Kojelauta |  Seuraa blogia |  Lisää blogeja |  Luo blogi! | 
Anna bloggaajalle lahja | Sivun alkuun | Seuraa blogia | Ilmoita blogista
Kirjoittaja

Uudenkaupungin asioista kirjoittelen ehkä vähän myös muustakin mikä ainakin itseäni kiinnostaa. Olen Harto Forss. Eläkeläinen, entinen Kemiran Ugin tehtaiden pääluottamusmies. Nyt kun aikaa riittää niin kunnallisessa vaikuttamisessa olen myös enemmän mukana. Tällä hetkellä olen valtuustossa ja hallituksessa.

Esa Kaitila

Massa- ja paperiteollisuuden tuotantomäärät per työntekijä ovatkin Suomessa maailman kärkeä. Eroa saksalaisiin, itävaltalaisiin ja ruotsalaisiin on lähes 30 prosenttia.

Paperiliitto

Alf Rehn

Kukaan ei halua olla sosiaalidemokraattien puoluesihteeri. Kukaan ei halua olla keskustan puheenjohtaja - paitsi Paavo Väyrynen. Ja hänkin sanoo suostuvansa hoitamaan tehtävää vain, koska kukaan muukaan ei siihen kykene.

Turun Sanomat



Roope Lipasti

Norjassa massamurhaaja Breivik todettiin toisessa mielentilatutkimuksessa syyntakeiseksi, ja hänet voidaan siis tuomita vankilaan. Sopii toki kysyä, että jos Norjassa terveet ovat tuollaisia, niin millaisia ne hullut mahtavat olla.

TS Extra

Jälkimaku

VR Groupun turvallisuusjohtajana aloittaa kesäkuun alussa. Rauno hammarberg, joka on tähän asti toiminut Nokian turvallisuusjohtajana. on sitä aikoihin eletty: VR on jo kiinnostavampi työnantaja kuin Nokia.

Turun Sanomat

Jälkimaku

Maailman ohuimmat kirjat-sarja on saanut uusia teoksia: Stephen Elopin saavutukset Nokian johdossa ja Perussuomalaiset huumorin helmet.

Turun Sanomat

Kommuunisti

Kukaan ei ole velvoittanut yksityistä puolta vastaamaan päivystyksestä, terveydenhuoltohenkilökunnan koulutuksesta ja vaativien sairauksien erikoissairaanhoidosta. Kukaan ei vaadi toisin kuin bussiliikenteessä ottamaan myös kroonisia ja hankalasti hoidettavia, mutta vähemmän tuottavia tapauksia hoidettavaksi.

Keva




 

16.12.2011 - 06:28

Viranhaltija päätöksissä ei ollut kannustuslisän maksatuksia. Eka varsinainen asia saa taatusti aikaan riemunkiljahduksia Lokalahdella. Entinen kunnantalo esitetään myytäväksi Suomen Lähikauppa OY:lle 25800 euron hinnasta. Hinta ei ole päätähuimaava, mutta kunnan kuuluu tukea kuntalaisten palveluja. Myynti Lokalahdella on niin pientä ettei kukaan siellä lähde marketteja rakentamaan. Kaikki jotka nykyisen kaupan tietävät eivät voi olla muuta mieltä kuin uuden olevan tarpeellista. Kunnantalo vaatii tietysti melkoisen sisätila remontin. Kauppaan ei tarvitse tehdä portaita. Liikuntarajoitteisten asiointi helpottuu ja rullakoilla voidaan tuoda tavaraa. Tilaa on aivan riittävästi. Viimeksi kirjastona toiminut tila on avara kauppatilaksi. Varastoon ja sosiaalitiloille jää tilaa. Toivottavasti tämä toteutuu. Muuten jotakin nyt sitten saamme Sukari kaupoista, sillä neuvotteluja Lähikaupan kanssa on johtanut Maskun kiinteistöjohtaja Ari Savela.

Viikaiostenkadun 15 tonteista on jätetty 1 tarjous. Varpe Oy tarjoaa 210 000€. Asuntojen lukumäärä on 19 ja ne ovat omistusasuntoja. Rakentaminen aloitetaan keväällä ja se kestää 3 vuotta. Rakentamisen jälkeen myös tontit voidaan myydä. Varpe Oy on jättänyt myös juuri kaavamuutoksen saaneesta Honkatien alun kerrostalotontista. Tarjous on 200 000€. Tontille tulee 2 3-kerroksista asuintaloa. Myös nämä ovat omistuasuntoja. Rakentaminen alkaisi ensi keväänä ja olisi valmis seuraavana kesänä. Näin sitä pitää. On paljon puhuttu, että kaupungin pitäisi alkaa rakentaa asuntoja. Minusta se ei kuulu kaupungin tehtäviin vaan markkinat hoitavat tarpeen. Niin nyt on käymässä. Vireillä on jo useita hankkeita.

Sitten vahvistetaan työpaikka-aterioiden hinnat. Ne ovat normaaliin tapaan verotusarvossa. Sitten saamme kirjallisena koulujen supistamisen säästöt. Kalatalousryhmään ehdotetaan Seppo Saaren tilalle Simo Reijonsaarta. Sitten on rakennuttajainsinöörin viran täyttäminen. Virkaa on hakenut 7:n ja niistä 5:tä ehdotetaan haastateltavaksi. Hallitus valitsee haastatteluryhmän. Ketkä keskustelevat ja suosittelevat kj:lle valittavaksi esitettävää henkilöä? Sitten on useita Valkosen aloitteita ja tiedotusasiat.

http://uusikaupunki.fi/poytakirjat.html

Anonyymi kirjoitti 16.12.2011 - 11:50
miksi ihmeessä joku masku kiinteistöt oy on neuvotteluissa mukana? omistaako se sukarin topin joku yhtiö suomen lähikaupan?
Meidän ei kirjoitti 16.12.2011 - 12:10
sitten Harton kanssa maksaa TV veroa kun ollaan eläkkeellä vero peritään vain palka-ja pääomatuloista näin ministeri KIURU puhui tiedotustilaisuudessa.
Anonyymi kirjoitti 16.12.2011 - 12:13
Onko tosiaan asia näin?
Ei varmasti kyllä minesteri puhu potaskaa osittain???
Harto Forss kirjoitti 16.12.2011 - 13:01
Ei kai auttamisesta voi olla pahoillaan? Ehkä se perustuu siihen, että tonttikauppojen yhteydessä puhuttiin Lokalahden palvelujen paranevan. Lähikaupan omistavat IK Investment Partner 67,8%, Tradeka 16,1% ja Wihuri Oy 16,1%. Mikäli Sukari jotain omistaa niin se on sitten IK:n tai Wihurin kautta.
En ole ehtinyt vielä tutustua tuohon TV-maksuun. En kyllä oikein usko pääseväni ilman maksua. Epäilisin ministerin tarkkoittaneen palkkatuloilla verotettavia tuloja. En kyllä vastusta vaikka ilman maksua pääsisinkin. Joka tapauksessa maksuni alenee.
Anonyymi kirjoitti 16.12.2011 - 13:04
Allaoleva on Annika Lapintien blogista. Siinä puhutaan verotettavista tuloista, ei palkkatuloista.

