Kojelauta |  Seuraa blogia |  Lisää blogeja |  Luo blogi! | 
Anna bloggaajalle lahja | Sivun alkuun | Seuraa blogia | Ilmoita blogista
Kirjoittaja

Uudenkaupungin asioista kirjoittelen ehkä vähän myös muustakin mikä ainakin itseäni kiinnostaa. Olen Harto Forss. Eläkeläinen, entinen Kemiran Ugin tehtaiden pääluottamusmies. Nyt kun aikaa riittää niin kunnallisessa vaikuttamisessa olen myös enemmän mukana. Tällä hetkellä olen valtuustossa ja hallituksessa.

Esa Kaitila

Massa- ja paperiteollisuuden tuotantomäärät per työntekijä ovatkin Suomessa maailman kärkeä. Eroa saksalaisiin, itävaltalaisiin ja ruotsalaisiin on lähes 30 prosenttia.

Paperiliitto

Alf Rehn

Kukaan ei halua olla sosiaalidemokraattien puoluesihteeri. Kukaan ei halua olla keskustan puheenjohtaja - paitsi Paavo Väyrynen. Ja hänkin sanoo suostuvansa hoitamaan tehtävää vain, koska kukaan muukaan ei siihen kykene.

Turun Sanomat



Roope Lipasti

Norjassa massamurhaaja Breivik todettiin toisessa mielentilatutkimuksessa syyntakeiseksi, ja hänet voidaan siis tuomita vankilaan. Sopii toki kysyä, että jos Norjassa terveet ovat tuollaisia, niin millaisia ne hullut mahtavat olla.

TS Extra

Jälkimaku

VR Groupun turvallisuusjohtajana aloittaa kesäkuun alussa. Rauno hammarberg, joka on tähän asti toiminut Nokian turvallisuusjohtajana. on sitä aikoihin eletty: VR on jo kiinnostavampi työnantaja kuin Nokia.

Turun Sanomat

Jälkimaku

Maailman ohuimmat kirjat-sarja on saanut uusia teoksia: Stephen Elopin saavutukset Nokian johdossa ja Perussuomalaiset huumorin helmet.

Turun Sanomat

Kommuunisti

Kukaan ei ole velvoittanut yksityistä puolta vastaamaan päivystyksestä, terveydenhuoltohenkilökunnan koulutuksesta ja vaativien sairauksien erikoissairaanhoidosta. Kukaan ei vaadi toisin kuin bussiliikenteessä ottamaan myös kroonisia ja hankalasti hoidettavia, mutta vähemmän tuottavia tapauksia hoidettavaksi.

Keva




 

09.01.2012 - 10:01

Julkisuudessa käydään keskustelua pormestarista ja kuntaliitoksista. Kaupungin luottamusmieselimissä ei kumpikaan ole ollut viime aikoina esillä. Pormestarista ei ole keskusteltu ainakaan pariinkymmeneen vuoteen. En kannata kumpaakaan nykyisillä tiedoilla ja olosuhteissa.

Kuntaliitosneuvotteluja on käyty viime vuosina pariin kertaan. Ensin oli aikomus liittyä Raumaan. Asian tultua esille kaikki muut paitsi vassarit olivat liitoksen kannalla. Hankittiin konsultit ja käytiin alustavia neuvotteluja. Asia tuli kaupunkilaisten tietoon, jotka lähes yhtenä miehenä vastustivat sitä. Puolueet alkoivat sanoutua irti hankkeesta vain muutama valtuutettu jäi kannattamaan liitosta. Nyt muistetaan asia totaalisen väärin. Vakuutetaan, emme me mitään liitosta olleet tekemässä kunhan vain laskeskeltiin hyötyjä ja haittoja. Poliittisen muistin pituus on 3 kk. Taivassalon kanssa liitos eteni pitemmälle. Lopulta Taivassalo irrottautui hankkeesta.

Nyt on jälleen yksittäisiä puheenvuoroja liitoksesta Vehmassalon kuntien kanssa. Jopa aikataulutetaan hanketta. U:killa on yksimielinen päätös, "Me emme ole aktiivisia kuntaliitosten kanssa. Yhteydenottoihin ollaan myönteisiä".  Tietääkseni U:kiin ei ole ottanut yhteyttä yhtään liitokseen haluavaa kuntaa. Homman pitäisi näin ollen olla selvää.  Maan hallitus on vakuuttanut ettei pakkoliitoksia tehdä. Kuntaministeri Virkkunen höpäjää omiaan. Meidän pitäisi liittyä Satakuntalaiseen kuntaan johon hän on kaavaillut mm. Kankaanpäätä. Jotenkin tuntuu sopimattomalta puheelta.

Pormestarista myös puhutaan. Perusteluja on näkynyt vähän. Miksi meidän pitäisi luopua kj:stä ja siirtyä pormestariin. Molemmat valitsee valtuusto. Pormestari valitaan valtuustokaudeksi, niin voidaan valita myös kj. Pidän tosin määräaikaisuutta huonona. KJ ja pormestari johtavat kaupungia, siinä ei ole eroa. Pormestarin valta on hieman suurempi sillä hän johtaa kuntalain valtuutuksella hallitusta. Kj. on esittelijä. Muuten kummankin valta säädellään hallintosäännöllä.

Nykyinen järjestelmä tyydyttää minua. Luottamusmies hallituksen pj:nä on kyllä raskas työ henkilölle, joka on vielä työelämässä. Homma vaatii paljon päivällä mukana oloa ja illat ovat melkein kaikki kokouksia. Tosin vähän perjantaista sunnuntaihin. Saattaisi olla paikallaan varata hänelle työhuone ja maksaa joiltakin tunneilta palkkaa. En ole tätä kyllä paljoa ajatellut, mutta jotain voisi tehdä hallituksen pj:n työpaineelle.

Anonyymi kirjoitti 09.01.2012 - 11:09
Ei meilläkään tartte kauaa odotella persujen käyvän samoin.

