Kojelauta |  Seuraa blogia |  Lisää blogeja |  Luo blogi! | 
Anna bloggaajalle lahja | Sivun alkuun | Seuraa blogia | Ilmoita blogista
Kirjoittaja

Uudenkaupungin asioista kirjoittelen ehkä vähän myös muustakin mikä ainakin itseäni kiinnostaa. Olen Harto Forss. Eläkeläinen, entinen Kemiran Ugin tehtaiden pääluottamusmies. Nyt kun aikaa riittää niin kunnallisessa vaikuttamisessa olen myös enemmän mukana. Tällä hetkellä olen valtuustossa ja hallituksessa.

Esa Kaitila

Massa- ja paperiteollisuuden tuotantomäärät per työntekijä ovatkin Suomessa maailman kärkeä. Eroa saksalaisiin, itävaltalaisiin ja ruotsalaisiin on lähes 30 prosenttia.

Paperiliitto

Alf Rehn

Kukaan ei halua olla sosiaalidemokraattien puoluesihteeri. Kukaan ei halua olla keskustan puheenjohtaja - paitsi Paavo Väyrynen. Ja hänkin sanoo suostuvansa hoitamaan tehtävää vain, koska kukaan muukaan ei siihen kykene.

Turun Sanomat



Roope Lipasti

Norjassa massamurhaaja Breivik todettiin toisessa mielentilatutkimuksessa syyntakeiseksi, ja hänet voidaan siis tuomita vankilaan. Sopii toki kysyä, että jos Norjassa terveet ovat tuollaisia, niin millaisia ne hullut mahtavat olla.

TS Extra

Jälkimaku

VR Groupun turvallisuusjohtajana aloittaa kesäkuun alussa. Rauno hammarberg, joka on tähän asti toiminut Nokian turvallisuusjohtajana. on sitä aikoihin eletty: VR on jo kiinnostavampi työnantaja kuin Nokia.

Turun Sanomat

Jälkimaku

Maailman ohuimmat kirjat-sarja on saanut uusia teoksia: Stephen Elopin saavutukset Nokian johdossa ja Perussuomalaiset huumorin helmet.

Turun Sanomat

Kommuunisti

Kukaan ei ole velvoittanut yksityistä puolta vastaamaan päivystyksestä, terveydenhuoltohenkilökunnan koulutuksesta ja vaativien sairauksien erikoissairaanhoidosta. Kukaan ei vaadi toisin kuin bussiliikenteessä ottamaan myös kroonisia ja hankalasti hoidettavia, mutta vähemmän tuottavia tapauksia hoidettavaksi.

Keva




 

26.08.2011 - 11:43

Maanantaina kokoontuu valtuusto ja poikkeuksellisesti hallitus. Hallituksella on poikkeuksellisesti vain pari asiaa. Astalankujan rakentaminen ja valtion harkinnanvarainen apu.

Astalankujaa on sählätty iät ja ajat. Teklakin taisi siirtää asiaa vuoden päivät. Käytiin paikkaa katsomassa ja annettiin virkamiehille ohje valmistella suunnitelma. Ohjeiden mukaan suunniteltu ei sitten kelvannutkaan ja annettiin uudet ohjeet. Hallitus viimein katkaisi loputtoman kierteen ja antoi pitävät ohjeet. Nyt on sitten ilmennyt ettei varattu raha riitä alkuunkaan. Nyt hallitus esittänee pariin muuhun kohteeseen varatut rahat siirrettäväksi Astalankujalle, yhteensä 86 000€. Myös annetaan ohjeeksi tehdä rakennustyö vielä tänä syksynä. Mahtaneeko tämä ikuisuus projekti nytkähtää nyt maaliinsa? Tiistaina tekla käsittelee taas Astalankujan katusuunnitelmaa ja voi olla, että vanhan tavan mukaan antaa taas uudet suunnittelu ohjeet. Ken elää se näkee.

Toisena asiana on taas harkinnanvaraisen valtionavustuksen haku. Virkamiehet esittävät parin millin hakemista. Olisi se hienoa näin ison potin saaminen. En ole ehtinyt vielä paremmin perehtyä hakemukseen. Sen huomasin, että jälleen esitetään vero%:n nostoa 1%:lla. Viime vuonna tehtiin samallalailla eikä sitten korotettukaan prosenttia. Mielestäni törkeä teko. Vieläköhän hakemuksen käsittelijät valtionhallinnossa muistavat petoksen? Ei todellakaan pidä kaupungin johtaa harhaan valtionvirkamiehiä.

