Kojelauta |  Seuraa blogia |  Lisää blogeja |  Luo blogi! | 
Anna bloggaajalle lahja | Sivun alkuun | Seuraa blogia | Ilmoita blogista
Kirjoittaja

Uudenkaupungin asioista kirjoittelen ehkä vähän myös muustakin mikä ainakin itseäni kiinnostaa. Olen Harto Forss. Eläkeläinen, entinen Kemiran Ugin tehtaiden pääluottamusmies. Nyt kun aikaa riittää niin kunnallisessa vaikuttamisessa olen myös enemmän mukana. Tällä hetkellä olen valtuustossa ja hallituksessa.

Esa Kaitila

Massa- ja paperiteollisuuden tuotantomäärät per työntekijä ovatkin Suomessa maailman kärkeä. Eroa saksalaisiin, itävaltalaisiin ja ruotsalaisiin on lähes 30 prosenttia.

Paperiliitto

Alf Rehn

Kukaan ei halua olla sosiaalidemokraattien puoluesihteeri. Kukaan ei halua olla keskustan puheenjohtaja - paitsi Paavo Väyrynen. Ja hänkin sanoo suostuvansa hoitamaan tehtävää vain, koska kukaan muukaan ei siihen kykene.

Turun Sanomat



Roope Lipasti

Norjassa massamurhaaja Breivik todettiin toisessa mielentilatutkimuksessa syyntakeiseksi, ja hänet voidaan siis tuomita vankilaan. Sopii toki kysyä, että jos Norjassa terveet ovat tuollaisia, niin millaisia ne hullut mahtavat olla.

TS Extra

Jälkimaku

VR Groupun turvallisuusjohtajana aloittaa kesäkuun alussa. Rauno hammarberg, joka on tähän asti toiminut Nokian turvallisuusjohtajana. on sitä aikoihin eletty: VR on jo kiinnostavampi työnantaja kuin Nokia.

Turun Sanomat

Jälkimaku

Maailman ohuimmat kirjat-sarja on saanut uusia teoksia: Stephen Elopin saavutukset Nokian johdossa ja Perussuomalaiset huumorin helmet.

Turun Sanomat

Kommuunisti

Kukaan ei ole velvoittanut yksityistä puolta vastaamaan päivystyksestä, terveydenhuoltohenkilökunnan koulutuksesta ja vaativien sairauksien erikoissairaanhoidosta. Kukaan ei vaadi toisin kuin bussiliikenteessä ottamaan myös kroonisia ja hankalasti hoidettavia, mutta vähemmän tuottavia tapauksia hoidettavaksi.

Keva




 

24.10.2011 - 20:43

Kokouksen aluksi Taitoa-yhtiön edustaja kertoili yhtiön talous- ja henkilöstöpalveluista. Viranhaltija päätöksistä keskusteltiin pitkään Kiinteistö Oy Pyhämaan Pientalolle annetusta lainasta. Keskusdtelussa selvisi mm., että rantaan rakennetaan polkutasoinen tie. Sen pituus on 800 m. ja kulkee osan matkaa pururataa pitkin. Rantaa ei ruopata eikä laituria rakenneta. Pihatöitä tehdään ainoastaan etupihalla. Esitin hallitukselle annettavaksi selvitys yhtiön tilasta. Se saadaan ensi maanantaina. Päätösesitykset hyväksyttiin muutoksitta ja aikavähillä puheilla. Tiedotusasioissa oli ettei Lokalahdelle tulevat tuulivoimalat tarvitse YVA-selvitystä

Anonyymi kirjoitti 24.10.2011 - 21:10
Vai paremminkin annettiin ymmärtää, että myönnettyä lainaa käytetäsiin mm. noihin mainitsemiisi hankkeisiin. Siis hiljan "oli huomattu", että projekti oli jäänyt kesken. Niinpä niin ja nyt sitten tehdään rahan kanssa houkuttelevuutta lisää.
Saa nähdä, tuleeko selvitys ensi maanantaina. Kaksi jo 15.8 pyydettyä selvitystä on edelleen tulematta, vaikka niitä on pyydetty useaan otteeseen.

Enemmistöosakas (eli ukilaiset veronmaksajat) maksaa, koska valtuuston enemmistö suostui yhtiölle myönnetyn lainan omavelkaiseen takaukseen. Montaa kiertotietä ei enää taida olla. Tyhjiksi asuntoja ei kannataisi jättää ja odotella ostajia, koska siitä tullee liian suuret taloudelliset vahingot.

Ratkaisuvaihtoehtoja asukkaiden saamiseksi näen olevan ainakin kolme:
1) vuokrataan Ukiin tulevien yrityksien pitkänmatkan työntekijöille työsuhdeasunnoiksi (koska?)
2) vuokrataan alihintaan tarvitseville väliaikaisesti (koska?)
3) vuokrataan maahanmuuttajaperheille eli tehtäköön sopimus valtionhallinnon kanssa kolmeksi vuodeksi (koska?)

Kaikki edelliset ovat huonoja vaihtoehtoja, mutta parempia kuin nolla eli tyhjillään pito. Taloissa on melko korkea, uusien talojen hintataso, joka ei välttämättä vastaa kysyntää. Ja juuri sen ensimäisen talon ostaminen / asuttaminen on monelle iso kynnyskysymys.

Tässä yhteydessä ei juuri lohduta se, että en ollut yhtenä valtuuston jäsenenä myöntämässä yhtiölle omavelkaista takausta.
Veronmaksajat maksaa tämänkin Suuren seikkailun!
khpsj
Anonyymi kirjoitti 24.10.2011 - 23:17
Nyt se sitten avaa jo hallituksen keskusteluja vaikka on itse sanonut ettei niistä saa kertoa.
Olli kirjoitti 25.10.2011 - 00:09
Kyllä Ukarissa kirjoitettiin mitä aiotaan tehdä. Nyt sitten: ei tehdä. Hartolla ja muilla on liian paljon jäitä hatussa, ja vanhoja sammuneita hiilikokkareita. Edessä on selvitystila ja mahdollinen konkurssi. KHJ (perus) eli Aaltonen selityksineen on pelkkä pelle. Niin sanottu koska-mies.
Anonyymi kirjoitti 25.10.2011 - 00:27
Kuka maksaa konkurssin?
Me, veronmaksajat, koska meidän rahoistamme maksetaan taattu velka. Tuskin sitä kohtuullistetaan kuin Kreikassa.
Aaltosen koska sana suluissa tarkoittaa varmaan että itse pirukaan ei tiedä toteutuuko koska sana koskaan.
Pumpataan pojat rahaa, rahaa, rahaa ja vielä kerran rahaa lisää. Me maksetaan ja Olli kanssa.
Olli kirjoitti 25.10.2011 - 00:36
Kyllä, jos se on paskanjauhamisen ja viisastelun (Aaltosen esserwisserisin) loppu.
Anonyymi kirjoitti 25.10.2011 - 00:52

Nyt en kyllä ymmärrä hyökkäystäsi Aaltosta kohtaan tällä kertaa. Mikä siinä sen kommentissa sapetti niin helvetisti? Asiavirheitä varmaan sun mielestä vai mitä paskanjauhanta tarkoittaa. Google ei nyt auta. Avaudu nyt sitten kunnolla jotta pääsemme mekin jyvälle mikä taas mättää. Vietiinkö sinulta joku skuuppi, lööppi tai joku muu mistä emme tiedä muutoin kuin että kivet sinkoilee nyt päin Aaltosta.
Javalla näytti nyt olevan tulisia kivihiiliä hatussaan, Hartolla ne olivat jo ehtinyt sammua. Jumalauta Olli. Tanssitko sinä pirujen kanssa jo kiirastulesi keskellä.
Turha riekkua muita jostain törkeyksistä kun itseltä tulee täyslaidallinen. Kännissä ja kiukussa tänne ei kannata tulla repostelemaan.
Anonyymi kirjoitti 25.10.2011 - 08:40
Kiitos geneetikko-Ollille hyvin perustelluista kommenteista. Tosin en niistä perusteluista juuri muita sanoja ymmärtänyt kuin sanan "pelle". Mutta näillä mennään. Ai niin. Hallitus esittää valtuustolle, että veroja ei koroteta vuonna 2012.
Hyvää päivänjatkoa, myös Ollille!
khpsj
Harto Forss kirjoitti 25.10.2011 - 09:34
Mielestäni Tontonmäen tilanne on se, että ei ole olemassa vaihtoehtoa jossa ei veronmaksaja joudu maksajaksi. Nyt pitää hakea vaihtoehto jolla selvitään vähimmällä. Konkurssi ei mielestäni auta mitään ja kommentoijakin varmaan tarkoittaa, että ollaan tilanteessa josta ei ehjin nahoin selvitä. Talot eivät ole menneet kaupaksi nykyisilläkään hinnoilla, ei taatusti kauppaa vilkastuta, jos hintaan lisätään nyt parin vuoden aikana tulleet kulut. Kuinka paljon hintaa pitäisi laskea, että taloista päästäisiin eroon. Taloja ei ole käyvillä vuokrilla vuokrattu. Pitäisikö vuokria laskea niin alas etteivät menotkaan tulisi, toisin sanoen velkaannuttaisiin koko ajan lisää. Pyhämaasta ei todennäköisesti löydy asukkaita ja U:kissa töissä käyvien asuminen tulisi järkyttävän kalliiksi ja mitä sillä Tontonmäelle muutolla saisi? Niin ahtaan pihan ettei kantakaupungista löydy yhtään näin ahdasta rivitaloakaan. Kalliin suorasähkölämmityksen. Takat ovat niin pienet ettei niistä tule juuri apua lämmityskustannuksiin. Lähinnä vaatimattomia koristeita. Pitkät työmatkat. Keskellä metsää olevan asunnon josta vesistölle on enemmän matkaa kuin kantakaupungissa asuvilla valtaosaltaan. Laituri olisi tehtävä itse ja rantaruopattava. Tätä juttua voisi jatkaa pitkään. Murheellista. Ratkaisua on lähdettävä tosissaan hakemaan. Ilman ruusuisia kuvia, tosiasioiden pohjalta ja ennakkoluulottomasti.
Minä kirjoitti 25.10.2011 - 09:57
Jos "Olli" aikoo vakavasti otettavana toimittajana jatkaa, ei täällä sosiaalisessa mediassa kannata kenenkään kimppuun käydä. Aaltosella oli ihan yhtä hyvä kannanotto kuin muillakin KH- jäsenillä. Tosin en tiedä kuin kaksi, jotka ottavat kantaa. Mitäpä siinä ottaakaan, kun on saatu aikaan tällainen "raha-automaatti" veronmaksajille.
Aaltosen yksi huonoista vaihtoehdoista oli pakolaisperheiden vastaanotto Tontonmäkeen. Valtio sentään maksaisi vuokrat kolme vuotta. Lienee kuitenkin poliittisesti mahdotonta täällä geneettisesti puhtaitten parissa, jossa toimittajatkin ovat perinnöllisyystieteen spesialisteja. Katsohan jatkossa, ketä haukut pelleksi!
Harto Forss on jo osansa saanut.
Taidat ryhtyä kirjoittamaan pian Ukarissa. valtavirran miehiä, kuten Euripides (jonka nimimerkki tuhottiin)taannoin totesi.
Siirretään kirjoitti 25.10.2011 - 09:58
VIIKAISTEN TONTILLE TAI TAPUTETAAN LITTANAKSI,NE MAKSAA JOTKA OLIVAT RAKENTAMISEN KANNALLA TÄYTYY MAKSAA TYHMYYDESTÄÄN OPPIRAHAT EIKÄ MAKSATTAA NIITÄ VERONMAKSAJILLA.
ArskaI. kirjoitti 25.10.2011 - 10:12
Näin se Forss taitaa olla. Nyt taidettiin selvitä tilapäisesti kasskriisistä. Mielenkiintoinen ajatus tuo maahanmuuttajaperheet. Ihme ettei Kj sellaista lyö pöytään, kolme vuotta tulisi valtiolta rahaa, jolla yhtiötä pidettäisiin pystyssä. pitää kai sen verran ihmisiin luottaa, että näistä' tulee myös aikanaan veronmaksajia kaupunkiin, jossa työpaikkoja viimeisen tiedon mukaan 160 (soijatehdas)