Maahanmuuttovastaisen puolueen kannatus sulamassa Ruotsissa
Anonyymi kirjoitti 09.01.2012 - 11:29
Hieno homma että ukiin saadaan ruotsista tulleita maahanmuuttajia ja asukasluku lähtee nousuun
Anonyymi kirjoitti 09.01.2012 - 11:30
http://www.hs.fi/kotimaa/Yle+Homoja+k%C3%A4%C3%A4nnytetty+ankarasti+rankaiseviin+maihin/a1305553003833
Anonyymi kirjoitti 09.01.2012 - 11:40
http://www.uudenkaupunginsanomat.fi/uutiset/296959.html
Anonyymi kirjoitti 09.01.2012 - 11:40
Miksi ei rouva Haavistoa käännytetty?
Anonyymi kirjoitti 09.01.2012 - 11:41
Klo 11.29 Miks ruotsålaiset muuttaisi Suomeen?
Anonyymi kirjoitti 09.01.2012 - 11:44
Ei ruattalaiset tänne voi tulla. Suurin osahan niistä käännytettäisiin takasin. Ei Suameen oteta homoja.
Anonyymi kirjoitti 09.01.2012 - 12:16
Kolmen vuoden päästä mitataan mikä on todellinen puolueitten kannatus?????
Anonyymi kirjoitti 09.01.2012 - 12:28
Tuleekohan kummastakaan rasistia?

http://www.iltalehti.fi/raskausjalapset/2012010815050001_rb.shtml
Anonyymi kirjoitti 09.01.2012 - 12:46
Niin se on, että ottaa oman aikansa ennen kuin hitaat suomalaiset huomaavat joutuneensa petetyiksi.
Anonyymi kirjoitti 09.01.2012 - 12:49
http://www.iltasanomat.fi/maastohiihto/naita-marit-bjorgenin-iltapukukuvia-on-aimistelty-oikein-urakalla---katso/art-1288440781179.html
Anonyymi kirjoitti 09.01.2012 - 13:04
Hienoa keskustelua aiheesta, joten kiitos näistä valaisevista kommenteista.
Anonyymi kirjoitti 09.01.2012 - 13:23
Aihe on pormestari. Mitä virkaa kannattavat hakevat? Tiivimpää johtajan sitoutumista puoluepamppuihin ja ehkä paikallispolitiikon valintaakin?
Anonyymi kirjoitti 09.01.2012 - 13:24
Onko Hartolla taas otsikot ja aiheet vähissä kun aiheet on kopioitu naapurin pojan plokista?????
Harto Forss kirjoitti 09.01.2012 - 13:36
Kunnallispoliittisia aiheita on vaikeata kopioida, kun niitä ei ole nimetty ketkä saa kirjoitella. Minulla heräsi halu kirjoitella luettuani vääriä tietoja jutusta ja kommentti olisi venynyt pitkäksi.
Taitaa taas jäädä monelta menemättä seminaariin ajankohdan vuoksi kirjoitti 09.01.2012 - 13:37

MITÄ KUULUU VAKKA-SUOMALAISILLE NUORILLE?
- nuorten hyvinvoinnin tarkastelua Stakesin kouluterveyskyselyn valossa Vakka-Suomen kunnissa

Kouluterveyskysely kokoaa tietoa nuorten elinoloista, koulu-oloista, koulukokemuksista, terveydestä, terveystottumuk-sista sekä oppilashuollosta. Kysely on tehty alueen 8. ja 9. luokkalaisille sekä lukion ja 1. ja 2. vuoden opiskelijoille ke-väällä 2011. Kouluterveyskyselyn tulokset tukevat nuorten terveyden ja hyvinvoinnin edistämiseksi tehtävää työtä oppilaitoksissa ja kunnissa. Kunnat hyödyntävät tuloksia mm. opetuksen ja kouluhyvinvoinnin kehittämisessä sekä nuoriso- ja lastensuojelutyössä.

Tutkija TtM, Anni Lommi Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksel-ta tulee kertomaan kouluterveyskyselyn tuloksista. Komment-tipuheenvuoroja käyttävät mm. opetustoimen, sosiaali- ja terveystoimen, koulupoliisin ja oppilaiden edustajat. Tarkempi ohjelma lähetetään myöhemmin.

Seminaari järjestetään torstaina 12.1 2012 klo 13-16.30 Laitilassa WinNovan auditoriossa (osoite: Länsirannikon koulutus,Turuntie 9, Laitila)
Anonyymi kirjoitti 09.01.2012 - 14:13
Perussuomalaisten kannatus voi vaikka vähän laskeakkin kunhan on demarien edellä.
Kritiikki kirjoitti 09.01.2012 - 15:06
Javat ja Aaltoset lupasivat kuukausia selvittää asian, mitään ei ole kuulunut. Nyt sitten Haapala kirjoittelee niin kuin virkamiehet haluaa. Eikö olisi voinut selvittää kuka päätti ja miksi ei päätöksestä ole kerrottu laitakunnalle.

http://www.aluesanomat.fi/uutiset.php?id=1828
Mielensä pahoittaja Haavisto kirjoitti 09.01.2012 - 15:19
http://www.facebook.com/pages/Ville-Rannan-sarjakuvat-Comics-of-Ville-Ranta/144236898936477
Anonyymi kirjoitti 09.01.2012 - 16:05
Kritiikki
nimimerkillä nyppii nyt pahasti mutta mikä itse asiassa?
matka on tehty viime vuonna ja siitä on ainakin javan blogissa selvitetlty kovasti. forssikin pääsi valehtelemaan suoraan että ei muka tiennyt koko matkasta mitään. en ymmärrä nyt KritiikkiÄ
TUNTUU TEILLÄ kirjoitti 09.01.2012 - 16:40
riittävän ainakin juttujenperusteella PORMESTAKEITA.
Kritiikki kirjoitti 09.01.2012 - 16:42
Java lupasi selvittää jutun eikä vaan arvostella tietämättä onko tehtykkään matkaa. Mitään selvitystä ei ole kuulunut vaikka hommasta on kuukausia. Viimeinen lupaus taitaapi olla viikko sitten tehty. Tyydytäänkö nyt sitten Haapalan hymistelyyn.
Pankkiirien asialla kirjoitti 09.01.2012 - 16:54
Suomen hallitus on mukana ajamassa Tobinin veroa. Tavoitteena on, että mukana olisivat kaikki maat, mutta veron toteuttamisen voisi aloittaa kerralla jokin maaryhmä, esimerkiksi juuri euromaat.
Tässä tilanteessa on varsin yllättävää, että tavallista kansaa ainakin puheissaan puolustava perussuomalaisten puheenjohtaja Timo Soini vastustaa jyrkästi valuutansiirtoveroa yhdessä Lontoon Cityn pankkiirien kanssa. Soinin tv-haastattelussa esittämät perustelutkin olivat miltei sanasta sanaan samat kuin Britannian konservatiivisella pääministeri David Cameronilla. Brittijohtajan mukaan euroalueen kilpailuasema kärsii, jos se ottaa yksipuolisesti Tobinin veron käyttöön.
Tähän asti on yleisesti uskottu, että Soini vastustaa valuuttakeinottelua ja myös haluaa saada erilaiset koijarit kuriin. Luulo ei kuitenkaan ole tiedon väärti, Soini näyttäisi olevan valuuttaspekulanttien asialla.
Anonyymi kirjoitti 09.01.2012 - 17:03
Mitäs muita nimiä on näkynyt kuin Wala ja allaoleva kommentti Jawan blogista.

