Kojelauta |  Seuraa blogia |  Lisää blogeja |  Luo blogi! | 
Anna bloggaajalle lahja | Sivun alkuun | Seuraa blogia | Ilmoita blogista
Kirjoittaja

Uudenkaupungin asioista kirjoittelen ehkä vähän myös muustakin mikä ainakin itseäni kiinnostaa. Olen Harto Forss. Eläkeläinen, entinen Kemiran Ugin tehtaiden pääluottamusmies. Nyt kun aikaa riittää niin kunnallisessa vaikuttamisessa olen myös enemmän mukana. Tällä hetkellä olen valtuustossa ja hallituksessa.

Esa Kaitila

Massa- ja paperiteollisuuden tuotantomäärät per työntekijä ovatkin Suomessa maailman kärkeä. Eroa saksalaisiin, itävaltalaisiin ja ruotsalaisiin on lähes 30 prosenttia.

Paperiliitto

Alf Rehn

Kukaan ei halua olla sosiaalidemokraattien puoluesihteeri. Kukaan ei halua olla keskustan puheenjohtaja - paitsi Paavo Väyrynen. Ja hänkin sanoo suostuvansa hoitamaan tehtävää vain, koska kukaan muukaan ei siihen kykene.

Turun Sanomat



Roope Lipasti

Norjassa massamurhaaja Breivik todettiin toisessa mielentilatutkimuksessa syyntakeiseksi, ja hänet voidaan siis tuomita vankilaan. Sopii toki kysyä, että jos Norjassa terveet ovat tuollaisia, niin millaisia ne hullut mahtavat olla.

TS Extra

Jälkimaku

VR Groupun turvallisuusjohtajana aloittaa kesäkuun alussa. Rauno hammarberg, joka on tähän asti toiminut Nokian turvallisuusjohtajana. on sitä aikoihin eletty: VR on jo kiinnostavampi työnantaja kuin Nokia.

Turun Sanomat

Jälkimaku

Maailman ohuimmat kirjat-sarja on saanut uusia teoksia: Stephen Elopin saavutukset Nokian johdossa ja Perussuomalaiset huumorin helmet.

Turun Sanomat

Kommuunisti

Kukaan ei ole velvoittanut yksityistä puolta vastaamaan päivystyksestä, terveydenhuoltohenkilökunnan koulutuksesta ja vaativien sairauksien erikoissairaanhoidosta. Kukaan ei vaadi toisin kuin bussiliikenteessä ottamaan myös kroonisia ja hankalasti hoidettavia, mutta vähemmän tuottavia tapauksia hoidettavaksi.

Keva




 

14.11.2011 - 19:34

Tänään olikin oikein kunnon kokous. Aamulla klo 8.00 aloitettiin ja taisi kello jo lähestä 18.00:sta lopetettaessa. Tehtiin talousarvio esitys valtuustolle. Aluksi käsiteltiin normaali lista. Ostettiin ja myytiin maata. Päätettiin alkaa kehittää Ruokolan- ja Käätyjärven kehittämistä kalastusmatkailu kohteeksi. Annettiin lupa lehtorin viran täyttöön ja valittiin luottamusmiehiä pariin kohteeseen. Käsiteltiin Jari Valkosen oikaisuvaatimus, mikä ei juuri keskustelua synnyttänyt.

Näiden jälkeen päästiin talousarvion kimppuun. Ekaksi käytiin pitkä yleiskeskustelu. Sen jälkeen aloitettiin yksityiskohtainen käsittely muutosesityksineen ja edelleen myös keskusteltiin. En kerro kaikkia sanallisia muutoksia joita tehtiin yksimielisesti ja joista ei ollut vaikutuksia ensi vuoden budjettiin. Enkä vastaa myöskään mahdollisista virheistä. Muistiinpanoni eivät ehkä ole täydelliset. Mitään merkittävää virhettä tuskin teen. Henkilöstön 2 viikon lomautus poistettiin yksimielisesti. Johanna Hyvönen esitti säästöjä haettavan mm. vapaaehtoisilla toimilla henkilöstömenoista. Juha Nevavuori esitti suurinpiirtein samaa, mutta henkilöstövähennyksiä tehtäväksi erityisesti henkilöstön keskiportaaseen. Äänestyksessä Nevavuori voitti 6-5. Jako oli selkeä oikeisto-vasemmisto.

Verotulo kertymään Hyvönen esitti 1milj/€:n lisäystä. Äänet menivät tasan 5-5. Puheenjohtajan ääni ratkaisi ettei verotulo ennustetta koroteta. Nykyinen ennuste perustuu hieman yli prosentin tulokasvuun ensi vuonna. Palkat nousevat ilman liukumaakin yli 2%:a, eläkkeet vähintään 3,6% ja työttömyyden ei ennusteta kasvavan, joten meidän mielestämme ennustetta olisi voinut nostaa.

Vammaistenpalveluista esitettiin leikattavaksi 160 000€. Keskustelun jälkeen päätettiin leikkausta vähentää 60 000€. Työterveyshuoltoon lisättiin lääkärin virka ja määräaikainen hoitajan toimi vakinaistetaan. Tämä ei lisää menoja sillä työterveyshuoltoon on tullut niin paljon uusia asiakkaita, että maksut kattavat menot ja Kelahan maksaa työterveyshuollosta puolet. Perusopetukseen Hyvönen esitti 120 000€ lisää kätettäväksi 1 viikotunnin lisäkseen 3-6 luokkien opetukseen. Tämä hyväksyttiin äänin 8-3. Kansalaisopistosta maksamme 50 000€ vuodessa enemmän kuin olisi oikein ja kohtuullista. Neuvottelut tästä on saatava tuloksellisiksi maaliskuun loppuun mennessä. Mikäli ei tuloksia tule voimme vaikka erota kuntayhtymästä ja perustaa oman. Silloin säästämme 50 000€. Anto esitti 5 000€ lisää Musiikkiopistoon äänin 7-3 ja jälleen 1 tyhjä, Aaltonen ei pystynyt muodostamaan mielipidettään, raha hyväksyttiin.

Investoinneista Janhuanniemen kaduista poistettiin melkein 300 000€. Kymppitonni jätettiin sisääntuoväylän siistimiseen. Hiun kunnallistekniikasta äänestettiin ja äänin 8-3 raha jäi sellaisenaan. Betorantien liittymäraha jätettiin, mutta asiasta neuvotellaan vielä ELY-keskuksen kanssa liikennevalojen muuttamiseksi liikenneympyräksi. Ekolehtilän alueelle varatusta 100 000€ todettiin jo 80 000€, joten se päätettiin siirtää tämän vuoden tilin ylitykseksi ja tien asfaltointia siirrettiin, joten koko sata tonnia poistui. Siinä se pääpiirteittäin.

Nyt ainakin kirjoitti 14.11.2011 - 20:53
on tehty yksi järkevä esityspäätös liikenneympyrä betoran risteykseen aina toimii ei tarvitse silloin valojenkanssa pelata.
Ajattelija kirjoitti 14.11.2011 - 21:16
Kiinnostaisi tietää erityisesti Lokalahden koulua koskeva asia: jäikö ensi vuodelle se kauan kaivattu pihakunnostuksen toteutus? Toteutuuko myös koululle 2011-2012 luvattu KIP-kerhon (koululaisten iltapäiväkerho) tilojen kunnostus?

Vanhan kiviosaan kun tämän päiväisen tiedon mukaan virtaavat pihan sadevedet kostuttaen piirustusluokan seiniä, pihakaivo ammottaa aukinaisena lasten vaarana laattakatoksen edessä ja sadevedet lorottelevat vanhasta autotallin rampista matalan luokkaosan perustusta kostuttamaan. Vahinkoja on jo tullut, eli nyt ei voida enää asioita lykätä.
Anonyymi kirjoitti 14.11.2011 - 23:58
"
Verotulo kertymään Hyvönen esitti 1milj/€:n lisäystä. Nyt porvareista aaltosella ei ollut lainkaan mielipidettä joten äänet menivät tasan 5-5. Puheenjohtajan ääni ratkaisi ettei verotulo ennustetta koroteta.
"

Jospa nyt korjaat kirjoittamasi asiavirheen. Minulla oli kyllä mielipide ja se oli porvarin mielipide. Anto äänesti tyhjää!

Sen sijaan minulla oli kyllä yksi tyhjä ääni. Se liittyi tähän:
"
Anto esitti 5 000€ lisää Musiikkiopistoon äänin 7-3 ja jälleen 1 tyhjä, raha hyväksyttiin.
"
Kaupunki maksaa lähes 100000€ tästä "toiminnosta", joka ei ole lakisääteinen peruspalvelu! No, tuolla 5000€:lla Uki saa asukaslukuunsa nähden paremmat "oppilassijoitukset".

