Kojelauta |  Seuraa blogia |  Lisää blogeja |  Luo blogi! | 
Anna bloggaajalle lahja | Sivun alkuun | Seuraa blogia | Ilmoita blogista
Kirjoittaja

Uudenkaupungin asioista kirjoittelen ehkä vähän myös muustakin mikä ainakin itseäni kiinnostaa. Olen Harto Forss. Eläkeläinen, entinen Kemiran Ugin tehtaiden pääluottamusmies. Nyt kun aikaa riittää niin kunnallisessa vaikuttamisessa olen myös enemmän mukana. Tällä hetkellä olen valtuustossa ja hallituksessa.

Esa Kaitila

Massa- ja paperiteollisuuden tuotantomäärät per työntekijä ovatkin Suomessa maailman kärkeä. Eroa saksalaisiin, itävaltalaisiin ja ruotsalaisiin on lähes 30 prosenttia.

Paperiliitto

Alf Rehn

Kukaan ei halua olla sosiaalidemokraattien puoluesihteeri. Kukaan ei halua olla keskustan puheenjohtaja - paitsi Paavo Väyrynen. Ja hänkin sanoo suostuvansa hoitamaan tehtävää vain, koska kukaan muukaan ei siihen kykene.

Turun Sanomat



Roope Lipasti

Norjassa massamurhaaja Breivik todettiin toisessa mielentilatutkimuksessa syyntakeiseksi, ja hänet voidaan siis tuomita vankilaan. Sopii toki kysyä, että jos Norjassa terveet ovat tuollaisia, niin millaisia ne hullut mahtavat olla.

TS Extra

Jälkimaku

VR Groupun turvallisuusjohtajana aloittaa kesäkuun alussa. Rauno hammarberg, joka on tähän asti toiminut Nokian turvallisuusjohtajana. on sitä aikoihin eletty: VR on jo kiinnostavampi työnantaja kuin Nokia.

Turun Sanomat

Jälkimaku

Maailman ohuimmat kirjat-sarja on saanut uusia teoksia: Stephen Elopin saavutukset Nokian johdossa ja Perussuomalaiset huumorin helmet.

Turun Sanomat

Kommuunisti

Kukaan ei ole velvoittanut yksityistä puolta vastaamaan päivystyksestä, terveydenhuoltohenkilökunnan koulutuksesta ja vaativien sairauksien erikoissairaanhoidosta. Kukaan ei vaadi toisin kuin bussiliikenteessä ottamaan myös kroonisia ja hankalasti hoidettavia, mutta vähemmän tuottavia tapauksia hoidettavaksi.

Keva




 

21.10.2011 - 07:44

Lista alkaa heti mielenkiintoisella viranhaltija päätöksellä. Talousjohtaja on myöntänyt 1 vuoden maksuajalla Kiinteistö OY Pyhämaan Pientalolle 125 000€:n lainan. Talousjohtajalla on oikeus myöntää lyhytaikaisia lainoja.  Nyt on kyllä pakko saada selvitys yhtiön toiminnasta. Mihin laina käytetään yhtiön lainan lyhennykseen, koronmaksuun, käyttökuluihin, investointeihin vai mihin. Lisätäänkö em. kulut talojen hintaan? Mikä on yhtiön taloudellinen tila jne.

Varsinaisista asioista on ekana Blasieholmankadun tontin luovutusehdot. Tontti, joka sijaitsee Vannaksen puistoa vastapäätä aiotaan muuttaa kerrostalotontiksi. Tontin hinnaksi esitetään 200 000€ sidottuna elinkustannusindeksiin. Viime kokouksessa siirretty Kalastuspuiston kalataloustyöryhmän toiminnan jatkaminen. Esitys on muutettu siten ettei U:ki enää maksaisi puolta Kustavin, Taivassalon ja Pyhärannan osuuksista.

Selkämeren kansallispuiston yhteistyöryhmään esitetään kaupungin edustajaksi Leena Arvela-Helleniä. Seuraavaksi esitetään lausuntoa valtioneuvostolle, jossa U:ki ilmoittaa edelleen halunsa pysyä saaristo-osakuntana. Ystävyyskuntatapaamista Pohjoismaiden kanssa esitetään ensi vuodeksi U:kiin. Kirjastotoimenjohtajan viran täyttö on uudelleen esillä. Terveystarkastajan viran täyttölupa ja samoin kuin rakennuttajainsinöörin virka. Nimike on entinen rakennusinsöörin virka.

U:kin vero% esitetään valtuustolle entisen suuruisina. Johdannaisyleissopimus esitetään tehtäväksi myös Skandinaviska Enskilda Bankenin kanssa. Lohimiehen aloite haastattelumuistion toimittamiseksi lautakunnille esitetään hylättäväksi. Tarpeeton sen onkin, jos hallintosääntö hyväksytään. Siinähän henkilöstön valinta siirtyy palvelukeskustenjohtajille. Siinä se.

Anonyymi kirjoitti 21.10.2011 - 08:28
Ei kaupungin pidä ryhtyä pankkiiriksi, vaikka oskkaana onkin kyseisessä yhtiössä. Kehoita Forss / Aaltonen nyt yhtiötä kääntymään yksityisille rahamarkkinoille.
Sinä et ole mitenkään poliittisessa vastuussa Pyhämaan talojen syntyhistoriasta, mutta annettuasi lainan olet korviasi myöden sopassa. Aaltonen ilmeisesti jatkaa Tähtisen linjaa.
Herkullinen tilanne sinun kannaltasi (vaikka näin ei pitäisi sanoa). Kaupunginjohtajan seikkailupolitiikkaa ei pidä tukea veronmaksajien rahoista. Antakaa yhtiön elää elämäänsä. Osuuspankki tulee varmaan apuun tai Telakkakiinteistöt OY ostavat osakkeita Pyhämaasta.

EI MISSÄN NIMESSÄ KAUPUNGIN VAROISTA. ON JULKEAA EDES KJ:N SELLAISTA ESITELLÄ.
Harto Forss kirjoitti 21.10.2011 - 09:15
Ei asialle voi enää mitään. Talousjohtaja on jo myöntänyt lainan eikä ole ylittänyt valtuuksiaan. Epäilen pankkien lainanantoa. Yhtiö on jo niin lainoitettu ettei vakuutta ole.
Anonyymi kirjoitti 21.10.2011 - 09:55
Kaupungissa on asuntopula. Kaupungissa ei siis voi olla asuntoja vapaana. Joten ei voi olla huolta mistään lainoistakaan.
Joko kaikki kirjoitti 21.10.2011 - 10:19
Salmenalueen rivitalojen asunnot on myyty tai vuokrattu keväällä ainakin oli tyhjiäasuntoja vaikka kuinkapaljon.
Taitaa käydä nyt kirjoitti 21.10.2011 - 10:29
niin,että Tontonmäen hutlaarit jäivätkin meidän veronmaksajien maksettavaksi vain maksaako nämä valtuutetut jotka päätöksen teki.Minä tyhmä vaan kyselen jos joku viisas voisi vastaisi.
Hyvän keksinnön kirjoitti 21.10.2011 - 10:44
ovat virkamiehet ukissa keksineet ja hyvin tuntuu kasvavan sekä tuottavan satoa 12kk LAINARAHAPUU.
ex-pääluottamusmiehelle kirjoitti 21.10.2011 - 10:52
Hieno homma tämmä lakkoilu. Saadaan viimeinen teollisuus ulkoistettua Suomesta!