Jos pormestari olisi pakko valita nyt, ehdottaisin Rainer Tähtistä, joka on Harto Forssin jälkeen toiseksi älykkäin valtuutettu.
Olli kirjoitti 09.01.2012 - 17:19
"Nyt sitten Haapala kirjoittelee niin kuin virkamiehet haluaa". - En tosiaan kirjoittele niin kuin virkamiehet haluaa. On vain pysyttävä asiassa. Työpaikalta voidaan tehdä työmatka, esimerkiksi koulutuksen merkeissä, ilmoittamatta siitä "Aaltosen lautakunnalle" tai "Harton uutispöytään". Silloin kun kaupungin edeskäyvät reissasivat, muun muassa "kunnalliselämäneuvos" Forss, terveydenhuollon huolineen Imatralla asti, kukaan ei puhunut juuri mitään ennen tai jälkeen. Helvetin ikävää ettei päähän jäänyt mitään sovelluskelpoista. Mitä muuten se matka maksoi, ja kuka maksoi? - Hartolle erikseen: pormestari ei ole kaupunginjohtajan vaihtoehto, edellinen on kuntapoliittinen johtaja, jälkimmäinen toimitusjohtaja (kuten nyt). - Mitä jos liitettäisiin Lokalahti Vehmaaseen?
matkoja riittää kaikkille kirjoitti 09.01.2012 - 17:58
wala kävi venäjällä novgorodissa solmimassa jotain sopimuksia lehtensä jutun mukaan, hallituksen porukkaa käy kun pipoa jossain kuntapäivien luennoila joten tässä alkuun. koska veronmaksajille aletaan antaa ilmasia lippuja myllyyn tai länsikeskukseen tai skanssiin asti?
Harto Forss kirjoitti 09.01.2012 - 18:01
Olli on taas kuin persiiseen ammuttu karhu. Mitä minua nyt niin tähän haluat vetää? Kirjoitin Imatran matkan jälkeen täällä blogissa usean kerran. Matkasta jäi paljon sovellus kelpoista. Niistäkin olen kirjoittanut.
Mikäli Lokalahti liitettäisiin Vehmaalle muuttaisin U:kiin.
Usko Uskovainen kirjoitti 09.01.2012 - 18:42
Forss on sitä mieltä, että kaupunginhallituksen puheenjohtajalla on kovat työpaineet? En nyt ole varma, onko hän tosissaan, mutta ainakin niin alustuksessa lukee. En tällä syömisellä kuitenkaan asiaa niele, koska kaupunginjohtaja näyttää kaiken hallintosäännön puitteissa tekevän. Ja myös Uudenkaupungin Sanomien mielestä.
Tai sitten molemmilla on kovat työpaineet, kun toisistaan tietämättä kirjoitetaan tiedotteitakin STT:tä myöden. Niin no.
Sanokaas nyt se, kuinka se pormestari oikein valitaan ? Minusta Olli tiesi Fotssia paremmin kyseisen asian. kaupungin sheriffi taidetaan valita niin kuin Forss kirjoittaa.
Minä tiedän kirjoitti 09.01.2012 - 19:02
saanko vastata vastaan kuitenkin,pormestari valitaa Tuppukylässä pitkäätikkua vetämällä ja nopalla heitetään aloitusvuoro.HUOM. Kaikki tikut ovat samanmittaisia tasaarvonvuoksi.
Harto Forss kirjoitti 09.01.2012 - 19:05
Joillakin on uskomus, että olen aina väärässä. Alla ote kuntalaista.
Työpaineesta en kirjoittanut vaan raskaasta työstä. Hallituksen pj:llä on paljon pakollisia tilaisuuksia ja asioihin perehtymisiä. Se tulee raskaaksi, jos on vielä siviilityö. Harva työnantaja hyväksyy jokapäiväisiä poissaoloja ja myös se sekoittaa taloudellisesti.