TÖRKEÄ kirjoitti 26.08.2011 - 13:36
- teko, ettei U:gin veroprosenttia nostettu yhdellä %:lla jo tälle vuodelle!!! - Tätäkö mieltä HARTO on ihan oikeesti, että voidaan nostaa asukkaitten verorasitusta niin ei tartte säästää kaupungin toimintamenoista ??
- oletko varma, että tällä veron korotus vaali ohjelmalla pääset seuraavaan valtuustoon !
Harto Forss kirjoitti 26.08.2011 - 13:46
Sinulla tuntuu olevan vaikeuksia luetun ymmärtämisessä. Paheksuin valehtelua. Olin ainoa viime vuonna joka vastusti vero%:n korotusta valtionapua haettaessa. Sitten kun valtuustossa lopullisesti asia päätettiin olikin jo aika paljon muitakin.
Olli kirjoitti 26.08.2011 - 13:47
Harto: EI siellä mitään verokorotuksia ole tälle vuodelle, katso hakemuksen yhteenveto. Viimeksi kun haettiin, tehtiin veronkorotus.
Harto Forss kirjoitti 26.08.2011 - 13:49
Nyt olet Olli pahan kerran väärässä. Katso taulukkoa jossa on U:kin aikomat toimenpiteet. Viimeksi täysin varmasti hakemukseen sisältyi vero%:n nosto.
Harto Forss kirjoitti 26.08.2011 - 13:50
Jäi jatko pois. Vero%:n nosto jota jota ei tehty.
Harto Forss kirjoitti 26.08.2011 - 13:52
Kts. sivu 4. Verotasapaino Uudessakaupungissa 2010...2016.
Anonyymi kirjoitti 26.08.2011 - 13:58
Yhteenvedossa on ugin taloussuunnitelma missä ei korotusta ole. Hakemukseen se on tavanmukaan kätketty. Ei tartte tyhmille kertoa sisältöä. Näin me poijaat päätetään.
Olli kirjoitti 26.08.2011 - 13:58
Minusta yhteenvedossa korotuskruksi on 2011 sarakkeessa EI.
Harto Forss kirjoitti 26.08.2011 - 14:01
Kyllä yhteenvedossa, mutta ei taulukossa sivulla 4. Tuolla joku kommentaattori jo sanoikin, että yhteenvedossa rivillä on suluissa (ts) elikkä se on otettu taloussuunnitelmasta.
Olli kirjoitti 26.08.2011 - 14:01
Se s. 4 on verotasapinoennuste, ei päätösehdotus veron korottamisesta.
Harto Forss kirjoitti 26.08.2011 - 14:04
Kyllä. Näin esitetään talous tasapainotettavaksi valtion suuntaan. Päätökset U:kissa tehdään myöhemmin ja ilmeisesti viime vuotiseen tapaan valtion virkamiehiä harhauttaen.
Olli kirjoitti 26.08.2011 - 14:10
Ja vitut.
Anonyymi kirjoitti 26.08.2011 - 14:20
no verot nousee joka tapuaksessa saadaan apuja tai ei. ellei hae, ei saa. ensi vuonna leikataan viissiin yli 600 miljoonaa valtion osukksita ja sorom noo se jälkeen.
Harto Forss kirjoitti 26.08.2011 - 14:53
Totta ihmeessä pitää hakea. Ei se kai muuta ole maksanut kuin konsultinpalkkion ja hallituksen kokouksen. Pari milliä on hiukan yli 1 vero%. Kyllä se on tuntuvaa U:kin taloudessa. Tuosta valtionosuus leikkauksesta on ollutkin puhetta. Se kohtelee kuntia eritavoin. U:kia se kohtelee ilmeisesti keskimääräistä hellävaraisemmin. Talousjohtajan lehti lausunnosta voisi vetää jopa johtopäätöksen, että se voi olla U:kin kohdalta +-0.
VALTUUTETTU kirjoitti 26.08.2011 - 15:00
Se on valtuusto,joka päättää veroprosentista( seuraavalle vuodelle )aina vuosittain 15.11. mennessä. - On toki selvää, että kaup.hallitus ei voi sitoa valtuuston käsiä ja sen päätäntävaltaan kuuluvaa asiaa ennakkoon jossain 40 -sivuisessa yhteenvedossaan, johon epäselvästi on " piilotettu" köyhäinavustuksen saamiseksi jonkinsorttinen lupaus korottaa veroja.