http://www.yle.fi/uutiset/talous_ja_politiikka/2011/10/naissa_yrityksissa_lakkoillaan_2965624.html
Harto Forss kirjoitti 21.10.2011 - 12:04
En ole tarkkaan perillä mistä on kysymys. Ei tässä maassa muuta yleisesti hyväksyttyä lakkoa ole ollut kuin sairaanhoitajien. Käsittääkseni kysymys on yleissopimuksessa sovitusta paikallisesti jaettavaksi sovittu erä. Nämä ovat aina vaikeita kysymyksiä. Työntekijät eivät tykkää liiton sopimista eriarvoisesti jaettavista eristä. Jokainen maksaa jäsenmaksun ja odottaa liitolta tasa-arvoista sopimusta. Olessani plm onnistuimme aina paikallisesti jakamaan nämä korotukset pennillisesti ja sentillisesti saman suuruisina.
Anonyymi kirjoitti 21.10.2011 - 12:46
Miten pitkälle annettu laina Tontonmäkeen riittää? Ei lainkaan tuloja ja menoja ties kuinka paljon ja niitä lisätään vapaaehtoisesti investoimalla. Pitäsikö Tontonmäen johtokunta laittaa holhoukseen?
JOOOOOO kirjoitti 21.10.2011 - 13:26
HETI HOLHOUKSEEN NIIN VIRKAHERRAT,KUN VALTUUTETUT TALLOUSPIÄLIKKÖ TEHOSTETTUU HOITOON.
Anonyymi kirjoitti 21.10.2011 - 13:56
Ovatko ugin persut menossa Haverisen kanssa huomenna Hesaan?

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/aarioikeisto-ja-kommunistit-kokoontuvat-huomenna-helsingissa/art-1288422383394.html?ref=rss
Anonyymi kirjoitti 21.10.2011 - 16:00
Ongo Valkonen menossa Haverisen kanssa samalla autolla?
Suomen Kiinteistölehti kirjoittaa kirjoitti 21.10.2011 - 16:57
Kiinteistöverojen osalta kuntapäättäjien tulisi pohtia verotuksen kohtaantoa-mm.sitä millä perusteella asumisen lisäverottaminen olisi oikeudenmukaisempaa kuin kunnallisen tuloverotuksen kiristäminen.Kunnallisten maksujen suhteen olisi lisäksi kysyttävä,määtäytyvätkö ne omakustannusperusteisesti vain käytetäänkö niitä piiloveroina.Kysymys on perusteltu,kun vuodesta 2001 alkaen tehty indeksitalovertailu osoittaa,että kiinteistöverot ja maksut ovat nousseet yli 60 prosenttia,mutta inflaatio samaaaikaan alle 20 prosenttia.Suurista kaupungeista Oulu on ollut maltillisin(nousua 30%).Neljä kertaa inflaatiota nopeammin on verojaan ja maksujaan korottanut Lahti,jossa on ollut peräti 79 prosenttia.
Suomen Kiinteistlehti kirjoitti 21.10.2011 - 17:49
Kiinteistöverosta ja jätehuollosta suhteellisesti suurimmat erot.
Kunnallisista maksuissa suhteellisesti suurimmat erot ovat jätehuollossa.Kun Tamperella jätehuoltoon menee 10 senttiä asuntoneliöltä kuukaudessa,on jätehuoltokustannukset Kokkolassa,Rovanniemellä,Savonlinnassa,Imatralla,Kuopiossa,Vaasassa,Haminassa,Uudessakaupungissa ja Salossa yli kaksinkertainen.

Kiinteistöverot ja kunnalliset maksut 10 suurimmassa kaupungissa 2011 euroa/asuntoneliö/kk kaksi ääripäätä.

TURKU OULU
Jätehuolto 0.190 Jätehuolto 0.124
Kiinteistö-sähkö 0.172 Kiinteistö-sähkö 0.160
Vesi/jätev. 0:510 Vesi/jätev. 0.471
Kaukol. 1.271 Kaukol. 0.780
Rakenn.kiint.vero 0.140 Rakenn,kiint.vero 0.140
tontin kiint.vero 0.214 Tontin kiint.vero 0.161
yhteensä 2,497 € yhteensä 1.836 €
-1.836 €
erotus 0.661 € asuntoneliö /kk