24 § (29.6.2006/578)
Kunnanjohtaja ja pormestari
Kunnan hallintoa, taloudenhoitoa sekä muuta toimintaa johtaa kunnanhallituksen alaisena kunnanjohtaja tai pormestari. Kunnanjohtajan tai pormestarin valitsee valtuusto.
Kankaan pää kirjoitti 09.01.2012 - 19:06
Kyllähän valtuusto molemmat (pormestari / kaupunginjohtaja) valitsee, mutta pormestarin pitää olla valtuutettu. Aika lyhyeksi siten jäisi toimikausi, jos nyt valittaisiin. - Pormestarihan on ent. raastuvanoikeuden pj:n virkanimi, joka on varastettu kuntiin, Hesassa jopa ylipormestarin arvoinen.
Kaupunginjohtajan sen olla pitää, toimikausi esim. 7 vuotta. Ja valinnan voisivat tehdä kunnan asukkaat suorassa henkilövaalissa ( kuten nyt valitaan presidenttikin).
AITO PORVARI kirjoitti 09.01.2012 - 19:08
LOPETTAKAA PASKANJAUHAMINEN PORMESTARISTA! SITÄ EI TULE VAAN KOKOOMUSLAINEN KAUPUNGINJOHTAJA!
Anonyymi kirjoitti 09.01.2012 - 19:15
En löydä kuntalaista määräystä, että pormestarin tulee olla valtuutettu. Lakia sorvanneen valiokunnan lausunnossa sanotaan, ettei pormestarin tarvitse olla valtuutettu.
Harto Forss kirjoitti 09.01.2012 - 19:16
Unohdin nimeni.
Anonyymi kirjoitti 09.01.2012 - 19:17
Sheriffi valitaan vaaleilla.
Ja nimenomaan kirjoitti 09.01.2012 - 19:18
"Suurivastuu" HALLITUKSEN PJ:LLÄ.Lisätkää vain hallintoa, niin eikös sitä oikein himota hoitamaan yhteisiä asiota, sehän tuntuu olevan vähän kuin hyväntekeväisyyttä.
Anonyymi kirjoitti 09.01.2012 - 19:25
http://www.yle.fi/tekstitv/html/P109_01.html
Harto Forss kirjoitti 09.01.2012 - 19:30
En esittänyt pj:lle virkaa vaan mietiskelin juttua. Kyllä minusta luottamus tehtäviin pitäisi olla kaikilla kuntalaisilla mahdollisuus. Yksityisellä työnantajalla töissä olevien mahdollisuus on rajallista. Tämä johtaa sitten siihen, että kunnantyöntekijöillä, eläkeläisillä, maanviljelijöillä jne. on paremmat mahdollisuudet ja hyvin usein hallituksen pj. on kaikissa kunnissa jonkin näiden ryhmän edustaja. Mietitään asiaa vakavasti, löytyisikö jotain millä saisi epäsuhdan korjattua.
PÖÖ kirjoitti 09.01.2012 - 19:38
http://www.youtube.com/watch?v=bfpBgZgcaJA
Tungosta vaalitoimistossa kirjoitti 09.01.2012 - 19:42
Vai oletteko samaa miletä?
http://www.vakkass.fi/uutinen.phtml?id=4083
Anonyymi kirjoitti 09.01.2012 - 20:46
http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2012/01/terveyden_eriarvoisuus_kasvussa_3161181.html
Anonyymi kirjoitti 09.01.2012 - 20:55
Näytti olleen tungosta. Tainnut olleen viikon auki ja ensimmäinen kävijä tuli vieraskirjaan.
Anonyymi kirjoitti 09.01.2012 - 21:02
Mites Usko Uskovainen Olli tiesi tämänkin asian väärin. Väitti valitun vaaleilla. Kannattaisiko vielä onko tullut oikeaan uskoon.

Tampereen pormestariksi valittiin 6. syyskuuta 2006 kokoomuksen Timo P. Nieminen, joka tuli kaupunginvaltuutetuksi 1973, kaupunginhallituksen jäseneksi 1983 ja sen puheenjohtajaksi 1995. Valinnan teki Tampereen kaupunginvaltuusto äänin 39–28.
Anonyymi kirjoitti 09.01.2012 - 21:14
Pyyhkikää nyt takap.. tällä pormestarivänkäämisellä, koska kaupunki tulee saamaan kokoomuslaisen johtajansa. Valinta on tämän vuoden asia ja tämä vuosi on Walan vielä vallassa. Haluatte tai ette nioin näy käy. Vaihtakaa puheenaihetta vaikka takaisin kokoomuslaiseen terveydenhuoltoon jota ette ole kestosäästöryhmässä muuta kuin pahemmksi.
Anonyymi kirjoitti 09.01.2012 - 21:20
Walanko wallassa on waltuusto? Lyhyt tulee olemaan pormestarin pesti sillä Forssin mukaan se walitaan waltuustokausittain. Eikö demareilla ole mitään vastuuta terveydenhoidosta? Ne on tähän asti tätä ugia hallinneet ja edellinen terveyskeskusjohtajakin oli demari. Nykyisenkin valitsi Antolan ja Walan mafia syrjäyttäen pätevämmän hakijan.
Anonyymi kirjoitti 09.01.2012 - 21:25
Ihan turhaa ei tänne mitään pormestaria valita.
Olitko sinä valitsemassa terveyskeskusjohtajaa? kirjoitti 09.01.2012 - 22:12
Nykyisenkin valitsi Antolan ja Walan mafia syrjäyttäen pätevämmän hakijan. Mitä tämä tarkoittaa kuka sen sitten kirjoittikin?
Kun oikeat aiheet näyttää loppuvan niin sitten aletaan puhua jostain pormestareista, joita ei tule kaupunkiin kun ei tule isompiinkaan. Turhaa sanahelinää ja olen samaa mieltä paljolti tämän kanssa
Anonyymi kirjoitti 09.01.2012 - 21:14
Anonyymi kirjoitti 10.01.2012 - 08:58
Lyhykäinen on muisti harmaahapsilla. Syrjäytitte pätevimmän hakijan terveyskeskuksenjohtajan valinnassa. Demarien täytyy saada joka hommaan oma jäsen ja jollei se ole mahdollista niin kokoomuslainen sitten. Tiehöylänkuskin valinnassa, ette sentään onnistuneet. Löyti pientä ryhtiliikettä muilta.
niin kirjoitti 10.01.2012 - 09:14
demogratia on pyrögratiaa,pyrögratia on demogratiaa,hyvä veli,veli hyvä näinköhän se politiikassa meni.
Olli kirjoitti 10.01.2012 - 09:27
Harto, poista kommentti kuukautisistani. Olette saatanan törkeitä. - Jos treella valitsi pormestarin valtuusto, muistin siis väärin. No ei se mitään, nythän Hartolla on mahdollisuuksia.
Harto Forss kirjoitti 10.01.2012 - 10:10
Samat ongelmat muualla maassa kuin U:kissa. Ei ole kj:n ja säästötyöryhmän aiheuttamia niin kuin monet kommentoijat syyllistää. Näkisin homman päinvastoin. Täällä ongelmat on tiedostettu jo ajastaikaa sitten ja on pyritty ratkomaan niillä voimin kuin kaupungilla on. Lainsäätäjien ja lääkintöhallituksen pitäisi tulla myös ratkomaan ongelmia.