Pyhämään pientalot voivat yhtiönä itse ratkaista, ketkä taloissa asuu. Tosin nyt ne ovat vaihteeksi taas myytävänä.Luovuttaa peliin nyt Koski ja Juntti. poliitikot eivät joutuisi ottamaan kantaa pakolaisiinkaan, mikä saattaisi tämän hankkeen kaataa. Uskaltaisiko hallituksen jäsen Lamberg?
Olli kirjoitti 25.10.2011 - 11:04
Pidän pelleilynä sellaista, että puhutaan esimerkiksi kiloeuroista (kEURO). Se on teknokraatti Aaltosen kieltä. khpsj = onko kaupunginhallituksella perussuoalinen jäsen vai onko kh:n jäsen perussuomalainen. Mä olen tällä hetkellä yhtä vähän geneetikko kuin Harto pääluottamusmies. Hartohan on menettänyt pää-liitteen, leikillisesti sanoen, minun tieteen tuntemukseni ei toki ole kaikilta osin ajan tasalla. Teillä on jumalaton huoli minun tekemisistäni, melkein paskat housussa, että mitä se saatana nyt taas saa päähänsä. Olkaa huoleti, en ole toimittajan virassa, olen vapaa toimittaja. Siinä on vissi ero.
Minä kirjoitti 25.10.2011 - 12:07
Sellainen pellepuhe voi vahingoittaa asianomaista, johon se kohdistetaan. Varsinkin kun sen sanoo tunnistettava toimittaja, jolla toki on oikeus mielipiteeseensä kuten muillakin.
Olen samaa mieltä, että U:gin poliitikot ovat keskimääräistäkin suurempia ääliötä, mutta ei ole kohtuullista vittuilla niille, jotka sentään ottavat kantaa. Aaltonen ja Forss ottivat edellä kantaa, Khpsj:llä oli jopa ratkaisumalleja.
Ymmärrän senkin, että ottaa joskus pannuun, jos joku liikaa "kikkailee".
Anonyymi kirjoitti 25.10.2011 - 12:17
Kyllä aika pelle on, kun ratkaisumalli on vuokrata talot vaikka niihin on haettu pari vuotta vuokralaisia ilman yhtään asukasta. Mitä hyödyttää vuokrata kovalla alennuksella. Ei tule edes käyttökuluja ja asuntojen kunto romahtaa.
Anonyymi kirjoitti 25.10.2011 - 13:16
Kyllä Pyhämaasta käydään töissä Ukissa, ei se niin mahdoton matka ole. Eli se ei poisulje Tontonmäen asuttamista tuottavilla ihmisillä.- Mutta se, että talot ovat jumalattoman kalliita, ja pihapiiri sellainen, mitä on, se tekee asuttamisesta " mission impossible"? Haluaisin, että ne, jotka Tontonmäen rakennuttivat, myös kantaisivat vastuunsa, eikä meitä veronmaksajia enempää rasitettaisi.Kiinostaisi tietää, että mikä on kaiken tämän takana? Sidoksia?
Harto Forss kirjoitti 25.10.2011 - 13:43
Kyllä varmasti Pyhästämaasta käydään U:kissa töissä. Kankaanpäästäkin käydään. Pitkälle työmatkalle on yleensä syynä, että on koko ikänsä tai ainakin lapsuutensa asunut seudulla. Ellei ole mitään erityistä syytä asua pitkän työmatkan takana niin ei sinne myöskään lähdetä.
Anonyymi kirjoitti 25.10.2011 - 13:48
klo 12:17 erinomainen, suorastaan häikäisevä kommentti! Täällä yrittää jotkut hakea ratkaisua todellisten pellepoliitikkojen ja tietyn virkamiehen käsittämättömään munaukseen. Sinä saatana syöksyt vaan viisauksinesi jonkun kimppuun.
Klo 13.16 kommentoija on oikeilla jäljillä. Finndomo vaan suojaa omaisuuttaan (lähes 30%) kaupunkilaisten verovaroin. valkonen oli oikeilla jäljillä kun teki poliisitutkintapyynnön, mutta eihän se mihinkään voinut johtaa kun kaupungin ääliöenemmistö oli hankkeen takana.
jos olisin kuullut valkosen hankkeesta, olisin sanonut, että turha on juristin jälkiä seurata.
niin se vaan on, että täyden vuokran saa (3 vuotta) valtiolta, jos talot asutetaan maahanmuuttajilla, siis sellaisilla, joilla ei vielä ole tuloja. Mutta onhan sekin tietysti mahdoton ajatus valkoihoisessa, punaniska- U:gissa, vaikka tulijoita onkin.
Anonyymi kirjoitti 25.10.2011 - 14:13
Silakkakiintiöjutuistaan tutuksi tullut vapaapainitoimittaja O. Haapala on tainnut saada verkkoonsa nyt oikein teknoKraattisen KiloHailin! Odotan innolla tämän vapaaherran maaotteluhenkistä painia hallituksen teknoKilokraatijäsenenen kanssa.
Kelpaisko nyt humaaniollille mamut asuttamaan pieniä söpöjä punaisia tupia sinne Pyhälle maalle? Yhtiölle tulisi ainakin vuokrattulot isosta valtion kassasta. Vapaan toimittajan mielipidettä tässä tämä on enää vaille.
Jokos muuten ne hakkaamisartikkelit on selvitetty kaupunginjohtajan kanssa? Me muistetaan.
K. Ortonki kirjoitti 25.10.2011 - 14:25
Minäkin odotan mielenkiinnolla maahanmuuttajakeskustelua aiheen ympärille. muutama viikko sitten luimme TS.sta kuinka Turun Vuokratalot Oy joutuu maksamaan mamujen niin sanotusta asumisesta. Silti näitä ihmisiä otetaan maahan eikä heitä kukaan huoli.
Olli kirjoitti 25.10.2011 - 14:30
Tykkään vitseistä, mutta A1403 ei kuulu niihin, joilla on kertoessaan jotakin muuta kuin kova puhti päällä.
Anonyymi kirjoitti 25.10.2011 - 15:34
Mites demarit jotka aiheutti koko katastrofin? Mitä ideoita he on tuoneet esille tilanteen hoitamiseksi?
Kannattaa pitää mielessä ettei 3 vuoden vuokrauksella pitkälle päästä. Mamu laittaa talot sinä aikana siihen kuntoon, että isot remontit saa tehdä.
K.Ortonki kirjoitti 25.10.2011 - 15:44
No tulihan se sieltä, mamu- kannanotto! niitä vaan ei kukaan huoli, silti virallinen politiikkamme siunaa heidän tuomisensa maahan, enemmän ja enemmän. Turku- Raisio-Kaarina-akselilla ollann vielä meidän läänissä.
Anonyymi kirjoitti 25.10.2011 - 15:46
Kyllä näkyy, että aaltonen kumppaneineen ovat oikeita ääliöitä. Ei minkään näköstä ajatusta kommenteissa. Kyllä on helppo uskoa ettei aaltonen ymmärrä kokousten keskusteluista yhtään mitään.
Anonyymi kirjoitti 25.10.2011 - 15:50
http://olavimaenpaa.vuodatus.net/
Olli kirjoitti 25.10.2011 - 15:51
Jokaisella kunnalla näyttää olevan omat Hakkaraisensa.
Anonyymi kirjoitti 25.10.2011 - 15:54
klo 15:46 kommentoijalle. Moni tietää, että valehtelet. Ainoat viisaat ajatukset Kh:ssa pitkään aikaan ovat tulleet Aaltoselta ja Forssilta. No, Tähtiseltä aikaisemmin. Hän kokoomuksen Varpen kanssa yritti estää todellisten ääliöiden hankkeen Pyhämaassa. Forss oli myös vastaan.
Mikä mahtaa olla motiivisi. Ja kuka näistä nyt oli jonkun kaveri? Minä puolustan sitä, jonka näöen toimivan oikein.
K. Ortonki kirjoitti 25.10.2011 - 15:58
mites nämä mamu-jutut aaltoseen liittyy ? Hänhän näytti kannattavan mamujen vuokralaisuutta. Mitä mieltä Olli lie?
Hakkarainen taitaa olla salaa viisas, sahansakin on saanut 425 000 ecua EU- rahaa. Taidetaan olla vastaantulikoita hänen rinnallaan, jopa kaikkitietävät tohtorit.
Anonyymi kirjoitti 25.10.2011 - 16:06
Jo on vapaalla olevalla toimittajalla (Ollilla) huolet! Meikäläisen K€urot!
Jospa alan muuttaa niitä sitten mikro-, milli- ja Mega€uroiksi ihan piruuttaan.
Pitäisiköhän meikäläisenkin alkaa sitten kommentoida mitä erilaisimpia kulttuuriartikkeita, joka ei ole ollenkaan vahvuusalueeni. Saattaisin löytää sieltä mitä ihmeellisimpiä sivityssanoja tms., joista voisi saada mehukkaita murjaisuja artikkeleita kirjoittavan toimittajan kielikuvista.

Oli miten oli, teklan kokous odottaa. Talvi on tulossa, talvikunnossapidon toiminnot alkamassa, edellisen talvenkin saldot edelleen osin selvittämättä ja mikä irvokkainta, veronmaksajien rahaa palaa kilo€uroittain osapäivätoimisiin koneisiin ja miehistöön!
Vanhusten vaipanvaihdoista ja ulkoilusta tingataan ja kalliit koneet seisoo nurkissa, omat ja osin vuokratut. Eläköön kehysbudjetointi! Tämä muuten maksaa ylimääräisiä KILO€uroja joka ainut vuosi!
Tämä on se viitekehys, jossa perkaamista riittää. Siksi teknisen toimen yhtiöittäminen odottaa jo kulman takana.

"teknokraatti khpsj"
Anonyymi kirjoitti 25.10.2011 - 16:22
miksi ei Aluesanomat lainkaan uutisoi tuosta Tontonmäen lainasta ?
Olli kirjoitti 25.10.2011 - 17:00
Itse asiassa en ole yhtikäs mittään mieltä siitä kenelle kiinteistöyhtiön omistaja talonsa vuokraa tai myy.
Anonyymi kirjoitti 25.10.2011 - 17:06
Niinpä. Se on yhtiön oma asia. Sen omia asioita on kaikki silloin kun homma toimii. Lopulta se on veronmaksajien asia, kun ei toimi. Tuo laina on kiintoisa asia. Onkohan taloon nyt otettu myös kiinnitykset?
Eikun soittaa kirjoitti 25.10.2011 - 17:17
Yleen ja MOT-asialle.
TonTon kirjoitti 25.10.2011 - 17:42
Kaupunginjohtaja voisi ostaa yhden Tontonmäen talon ja muuttaa Pyhämaahan. Tämän jälkeen kj:n "sidosryhmän" jäsenet ostavat myös eli kaikille ei edes riitä asuntoa Tontonmäellä. Joukkoja johdetaan edestä !
yks vaari kirjoitti 25.10.2011 - 17:48
Itse vakavasti ajattelin (nyt eläkepäivien alkajaisiksi) ostaa kyseisestä ryppäästä talon, mutta hieman arvelutti se suora sähkölämmitys, jonkalaisia ei saa enää edes tehdä.
Asiasta hyvin tietävä kirjoitti 25.10.2011 - 18:09
Aikalailla kaupunki kaunistelee tuota Tontonmäen parakkikylän rantaoikeutta... On aikamoinen kaislikkorutakko, ei ole pääsyä veneellä ja uiminenkin kaukana nautinnosta. Laiturin virkaa voisi tehdä pitkospuut. Kaiken lisäksi rantatontti on maanpuolellakin melkoinen suonsilmäke. Rannan vesialue on sijoittuu kaikenlisäksi suoraan naapurimökin ranta-alueeseen, joten vastustusta alueen ruoppaukseenkin kyllä löytyy.

Rannalle ei ole tontonmäkeläisille autolla pääsyä, koska tie (pihatie) kulkee vakituisen, tontonmäkisuunnitelmia vastustavan, asukkaan pihan kautta. Yllätys ei liene, että kyseisen alueen vakituiset asukkaat sekä mökkiläiset vastustavat tuota polku-/rantasuunnitelmaa.

Jos tuota "rantaoikeutta" käytetään Tontonmäen talojen myyntivalttina, niin sanoisin että kaupunki syyllistyy vähintäänkin ostajan harhaanjohtamiseen. Uskoisin, että parempaan tulokseen päästäisiin jos talojen yhteyteen nimettäisiin venepaikat kylän rannan venelaiturissa. Kustannushan olisi mitätön kun tuo venelaituri on jo olemassa. Luulisin, että jos joku joskus muuttaa noihin taloihin, niin juuri venepaikka merellisessä kylässä olisi se paras valtti.
Harto Forss kirjoitti 25.10.2011 - 18:15
Tuo talojen kiinnittäminen on mielenkiintoinen juttu. Tämä on eräs asia jonka takia selvitystä pyysin. Ellei kiinnityksiä ole yhtiö saa lainaa aikalailla ilman, että tietäisimme mitään. Finndomoa talot eivät enää kiinnosta. Yhtiö sai varmasti enemmän voittoa kuin 28% mikä on sen omistusosuus. Enää yhtiöstä ei ole mitään odotettavissa. Myydään tai vuokrataan kaikki menee velkoihin joista Finndomo ei vastaa vaan taloyhtiö. Lainoista vastaa yksin U:ki takaajana ja lainoittajana.
Anonyymi kirjoitti 25.10.2011 - 18:17
"
Uskoisin, että parempaan tulokseen päästäisiin jos talojen yhteyteen nimettäisiin venepaikat kylän rannan venelaiturissa. Kustannushan olisi mitätön kun tuo venelaituri on jo olemassa. Luulisin, että jos joku joskus muuttaa noihin taloihin, niin juuri venepaikka merellisessä kylässä olisi se paras valtti.
"
Kysymys: onko siellä venelaitur(e)issa tilaa 7 veneelle? Ja näyttääkö kyseinen venelaiturin alue sellaiselta, että sinne voisi rakentaa lisälaiturin tai jatkaa olemassaolevaa? Siellä rannassa kun en ole käynyt, niin siksi kysyn.
khpsj
Asiasta hyvin tietävä kirjoitti 25.10.2011 - 18:37
Kyllä kaupungilla on siellä useita venepaikkoja, myös isommille veneille. Sitä en tiedä kuinka monta niistä on "pysyvästi" varattuja. Mielestäni siellä olisi mahdollista myös laajentaa jos kysyntää on. Joka tapauksessa tuo kaupunginranta on monipuolisesti varusteltu ja toimii myös vierassatamana. Siellä on uimaranta, makkaran paistopaikka, leikkipuistovälineitä ym. Etäisyys Tontonmäestä kaupunginrantaan verrattuna rutakkorantaan on melko lailla sama.