Harto Forss kirjoitti 21.10.2011 - 19:10
Olisi mielenkiintoista nähdä vertailu miten kiinteistövero ja kunnallisvero kohdistuvat. Erityisesti asiaan syventymättä tulee mieleen, että kunnallisveroa ei pieni tuloinen maksa, mutta kinnteistöveroa maksavat kaikki. Vuokra sisältää kiinteistöveron. U:kissa taksat eivät ole vuosiin sisältäneet piiloveroa. Kovan nousun selittänee jätehuollossa koventuneet määräykset ja jätevero. Samoin kiristyneet vaatimukset ovat nostaneet jäteveden puhdistuksen. Prosessiin on pitänyt investoida. Vedestä ei tule ainakaan heti mieleen mitään erityistä tekijää.
Anonyymi kirjoitti 21.10.2011 - 22:33
Pääsevätkö persut nirvanaan päästessään nimettöminä ja Java nimellään irvailemaan kj:tä.
Anonyymi kirjoitti 21.10.2011 - 23:09
Ne on jo kokeneet valaistumisen. Persuilla se vaan ilmenee tällätavoin.
Anonyymi kirjoitti 22.10.2011 - 08:59
Vainko persut irvailevat tätä kj:ta ?
Opettaja kirjoitti 22.10.2011 - 09:07
Ei todellakaan vain Persut- kauppalehden liitettä ovat muutkin tutkineet. kallis on henkilön mainos. kanteen olisi voinut panna esimerkiksi tyytyväisiä yrittäjiä. Siis esimerkiksi.
Nyt siinä luki kissankorkuisin kirjaimin erään virkamiehen nimi eikä kellekään avautunut kannesta se, mistä on kysymys.
näin kerto erään aikakausilehden toimittaja, joka ymmärtää lehden kannen psykologisesta merkityksestä. Kanteen ei todellakaan kannata panna eläkeikää lähestyvää henkilöä, eli ei siis korostaa hänen henkilöään.oli sentään sen verran kallis paperi kaypungille.
Anonyymi kirjoitti 22.10.2011 - 11:01
Ei nyt ole kysymys vain Kauppalehden mainoksesta. Tätä kj:n irvailua on ollut jo 3 vuotta milloin mistäkin syystä. Aina tulee uusia. Kyllä tällä ilmiöllä on jo yhteyttä orgasmiin.
Anonyymi kirjoitti 22.10.2011 - 12:35
Ei kaikki ole irvailua siinä on hyvinkin perusteltua kritiikiä moni on asiasta samaa mieltä, mutta ei vain uskalla sitä ääneen sanoa.Toisaalta on myös aiheetonta kritiikkiä.
Monella tääällä kirjoittavalla on persufobia.
Liiaan hyväuskoisia ihmisiä on helppo kusetttaa, eikä nyt tarkoita pelkästään politiikkaa.
Anonyymi kirjoitti 22.10.2011 - 13:14
Ei taatusti persut yksin irvaile kj:tä. Olen kuullut kepussa olevan yhden samanlaisen. Ei se nyt ole persufobiaa, mikäli haluaa asiallista keskustelua.
Anonyymi kirjoitti 22.10.2011 - 13:18
Sosiaalista kanssakäymistä, tyytyväisiksi tullaan eikä taudit leviä. Kaikin puolin puhdasta.
Anonyymi kirjoitti 22.10.2011 - 11:01
Ei nyt ole kysymys vain Kauppalehden mainoksesta. Tätä kj:n irvailua on ollut jo 3 vuotta milloin mistäkin syystä. Aina tulee uusia. Kyllä tällä ilmiöllä on jo yhteyttä orgasmiin.
Olkaahan varovaisia kirjoitti 22.10.2011 - 13:28
kohta istutaa koko porukka Vakka-Suomenkäräjäoikeudessa kyläpäällikön kunnianloukkauksesta ja panettelusta lykkään käräjäsalissa sitten tunkua.
Anonyymi kirjoitti 22.10.2011 - 14:32
Kyse on siitä mihin keskittyy. Vihaanko toista katkerasti ja pilkallisesti, vai luenko hyvää kirjaa. Solvaanko vai lähdenkö lenkille.
Anonyymi kirjoitti 22.10.2011 - 14:49
Niinpä. Outoa on tämä katkera viha kj:tä kohti. Kuinka moni näistä kommentoijista tuntee hänet tai on perillä hänen tekemisistään? Tuntuu, että kyse on muutaman persun aiheuttamasta joukkohysteriasta. Heikko älyiset on helppo saada hysteriaan.
Anonyymi kirjoitti 22.10.2011 - 15:52
Heikkoälyinen on yhdyssana. Mitä sanaan viha tulee, niin sellaisesta ei ole täällä merkkiäkään. Vai onko niin, ettei virkamiehen toimia saakaan arvostella Uudessakaupungissa? Nähdäkseni kaikki kommentit kyseistä virkamiestä kohtaan ovat kohdistuneet hänen tekmisiinsä. Saattaa jossain olla muutakin, mutta minä tarkoitan näissä paikallispoliitikkojen blogeissa olevien kirjoittajien alustuksia ja niihin tulleita kommentteja.
Anonyymi kirjoitti 22.10.2011 - 16:01
Pieni jatko vielä. Ketkä ovat nämä muutama persua, jotka aiheuttavat joukkohysteriaa? Miten muutama persu voi aiheuttaa joukkohysteriaa kun niitä on vain muutama "persu"?
Jos joukkohysteriasta halutaan esimerkki, niin sellainenkin kaupungista kyllä löytyy. Sitä oli havaittavissa joidenkin valtuuustoryhmittymien yhteisesti joukolla tekemä manifesti US:iin Java Valkosen aloitteesta.
Suomessa on sanavapaus edelleen eikä valtuuston muiden jäsenten tehtävä ole tuomita yksittäisen jäsenensä puheita. Niiden tuomitsemiseen tarvitaan ihan eri toimijat.
Tämän asian toi julki varmaan riittävän selkeästi kokoomuksen Tarmo Kangas kirjoituksissaan ensin Aluesanomiin ja myöhemmin US:iin.
Anonyymi kirjoitti 22.10.2011 - 16:13
Kunnan virkamiehen on työssään
kestettävä ankaraakin
arvostelua, jos se kohdistuu
hänen virkatehtäviinsä.
Anonyymi kirjoitti 22.10.2011 - 16:23
Fasismia ja rasismia vastustavassa mielenosoituksessa Helsingissä noin 200 osallistujaa, natseja kuulemma noin kaksikymmentä. No pasaran!
Anonyymi kirjoitti 22.10.2011 - 17:42
Kyllä valtuutettujen on puututtava kokouksen kulun säilyttämiseksi asiallisena ellei puheenjohtaja siihen kykene.
Anonyymi kirjoitti 22.10.2011 - 17:51
Tuo on kanssa suhteellinen käsitys mikä on asiallista ja taas mikä ei.( tietysti se on pj.n tulkintaoikeuden varassa ) )
Eduskunnassa on sääntö, että toista ei saa sanoa valehtelijaksi, mutta se ei taas kiellä edustajaa valehtelemasta.
Anonyymi kirjoitti 22.10.2011 - 17:53
Kommentaattori 17;42, Olitko siinä kokouksessa? Minäpä olin ja harto Forsskin oli.
En kuunaan päivänä olisi käynyt yhden valtuutetun kimppuun hänen puheenvuorojensa perusteella, saatikka lehdessä paheksumaan.

Harto "jeesustelija" Forss lähti julkisen paheksunnan tielle. hän lähti mielestäni salaamaan jonkun natsitaustaa.
Anonyymi kirjoitti 22.10.2011 - 17:59
oli tietysti muitakin motiiveja: Persujen mahdollinen kasvu kunnallisvaaleihin, pysytteleminen U.hin valtavirrassa hyväksyttävänä porvarina- ja tietysti se tärkein syy: Jos joku lyö javaa, mää lyän kans.

Se on YYA- vitsistä
Harto Forss kirjoitti 22.10.2011 - 19:15
Kenenkäs natsin taustaa olen lähtenyt salaamaan? Voisitkos jeesustelija kertoa?
Kuunaa kirjoitti 22.10.2011 - 19:26
Jos ei ymmärrä mitään ihmismäisestä käyttäytymisestä, ei kuunaan ole merkillista täällä ihmettely.
Anonyymi kirjoitti 22.10.2011 - 20:34
Tuo klo 17.53 on malli esimerkki persumaisesta tölvimisestä. Mitään totuutta ei ole, mutta v--lla täytyy niillä olemattomilla kyvyillä mitkä omaa. Tätä kj saa viimäsen päälle ja siinä sivussa Forsskin osansa. Forss ilmeisesti ainoan järkevän blogin pitäjän roolin ansiosta. Jos tällaisia kommentteja olisi joskus, ne voisi laittaa suuresti vajaantuneen lauantaipullon syyksi. Niitä vaan on jatkuvasti. Tämäkin 17.53 on jo vajaannuttanut pulloaan niin ettei tajuttomuudeltaan enää pysty Forssin kysymyksiin vastaamaan.
Hintti-Eikka kirjoitti 22.10.2011 - 21:04
Sitä saa arvostella poliitikkoja ja virkamiehiä niiden tekosista. Toimintaa saa arvostella, vaikka se kuinka näyttää näitä poliitikkoja tai virkamiehiä tai niiden lähipiiriä hatuttavan.
Naurattaa aina kun itsekkin näitä pölvästyksiä tänne ja Javan blogiin kirjoittelen enkä ole tietääkseni mikään persu. Jos olen kuitenkin sitten joku piilopersu kun maassa on näitä salarakkaita, salavarakkaita ja mitä lie valelääkäreitä. Kortti tuo, kortti vie. Näin on sanonut osuvasti Lokalahden oma poika, Ike.
Hintti-Eikka kirjoitti 22.10.2011 - 21:07
Piti vielä sanoa, että onhan se sanavapaus poliitikoilla ja virkamiehilläkin. Miksi eivät sitten korjaile täällä kirjoitettuja jos se niin sattuu kohdalle.
Veronmaksajilla on oikeus antaa palautetta muulloinkin kuin neljän vuoden välein vaaleissa ja nämähän ovat oivia paikkoja niin tehdä.
Euripides kirjoitti 22.10.2011 - 23:45
On mitä on. Mutta mielestäni korkeahko virkamies hakee jotain asemaa tässä kaupungissa, mikä edellyttäisi erilliseen patsaaseen.
Itse en tälläistä henkilöpalvonta käsitä, saatika hyväksy!
En ihan pienillä tiedoilla kommentoi, mutta ihmetyttää tämä yhden henkilön palvonta!
Anonyymi kirjoitti 23.10.2011 - 09:48
Tällaisia on meidän päättäjien joukossa. Eikä ole yllätys, että persut ja kokoomus.

