
Harto Forss kirjoitti 07.03.2011 - 14:22
En tiedä maksetaanko niiden myllyjen paikoista jotain. On ne myllyt oikeita, mutta sellaisissa paikoissa ja niin alhaalla etteivät voi mitään tuottaa. Muistaakseni vasta 20 metrissä tuulta on niin paljon ja tasaisesti, että mylly kannattaa sijoittaa. Alempana tuuli on aina epäsäännöllistä ja puuskittaista.
Olli kirjoitti 07.03.2011 - 21:13
Ne myllythän on mainoksia, ja olis pitäny jo aikaa sitten siirtää muualle.
Nimesi
Sähköpostiosoitteesi (ei näytetä yleisesti)
Kotisivusi osoite
Muista tietoni selaimen evästeessä seuraavia kommentointeja varten
Seuraa tähän kirjoitukseen tulevia kommentteja (mikä tämä on?)
Kommentti
Voit käyttää kommenteissasi seuraavia HTML-elementtejä: a, b, i, u, code
Viimeksi luetut

Tällä palstalla pidän viisi viimeksi lukemaani kirjaa ja annan niille hymiöitä mieltymykseni mukaan 1-5:een. Taiteellisesta vaikutelmasta minun kyvyilläni ei pysty hymiöitä jakamaan.

Åsa Schwartz: NefilitHymyHymyHymy

Hyvä dekkari ja mikäs muu kuin ruotsalainen. Schwartzin kolmas kirja, mutta vasta ensimmäinen suomennettu. Miten paljon Ruotsissa hyviä dekkareita onkaan, kun näköjään kaikkia ei ole suomennettukaan.

James Pattersson: Pahan  kidassaHuuto

Kirjasto oli kuukauden kiinni ja hyllyt on vähän tyhjiä kaikkien varautuessa kuukauteen. Käteeni osui jälleen mitä raain amerikkalainen dekkari. Ihmisiä tapetaan melkein joka sivuilla. Raadellaan ja veret juodaan. Ratkaisukin on venytetty 3-kerroksiseksi.

Antonio Hill: Kuolleiden lelujen kesäJalka suussaJalka suussaJalka suussa

Hill on espanjalainen ja koulutukseltaan psykologi ja sen kirjasta huomaa. Tavanomaisesta poikkeavaa, mielenkiintoista tarinaa alusta loppuun.

Vikas Swarup: Syyllisten seurueNolostunutNolostunutNolostunut

Eksoottisen maiden kirjailijoiden teoksia on mukavaa lukea. Tämä on intialainen dekkari. Juoni on monisäikeinen ja niitä viedään eteenpäin kertomalla luvuissa eri säikeistä. Lopulta sitten kaikki johtavat yhteen tapahtumaan. Kastilaitoksen Intiassa on valtava ero ylemmän ja alemman kastin välillä. Tässä nekin lopulta sekaantuvat.

Wilbur Smith: Vaaran vesilläKlink Klink (raha)

Tyypillinen amerikkalainen dekkari. Raakuutta, rahaa ja "rakkautta" ylenmäärin. Aioin kirjoittaa, että kuka tällaisia lukee, niinhän tein minäkin. Tosin tähän meni viikko ja erittäin väkinäisesti. Jätän harvoin kirjaa kesken ja nyt oli lieventävänä asianhaarana, että kirjasto meni kuukaudeksi kiinni enkä paljoa ole lukemista varannut.

 

Yhdistykset
Laskuri