Esitetty vero on progressiivinen ja nousee tulojen mukaan 50 eurosta alkaen siten, että keski- ja suurituloiset ihmiset maksavat täyden maksun eli 140 euroa. Kaikkein pienituloisimmat, alle 7813 euroa vuodessa tienaavat ovat kokonaan Yle-verosta vapautettuja.
Keskimäärin maksu laskee yksinelävällä 80-90 eurolla verrattuna nykyiseen tv-maksuun. Tällaisia ihmisiä on Suomessa miljoona.
Anonyymi kirjoitti 16.12.2011 - 13:41
Mistä johtuu ettei persuille ikäviä hallituksen salaisia päätöksiä koskaan julkaista Aluesanomissa?
Anonyymi kirjoitti 16.12.2011 - 14:08
Anonyymille 13.42 salaisia päätöksi ei julkaista missään lehdessä.
Päätös ei ollut salainen vaan ei julkinen tässä vaiheessa.
Niin älä levitä perättömiä olettamuksia
Ja ministeri kirjoitti 16.12.2011 - 15:10
Kiuru puhui radiohastattelissa palkka ja pääomatuloista näin on tiedotusvälineen tuutista tullut.
Anonyymi kirjoitti 16.12.2011 - 15:24
Anonyymin (14:08) kommenttiin lisäys: ja tämä KJ:n palkkioasia oli kaikenlisäksi sellainen, että se lain mukaan olisi kuulunut valmistella avoimesti. Ei yhtään harmita, että asia oli valppaassa Aluesanomissa päivää ennen !!!!! Samalla tuli keskusteltua kyseisen "ei julkisuuteen"- paperin ristiriitainen käsittely kaupunginhallituksen kähmyjen toimesta.
Anonyymi kirjoitti 16.12.2011 - 15:25
Mistä klo 14.09 tietää mitä tarkoitin?
Anonyymi kirjoitti 16.12.2011 - 15:26
Toimittaja ei päätä mitä tietoja kaupunki ei halua julkisuuteen tässä vaiheessa.
Harto Forss kirjoitti 16.12.2011 - 15:50
Alla olevasta osoitteesta löytyy koulujen sulkemisesta tulleiden säästöjen laskelma.