Mutta kovin hanakasti Harto noita veroja nostelisi ( jotta kaikki virkamiehet saisivat pitää työpaikkansa vai ... ) ?? - Onneksi vaalit ovat vuoden päästä !
Vasen koukku kirjoitti 26.08.2011 - 15:03
Olisiko Astalankujaan tarvinnut laittaa miltei
100 000, jos linja-auto liikenne ei olisi kasvanut siellä niin mahdottomasti. Ai niin sehän on investointi, sillä rahalla vaan olisi maksanut pienen koulun opettajien palkat kuluineen vuoden verran.
Samalla menee eläkeläisten käyttämä lentopallo kenttä parkkipaikaksi ja lasten talvinen luistelu kenttä.
Anonyymi kirjoitti 26.08.2011 - 15:18
veroja on kiva nostaa ettei tartte mistään palvelusta ja virkamiehistä luopua.
OLLI se vain kirjoitti 26.08.2011 - 15:19
soittelee kosteaa jouhikkoa.
Harto Forss kirjoitti 26.08.2011 - 15:29
Miten ihmeessä minä olen hanakka nostamaan vero%:ia? Olin ainoa viime vuonnakin joka sitä alusta asti vastusti. Millä nimellä näitä korotuksen kannattajia sitten voisi kuvata, jos minä olen hanakka. Ei siinä kätkemisessä ole eikä ollut viime vuonnakaan mitään epäselvää. Olli vaan vanhaan tapaansa haluaa laittaa sanomiseni joksikin ihmeelliseksi. Ilmeisesti on turhaa vaatia kaupunkia rehellisyyteen hakemusten teossa. Täälläkin puhutaan täysin perättömiä lähimmäisistä.
Anonyymi kirjoitti 26.08.2011 - 15:40
No Ollin ymmärryksen kanssa alkaa olla vähän niin ja näin. Sitä voisi osuvasti kuvata kahdella sanalla, "Ja vitut".
Anonyymi kirjoitti 26.08.2011 - 16:17
Persuilla alkaa totuus olla edessä. tähän asti on haukuttu vanhoja päätöksiä. Nyt hekin ovat olleet vallankahvassa jo kohta 3 vuotta ja päätöksiä on tehty heidän mukana ollessa. Pöytäkirjoista löytyy vaivatta heidän edustajiensa aikaansaannokset. Asioita pitää kääntää nyt toisella tavalla päälaelleen ja siitä saa erityisesti Harto siipeensä. Hänellä on blogi ja esiintyy suoraan ja johdonmukaisesti. Hänestä pitää tehdä syyllinen kaikkeen. Muut eivät vastaa ollenkaan tekemisistään. Viime vuonna Harto vastusti hallituksessa veroprosentin korotuksen laittamista valtionapu hakemukseen. Rake puolsi intomielisenä. Tämän jälkeen alkoi kova vastustus ja muut rake etunenässä menivät puihin. Nyt vastustaja onkin hanakka. Tämä on sitä poliittista kielenkäyttöä.
Harto Forss kirjoitti 26.08.2011 - 17:36
Minulla on kokemus samantyyppisestä jutusta kuin alla. Kemianliitto lähetti minulle kirjeen joka oli vajavaisen osoitteen takia kiertänyt EK:ssa ja sitten lähetetty Kemianliittoon ja sieltä minulle. Henkilön sukunimi oli sama, mutta etunimi eri kuin minulla. Jälkeenpäin olen nähnyt hänet silloin tällöin tv:ssä, vieläkin. Ajattelin kierron riittävän ja avasin kirjeen. Kirjeen sisällöstä päätellen oikea vastaanottaja olisi ollut työnantajaliitossa. Kirjeessä kerrottiin erään lääketehtaan särkylääkkeistä löydetyn erinäköisiä pillereitä. Tutkimuksissa oli havaittu ettei kyse ollut Suomessa myytävästä lääkkeestä ja myös lääke oli todettu vaarattomaksi. Lääkkeen folioon laittajaksi epäiltiin erästä henkilöä jolle oli annettu lopputili. Kirjeessä kerrottiin, että mikäli juttu tulisi lehdistöntietoon, asiasta kerrottaisiin versio joka oli täysin toinen kuin totuus. Lähetin kirjeen ao. yhtiön pääjohtajalle ja saatteessa kehoitin kirjeisiin laitettavaksi paremmin osoiteet varsinkin, jos kerrotaan mitä aiotaan valehdella. En saanut mitään yhteydenottoa.

http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/britteja-varoitetaan---sarkylaakepaketeissa-skitsofrenialaakkeita--/art-1288410046841.html
Anonyymi kirjoitti 26.08.2011 - 17:50
http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=20110889297&ext=rss
Anonyymi kirjoitti 26.08.2011 - 21:16
Kyllä täällä on asiat hakusessa ja luetun ymmärtäminen vaikeaa niinkuin harto kertoi.
Ei persut pysty mistään päättämään, kun ei ole enemistöä eikä mitään ehdotusta läpi jos ei saa kannatusta.

Olli kirjoitti 26.08.2011 - 21:52
Valtuutettu kirjoittaa 15.00: "On toki selvää, että kaup.hallitus ei voi sitoa valtuuston käsiä ja sen päätäntävaltaan kuuluvaa asiaa ennakkoon jossain 40 -sivuisessa yhteenvedossaan, johon epäselvästi on " piilotettu" köyhäinavustuksen saamiseksi jonkinsorttinen lupaus korottaa veroja". - Just niin. Kommarit, kuten Harto tekee myyrää, mutta pääsepähn otsikoihin ensi viikolla. Mies joka omasta hallituksetaan puhuu perässähiihtelijöinä. - Juokse jänis juokse, sanoi jo kirjailija John Updikekin.
Olli kirjoitti 27.08.2011 - 09:58
Huomasin aamulla seuraavaa: taas on selitelty syitä sanomiseeni. Kuten ymmärryksen hiipuminen, kostea jouhikko. Se on politrukkien tapa leimata toisinajattelija ja vastustaja hulluksi, käytössä idässä ja lännessä. Ja Ugissa.
Anonyymi kirjoitti 27.08.2011 - 10:44
asiat on todellakin hakusessa ja luetun ymmärtäminen on vaikeaa kun kaikki päätetään sen mukaan mitä joku esittelijä eteen kantaa. oli vassari, persu ta joku muu niin sama homma.
Harto Forss kirjoitti 27.08.2011 - 11:50
Ei ihan kaikkea päätetä etteikö muutosesitystä tehdä. Valtaosa asioista on itsestään selviä eikä virkamiehet sen kummallisempia ihmisiä ole kuin muutkaan. Tekevät järkeenkäypiä esityksiä enimmäkseen. Sitten on asioita joista ollaan erimieltä. Normaalisti virkamies keskustelee näistä etukäteen hallituksen kanssa ja tekee sen mukaan päätösesityksen. Varmasti on myös asioita joista virkamies keskustelee johtavien puolueiden kanssa ja tekee sitten esityksen. Virkamies voi monesti myös luottaa suurten puolueiden solidaarisuuteen hiukan pienemmissä asioissa. Niistä harvoista asioista joista on erimielisyyttä pienen puolueen edustajan on vaikea saada esitystään päätökseksi varsinkin, kun näistä asioista pienen puolueen edustaja saa tiedon viime tipasta.
Harto Forrss kirjoitti 27.08.2011 - 12:00
Taas ovat maalaiset käyneet Helsingin taiteiden yössä. Joitakin vuosia sitten apulaiskj. Kuusi kertoi lehdistölle , että Taiteiden yössä maalaiset käyvät pissimässä Helsingin kaduille sillä ne on tottuneet kuseskelemaan pihalle, kun niillä ei ole vessoja.