Noiden venepaikkojen vuosimaksu, ainakin kesäasukkailta, on kuulemma aika kova. En valitettavasti osaa kertoa kuinka suuri. Mielestäni se, että venepaikka sisältyy maksutta Tontonmäen taloihin olisi huomattavasti parempi vetonaula kuin tuo polku metsän läpi tuntemattomaan.
Anonyymi kirjoitti 25.10.2011 - 18:56
http://www.finndomokoti.fi/Uudiskohteet#/Uusikaupunki-Pyhaemaa/Tontonkuja-1/2929

miksi taloja ja allaolevaa tonttipohjaa ei olisi kiinnitetty lainanantajalle ykköskiinnityksenä niin kun yleensä tapana on? miksi nämä olisi poikkeuksia?
Anonyymi kirjoitti 25.10.2011 - 19:04
Niin arvoisat KH:n jäsenet. Onko talouspäällikön antama laina tehty lainmukaisesti. Älkää vaan nyt sanoko, että yksityisen yhtiön laina olisi tehty ilman kiinnityksiä?
Saatteko edes sitä selvillle? Rahahan lähti kaupungin hallinnosta.
Kenen tahansa valtuutetun pitäisi saada päätöspöytäkirja käsiinsä. Java asialle?
Harto Forss kirjoitti 25.10.2011 - 19:22
Ei minulla ole ainakaan mitään tietoa miksi talousjohtajan laina olisi lainvastainen? Kerro. Ensi maanantaina tulee selvitys. En ole erityinen lainojen asiantuntija, mutta niissä lainoissa joita olen ottanut tai ollut takaajana on ollut osittain tai kokonaan kiinnitys tai henkilötakaus. Ei molempia päällekkäin.
Anonyymi kirjoitti 25.10.2011 - 19:35
Kaupunki on taannut rakentamislainan ja vastaa lainan takaisinmaksusta.
Anonyymi kirjoitti 25.10.2011 - 19:58
on, on taannut. Mutta KoY Pyhämaan Pientalot on yksityinen yritys, osakeyhtiö. kai silloin on lainaa vastaan pakko ottaa kiinnitys?
Anonyymi kirjoitti 25.10.2011 - 20:10
niin vai riittääkö kuntarahoitukselle 1.6 miljoonan lainalle pelkkä ukin kaupungin takaus. tuntuisi tietenkin erityisen hyvältä luottamukselta.
Anonyymi kirjoitti 25.10.2011 - 20:12
Ei ole hyvää luottamusta. Kunta ei voi mennä konkurssiin. Lainan saa aina takaisin.
Harto Forss kirjoitti 25.10.2011 - 20:20
Kaupungilla on kiinnitys KoY Pyhämaan Pientalojen omaisuuteen. Kuntarahoitus on lainannut kaupungin takuuta vasten ja kaupunki on hakenut takuunsa vastineeksi kiinnityksen.
Anonyymi kirjoitti 25.10.2011 - 20:21
Finndomo ei vastaa lainoista.
Anonyymi kirjoitti 25.10.2011 - 20:24
Eli kaupungilla on siis vakuudet. Tosin niiden arvo on, sanoisinko harkinnanvarainen.
Risto Mykkänen kirjoitti 25.10.2011 - 20:27
Olin europoliittisista syistä kriittinen Vasemmiston hallitukseen menoa kohtaan ja edelleen skeptinen, mutta tunnustan myös avoimesti että kansallisen talouden kysymyksistä monissa vasemmistopuolueet ottivat niskalenkin Kokoomuksesta - se, mitä kaikki odottivat, oli että olisipa hallitus mikä tahansa niin juustohöylä viuhuisi ja nahkaruoska soisi, ja siihen verrattuna ainakin tämän vuoden budjetti on, useista harkitsemattomista leikkauksista huolimatta, hyvin maltillinen.
Alkakaa kaivaa kirjoitti 25.10.2011 - 21:38
jo kuvetta Tontonmäen velanmaksuun 1.6 milj.€ kertamaksu asukastakohti 101.89 €/v osamaksulla 8.49 €/kk
Anonyymi kirjoitti 26.10.2011 - 00:10
Aaltosen silmät ei aukene. Hän hyväksyi itse tämän valtuuden 15.6.2009.

Voimassaolevassa hallintosäännössä ei ole mitään erillissummia tai maximisummaa, mitä viranhaltijapäätöksellä voi antaa lyhytaikaista lainaa erikseen määrätyille tahoille. Nyt kun se pää avattiin Tontonmäen talojen kohdalla, niin ehkäpä joidenkin päättäjien silmät nyt aukesivat, mitä valtuus todellisuudessa tarkoittaa.
khpsj
Anonyymi kirjoitti 26.10.2011 - 00:22
Valtuus todellisuudessa tarkoittaa sitä, että luottamusmiehet ja naiset ovat välinpitämättömiä luottamustoimessaan jos eivät tuo lainapäätöstä valtuuston päätettäväksi.
Tästä lähtien jokaiselle kaupungin yhtiölle voidaan jakaa lainoja virnahaltijapäätöksillä. Kun esimies josain halituksessa tarpeen tuo julki, niin alainen tekee lainapäätöksen. Mitä muutakaan hän voi tai uskaltaa tehdä.
On herätyksen aika. Aaltosen silmät ovat auenneet, uskoisin sen vai mitä nämä sitten tarkoittaa.
Voimassaolevassa hallintosäännössä ei ole mitään erillissummia tai maximisummaa, mitä viranhaltijapäätöksellä voi antaa lyhytaikaista lainaa erikseen määrätyille tahoille. Tahot ovat kaupungin eri yhtiöt. Ja myöntämisen hierarkia selostui jo alussa.
Pää avattiin Tontonmäen talojen kohdalla.
Kusessa ollaan kohta näiden yhtiöiden kanssa.
En osaa suoremmin kirjoittaa.
Anonyymi kirjoitti 26.10.2011 - 08:31
Mistäs niin päättelet etteivät muut asiaa ymmärrä? Tässä on toimittu täysin Aaltosen, Valkosen ja muiden päättämän hallintosäännön mukaan. Uusi hallintosääntö on käsittelyssä. Se on edelleen samassa muodossa kuin vanhakin. Tämän ovat valmistelleet yksimielisesti ryhmienpuheenjohtajat, joissa muilla puolueilla on 1 edustaja paitsi persuilla 2. Sanoppa joskus asiat niinkuin ne on.
Anonyymi kirjoitti 26.10.2011 - 08:42
Normaalia persu touhua. Silloin kun asiasta päätetään ollaan täysin ulalla kintaat suorina ja jälkeenpäin aletaan syyttää muita. Varsinaisia mestareita tällä alalla.
Samperi kun kirjoitti 26.10.2011 - 08:57
en huomannut ottaa mukaan tuota kolme ja lisänumero voittoa 125000.00€ silloin tulos on kertamaksu asukas kohden 109.85 € osamaksulla 9.15€/kk syyskuun 30 pv 2011 asukasluvun mukaan joka oli 15703 henkilöä.
Anonyymi kirjoitti 26.10.2011 - 09:13
Harto, kyllä lainassa voi olla sekä kiinnitys vakuus että henkilötakaus, siis samassa lainassa, ja molemmat ihan " päällekkäin".
Anonyymi kirjoitti 26.10.2011 - 09:16
Pitikö kaupunginhallituksen hyväksyä se viranhaltijapäätös? Totta kai piti, koska kaupunginjohtajan johdolla ne Pyhämaan Pientalot rakennettiin. Eri asia on, miksi Kh ei ottanut viranhaltijapäätöstä itselleen ja vienyt valtuustoon?
No, rahaa olisi joka tapauksessa tarvittu grynderin ja kaupunginjohtajan (jostain syystä) aiheuttamaan sotkuun.
Tehkää nyt sitten jatkossa asialle (viranhaltijan valtuuksille) jotain!
Älkää nyt hölmösti syyttäkö toisianne siitä, että Pyhämaan "suteen" pitää sijoittaa. Kaupunginjohtaja varmaan nyt hymyilee ja katselee sateenvarjonsa alta veikeästi jumalaansa ja leikkii kansainvälisen vientikaupungin johtajaa (kauppalehden kallis lisäliite)
Puskajussianonyymit waietkoon! kirjoitti 26.10.2011 - 09:20
Teemme päätöksiä enemmistön ehdoilla. Muistutettakoon Teille anonyymeinä kirjoittaville päättäjille (Anonyymi kirjoitti 26.10.2011 - 08:31) Vai mistä muualtakaan moinen hallinto-tarkkatieto-kommenti voi tulla, jolla ei enää 16.11.2009 tehtyä lainatakausta saa kumottua?
Valtuuston päätös Tontonmäen hankkeen takauksesta meni näin.Onneksi en ole ollut valtuustossa lainatakausta myöntämässä enkä näin ollen siitä vastuussa!!
Sen sijaan tämän kanssa on elettävä kun enemmistön ehdoilla näitä mainioita hankkeita tehdään.
Jokos seuraava merenrantatontti olisi jo kavailtuna jollekin "yhteistyötaholle"? Ensi vuonna täytyy taas saada suuret myyntitulot jostain ellei vuonna 2013 oteta velkaa sujuvasti ja nosteta veroja?
khpsj

Hiilineutraali talot ja kirjoitti 26.10.2011 - 09:21
hiilineutraali velat mitä vielä.
Anonyymi kirjoitti 26.10.2011 - 09:31
Kiitos vastauksesta:
Asiasta hyvin tietävä kirjoitti 25.10.2011 - 18:37

Venepaikkoja siis löytyisi ja ilmeisesti parempi rantakin.
Hyvä tietää, kun ensi maanantaina asiaan taas palataan.
khpsj

Harto Forss kirjoitti 26.10.2011 - 09:37
Ei kj:n mielipiteet vaikuttaneet hallituksen käsittelyyn. Laina on sääntöjen mukaan päätetty, ei siihen ollut hallituksella mitään sananvaltaa. Klo 8.31 kommentti on täsmälleen niin kuin asia on.
Vielä ellei talousjohtaja olisi päätöstä tehnyt niin mitä vaihtoehtoja Tontonmäen talojen hallituksella on? Se selviää maanantaina. Ellei vanhoja lainoja ole jälellä niin ei siellä rahaa ole. Nyt on maksettava lainan lyhennys. 2 vuotta on maksettu käyttökuluja ja korkoja. Ainoa mitä voisi miettiä tehdäänkö nyt sinne investointeja. Ei todellakaan ole syyttelyn ja vanhojen päätösten kaivelun aika vaan esityksiä mitä nyt tehdään.
Harto Forss kirjoitti 26.10.2011 - 09:38
Kyllä venepaikat ja laituri on ollut tiedossa. Niistä puhuttiin viime hallituksessakin.
Anonyymi kirjoitti 26.10.2011 - 09:44
Taas tuli esille, että Aaltonen täysin on ulalla kokouksissa vai onko hän se josta Valkosen kirjoittama luottamusmies joka nukkuu kokouksissa.
Anonyymi kirjoitti 26.10.2011 - 09:55
Kh:lla on otto-oikeus voimassaolevan hallintosäännön mukaan! Harto ja minä olemme kh:ssa vähemmistö!
Katsotaan taas ensi maanantaina.
Tavarakuorma tuli pihalle, venttatunti nyt ohi.
Päivänjatkoa.
khpsj

Anonyymi kirjoitti 26.10.2011 - 10:07
veikkaan että aaltonen pitää hereillä ne kuusi eläkeläistä ja yhden puolieläkeläisen. hallituksessa niitä riittää.
Forss, Varpe ja Tähtinen ymmärsi kirjoitti 26.10.2011 - 10:25
Seuraan mielenkiinnolla tätä Aaltosen häirintää. Aika ajoin tulee vihakommentti, joka ei ole koskaan pysynyt asiassa. Politiikan ulkopuoliselle, kuten minulle, on sanottu niiden tulevan Mörnestä ja useinmiten virka-aikaan.
09:44 kommentti oli taas tyypillinen, jonka esittäjä ei näytä ymmärtävän mistä täällä puhutaan. Tai ymmärtää,mutta provosoi.
Onko tuo Pyhämaan pientalojen seikkailu jollekin epäselvä? Kaupunginjohtajan kiireellinen esittely synnytti (toki luottamusmiesten enemmistön siunauksella) ajallemme harvinaisen liiton: KAUPUNKI JA GRYNDERI, josta grynderi otti hyvät voitot ilman kilpailutusta.
Rahat hankkeeseen saatiin Kuntarahoituksesta veronmaksajien takauksella. Nyt ollaan (kun paskat ovat housuissa) miljoonittain velkaa. Siis tuo Tontonmäen yhtiö, jota kaupunki nyt rahoittaa.
Aikanaan ihmettelin hankkeen kiireellisyyttä, johon harmaapäiset ukot eivät osanneet sanoa mitään. Itse arvelen kiireen johtuneen rakennuslain muutoksesta.