Miljoona-asiaan löytyy kyllä aina meikäläiseltä mielipide.
Niin tyhjä ei takki sentään ole.
Hyvä, että saatiin punnerrettua budjettiesitys yhdessä päivässä.
khpsj
Harto Forss kirjoitti 15.11.2011 - 04:50
Ei se liikenneympyrän rakentaminen ole vielä ollenkaan varmaa. ELY-keskus on tiukasti valojen kannalla ja käyttää tienomistajana päätösvaltaa vaikka U:ki maksaa homman.
Toivottavasti Lokalahdenkoulun piharemontti tällä kertaa läpäisee valtuuston. Se on jo niin monta kertaa siirretty ja seuraukset näkyvät. Kuten kerroit, nyt joudutaan tekemään jo muuallakin remonttia. Monesti päättäjät ovat pahasti pihalla. Investoinneista on helppo tehdä poisto esityksiä. Toimintakuluista tarvitaan asiantuntemusta. Kyllä viime vuonnakin sarjatulella äänestettiin remonttirahoista ja näyttää sama tänä vuonna jatkuvan. Toivottavasti valtuustosta löytyy ryhtiä ettemme tee tuhojamme kaupungin kiinteistöille. Eikö tämä KIP-kerhon kunnostus ole jo menossa? Ainakin alkaa vielä tänä vuonna. Anteeksi Juha väärä informaatio.
Hallituksen kirjoitti 15.11.2011 - 08:51
jäsenkin kirjoitelee anonyyminä,oletko seuraavissa kunnallisvaaleissa ehdokkaana anonyyminä raukka valtuutettu.
Ajattelija kirjoitti 15.11.2011 - 09:32
KIP-kerhotilaksi on kaavailtu juuri se kostunut piirustusluokka, joten tilaa ei kannata korjata ennekuin pintavesiviemäröinti ja salaojitus on saatu kuntoon, valitettavasti. Korjausta suunniteltaessa ovat vahingot nimittäin tulleet ilmi.
Harto Forss kirjoitti 15.11.2011 - 10:02
KIP-tilan korjaukseen ei ole omaa määrärahaa vaan se tehdään kiinteistöjen kunnostukseen varatusta rahasta joten ei ole ongelmaa tehdä korjaus oikeaan aikaan.
Anonyymi kirjoitti 15.11.2011 - 10:17
Kovasti uhotiin henkilöstölomalle tai veroäyriä ylös. Kumpaakaan ei tarvinnut tehdä ja pelivaraa jäi vielä yllinkyllin. Kuten Forssin alustuksesta ilmenee, verotulot tulevat olemaan huomattavasti ennakoitus suuremmat. Nämä kaiken mustaajat eivät sitä vaan halua myöntää.
Anonyymi kirjoitti 15.11.2011 - 10:28
Nevavuoren esittämä säästön kohdentaminen keskijohtoon tarkoittaisi 30-40:n saavan loparit. Ei taida ugissa niin montaa ollakkaan.
Anonyymi kirjoitti 15.11.2011 - 11:46
Tuskin on. Lopputilien jakamisen innossa tahtoo realismi unohtua.
se on olettamus kirjoitti 15.11.2011 - 11:51
verotulot tulevat olemaan huomattavasti ennakoitua suuremmat.
Anonyymi kirjoitti 10.17.
Kukaan ei pysty sitä sanomaan mikä on todellinen luku se voi olla suurempi tai pienenpi.
Olettamuksia esitetään faktana.
Harto Forss kirjoitti 15.11.2011 - 12:00
Tietenkin tulevaisuus on olettamusta. Nyt on jo tehty ja tekeillä TES:jä jotka lähtevät reippaasti yli 2%:n korotuksista. Samoin liukumia tulee aina vaikka kuinka uhottaisiin tiukasta palkkapolitiikasta. Eläkkeet nousevat vähintään 3,4%. Faktat eivät osoita 1%:n verotulojen nousua. Aina on mustamaalaajia jotka ennustavat kaiken menevän persiilleen, mutta faktoista pitää lähteä.
Harto Forss kirjoitti 15.11.2011 - 12:58
Samainen IK oli kovasti aikanaan ostamassa Kemiraa. MedOnea ollaan kovasti tuomassa U:kin terveyspalvelujen tuottajaksi. Pienen siivun on jo saanutkin. Kyllä nyt pitäisi pitää jalat tiukasti maassa.

http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=201111103261&ext=rss
Anonyymi kirjoitti 15.11.2011 - 13:16
Yksityistäminen on sitä, että yhteiskunnan heikoimmat annetaan yhteiskunnan ahneimpien käsiin. Vaippakin punnitaan ja laitetaan takaisin jos ei ole tarpeeksi painava.
Jo nyt yksityisten lääkäripalvelujen kautta verorahoja valuu ulkomaisten pääomasijoittajien käsiin. Nyt on hoivapalveluillekin käymässä samalla tapaa.
Anonyymi kirjoitti 15.11.2011 - 14:27
http://yle.fi/uutiset/talous_ja_politiikka/2011/11/tuotanto_kaantyi_syyskuussa_laskuun_3027963.html?origin=rss

Aina on mustamaalaajia jotka ennustavat kaiken menevän persiilleen, mutta faktoista pitää lähteä.

Yllä oleva linkki on varmaan fakta. Miten tästä eteenpäin?
Anonyymi kirjoitti 15.11.2011 - 14:30
Olen samaamieltä yllä olevan kanssa. Löytyykö ugista mitään estettä tälle kehitykselle? Persut painelee kepun ja kokoomuksen perässä. Molemmat siivet. Demareittenkin toiminta on ollut täysin hukassa tällä vaalikaudella.
Harto Forss kirjoitti 15.11.2011 - 14:46
Klo 14.27 se oli fakta koko maata ajatellen. Suomen kaikki kunnat eivät mene keskiarvon mukaan vaan siinä on suuria heittoja. Me ollaan tällä hetkellä hyvässä vauhdissa ja myös lähitulevaisuuteen on myönteisiä näkymiä. Meidän perustuotanto ja kauppa eivät ole juurikaan riippuvaisia koko maan eikä ulkomaiden suhdanteista. Ei myöskään teollisuus ole läheskään vientiteollisuutta.
Anonyymi kirjoitti 15.11.2011 - 15:27
Automotive lähes 100prosenttia vientiin. Mikä on lannoitetehtaan suhde???Entä kontun firma
Harto Forss kirjoitti 15.11.2011 - 15:33
Yaran vienti on n. 50%. Eivät näiden viennit ole äkillisistä suhdanteista kiinni. Yaran vienti ei oikeastaan lainkaan. Joka vuosi kylvetään vähintään kerran. Pitkällä tähtäimellä syvä lama alkaa purra. Automotiven tuotantoa ei köyhälistö osta, eikä tuskin Vahteruksenkaan.
Anonyymi kirjoitti 15.11.2011 - 15:42
Olen samaa mieltä kuin klo 13.16. Huonoa on ugin enemmistön ratkaisevan persujen molempien siipien olevan kokoomuksen tasolla tai siitä oikealla.
Anonyymi kirjoitti 15.11.2011 - 15:43
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/vain-perussuomalaiset-vastustaa-luopumista-jalkavakimiinoista/art-1288428426704.html
Hetkinen? kirjoitti 15.11.2011 - 15:59
Kuulinko eilen ilmeisesti väärin, että 20 suurimmasta yrityksestämme 19 yrityksen toiminnot ovat joko suoraan tai välillisesti vientivetoisia. Nyt kun ei ole kaupungin yrityslistausta käytössäni, niin en voi asiaa tarkistaa.

Liittyen kuitenkin ilman tarkistustakin tähän ao. Harton kommentiin.
"
Harto Forss kirjoitti 15.11.2011 - 14:46
Klo 14.27 se oli fakta koko maata ajatellen. Suomen kaikki kunnat eivät mene keskiarvon mukaan vaan siinä on suuria heittoja. Me ollaan tällä hetkellä hyvässä vauhdissa ja myös lähitulevaisuuteen on myönteisiä näkymiä. Meidän perustuotanto ja kauppa eivät ole juurikaan riippuvaisia koko maan eikä ulkomaiden suhdanteista. Ei myöskään teollisuus ole läheskään vientiteollisuutta.
"