http://uki.fi/ptk/dynastia/kokous/20112154-8-10655.PDF
Anonyymi kirjoitti 16.12.2011 - 16:07
Tuo Aluesanomien "vuoto" oli täysin harkittu teko Tähtiseltä, jotta kaupunginjohtajaa saadaan lyötyä. Naurettavaa!
Olli kirjoitti 16.12.2011 - 16:28
Anonyymeillä ei ole mitään kanttia päättää mikä toimittajan näkökulmasta kuuluu julkisuuteen ja mikä ei kuulu. Verorahoilla maksettu palkkio ei varsinkaan ole ei-julkinen ja etenkään kun väki ei semmoisista tykkää.
Anonyymi kirjoitti 16.12.2011 - 16:32
Joko sama hallitus siunasi muidenkin saamat kannustuslisät?
Harto Forss kirjoitti 16.12.2011 - 17:00
Mitä mieltä Olli olet siitä, että monet yritykset, yhteisöt ja yksityiset lähettävät lehdille tietoja saatteella "Julkaisukelpoinen xx.xx." Mikään laki ei velvoita noudattamaan saatetta. Silti sitä noudatetaan.
Hallitus ei siunaa muiden kannustuslisiä. Ne päättää kaupunginjohtaja. Muutenkaan siunaaminen ei kuulu kaupunginhallituksen toimivaltaan.
Euripides kirjoitti 16.12.2011 - 17:06
Olen samaa mieltä Ollin kanssa. Ihmetyttää, että julkisia asioita ylipäätään valmistellaan salaa. Aivan kuin ei asia kestäisi päivänvaloa. Miten siinä kaupunginjohtajaa lyötiin, koska asia joka tapauksessa julkistettiin.
KOKONAAN eri asia ovat SALAISET asiat! Niissä voidaan vaarantaa jotain.
Rakennusliikkeen ja kaupungin kiinteistöyhtiö Pyhämaahan valmisteltiin salaa, se oli "salainen" statukseltaankin, mutta ei lopputulos oli surkea. Miksi sitä vuodettu julkisuuteen? Olisi voitu käydä kansalaiskeskustelua riippumattomassa mediassa tai vaikkapa sosiaalisessa mediassa, jota tämäkin blogi edustaa.
Harto Forss kirjoitti 16.12.2011 - 17:45
Ilmeisesti tässä nähdään asioita erilaisesta maailmanlatsomuksesta. Minusta elämä ei ole yhtä taistelutannerta. Jos joitakin asioita jostakin syystä halutaan valmistella salaa, niin mielestäni niihin on aina syyt. Isot asiat päätetään julkisesti, hallintosäännön ja kunnallislain puitteissa vieläpä demokraattisesti. Enemmistö päättää. Tuntuu ettei tämä ole kaikille selvää. Lähes kaikki salaiset jutut on päätetty lähes yksimielisesti ja ne on julkistettu. Pienetkin asiat tulevat lähes kaikki julkisiksi päätöksenteon jälkeen. Täysin jonkun henkilökohtaiset asiat jäävät salaisiksi. Ei Tontonmäkeäkään olisi rakennettu ellei valtuuston enemmistö olisi ollut rakentamisen puolella. Tämäkin asia eteni hallituksessa 8-3.
Anonyymi kirjoitti 16.12.2011 - 18:01
Elämä muuttuu taistelutantereeksi, kun kähmitään. Sellainen raivostuttaa, mitä ei kehdata tuoda julki. Varsinkin kun asia oli mitä julkisin jo lainkin mukaan.
Poislähtevälle virkamiehelle annetaan läksiäislahja. Ei se mikään kannustuslisä ainakaan voi olla, koska se annetaan meidän verovaroistamme, vai pitäisikö sanoa jo velkavankilastamme, onhan joka kuntalainen kaupungin velkasalkusta lähes 1800 euroa / per henkilö ns. vastuussa.
Anonyymi kirjoitti 16.12.2011 - 18:08
Ei sitä rahaa ole salattu. Ei julkisuuteen tässä vaiheessa, kerrotaan paperissa lukeneen. Lahjat pyritään antamaan yllätyksenä. Ei tämäkään asia muuttunut vaikka julkistettiin.
valoa pimeyteen kirjoitti 16.12.2011 - 18:15
http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=201112108905&ext=rss
Anonyymi kirjoitti 16.12.2011 - 18:35
Minun on pakko kommentoida tuota Javan pahanmielen blogia. Millaiset ihmiset jatkuvasti solvaavat johtavia virkamiehiä ja Forssia joka asiallisesti kertoo totuuden ja kaupunkilaisten ylivoimaisen mielipiteen. Minun tuttavapiirissäni ei ainakaan ole yhtään jolta suotaisiin vähäisintäkään sympatiaa tuota blogia ja sen kommentoijia kohtaan. Jotkut ovat joutuneet kaupungilla asioimaan Javan kanssa samaan aikaan ja yhtäläiset kommentit ovat olleet, sillä miehellä ei ole kaikki kotona. Tuskin joulurauhaakaan suodaan lähimmäisille. Ei voi muuta sanoa sanoa kuin kauan Koski kesti.
Anonyymi kirjoitti 16.12.2011 - 18:39
Suomalaisten käyttämä malli poimijoiden palkkauksesta eroaa ruotsalaisesta muun muassa siten, että Ruotsissa poimijoilla on takuupalkka, mutta Suomessa ei. Oleellinen ero syntyy myös lähtöpäässä, koska ruotsalaiset käyttävät rekrytointifirmoja, joiden on lakisääteisesti korvattava tappiollisten poimintamatkojen kulut. Suomalaisten käyttämät koordinaattorit ovat lain tavoittamattomissa eikä tappiotakuuta anneta. Sen sijaan Suomeen tulevia poimijoita ohjeistetaan niin sanotulla kausityöohjeella. Siinä on vuodesta 2010 lähtien ollut määräys, että poimijat eivät saa jäädä tappiolle tekemästään työstä. Tutkimuksen mukaan yli puolet suomalaisista yrityksistä eivät välitä ohjeesta.
Anonyymi kirjoitti 16.12.2011 - 18:45
Nytkin Javan blogissa on asiallisia aloitteita. Et varmaan voinutkaan kommenttiasi siellä julkistaa, kun siellä on paria Hartolle (joskus tuntuu) aiheesta tullutta nälväisyä.
harmaa emiiri kirjoitti 16.12.2011 - 18:51
Kaatunutta maitoa on turha itkeä mutta natustelen silti osaltani hieman tätä Suuren Johtajan palkitsemista. Asiahan annettiin tiedoksi tiedotusvälineille hallituksen päätettyä palkitsemisesta. Kysymys kuuluu: Olisiko moisesta välitetty tiedottaa julkisuuteen ilman tätä selkärangatonta vuotoa vai olisiko päätös luudittu muun A4-saasteen joukossa arkistokatakombeihin piiloon? Toinen kysymykseni on laatua retorinen ja siihen en täältä voikaan saada kuin Forssin vastauksen, jos sitäkään. Jos olisit ollut valmisteluvastuussa täsä palkkiosta, olisitko lätkäissyt asian "ei julkiseksi", "salaiseksi" vai olisitko laittanut esityslistalle julki kaikkien halukkaiden nähtäville? Tuohon ensimmäiseen kysymykseen en oikeastaan voi odottaa edes Forssin vastausta koska hän ei tiettävästi ole vastuussa hallituksen tiedottamisesta. Kunhan heitin ajatuksen ilmoille.
Anonyymi kirjoitti 16.12.2011 - 19:40
Tässä ei julkisuuteen tässä vaiheessa- pykälässä eli kannustinpalkkiossa haluttiin estää etukäteiskeskustelu kiusallisesta aiheesta. Mitäpä muuta?
Harto Forss kirjoitti 16.12.2011 - 19:51
Totta ihmeessä olisi tiedotettu. Päätösesityksen kannessa oli "Ei julkisuuteen tässä vaiheessa". Luulisin näin olleen tarkoituksena olleen , että lahja olisi ollut yllätys antotilaisuudessa kj:lle. En ole vastuussa hallituksen tiedottamisesta, mutta omalta osaltani voin vastata. Noita ei salainen, ei julkisuuteen jne. ei päätä hallitus vaan esittelijä virkavastuulla. Moneen kertaan on todettu vain henkilökohtaisia asioita käsittelevien juttujen jäävän lopullisesti salaisiksi. Liikesalaisuudet jäävät salaisiksi, eivät päätökset sillä ne eivät päätöksen jälkeen sisällä salaisia tietoja. Miten olisin kj:n kannustuslisän suhteen menetellyt, en osaa vastata. En halua olla jälkiviisas enkä mielistellä kommentaattoreita vaan kertoa totuuden. Kyllä lahja on oikein pitää salassa anto hetkeen asti, mutta tässä on puolia jotka puoltavat asian käsittelyä julkisesti jo valmisteluvaiheessa.
Anonyymi kirjoitti 16.12.2011 - 20:08
Forssin kommenttiin 19:51. No lahjayllätys se sittenkin piti olla. Entäpä olisiko ollut vaara, että ei olisi koskaan tullut julkisuuteen?
Minusta vuotajat ajattelivat juuri tätä, ja myös toimitus.
Asia saa nyt ihan erilaisen luonteen. Forss kirjoittaa myös, että asiassa olisi ollut puolia myös julkisen valmistelun tekemiseen. Olen samaa mieltä.
Harto Forss kirjoitti 16.12.2011 - 20:18
Minusta ei ollut vaaraa ettei tule julkisuuteen. Mikäli näin olisi ajateltu, asian päällä olisi ollut salainen eikä ei julkisuuteen tässä vaiheessa. Ainakin minusta se tarkoittaa sitä mitä sanotaan. Enkä usko valmistelijoiden olevan niin naiiveja, että salainen leimakaan olisi estänyt sen tuloa julkisuuteen. Listat jaettiin muistaakseni perjantaina ja varmaan oletettiin sen pysyvän salassa maanantai-iltaan asti. Turha luulo. En millään jaksa uskoa vuotajan ja julkaisijan suureen sydämeen jossa ajateltiin tiedonvälityksen julkisuutta. Kyllä motiivi oli päästä herkuttelemaan ekoina suurella uutisella. Mikäli vuotajan motiivi oli niin kunniallinen, niin eikö kunniallisuus kärsi valehtelusta? Mitä tätä jankutetaan. Se mikä on tehty on tehty.