Suora sähkölämmitys ei enää onnistuisi.
Anonyymi kirjoitti 26.10.2011 - 10:46
Ei ole kaksista kommentoijankaan ymmärrys. Tontonmäen talojen osalta ei rakentamisesta päättämisestä ole ollut mitään erimielisyyttä. Nyt eletään vuoden 2011 loppupuolta ja puhutaan talousjohtajan lainapäätöksestä ja Tontonmäen lisäinvestoinneista. Tulkaa nyt jo Aaltonen ja kumppanit nykyaikaan.
Anonyymi kirjoitti 26.10.2011 - 11:03
Alustuksen aihe on
Hallituksen kokous 24.10.
ja sen päätöksistä kirjoitellaan.
Tontonmäki oli vain yksi asia kokouksessa.
Onneksi ei sentään veroja vielä nostettu.
Valtuustossa takauksen myöntäneet valtuutetut saisivat maksaa omasta pussistaan yhtiön rahavajeen niin kauan kuin se on omilla jaloillaan. Se jos jokin olisi nykyaikaa!
Asiasta hyvin tietävä kirjoitti 26.10.2011 - 11:09
On se vaan ihme juttu, että jos hallituksen kokouksessa on tiedostettu nuo venelaiturien olemassaolo ja mahdollisuus eikä sitä ole otettu vaihtoehdoksi. Toki talojen kauppaus "omalla rannalla" kuulostaa paremmalta, mutta kukaan päättäjistä ei ole tainnut käydä tätä rantaa katsomassa. Jos sinne vie ostajan katsomaan, niin ei sen perusteella ainakaan kauppoja synny. Jos pitää oma ranta olla niin kannattaisi hiukan enemmän panostaa tuon rannan sijaintiin ja sehän maksaa niin kuin polun ym. tekeminen tuohon jo suunniteltuun rantaankin. Samaan aikaan kylän ranta on jo olemassa.

Kyllä muuten maininta "rantaoikeus" myynti-ilmoituksessa lähentelee huijausta tässä tapauksessa.
Olli kirjoitti 26.10.2011 - 11:29
Olen käynyt paikalla Tontonmäessä ennen rakentamista. Mukana oli Java ja Juha. Mitään fyysistä yhteyttä ei rantaan ole, ranta on rakennettu. Nyt tehdään polku. Olen samassa käsityksessä kuin "Asiasta hyvin tietävä": ranta-oikeudesta puhuminen myynnin yhteydessä on huijausta. Toinen seikka on se että talot on rakennettu kiireellä vuoden lopussa eivätkä ne täytä uusia "energiamääräyksiä". Ihmiset eivät yksinkertaisesti mene halpaan.
ääliökommentoija 10:46 kirjoitti 26.10.2011 - 11:33
Miksi sitten Tähtinen ja Varpe jättivät erivän mielipiteen pöytäkirjaan KH:ssa ja Forss äänesti vastaan. Kyse oli juuri Tontonmäen projektista. Kyllä tässä nykyaikaa eletään, mutta ei unohdeta tosiasioita.
Mitä mahtaa palvella kyseisen kommentoijan "maton alle"-lakaiseminen.
Yritätkö jotain häivetaktiikkaa, jolla kaupunginjohtajan kilpi ei saa jälkikäteen naarmuuntua. Tai kommenttisi luonteesta päätellen saatat ollakin itse tämä vihtahousu.
aaltonen näyttää selkeästi etsivän ratkaisua Kaupunginjohtajan esittelemän susiprojektin ratkaisemiseksi, joten pysy siellä tuolisi takana ruodussa.

Minusta on (ei ehkä Aaltosen mielestä) viisasta kääntää puukkoa syyllisten haavassa ettei totuus unohtuisi ja tehtäisi taas grynderin kanssa tällaisia päätöksiä.
Taitaa vituttaa, kun joku muistaa.
anna tulla lissää vaan, minä muistelen lisää... olen kotona ja sairaslomalla.
Harto Forss kirjoitti 26.10.2011 - 12:15
Pitää nyt muistaa ettei kaupunginhallitus tee Tontonmäki päätöksiä vaan taloyhtiön hallitus. Hallituksessa vaihtoehtoranta tuotiin esille muistutukseksi taloyhtiön hallitukselle. Tottakai tämäkin hallitus tietää vaihtoehdon olemassaolon. Eiköhän se ole niitä perusasioita jotka taatusti tunnetaan. Ei luottamusmieskään kaikesta huolimatta ole idiootti. Tosin tiedän tästä oltavan erimieltäkin.
Ei Tontonmäen rantaa ole rakennettu. Kaupungin maat ulottuvat taloista rantaan jota on 40 metriä ja se on vuokrattu taloyhtiölle. Suunnitellun polun pituus on 800 metriä ja jo olemassa olevaan yhteisrantaan matka on lyhyempi. Jos talot saadaan myytyä niin se on sitten asukkaitten asia haluavatko kunnostaa talolle oman rannan vai käyvätkö kaikkien yhteisessä.
Anonyymi kirjoitti 26.10.2011 - 13:21
jos ylihintaiset hinta-laatu-paikkasuhteiset talot saadaan myytyä keskellä metsää kaukana palveluista mutkaisen tien takana niin laitetaan kädet ristiin. en oikein jaksa uskoa sitä päivää tulevan että jollain olisi niin paljon ylimääräistä rahaa että ostaisi moista taloa. tässä tapauksessa niitä on 7 kpl.

Anonyymi kirjoitti 26.10.2011 - 13:41
Silti ei oikein kukaan halua miettiä, miksi nämä talot rakennettiin? Herää kysymys, mitä muuta kunmmallista on hallinnossa meneillään.
Arvostan Java Valkosen yritystä tutkia kyseisen homman laillisuustausta, mutta poliisi katsoi koko hankkeen olevan hienoa tulevaisuuden visiointia.
Totta kai nyt on yritettävä saada jonkinlainen ratkaisu, mutta kuten Forss sanoi, se on itsenäisen yhtiön Pyhämaan Pientalot(KoY)asia.

Klo 10:25 kommentti oli aivan aiheellinen. Mutta eteenpäin pitää katsella, vaikka olisi kuinka älytön ratkaisu aikanaan tehty.
Anonyymi kirjoitti 26.10.2011 - 13:50
On se aika outoa ettei Aaltonen tiedä mitä hallituksessa tapahtuu.
Anonyymi kirjoitti 26.10.2011 - 14:01
Oliko tämä Tontonmäki ollut kokouksessa hallituksen pykälänä? En kyllä löydä mistään. Täällä lörpötellään hallituksen jostain sisäisistä keskusteluista.
Ehkä asiat tulevat kuntoon sitten näin. Ennuste ei näytä kylläkään mitenkään hyvältä.
Alan jo kannattaa ratkaisuksi Aaltosen tekemää ehdotusta, että taloihin asutettaisiin maahanmuuttajaperheitä. Kolmeksi vuodeksi varma tulonlähde ainakin yhtiölle. Siitäkin oli kuulemma keskusteltu hallituksessa.



ArskaI. kirjoitti 26.10.2011 - 14:01
Kyllä viha on syvää, sanoi yksi kirkkoherrakin Väinö Linnan romaanissa. Kun tuo kommentti (13:50) ilmiselvästi taas tuli Mörnestä, kerro nyt samalla mitä se miehekkään ja komean kaupunginjohtajan mainos siellä kauppalehden välissä maksoi? Avaa samalla tuota Tontonmäen asiaa meille kaupunkilaisillekin (veronmaksajille). Mielellään niin, että kerrot Finndomon motiiveista rakentaa autiomaahan.
Toki huomaamme, että kommenttisi on taas Forssin blogissa, mutta emme enää usko hänen näitä viljelevän.
Asiasta hyvin tietävä kirjoitti 26.10.2011 - 14:01
Onkohan näistä taloyhtiön (kaupungin hallituksen) polku- ja rantasuunnitelmista keskusteltu tuon kaupunginomistaman 40 metrin rannan rajanaapurien kanssa. Tiedän, että ei ole. Jotta ranta olisi käyttökelpoinen, se tarvii ruoppauksen. Kuinka tällaista mahdollisuutta voidaan "kaupata" jos asiasta ei ole edes kuultu naapureita, joita tuo ruoppaus myös koskee. Ranta kuuluu samaan rantavesialueeseen rajanaapurien rantojen kanssa ja ruoppaus voinee aiheuttaa haittaa naapurien rantoihin. Kyllä ennen näiden suunnitelmien julkistamista esim. sanomalehdessä, olisi edes hyvin tapojen mukaista informoida raja- ja rantanaapureita.

Kartoissa tuo 40 m näyttää paljon suuremmalta kuin se todellisuudessa onkaan.
Anonyymi kirjoitti 26.10.2011 - 14:13
KoY Pyhämaan Pientalot vastaa toimistaan. On ikävää, että luottamusmiehet joutuvat ideoimaan yhtiön asioita. Siellähän istuu Juntti, Koski ja Lamberg... taitaa Walakin olla yhtiön ns. vastuumies. Joka tapauksessa kokoonpano on lähes sama kuin kaikissa muissakin kaupungin "omistamissa" yhtiöissä.
kuink meijä käy kirjoitti 26.10.2011 - 15:23
verotulojen kasvu hiipuu, samoin valtionosuuksien. mitä seuraavaks myyrää
Harto Forss kirjoitti 26.10.2011 - 15:36
Polun saa jokainen tehdä omalle maalleen. Useimmin se tulee tekemättä. Mitään ruoppaussuunnitelmia ei ole ja se on talojen mahdollisten ostajien asia. Niitä ostajia ole eikä taida tulla. Ruoppaus ei tarvitse naapurien lupaa. Pienissä riittää ilmoitus ympäristö ltk:lle ja isommissa tarvitaan ELY-keskuksen lupa.
Anonyymi kirjoitti 26.10.2011 - 15:45
Pakolaisten sijoittamisen voi unohtaa jos sitä nyt edes joku tosissaan miettii. Kotouttaminen ei onnistu Pyhämaan metsissä.
Harto Forss kirjoitti 26.10.2011 - 16:04
On se muutenkin sama kuin pakkasella housuun pissiminen.
turkulainen patriootti kirjoitti 26.10.2011 - 16:36
Helppo pakolaisperheitä olisi saada, mutta kun se kotouttaminen ei onnistu missään muuallakaan. Tämä päivän TS kertoo taas korutonta kieltään pakolaisten kuljetusmafiasta. On vaan ajan kysymys, kun niitä on pakko Ukiinkin ottaa.
Kurdit olisivat toisaalta omiaan sinne Pyhämaahan, ovat tottuneet karuihin oloihin. Ovat kuitenkin siellä Turkin vuoristoissa ja herrakkaisemmat ovat tulleet tänne.
Anonyymi kirjoitti 26.10.2011 - 17:11
Täällä näyttää hallituksen vasurijäsenkin sortuvan rasismiin. Enpä olisi uskonut miehestä.
Harto Forss kirjoitti 26.10.2011 - 17:21
En ole milläänlailla sekaantunut rasismiin. Nyt pitää ratkaista miten mennään eteenpäin. Lopullisen ratkaisun siirtäminen 3 vuodella ei hyödytä mitään. Mielestäni vaihtoehtoja on 2. Alennetaan hintaa niin paljon, että saadaan myydyksi ja otetaan takkiin se mikä tulee. Toinen vaihtoehto on lopullisen ratkaisun siirtäminen. Tehdään investointeja ja toivotaan kauppoja. Alennetaan vuokrahintoja niin, että aletaan jotain tuloja saada. Sidotaan talot vuokrataloiksi ja otetaan maahanmuuttajia.
Sammy Cuupas kirjoitti 26.10.2011 - 17:32
klo 17:11. Tee nimelläsi vahva kannanotto Tontomäkeen. Ehdota sinne pakolaisia, kun olet noin humaani henkilö.
Et varmaan todellisena henkilönä halua heitä Uuteenkaupunkiin. Mukava huutaa rasismista anonyyminä, eikö?
Sinunlaisesi ovat oikeita rasisteja todellisuudessa, seläntakana olette paskanpuhujia vähän asiasta kuin asiasta.
Sammy Cuupas kirjoitti 26.10.2011 - 17:34
Niin se taitaa olla, kuten Forss sanoo. Varo puhumasta nyt "lopullisesta ratkaisusta", kun täällä näyttää liikkuvan kaksinaismoralisteja. Ettei vaan olisi kaupunginhallituksen eräs naisedustaja, joka pajeksuu asioita niin syvällisesti, että nielee pian.. sanonko minkä?
Anonyymi kirjoitti 26.10.2011 - 17:39
Kiitos vinkistä. Lipsahduksia tulee. Ei tullut holocaust mieleen.
Anonyymi kirjoitti 26.10.2011 - 17:39
Sammy taitaa tarkoittaa samaa naista, joka oli valmis rankaisemaan Valkosta kaupunginjohtajan esityksen mukaan. Siinä taisi olla kysymys Vannaksen taustojen salaamisesta
Harto Forss kirjoitti 26.10.2011 - 17:39
Taas lipsahti, unohdin nimeni.
Sammy Cuupas kirjoitti 26.10.2011 - 17:45
17:39:lle. Sama nainen ! Toimii politiikassa tunteella, ei järjellä.
Anonyymi kirjoitti 26.10.2011 - 19:00
Ei tullut allaolevaan muuta kuin linkkejä vuosia vanhoihin päätöksiin.