khpsj
Anonyymi kirjoitti 15.11.2011 - 16:44
Oli miten oli jos yleiseurooppaleinen lama iskee se koskee myös ukia väittää harto mitä väittää.
Se on sitten eriasia kuinka paljon ensin se koskee vienntiyrityksiä ja sitten pikkuhiljaa leviää myös kaikkeen muuhun kaupankäyntiin.
Anonyymi kirjoitti 15.11.2011 - 17:10
http://yle.fi/uutiset/teemat/velkakriisi/2011/11/valtionlainojen_korot_karkasivat_kovaan_nousuun_3028747.html?origin=rss
Harto Forss kirjoitti 15.11.2011 - 17:22
Jos tosi asioilla ei ole mitään väliä vaan halutaan lietsoa syvää kurjuutta niin siitä vaan. Ainahan välillisyyttä voi vientiin löytää vaikka perunan kasvatuksesta.
Anonyymi kirjoitti 15.11.2011 - 17:29
No niitä kurjuuden litsojia on sitten sailas, korkman, niinistö ja ym.
Harto Forss kirjoitti 15.11.2011 - 17:37
En ole kuullutkaan heidän ottaneen kantaa U:kin talouteen.
Anonyymi kirjoitti 15.11.2011 - 17:40
Mitäs turhaan kinaatte. Laittakaa mieleen tilanne nyt ja katsokaa mikä on ugin tilanne vuoden kuluttua.
Anonyymi kirjoitti 15.11.2011 - 17:50
Viimeksi -90 luvun puolivälissä olleessa lamassa kävi autotehtaan huonosti, mutta ei se muuten paljoa vaikuttanut. Nyt autotehtaan vaikutus on huomattavasti pienempi ja sen tuotteet menevät ostajille joilla on lamassakin rahaa. Yleensä rikkaat vaan hyötyy lamasta. Syödään, tukatleikataan jne on sitte lama tai ei. Noita pahanilmanlintuja on tuolla mainittujen lisäksi tarpeeksi tässäkin kaupungissa ja mikäli vielä heidän ajojahtinsa Kosken ajamiseksi kaupungista onnisttuu niin ollaan sitä sitten nokka pystyssä.
Anonyymi kirjoitti 15.11.2011 - 17:52
Näitä sitä sitten vimmalla ajetaan ugiinkin katkeruudesta, kun ei itse olla päästy kaupungin töihin.

http://www.hs.fi/ulkomaat/Mikael+Liliuksen+johtama+hoitofirma+joutui+myrskyn+silm%C3%A4%C3%A4n+Ruotsissa/a1305549404576
Anonyymi kirjoitti 15.11.2011 - 18:26
Ei tässä ollut harto kysymys kurjuuden lietsomisesta vaan siitä vaikkuttaako yleiseurooppalainen/mailman laajuinen lama ukiin. Harto sai sen väänettyä, että lietsotaan syvää kurjuutta.
Harto Forss kirjoitti 15.11.2011 - 19:00
En tiiä onko väärässä tai oikeassa, mutta kyllä tässä on muutaman vuoden tuntunut kurjuutta lietsottavan. Tapahtuu mitä sitten tapahtuukin niin tässä kaupungissa ei ole mitään hyvää tai edes siedettävää.
Anonyymi kirjoitti 15.11.2011 - 19:00
mikäs siinä harton on ollessa positiivinen parin tonnin kuukausieläkkeellä jo kuusikymmpisestä lähtien
Harto Forss kirjoitti 15.11.2011 - 19:14
En minä nyt niin huonoa eläkettä saa. Eiköhän ihminen ole ansioistaan huolimatta määrätynlainen. Positiivinen tai negatiivinen.
Anonyymi kirjoitti 15.11.2011 - 19:21
ai jaa kun keskieläke on vain 1400 niin kyllä sulla kelpaa olla
Minäpä tiedän kirjoitti 15.11.2011 - 19:32
paljonko Harto saa eläkettä mutta enviitsi kertoa tulette kateelliseksi ja rupeatte panettelemaan.
Harto Forss kirjoitti 15.11.2011 - 19:37
Olen tyytyväinen eläkkeeseeni. Kommenttini oli ironiaa. En ole näyttänyt tai kertonut eläkkeeni suuruutta kellekkään, joten arvaus täytyy olla edellinen kommentti. Kyllä minua niin paljon v..an ettei lisä enää paljoa tunnu.
Kyllä minäkin olisin kirjoitti 15.11.2011 - 19:57
sinun saamaan eläkkeeseen tyytyväinen.
Anonyymi kirjoitti 15.11.2011 - 21:45
Esittikö Aaltonen taas kaikkia investointeja pienennettäväksi, erityisesti kaikkia kunnossapitorahoja vaikka niillä ei ole vaikutusta tuloslaskelmaan? Saa sitten taas kerskua tasapainottaneensa tulosta. Vai jäikö tällä kertaa vero%:n korotukseen, ulkoistuksiin ja lomautuksiin?
mitä tämä tarkoittaa kirjoitti 15.11.2011 - 22:11
Esittikö Aaltonen taas kaikkia investointeja pienennettäväksi vaikka niillä ei ole vaikutusta tuloslaskelmaan?
Anonyymi kirjoitti 15.11.2011 - 22:23
Eipä Aaltonen esittänyt kaikkia investointeja pienennettäväksi. Jo nyt poistetuilla investoinneilla jää muutama kaveri ilman kohdennettua palkkarahaa ensi vuonna jos valtuusto päättää ensi vuoden budjetista hallituksen esityksen mukaan.
Forss kertoi jo, mitä investointeja hallitus poisti.
Kun investointeja hyväksytään tehtäväksi kunakin budjettivuonna, niin niihin on aina upotettu jonkun (oman tai ostoväen) palkkarahat kullekin budjettivuodelle ja useat eri rakennusinvestoinnit sallivat kohtalaisen ison pelaamisen muiden rakennustöiden kanssa.
Sekaisin voivat mennä kunnostusohjelman ja investointien työt tai budjettivuodelle voi tulla tupsahtaa ihan jotain uuttakin työtä- ja raha napataan budjettivuodelle myönnetyistä määrärahoista tavalla tai toisella. Siellähän ne rahat ovat yhtenä könttänä eivätkä poliitikot paljon perään hauku.
Näin se on ja aina tulee olemaan. Että tälläista kerskusmista.
Anonyymi kirjoitti 15.11.2011 - 22:24
Edellisen vastauksen kirjoittaja
khpsj
Anonyymi kirjoitti 15.11.2011 - 22:28
Leikitte kovia päättäjiä. Hyvänolon tunteenne on aivan mahtava. Uskotte, että johdatte tätä kaupunkia. Naurettavia olette.
Anonyymi kirjoitti 15.11.2011 - 22:30
Näin me uskomme. Näin toimii demokratia täällä vaikka ei aina uskoisi.
khpsj
Ihmetellä täytyy kirjoitti 16.11.2011 - 08:57
nämä valtuutettujen putjettiin tekemät hömppä rahamääräesitykset millä muulla ne katetaan,kun veroekuilla silloin seon poissa jostakin toisesta paljon tärkeämmästä kohteesta.Valtuutetun tulisi tuoda aina esille mistä se ylimääräin eku sinne esityksen rahoitukseen saadaan.
Harto Forss kirjoitti 16.11.2011 - 11:01
Hallituksen käsittelyssä ei juuri lisäystä tullut. Vammaispalveluista lautakunta ja kj:n esityksissä oli yhteensä 160 000€:n vähennystä virkamiesten esitykseen. Hallitus esittää valtuustolle 100 000€:n vähennystä. Raju otto vammaisilta. Helposti mennään sieltä mistä aita on matalin ja vammaisilta ei puolustajiksi juurikaan ole.
Anonyymi kirjoitti 16.11.2011 - 11:19
Valtuutettujen aloitteet eivät ole tästä maailmasta. Kaiken maailman kutunjuustohalleja, jotka maksavat tuhottomasti eikä rahoituksesta tietoakaan.
Koski Raumalle! kirjoitti 16.11.2011 - 11:56
http://www.ls24.fi/etusivu/index.html
Anonyymi kirjoitti 16.11.2011 - 12:06
http://yle.fi/alueet/satakunta/2011/11/koski_antoi_suostumuksen_rauman_johtoon_3031383.html
Anonyymi kirjoitti 16.11.2011 - 12:43
Nyt ne persujen juhlat sitten alkoivat.
Anonyymi kirjoitti 16.11.2011 - 12:50
Tanssivat siellä homot sotaveteraanitkin.

Oinosta myös häiritsevät Linnan parketilla tanssivat homot.
- Homojen tanssiminen loukkaa minua henkilökohtaisesti. Eräs sotaveteraani on minulle jo ihmetellyt, kuinka on mahdollista, että homot tanssivat linnassa. Kyllä se minustakin vähän outoa on.
motiivi kirjoittaa tutkija joutui eromaan kirjoitti 16.11.2011 - 12:59
Hyvinvointipalvelujen kilpailuttaminen ei tutkitun tiedon perusteella ole osittautunut sellaiseksi ihmelääkkeeksi, kun monet toivoivat.
Myös palvelualan yristysten etujärjetöt ovat ottaneet herneen nenäänsä. Ne ovat takonneet muhkeita voittoja verovaroin kustanettuja voittoja...