http://www.hs.fi/politiikka/Sanoman+maakuntalehdet+Ainakin+seitsem%C3%A4n+kansanedustajaa+sallisi+kuolemantuomion/a1305547788835
Anonyymi kirjoitti 23.10.2011 - 10:16
Entä onko tällaisia meidän virkamiesten joukossa?
Anonyymi kirjoitti 23.10.2011 - 12:11
Valtuustoryhmien nokkamiehiltä voi näköjään jatkossakin odottaa mitä tahansa, kun he nyt marssivat köysi kädessä lehden toimitukseen. Ilman oikeudenkäyntiä, ilman äänestäjien valtuutusta, nämä paskahousut julistavant vaaleilla valitun "poliittisen kuoleman".
Minun puolestani Valkonen saa tästedes tehdä mitä tahansa siellä valtuustossa (siis aivan mitä tahansa), jos viime kerrasta, jossa ei ollut mitään erityistä, seurasi maassamme ainutlaatuinen idioottien ja ääliöiden farssi.

Edellinen maamme oloissa poikkeuksellinen tapahtuma oli keskeneräisen "työpaikkakiusaamisasian" tiedottaminen valtakunnan kaikkiin tiedotusvälineisiin. Olen kuullut, että paikalliset työsuojeluviranomaisetkin ovat antaneet lehdistölle etukäteislausuntoja.

Joku tuolla edellä syytteli Forssia jeesustelusta. Ja mitä tapahtui: Hän vastasi- niin milläpä muullakaan: jeesustelulla! lienee Forssilekin yllätys mitä kaupungilla puhutaan. Kiitos suoraselkäisten valtuutettujen, joita on sentään Forssinkin ryhmässä.
Moni ihminen muistaa oman kansakoulunsa pihan, jossa iso poikajoukko on yhden kimpussa. Se oli sitä aikaa. itse olin hyvin usein tuon kiusatun puolella, olin jopa kovimpiä lyömään tässä käpykylässä. Mites siellä Lokalahdella? Tyydyitkö vaan jessustelemaan.

Anonyymi kirjoitti 23.10.2011 - 12:14
Jäi edelläkirjoitetusta pois: ILMAN VALTUUSTORYHMIENSÄ VALTUUTUSTA.
Harto Forss kirjoitti 23.10.2011 - 12:52
Toivottavasti klo 12.11 helpotti sapenpurku. Jos näkemykseni ovat jeesustelua, niin sittenpä ovat. Kirjoitan niin kuin ajattelen ja teen. Aika isolle porukalle on kelvannut. Ellei kelpaa jollekin jeesustelevalle persulle, niin ei ole väliksikään. Yritä nyt miettiä, että asioita voidaan lähestyä monella tapaa. Sinulla on omatapasi mikä ei varmasti ole absoluuttisesti se oikea tapa.
En oikein muista mitään varsinaista kiusaamista olleen niin, että oltaisiin sakilla jotakin hivutettu. Kyllä silloin tällöin tapeltiin, kunnollakin. Poika poikaa vastaan. Olin aika pienikokoinen joten en kai ollut mikään erityisen kovalyöjä. Koulu oli myös hyvin pieni kyläkoulu. Viimeisellä luokallakin meitä oli enää 3 pahaa jölväri poikaa.
Anonyymi kirjoitti 23.10.2011 - 13:01
Noilla persuilla on raju itsetunto, luulevat aina olevansa oikeassa ja kaikkien ajattelevan heidän tavallaan. Vetoaminen kaupungilla puhuttuun on yhtä naurettavaa kuin yleisön osaston nimerkki "Iso joukko ihmisiä". Yleensä on vain yksi.
Harto Forssille kirjoitti 23.10.2011 - 13:02
Ellei kelpaa jollekin jeesustelevalle persulle, niin ei ole väliksikään.

Mitä tuo mahtaa tarkoittaakkaan sinun ajatusmaailmassasi? Onko tosiaan niin, että kaikki krittiiset puheenvuorot ovat sinun mielestäsi persujen suusta tai kynästä. Jos on näin niin onnea jatkoon sinulle.
Sama anonyymi kuin 13.02 kirjoitti 23.10.2011 - 13:04
Noilla persuilla on raju itsetunto, luulevat aina olevansa oikeassa ja kaikkien ajattelevan heidän tavallaan. Vetoaminen kaupungilla puhuttuun on yhtä naurettavaa kuin yleisön osaston nimerkki "Iso joukko ihmisiä". Yleensä on vain yksi.

Iso joukko ihimiisä = iso joukko valtuutettuja = yleensä vain muutama.
Yleistetäänkö tämä myös näin?
Anonyymi kirjoitti 23.10.2011 - 13:05
no ei ollut edellisen (12:11) kannanottajan taustaryhmä persupuolue. Voi tietysti asioita niinkin tulkita että Persu= kansa. Mutta edelleen: miksi yleisönosastokirjoitus tehtiin. Vastatkaa nyt jumalauta kysymykseen?
Aivan, ette pysty, koska tempaus oli ääliömäinen. Me olemme niiiin erinomaisia ja korrekteja, mutta tuo Java...
Harto Forss kirjoitti 23.10.2011 - 16:24
Taas tuota "kriittistä" juttua jossa koko maailma on persu. Minusta tuo jeesusteleva kirjoittelu oli niin persujen maailmankatsomusta, että koin oikeudenmukaiseksi vetää siitä omat johtopäätökseni. Minä näen kriittisen keskustelun jonain aivan muuna kuin jonkun lyttäämisenä ja toisen korottamisen jalustalle. Blogeissa keskustelu käy enemmän henkilökohtaisuuksina kuin asioista keskustelemisena. Tietenkin kaikissa ihmisissä on hyvinkin vahvasti kritsoimista, mutta mielelläni näkisin keskustelun pysyvän asioissa.
Anonyymi kirjoitti 23.10.2011 - 16:34