Taas tuli esille, että Aaltonen täysin on ulalla kokouksissa vai onko hän se josta Valkosen kirjoittama luottamusmies joka nukkuu kokouksissa.
Anonyymi kirjoitti 26.10.2011 - 20:02
Mihin edelläolevaan? Ei taida Ceausecun pariskunnan parjauskampanja vaikuttaa kunnallisvaalehin. Eiköhän noissa kokouksissa nuku ihan eri ikäluokan ihmiset. Ja Maija Poppanen esittelee rakennusliikkeen bisneksiä, joita ei kilpailutettu.
19:00 kommentaattori,olet sekava tai peruspersu, joka luovutti paikkansa kaupunginvaltuuston varapuheenjohtajajana Kokoomukselle. hih...hih, ääliö. Vieläkö tatuoitu mies hengittää?
Kolme mallia joista Hartokin löysi jo omansa tänään 17:21! kirjoitti 26.10.2011 - 21:06
Enemmistöosakas (eli ukilaiset veronmaksajat) maksaa, koska valtuuston enemmistö suostui yhtiölle myönnetyn lainan omavelkaiseen takaukseen. Montaa kiertotietä ei enää taida olla. Tyhjiksi asuntoja ei kannataisi jättää ja odotella ostajia, koska siitä tullee liian suuret taloudelliset vahingot.

Ratkaisuvaihtoehtoja asukkaiden saamiseksi näen olevan ainakin kolme:
1) vuokrataan Ukiin tulevien yrityksien pitkänmatkan työntekijöille työsuhdeasunnoiksi (koska?)
2) vuokrataan alihintaan tarvitseville väliaikaisesti (koska?)
3) vuokrataan maahanmuuttajaperheille eli tehtäköön sopimus valtionhallinnon kanssa kolmeksi vuodeksi (koska?)

Kaikki edelliset ovat huonoja vaihtoehtoja, mutta parempia kuin nolla eli tyhjillään pito. Taloissa on melko korkea, uusien talojen hintataso, joka ei välttämättä vastaa kysyntää. Ja juuri sen ensimäisen talon ostaminen / asuttaminen on monelle iso kynnyskysymys.

Tässä yhteydessä ei juuri lohduta se, että en ollut yhtenä valtuuston jäsenenä myöntämässä yhtiölle omavelkaista takausta.
Veronmaksajat maksaa tämänkin Suuren seikkailun!
khpsj
24.10.2011 - 21:10
Arska I kirjoitti 26.10.2011 - 21:28
Khpsj on sikäli oikeassa, että asuntokauppa ON nyt pysähdyksissä. Erytisesti tällaisten asuntojen kauppa, joita Pyhämaassa on.
Mitähän Pyhämaalla tai kaupungissa sanottaisiin, jos tänne tulisi samanlainen invaasio somaleja kuin Lieksaan? Voisi olla, että kaupungissa nousisi kansanliike. Tekisi ehkä hyvää tälle poliittisesti seisahtuneelle, virkamiesvaltaiselle kaupungille.
No, maahanmuuttajat lienee sinun sarkasmiasi?
Bagdadin taksikuski kirjoitti 26.10.2011 - 21:37
No juu... Aaltonen, voidaan vielä:
4) vuokrataan Woodstock-henkisille eläkelläisille viekistyskyläksi.
5)vuokrataan ulkomaankielisille mopo/moottoripyörä ryhmille (hesasta) kerhohuone ampumaradalla...
Anonyymi kirjoitti 26.10.2011 - 21:45
Niin tai lainataan rahaa näiltä moottoripyöräkerhoilta, kuis olis vaikka Helss Angels
Asser Dahl kirjoitti 26.10.2011 - 22:15
Ei ole sen Aaltosen ymmärrys todella ihan kärkipäätä. Minä en kyllä pystyisi sanomaan, että Harto on löytänyt Aaltosen ehdotuksista omansa. Minä ymmärsin hänen vaihtoehtonsa olleen myydään alennuksella tai siirretään ratkaisua.
Anonyymi kirjoitti 26.10.2011 - 22:25
Olisiko kaupunginjohtajalla tähän asiaan ehdotuksia? Tai vaikka Kiinteistö Oy Pyhämaan Pientaloilla? Mitä se Forssille ja Aaltoselle edes kuuluu. Heidän on vaan huolehdittava siitä, ettei virkamies pääse päätöspöytäkirjallaan satojatuhansia jakamaan. Sellaiset on Kh:n tai valtuuston asioita.

Jonkun Asseri dahlin on turha arviostella toisten ymmärrystä, lyö nyt sinäkin aivokääpiö jotakin pöytään. neuvon kyllä olemaan lyömättä, kyttää sinä vaan soppaan syyttömien päätä seinään.
Mielikuvituksessa kaikki on totta kirjoitti 26.10.2011 - 23:01
6) vuokrataan liikuntarajoitteisten matkailukeskuksen työntekijöille. Javan mukaa sinne tulee jopa 200 työpaikkaa (koska?)
Onne "järkeviä" kirjoitti 26.10.2011 - 23:05
nämä paikalliset pienipalkaisen etujen ajat SDP.
Olli kirjoitti 26.10.2011 - 23:09
Tontonmäessä ei ole kysymys muusta kuin rakennusyhtiön ja kaupungin johdon välisistä etukäteen tehdyistä linkkauksista, jossa veneveistämön rantaan tarjouksen normaalista takaovesta tehnyt Finndomo joutui nuolemaan näppejään. Oli juotu liikaa kahveja ja juostu ympäri ämpäriinsä. Jotenkin kulut oli korvattava, sillä Finndomo jätti valmiiksi havainnekuviin asti suunnitellun kaupunkikeskus-projektin. Helvetin vaikea asia tutkia ja selvittää.
Anonyymi kirjoitti 26.10.2011 - 23:56
Arvoisa nimimerkki Asser Dahl ja muut toimintaani arvioivat anonyymit!

Kyllä minua voi nimitellä ja haukkua tiettyjen säädyllisyysrajojen puitteissa. Se kuuluu tämän toimen kokonaiskuvaan. Siitä vaan jos se helpottaa oloa. Onhan tätä jatkunut jo 15 vuotta!

Ymmärryksessäni on paljon aukkoja. Joskus näen mustan valkoisena, ja minulla on miehen putkiaivot ja tiukka pipo. Olen yli 90- kiloinen perussuomalainen lihaa syövä heteromies ja vedän tiukan paikan tullen 12 leukaa tällä elopainolla! Pystytkö sinä siihen?
Eräs ymmärrysaukkoni voi olla myös tämä, etten ymmärrä oikiein tätä Harton kirjoittamaa (klo 17.21)
"Alennetaan vuokrahintoja niin, että aletaan jotain tuloja saada. Sidotaan talot vuokrataloiksi ja otetaan maahanmuuttajia.
"
Lainatuissa lauseissa on hänen ko. kellonajan kommenttinsa kaksi viimeistä kokonaista lausetta, joita en pidä omasta mielestäni irrallisina asiayhteydestä. Kovasti viittaa samanlaiseen ajattelutapaan, mitä on omani. Herranen aika sentäs, hän ei edes ole persu!

Joku kommentoi (anonyymit) päivällä, että taidan nukkua kokouksissa ja olen ulalla. Mistä hitosta te sen voitte tietää niin tarkasti? Epäilenkin vahvasti, että tietolähteenne hallituksen salaisista kammiokeskusteluista on joko Simo tai Leila. He ovat peitenimiä, joiden takaa löytyy puskaradio taajuudella 11 aHz (anonyymihertsi = yleinen naljailutaajuus, kun todellinen asiaosaaminen ja ongelmanratkaisukyky loppuu eikä kehdata kirjoittaa omaa nimeä julki toisten arvioitavaksi!)

khpsj
Mökkiläinen Lokalahdelta kirjoitti 26.10.2011 - 23:57
Olli on oikeassa, päädyin samaan, kun huomasin sen kiireen jolla hanke vietiin läpi. Mielenkiintoisella tavalla ohitettiin myös kilpailulainsäädäntö, ja kiirehdittiin hanketta ennen rakennuslain muutosta
Aika kultaa muistot kirjoitti 27.10.2011 - 00:07

http://ukin.uutiset.vuodatus.net/blog/category/Talous+-+Uki

Haapalan Ollin vanhassa sivustossa on paljon vanhoja hyvien aikojen juttuja
Anonyymi kirjoitti 27.10.2011 - 00:19
http://www.nelonen.fi/ohjelmat/maria/etusivu/video/maria-peter-fryckman-kannattaa-timo-soinia-presidentiksi

frycman sanoi paljon muutakin 8 minutin haastettelussa. ne ketkä haukkui javan kutunjuusto aloitetta niin niiden ei kannata tätä katsoa
Anonyymi kirjoitti 27.10.2011 - 11:45
http://yle.fi/uutiset/talous_ja_politiikka/2011/10/kommunistinen_puolue_palaa_puoluerekisteriin_2980872.html
Anonyymi kirjoitti 27.10.2011 - 11:54
Hyvä, että on molemmilla laidoilla puolue. Kommunistien ja persujen väliin mahtuukin sitten monenlaista joukkoa.
Ajattelija kirjoitti 27.10.2011 - 16:28
Tarvitaanko todella Ugin keskustaan lisää kerrostaloja?

Jotenkin tuntuu ristiriitaiselta, kun toisaalta Uuttakaupunkia mainostetaan pientalo/puutalokaupunkina (Pytinkien paris -tapahtuma)ja sitten kaipaillaan juuri kaupungin keskustaan lisää kerrostaloja.

Ymmärrän kyllä, ettei suunniteltu tontti ole tällä hetkellä mikään edustava otos kaupunkimaisemasta, mutta alueella oleville kerrostaloilla on sentään tällä hetkellä jonkinmoinen rantamaisema horisontissa. Lisäksi kulmassa oleva Putte Aallon ja Hannele Kuntsi-Aallon kaunis kaupunkitalo edellyttää vierellään aivan jotain muuta kuin tavanomaista kerrostaloa.

Eikös tähän kohtaan nyt voisi siirtää sitä Finndomon suunnittelemaa rakennuskokonaisuutta? Siis sitä mitä suunniteltiin Pakkahuoneen taakse satama-alueen kohennukseksi - rautatie tosin on yhtä lähellä, mutta leikkipuisto lapsiperheille, Hakametsän koulu, veneranta, kaunis rantanäkymä olisivat yhtä lailla saatavilla.

Vai mitä?
Harto Forss kirjoitti 27.10.2011 - 16:41
Kyllä tätäkin kannattaa miettiä. Kaavanmuutos on nyt tekeillä. Asiaan vaikuttaa myös se mitä asuntoja kaivataan. Turhaa kaavoittaa omakotitaloja tällä hetkellä niitä on kylliksi. Kerrostalotontteja on vähän. Kerrostalo asukkaatkin haluavat hyviä asumispaikkoja. Maisemallisesti sopivuus pitää myös tietenkin huomioida.
Harto Forss kirjoitti 27.10.2011 - 16:44
Niin äkkiä se maailma muuttuu. Kermisen vielä tunsin, uudesta en ole juttuakaan kuullut.

http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=201110100039&ext=rss
Anonyymi kirjoitti 27.10.2011 - 16:48
Ei tämä ugi uusille asukkaille näytä olevan mikään Turmiola. Pitäisikö osa asukkaista vaihtaa, että saataisiin iloisempi ja kehittävämpi ilmapiiri.

http://www.uudenkaupunginsanomat.fi/
Anonyymi kirjoitti 27.10.2011 - 16:53
Olli näyttää siirtyneen täältä Javan blogiin kommentoimaan. Molemmissa taso nousi huomattavasti.
Anonyymi kirjoitti 27.10.2011 - 17:19
Veneilijä kysyy
Onko teillä valtuutetuilla jo tietoa siitä, minkälainen sopimus on tehty vesibussi Dianan ja kaupungin välillä?
Harto Forss kirjoitti 27.10.2011 - 17:36
Ei ainakaan minulla.
Anonyymi kirjoitti 27.10.2011 - 18:06
onko tehty kiinteä sopimus jostain summasta on matkustajia tai ei.
selvittäkää hyvät herrat tämä.
peruspalvelua tämä paattibisnes ei ole.
Anonyymille joka kirjoitti 27.10.2011 - 19:21
kirjoitteli 26.10.2011 klo 23.09.kehuskeli puolueellaan ja painollaan ja leuanvedollaa.Jos minäkin ilman puoluetta kehuisin noita leuanvetotaitojani pituus 170 paino 67 leukaa vedetään 40kertaa,yhdellä kädellä oikea 14 kertaa vasemmalla 9 kertaa menehän poju vielä harjoittelemaan tule sitten kehumaan.
Juu... kirjoitti 27.10.2011 - 19:32
ja mää katkasin kerran tulitikun...toisella yrittämällä!
Schwarzenegger kirjoitti 27.10.2011 - 20:25
Kun äly loppuu niin otetaan voima käyttöön. Vain kalterit erottavat ihmiset apinoista.
harmaa emiiri kirjoitti 27.10.2011 - 21:07
Huhhoh, täällähän haisee testosteroni niin että silmiä kirvelee. Lieneeköhän silloin kyseessä varsinainen matalapaine itsetunnon puolella kun kaiken itsestään kertoman pitäisi olla kehua ja olemattoman hännän nostatusta.