Saako puhtaana kirjoitti 16.12.2011 - 21:44
10.000€ kätee ja kaupunki maksaa verot.Kannustuslisä voidaan verrata lahjaan ja nyt pilkottiin kahteenosaan verotuksen takia.
Anonyymi kirjoitti 16.12.2011 - 22:00
kai siihen tulee päälle normalit sosiaalikustannukset eläkekertymineenkin
Anonyymi kirjoitti 16.12.2011 - 22:15
Ei vaan suuruuden takia , että menee kahdelle vuodelle
Olli kirjoitti 17.12.2011 - 00:26
Harto, peijooni, miksi kannustislisän pitäisi olla lahja, siinähän on eri verokin kuin palkanlisässä, josta voi sopia, tai esimerkiksi tulospalkkiosta. Julkisuuteen tulemisen ajankohdalla ei ole vaikutusta. Toimittaja julkaisee (oan itsensä peliin panealla) mitä tahansa jos se on kansalaisen kannalta merkittävää. Kaiken uhalla, puolustakaa te tekojanne, mutta jättäkää te politrukit ja suhmuroijat media rauhaan, sen ostajia ovat kansalaiset, ette kaiken kaikkiaan te. Kuule Harto, tästä ei kunnian kukko sinulle ja muille laula: "Mikäli vuotajan motiivi oli niin kunniallinen, niin eikö kunniallisuus kärsi valehtelusta? Mitä tätä jankutetaan. Se mikä on tehty on tehty". Kynnä sinä mitä kynnät kunnes auras kylmenee. - Mitä valehdedeltiin?
Vero€kuja käytetään kirjoitti 17.12.2011 - 08:36
jonkin palkitsemiseen miksi julistettiin salaiseksi ei ymmärrä.
Kohta B Koski on aina julkisuuteen antanut lausunnon toimitaan avoimuuden hengessä,kysynkin nyt missä se avoimuuden henki nyt piileskeli.
Yleensä siinä käy niin,
ettäkun suhmuroi aikansa siitä jää kiinni ei kannata luottaa politikoihin sekä virkamiehiin.
Tuli katsotua kirjoitti 17.12.2011 - 09:42
tuo kokousvideo ei ollut tuo Antolan "juhla- tai kiitospuhe" nyt oikein jäsennelty ensin sydänystävä kiitetään ja toinen osapuoli melkein haukutaan.Tyypillistä uusikaupunkilaista hyväveli järjestelmää.
Harto Forss kirjoitti 17.12.2011 - 11:47
En perää muuta kuin yhteisten pelisääntöjen noudattamista. Kokouksessa jokaiselta kysyttiin onko hän antanut salaiset jne tiedot julkisuuteen, jokainen kielsi. Vähintään 1 silloin valehteli. En ole puuttunut siihen onko aina salainen jne oikein vaan siihen, että tiimityössä niinkuin hallituskin on, on oltava pelisäännöt ja niitä noudatettava. Jos pelisäännöt ovat väärät, ne korjataan yhteiselläpäätöksellä. Miten virkamiehet voivat valmistella asioita tietämättä ollenkaan onko asia heti listan jaon jälkeen julkisuudessa? Hallituksen keskustelut eivät ole julkisia. Viime hallituksen kokouksen jälkeen hallituksen keskustelua oli julkisuudessa. Tämän on Aaltonen myöntänyt kirjoittaneensa. Vielä kerran, miten tiimi voi toimia ellei ole luottamusta pelisääntöjen noudattamiseen?
Hyvin "pyyhkii" kirjoitti 17.12.2011 - 12:26
VÄHÄN TILASTO TIETOA.
31.12.2010 15837 ASUKASTA
31.10.2011 15727
30.11.2011 15711
- 126 ASUKASTA
LEIKITÄÄN VÄHÄN NUMEROILLA JOS NÄISTÄ KESKIM. JOKAINEN MAKSAISI KAUPUNGIN POHJAHTOMAAN KANNUSTULISÄKASSAAN 3000€ VODESSA SE TEKEE 378.000€.
VÄKI VÄHENEE JA €KUMÄÄRÄT SUURENEE JOLLEKKIN
Suhmurointi kunniaan kirjoitti 17.12.2011 - 12:26
Harto haluaa luoda sellaiset pelisäännöt, että kaikki ikävät asiat julistetataan salaiseksi tai ei julkisuuteen, vaikka mikään laki ei sitä edyllytä.
Et taida olla kirjoitti 17.12.2011 - 12:47
tietoinen UKISSA on ihan ikiomat omanankylän säännöt.
Nyt alkaa vanhustenhoidon yksityistäminen?. kirjoitti 17.12.2011 - 12:53
Medone Hoiva OY kotituu ukiin.
Mistä nänä asukkaat tuohon hoitokotiin saadaan, kun Helvi Heiniön mukaan emme ole etukäteen sitoutuneet ostamaan hoitopaikkoja.
Olettaisin niin , että ei kai kukaan rakennuta hoitopaikkoja etukäteen, jos ei ole mitään takeita asukkaista, uskoisin että jonkilainen alustava lupaus on tehty???
Mistä nämä asukkaat sitten tulevat jos ei ukista.
Yksityistäminen on alkanut jota ei estä enää itse pirukaan vaikka mitään päätöksiä ei ole vielä tehty poliitisella tasolla.
Kysymys: miten muut blokin lukijat näkevät tämän asian??
Harto Forss kirjoitti 17.12.2011 - 13:12
Luetun ymmärtäminen näyttää olevan vaikeaa. Totta ihmeessä lakia pitää noudattaa. Se on kaiken yläpuolella ja sitä noudattavia sääntöjä luovat kaikki yhteisöt. 2:en kaverin välillekin syntyy säännöt joita kumpikin noudattaa. Ellei niin kaveruus katkeaa. Pedofiilikin rangaistaan lain rikkomisesta jota hän ei hyväksy eikä ymmärrä. Lopetetaan jo tämä jankkaaminen.
Saanee blogin pitäjäkin jotain sanoa viimeiseen kommenttiin. Päätöksiä ei ole tehty ja moneen kertaan on vakuutettu ettei lupauksiakaan ole annettu. Toiseksi viimeisestä lauseesta olen samaamieltä. Luottamusmiesten joukko tuntuu olevan sellaista ettei ole väliä onko jokin kannattavaa tai laadukasta, yksityistää pitää.
Anonyymi kirjoitti 17.12.2011 - 13:21
Yksityistäminen on jo ajat sitten alkanut. Uutta ovat hoivalaitoksia omistavat ulkolaiset pääomasijoittajat. Tekevät halvimman tarjouksen, ostavat paikalliset kilpailijat ja vievät tulevina vuosina meidän verovaroista kerätyt voitot veroparatiiseihin. Ja tekevät kaiken tämän meidän päättäjien luvalla.
Jos nyt ei ole varaa hyvään ja "kalliiseen" hoitoon omana toimintana, niin miten tulevaisuudessa varaa huonoon ja kalliiseen hoitoon yksityisen tuottamana?
Mistäs sinä kirjoitti 17.12.2011 - 13:23
Harto tiedät mitä Heiniö on keskustellut "julkisesti".
Harto Forss kirjoitti 17.12.2011 - 13:23
Hyvä täsmennys.
Olli kirjoitti 17.12.2011 - 13:24
Harto, ymmärsin mitä tarkoitat. Antti Eskola sanoi kerran: onko minun tehtävä väärin, että saisin tietää mikä on oikein. - Sellainen ei hevin karise sopulinkaan päästä. Media tulee aina kaivamaan asioita esiin. Vertaus pedofiliaan on mauton.
Harto Forss kirjoitti 17.12.2011 - 13:25
En tietenkään tiedä Heiniön keskusteluja.
Anonyymi kirjoitti 17.12.2011 - 13:29
Olen sataprosenttisesti harto kansa samoilla linjoilla yksityistämisestä.
Nyt on keskustelun paikka. toivottovasti nyt pysytään asiallisella kommentointi linjalla.
Hartolle vielä kysymys, koska tämä rakennuslupa annettiin ja missä oliko vastaehdotusta.
Harto Forss kirjoitti 17.12.2011 - 13:29
Kyllä minäkin ehdottomasti luotan median kaivavan hämäriä asioita esiin. Ertittäin tarpeellista ja välttämätöntä. Ainoa mistä ilmeisesti ollaan erimieltä on, pitääkö sääntöjä noudattaa tai ei. Saattoi vertaukseni olla mauton, mutta tuo jankkaaminen kyllästyttää ja hain karseimman mahdollisen vertauksen.
Harto Forss kirjoitti 17.12.2011 - 13:32
En tiedä rakennusluvasta. Ne tehdään virkamiespäätöksinä. Ei siitä ole kuitenkaan montaakaan kuukautta asian vireillepanosta. Olen muistavinani kirjoitelleeni tästä blogissanikin. Ei herättynyt silloin huomiota kommentin vertaa.
Esityslistoista kirjoitti 17.12.2011 - 13:46
Niitä käsittelee valmistelijat, kopioijat ja postittajat ainakin. Kysyttiinko heiltä myös samalla lailla kuin teiltä Vakkiksen mukaan ja vastasiko hallitusta tentanut myös omiin kysymyksiinsä?
Tuota tulevaa hoivakotia kannattaa seurata, koska sen rakentamisen tukikuviosta ja hoitopaikkojen ostoista ollaan vedetty peistä ennenkin pitkin Suomea.
Harto Forss kirjoitti 17.12.2011 - 14:45
Hallituksen puheenjohtajan mukaan myös heiltä oli kysytty.
Kyllä pitää olla tarkkana. Yrittäkää kommentoijat yrittää vaikuttaa omiin luottamusmies tuttuihinne. Toistaiseksi lähes kaikki ovat intomielellä olleet ulkoistamassa palveluja.
TUON kirjoitti 17.12.2011 - 14:56
kaupunginvirkamies hierarkiankun saisi ulkoistettua siitä varmaan sais tuplakannustuslisän+bonukset
Anonyymi kirjoitti 17.12.2011 - 15:28
kuka hallituksen piuheenjohtajalta on kysynyt? No, ei ole vaikea arvata.
Anonyymi kirjoitti 17.12.2011 - 15:47
Eikös se nyt ole selvää jokaselle kuka sen paperin aluesanomiin kiikutti.
Anonyymi kirjoitti 17.12.2011 - 15:49
Tuntuu aika erikoiselta rakentaa hoivakoti ukiin jos ei ole miltään taholta näytetty jossain määrin vihreää valoa.
Kysyn rakentaako joku ukiin hoivakodin jos uki sanoo meiltä ei tule yhtään sitomusta hoivapaikkoihin.
Elikä tämäkin asia taas valmistellaan joissain instansseissa salaisesti ja sitten tuodaan julkisuuteen kun asialle ei voi tehdä enää mitään.
Leima päälle ei tässä vaiheessa julkisuuteen.