"Minä näen kriittisen keskustelun jonain aivan muuna kuin jonkun lyttäämisenä ja toisen korottamisen jalustalle"

Edellä lause bloginpitäjän kommentista. Kaikessa ystävyydessä haluan vastata: " lyttäät (siinä kuin muutkin) Java Valkosen ja nostat kaupunginjohtajan jalustalle"
Eli se taas tällä erää tästä. Jatka vaan sosiaali- ja terveyspuolen säätöistä samaan aikaan kun maksatte Pyhämään pientalojen kaltaisista virheinvestoinneista. joista et (Fosrs) sentään ole vastuussa.
Harto Forss kirjoitti 23.10.2011 - 16:41
Käytiin jälleen vaimon kanssa katsomassa Tontonmäkeä ja Ruorissa syömässä. Tarkoitukseni oli katsoa rakennettavaa tietä ja rantaa. Erään naapurin kanssa keskustellessa kävi ilmi, että ranta on jossain kaukana metsän takana eikä opastajalla ollut ihan tarkkaa tietoa mistä tien pitäisi mennä. Maasto näytti aika soiselta eikä ollut saappaita mukana joten ranta jäi katsastamatta. Paikkakuntalaisten kertoman mukaan pitkälle on "patasavista" matalaa rantaa. Talojen pihoille oli maalattu vihreitä raitoja. Kuvasivat ilmeisesti rakennettavia nurmikoita ja tietä. Tonteilla ei ole käytänössä lainkaan etupihaa. Näin ahtaasti ei rakenneta keskustassakaan. En tiedä miten paljon on takapihaa, mutta heti rakennusten päädyistä on muutaman metrin jyrkkä pudotus. Ei oikein käyyttökelpoista pihaa. Kovin vähän on ostoon houkuttelevia syitä.
Olli kirjoitti 23.10.2011 - 16:41
Harto, vaikka vastustit Tontonmäki-hanketta, olet demokratian periaatteen mukaan hallituksen muiden jäsenien kanssa vastuussa siitä että asia hoidetaan kuntoon. Ministeri joka ei kannata jotakin hanketta ei vapaudu yhteisvastuusta hoitamaan sitä. Ulos tietenkin voi marssia, jos korvia kuumottaa liikaa.
Harto Forss kirjoitti 23.10.2011 - 16:47
Kyllä ilman muuta asia on näin. Tietenkin valtuusto korkeimpana päättäjänä on myös vastuussa. Nyt odottaisi myös hyviä esityksiä kaikilta mitä pitäisi tehdä. Kyllä minulla muutamia juttuja on mietinnässä. En ole koskaan paennut vastuuta tyhjää äänestämällä tai ulosmarssimalla.
ÄLKÄÄ NYT kirjoitti 23.10.2011 - 16:54
ANONYYMIT olkaa niin itsehyväisiä,kun itseänne luulette paskaa te jaksatte jauhaa mutta asialliseen keskustelluun ettepysty olette tosi RAUKKOJA.
Anonyymi kirjoitti 23.10.2011 - 16:55
Koska ei Tontonmäen tapauksessa ole tehty rikosta, kaupunginn on vastattava tietysti Pyhämään investoinnista.Ei tämä nyt (enää) taida Finndomolle iso bisnes olla, saivathan he taydellä hinnalla myytyä talonsa, mutta nyt heidän osuuttaan omaisuudessa hoitaa kaupunki. voi jumalauta, ja vielä pitäis katsella kauppalehdessä tämän narsistin kuvaa.
Odotellaan vaan, paljastuu yhtä ja toista pikkuhiljaa.
Anonyymi kirjoitti 23.10.2011 - 17:41
Kyllä sote jutut on tärkeydeltään aivan toisessa luokassa kuin se mitä javasta kirjoitetaan.
Anonyymi kirjoitti 23.10.2011 - 18:17
(klo 17:41)ei kai kukaan sitä ole missään väittänyt vastaankaan. On tämäkin taas...mutta mielenkiintoinen rinnastus kuitenkin tuo KJ:n (lue KH:n ja valtuuston) törsäilyinvestoinnit grynderin kanssa -satatonnia sinne toinen tänne kunnes nyt taitaa olla jo menossa "laina-automaati", johon on pantu veivinvääntäjäksi naishenkilö
Olli kirjoitti 23.10.2011 - 19:00
Hyvä. Harva mökkikokonaisuus on mennyt vuodessa kaupaksi halutulla hinnalla. Siinä on jollekin firmalle kesäpaikka työntekijöille. Ehkä tulee vähän tappiota, mutta parempi sekin kuin tämä vinkujien ja pässien pakana-kuoro.
Kreikka kirjoitti 23.10.2011 - 19:12
kh:n tulee käyttää otto-oikeutta. Eikös näin suurten summien osalta (mm. investoinnit) kh:n tulisi etukäteen saada selvitys ?
Harto Forss kirjoitti 23.10.2011 - 19:14
Kyllä tämä myynti tai vuokrausaika alkaa olla aika pitkä. Näinä aikoina tulee 2 vuotta aikaa lainanostosta. Markkinoinnin ajankohdan alkua minulla ei ole tarkkaan tiedossa. Tappiota tulee taatusti. Tämä tappion määrä pitää nyt saada kuriin. Ei voi olla oikein, että taloyhtiön hallitus investoi veronmaksajien piikkiin ja mikäli tappiolla aletaan myydä niin kyllä se tappionmäärä pitäisi isommalla porukalla käsitellä kuin taloyhtiön hallituksen. Minulla on se käsitys etteivät firmat ole hankkineet kesäpaikkoja vuosikymmeniin. Mikäli sellaisia vielä joillakin on, niin ne ovat myynnissä tai harkitaan myyntiä.
Euripides kirjoitti 23.10.2011 - 19:15
No, mutta Olli. Mitäs vinguntaa pässit nyt harrastavat? Täytyy valtaapitäville vastavoimia olla, kun sinäkin olet asettunut valtavirtaan.
Jokainen täysipäinen toivoo, että jonkinlainen ratkaisu saadaan Pyhämään kiinteistöjen osalta, mutta minua on alunalkaen häirinnyt tuo rakennusliikkeen ja kaupungin syvä yhteistyö. Ehkä Valkonen oli oikeilla jäljillä...mutta ei koskaan edes pääse jäljille.
Hyvä kuitenkin, että olet oivaltanut kaupungin kehittämisstrategian, josta Tontonmäen osalta oli Turun sanomissa paikallisen arkkitehdin haastattelukin.
Minusta Tontonmäen projekti vaikutti eräänlaiselta "vastapalvelukselta" jostakin. Laman syvänteissä joku sai täyden hinnan tuotteistaan. Ja kiirekin oli ennen kuin rakennuslaki muuttui
Harto Forss kirjoitti 23.10.2011 - 19:16
Hallituksella ei ole otto-oikeutta itsenäisten yhtiöiden investointeihin. Selvitys kuuluu jo hyviin tapoihin.
Harto Forss kirjoitti 23.10.2011 - 19:17
Millä jäljillä Valkonen on ollut Tontonmäessä?
Euripides kirjoitti 23.10.2011 - 19:20
Terve Forss. En muuta tiedä kuin poliisitutkintapyynnön. Kai se jostain kumpuaa? Tunnustan tietämättömyyteni, mutta on kai hallituksella jonkinlainen valta yksittäisen virkamiehen pankkiiritoimintaan?
Harto Forss kirjoitti 23.10.2011 - 19:30
Moi, moi! Talousjohtaja voi hallintosäännön mukaan myöntää lyhytaikaisia lainoja kaupungin liikelaitoksille eikä säännössä ole määritelty ylärajaa. Tuntuu kyllä omituiselta antaa lainaa. Tosin kaupungin maksuvalmius on niin hyvä ettei tämä laina sitä vaaranna.
Euripides kirjoitti 23.10.2011 - 19:42
Tulkitkaa ihmeessä Finndomon kanssa tehty yhtiö joksikin muuksi kuin kaupungin liikelaitokseksi. Keskustelkaa tästä muotokysymyksestä KH:ssa.
Anonyymi kirjoitti 23.10.2011 - 19:58
Hallintosäännössä se lukee, että talousjohtajalla on oikeus tehdä määrätynlaisia päätöksiä.
Hallintosääntö 42§ ja otto-oikeus 56§
Tuliko tässä nyt sitten se nro 1 liittyen lyhytaikaiseen lainoitukseen (max 1v), joka avaa silmät näiden kiinteistöyhtiöiden ympärillä? Tontonmäen tapauksessa on myös vaarana se, että sitä joudutaan rahoittamaan näillä vippaskonsteilla eli lyhytaikaisella lainoituksella. Joka vuosi uusi laina jne.
Mitenköhän tuo sitten kirjataan kirjanpitoon muuta kuin menona, tosin onhan se myös saatava. Mutta kassasta se lähtee ainakin vuodeksi viranhaltijapäätöksen mukaan.
Olisiko siihen tarvinnut hakea erillinen valtuutus jo budjetista (lisämäärärahana), koska kyllä tämä oli odotettavissa? Tässä huomiselle päivälle selvitettävää.
Siinä sitä kerrakseen vajaavirkamiehitteiselle kh:lle.