Kannattaa lukea koko juttu uusin ilmestynyt motiivi.
Anonyymi kirjoitti 16.11.2011 - 13:04
Kyllä tämä on tiedetty. Millä vaan saada valtuuston oikeisto enemmistö tämä tajuamaan. Persut vois homman ratkaista, mutta ne on olleet kaikkein kovimmin ulkoistamassa. Niillä on ilmeisesti tarkoitus ajaa kaupunki ja kaupungilaiset kurjuuteen. Kjn jo karkoittivat ja ulkoistuskin alkaa saada vauhtia. Selvitys jo päätettiin tehdä.
Anonyymi kirjoitti 16.11.2011 - 13:35
Kumpaa porukkaa tarkoitat, koska veijo ja apa on aina samaa mieltä mitä kokoomus,näissä muissa näkisin pienen pienen toivon kipinän???
Anonyymi kirjoitti 16.11.2011 - 14:00
Jos Persut saivat kaupunginjohtajan vaihtamaan paikkaa, hitto vie, onnittelut !
Ihmettelen, ettei Rauman johtajuus muuten kiinnostaisi. Uraputkessa vanha ukkeli, se on jo jotain. Onkohan Raumalla kaikki kotona? Pian se selvinnee. Tai onko se KJ:n paikka koskaan niin ratkaiseva. Homma toimii, jos ei sekoita nurkkia liikaa.
Ukiin on saatava nyt mies, joka osaa perustaa osakeyhtion!
Tarjoudun heti!
Anonyymi kirjoitti 16.11.2011 - 14:57
Vain sokea voi nähdä näissä muissa toivonkipinän. Kaikkein kovimpia ulkoistajia.
Anonyymi kirjoitti 16.11.2011 - 15:04
Ugin Yrittäjät niittävät nyt kylvöään. Tukemalla Aluesanomia on nyt sitten päästy Koskesta irti.
Anonyymi kirjoitti 16.11.2011 - 15:06
http://sohilvo.blogspot.com/2011/11/avoin-kirje-kansanedustaja-pentti.html?spref=fb
Anonyymi kirjoitti 16.11.2011 - 15:21
file:///C:/Users/Omistaja/Downloads/X%20%2821%29.htm
Olli kirjoitti 16.11.2011 - 15:37
Anonyymi A1611-15:04, todella samea tulkinta! Ilmoita Alkkarissa, pääset eroon Koskesta. Ilmoittajat eivät ole kaikki Ugin Yrittäjien jäseniä, ja toiseksi: kaupunkikin ilmoittaa. - Koski on ollut kj:nä 7-8 vuotta, ilman sitä jaksoa hänen olisi turha pyrkiä Rauman kokoisen kaupungin kaupunginjohtajaksi. Voitaisiinko vain todeta, että hän antoi suostumuksensa kun sitä kysyttiin (menettely on normaali käytäntö poliittisessa suhmuroinnissa), ja siellä todettiin hänen olevan pätevä ja sopiva. Joitakin mainesanojakin oli tiedossa. Yhtä hyvin hän olisi voinut hakea virkaa tekemällä lyhyen ilmoituksen. - Anonynnyn yrittäjä-media-kj -logiikka antaa aiheen toivoa, ettei pappa tartu puuron lusikointia vaikeampaan asiaan.
Anonyymi kirjoitti 16.11.2011 - 15:58
Tosiaan, kun koski ei edes hakennut virkaa, vaan kysyttiin suostumus.
Anonyymin tulkinnassa 15.04 ei ole järjen hiventäkään.
Anonyymi kirjoitti 16.11.2011 - 16:22
Klo 15.37 ja 15.58 jutuissa ei ole ällin älliä. Ei siitä tartte keskustella millaisilla ansioilla Koskea pyydettiin ja millä tavoin prosessi etenee. Kysymys on siitä miksi Koski antoi suostumuksensa. Olisiko vastaus ollut toinen, jos täällä olisi asiallisempi ilmapiiri: Tämän kj vastaisen ilmapiirin luomisessa Aluesanomilla ja sen päätoimittajalla on ollut vahva osuus eikä Aluesanomia ilmestyisi ilman Ugin Yrittäjiem tukea, ovat sitten järjestönsä jäseniä tai eivät.
Anonyymi kirjoitti 16.11.2011 - 16:25
http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2011/11/hoitajat_potilasturvallisuus_vaarassa_yksityisissa_vanhainkodeissa_3032300.html
Anonyymi kirjoitti 16.11.2011 - 16:46
Kovasti vaan tuota Attendo MedOnea tänne ovat tuomassa demaritkin. Entinen kunnantyöntekijöiden puolue.
Anonyymi kirjoitti 16.11.2011 - 17:04
Jokos Rauman valtuusto Kosken valitsi?
Sitten kysyn, että millainen vaikutus on ollut Uudenkaupungin Sanomain päätoimittajalla tähän Kosken vastaukseen?
Mitenkä te kirjoitti 16.11.2011 - 17:07
ukilaiset olette pärjännet ennen Koskea ja nyt Kosken jälkeen????
Anonyymi kirjoitti 16.11.2011 - 17:11
Jussila, kuten muutkin ukilaiset toivoivat Kosken jäävän.
Anonyymi kirjoitti 16.11.2011 - 17:16
vai kaikki muutkin ukilaiset? paskapuhetta sanon minä.
Harto Forss kirjoitti 16.11.2011 - 17:37
Ei Rauman valtuusto ole vielä uutta kj:tä valinnut, mutta sieltä tulleista uutisista päätellen ei valinta voi keneenkään muuhun kohdistua. Tästä tulee pitkä prosessi, ensin on valinta, valitusaika, Kosken irtisanoutuminen, ilmoittelu ja haku uudesta kj:sta, valintaprosessi, valitusaika ja valitun irtisanoutumisaika edellisestä työstä. Tässä nyt ilman miettimistä tulevat vaiheet. Saattaa olla ettei vielä ensi vuoden aikana ole uutta kj:tä työssä. Tässä pitää nyt alkaa nopeasti miettimään mitä tehdään. Lakimieskoulutuksen saanut kaupunginsihteeri pitänee laittaa nopeasti hakuun ja katsoa väliaikaisen kj:n saamisen mahdollisuus.
Olli kirjoitti 16.11.2011 - 17:38
Ukilainen tarkoittaa täällä sanaa kuin stadilainen H:gissä. Loput on "savolaisia".
Anonyymi kirjoitti 16.11.2011 - 17:48
Ukilainen on täällä kirjoilla oleva ei-persu.
Anonyymi kirjoitti 16.11.2011 - 17:51
Ei se ukin sanomatkaan ilmestyisi ilman mainostuloja.
Anonyymi kirjoitti 16.11.2011 - 18:30
"Valitettavasti suomalainen poliittinen eliitti ei oikein tunnu ymmärtävän perussuomalaisten kaltaisen puolueen vaaroja tai ei ainakaan ole valmis tunnustamaan sitä julkisesti"

http://www.demari.fi/uutispaiva-demari/uutiset/uusimmat/4218-symbolisia-uhrauksia-ja-toimittajien-manipulointia-perussuomalaisille-tyrmays-qei-merkitse-yhtaan-mitaanq
Anonyymi kirjoitti 16.11.2011 - 18:52
Ei ukin sanomat ole ollut jatkuvasti jonkun henkilön kimpussa. Ei ole ymmärtänyt ugin tavallinen politiikkokaan vaaraa vielä vähemmän tunnustanut sitä julkisesti. Vaieten on seurattu virkamiesten ja hallituksen parjausta ja hykerrelty tyytyväisinä aina kun on joku saanut paskaa niskaansa. Ilman tätä blogia ei olisi minkäänlaista henkireikää vaan äänestäjien manipulointi olisi esteetöntä. Ryhdistäytykää muutkin ugin päättäjät. Olette kuin lammaslauma.
Anonyymi kirjoitti 16.11.2011 - 19:00
Lakimieskoulutuksen saanut kaupunginsihteeri pitänee laittaa nopeasti hakuun, kirjoitti Harto. Miksi näin?
Harto Forss kirjoitti 16.11.2011 - 19:07
Kosken lähdettyä kaupungilla ei ole yhtään lakimiestä. Samoin juoksevien asioiden hoitoon ei ole resursseja. Pelkästään hallituksen asioiden valmistelu kaipaa lisää voimaa. Elinkeino asioihin pitää saada jatkuvuutta. Kaupungin nykyinen johto on aivan liian ohut siihen ettei meillä ole kuukausiin lainkaan kj:ta tai siihen on itseään sisään ajava henkilö.
Anonyymi kirjoitti 16.11.2011 - 19:29
Ei onnistu koska persut on tehnyt asiasta aloitteen muistaakseni jo kesäkuussa joten lähtökohtaisesti et voi olla sellaisen pallkaamisen takana.
Harto Forss kirjoitti 16.11.2011 - 20:57
Lähtökohtaisesti Koski on lähdössä nyt ja muodostan mielipiteeni ajankohdan mukaan. Et tainnut lukea perustelujani.
Anonyymi kirjoitti 16.11.2011 - 21:26
http://uki.fi/ptk/dynastia/kokous/20112033-19.HTM