Onko asia mahdollisesti näin????? keskustelua!!!
Anonyymi kirjoitti 17.12.2011 - 16:50
kommari 15:49. Klikkaa U:gin sanomien nettisivuille. Siellä siitä on uutinen. Milläs menet estämään?
Anonyymi kirjoitti 17.12.2011 - 16:57
Anonyymi kirjoitti 17.12.2011 - 16:50
Miten siitä sai sen käsityksen, että olen kommari.
Et itse taida välittää vanhuksista mitään kannatat näköjään sitä kuka halvemmalla jättä vanhukset hoitamati.
Harto Forss kirjoitti 17.12.2011 - 16:57
MedOnella on varmasti suunnitelma mistä asiakkaat otetaan. Eräs keino on ottaa U:kissa jo toimivilta hoivakodeilta. Isoon konserniin kuuluvana se kestää hintakilpailun ja saatuaan kilpailijat pois, voikin määrätä hinnat. En ole sos. ltkn:n jäsen enkä tarkkaan tiedä miten paljon kaupungilla on yksityisissä laitoksissa vuokra- ja muita paikkoja. Viimeksi kun kuulin Villa Marian paikat, kaupungilla oli yli 20. Muissakin varmaan on. Keski-ikä kasvaa ja siten myös laitospaikkojen tarve. Yht`äkkiä markkinoille tulevat 60 paikkaa aiheuttavat taatusti taistelua ja hoivapaikkojen rakenteen muutosta.
Anonyymi kirjoitti 17.12.2011 - 17:07
Piti kirjoittaa kommentaattori, olen pahoillani. Ihan puhdas vahinko...
Anonyymi kirjoitti 17.12.2011 - 17:09
Toivottavasti kilpailua myös hoivan laadusta!
Anonyymi kirjoitti 17.12.2011 - 17:10
Siitä ei tule kilpailua.
Anonyymi kirjoitti 17.12.2011 - 17:12
Hintakilpailun aiheuttamat tappiot otetaan laadusta. Märissä vaipoissa saavat kauan maata. Näin tulee olemaan.
Anonyymi kirjoitti 17.12.2011 - 17:14
Aluesanomiin paperin kiikuttanut saisi kuskata paperia myös MedOnelle niin tiukasti hän on ulkoistamisen kannalla.
Anonyymi kirjoitti 17.12.2011 - 17:17
näin täällä toivotetaan tervetulleiksi uudet yrittäjät tähän kaupunkiin.
Anonyymi kirjoitti 17.12.2011 - 17:28
Mitä toimintaa siellä Lokalahden vanhalla kuntatalolla on ollut jos se on niin huonoon kuntoon päässyt? Hinta ei päätä huimaa neliölle jos kaupat tulee.
Anonyymi kirjoitti 17.12.2011 - 17:29
Tässä ei nyt ole kysymys yrittäjistä, vaan siitä.
Saammeko samantasoista hoitaa samalla hintaa yksityiseltä.
Tuliko tämä nyt kaikille selväksi??
Anonyymi kirjoitti 17.12.2011 - 17:31
Pahus kirjoitusvirhe hoitaa= hoitoa.
Piti sekin korjata ettei joku takerru siihen.
Anonyymi kirjoitti 17.12.2011 - 17:39
Voi kauhia sentään, kun Aluesanomiin on viety paperi. Jos minä olisin ollut kaupunginjohtaja, olisin luovuttanut palkkion takaisin tai antanut johonkin yleishyödylliseen.
Turha täällä on ruikuttaa yksityisistä hoitolaitoksista, kun tämä johtajuusongelma on pitkittyessään vienyt palvelutasomme näin alas.
Joidenkin rohkeiden puheenvuoroissa se valtuustossa näkyikin. Forssin mielestä taloudellinen tilanteemme on kohtuullisen hyvä. Eli ei pitäisi olla ongelmia vanhusten hoidon kunnallisesta tasosta!
Mustellaan kirjoitti 17.12.2011 - 17:50
sitten muutaman vuodenpäästä kuka oli oikeassa vanhustenhoidosta jos joku vielä muistaa.
Harto Forss kirjoitti 17.12.2011 - 17:50
Ei siellä kunnantalolla ole terveydenhoidon ja kirjaston jälkeen ollut juuri mitään toimintaa. Martat ovat mattoja kutoneet. Talo on vaan niin vanha, että vaatii peruskorjauksen. Ilmastoinnit, sähköt ym. eivät ole kaupanvaatimissa kunnoissa ja eiköhän pinnatkin jo pidä uusia. Hinta ei ole arvoa vastaava, mutta kaupungin pitäisi tukea peruspalveluja. Uskoisin useimpien tietävän millainen on nykyinen kauppa. Tähän saataisiin Lokalahdelle riittävän iso nykyaikainen kauppa. Tiedän mitä nykyinen kauppa vuodessa tuottaa ja se ei kyllä investointi haluja herätä. Toivoisin ettei alhaiseen hintaan takerruta vaan ajatellaan lokalahtelaisten kauppapalveluja.
Tuohon MedOne kirjoitteluun sen verran ettei uusi hoiva-alan yrittäjä lisää työpaikkoja. Asiakkaita on määrätty määrä ja uusi yrittäjä tulee pudottamaan vanhoja pois. MedOnen en usko putoavan.
Anonyymi kirjoitti 17.12.2011 - 18:31
Eiköst suuret ikäluokat koko ajan tuo asiakkaita lisää?
Anonyymi kirjoitti 17.12.2011 - 19:06
Ukissa riittää kohta palveluasumista tarvitsevia eläkeläisiä. Niihnän ne tilastot väittää ja lehtijutut. Kai ne siellä johtotorneissaan osaa lukea kuntien väkitilastoja ja täällä ovat nyt.
Muistatteko tämän MOT-ohjelman vuoden takaa