Nuo Tonton tönöt ovat kyllä sellainen Hölmölän kylän kankkulan kaivo että saattaisi olla jopa järkevää hankkiutua niistä eroon vaikkapa huomattavasti tähän asti pyydettyjä hintoja alemmin hinnoin. Tuskin tarvitaan suurta gurua käsittämään että sijainniltaan ja keskinäiseltä sijoittelultaan käsittämättömään paikkaan ripotellut pienet talot eivät ostajia saa täysjärkisten ja näkökykyisten keskuudesta.
Anonyymi kirjoitti 27.10.2011 - 21:08
Kyseinen herra taisi kuitenkin käydä elämän ja kuoleman rajalla. Kuntoutui siitäkin!
Svedupelle kirjoitti 28.10.2011 - 08:22
Ei ne kaikki suuret gurut vaan käsitä. Esitetään vaikka mille ihme ryhmille ostettavaksi. Ei nähdä ympärille, että nää viettää lomiaan kylpylöissä tai lomakeskuksissa eivät metsässä pienen murskepihan reunoilla. Kaikkein typerin oli esitys liikuntavammaisille. Taloihin ei pääsisi liikuntavammanen sisällekkään eikä ole mitään mahdollisuuksia järjestää palveluja ei ruokaakaan. Sotaveteraaneja ei enää ole ja niille vähille on omat laitokset joille ei enää löydy käyttöä.
Anonyymi kirjoitti 28.10.2011 - 10:09
Joku anonyymi kehui voimillaan eilen illalla kello 19.21. Hän vastasi ilmeisesti nimimerkille Olli kommentin vastausviite-kellonajan mukaan (26.10.2011 klo 23.09.)
Totean hymyillen tässä nyt, että tarkoitinko edellispäivänä kello 23.56 kirjoittamassani kommentissa, että jaksan vetää perinteisesti 12 kertaa yhteenmenoon leukaa?
Jospa tarkoitin, että vedän kyllä, mutta 12:lla eri kerralla yhden leuan kerralla. Totta hitossa myös kaksin käsin. Miksi riuhtoa väkisin yhdellä kädellä?
Ei hätää. Kommenttini voimailuosuus oli tarkoituksellinen ansa. Ainahan sieltä joku anonyymiatleetti tulee ja pesee meikäläisen voimillaan ja kirjoitustaidollaan. Samalla se kommentti kuvasti juuri sitä, että olennaisin asia on päästä kepittämään kirjoittajaa, ei asiaa. Eipä ollut ensimäinen, tuskin viimeinenkään kerta.

Nimimerkille Ajattelija.
Kysyit: Tarvitaanko todella Ugin keskustaan lisää kerrostaloja?
Hyvä kysymys. Median, lähinnä tietyn sanomalehden, mukaan meillä on etenkin pula vuokra-asunnoista. Onko?
Tässäkö paikassa (Ukin kaupungin omistama tontti) olisi sitten uuden vuokrakerrostalon paikka?
Edelleen siellä lahden pohjukan maastossa on jo yksi kerrostalotontti myynnissä opkk:n kautta etuovi.com- palvelussa.

Jos ja kun kerrostalotonteille rakennetaan, niin ne täyttävät ainakin yhden kriteerin: tiiviin yhteiskuntarakentamisen = kestävän kehityksen reunaehdot ja mikä parasta, talot nousisivat rautatieaseman välittömään läheisyyteen!
Anonyymi kirjoitti 28.10.2011 - 10:09
Ei pelle ole se, joka jotain yrittää ehdottaa vaan se joka sai tuon "rahastusautomaatin" tuonne korpeen aikaan!
Yhtiön hallitukselta pitäisi saada äkkiä jotain avauksia.
Anonyymi kirjoitti 28.10.2011 - 10:13
10:09:n kirjoittaja
khpsj

jk. vaatisin kyllä valtuuston siltä enemmistöltä niitä avauksia ja äkkiä- vaikka jo tulevana maanantaina, jotka vetivät nimensä omavelkaiseen 1.6 miljoonan €:n velkapaperiin.
Olli kirjoitti 28.10.2011 - 10:48
Suunnitellun kerrostalon paikka, kapea puistikko, on mitä sopimattomin. Liikenteellisesti, kova liikenne Hakametsään, puistoon meneville lapsille hankala ja vaarallinen tien ylitys. Rautatieasemalle kulkua kannattaa käydä kokeilemassa! Kun merivesi on +150, alikulkutunneli on käyttökelvoton (viimeksi ihmiset kiipeilivät radan yli polkupyörineen), Vannaksenpuisto veden alla, katuojat täynnä vettä, jne. Kuulin että tulee 3 kerrosta ja parikymmentä asuntoa. Niin pieniä kerrostaloja ei kannata rakentaa. Sitäpaitsi grynderit osaavat etsiä tonttinsa itse, riittää kun tehdään selvitys esimerkiksi keskustan rakennuspaikoista ja pannaan lista esille.
Anonyymi kirjoitti 28.10.2011 - 10:58
Keskustassa joutuu aina rakentamaan vilkasliikenteisen kadun varteen. Haluatko Olli, että Tontonmäkeen rakennetaan myös kerrostaloja? Kannattavuuden päättävät rakennuttajat ja ostajat.
Anonyymi kirjoitti 28.10.2011 - 11:14
Älkääs nyt tieten tahtoen sekoittako Tontonmäkeä enää tähän. Millaisia taloja tulee Viikaisten kadulle? Nekin ovat muistaakseni matalia kaksikerroksisia?
Rautatieaseman nosto vetovoimatekijäksi esille taisi olla taas JA:n asentama miina. Säiliövaunujenko kyytiin sieltä asemalta hypättäisiin, ja kaikkein keskeisimälle paikallekko lahden pohjukkaan rakennetaisiin vuokrakerrostaloja???
Kysyntä ja tarjonta on varmaan vielä ajattelun asteella virkamieskoneistossa tässäkin hankkeessa. Tämä on vaan meitsin mielipide asiasta.
on kylä kuihtunut kirjoitti 28.10.2011 - 11:18
ei webbikamerankuvan mukaa ainuttakaan torikauppiasta kannatta tavenajaksi laittaa tori pakettiin niin syntyy säästöä.
Anonyymi kirjoitti 28.10.2011 - 12:00
Kyllä torille jonkinlainen katos tarvittaisiin. Tuohon Hesen puolelle ja samalla tyylillä. Varmasti olis enemmän kauppiaita ja asiakkaita kesällä ja talvella.
Anonyymi kirjoitti 28.10.2011 - 12:01
Mites ne siellä Mannerheimintien varrella asuvat? Olen kuullut sielläkin olevan vilkasta liikennettä. Miksi ei vuokrakerrostalo saa olla hyvällä paikalla? Rikkailleko pitää kaikki antaa.
Anonyymi kirjoitti 28.10.2011 - 12:11
Auttaisiko katos? Kyllä niillä kauppiaiailla on itsellä katokset.
Anonyymi kirjoitti 28.10.2011 - 12:13
Olli taitaa pelätä köyhien vuokralaisten mukuloiden tuhrivan Mauno Vannaksen patsaan.
Arska I. kirjoitti 28.10.2011 - 12:37
Ennustan ensi maanantain kokouksen: Enemmistö on kuin kusi sukassa kun älykkäämpi Persuryhmä on äänessä.
Sitten enemmistö (joka takasi 1,6 miljoonan lainat Pyhämaan pientaloille) paheksuu taas näitä, jotka edes jostain huolta kantavat.
Ennustan lisää: Tämä enemmistö, joka myös on tyhmelistö, pärjää kunnallisvaaleissa ihan kohtuullisesti.

p.s kannattaa tuota Juhaa ja Ollia lukea joskus ihan ajatuksellakin. Tosin joskus Olli on ärtyisällä päällä ja ruiskii kovalla kädellä ympäristöönsä. Mutta sekin on näiden blogien "suolaa".
edelliseen kirjoitti 28.10.2011 - 12:39
tarkoitin tuolla "älykkäämpi Persuryhmä" ilmaisulla toista Persuryhmää. Muussa valtuustossa voi ihan hyvin olla älykkäämpiäkin, kun ovat aina harkitusti hiljaa.
Anonyymi kirjoitti 28.10.2011 - 12:49
meinaatko Forss ottaa valtuustossa kantaa tähän Tontonmäki-asiaan.? vai odotatko selvityksiä kaupunginhallitukseen? J.A tuolla jossain edellä totesi, että niitä selvityksiä ei ole aiemminkaan tullut
Harto Forss kirjoitti 28.10.2011 - 13:27
Varmaan jossain vaiheessa valtuustossakin. Odotan kyllä maanantaina selvityksen tulevan ja siitä sitten pitää vetää johtopäätökset.
Tuosta Blasieholmankadun, oikeasti Honkatien, tontista on vasta menossa kaavamuutos. Mahdollisesta ostajasta ja tuleeko vuokra- tai omistusasuntoja ei ole vielä mitään tietoa. Nyt tietenkin on oikea aika keskustella eikä päätösten jälkeen.
Harto Forss kirjoitti 28.10.2011 - 13:30
Lukemattomille miehille helpotus. Käykää PSA-kokeissa!

http://www.hs.fi/kotimaa/Tays+teki+virtsarakon+ja+eturauhasen+poiston+leikkausrobotilla/a1305548177799
Ukin Koski mukana tässä kirjoitti 28.10.2011 - 14:29
http://www.ls24.fi/raumajaalue/kaupunginjohtajaksi_haastatellaan_viitt%C3%A4_raumalla_3336596.html
Anonyymi kirjoitti 28.10.2011 - 14:44
Rauman valtuuston paikkajakauma
SDP 18
KOK 13
VAS 4
KESK 6
SIT 3
PS 3
KD 2
VIHR 2

http://www.rauma.fi/hallinto/valtuustoryhmienpjt.htm
Anonyymi kirjoitti 28.10.2011 - 14:56
http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/117277-jatti-isku-raksoille-%E2%80%9Dulkomaalainen-tyovoima-hanskaan%E2%80%9D
Anonyymi kirjoitti 28.10.2011 - 15:02
http://www.satakunnankansa.fi/Satakunta/1194702999281/artikkeli/kolme+kuntajohtajaa+rauman+kaupunginjohtajakisaan.html
Anonyymi kirjoitti 28.10.2011 - 15:15
Voisiko sanoa, että yllättävä veto Koskelta. Mies täyttää ensi vuonna 60 vuotta ja on hyvin sitoutunut Uudenkaupungin yrityselämään. Toivon Uudenkaupungin puolesta, ettei valita Raumalle.
Anonyymi kirjoitti 28.10.2011 - 15:27
Jos vielä aikoo saada paremman eläkkeen ja palkan niin on korkea aika lähteä. Nykyinen Rauman kaupunginjohtaja on muistini mukaan demari. Kosken etu on varmasti se, että hän on tehnyt eri tehtäviä kuntaorganisaatiossa ja on satamakaupungissa kaupunginjohtajana. Ja jäishän meille hallit!
Anonyymi kirjoitti 28.10.2011 - 15:30
Nyt ovat Java ja muut persut niin iloisia. Saavat taas tehtyä jäynää ukilaisille. Ei Kosken eläke nouse merkittävästi mikäli pääsee Raumalle.
Anonyymi kirjoitti 28.10.2011 - 15:36
Ei kukaan täyspäinen toivo Kosken lähtöä.
Anonyymi kirjoitti 28.10.2011 - 15:42
javahan on miestä täältä aaltosen kanssa ajanut parhaansa mukaan pois. Lähtisi vaan, niin nähdään kun kaupunki lähtee nousuun! Näinhän nämä veijarit ovat puhuneet. java pormestariksi ja rake, sekä juha lakeijoiksi vahtimaan tielle lentäviä roskia kaatopaikan lähistöltä, valvomaan kaupungin varikon työkoneita ja kiinteistöistä löytyviä homeisia lautoja. Jos näillä eväillä ei nousta, niin ei koskaan!
? kirjoitti 28.10.2011 - 15:53
Mutta eikö todistettu, ettei hometta ollut?
Anonyymi kirjoitti 28.10.2011 - 16:00
Ei Saatana. Äkkiä nimenkeräys pystyyn ja lehteen valtuustoryhmien nimet ja paheksutaan porukalla moista suostunmista isomman kaupungin virkaan, jossa on talous kunnossa ja velaton.
Minä en halua Javaa pormestariksi enkä Rakea ja Juhaa vahtimaan hyvin hoidettua kaatopaikkaa saatikka valvomaan ylimääräisiä koneita ja kuivia lautoja kaupungin nurkkiin.