Totta.
khpsj
Anonyymi kirjoitti 16.11.2011 - 22:33
Miksi tuo khpsj aina hymyilee?
Anonyymi kirjoitti 16.11.2011 - 22:59
Etkö tunne sen nimimerkkiä. Koko sen suku on hymyilevää.
Anonyymi kirjoitti 17.11.2011 - 09:16
Ja sille ja sen veljelle hymyillään. On niin itseriittoisaa ja tyhmää sakkia.
Anonyymi kirjoitti 17.11.2011 - 09:33
Jos persuissa olisi vähänkään kaupungin parasta ajattelua, menisivät Kosken jutuille ja lupaisivat erota Kosken jäädessä.
Anonyymi kirjoitti 17.11.2011 - 10:05
ehkä se on tarttunut novidan rehtorista se hymyily. siellä ei hymyillä vaan tehdään mieluummin tulosta. ennen vanhaan siellä rehtorikin hymyili kauniisti ja talossa opetettiin nuoria.
Anonyymi kirjoitti 17.11.2011 - 10:20
Millaista porukkaa täällä ugissa oikein on? Otetaan kaupungin johtava pariskunta silmätikuiksi ja joka käänteessä solvataan. Hävetkää, mikäli sellaiseen on kykyä.
Anonyymi kirjoitti 17.11.2011 - 10:35
Vastapainona taisi tulla tälle khpsj:n sukuselvitykseen
ja hymyilyyn. Kumpikaan ei kuulu Harto Forssin alkuperäiseen kirjoitukseen. Koittakaa pysyä asiassa. Hänen kirjotuksensaan on ainoaa tietoa siitä, mitä on päätetty ensi vuoden budjetista hallituksessa.
Olli kirjoitti 17.11.2011 - 11:11
Harto se on nopea kj:n virantäytön marssijärjestyksen laatija. - Hallituksen jäsenet kirjoittelee plokeissa anonyymeinä. Mitä tästä tulee? - Virka auki ja nopeasti, heti ensi vuoden alussa kun Rauma on tehnyt päätöksensä. Ja pysykööt poliitikot poissa suhmurointeineen. Valitaan pätevä talousmies tai juristi tai kunnallismies, ilman jonkin puolueen jäsenkirjaa. Perustetaan pienehkö valintatyöryhmä, jossa on muitakin kuin luottamushenkilöitä, esimerkiksi joku ulkopuolinen henkilöstövalinnan asiantuntija. Puolueilla ei ole enää juuri muuta eroa kuin kellokkaiden kengännumero, hammasharjan pituus ja narsismin asteluku.
HYVÄ OLLI HYVÄ kirjoitti 17.11.2011 - 11:35
NIIN sitä pitää työaika tehokkaamaksi MÖLLI MÄELLE ja kielletään työajalla kirjoittelu sekä blokeissa roikuminen tai sitten ulkotyöntekijöilleekin joku määrätty tuntimäärä viikossa jotta saavat blokeihin kirjoitellaa työaikana.
Harto Forss kirjoitti 17.11.2011 - 12:38
En minä mitään marssijärjestyksiä laadi. Ei voi edetä muulla tavoin. On varmaa ettei kukaan pyydä eroa ennen kuin valinta muualle on varmistunut eikä kaupunki voi laittaa virkaa auki ennen viranhaltijan irtisanomituista. Valitaan kunnallismies, juristi tai talousmies niin ei ne mielestäni voi olla pelkästään valinta kriteerejä. Taloudesta huolehtii pääsääntöisesti talousjohtaja. Lakimiestä ei tarvittane U:kin ja lähikuntien vastineiden laatijaksi, tähän byrokratiaan pitää palkata oma henkilö. Mikä on kunnallismies? Byrokraatiko? Minusta ei ole ratkaisevaa henkilön koulutus, sukupuoli jne. Tarvitsemme toiminnan miestä, päättäväistä.
JA SITTEN kirjoitti 17.11.2011 - 12:50
jatkoa edelliseen sellainen henkilö ilman mitään puolueen jäsenkirjaa voi toimia itsenäisesti ketään ja niin edelleen............. ei harton kommenti..............eikä miään omankylän mammanpoika tai mummontyttö.
Anonyymi kirjoitti 17.11.2011 - 12:53
Harto Forss osoittautui heti naisia syrjiväksi kun kirjoitti että tarvitsemme toiminnan miestä. Tehkää valitus tuollaisesta syrjivästä kunnallispoliitikosta.
Muutenkin tämän blogin henkilöihin kohdistuvia kommentteja voisi siistiä koska tämä näyttää olevan myös Ukin sanomissa mainostetetun törkyblogin kaltainen.
Sinäkin Harto Forss olet yksi tämän paikallispolitiikan ilmapiirin ylläpitäjä ja provokaattori sanan suuremmassa merkityksessä.
Ihan sama lukeeko puolueen kohdalla ps tai vas.
Harto Forss kirjoitti 17.11.2011 - 13:02
Edellisen kommentin kielenkäyttö viittaa selkeästi määrättyyn henkilöön. Toiminnan miehellä en tarkoittanut sukupuolta. Sanotaan luottamusmies, maaherra jne. lainkaan tarkoittamatta henkilönsä sukupuolta. Minulle on sukupuoli täysin yhdentekevä. Olen sananvapauden kannattaja. En halua ottaa sensuurinroolia. Se on aina puolueellinen vaikka kuinka yrittäisi.
Harto Forss kirjoitti 17.11.2011 - 13:08
Jäsenkirjan olemassaolo pitää olla myös merkityksetöntä. On sellainen tai ei ja jos on niin minkä puolueen, sillä ei saa olla merkitystä. Tässä suhteessa pari edellistä valintaa ovat olleet paha enteisiä tai johtuivatko ne siitä ettei esimies koskaan halua itseään etevämpää alaista. Jopa tiekarhunkuljettajan valinta on viime aikoina politisoitu. Jopa valittu valintatoimikunta on syrjäytetty omien päämäärien saavuttamiseksi.
Ei myöskään kotipaikkakunnalla saa olla merkitystä.
Anonyymi kirjoitti 17.11.2011 - 13:32
joko on valittu joku valintatoimikuntakin kaupunginjohtajan valintaa varten?
ArskaI kirjoitti 17.11.2011 - 13:50
Harvoin kohtaa noin kuttumaista poliitikkoa kuin Forss. Annat alustuksessa olla Aaltosesta kertova valhe "ei mielipidetta lainkaan" ja silti kommentissa kerrot sen olevan virheellist informaatiota. Ellet osaa korjata alustusta, Aaltonen saatttaisi auttaa.
Anonyymi kirjoitti 17.11.2011 - 14:05
Jo on kuttumaista porukkaa. Tehdään aloitteita kutunjuustohalleista ja kirjoitellaan hävyttömyyksiä toisten taloudenhoidosta. Herjataan muita silmittömästi ja jos tulee vähänkin omaan tupaan ollaan niin loukkaantuneita että.


Kauttaaikain on kirjoitti 17.11.2011 - 14:07
UKISSA henkilöitä valittu jäsenkirjan mukaan ja vielä määrätyn puolueenkirjalla sekä valtapuolueiden.
Anonyymi kirjoitti 17.11.2011 - 14:07
Kaupungilla tuntuu olevan suorastaan Villin Lännen lynkkaus tunnelma. Ettekö te persut ole missään tekemissä muun kuin oman pienen sisäänkämpiävän porukkanne kanssa. Avatkaa silmänne.
En omista kirjoitti 17.11.2011 - 14:21
minkään puolueen jäsenkirjaa enkä ole pers. enkä ole kenenkään paikallisen puoluepampun johdateltavissa,teen päätökset itse ketätulen äänestämään, silloin voin arvostella ja kirjoittaa niin politiikkoja,kun virkahenkilöitä.
En omista kirjoitti 17.11.2011 - 14:25
minkään puolueen jäsenkirjaa enkä ole pers. enkä ole kenenkään paikallisen puoluepampun johdateltavissa,teen päätökset itse ketätulen äänestämään, silloin voin arvostella ja kirjoittaa niin politiikkoja,kun virkahenkilöitä.
Anonyymi kirjoitti 17.11.2011 - 14:31
Hianoo- Tosin usein tällaista kirjoittavat omaavat mitä syvempää kannatusta jotain puoluetta kohtaan.
Anonyymi kirjoitti 17.11.2011 - 14:49
Kyllä ugin uuden kaupunginjohtajan pitää olla heteromies, RUK:n käynyt ja luterilaiseen kirkkoon kuuluva. Jotain Ollin ja Javan miehekkyyttä omaava.
Anonyymi kirjoitti 17.11.2011 - 14:52
Ettekö te persut ole missään tekemissä muun kuin oman pienen sisäänkämpiävän porukkanne kanssa. Avatkaa silmänne.
Viralliset persut on Veijo Nummi ja Ari Lehtonen. Eikö niin siinä lynkkauslehdessa lukenut lauantaina nimet ja kuulumiset.
Anonyymi kirjoitti 17.11.2011 - 14:59
Eikö se ole aika tavallista aaltosen tyhjää äänestäminen. Siitä on jo monesti kirjoiteltu. Asioiden ymmärtäminen on kieltämättä visaista.
ilmestyykö aluesanomat launataina kirjoitti 17.11.2011 - 15:05
Eikö niin siinä lynkkauslehdessa lukenut lauantaina nimet ja kuulumiset.
Kirjoittaja tarkoittaa varmaan ukinsanomia
Anonyymi kirjoitti 17.11.2011 - 15:08
Ukinsanomat kirjoittaa tänään, että jopa muutkin valtuutetut syylistyy samaan kuin persut.
En sitten tiedä mihen samaan.
siinä teillä ajateltavaa kirjoitti 17.11.2011 - 15:16
Siinä näkee ihmisten arvomailman kosken puolesta kirjoitellaan jos jonkinnäköistä vetoomusta.
Annapas olla jos vanhuksia hoidetaan huonosti ei näy yhtään vetoomusta.
Anonyymi kirjoitti 17.11.2011 - 15:21
hyvin sanottu tämä edellinen vetoomuksista
Anonyymi kirjoitti 17.11.2011 - 15:28
Anonyymi kirjoitti 17.11.2011 - 14:59
Eikö se ole aika tavallista aaltosen tyhjää äänestäminen. Siitä on jo monesti kirjoiteltu. Asioiden ymmärtäminen on kieltämättä visaista.