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/taiteiden-yo-poliisilla-lahes-600-tehtavaa/art-1288410135761.html
Harto Forss kirjoitti 27.08.2011 - 12:07
Luin vasta nyt Ollin kommentin. Hän kirjoittaa kuin en ymmärtäisi valtuuston itsenäistä päätäntävaltaa. En voi ymmärtää miten minun jutuistani voi saada aiheen tuollaiseen kommenttiin. Vielä enemmän menee yli hilseen loppu osa kommentista.
Anonyymi kirjoitti 27.08.2011 - 13:07
Olli kirjoittelee typeriä. En ainakaan minä ole mikään politrukki. Harmittaa vaan täysi älytön yhden miehen kimppuun käyminen jatkuvasti. Vieläpä tyypin joka hoitaa tehtävänsä hyvinkin vertailukelpoisesti Sekös risookin. Kaikkien pitäisi olla samasta muotista valettuja, muotista josta valetut eivät tiedä mikä ero on liikevaihdolla ja voitolla.
Hyvätuloisille ateriahintojen nostamisten puolustajille kirjoitti 27.08.2011 - 13:29

http://uki.fi/ptk/dynastia/kokous/20111952-12.HTM

Esitystä vastaan olivat olleet ainakin Kd, Ps ja Vas ja joku neljäs.
Anonyymi kirjoitti 27.08.2011 - 15:20
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/kaksi-naista-tappeli-rajusti-marjametsassa/art-1288410178362.html
Anonyymi kirjoitti 27.08.2011 - 15:21
http://fifi.voima.fi/artikkeli/2011/kesakuu/muistio-kokoomus-ja-rkp-jarruttavat-harmaan-talouden-torjuntaa
Anonyymi kirjoitti 27.08.2011 - 19:11
Eikös nyt ole tullut jo niin paljon hyviä asioita esille, että ei kai kukaan enää vastusta vasemmiston hallituksessa oloa. Taivassalon muijien tappelu ei kait sentään mene hallituksen piikkiin.
Anonyymi kirjoitti 27.08.2011 - 23:33
Ehkä hyviä asioita on tullut esille,mutta yksikään ei ole vielä toteutunut.
Katsoisin, että tässä vaiheessa ei vielä voi sano oliko meno kannattavaa vai eikö.
Minä kyllä vastustan edelleen.Aika näyttää.
Demaritkin on hehkuttanut nyt jo kuinka hyvät vakuudet saatiin ja tilanne on lähtöpisteessä.
Ei keskeneräisiä asoita voi sanoa saavutetuiksi.
Harto Forss kirjoitti 28.08.2011 - 09:10
Niinhän se on. Asiat on vasta valmisteluvaiheessa ja rahat varattu talousarvioon jota ei ole vielä hyväksytty. Monia hyviä juttuja on kyllä tekeillä kuten harmaaseentalouteen puuttuminen, perusturvan-, asumistuen jne. korotukset. Nuo vakuudet ja maailmantalous ovat kyllä sellaisia asioita, että niistä voidaan kyllä esittää tiukkoja mielipiteitä kuitenkaan kukaan ei tiedä mitä olisi oikeasti paras tehdä.
Anonyymi kirjoitti 28.08.2011 - 10:09
Samanlaisia keskeneräisiä asioita kaiutetaan Ukissa saavutetuiksi ja silti haetaan taas valtionapuja kun rahapanostukset ei ole saaneet talouttamme vetämään.
Harto Forss kirjoitti 28.08.2011 - 11:38
Niinhän se on täälläkin. Tosin uudet tehtaat eivät vaikuta kaupungin tuloihin kovinkaan nopeasti. Tasapainotus on tehtävä rakennemuutoksilla ja nekään eivät ole nopeita.
Harto Forss kirjoitti 28.08.2011 - 11:40
En kyllä jaksa pitää rikosta merkittävänä enkä pientä sakkoa tuomittavampana. Enkä iltapäivä lehden uutisoinnin arvoisena.