http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2012/01/quotterveyden_eriarvoisuus_kasvussaquot_3161181.html
Anonyymi kirjoitti 10.01.2012 - 10:21
Ei se ollut virhe vaan tampereella. Koko ollin jutska pormestarin valinnasta oli virheitä täynnä.
Anonyymi kirjoitti 10.01.2012 - 15:13
Miksi jonkun guggenheimin tauluille pitää rakentaa museo Suomeen. On meillä omiakin taiteilijoita ja ainakin 2 taidemuseo Helsingissä.
Anonyymi kirjoitti 10.01.2012 - 16:29
http://mikepohjola.wordpress.com/2012/01/09/elainoikeusliike-mika-teita-vaivaa/
Citizen Kane kirjoitti 10.01.2012 - 16:34
Nykyisin museo on yksi Bilbaon tärkeimmistä turistivetonauloista. Museon taidekokoelma koostuu Solomon R. Guggenheimin säätiön teoksista tuoden laajan katsauksen 1900-luvun kuvataiteeseen.
Tutkimusten mukaan museo toi ensimmäisen viiden toimintavuotensa aikana Baskimaahan yli miljardi dollaria, enemmän kuin kymmenen kertaa museon rakennuskustannukset, sekä yli 190 miljoonaa dollaria paikallisina verotuottoina. Vuonna 2010 museo toi tuloja lähes 300 miljoonaa dollaria. Guggenheim Bilbaosta tuli toimintamalli monille muille talousvaikeuksissa kamppaileville kaupungeille.
Vaikka soveltuvuustutkimuksia Guggenheimin kanssa on tehty eri puolilla maailmaa, vain yksi niistä Guggenheim Abu Dhabi on toteutumassa ja valmistuu vuonna 2013. Ongelmaksi on nähty, että niin sanottu Bilbao-efekti on ollut vaikeasti toistettavissa.
Anonyymi kirjoitti 10.01.2012 - 18:06
Mistä johtuu ettei terveydenhoidosta kirjoita muut kuin Forss. Jossain joku vaan antaa huutia vanhan tavan mukaan kj:lle ja hallitukselle.
Anonyymi kirjoitti 10.01.2012 - 18:17
Kyllä siitä ovat muutkin kirjoittaneet, kuin forss.
Kun siihenkin on politiikka päässyt pesitymään ja jäsenkirjoilla valitaan porukkaa niin lopputuloksen varmaan arvaa jokainen.Valtakunnalliset poliittiset päättäjätkin ovat heräämäsä kun terveydenhoitoalalle tarkoitettuja rahoja käytetään aivan johonkin muualle.
Anonyymi kirjoitti 10.01.2012 - 19:03
Näkis vaan ne kirjoitukset. Meinaan muutakin kuin herjausta ja syyllistämistä.
Anonyymi kirjoitti 10.01.2012 - 19:06
Guggenheimin museon kustannusarvio on isompi kuin TYKSin uuden U-sairaalan. Rahat ja arvot ovat siis kohdaallaan. Jatketaan kinaamista!!!!!!!!ja Onnea Helsingin Valtuustolle. Hauska seurata mitä Arhinmäki päättää asiasta silla valtuutetun pallillaan.
Anonyymi kirjoitti 10.01.2012 - 19:07
Hyvä EU.

http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/die-welt-suomi-ja-itavalta-hyotyneet-eniten-eurosta/art-1288441169458.html
Anonyymi kirjoitti 10.01.2012 - 19:09
Ei ne menot vaan ne tulot. Bilbao sai kaikki rahansa takaisin alle puolen vuoden. Päättääkö valtuutettu Arhinmäki hesan asiat?
Anonyymi kirjoitti 10.01.2012 - 19:11
Näkis vaan ne kirjoitukset. Meinaan muutakin kuin herjausta ja syyllistämistä.
Ensin oli, että ei ole muut kirjoittannet muut kuin fors ja nyt on kirjoiteetu, mutta ovat herjauksia ja syylistämisiä. Koita nyt päättää onko kirjoitettu vai ei???
Ykis 67:sta Amäki on kirjoitti 10.01.2012 - 19:12
Anonyymi kirjoitti 10.01.2012 - 19:09
Mihin perustuu tieto jostain Bilbaosta? Onko siellä vastaava Geen museo ?
Liittyy minne? kirjoitti 10.01.2012 - 19:13
Anonyymi kirjoitti 10.01.2012 - 19:11
tämä kommentti
Anonyymi kirjoitti 10.01.2012 - 19:18
http://www.hs.fi/kulttuuri/Ministeri+Arhinm%C3%A4ki+Rahoitus+on+Guggenheim-hankkeen+suuri+ongelma/a1305553107551
Harto Forss kirjoitti 10.01.2012 - 19:24
Alla Arhinmäen mielipide. Helsinki olisi 5:s Guggenheim museo. Espanjan Bilbaossa on yksi.
TYKS:in uudesta U-sairaalasta ei ole vielä rakentamispäätöstä, eikä vielä edes purusta ole päätetty. Tarkoittanet T-sairaalaa. Sen laajennuskin maksoi enemmän kuin Helsingiin suunnitteilla oleva museo. Näillä kommenteilla en ota kantaa museon rakentamiseen. Hyvä keskussairaala on niin tärkeä isolle joukolle ihmisiä ettei näitä hankkeita voi verrata. Eikä näitä hankkeita voi muutenkaan verrata. Kumpikaan ei vaikuta toisen rahoitukseen.


Kulttuuriministeri Paavo Arhinmäki (vas.) ei lupaa valtion kulttuuribudjetista rahaa Guggenheim-museoon. Arhinmäki pitää myös museohankkeen päätösaikataulua täysin ylioptimistisena.
Anonyymi kirjoitti 10.01.2012 - 19:28
Toi nyt on niin yksinkertainen temppu ettei siihen kukaan mene.
http://www.iltasanomat.fi/autot/nain-huollossa-viilataan-asiakasta---katso-konsti/art-1288441062559.html
Anonyymi kirjoitti 10.01.2012 - 19:33
Klo 19.11 herjaus ja syyttely ei ole terveydenhoidosta kirjoittelua. Kuvaavat kyllä kirjoittajiensa mielenterveyden.
Eikai nyt UKI kirjoitti 10.01.2012 - 19:35
huonompiole äkkiä Bongmuseo ja kaupunkirahoitaa pitäähän valkokaulusköyhälistöllä hupia olla.
Anonyymi kirjoitti 10.01.2012 - 20:00
Tänään uutisista kuulimme minne valtakunnalliset terveysrahat menevät: ostellaan tietokoneitakin kahteen kertaan. Taasko herjasin!?
Enpä usko, että tietokonetietämys meidänkään terveyshallinnossamme ihan huippua on.
Museo Helsinkiin vs. uusi U-sairaala Turkuun kirjoitti 10.01.2012 - 20:03
Alkukesän 2011 tilanne oli näin. T-sairaalan laajennushankkeen kokonaiskustannukset arvioitiin hankesuunnitelmassa kevään 2006 kustannustasossa noin 200 miljoonaksi euroksi, josta rakentamisen osuus oli noin 130 miljoonaa euroa.