http://ohjelmat.yle.fi/mot/arkisto/mot_halpa_halvempi_hoivakoti/kasikirjoitus
Harto Forss kirjoitti 17.12.2011 - 19:57
Kyllä asiakkaitakin saattaa tulla lisää, mutta ei 60:tä vuodessa.
Anonyymi kirjoitti 17.12.2011 - 20:13
http://www.facebook.com/photo.php?fbid=333984233295075&set=pu.144236898936477&type=1&theater
Harto Forss kirjoitti 17.12.2011 - 20:24
Alla eräästä vanhushoidon tutkimuksesta kopioimani pari lausetta.

Kilpailutus pitäisi tehdä käänteisenä kilpailutuksena, jossa hinta asetetaan ennalta ja laatutekijöiden perusteella valitaan tuottajat. Kilpailuttamisen eettisyys onkin kyseenalaista.
ukissa kirjoitti 17.12.2011 - 20:39
oli 31.12,2010 yli 65-vuotiata 3310 henkilöä
Anonyymi kirjoitti 17.12.2011 - 21:00
Edellinen kommentti tietää Forssille hyvää kunnallisvaaleissa. Mikäs siinä. Muistaakseni U:gissa ei tainnut käydä äänestämässä kuin alle 9000 henkilöä. En tiedä äänioikeutettujen määrää?
Olli kirjoitti 17.12.2011 - 21:48
Mistä olette saaneet päähänne, että yksityinen hoivakoti on vain ukilaisia varten? Hoivaa tarvitseva ikäihminen voi valita paikkakunnan mielensä mukaan. Hintaa ei liioin voi määrätä ennalta, se on tapauskohtainen. Kunnat ovat velvollisia maksamaan tietyn oman rahan riittävyyden rajan jälkeen.
Anonyymi kirjoitti 17.12.2011 - 22:47
Ei sitä ole kukaan väittänytkään.
Ei tietystikkään hintaa voi ennlta määrätä, mutta silloin kun tarjouksia kysellään niin silloin pitäisi kyseliän kyllä herätä jos tarjous on kovin alhainen.
Mutta toisaalta kilpautus laki edellyttää halvin otetteva.
Kun tarjouskyselyt tehdään niin siinä pitää olla tarkasti määritelty minkälaisesta hoidosta on kysymys.
Eikä vain kysellä sinnepäin tai tarjotaan sinnepäin suullisesti.
Harto Forss kirjoitti 18.12.2011 - 04:07
Harvoin vanhus muuttaa paikkakuntaa. Muutettaessa yleensä lasten luo tai lasten läheisyyteen omaan asuntoon. Vanhus ikärajana pidetään 75 vuotta. U:kissa ikäluokan koko on n. 150-200 henkilöä. Maan keskiarvon mukaan n. 5% vanhuksista tarvitsee muuta hoivaa kuin omankodin. Tämän mukaan U:kissa uusia hoivakodin tarvitsijoita tulee 7-10. Tarvitsijat vähenevät lähes samaa vauhtia joten kasvu on vähäistä.
Kilpailutuksessa halvin tarjous on kunnan otettava, mutta tarjousehdot laadun suhteen voi kunta asettaa.
Kirivit kirjoitti 18.12.2011 - 09:07
Täällä on kysytty jo aiemmin 8:n valtuutetun äänestämisestä vastaan peruskoulujen opetuksen parantamiseen. Selvitystä ei kuulu. Oliko se vanha klassinen, mitään en ymmärrä mutta hanttiin laitan.
Anonyymi kirjoitti 18.12.2011 - 10:59
09:07 kommentattorille. Ei asiat noin ole yksinkertaistettavissa.
Anonyymi kirjoitti 18.12.2011 - 11:17
Kyllä noihin hoivakoteihin voi kuka tahansa mennä jos on varaa maksaa. Jos kunta on maksumiehenä, niin silloin täytyy olla tarve laitospaikkaan. Ja kunta päättää mistä paikan ostaa.
Anonyymi kirjoitti 18.12.2011 - 11:24
Kertokaa sitte monimutkaisesti. klo 10.59
Harto Forss kirjoitti 18.12.2011 - 11:35
Kyllä tällaiseen hoivakotiin on hyvin harvalla taloudelliset mahdollisuudet mennä omalla kustannuksella. Tietääkseni vrk/maksut on yli satasen päivässä ja sen lisäksi kaikki palvelut, pienetkin, on hinnoiteltu. Seniorikoti tyyppiset ovatkin sitten toinen juttu. Siellä maksetaan vain vuokra, muut palvelut voi ostaa tarpeen vaatiessa. Ei kuitenkaan esim. dementikon palveluja ja vuodepotilaspalveluja. Roisin sanoen niihin otetaan vain omatoimisia.
Anonyymi kirjoitti 18.12.2011 - 11:54
Yksityinen voi myös valita asiakkaansa, julkinen ei voi. Julkinen hoitaa aina paljon hoitoa vaativat ja hankalat tapaukset.
Vielä kerran:
Jos nyt ei ole varaa hyvään ja "kalliiseen" hoitoon omana toimintana, niin miten tulevaisuudessa varaa huonoon ja kalliiseen hoitoon yksityisen tuottamana?
Anonyymi kirjoitti 18.12.2011 - 12:37
Sopii muuten miettiä tuota 11.54 kirjoitettua kommenttia. Ehkei meillä olekaan edessä niin valoisa tulevaisuus.
TILASTOTIETOA kirjoitti 18.12.2011 - 13:49
Suurin ryhmä eläkkeensaajista kuuluu 1.399 €-1.599 €/kk brutto.
Seuraava ryhmä 1.199 €-1.399 €/kk brutto
Seuraava ryhmä 1.599 €-1.799 €/kk brutto
Ei näillä tuloilla hoivakodissa pitkään viihdytä jos keskihinta 145€/vrk sitten maksat muista palveluista erikseen.
Kirivit kirjoitti 18.12.2011 - 14:15
Javan blogissa on kerrankin keskusteltu hetki asiallisesti. Näkyviin tuli heti miksi siellä Forssia tölvitään. Persuilla ei ole mitään järkevää keskustelua. Java heittelee jotain täysin älytöntä hömppää. Juha tuo esille jotain muiden kirjoittelemaa maailmoja syleilevää. Ei mitään itse mietittyä. Eivät he pysty asialliseen omaan ajatteluun ja tietoon perustuvaan keskusteluun ja tämä pitää peittää asiattomilla herjoilla. Kohta siellä alkaa älyttömät herjaukset.
Anonyymi kirjoitti 18.12.2011 - 16:19
Toivottavasti tuon insinöörin paikan täyttö ei mene teklaan. Siellä demari pj alkaisi taas tarkistaa jäsenkirjoja kuten tiehöylänkuskiaki valittaessa. Demarien harmaahapsille onkin tulossa työteliäät ajat. Joulu tulossa.
Anonyymi kirjoitti 18.12.2011 - 16:23
Ei toi hallitus parempi ole. Sielläkin demarit pelasi terveyskeskuksenjohtajan valinnassa.
Tuoko UKISSA kirjoitti 18.12.2011 - 17:55
sen pätevyyden jäsenkirja epäilen
Anonyymi kirjoitti 18.12.2011 - 18:03
Demarien mielestä pätevyys edellyttää demari jäsenkirjaa.
Anonyymi kirjoitti 18.12.2011 - 18:32
Pari valikoitua sanaa ja lausetta nimerkille "Kirivit": Minä jo odotinkin, että saan palautetta lähdelinkeistäni, kun kokosin muutaman lähteen oman päätöksentekoperusteeni pohjaksi (verotuloennuste). Löysikö Kirivit niistäkin asiavirheitä? Ovathan ne toki masentavia lukuja ja ennusteita.
Siis täällä.
Oman tiedon ja ajattelun lopputulema tai omat mielipiteet eivät oikein tahdo syntyä pelkän US:n tekstiviestipalstan, erityisesti aina kolmen tarkkaan muotoillun, tekstiviestien perusteella.

khpsj
Anonyymi kirjoitti 18.12.2011 - 18:46
kukas niitä vuokra-asuntoja rakentaa kun niistähän se pula on meedian mukaan?
Harto Forss kirjoitti 18.12.2011 - 19:09
Ei ole ainakaan minun tiedossani rakentajaa. Tietysti voi olettaa uusiin omistusasuntoihin tulevilla olleen vuokra-asuntoja tai niiden menevän vuokra-asunnoiksi. Vuokra-asuntojen rakenuttajiksi hyväksyn kyllä kaupungin ellei muuten rakennuttajaa löydy.
vastinetta kirivitille. kirjoitti 18.12.2011 - 19:52
Kyllä päätösten teossa järkevä ihminen perustaa päätöksen tehtyihin tutkimuksiin tai tilastoihin oli ne sitten tehnyt kuka hyvänsä.