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/vesivahinko-paljasti-pontikkapannun-naantalissa/art-1288410309885.html?ref=rss
Anonyymi kirjoitti 28.08.2011 - 11:59
Luin äsken kommentei Sorvakon kaavamuutoksest. Ei mitään tietoa siitä mitä oikeasti ollaan tekemässä. Helvetisti vastaan vaan. Ei ol ihme jos kaupunki näivettyy. On tämä ilmapiiri täällä tosi surkee.
Harto Forss kirjoitti 28.08.2011 - 17:38
Paikkansa pitää täälläkin staran kommentit.

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/mtv3n-tahtitoimittaja-tuohtui-lukijoilleen-se-oli-siina/art-1288410361073.html
Anonyymi kirjoitti 28.08.2011 - 18:48
Ei demarit kyllä ole vähempiosasten puolestapuhujia tai puhuvat kyllä ja tekevät toista.
Tämän osoittaa äänestykset sosiaalilautakunnassa, vanhusten ruokapalvelut.
Tämänpäivä Satakunnan Kansa kirjoitti 28.08.2011 - 18:52
kirjoittaa mitkä alueet kehittyvät Lounais-Suomen ja 8 tien alueella.RAUMA-PORI välillä Eurajoki-Luvia ja MASKU-TURKU-RAISIO ja lähialueet. Ei mainita sanallakaan mitään Tuppukylästä ja Munakaupungista.Taitaa tulla molemmista kuhtuvia kyläkaupunkeja
Harto Forss kirjoitti 28.08.2011 - 20:14
Kyllä se kuihtuminen uhkaa, mutta ei iloita siitä vaan tehdään töitä paremman kehityksen puolesta. Ei me tietenkään koskaan päästä Turusta Maskuun olevan kehityksen veroiseksi.
Olli kirjoitti 28.08.2011 - 22:25
Käytät Hato sellaista poliittista jargonia ettei paremmasta väliä. Montako vuotta vielä?
Anonyymi kirjoitti 28.08.2011 - 23:03
Hyvin letkautettu Ollilta. Eli montako vuotta vielä? No eipä isketä Harton kimppuun porukalla.
Mjkä sitä kirjoitti 28.08.2011 - 23:16
Ollia oikein jurppii,kun täytyy kokoajan Hartolle V ja naljailla ota vain rauhallisesti.
Olli kirjoitti 28.08.2011 - 23:51
MITÄ pirua on tehty paremman kehityksen puolesta. Hallituksen köyhäinapuhakeuksessakin soimataan autotehdasta oikein kunnolla, yksityistä yritystä, ja lupaillaan kahta uutta tehdasta. Kumpikaan ei ole Ukin kaupungin hanke, vaan ne menevät omalla voimallaan ja aikataulussa.
Olli kirjoitti 29.08.2011 - 00:13
Me tarvitaan tähän kaupunkiin uusia visonäärejä, vanhat tuhnut pysyköön erossa esimerkiksi Uki-Masku vertailuista, tehdään mieluummin vertailu uki-tursunperä. Koskellahan ei ole pahinta rauhaa hoitaa muuta kuin änkyröiden kusitolpan virkaa, kun politrukit pauhaa kansalle "sitä pientä persua sisässään" kuin Arlan mainos pikkulehmää jokaisen sisässä. Kalliit ovat veronaksajalle laulujen lunnaat. Kj on saatu menettämään mielenkiintonsa työhönsä.
Anonyymi kirjoitti 29.08.2011 - 00:13
niin se on autotehdaskin yksityinen johon ei kaupungin herroilla ole vaikutusvaltaa
Harto Forss kirjoitti 29.08.2011 - 03:49
Kyllä et Olli suuressa vihassasi enää mitään muuta näe kuin typeryyteni. Ellet yhtään mitään myönteistä näe niissä toimenpiteissä mitä on U:kissa tehty niin sinun sisässi se pieni persu elää. En viitsi enempää vastata tölväilyysi, ne on vihassa kirjoitettuja ja siinä mielentilassa ihminen ei ole parhaimmillaan.
Harto Forss kirjoitti 29.08.2011 - 08:22
Heräsin ekan kerran katselemaan Daegun kisoja. Keskisalon juoksu kiinnosti. En mitään suurta odottanut eikä sitä tullutkaan. Juoksu, jota Keskisalon kunto edellyttikin. Loppukilpailu paikkaan ei tainnut olla kuin vajaat 3 sekuntia. Keskisalo on kuntonsa tunteva rautahermoinen kilpailija. Nytkin tasaista vauhtia kaukana muista normaaliin aikaan ja lähelle loppukilpailua. En ole vertaillut tuloksia aiempiin kisoihin, mutta sellainen näkemys on tullut ettei taso ole enää entinen. Aika heikoilla, jos niin voi sanoa, tuloksilla selviydytään loppukilpailuihin ja jopa voittoon. Naisten pituushyppykin on taantunut puoli metriä. Doping-testitkö on tämän saanut aikaa? Varastiko Bolt tahallaan saadakseen show itselleen?
Anonyymi kirjoitti 29.08.2011 - 08:34
Miten kauan Harto annat ton Ääliö-Ollin kommentit olla poistamati. Olet parhaita ellet paras valtuutettu ugissa ja pysyt siellä ollin mielipiteistä huolimatta tai ne vaan lisää ääniäsi. Hallituksessakin pysyt äänestäjien tahdolla ellei omat sitten ruleta. Siellä tuntuu olevan samanlaisia omaa parastaan ymmärtämättömiä.
Olli kirjoitti 29.08.2011 - 08:39
Mistään vihasta ei ole kysymys. Jos ettte ole koskaan aikaisemmin kuulleet palopuheita, niin nyt olette. Se mitä sanoin ei kohdistu Hartoon. On tietenkin kätevää asettaa itsensä kohteeksi, ja poloilla: suosio on varma. Typerä ei ole kukaan, vanha pieru on usein osuvampi. -Valtionapuhakemuksen teksti on todella järkyttävää luettavaa. Työttömyyslukuja ei voi perustella autotehtaan tilanteella, lomautetut eivät mene joukolla yksitellen työkkäriin ilmoittautumaan työttömiksi. He ovat mukana vain "lomautetut mukaanlukien" laskelmissa, jolloin työttömyysaste ukissa on yli 13 prosenttia. - KOKOOMUS itkee nurkan takana, demarit laimentaa keskikaljaa, jakaa oppikirjoja lukiolaisille, rahaa terveyskeskuksille jotta markkinatalous pysyisi poissa, ym. Luvataan ja luvataan, suosion vuoksi, ja hyvä on luvata kun rahapussi ei ole oma.
Anonyymi kirjoitti 29.08.2011 - 09:28
Mites ne Ääliö-ollin kommentit ei koske Hartoa? Ihmetellään kuinka monta vuotta Hartsi on mukana. (Niin kauan kuin äänestäjät haluaa) Käytetään nimitystä vanha tuhnu joka mitä selvemmin kohdistuu Hartoon. + muuta. Nyt on järkevämpi kommentti. Pitäiskö ajatella, että on pää selvinnyt.
Euripides kirjoitti 29.08.2011 - 09:28
"KJ on saatu menettämään mielenkiintonsa työhönsä"- pauhaa tunnistettava toimittaja. Aika paljon sanottu. Mies ei siis hoida työtään kunnolla vaikka palkkaakin nostettiin. En hakisi syitä kuitenkaan joidenkin "persu-henkisten" joukosta. Johtajan omakin toiminta on ylittänyt kohtuuden rajat. En ole ollenkaan vakuuttunut, että nuo ns.työsuojelutoimet hoidettiin sääntöjen edellyttämällä tavalla, puhumattakaan, että lakia olisi kunnioitettu. Myös julkinen sana valjastettiin taitavasti muutaman valtuutetun "teloittamiseen".