Voitko antaa esimerkkejä niin kysytään siltä perustelut?
Eipä kukaan kirjoitti 17.11.2011 - 15:30
kuhnuri politikko paljon tainnut puolustella, kun Vammaisia taas kyykytetään butjetissa.
Anonyymi kirjoitti 17.11.2011 - 15:32
Voi jummi, on noiden Kalle Aaltosten vaikeaa ymmärtää mitään ilman perusteellisia muiden selvityksiä. Tosi tärkeissä jutuissakin Aaltoselta mielipidettä ei löydy. Olkoon nyt 1 esimerkki terveyskeskusjohtajan valinta.
Anonyymi kirjoitti 17.11.2011 - 15:37
Sai Forss 60 000€ pois aiotusta 160 000€:sta vammaisten kyykytyksessä. Ei vaan tuonut omaa nimeään esille alustuksessa niinku jotkut. Pöytäkirjasta löytyy.
Anonyymi kirjoitti 17.11.2011 - 15:39
Taitaapi aaltonen äänestää tyhjää kaupunginjohtajan valinnassakin.
Anonyymi kirjoitti 17.11.2011 - 15:40
Edelliselle jopa minä muistan tyhjän äänestyslipun jättämisen perusteen. Hän selitti, ettei hänen äänensä saa olla ratkaisevassa asemassa henkilövalinnassa ellei hän ollut kumpaakaan henkilöä haastettelemassa. Minulle ainakin tuo peruste on täysin ymmärrettävä.
Voisit kuulustella vastaavasti miksi Wala äänesti ryhmänsä vastaisesti ja samoin Forss?
KAISE KOSKI kirjoitti 17.11.2011 - 15:43
saa kultasenkädenpuristuksen ja muutaman satatuhatta lähtiessään onse ollut niin "hyvä".
Anonyymi kirjoitti 17.11.2011 - 15:58
Ei saa kultaista kädenpuristusta.
Niistä ei ole mainintaa johtajasopimuksessa.
Anonyymi kirjoitti 17.11.2011 - 16:15
Siinä on miestä niin ettei tarvitse kysellä, jos äänestää ryhmän mielipiteen vastaisesti. Kuinka monta kertaa joudutaan äänestämään vaikka ei olla haastattelussa mukana. Aaltonen jopa valittiin haastattelijaksi. Nytkin suurin osa hallituksen jäsenistä ei ollu haastattelussa. Eikös kaupunginjohtajan valita valtuustossa. Haastatteluun pääsee vain muutama. Äänestääkö loput valtuutetut tyhjää? Tyhmä oli aaltosen selitys. Ei mitään uutta.
Anonyymi kirjoitti 17.11.2011 - 16:25
Aaltosen selitys oli hyvinkin perusteltua.
16.51 kannattaa jees henkilöitä, muut päättää ja toiset sanooa jees.
Anonyymi kirjoitti 17.11.2011 - 16:48
Toiset äänestää tyhjää ja toiset päättää.
Anonyymi kirjoitti 17.11.2011 - 16:52
Tarkemmin toiset äänestää jaa tai ei ja päättää. Joku äänestää tyhjää osaamatta muodostaa mielipidettä. Tosiaan kuinka moni tulee äänestämään tyhjää aaltosen lisäksi kj valittaessa.
Anonyymi kirjoitti 17.11.2011 - 17:15
Nyt on keskustelu taas mennyt 1 typeryksen tekojen ja varsinkin tekemättömyyden jankkaamiseksi. Muuten kaupungin johtavien henkilöiden valinnassa on viime aikoina aina käytetty ulkopuolista asiantuntijaa ja pieleen on mennyt. Valintakomiteaan on valittava henkilöitä jotka myös käyvät haastatteluissa, omaavat maalaisjärkeä valintaan, ottavat kantaa ja tämän toimikunnan on annettava toimia valintaan asti.
Anonyymi kirjoitti 17.11.2011 - 17:25
Toiset päättää ja samasta päätöksestä tehdään päivastainen aloite.Tämä on kyllä jo typeryyden huippu.
Eikä ole aaltonen ollut mukana.
Anonyymi kirjoitti 17.11.2011 - 17:40
Ai tällaista täällä vaan olikin. Turhaan soittivat tänne heti kommentoimaan. Sitä normaalia yhteiskuntarauhan rakentamista. Tai tietyn ilmapiirin ylläpitoa kuten joku osuvasti kirjoitti. Blogin ylläpitäjä on tässä mukavasti juonessa mukana salliessaan henkilökohtaisuuksiin menevät kommentit laidasta laitaan.
Jään miettimään, että kenellä on äärimäisen suuri tarve seurata suurennuslasin lävitse minun äänestyskäyttäytymistäni jossain henkilövalinnassa.
Onko hän minua äänestänyt kuntalainen, joka on pettynyt toimintaani?
Onko hän jonkun "kilpailevan" puolueen poliitikko?
Onko hän jokin kaupungin tai jonkun toisen yhteisön virkamies?
Käyttääkö hän hametta?
Olemmeko olleet jossain tekemisissä joskus ennen näiden blogien esiinmarssia?
Yhdistyykö tässä suurennuslasin läpi syynäävässä kenties kaksi, kenties enemmänkin, edellä lueteltuja kohtia yht'aikaa samassa persoonassa?
Sitten edelleen.
Kyllä ihan aion äänestää kaupunginjohtajasta sitten kun sen aika on. Muistutettakoon arvoisille lukijoille sekin vielä, että olin Kosken Karin takana viime valintakerralla!
Saattaisi piristää jonkun päivää jos kaivasin jostain tuolloisen valtuustopuheeni.
khpsj
Harto Forss kirjoitti 17.11.2011 - 18:54
En ole pitkin päivää tarkistamassa blogiani vaikka olenkin eläkkeellä. Tänäänkin olen ollut kokopäivän reissussa rähjääntymässä. Olen moneen kertaan sanonut, että etten ala sensuuriksi. Poistan pyydettäessä. Ei nyt tämän päiväiset kommentit nyt niin kovin törkeitä ole olleet. Saan itsekkin henkilökohtaisia törkeitä kommentteja ilmeisesti joka päivä. Toistaiseksi en ole poistanut vielä yhtään henkilökohtaista kommenttia. Kai sekin päivä vielä tulee. Joka leikkiin lähtee se leikin kestäköön ja kyllä virkamiehet ovat kestämistä saaneetkin.
Anonyymi kirjoitti 17.11.2011 - 18:58
Maahanmuuttajia vihataan, homoja vihataan, virkamiehiä vihataan ja naisia vihataan. Varsinkin fiksuja naisia.
Harto Forss kirjoitti 17.11.2011 - 19:04
Niinpä. Miten se ihmisten viha voikin olla noin loputonta ja vanhukset hylätään.