Lainaan nyt harto forssia ei pölkypyöraää tarvi uudestaan keksiä.
Tässä myös lainaus: professori Esko valtaoja kirjoitti.
Tehdään poliittisia päätöksiä kuulemati asiantuntijoita niin voinee jokainen arvata päätöksen tason.

Kirivit tekee päätöksiä kuulemati asintuntijoita.
Kannattiko esim: tontonmäkeen tehdä suorasähkölämmitys.
Väitöskirjojakin tehdään viitaten tutkimukseen.

Kirivit naljailee juhalle vailla mitään järkevää perustelua.
Kirivit kirjoitti 18.12.2011 - 20:55
Sallikaa minun nauraa. Eikö muuta löytynyt kuin Tontonmäjen sähkölämmitys.
Anonyymi kirjoitti 18.12.2011 - 21:01
Persuilta ei tullut mitään vastauksia viime valtuuston käsittämättömiin äänestyksiin, vastustettiin perusopetuksen parantamista jne. Kääntääkseen huomion muualle vedettiin esiin ambulanssi juttu joka jo ajat sitten kaluttiin loppuun osoitteessa;

http://www.aluesanomat.fi/uutiset.php?id=1709&c=1#kommentit
Anonyymi kirjoitti 18.12.2011 - 21:17
Ei nyt kirivit tajunnut ollenkaan mistä on kysymys.
Lainaus kirivitiltä:Juha tuo esille jotain muiden kirjoittelemaa maailmoja syleilevää. Ei mitään itse mietittyä:Suhtellisuusteoriakin on aikoja sitten keksitty ja tietynlaiset fysiikanlait:
Mielenkiintoista olisi kuulla mitä uutta omaa keksimää olis kirivitillä.
Veikkaan, että kirivitin puoluekanta on demari???

Pienikevennys loppuun; kun eräs mies meni apteekkiin sanoi apteekkaarille, että lääkäri määräsi hänelle vitamiinipilleretä piukpimp niitä saa kai ilman reseptiä:
Apteekkari oli tietylailla hämmentynyt,en ole kuullutkaan senlaisista vitamiinipillereistä on joku uusi tuote vai.
Asikas sanoi:kyllä se sellaista määräs ja vielä kirjoitti lappuun oikein tuotteen nimen.
Apteekkari näytä sitä lappua ja asiskas näytti, apteekkari tokas tässähän lukee kirivit.
Muisti joskus pätkii.
Jawan kirjoitti 18.12.2011 - 22:03
siniset silmät eivät avaudu ilmoittaa levittävän haittaohjelmaa ja koneeni turvajärjestelmä ei aukaise sivuja.
Anonyymi kirjoitti 18.12.2011 - 23:32
Kummasta persuporukasta, Veijo ja Apa vaiko Juha, Java, Rake on vastustanut perusopetuksen parantamista?????
Mitä ajat takaa anonyymi vaiko tunnisttetava kirjottaja? Anonyymi kirjoitti 18.12.2011 - 21:01
Anonyymi kirjoitti 19.12.2011 - 00:20
mitä lie koska kolmikko äänesti samalla lailla koko ajan mutta kaksikko sekos vidoen mukaan heti toisessa äänestyksessä
Harto Forss kirjoitti 19.12.2011 - 10:47
Blogeissakin on väitetty terveydenhoidon olevan Suomessa niin halpaa, että kaikki voivat mennä lääkärille. Tutkimus kertoo toista.

http://www.hs.fi/kotimaa/L%C3%A4%C3%A4k%C3%A4riss%C3%A4+k%C3%A4ynti+yli+puolelle+miljoonalle+suomalaiselle+liian+kallis/a1305551687121
Anonyymi kirjoitti 19.12.2011 - 11:22
Aluesanomien uutisessa sanotaan näin: Parviaisen laskelmista:

"Nyt syntyneistä säästöistä osoitettiin ensi vuoden talousarvioon 120.000 euroa perusopetuksen tason parantamiseksi".
Anonyymi kirjoitti 19.12.2011 - 12:16
Perusopetukseen ei haluttu lisätä 120000 euroa.
7valtuutettua vastusti lisäystä ei vähennystä.
Harto Forss kirjoitti 19.12.2011 - 12:52
Kyllä 7 valtuutettua halusi vähentää perusopetuksesta 120 000€. Hallituksen esitys on valtuuston käsittelyn pohjana. Siitä haluttiin vähentää 120 000€ esittämättä mistä säästö otetaan. Tuolla ylempänä on kopio valtuuston päätöksestä.
MIkä harto tämä sitten on kirjoitti 19.12.2011 - 13:24
Nyt syntyneistä säästöistä osoitettiin ensi vuoden talousarvioon 120.000 euroa perusopetuksen tason parantamiseksi.
Juha Aaltonen kirjoitti 19.12.2011 - 14:12
Arvoisa kaupunginvaltuutettu ja -hallituksen jäsen Harto Forss!

Blogissasi kirjoitat (tai joku muu kirjoittaa nimelläsi) väärää tietoa 13.12.2011 olleesta kaupunginvaltuuston kokousesta, tarkemmin sen yhdestä äänestyksestä, joka on alla luettavissa.

Väärää tieto löytyy seuraavasta kommentista:
Harto Forss kirjoitti 19.12.2011 - 06:07
Anonyymi kirjoitti 19.12.2011 - 09:31 (kommentointi edelliseen)
Harto Forss kirjoitti 19.12.2011 - 12:52 (kommentointi klo 06.07 Harto Forssin nimellä kirjoitettuun kommenttiin)


Asia löytyy tästä alta:

"Sivistyspalvelukeskus

Perusopetuspalvelut

Käydyn keskustelun aikana valtuutettu Juha Nevavuori ehdotti valtuutettu Ville Haapasalon kannattamana, että perusopetuksesta vähennetään 120.000 euroa.

Päätettyään keskustelun puheenjohtaja totesi, että sen aikana oli tehty pohjaehdotuksena olevasta kaupunginhallituksen ehdotuksesta poikkeava kannatettu ehdotus, joten oli äänestettävä. Äänestysmenettelyksi hyväksyttiin nimenhuutoäänestys. Ne, jotka kannattivat kaupunginhallituksen ehdotusta äänestivät "jaa" ja Nevavuoren ehdosta kannattavat "ei".

Suoritetussa äänestyksessä annettiin 34 jaa-ääntä ja 7 ei-ääntä.