Sairaanhoitopiirin rakentamishankkeiden suunnittelua (lähinnä U-sairaalan korvaavat toiminnot rakennuksineen) varten on vuosille 2011 – 2013 varattu yhteensä 2,9 milj. euroa. Rakentamista varten on alustavasti varattu vuosille 2014 – 2017 yhteensä 78,0 milj. euroa ja kalustamiseen ja lai-tehankintoihin vuosille 2016 – 2017 20,0 milj. euron määräraha.
Harto Forss kirjoitti 10.01.2012 - 20:50
Meillä on nyt hieman erilaista tietoa. Minun tietojeni mukaan U-sairaalasta ei ole vielä muuta päätöstä kuin, että se on käytössä ainakin vuoden 2017 loppuun. Suunnittelua varten varmasti tarvitaan rahaa, mutta oletko varma etteivät nuo toisessa kappaleessa olevat rahat ole muualle kuin U-sairaalaan.
googlesta kirjoitti 10.01.2012 - 20:57
U-sairaalan korvaava rakentaminen

U-sairaala on otettu käyttöön vuonna 1968. Rakennuksen kokonaispinta-ala on n. 47.000 m2 ja tilavuus 162.00m3. Rakennuksessa on sen elinkaaren aikana tehty toiminnallisista syistä jonkin verran muutostöitä, joiden yhteydessä vanhaa talotekniikkaa on uusittu. Vuonna 2002 laaditun taloteknisen selvityk-sen mukaan tilojen peruskorjaaminen sairaalakäyttöön maksaa enemmän kuin uudisrakentaminen. Rakennuksen runkoratkaisusta johtuen tiloja ei pystytä peruskorjaamallakaan järjestämään nykyisen erikoissairaanhoidon vaati-musten mukaisesti. U-sairaalan käytöstä tullaan luopumaan heti, kun se kor-vaavien tilojen puolesta on mahdollista. T-sairaalan jatkorakentamisen jälkeen pääosa akuutista ja raskaasta hoidosta siirtyy T-sairaalaan. Laadittavan pit-känaikavälin tilasuunnitelman perusteella päätetään Tyksin kantasairaalan vanhojen kiinteistöjen käyttötarkoitus ja selvitetään tarkemmin, paljonko uudis-rakentamista U-sairaalasta poistuvalle toiminnalle joudutaan rakentamaan. Samassa yhteydessä selvitetään miten U-sairaalasta luovutaan. Ilman U-sairaalan käytöstä luopumisesta ei suunnitellut toiminnan tehostumiset toteudu. U-sairaalan korvaavan uudisrakentamisen sijoituspaikan selvitystyötä jatketaan aiempien kaavaselvitysten pohjalta Kalevantien ja Savitehtaankadun kulmassa olevaan kortteliin.

Sairaanhoitopiirin rakentamishankkeiden suunnittelua varten on vuosille 2011 – 2013 varattu yhteensä 2,9 milj. euroa. Rakentamista varten on alustavasti varattu vuosille 2014 – 2017 yhteensä 78,0 milj. euroa ja kalustamiseen ja lai-tehankintoihin vuosille 2016 – 2017 20,0 milj. euron määräraha.
Harto Forss kirjoitti 10.01.2012 - 21:01
Nyt olen kanssasi samaa mieltä. Rahat on varattu U-sairaalan korvaamisen suunnitteluun ja rakentamiseen. Ei itse U-sairaalan purkamiseen ja uudelleen rakentamiseen.
Anonyymi kirjoitti 10.01.2012 - 21:36
laitoksia syntyy suurella rahalla, mutta ei ole lääkäreitä, esimerkiksi Inariin. Pitäisikö Suomi pitää asuttuna?
Anonyymi kirjoitti 10.01.2012 - 21:59
Mieluummin asuttuna ja suomalaisilla, muutoin alueemme asuttavat jotkut muunkieliset.
Lääkäreitäkin on mutta ovat suuntautuneet kasvavassa määrin yksityiselle sektorille. Aki Linden eilen väitti että kunnissa on noin 1000 lääkärin vaje.
Näin toimii Suomi.
Pitäisi sanoa, kirjoitti 10.01.2012 - 22:17
kun entinen perseelleen menneen pankinjohtaja SAATANAN TUNARIT.
Olli kirjoitti 10.01.2012 - 23:41
Guggenheim-museota on ensimmäisen jälkeen aina suunniteltu kaupunkein ja maihin, joilla on lyhyt ja ahdistava oma taidehistoria. Olemme sen ansainneet, jos se tänne suodaan ja tulee. Helsingistä sijoituspaikkana en ole varma, miksei Maarianhamina, Uusikaupunki, Vaasa tai Jyväskylä. No ei kai koska Hki on aina kaikki. Jumala seisoo Pasilassa ja loppu on selän takaista aluetta. Arhinmäki on statisti tässä asiassa, hänhän ei ole edes ministeri silloin kun rahoitus ratkaistaan.
Harto Forss kirjoitti 11.01.2012 - 11:54
Olen Ollin kanssa samaa mieltä, Arhinmäki ei ole silloin ministeri, kun Guggenheim-museon rahoitus ratkaistaan. Hän on presidentti.
Tuo lääkäripula on jatkunut varmaan vuosikymmenen. U:kissa se ratkaistiin korottamalla palkkaa. Se ei ole holocaust mikäli muut tulee perässä niin sama tilanne, mutta kaikilla lääkäreillä on parempi palkka. Olen jo aiemmin kirjoittanut, että lääkärien koulutusmääriä pitää lisätä. Lääkärit vastustaa sitä kynsin hampain. Yhteiskunta kuitenkin maksaa pääasiassa koulutuksen joten lääkäreistä huolimatta päätös pitäisi tehdä. Tämä apu kyllä tulee vuosien viiveellä. Maahanmuutokaan ei ole nopea ratkaisu, sillä lääkärin pitää osata suomenkieltä.
Olli kirjoitti 11.01.2012 - 12:25
Eikö lääkäripulan pääsyy ole valmistuneidenkin lääkärien valuminen yksityiselle sektorille, ts. työolot. - Arhinmäki sopii pressaksi, muttei sinne asti nyt yllä.
Anonyymi kirjoitti 11.01.2012 - 12:33
Ihmisten kannattaisi pikkuhiljaa hakeutua perinnelääketieteen pariin. itse hoidatin selkäni ja nikamani hiljattain ilman lääkäriä, luultavasti olisin joutunut vaan leikkaukseen! Yhteiskunnan kustannuksella!