Pirjo Rinne
Terveisiä Ruotsista. Siellä yksityisen hoitolaitoksen (Carema) vanhusten vaipat punnitaan, jotta tiedettäisiin, onko vanhus juonut tarpeeksi. Ajatella miten huomaavaista! Vaippaa on siten pidettävä koko päivä, jotta laskutoimitus onnistuisi. Kunpa meidänkin lehdistö täällä selvittäisi tämän veroparatiisiin voittoja lähettävän yhtiön toiminnan, niin ymmärrettäisiin mekin ihmiskaupan nykyiset muodot.
Anonyymi kirjoitti 17.11.2011 - 19:23
Carema hoitaa vanhuksia Suomessakin. On osa Mehiläinen-konsernia.
http://www.hs.fi/msn/ulkomaat/Mikael+Liliuksen+johtama+hoitofirma+joutui+myrskyn+silm%C3%A4%C3%A4n+Ruotsissa/a1305549404576
Anonyymi kirjoitti 17.11.2011 - 20:41
http://www.kansanuutiset.fi/uutiset/kotimaa/2686609/rasismi-on-myos-naisvihaa
Anonyymi kirjoitti 17.11.2011 - 21:59
Eiköhän me anneta talousasioiden hoito persuhäiriköiden kontolle? Kysellään kuitenkin ensin, mitenkä ne ovat hoidelleet omia talousasioitaan.
Anonyymi kirjoitti 17.11.2011 - 22:08
Ei onnistu koska enemmistö päättää. Valitettavasti näin tämä maan säännöt sanoo.
Anonyymi kirjoitti 17.11.2011 - 22:32
Entäs tämä ropellifirma joko lainatut rahat on saatu takaisin?
Anonyymi kirjoitti 17.11.2011 - 23:03
kuka ne olis maksanu ja eikös tälläkin on
vähän hankalaa
http://www.kauppalehti.fi/yritykset/yritys/markkinoiville+oy/23046976

Anonyymi kirjoitti 17.11.2011 - 23:09
Tuossahan yksi valtuutettu kertoili, että ei olla kiinostuneita asioitten hoidosta vaan siitä, että saadaan ilkeillä toisille.
Huom: Tämä ei nyt koske millään tavalla perussuomalaisia ei kumpaakaan ryhmää.
Jos todella asiat ovat näin niin kyllä ollaan pahasti hakoteillä.
Mikä helvetti meitä ihmisiä oikein riivaa, kun halutaan vain ilkeillä ja toisaalta meillä kumminkin suurimmalla osalla asiat on hyvin.
Olli kirjoitti 17.11.2011 - 23:40
Fortumin entisen toimitusjohtaja Mikael Lilius johtaa hallitusta hoitokonserni Ambea -niisessä hoitokonsernissa. Ambealla on yhteyksiä myös Suomeen, sillä Mehiläinen-lääkärikeskusryväs sekä Raaseporin terveydenhuoltoa ja Karjaan terveyskeskusta hoitava Suomen Carema ovat osa Ambeaa. Hoitosotkut Ruotsissa on tehnyt Carema Care AB.
Muun muassa verotusta on vältetty käyttämällä hyväksi veroparatiiseja ja näin on saatu aikaan jopa 15 miljoonan euron verosäästöt vuodessa (HS). Verosotkuja on myös Attendolla, johon kuuluu suomalainen MedOne. Osa tuloista ohjautuu Jersey toimipaikkaan, kiitos muun muassa rahastosijoittaja KCI Konecranesin.
-Ambean pääomistajat ovat amerikkalainen pääomasijoittaja Kohlberg Kravis Roberts & Co ja ruotsalainen pääomasijoittaja Triton, jota kuvaillaan Ruotsin salamyhkäisimmäksi sijoitusyhtiöksi. Tritonin rahastoihin on sijoittanut myös Kuntien Eläkevakuutus kuntien työntekijöiden eläkevaroja. Sijoitusten suuruus on ollut 50 miljoonan euron luokkaa.
Omistajat ja johtajat eivät ole vastanneet puheluihin sen jälkeen kun ruotsalainen sanomalehti Dagens Nyheter alkoi ensimmäisenä kirjoittaa asiasta.
kiitokset ollille kirjoitti 18.11.2011 - 00:45
Siinä nähdään ollin kyvyt, hänellä oikeat kanavat josta hän saa tietoa ja osaa sitä hakea.
Tälläisiä henkilöitä uki sekä koko maa tarvitsee, sillä tämän takia kunnat ja valtio verovaroin maksaa kettkuille muhkeita osinkoja.
Tämä on sitä varsinaisen sanan merkityksessä tutkivaa journalismia.

Kohta Mikael Lilius alkaa itkemään hartsan blokissa, Olli on ilkee ja pelkästään vittuilee.
Anonyymi kirjoitti 18.11.2011 - 02:52
http://www.iltasanomat.fi/viihde/voi-pienia-isanta-laulaa-tuutulaulun-koiranpennuille/art-1288428960572.html
Anonyymi kirjoitti 18.11.2011 - 03:10
http://www.mtv3.fi/helmi/seksi/artikkeli.shtml/2011/11/1443070/osallistu-hyvantekevaisyyteen---harrasta-seksia-viiksekkaan-miehen-kanssa
Olli kirjoitti 18.11.2011 - 08:07
Noh, noh, ei mun juttu yllä ole muuta kuin HS:n jutun lyhennelmä. Tattiskin riittää. - AS:n jutussa sivutaan tätä: hoivayhtiöt pelkäävät uusien vanhustenhoitolakien ja verolakien vaikeuttavan yrityskauppoja, ja tietenkin yritysten kannattavuutta. - Nyt sitten on ryvetetty terveydenhuollon valvontaviranomainen Valvira. Valvira perustelee valvonnan pettämistä sillä ettei ole resursseja ja rahaa. Valelääkäreitä (jos sana sallitaan)on aina ollut, useimmiten kysymys on ostetuista tai tekaistuista todistuksista tai todistusten puuttumisesta kokonaan. Samasta syystä on valehoitajia, valetutkijoita, valetohtoreita, valeasianajajia, ja niin edelleen. Jos oikein rehellisiä ollaan löytyy myös valepotilaita, jotka ovat sentään olemassa. Puhumattakaan haamuopiskelijoista (oppilaitoksen saaman rahan vuoksi) tai haamujäsenistä puolueessa, yhdistyksissä, jne. -Valejuristi? Tapasin sellaisen Ugissa muutama vuosi sitten. Ukko oli suuren metsäyhtiön asiainhoitajana Kauko-Idässä. Erikoistui työssään kauppaoikeuteen, pätevä kuin mikä. Palasi viisikyppisenä, yritti jotakin kaupankäyntiä tyontitavaralla, alkoholisoitui ja kuoli kotonaan oksennukseensa. Rikas, lakikirjasto mieletön. Tokaisin kerrat ettet sä mikään varatuomari ole, muistaakseni senjälkeen kun ukko oli keksinyt itselleen uuden nimen. Muutaman viikon kuluttua mies toi opintokirjansa sopertaen että kato itte. Aika tyhjä oli, vain aloitettu oikeustieteen johdantokurssi, sekin jäänyt kesken. Ikävää. - Sitten oli aika kun opiskelijat vietiin opinahjosta kesken kaiken. -Nykyään puhutaan työssäoppimisesta, tai siitä että pitkäaikainen työntekijä olisi työssään hankkinut muodollisen pätevyyden ja voi siksi sivuuttaa pätevän hakijan.
Anonyymi kirjoitti 18.11.2011 - 09:12
Ei ugilla ole parempaa tulevaisuutta vaan jyrkkä alamäki edessä. Koski lähtee kyllästyttyään ainaiseen pottuiluun ja asiattomuuteen. Uudella on jo nyt sama näkymä edessä. Koski ei ole vielä uuteen virkaan valittu eikä nykyisestä irtisanoutunut, niin "Kuttu" Valkonen aloittaa jo pelinsä. Hänelle, persulle, kelpaa vain kokoomuslainen kj. Kyllä viran politisoiminen on jo peräti vanhanaikaista ja estää muiden hakijoiden paperien jättämistä. Jäsenkirja ei ole enää kovin suosittu. Maassa on pilvinpimein ihmisiä jotka ovat erittäin eteviä, mutta eivät politiikasta välitä. Nämä nyt sitten "Kuttu" Valkonen on sivuuttamassa ja lähettämässä signaalia vain kokookuslaiset, tervetuloa, muut tulevat saamaan suut ja silmät täyteen paskaa. Ryhdistäytykää muut luottamusmiehet.
Anonyymi kirjoitti 18.11.2011 - 11:16
http://www.kansanuutiset.fi/uutiset/kotimaa/2686797/presidenttiehdokkaaksi-yhteiskunnassa-nousevaa-vihaa-vastaan
Anonyymi kirjoitti 18.11.2011 - 11:29
Kovin ovat persut peräkamarin poikia. Ei ilmeisesti minkäännäköistä tiedostamista ympäröivästä maailmasta eikä edes kaupunginjohtajan tehtävistä.
Anonyymi kirjoitti 18.11.2011 - 11:55
no ei tunnu olevan nykyisellä kj:llakaan...
Anonyymi kirjoitti 18.11.2011 - 13:01
Kaikkien muitten paitsi näitten Kuttu-Valkosten mielestä on.
Aikapommit taakseni sijoitan kirjoitti 18.11.2011 - 13:09
Koskiko menee uraputkeen Raumalle Valkosen ja kumppanien vittuilun takia? Lopettakaa paskapuheet! Ajatelkaa vaikka aikapommeja, joita on herran esittelyjen tuloksena.
ja puheet Aluesanomien koskivihasta voi lopettaa. Lehti on ollut vain analyyttinen, kuten Ollin ja Raken kommenteista joka tapauksessa huomaa.
Jos jostain lehdesta vahinkoa Koskelle on ollut, niin U:gin sanomista. Nuoleskelu on ollut todella niin mautonta, ja se on nostanut monissa negatiivisia tunteita.
Anonyymi kirjoitti 18.11.2011 - 13:10
Siella se Forssin alustus vaan on korjaamatta. Eik Juha ol pyytan?
Harto Forss kirjoitti 18.11.2011 - 13:19
Alustus on ajat sitten korjattu ja olen pyytänyt erehdystäni anteeksi.
Mitä aikapommeja U:killa on?
PRAVDA kirjoitti 18.11.2011 - 13:25