Päätös:

Kaupunginvaltuusto päätti äänestyksen jälkeen äänin 34 - 7 hyväksyä kaupunginhallituksen ehdotuksen. Äänestysluettelo liitteenä.
"

Tarkistetun ännestysluettelon mukaan seuraavat äänestivät ei:

Nevavuori Juha, kesk
Haapasalo Ville kesk
vahtera Helle, kesk
Jalava Jorma, kesk
Loven Sanna, vas
Valkeinen Matti, kesk
Kuusisto Anne, kesk (varavaltuutettu)


Pyydän Harto Forss, että poistat virheellisen tiedon!
Kiitos.
Harto Forss kirjoitti 19.12.2011 - 14:31
Anteeksi. Muistin väärin tai oikeastaan en ajatellut koko juttua pidin luonnollisena, että äänestitte vastaan. Klo 12.52 kommenttia en poistanut sillä ei siinä ole mielestäni mitään väärää.
harmaa emiiri kirjoitti 19.12.2011 - 18:58
Hupsista. Tämä kommenteeraus on tietysti törkeä kärjistys mutta toivottavasti Forss suorittaa luottamustointaan hallitustyöskentelyään myöten perehtyen asioihin paremmin ja nojautuen oikeisiin faktoihin enemmän kuin asenteellisiin uskomuksiin.
Anonyymi kirjoitti 19.12.2011 - 20:02
Kirivit kirjoitti 18.12.2011 - 09:07
Täällä on kysytty jo aiemmin 8:n valtuutetun äänestämisestä vastaan peruskoulujen opetuksen parantamiseen. Selvitystä ei kuulu. Oliko se vanha klassinen, mitään en ymmärrä mutta hanttiin laitan.

Tarkistetun ännestysluettelon mukaan seuraavat äänestivät ei:

Nevavuori Juha, kesk
Haapasalo Ville kesk
vahtera Helle, kesk
Jalava Jorma, kesk
Loven Sanna, vas
Valkeinen Matti, kesk
Kuusisto Anne, kesk (varavaltuutettu)
Harto Forss kirjoitti 19.12.2011 - 21:59
Harvemmin kokoukset alkavat aamulla klo 6.00.
Olli kirjoitti 19.12.2011 - 22:22
Muistaakseni opetuksen tason parantaiseen haluttiuin jo silloin rahaa, kun säästöistä ei vielä tiedetty mitään. se oli semmoinen mikäli-sikäli-kiista jo silloin. Onko Harto nukahtanut tai muuten vain epätarkka? Sääli jos on.
Harto Forss kirjoitti 19.12.2011 - 22:26
Mitähän Olli taas mahdat tarkoittaa? Ei auringon alla ole varmaan yhtään asiaa mistä ei olisi puhuttu. Nyt hallitus esitti perusopetukseen 120 000€ lisää.
Anonyymi kirjoitti 19.12.2011 - 22:58
Harto mitä sinä oikein tarkoitat.
Elikä nämä 7 halusivat lisämäärähan poistoa.
Kun väität mitä sattuu välillä ymmärätkö itsekkään mitä välillä kirjoitat.
En haluaisi olla ilkeä, mutta haluan selvää tietoa mitä päätettiin ja kuka päätti ja piste.
Et ole ainoa , kun jotai kysyy niin totuus on jotain muuta kun annetaan ymmärtää se tässä yhteiakunnassa eniten risookin.
Sirpa kirjoitti 20.12.2011 - 00:01
http://www.vakka.fi/uutinen.phtml?id=4055
Harto Forss kirjoitti 20.12.2011 - 04:39
Ei sellaista ole olemassa kuin lisämääraha. Valtuusto käsittelee talousarviota hallituksen esityksestä. 7 valtuutettua halusi vähentää esityksestä perusopetuksen kohdalta 120 000€. Alla vielä kerran ote valtuuston pöytäkirjasta. Taitaa olla jo 3:en kerran.

Perusopetuspalvelut
Käydyn keskustelun aikana valtuutettu Juha Nevavuori ehdotti valtuutettu Ville Haapasalon kannattamana, että perusopetuksesta vähennetään 120.000 euroa.
Päätettyään keskustelun puheenjohtaja totesi, että sen aikana oli tehty pohjaehdotuksena olevasta kaupunginhallituksen ehdotuksesta poikkeava kannatettu ehdotus, joten oli äänestettävä. Äänestysmenettelyksi hyväksyttiin nimenhuutoäänestys. Ne, jotka kannattivat kaupunginhallituksen ehdotusta äänestivät "jaa" ja Nevavuoren ehdosta kannattavat "ei".
Suoritetussa äänestyksessä annettiin 34 jaa-ääntä ja 7 ei-ääntä.
Päätös:
Kaupunginvaltuusto päätti äänestyksen jälkeen äänin 34 - 7 hyväksyä kaupunginhallituksen ehdotuksen. Äänestysluettelo liitteenä.
puolueeton kirjoitti 20.12.2011 - 19:30
vai valitsee hallitus haastattelija ryhmän...miksi ihmeessä kun lautakunnat valitsee mielivaltaisesti kumminkin oman suosikkinsa virkaan...
näihän kävi tiekarhukuski hommassakin.
Harto Forss kirjoitti 22.12.2011 - 05:46
Tämän valitsee hallitus. Ei se kyllä mielivaltaa estä.
Nimesi
Sähköpostiosoitteesi (ei näytetä yleisesti)
Kotisivusi osoite
Muista tietoni selaimen evästeessä seuraavia kommentointeja varten
Seuraa tähän kirjoitukseen tulevia kommentteja (mikä tämä on?)
Kommentti
Voit käyttää kommenteissasi seuraavia HTML-elementtejä: a, b, i, u, code
Viimeksi luetut

Tällä palstalla pidän viisi viimeksi lukemaani kirjaa ja annan niille hymiöitä mieltymykseni mukaan 1-5:een. Taiteellisesta vaikutelmasta minun kyvyilläni ei pysty hymiöitä jakamaan.

Åsa Schwartz: NefilitHymyHymyHymy

Hyvä dekkari ja mikäs muu kuin ruotsalainen. Schwartzin kolmas kirja, mutta vasta ensimmäinen suomennettu. Miten paljon Ruotsissa hyviä dekkareita onkaan, kun näköjään kaikkia ei ole suomennettukaan.

James Pattersson: Pahan  kidassaHuuto

Kirjasto oli kuukauden kiinni ja hyllyt on vähän tyhjiä kaikkien varautuessa kuukauteen. Käteeni osui jälleen mitä raain amerikkalainen dekkari. Ihmisiä tapetaan melkein joka sivuilla. Raadellaan ja veret juodaan. Ratkaisukin on venytetty 3-kerroksiseksi.

Antonio Hill: Kuolleiden lelujen kesäJalka suussaJalka suussaJalka suussa

Hill on espanjalainen ja koulutukseltaan psykologi ja sen kirjasta huomaa. Tavanomaisesta poikkeavaa, mielenkiintoista tarinaa alusta loppuun.

Vikas Swarup: Syyllisten seurueNolostunutNolostunutNolostunut

Eksoottisen maiden kirjailijoiden teoksia on mukavaa lukea. Tämä on intialainen dekkari. Juoni on monisäikeinen ja niitä viedään eteenpäin kertomalla luvuissa eri säikeistä. Lopulta sitten kaikki johtavat yhteen tapahtumaan. Kastilaitoksen Intiassa on valtava ero ylemmän ja alemman kastin välillä. Tässä nekin lopulta sekaantuvat.

Wilbur Smith: Vaaran vesilläKlink Klink (raha)

Tyypillinen amerikkalainen dekkari. Raakuutta, rahaa ja "rakkautta" ylenmäärin. Aioin kirjoittaa, että kuka tällaisia lukee, niinhän tein minäkin. Tosin tähän meni viikko ja erittäin väkinäisesti. Jätän harvoin kirjaa kesken ja nyt oli lieventävänä asianhaarana, että kirjasto meni kuukaudeksi kiinni enkä paljoa ole lukemista varannut.

 

Yhdistykset
Laskuri