Katson kyseisen Ollin -ellei nyt vihakirjoittavan- ainakin suuressa mielenkuohussa tarttuneen näppäimistöön. Forssia on turha nokittaa. Hän on omalla maltisella tavallaan omaa mieltään, ei suuresti hötkyillen vaan usein eri mieltä ollen - esimerkiksi äänestystilanteissa. Kuten suuresti ihmettelemässäni "Tontonmäki- projektissa"
Anonyymi kirjoitti 29.08.2011 - 09:38
Ei Ollilla ole pientä persua sisällä. Siellä on pieni piru, jos niillä nyt on mitään eroa.
Anonyymi kirjoitti 29.08.2011 - 09:43
Ei "persuisuus" ole ihmisryhmä, se on mielentila. menee oikeasti kiihottamiseksi kansanryhmää vastaan, jos leimaa jotkut ihmisryhmäksi. Tosin kyse on suomalaisista, ei vähemmistöstä, jolla on hyvät lakipykälät
Anonyymi kirjoitti 29.08.2011 - 10:27
Ihmisryhmä joka englannin kielisessä nimessä on ominut suomalaisuuden omaksi yksinoikeudekseen. Muut eivät vissiin täytä rodullisia ominaisuuksia.
Anonyymi kirjoitti 29.08.2011 - 10:38
Onpas taas laadukasta kommentointia. Eipä mene montaa kommenttia kun jostain taas löydetään persut. Onko nyt taas hallituksen ja valtuuston asiat niin vähäpätöisiä ettei niistä juttua??????
Anonyymi kirjoitti 29.08.2011 - 10:40
Allaolevassa linkissä puhutaan myös Mies Reenkolasta. Eikös hän toiminut ugissa lääkärinä, ainakin Raumalla.

http://yle.fi/mot/140998/kasis.htm
Anonyymi kirjoitti 29.08.2011 - 10:46
Yksisilmäinen silmälääkäri