- on totta tosiaan ollut kaukana U:gin Sanomien linja objektiivisuudesta ja totuudesta. Lehden journalistisesta tasosta ei voi edes puhua koska sitä ei ole. - Eikö lehden pitäisi - edes pikkuriikkisen - kyseenalaistaa vallankäyttäjien toimia - niin oletteko koskaan ikina nähneet mitään poikkipuolista juttua kj. Kari Koskesta ?? - Tuskinpa, aina on nuoleskeltu ihan ällöttävyyteen asti, tehty K.K:sta teflonpintainen messias, joka onnistuu kaikissa toimissaan ylivertaisesti. - Hän YKSIN on luonut kaikki U:gin työpaikat - Eikä mistään hankkeesta ole tullut tappiota, ei konkursseja, ei pääomalainan menetyksiä ... ja jos onkin, niistä ei kerrota ( tai ovat PerSujen syytä ) !
- vaan kun kysessä on lehden intressien vastainen " epähenkilö", silloinpa ruoska heiluu vinhaan ....

(P.S. - Kellähän olisi aikaa kerätä kooste niistä yritystuista yms. menetyksistä, joita on tullut vaikkapa viimeisen 10 vuoden aikana kaupungille, niitä on yht. miljoonia euroa ) !
HYS - HYS ... kirjoitti 18.11.2011 - 13:28
- tappioista EI SAA PUHUA ääneen, se on TABU, sensuroitu totuus !
Nyt ovat kirjoitti 18.11.2011 - 13:53
virastotalon anonyymit vaudissa viikon viimeisenä työpäivänä puolustetaa suurkaania viimeiseen hengenvetoon ja veripisaraan.
VAHINGONKORVAUS kirjoitti 18.11.2011 - 14:33
Satuitteko lukemaan eilisen " Pravdan" pääjehu, merikapteeni Jussilan pääkirjoituksen ? - Siinä todetaan mmm. " - Valitettavasti nämä henkilöt- joita kyllä löytyy myös monesti mainittujen perussuomalaisten ulkopuolelta - eivät joudu millään tavalla kantamaan vastuuta aiheuttamastaan vahingosta " ( vahingolla tarkoitettiin siis kj Kosken lähtöä U:gista ). - Nytpä kysynkin

- joutuuko Kari Koski millään tavalla kantamaan (taloudellista )vastuutaan kaupungille aiheuttamistaan mittavista tappioista pääomalainojen- ym. yritystukien menetyksitä, Tontonmäen miljoonatappioista yms ? - Vai pannaanko ne myös siihen samaan PerSujen koriin ......
Anonyymi kirjoitti 18.11.2011 - 15:13
Forss tuolla aiemmin kysyi, mitä aikapommeja ugilla on? Mitään vastausta ei kuulu vaan vain Kosken tölvintää ilman mitään osoitusta tölvinisen paikkansa pitävyydestä. Sitten täällä vahingoja olisi tullut, jos olisi rakennettu kaikki kutunjuustohallit ja muut mistä on aloitteita tehty.
Anonyymi kirjoitti 18.11.2011 - 15:17
Kokoomus haluaa takaisin säätyjakoa jolloin äänimäärä oli varallisuuden mukainen.

http://www.hs.fi/talous/Taloustieteilij%C3%A4+tyrm%C3%A4%C3%A4+Stubbin+AAA-vaatimuksen+Rimanalitus/a1305549617417
Kanada opettaa kirjoitti 18.11.2011 - 15:28
http://karriojanen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/88757-mita-kanada-opettaa-maahanmuutosta
Anonyymi kirjoitti 18.11.2011 - 16:49
Entäs Markkinoiville joka pääomatoimikunnassa sai lainaa kanssa 2010 ja on kauppalehden mukaan on konkassa. Forss voi kertoa tarkemmin.
Harto Forss kirjoitti 18.11.2011 - 16:57
En voi kertoa. En kuulu pääomatoimikuntaan.
Anonyymi kirjoitti 18.11.2011 - 17:10
http://www.hs.fi/kotimaa/Yli+90+kuntaa+kirist%C3%A4%C3%A4+verotustaan+ensi+vuonna/a1305549626245
Anonyymi kirjoitti 18.11.2011 - 18:08
Mikkä hiton kutujuustohallit? Mitä ne on? Ja eikö Fors ole hallituksen jäsen niin pitäisi tietää pääomatoimikunnnan asiat.
Harto Forss kirjoitti 18.11.2011 - 19:00
En tunne kaikkia kaupungin asioita yksityiskohtaisesti, varsinkaan ellen ole kyseistä asiaa yksityiskohtaisesti käsittelevän elimen jäsen. On vaan kaupunki sen verran iso pulju. Sori. En muuten tunne U:kin taloutta uhkaavia aikapommejakaan.
Anonyymi kirjoitti 18.11.2011 - 20:31
-Väkipako
-Vanhusten määrä kasvu ennätystahdissa
-henkilöstön määrä
-näiden em. yhteensovittaminen


Anonyymi kirjoitti 18.11.2011 - 21:01
Ottaako päähän, että keski-ikä nousee? Sinäkin vanhenet joka päivä.
Nimesi
Sähköpostiosoitteesi (ei näytetä yleisesti)
Kotisivusi osoite
Muista tietoni selaimen evästeessä seuraavia kommentointeja varten
Seuraa tähän kirjoitukseen tulevia kommentteja (mikä tämä on?)
Kommentti
Voit käyttää kommenteissasi seuraavia HTML-elementtejä: a, b, i, u, code
Viimeksi luetut

Tällä palstalla pidän viisi viimeksi lukemaani kirjaa ja annan niille hymiöitä mieltymykseni mukaan 1-5:een. Taiteellisesta vaikutelmasta minun kyvyilläni ei pysty hymiöitä jakamaan.

Åsa Schwartz: NefilitHymyHymyHymy

Hyvä dekkari ja mikäs muu kuin ruotsalainen. Schwartzin kolmas kirja, mutta vasta ensimmäinen suomennettu. Miten paljon Ruotsissa hyviä dekkareita onkaan, kun näköjään kaikkia ei ole suomennettukaan.

James Pattersson: Pahan  kidassaHuuto

Kirjasto oli kuukauden kiinni ja hyllyt on vähän tyhjiä kaikkien varautuessa kuukauteen. Käteeni osui jälleen mitä raain amerikkalainen dekkari. Ihmisiä tapetaan melkein joka sivuilla. Raadellaan ja veret juodaan. Ratkaisukin on venytetty 3-kerroksiseksi.

Antonio Hill: Kuolleiden lelujen kesäJalka suussaJalka suussaJalka suussa

Hill on espanjalainen ja koulutukseltaan psykologi ja sen kirjasta huomaa. Tavanomaisesta poikkeavaa, mielenkiintoista tarinaa alusta loppuun.

Vikas Swarup: Syyllisten seurueNolostunutNolostunutNolostunut

Eksoottisen maiden kirjailijoiden teoksia on mukavaa lukea. Tämä on intialainen dekkari. Juoni on monisäikeinen ja niitä viedään eteenpäin kertomalla luvuissa eri säikeistä. Lopulta sitten kaikki johtavat yhteen tapahtumaan. Kastilaitoksen Intiassa on valtava ero ylemmän ja alemman kastin välillä. Tässä nekin lopulta sekaantuvat.

Wilbur Smith: Vaaran vesilläKlink Klink (raha)

Tyypillinen amerikkalainen dekkari. Raakuutta, rahaa ja "rakkautta" ylenmäärin. Aioin kirjoittaa, että kuka tällaisia lukee, niinhän tein minäkin. Tosin tähän meni viikko ja erittäin väkinäisesti. Jätän harvoin kirjaa kesken ja nyt oli lieventävänä asianhaarana, että kirjasto meni kuukaudeksi kiinni enkä paljoa ole lukemista varannut.

 

Yhdistykset
Laskuri