khpsj
Euripides kirjoitti 23.10.2011 - 20:14
Tulkitsen Pyhämään pientalot Oy:n (?) yksityiseksi yritykseksi, jolla ei kaupungin osakkuudesta huolimatta ole statusta saada kaupungilta lainaa. Tähyttyuhän näiden yhtiöiden olla tarkoituksensa mukaisia myös negatiivisessa mielessä.
Arska I. kirjoitti 23.10.2011 - 20:56
Olen samaa mieltä kuin Euripides. Koski voi marsittaa tämänkin yhtiön johtokunnan(myös kavereita) kaverinsa luo Osuuspankkiin
Anonyymi kirjoitti 23.10.2011 - 21:04
Kyllä tästä voi tulla kallispaukku ukin veronmaksajien syliin.Hallitus siunaa rahankäytön ja veronmaksajat vikisee.
Ei auta vaikka harto olisi erimieltä, koska enemistö päättää sekä hallituksella on paljon tärkempiä asioita käsiteltävänä kuin tontonmäki esim: miten java saadaan hiljennettyä???
Anonyymi kirjoitti 23.10.2011 - 21:10
Kyseenalaistakaa viranhaltijapäätös, valittakaa siitä. Ei kaupunki ole velvollinen rahoittamaan yksityisiä gryndereitä.
kerrankin saisi sellaisen valituksen aikaa, että ei paheksuta. Jos kerran yritys kuvittelee lyhytaikaisella lainalla selviävänsä, pankaa se selviämään. kaupungin antama laina ei pane trittämään.
Olli kirjoitti 23.10.2011 - 21:22
En edusta valtavirtaa. Pyhämaan Pientalot on kaupunkikonsernin tytäryhtiö, ei mikään liikelaitos. -Luulin tuntevani Euripideksen, mutta en näköjään sittenkään tunne. Perkele, että tulikin avattua suu. Änkyrän kynttilä palaa kreikkalaisukossakin. - Ne firmat, jotka Harto tunnet, eivät omista enää siivousrättiäkään.
Anonyymi kirjoitti 23.10.2011 - 21:33
Lonkalta muistelen, että Ukin kpi omistaa KioY Pyhämaan pientaloista noin 70%.
Pitäisikö ne uudet talot jättää sitten kylmilleen ensi talveksi?
Olli kirjoitti 23.10.2011 - 22:02
Mä muistelen vaan muistilla, kaupungin omistus on tosiaan 72,4 prossaa. Ihailen A2133:n lonkkaa. No leikki sikseen, kova on kiinteistöosakeyhtiön velkataakka ennen kuin yhtäkään asuntoa on myyty. Miten ylipäätään U:gin kaupunkisuunnittelu- ja maankäyttöosasto ei älyä sitä ettei yhteyttä merenrantaan ollut? Nyt tehdään kun asia huomattiin ja tuli hätä.
Anonyymi kirjoitti 23.10.2011 - 22:35
Nero Aaltosen sepustus oli taas yhtä puuroa. Lyhytaikaiseen lainaan ei ole määritelty mitään aikaa minkä mukaan laina on lyhytaikainen. Ei tämä laina ole ollut odotettavissa. Talothan tehtiin myytäviksi ja rakentamista kannattaneiden mielestä nämä menevät käsistä nopsasti. Jos näissä Aaltosen kysymyksissä on virkamiehille jotain selvitettävää niin kyllä ne sitten pitää vaihtaa.
Anonyymi kirjoitti 23.10.2011 - 22:46
Ei ulkomaalaisia voikaan ottaa huonoihin hommiin, ne pitää säästää kotimaisille duunareille.

http://www.taloussanomat.fi/tyomarkkinat/2011/10/23/liian-pieni-palkka--nama-tyot-eivat-sovi-ulkomaalaiselle/201115281/12?ref=ise
Euripides kirjoitti 23.10.2011 - 23:29
Kommmentaattori 22.35 ! Näitä Pyhämaan taloja ei tehty alunperin myytäviksi, vaan vuokrattaviksi. Vaikka en olekaan Aaltonen, vastaan minkä asiasta muistan. Kommentaattorille 21:33: Ei pidä jättaa taloja kylmilleen, ne on sentään lainoitettu Kuntarahoitus Oy:n lainoin, joita takaa yhä vähenevä U:gin väestö, joka erään lehtitiedon mukaan on kasvamassa.
Mutta lainoitettakoon yhtiötä vapailta markkinoilta ja otettakoon lainapaperin alle myös tervehtyneen Finndomo- yhtiön allekirjoitus. Nyt on Finndomon vuoro auttaa Uuttakaupunkia.
Takalan 125 000 euron myöntämästä lainasta tehtäköön valitus! No niin, tuli hieman improvisoitua, mutta se johtuu kaupunginjohtajan omavaltaisuudesta.
Virkamiehille selvitettävää vai vaihtoon? kirjoitti 24.10.2011 - 00:06
Lyhytaikainen laina voidaan määritellä vaikka näin:

"Pitkäaikaiseksi katsotaan velka tai se osa velasta, joka erääntyy maksettavaksi yhden vuoden tai sitä pitemmän ajan kuluttua. Lyhytaikainen on siten velka, joka todennäköisesti maksetaan alle vuoden kuluttua tilinpäätöspäivästä.
"

http://www.taloussanomat.fi/porssi/sanakirja/termi/vieras+p%E4%E4oma/0

Näin muualla asioita käsitellään valtuuston kautta
http://dynasty.savonlinna.fi/kokous/KOKOUS-1782-4.HTM

Nähdäkseni täytyy olla siis kyse alle vuoden lainasta tässä tapauksessa ja lukihan se jo Harton jutussa ylärivillä.
Virkamiehille selvitettävää vai vaihtoon? kirjoitti 24.10.2011 - 00:12
http://uki.fi/ptk/dynastia/kokous/20091620-18.HTM
"Kiinteistöyhtiö rakentaa Pyhämaan keskustaan Tontonmäkeen seitsemän erillistä pientaloa. Ensi vaiheessa yhtiö vuokraa asunnot, ja asukkaat voivat myöhemmin lunastaa ne omistusasunnoiksi."
Tämä myös muistukseksi nero anonyymille
Anonyymi kirjoitti 23.10.2011 - 22:35
persujeesustelua jo 2 vuotta sitten kirjoitti 24.10.2011 - 00:35
http://uki.fi/ptk/dynastia/kokous/20091631-4.HTM

sinne jäi pöytäkirjaan eriävä mielipide tästäkin. miksi niiden pitää aina vastustaa kaikkea???????

täälläkin vastustettiin vielä
http://uki.fi/ptk/dynastia/kokous/20091620-18.HTM
Harto Forss kirjoitti 24.10.2011 - 07:57
Euripides; kerroin hieman harhaanjohtavasti vain yhden kohteen mihin talousjohtaja voi omalla päätöksellä antaa lainaa kaupunginvaroista, liikelaitokset. Muita ovat konserniin kuuluvat yhteisöt ja projekteja hallinnoiville yhteisöille projekteihin, joissa kaupunki on mukana. Toisin sanoen myös yksityisille yrityksille. Tämä on sanatarkasti sama myös uudessa hallintosääntö esityksessä.
Anonyymi kirjoitti 24.10.2011 - 08:13
Miten ihmeessä Olli ei huomaa ettei Tontonmäen talot ole vesistön rannalla. Ei -70 luvullakaan yritykset ostaneet metsän keskellä kallion päällä sijaitsevia omakotitaloja virkistyspaikoiksi. Tontonmäessä ei ole näköyhteyttäkään mereen.
Olli kirjoitti 24.10.2011 - 08:32
Katos vaan A0813, sitä samaako vesistöä kuin Intian ja Tyyni Valtameri? Lue uudestaan mitä kirjoitin.
Anonyymi kirjoitti 24.10.2011 - 09:26
Ellei ole näköyhteyttä vesistöön niin ei ole intian tahi Tyyneen valtamereenkään. Aaltonen ja hänen hengenheimolaisensa ovat täysin ulalla jutusta. Kerrataan vuosia vanhoja äänestyksiä ja hallintosääntöä. Nyt mietitään mitä nytten pitäisi tehdä.
Anonyymi kirjoitti 24.10.2011 - 09:32
PAAVO ARHINMÄKI
Koko finanssikriisin ajan Vasemmisto on vaatinut sijoittajan vastuuta ja esittänyt mm. velkasaneerausta Kreikalle sekä finanssimarkkinoiden tiukempaa sääntelyä. No, nyt se on myös Suomen linja EU-kokouksissa.
Tontomäen maalänti kirjoitti 24.10.2011 - 09:37
jää rannasta noin 50 metrin päähän verirajasta.
Euripides kirjoitti 24.10.2011 - 09:52
Kiitos Forssille vastauksesta. Kylläpäs on hallintosäännössä klappia. Edellä oli linkki Savonlinnaan, jossa lähes vastaava asia vietiin valtuustoon. Mielenkiintoinen kuvio kuitenkin, kun kyse yksityiseen verrattavasta yhtiöstä. Vajaa 30 prosenttia näyttää olevan Finndomolla.
Kommenttiin 09:26 on todettava, että toki nyt mietitään mitä pitäisi tehdä, mutta virkamies on jo estänyt Pyhämaan talojen kassakriisin! "Aaltonen ja hänen hengenheimolaisensa" (aistinko antipatiaa) yrittävät saada asiasta keskustelua aikaan. Toivottavasti tämän blogin pitäjä ja kyseinen Aaltonen osaltaan huolehtivat siitä myös kaupunginhallituksessa.
Harto Forss kirjoitti 24.10.2011 - 10:02
Mihin tuo veriraja on tarkalleen ottaen? Mäen päältä, jossa talot on ei,kyllä näy vettä rantaa rakkaampaa. Puustosta huolimatta 50 metriä kyllä näkyy. Paikkakuntalaisten kertoman mukaan talojen pihalta rantaan on 3-500 metriä.
Euripides kirjoitti 24.10.2011 - 10:05
On se kuitenkin niin lähellä, ja hieman siintääkin. Ei ihan toivoton tilanne.
Olli kirjoitti 24.10.2011 - 10:21
Kaupunkihan on ilmoittanut rakentavansa tieyhteyden ja yhteisen laiturin. Sama se siintääkö vesi tai ei, saaristossa rakennettiin aina suojaan saaren keskelle, niin että mikään ei siintänyt. Katsotaan nyt mitä hallitus saa aikaan yhtiön rahankäytön suhteen, vai siintääkö silmissä muuten vain. Pitää muistaa että rakentaminen ja asuminen ovat aina olleet kunnalliselämän korruption pääalueet.
Anonyymi kirjoitti 24.10.2011 - 10:26
Entä minkä verran on matkaa Tyyneen valtamereen?
Anonyymi kirjoitti 24.10.2011 - 10:36
Mitäs sillä matkalla Tyyneen valtamereen on merkitystä? Sinne on tie yhteys. Enpäs ole juurikaan nähnyt saaren keskelle rakennettuja taloja vaikka olen asunut elämäni ensimmäiset vajaat 20 vuotta saaressa ja sen jälkeen siellä liikkunut muuten vaan.
Anonyymi kirjoitti 24.10.2011 - 10:39
Vesirajaan on matkaa yli 100 mteriä kartan mukaan, joka on tässä
http://www.uki.fi/ptk/dynastia/kokous/20091631-4-5652.PDF
Anonyymi kirjoitti 24.10.2011 - 11:28
Totta yli 100 metriä. Linnuntietä pihojen keskeltä n. 300 metriä. Eikä kartasta selviä onko tie mahdollista rakentaa linnuntietä.
Anonyymi kirjoitti 24.10.2011 - 11:51
sitte vielä kannattais käydä kattomassa minkälainen se ranta on...on nimittäin aikast kaisla/kivikko/rutakko...
Kait Östermanin Jouni ruoppaa halvalla...
Minä muuten kirjoitti 24.10.2011 - 16:29
olen nerajat kävellyt -93 v .
Anonyymi kirjoitti 24.10.2011 - 20:16
Kyllä Uudestakaupungista on vesiyhteys Tyynellemerelle. Mitä siinä horisette,,,
Harto Forss kirjoitti 24.10.2011 - 20:57
Ei kukaan ole tällaisen yhteyden puutteesta horissutkaan. Se näkyy jo pinestä karttapallosta, ellei muuten tiedä.
Asiasta hyvin tietävä kirjoitti 25.10.2011 - 14:48
Aikalailla kaupunki kaunistelee tuota Tontonmäen parakkikylän rantaoikeutta... On aikamoinen kaislikkorutakko, ei ole pääsyä veneellä ja uiminenkin kaukana nautinnosta. Laiturin virkaa voisi tehdä pitkospuut. Kaiken lisäksi rantatontti on maanpuolellakin melkoinen suonsilmäke. Rannan vesialue on sijoittuu kaikenlisäksi suoraan naapurimökin ranta-alueeseen, joten vastustusta alueen ruoppaukseenkin kyllä löytyy.