Arhinmäki nimenomaan sopii presidentiksi, mutta ei perinteisistä syistä, kuten tuolla yksi blogisti näyttää kirjoittavan.
Harto Forss kirjoitti 11.01.2012 - 12:58
Minä kyllä uskon lisäkoulutukseen. Jos meillä on nyt tuhannen lääkärin vajaus niin se vajaus siirtyy yksityiselle puolelle mikäli vajaus täytetään sieltä. Vähintään tuhat lääkäriä lisää niin jonot vähenee. Tosin helppo lääkärille pääsy johtaa lisääntyvään lääkärissä käymiseen. Ihmisiä ahdistaa omat sairaudet ja pitää päästä jollekin puhumaan.
Kyllä minäkin uskon vahvasti perinneterveydenhoitoon. Kiinalainen akupunktiokin on tuhansia vuosia vanhaa ja tutkimusten mukaan toimivaa kuten yrtit joita lapsuudessa käytettiin moniin vaivoihin.
Kyllä Arhinmäki tuulettaisi presidentin hommaa toisenlaiseksi.
Anonyymi kirjoitti 11.01.2012 - 13:01
http://kakkonenonykkonen.fi/siksi/51
A.I. kirjoitti 11.01.2012 - 13:13
olisi se hauska seurata, kun presidentin seurue lähtisi Englantiin seuraamaan jalkapallo-ottelua ja joutuisi tappeluun. Paavo tulisi sieltä sitten silmä mustana Tam... ei kun Mäntyniemeen. Hitto kun vaan menee nuo Paavot sekaisin.
Harto Forss kirjoitti 11.01.2012 - 13:19
Pahaa voidaan aina huoletta puhua. Kyllä hän osaa käyttäytyä. Ne ajat kuuluvat toiseen aikaan, kun pressa kompuroi lakeerikengissä otsa ruvella.
Ihmisten sitkeyttä pysyä vanhoissa perinteissä kuvaa hyvin se, että Arhinmäki pärjää loistavasti kaikissa äänestyskoneissa vaaleissa sitten pysytään entisissä asemissa.

http://svenska.yle.fi/nyheter/val.php#
A.I. kirjoitti 11.01.2012 - 13:25
No huultahan minä...tosiasiassa Arhinmäki nostaa profiilianne nuorekkaammaksi. Pekan kanssa pitävät puolueitanne pinnalla.
A.I. kirjoitti 11.01.2012 - 13:26
lisäys: nyt yhdistin siis Puna-Vihreän- atteen.
Harto Forss kirjoitti 11.01.2012 - 13:32
Se olisikin hieno homma. Ei tarvitsisi pähkäillä ketkä menee toiselle kierrokselle.
Anonyymi kirjoitti 11.01.2012 - 13:54
ÄÄneskoneilla ei ole mitään virkaa.
Ennen eduskuntavaaleja olleita vaalikoneita ja nyt heidän äänestystä hallituksessa olevilla ovat pääsääntöisesti erimieltä kuin ennen vaaleja.
Harto Forss kirjoitti 11.01.2012 - 14:30
Kerro vähän lähemmin missä asioissa on lupaukset petetty? Viime kunnallisvaaleissa U:kin vassareilla oli pieni ehdokasesite sen takasivulla oli n. 10:n kohdan lyhyet esittelyt mielipiteistämme. Olen sitä vilkuillut pitkin vaalikautta. Emme ole joutuneet muuttamaan juurikaan tavoitteitamme. Jotkin asiat tietenkin muuttuvat ja tietoa tulee lisää, jolloin on luonnollista täsmentää kantaa eikä vetää vanhentunutta linjaa.
Harto Forss kirjoitti 11.01.2012 - 14:37
Vihdoinkin on kiinnitetty mielestäni itsestään selvään asiaan huomiota. Kuvien mukaan räjähteet olivat laatikoissa jotka olivat trullilavoilla. Lavat oli nostettu ruumaan ja jätetty sitomatta. Reunoilla ja päädyissä oli tyhjää tilaa, jolloin luonnollisesti laivan keinuessa laatikot alkavat sortua pinoistaan. Luulin, että Suomessa lasti pitää laittaa kunnolla ennen kuin matka voi jatkua. Ei näköjään välitetty. Ihmetyttää kyllä laivakin. Yliperämies vastaa lastista.

http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/ohjuslaiva-taas-jumissa---ei-paassyt-kielin-kanavaan/art-1288441398158.html
Anonyymi kirjoitti 11.01.2012 - 14:49
http://kakkonenonykkonen.fi/siksi/51
Anonyymi kirjoitti 11.01.2012 - 15:01
En tarkoittanut kunnallisvaaleja vaan eduskuntavaaleja.
hesari kirjoittaa kirjoitti 11.01.2012 - 18:39
Korkein oikeus otti keskiviikkona jälleen kantaa siihen, millä perusteella määräaikaisia työsuhteita saa ketjuttaa.

Ennakkopäätöksen mukaan TE-keskus ei voinut perustella määräaikaisuuksia sillä, että työntekijän palkat maksettiin vuosittain myönnettävistä EU:n rakennerahoista.

KKO perustelee päätöstä työn jatkuvalla luonteella. Työntekijä käsitteli esimerkiksi EU-tukihakemuksia, jotka oli hoidettava rahoitusratkaisuista riippumatta.