Olli kirjoitti 28.10.2011 - 16:08
Hah. Uusikaupunkihan yhdistetään Raumaan, Uki rules again! - Jos se kerrostalo on vuokratalo, sitten on selvää, että kaupunki on mukana asunto-osakeyhtiössä. Onhan meillä pian rakennuttaJAinsinöörikin.
Anonyymi kirjoitti 28.10.2011 - 16:22
Koski jää ulman muuta Uuteenkaupunkiin niin monen yhtiön ja hallin puheenjohtajaksi ettei kukaan edes huomaa, että hän on Rauman kaupunginjohtaja. Mikä tuossa on ajellessa kokouksissa ja juristi kun on, varmaan on itselläkin osakeyhtiö, jolla laskuttaa.

Niin että älkää riekkuko vielä. ja mitä siihen kaatopaikkaan tulee, se oli aika ajoin niin huonosti hoidettu, että järkytti. Mitä homejuttuihin tulee, siinäkään ei ole viimeistä tietoa nähty.

Nyt kulkee päteviä kunnanjohtajia vapaana. Kyllä U:ki selviää, suurempi ongelma on yli-ikäiset -sekä passiiviset päättäjät
Anonyymi kirjoitti 28.10.2011 - 16:51
Tuskin saadaan kovin pätevää. Kaikki tietää että täällä on vittumainen ilmapiiri.
Virkamies kirjoitti 28.10.2011 - 17:00
Siihen ilmapiiriin (näin asioihin perehtyneenä)on mielesäni myös syypää kostonhimoinen ja tunteella reagoiva virkamies. Varmaan arvaatte ketä tarkoitan?
Anonyymi kirjoitti 28.10.2011 - 17:22
http://www.kaleva.fi/uutiset/kotimaa/talouselama-arhinmaki-haluaa-panna-rikkaat-solidaarisuusverolle/916677
Anonyymi kirjoitti 28.10.2011 - 17:27
Ei tartte ennä odotella soijatehtaita ym. mikäli Koski lähtee Raumalle. Jahve & kump. on päässet sitten päämääräänsä. Ei tarvita ugissa enää teollisuushalleja kutujuustohallit, urheiluhallit, tekonurmet, siisti kaatopaikka ym. riittävät.
Harto Forss kirjoitti 28.10.2011 - 17:32
Ei pikkukaupungiin kaksisia hakijoita löydy on ilmapiiri mikä tahansa. Kunnan/kaupunginjohtajan virat eivät ole enää himoittuja.
Anonyymi kirjoitti 28.10.2011 - 17:36
kommentista 17:27 saa käsityksen, että hallia pukkaa päivittäin. 156 henkeä on juuri viiemeisen neljänneksen aikana kaupungista hävinnyt väkeä. Ne yritykset jotka kaupungissa toimivat ovat saaneet työttömyyden jossain määrin pienenemään, hyvä että vienti on vetänyt ja löytyy ammattitaitoa.
Mutta olemassaoleva, toimintakykyinen kaupunki toimii ilman vahtimistakin. Kukaan ei ole korvaamaton eikä ainakaan kuolematon.
Toki elinkeinopuoleen on satsattu, onko myös kaupungin muihin toimintoihin. Taseet näyttävät ettei ole.
Anonyymi kirjoitti 28.10.2011 - 17:46
Olen samaa mieltä kuin kommentoija 17:36. Ei pidä dramatisoida asioita, eikä missään nimessä nostaa ketään jalustalle, lähes Jumalan asemaan.
Mitä Javaan ja kumppaneihin tulee, Kj hakee työpaikkaa varmasti itsensä takia, ei todellakaan muutaman valtuutetun takia.
Itse toivon hänen saavan paikan. Kaupunki on vaativampi ja isompi. Kaupunginhallituksessa on todellisia poliitikkopersoonia joitä ei viedä niin kuin tämän käpyykylän flegmaattisia kyläpoliitikkoja.

Menestystä kaupunginjohtajalle paikan haussa. Joutuukohan siellä "psykotestiin"?
Harto Forss kirjoitti 28.10.2011 - 21:03
Oli todella hyvä koripallo ottelu. Huippu urheilu viihdettä, minkä kruunaso Korihaiden 2 pisteen voitto.
Anonyymi kirjoitti 28.10.2011 - 21:10
jokso se rauman kaupunginjohtaja valittiin? mennäänpä nyt päivä kerrallaan. asiat asioina. jos mies sinne valitaan, niin työn alkamisaika on kesän korvalla.
sitä ennen täytyy saada kauoungin asiat kuntoon. ei kai mies sentään halua kaupunkia huonoon kuntoon jättää jos lähtee toiseen virkaan.
Anonyymi kirjoitti 28.10.2011 - 21:27
28.11 on tarkoitus julkistaa Rauman uusi kaupunginjohtaja. Ja kun tuota viiden ehdokkan listaa katsoo, on Koski siinä mielestäni vahvoilla. Ykkösvalttina on ehkä koko Suomen top viiteen keskittyvä elinkeinopolitiikka. Lisäksi Koski on lakimies, joka varmasti katsotaan eduksi. Koski on myös varmasti tietoinen Rauman elinkeinopolitiikasta. Viimeinen niitti on Kosken tietämys satamakaupungin johtamisesta.

Näin näkisin Kosken olevan varsin vahvoilla hakuprosessissa. Myös Rauman valtuuston paikkajakauma on hyvin samanlainen kuin Uudessakaupungissa, joka varmasti on Koskelle myös plussa.

Saas nährä, kui käy. Itse toivoisin Kosken jatkavan kotikunnassaan vielä muutamia vuosia. Työ on vielä kesken.
Anonyymi kirjoitti 28.10.2011 - 21:41
Kommentit 16:22 ja 17:00

Kuinkas monen HALLIN ja yhtiön pj:nä Koski on ? Sinulla tuntuu tietoa olevan, niin jaa toki suuri viisautesi myös meille tietämättömille.

Koskella osakeyhtiö? Laskuttaako myös kaupunkia, kun toimii kaupunginjohtajana? Kerro toki sekin!

Kaatopaikasta ei ole kukaan ennen aaltosta puhunut sanaakaan. Eikä aaltosen jälkeen. Oliko totuuts hieman erilainen? Miten kaatopaikka oli mielestäsi huonosti hoidettu? Perusteluja?

Nimeähän niitä päteviä kunnanjohtajia? Vantaalta taisi juuri vapautua varsin "pätevä" johtaja makuusi? Myös silloin, kun Koski valittiin oli vissiin pätevämpiä hakijoita mukana? Kuitenkin Koski olisi halutessaan myös voinut mennä Maskuun.

Ja jälkimmäiseen kommenttiin, joka tosin on saman kommentoijan käsialaa:

Miten olet asioihin perehtynyt? Oletko valtuutettu, vai lukenut javan blogia?

Kuka on tämä Kostolla ja tunteella elävä virkamies? java? aaltonen, vai persusanomissa itkevä tähtinen? Miksi kellään muulla ei ole ollut vaikeuksia Kosken kanssa? Kenellä ne henkilökohtaiset syyt loppujen lopuksi ovat?

Tulipas tekstiä, mutta välillä v*****aa nämä paskapuheet ilman perusteluja.

Ja olipahan hieno peli Korihailta Harto!
On siellä RAUMALLA kirjoitti 28.10.2011 - 22:15
rahaa millä K.Koski voi sitten häärätä,kun velkaa on 30€ asukasta kohti ja muutaman vuodenpäästä samanverran kun ukissa.
Anonyymi kirjoitti 28.10.2011 - 22:19
1. Kaaropaikan tuotteita lenteli lähitalojen pihaan, näin ja koin sen itsekin. Tautiriski oli suuri, kun peittelyä ei suoritettu. Olin asiasta yhteydessä jopa läänin tasolle.
2. Telakkakiinteistöt, Vertek, Pyhämaan Pientalot, jne.+ lukemattomat muut luottamustoimet kaupungissa. Etkö itse tiedä? Toki on hyvä, että ihminen ehtii, mutta se on myös itsekästä vallankäyttöä
3. ..sanoin, että juristina saattaa olla osakeyhtiö, minullakin on, jolla laskutan. Kun on monessa mukana, kannattaakin laskuttaa, mutta KJ:n toimesta saa myös verokirjapalkkaa. (Sinähän et näin monimutkaista systeemiä taida tajuta)
4.Pätevyys on makuasia, hän ei ole Suomen ainoa eikä ole kaupungin talouttakaan pitänyt tasapainossa. Rahastot hävisivät hyvinä aikoina. Se on totta! Velkaa ollaan ottamassa taas, tai jos saadaan toisen kerran valtiolta. Myös väestö on kaupungista vähentynyt.
5. Naurettavat "kiusaamiset" tiedotettiin KOSTOKSI valtakunnan medioihin. Muutenkin prosessi hoidettiin väärin. (se tulee vielä eteen) Eikö siinä toimittu tunteella. Tiedätkö yleensä mitä se tiedottaminen maksoi jollekin työpaikan saamiseen tässä läänissä.( tulee myös vielä eteen)

Kaikkein tärkein jää nyt sanomatta, koska on oltava asianosaisen lupa sen sanomiseen. Mutta se onkin se vakavin juttu, jota ette helpolla idollistanne uskoisi.

En ole valtuutettu, Mutta tiedän kaupungin asioista. Ehkä olen jonkun toisen kaupungin valtuutettu
Arska I. kirjoitti 28.10.2011 - 22:24
Miten kellään muulla voi KJ:n kanssa ollakkaan vaikeuksia, kun he siunaavat kaiken. Niillähän täällä on vaikeuksia, jotka joskus uskaltavat kyseenalaistaakin jotain.
21:41 kommentaattorilla oli kuin pakkiometsästäjä kirjoitelmassaan. Mutta luetteli vihapuheessaan vihollisensa kuitenkin.
Anonyymi kirjoitti 28.10.2011 - 22:41
1. Mitä läänistä sanottiin, kun muutama muovipussi lensi pihalle? Et ole pahemmin tainnut kaupungin katuja tallata? Tiesitkö, että pesusienessä on järkyttävän suuri tartuntariski? Laita asiat oikeaan mittasuhteeseen!

2. Miten Koski on itsekkäästi käyttänyt näissä valtaansa? Mainitsit kolme, minusta se on varsin pieni määrä. Kyllä tässä kaupungissa istuu enemmänkin ihmisiä eri yhtiöissä. Tuskin Koski on itse niihin ängennyt, vaan on pyydettäessä ottanut tittelit vastaan.

3. Koskella ei tällaista yhtiötä ole, jonka noin fiksun kaverin luulisi saavan myös selville! T: Insinööriksi lukenut. Sattuuko etunimesi olemaan Tarmo?

4. Uusikaupunki on useana vuonna sijoittunut elinkeinoelämän saralla Suomessa kärkisijoille. Kaupunki on selvästi elpymässä takaisin jaloilleen. Useita hankkeita on toteutunut ja useita kesken. Myös työttömien määrä on tilastollisesti selvästi vähentynyt. Soijatehdas tulee nostamaan työllisyysprosenttia huomattavasti jokaisessa vaiheessaan. Lisäksi autotehdas tulee tulevaisuudessa työllistämään yhä enemmän väkeä.

5. Tätä perusteluasi en oikein ymmärrä. Kuka "Kosti" ja mitä? Mikä prosessi hoidettiin väärin? Kaikki on mennyt lakikirjojen mukaan. En myös ymmärrä tuota viittettäsi läänin työpaikkoihin? Selittäisitkö?

Viimeinen kommenttisi jättää niin paljon tulkinnanvaraa, että taidat olla samanlainen tyhjäntoimittaja, joka laittaa epätoivoisen "uutisen" kommentin loppuun, jolla toivot saavasi huhumyllyn pyörimään.

Tuskin olet valtuutettu. Tai sitten jossain kaupungissa asiat ovat vielä enemmän heikolla pohjalla, kun meillä.
Anonyymi kirjoitti 28.10.2011 - 22:43
En ole "pakkionmetsästäjä". Eikä kommenttini ollut suinkaan vihapuhetta. Se oli kylmä totuus.
SUSIHAN SIITÄ TULEE kirjoitti 28.10.2011 - 23:02
JOS TUNTUU OLEVANSA JOKAPAIKAN ALANASIANTUNTIJA.
Anonyymi kirjoitti 28.10.2011 - 23:03
"Miten Koski on itsekkäästi käyttänyt näissä valtaansa? Mainitsit kolme, minusta se on varsin pieni määrä. Kyllä tässä kaupungissa istuu enemmänkin ihmisiä eri yhtiöissä. Tuskin Koski on itse niihin ängennyt, vaan on pyydettäessä ottanut tittelit vastaan."

1. Kyllä hän on itse niihin ängennyt, hän päättää itse kaupungin edustajan yhtiökokouksessa muidenkin hallituksen jäsenten paikasta. Ja niitä paikkoja on on enemmän! Hän on jopa sanonut KH:n kokouksessa ettei muilla ole motivaatiota!1.