- Hirschowitschin vainoajana oli puolestaan kansallissosialistista Suomen Valtakunnanliittoa (SVL) johtanut silmätautiopin professori Mauno Vannas (1881—1964). Vannas ei halunnut tänä samana vuonna 1937 tutkimusryhmäänsä juutalaista väittelijää, jolloin Hirschowitsch joutui vaihtamaan laitosta. Hirschowitsch siirtyi fysiologian laitokselle, jossa hän väitteli myöhemmän nobelisti Ragnar Granitin tutkimusryhmässä vuonna 1939. Tämän jälkeenkin Vannas pystyi estämään Zewin etenemisen virkaurallaan tämän hakiessa silmäklinikan apulaislääkärin virkaa.
Anonyymi kirjoitti 29.08.2011 - 11:29
Ugissa on muheva maaperä äärioikeistolle. Ovathan täällä ideologiansa vahvistaneet Mauno Vannas, Mies Reenkola, Tapio Holvitie ja nykyset persut taapertavat perässä.
Anonyymi kirjoitti 29.08.2011 - 11:33
Persuista vain kaksi
Anonyymi kirjoitti 29.08.2011 - 11:48
Vai ovat oikein ideologiansa vahvistaneet. On kamala seurata tuollaista järjenjuoksua. Ja ketkä mahtaa ne Persut olla? Varmaan toinen on se huojuva kävelijä, joka piti valittaman kaupunginhallitukseen ja joka erotettiin Persujen valtuustoryhmästä, kun söi sanansa kouluäänestyksessä.
Siinä olisi ollut oiva aseenkantaja KJ:lle hallituksessa, jos olisi pystynyt seuraamaan esityslistaa ilman että joku pitää viivotinta rivien alla.
Anonyymi kirjoitti 29.08.2011 - 11:51
Jeesus oli vainottu poliittisten ja uskonnollisten mielipiteidensä vuoksi, mutta hänellä kävi tuuri, kun ei Räsänen sattunut samoihin maisemiin. Muuten ainakin Marian rooli olisi jäänyt aika paljon pienemmäksi: köyhänä miehenä Jeesus tuskin olisi saanut perheenyhdistämistä, varsinkin tunnettujen biologisten epäselvyyksien vallitessa...
Satunnainen lukija kirjoitti 29.08.2011 - 11:55
Ketkä kaksi peruista ja liittyen mihin? Jokseenkin omituista keskustelua kaupunginhallituksen jäsenen nettiblogissa. En ole persuja äänestänyt eikä tämä ole mikään perusjen puolustuspuheenvuoro, mutta alkaa näyttää siltä että kunnalisvaaleissa äänestän.
Anonyymi kirjoitti 29.08.2011 - 11:56
jeesus oli niitä ensimmäisiä keinohedelmöityksen tuotteita
Anonyymi kirjoitti 29.08.2011 - 13:13
Minä taas en voi ymmärtää miksi kansallissosialismia pidetään niin pahana aatteena. Stalin pilasi omansa, Hitler omansa. ihminen ratkaisee.
Anonyymi kirjoitti 29.08.2011 - 13:50
Etkö todellakaan pidä pahana edes rodunjalostusta ja jonkun rodun nostamista muiden yläpuolelle?
Anonyymi kirjoitti 29.08.2011 - 13:54
no, niitä tietysti...en ajatellutkaan, että tuo aate sellaisenaan vielä tulisi
Anonyymi kirjoitti 29.08.2011 - 13:56
Kyllä vassareissakin majailee niitä piiloporvareita.
Olli kirjoitti 29.08.2011 - 15:30
Ääliö-Olli! Kiitos, anonynnyt hartolaiset.
Harto Forss kirjoitti 29.08.2011 - 15:42
Varmasti vassareissakin on porvareita eikä minusta piilossa. Ainakin jollainlailla määriteltynä. Katsoin oikein Wikipediasta mikä on porvari. Ekan kappaleen mukaan porvareita ei niin paljoa vassareissa ole. Eihän yleensä kuuluta kahteen puolueeseen. Marxin määritelmän mukaan porvareita onkin sitten jo paljon. Varsin mielenkiintoista pohtia tuota porvari määritelmää. Ei sitä ole koskaan ennen tullut tehtyäkään.


Porvari tarkoittaa poliittisessa kielenkäytössä mielipiteiltään konservatiivista henkilöä, oikeisto- tai keskustapuolueen jäsentä tai kannattajaa tai yleensä ei-sosialistia.[1] Aikaisemmin porvari tarkoitti porvarissäätyyn kuuluvaa henkilöä.

Marxilaisuudessa porvareiksi kutsutaan koko omistavaa ja varakasta luokkaa kapitalistisessa yhteiskunnassa synonyymina kapitalisteille. Karl Marx katsoi, että proletariaatti ja porvaristo käyvät jatkuvaa kamppailua yhteiskunnassa eli luokkataistelua.

Suomalaisessa puoluepolitiikassa porvaripuolueiksi nimitetään usein keskustaa, kokoomusta, kristillisdemokraatteja, liberaaleja ja RKP:tä. Erityisesti 1970-luvulla käytettiin myös sanaa ei-sosialisti.