Rannalle ei ole tontonmäkeläisille autolla pääsyä, koska tie kulkee vakituisen, tontonmäkisuunnitelmia vastustavan, asukkaan pihan kautta. Yllätys ei liene, että kyseisen alueen vakituiset asukkaat sekä mökkiläiset vastustavat tuota tie-/rantasuunnitelmaa.

Jos tuota "rantaoikeutta" käytetään Tontonmäen talojen myyntivalttina, niin sanoisin että kaupunki syyllistyy vähintäänkin ostajan harhaanjohtamiseen. Uskoisin, että parempaan tulokseen päästäisiin jos talojen yhteyteen nimettäisiin venepaikat kylän rannan venelaiturissa. Kustannushan olisi mitätön kun tuo venelaituri on jo olemassa. Luulisin, että jos joku joskus muuttaa noihin taloihin, niin juuri venepaikka merellisessä kylässä olisi se paras valtti.
harmaa emiiri kirjoitti 25.10.2011 - 17:52
Vaikka olisi polku strandiin ja pikku laituri johon soutukipponsa saa kiinni ei tuon hintaista taloa tuolla sijainnilla osta kuin henkilö joka kirjoittaa nimmarinsa vaikkapa vahaliidulla. Ja vaikka nuo tönöt sijaisisivat kartalla jossain muualla kuin pitkän, talvella ainutlaatuisen jännän ja mutkaisen umpitien päässä niiden keskinäinen slummimainen sijoittelu tuskin kiinnostaa juuri muita kuin romanisukuja.
Euripides kirjoitti 06.11.2011 - 18:24
Uskon, että Pyhämaan Pientalot ovat vakavasti otettava vaihtoehto maakunnan pakolaissijoittelussa. Turun seudulla on on paljon muslimiperheitä, jotka oikeasti haluaisivat maaseudun rauhaa. Ei romanisuvutkaan ole poissuljettu vaihtoehto, heidän keskuudessaan puhuu myös raja, joten vihje kiinteistövälittäjälle olisi nyt paikallaan. He asuvat mielellään kolme- neljäkin sukupolvea mielellään samassa pihapiirissä
Uskon, että tie- ja rantasuunnittelussa heidän kanssaan tultaisiin hyvin juttuun.
Harmaan emiirin mielipide on mielestäni sen verran tyhjentävä, että oma käsitykseni saattaa tulla kysymykseen.
Harto Forss kirjoitti 06.11.2011 - 18:38
Tilanne on todella vaikea. Ei ole kovinkaan todennäköistä ostajien löytyminen. En tunne pakolaistensijoittelua. Olen kuullut, että 3 vuotta valtio maksaa vuokran. Entä sitten? Mielestäni maahanmuuttajat pitäisi kotouttaa kunnolla. Siihen tarvitaan kielikurssit ja avustus työpaikan hakemisessa.Entä koulu? Maksaako valtio Pyhämaahan opettajan? Minä kyllä näkisin parhaana vaihtoehtona, että otetaan heti tappio mikä on tullakseen ja myydään ne niin halvalla, että ostajat löytyy. Tai onko optimista uskoa taloille jollain hinnalla ostajat löytyvän.
Polo Outlet kirjoitti 28.04.2012 - 09:55
It’s a great tip on Do It yourself stuff. Thanks!
Nimesi
Sähköpostiosoitteesi (ei näytetä yleisesti)
Kotisivusi osoite
Muista tietoni selaimen evästeessä seuraavia kommentointeja varten
Seuraa tähän kirjoitukseen tulevia kommentteja (mikä tämä on?)
Kommentti
Voit käyttää kommenteissasi seuraavia HTML-elementtejä: a, b, i, u, code
Viimeksi luetut

Tällä palstalla pidän viisi viimeksi lukemaani kirjaa ja annan niille hymiöitä mieltymykseni mukaan 1-5:een. Taiteellisesta vaikutelmasta minun kyvyilläni ei pysty hymiöitä jakamaan.

Åsa Schwartz: NefilitHymyHymyHymy

Hyvä dekkari ja mikäs muu kuin ruotsalainen. Schwartzin kolmas kirja, mutta vasta ensimmäinen suomennettu. Miten paljon Ruotsissa hyviä dekkareita onkaan, kun näköjään kaikkia ei ole suomennettukaan.

James Pattersson: Pahan  kidassaHuuto

Kirjasto oli kuukauden kiinni ja hyllyt on vähän tyhjiä kaikkien varautuessa kuukauteen. Käteeni osui jälleen mitä raain amerikkalainen dekkari. Ihmisiä tapetaan melkein joka sivuilla. Raadellaan ja veret juodaan. Ratkaisukin on venytetty 3-kerroksiseksi.

Antonio Hill: Kuolleiden lelujen kesäJalka suussaJalka suussaJalka suussa

Hill on espanjalainen ja koulutukseltaan psykologi ja sen kirjasta huomaa. Tavanomaisesta poikkeavaa, mielenkiintoista tarinaa alusta loppuun.

Vikas Swarup: Syyllisten seurueNolostunutNolostunutNolostunut

Eksoottisen maiden kirjailijoiden teoksia on mukavaa lukea. Tämä on intialainen dekkari. Juoni on monisäikeinen ja niitä viedään eteenpäin kertomalla luvuissa eri säikeistä. Lopulta sitten kaikki johtavat yhteen tapahtumaan. Kastilaitoksen Intiassa on valtava ero ylemmän ja alemman kastin välillä. Tässä nekin lopulta sekaantuvat.

Wilbur Smith: Vaaran vesilläKlink Klink (raha)

Tyypillinen amerikkalainen dekkari. Raakuutta, rahaa ja "rakkautta" ylenmäärin. Aioin kirjoittaa, että kuka tällaisia lukee, niinhän tein minäkin. Tosin tähän meni viikko ja erittäin väkinäisesti. Jätän harvoin kirjaa kesken ja nyt oli lieventävänä asianhaarana, että kirjasto meni kuukaudeksi kiinni enkä paljoa ole lukemista varannut.

 

Yhdistykset
Laskuri