"Mitä läänistä sanottiin, kun muutama muovipussi lensi pihalle? Et ole pahemmin tainnut kaupungin katuja tallata? Tiesitkö, että pesusienessä on järkyttävän suuri tartuntariski? Laita asiat oikeaan mittasuhteeseen!"

2. U:gissa todella kävi joku tarkastamassa. Ei nuo ole vähäteltäviä asioita. Mutta prosessiin tuli korjaus. Sinä et välittäisi vaikka lapsesi sairastuisi.

"Koskella ei tällaista yhtiötä ole, jonka noin fiksun kaverin luulisi saavan myös selville! T: Insinööriksi lukenut. Sattuuko etunimesi olemaan Tarmo?"

3. Josses sentään. Tiedätkin herran asiat hyvin! Oletko itse hän.

"Lisäksi autotehdas tulee tulevaisuudessa työllistämään yhä enemmän väkeä."

4. Joo, joo. Autotehdas ei taida olla sinun ansiotasi. Toki uskon tulevaisuuteen. Toivottavasti emme ole suoritustilassa ennen sitä. Väkiluku on muuten aika dramaattisesti laskenut. Näin myös kaunistuu työllisiisluvut. Toki myönnän, että hyvät yritykset työllistävät, mutta älä sinä siitä ikuisesti kunniaa ota.

"Tätä perusteluasi en oikein ymmärrä. Kuka "Kosti" ja mitä? Mikä prosessi hoidettiin väärin? Kaikki on mennyt lakikirjojen mukaan. En myös ymmärrä tuota viittettäsi läänin työpaikkoihin? Selittäisitkö?"

5. Tuo lakikirja taitaa olla heikkoutesi. Aaltosen ja Valkosen prosessi hoidettiin väärin, tiedät kyllä miten, ja ymmärrät liiankin hyvin, koska tiedät näinkin paljon.

"Viimeinen kommenttisi jättää niin paljon tulkinnanvaraa, että taidat olla samanlainen tyhjäntoimittaja, joka laittaa epätoivoisen "uutisen" kommentin loppuun, jolla toivot saavasi huhumyllyn pyörimään"

6. Minulla ei ole oikeutta kommentoida asiaa, vaikka asian tunnenkin. Toivon asianosaisen tekevän sen itse.

Anonyymi kirjoitti 28.10.2011 - 23:10
vielä yksi asia: kaupunginjohtajan ja hänen nöyrän palvelijansa tiedotuspolitiikka sai aikaan sen, että muutamien maine meni läänin tasolla. Sellainen vaikutti työpaikan saamiseen.
Tähän kun saisi vielä vastauksen: Miksi se tiedottaminen "muka kiusaamisasioista" piti hoitaa valtakunnallisesti?
Myös kaupungista omituinen kuva.
Anonyymi kirjoitti 28.10.2011 - 23:41
Ensin kirjoitetaan ihmisistä paskaa vuositolkulla ja sitten kun kohteet sanoo, että nyt riittää, niin aletaan itkeä väärästä tiedottamisesta. Väärin sammutettu?
Anonyymi kirjoitti 29.10.2011 - 00:04
Ihmisistä kirjoitettu paskaa? Sananvapaus ja demokratia on tuollaislle pelkureille ja ääliöille kuin sinä aivan käsittämätön käsite. Osaatko hakea ennakkopäätöksiä? Niitä maassamme riittää.
Ei se tiedottaminen väärää ollut, se oli laitonta! Ja loukkasi suoraan ihmisten kunniaa. Eikä asia suinkaan ole loppuunkäsitelty.
Selvitä sinä sillä aikaa itsellesi miten kaupunginyhtiöiden yhtiökokousedustaja tässä kaupungissa määräytyy, ja tule sen jälkeen taistelemaan kanssani taas sanan säilällä.
Joko salaat jotain tai et vaan tiedä asioita. Vai on Koski ottanut yhtiötehtävät pyydettäessä vastaan. Voi luoja. Hän on itse niitä rakentanut ja ollut kaikissa kaupungin edustaja yhtiökokouksissa. Tähtinen taisi olla ainoa Kh- jäösen joka tämän ymmärsi viime Kh-kaudella
Anonyymi kirjoitti 29.10.2011 - 01:20
1. Kyllä hän on itse niihin ängennyt, hän päättää itse kaupungin edustajan yhtiökokouksessa muidenkin hallituksen jäsenten paikasta. Ja niitä paikkoja on on enemmän! Hän on jopa sanonut KH:n kokouksessa ettei muilla ole motivaatiota!

Tämä ei pidä millään lailla juridisesti paikkaansa. Koski ei ole millään ehdoin voinut itse itseään nimetä minkään yhtiön pj:ksi, tai edustajaksi. Itsekkin myönnät tämän tosiseikan toteamuksella "kun muilla ei ole motivaatiota". Muita on kysytty, mutta on kieltäydytty ja Koski on lopulta niihin suostunut.

2. U:gissa todella kävi joku tarkastamassa. Ei nuo ole vähäteltäviä asioita. Mutta prosessiin tuli korjaus. Sinä et välittäisi vaikka lapsesi sairastuisi.

Kuka tarkasti ja kenen toimesta? Miten korjattiin ja kenen pyynnöstä. Miksi et vastaa kysymyksiin, mitkä esitin sinulle?

Miten niin en välittäisi? Aika käsittämätön kommentti tämäkin. Tähän se helposti menee, kun kysymyksiin ei vastauksia löydy!

3. Josses sentään. Tiedätkin herran asiat hyvin! Oletko itse hän.

Jälleen kommentti, jolla ei mitään arvoa. Et taaskaan vastannut, tai perustellut. Ja niin, en ole kaupunginjohtaja. Kai Koskella on muutakin tekemistä, kuin vastata näihin älyttömiin väitteisiin ja huhuihin.

4. Joo, joo. Autotehdas ei taida olla sinun ansiotasi. Toki uskon tulevaisuuteen. Toivottavasti emme ole suoritustilassa ennen sitä. Väkiluku on muuten aika dramaattisesti laskenut. Näin myös kaunistuu työllisiisluvut. Toki myönnän, että hyvät yritykset työllistävät, mutta älä sinä siitä ikuisesti kunniaa ota.

En ole missään vaiheessa väittänytkään, että Koski olisi tuonut töitä autotehtaalle. Ei tietenkään ole tuonut. Jälleen täysin typerä väite sinulta. Uudessakaupungissa kuolleisuus on varsin korkea, joten työllisyysluvut eivät selity poismuutolla. En ole nähnyt missään Kosken ottavan kunniaa työpaikoista. Kumma juttu, kun joku asia menee perseelleen, on kaikki Kosken syytä, mutta kun jotain positiivista tapahtuu, haukutaan Koskea itsekkääksi johtajaksi. Kateutta?

5. Tuo lakikirja taitaa olla heikkoutesi. Aaltosen ja Valkosen prosessi hoidettiin väärin, tiedät kyllä miten, ja ymmärrät liiankin hyvin, koska tiedät näinkin paljon.

Jälleen väärin. Myönnän, että lakia en tunne hyvin, mutta silti väitteesi on jälleen hataralla pohjalla. Miten prosessi hoidettiin väärin? Minä olen saanut tietoni lehtiä lukemalla. Eikö se tee sinusta hieman "idiootin"?

6. Minulla ei ole oikeutta kommentoida asiaa, vaikka asian tunnenkin. Toivon asianosaisen tekevän sen itse.

Jep, jep. Tämä kuullostaa taas niin tutulta erään kolmikon suusta sanottuna. "En voi kommentoida, mutta jotain suurta se on, ehkä, tai ainakin omasta mielestäni..."
Ehtivä mies! kirjoitti 29.10.2011 - 01:28
Uudenkaupungin kaupunginjohtaja
Vannaksen säätiön hallituksen puheenjohtaja
Uudenkaupungin Telakkakiinteistöt Oy hallituksen puheenjohtaja
Kiinteistö Oy Sannonhalli hallituksen puheenjohtaja
Kiinteistö Oy Uudenkaupungin Energiapuisto hallituksen puheenjohtaja
Ukipolis Oy hallituksen puheenjohtaja
Kiinteistö Oy Uudenkaupungin Satamanportti hallituksen puheenjohtaja
Kiinteistö Oy Pyhämaan Pientalot hallituksen puheenjohtaja
Asunto Oy Uudenkaupungin Kaupunginlahti hallituksen jäsen
VS Lämpö Oy hallituksen jäsen
Ukin yrittäjät hallituksen ulkopuolinen jäsen
Suomen satamaliiton hallituksen jäsen
Turun amk:n hallituksen jäsen
Turku 2011 -säätiön valtuuskunnan jäsen
anonyymi kirjoitti 29.10.2011 - 01:43
Kylläpä Kosken mahdollinen lähtö näyttää hätäännyttävän. Ihan kuin pienet lapset, ensin kiukutellaan ja koetellaan rajoja ja sitten kun isi kääntää selän alkaa kauhea itku.
Anonyymi kirjoitti 29.10.2011 - 01:44
Menin jo näissä pitkissä anonyymien välisissä kysymys ja vastaus rumbassa sekaisin. Pakko on kysyä tältä
Anonyymi kirjoitti 29.10.2011 - 01:20

kun vastaat sellaisiin kysymyksiin joita ei voi kovin moni tietää varmuudella tässä kaupungissa. Niihin kuuluu esimerkiksi pitkään hallituksessa olleet tai mikä muu sellainen taho voi olla. Kenellä on tarve puolustaa esimerkiksi istuvaa kaupunginjohtajaa? Tästä päätellen vaihtoehtoja ei voi paljoa olla.
Haluatko siis että Koski jatkaisi täällä ja ei menisi Raumalle töihin jos pääsisi. Onhan mies sinne antanut suostumuksensa.
Anonyymi kirjoitti 29.10.2011 - 01:46
Minun piti vielä oma kantani kertoa että jos mies Raumalle valitaan niin kaippa mies on paikkansa ansainnut. Sitten täällä koitetaan hoitaa oikeiston ryhtiliikkeellä uusi johtaja kaupunkiin. Nuo lukuisat hallituspaikat kyllä arvelluttaa.
täytyy sanoa,kun entinen kirjoitti 29.10.2011 - 08:02
renki ei toivotun lapsensyntymästä,munieni elämys oli elämäni munaus voi hyvin käyttää sanontaa ukilaisten politikkojen johtamistaidosta.
Polo Outlet kirjoitti 28.04.2012 - 09:55
It’s a great tip on Do It yourself stuff. Thanks!
Nimesi
Sähköpostiosoitteesi (ei näytetä yleisesti)
Kotisivusi osoite
Muista tietoni selaimen evästeessä seuraavia kommentointeja varten
Seuraa tähän kirjoitukseen tulevia kommentteja (mikä tämä on?)
Kommentti
Voit käyttää kommenteissasi seuraavia HTML-elementtejä: a, b, i, u, code
Viimeksi luetut

Tällä palstalla pidän viisi viimeksi lukemaani kirjaa ja annan niille hymiöitä mieltymykseni mukaan 1-5:een. Taiteellisesta vaikutelmasta minun kyvyilläni ei pysty hymiöitä jakamaan.

Åsa Schwartz: NefilitHymyHymyHymy

Hyvä dekkari ja mikäs muu kuin ruotsalainen. Schwartzin kolmas kirja, mutta vasta ensimmäinen suomennettu. Miten paljon Ruotsissa hyviä dekkareita onkaan, kun näköjään kaikkia ei ole suomennettukaan.

James Pattersson: Pahan  kidassaHuuto

Kirjasto oli kuukauden kiinni ja hyllyt on vähän tyhjiä kaikkien varautuessa kuukauteen. Käteeni osui jälleen mitä raain amerikkalainen dekkari. Ihmisiä tapetaan melkein joka sivuilla. Raadellaan ja veret juodaan. Ratkaisukin on venytetty 3-kerroksiseksi.

Antonio Hill: Kuolleiden lelujen kesäJalka suussaJalka suussaJalka suussa

Hill on espanjalainen ja koulutukseltaan psykologi ja sen kirjasta huomaa. Tavanomaisesta poikkeavaa, mielenkiintoista tarinaa alusta loppuun.

Vikas Swarup: Syyllisten seurueNolostunutNolostunutNolostunut

Eksoottisen maiden kirjailijoiden teoksia on mukavaa lukea. Tämä on intialainen dekkari. Juoni on monisäikeinen ja niitä viedään eteenpäin kertomalla luvuissa eri säikeistä. Lopulta sitten kaikki johtavat yhteen tapahtumaan. Kastilaitoksen Intiassa on valtava ero ylemmän ja alemman kastin välillä. Tässä nekin lopulta sekaantuvat.

Wilbur Smith: Vaaran vesilläKlink Klink (raha)

Tyypillinen amerikkalainen dekkari. Raakuutta, rahaa ja "rakkautta" ylenmäärin. Aioin kirjoittaa, että kuka tällaisia lukee, niinhän tein minäkin. Tosin tähän meni viikko ja erittäin väkinäisesti. Jätän harvoin kirjaa kesken ja nyt oli lieventävänä asianhaarana, että kirjasto meni kuukaudeksi kiinni enkä paljoa ole lukemista varannut.

 

Yhdistykset
Laskuri