1960-luvun lopussa ja 1970-luvun alussa jotkut kokoomusnuoret ja varsinkin puolueen niin sanotut remonttimiehet pyrkivät kehittämään porvarismin nimikkeellä Karl Popperin ajatuksiin perustuvaa kokoomukselle sopivaa ideologiaa, joka eroaisi konservatismista ja oikeistolaisuudesta.[2]
Iso-Arska kirjoitti 29.08.2011 - 16:28
Ei- sosialisteja on varmaan jo enemmistö. Tuskin eduskuntapuolueista kukaan lähtee avoimesti ajamaan sosialismia. Näyttää olevan Pari- kolme pienpuoluetta, joiden päämääränä on yhteiskuntamuodon muuttaminen.
Päävasemmistopuolue keskittyy nykyisin kai kaljan laimentamiseen, kuten Olli ansiokkaasti asian ilmaisi eri asiayhteydessä.
Pienen ihmisen asialla mielestäni on enää Vasemmistoliitto ja Perussuomalaiset, jotka mielletään oikeistopuolueeksi sanan vanhassa merkityksessä.
Anonyymi kirjoitti 29.08.2011 - 17:16
Välillä, kun katsoo vassareitten äänestystä luulee,että ovat kokomuslaisia.
KUN KATSOO kirjoitti 29.08.2011 - 18:14
oikein tarkkaan niin SDP+KOK ovat porvaripuolueet takapiru Lipponen siellä nykyisin häärää.
Harto Forss kirjoitti 29.08.2011 - 20:09
Emme vierasta mitään puoluetta, jos ne ovat meidän kanssa samalla asialla. Jos näkee meidän käyttäytymisen kokoomuksena, niin täytyy olla meidän asioidemme melkoinen vihollinen.
Olli kirjoitti 30.08.2011 - 18:33
Vas on siis asiapuolue, joka pussaa jokaista joka on sen kanssa jostakin asiasta samaa mieltä. Paras olisi jos paikallispomo puhuisi vain omasta puolestaan. Paikallinen vas ei takuulla ole kokonaisuutena mikään pusukalaparvi. Mutta saattahan se siltä näyttää, jos haluaa johtaa niin, ettei yhteistä rintamaa tarvitse pohtia tai siihen lähteä MISSÄÄN asiassa.
Harto Forss kirjoitti 30.08.2011 - 18:53
Jos joku on meidän kanssa samaa mieltä niin pitäisikö meidän vaihtaa mielipidettä? Aikas typerää. Mikäli vassarit esittää esim. terveyskeskusmaksun korottamista niin pitäisikö meidän vaihtaa mielipidettä, jos kokoomukselta tulee kannatusta?
Olli kirjoitti 30.08.2011 - 20:56
No, aiotteko esittää terveyskeskusmaksun korottamista? Kokoomus varmasti tukee!
Nimesi
Sähköpostiosoitteesi (ei näytetä yleisesti)
Kotisivusi osoite
Muista tietoni selaimen evästeessä seuraavia kommentointeja varten
Seuraa tähän kirjoitukseen tulevia kommentteja (mikä tämä on?)
Kommentti
Voit käyttää kommenteissasi seuraavia HTML-elementtejä: a, b, i, u, code
Viimeksi luetut

Tällä palstalla pidän viisi viimeksi lukemaani kirjaa ja annan niille hymiöitä mieltymykseni mukaan 1-5:een. Taiteellisesta vaikutelmasta minun kyvyilläni ei pysty hymiöitä jakamaan.

Åsa Schwartz: NefilitHymyHymyHymy

Hyvä dekkari ja mikäs muu kuin ruotsalainen. Schwartzin kolmas kirja, mutta vasta ensimmäinen suomennettu. Miten paljon Ruotsissa hyviä dekkareita onkaan, kun näköjään kaikkia ei ole suomennettukaan.

James Pattersson: Pahan  kidassaHuuto

Kirjasto oli kuukauden kiinni ja hyllyt on vähän tyhjiä kaikkien varautuessa kuukauteen. Käteeni osui jälleen mitä raain amerikkalainen dekkari. Ihmisiä tapetaan melkein joka sivuilla. Raadellaan ja veret juodaan. Ratkaisukin on venytetty 3-kerroksiseksi.

Antonio Hill: Kuolleiden lelujen kesäJalka suussaJalka suussaJalka suussa

Hill on espanjalainen ja koulutukseltaan psykologi ja sen kirjasta huomaa. Tavanomaisesta poikkeavaa, mielenkiintoista tarinaa alusta loppuun.

Vikas Swarup: Syyllisten seurueNolostunutNolostunutNolostunut

Eksoottisen maiden kirjailijoiden teoksia on mukavaa lukea. Tämä on intialainen dekkari. Juoni on monisäikeinen ja niitä viedään eteenpäin kertomalla luvuissa eri säikeistä. Lopulta sitten kaikki johtavat yhteen tapahtumaan. Kastilaitoksen Intiassa on valtava ero ylemmän ja alemman kastin välillä. Tässä nekin lopulta sekaantuvat.

Wilbur Smith: Vaaran vesilläKlink Klink (raha)

Tyypillinen amerikkalainen dekkari. Raakuutta, rahaa ja "rakkautta" ylenmäärin. Aioin kirjoittaa, että kuka tällaisia lukee, niinhän tein minäkin. Tosin tähän meni viikko ja erittäin väkinäisesti. Jätän harvoin kirjaa kesken ja nyt oli lieventävänä asianhaarana, että kirjasto meni kuukaudeksi kiinni enkä paljoa ole lukemista varannut.

 

Yhdistykset
Laskuri