Myös alioikeudet tuomitsivat aikanaan ketjutuksen. Työntekijä ahersi kahdeksassa pätkässä vuosina 2000–2006.

Pirkanmaan ELY-keskus eli käytännössä valtio joutuu maksamaan työntekijälle vajaat 24 000 euroa korvauksia. Julkisten ja hyvinvointialojen liitto JHL pitää voittoa jutussa merkittävänä.

Viime vuonna KKO hyväksyi toistuvat määräaikaisuudet päiväkodissa, koska päiväkodin ainoa asiakas eli Vantaa teki ostopäätökset aina vain vuodeksi kerrallaan.
Anonyymi kirjoitti 11.01.2012 - 19:17
http://www.youtube.com/watch?v=mBSLPhLGFdM&feature=share
Harto Forss kirjoitti 11.01.2012 - 19:22
Hienoa, että tulee uusia päätöksiä. Korkeimman oikeuden ratkaisut ovat samalla ennakkopäätöksiä muille samanlaisille. Verkko alkaa kiristyä.
Olli kirjoitti 11.01.2012 - 20:59
Mistä se 1000 lääkäriä saadaan? Yliopistojen tiedekunnista valistuu vuodessa, no ei kai nyt enepää kuin 4-500 lääkäriä vuodessa. Mistään ei löydy rahkeita lisätä äkisti opettajavoimaa, opetustiloja, klinikkatiloja, yms. Jo 20 lääkärin lisäys vuosikiintiöön aiheutti sellaisen pulinan ettei sitä kuunnelleet kuin patologit. Noin 10-15 prosenttia lääkäreistä jää opettajiksi ja tutkijoiksi, siinäkin pärjää kun ottaa väliin muutaman yksityispotilaan.
Anonyymi kirjoitti 11.01.2012 - 21:18
Mukava seurata kun kaksi sosialistia keskustelee lääkäreistä, toinen ottaisi vaikka ulkomailta, jos kieli olisi hallussa. Näyttää olevan vanhustenhoidossakin ongelmia, kun tuodaan Filippiineiltä asti tumpelloita, jotka kaatavat rullatuoleja lumihankeen ja ovat neuvottimia.
katselin tällaistakin hommaa raisioossa, erään hoivakodin pihalla.
koko terveydenhoito kirjoitti 11.01.2012 - 22:00
on mennyt ajat sitten Suomessa päin persettä ihan lääkäriliiton takia.
Harto Forss kirjoitti 12.01.2012 - 02:36
Minusta ei ole mukavaa, että ollaan tilanteessa jossa ihmisten perusterveydenhoito on pahassa pulassa. Enkä ole halukas jättämään ketään pulaan sairautensa kanssa siksi etten voisi sietää ulkomaalaisia. Toivoisi kaikkien suhtautuvan näin vakavaan asiallisesti ja jättävän iloitsemisen tilanteesta.
Lääkäripulan helpottaminen lisää lääkäreitä kouluttamalla on taatusti pitkä ja vaikea tie, mutta en minä ainakaan muuta keksi. Lääkärinkin työura on varmaan n. 40 vuotta. 25 lisäpaikkaa koulutukseen ratkaisisikin asian pitkällä aikavälillä. Sellaista ei voi odottaa. Olisiko asia hoidettavissa esim. 10 vuodessa, en tiedä. Joka tapauksessa jotain on tehtävä.
Harto Forss kirjoitti 12.01.2012 - 02:53
http://www.rannikkoseutu.fi/Uutiset/1194714426707/artikkeli/arhinmaen+vetovoima+oli+essayahia+vahvempi.html
Anonyymi kirjoitti 12.01.2012 - 08:02
Järkyttävää lukea 21.18 kommentista miten kommentoija on katsellut kaatunutta rullatuolia eikä ole mennyt auttamaan. Rullatuoli saattaa kaatua keneltä vaan ja 1 hoitajan on vaikea saada potilas takaisin tuoliin. On siinä filippiniiläinen ihmetellyt suomalaista töllöttäjää joka auttamaan ei ole tullut. Toivottavasti niitä pöllöjä ei ollut enempää.
Anonyymi kirjoitti 12.01.2012 - 08:14
http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/usko-amerikkalaiseen-unelmaan-on-murtumassa/art-1288441560420.html
Anonyymi kirjoitti 12.01.2012 - 09:14
Siellä Raisiossa tapahtui niin, että toinen hoitaja tuli hätiin ja filippiiniläinen katseli, kun tuoli peruutettiin asfaltin reunalta. Etupyörät olivat menneet hiekalle. Itse katselin tosiaan auton ikkunasta, kun apuun en edes ehtinyt.
Hieman omituiselta tuntuu, että Raision ja Turun seudulla on yhteensä 14 000 maahanmuuttajaa ja heidän naisväestään lähes kaikki työttöminä, että näistä ei saada koulutettua vähemmän koulutusta vaativia hoitajia. Onko syy kansanryhmässä?
Anonyymi kirjoitti 12.01.2012 - 11:26
Uskonto kieltää työnteon naisilta.
Anonyymi kirjoitti 12.01.2012 - 11:32
Miltä Harto Forss nyt tuntuu, kun sinullakin on nyt vihablogi, olet ollut ajamassa kaupunginjohtajaa pois kaupungista ja teitä neljää valtuutettua vastaan halutaan nostaa kanne?
Harto Forss kirjoitti 12.01.2012 - 12:32
En ole kuullutkaan tällaisesta kanteesta.
Anonyymi kirjoitti 12.01.2012 - 12:33
Mitä mahtoi tarkoittaa neljän valtuutetun vihabloki?????
Anonyymi kirjoitti 12.01.2012 - 12:48
Miksei nosteta, jos halutaan? Kuka tai ketkä haluavat?
Anonyymi kirjoitti 12.01.2012 - 12:50
Mikä uskonto kieltää naisilta työnteon? Monista maista näkyy kuvia joissa miehet istuu varjossa tupakalla ja naiset tekee työt. Toistapäin en ole nähnyt yhtään kuvaa.
Jorma (jos sopii, kun olen nyt Arhinmäen miehiä)) kirjoitti 12.01.2012 - 13:29
Missä tällainen juttu on ollut, että vihablogeja vastaan halutaan nostaa kanne? Ei kai U:gin sanomissa, sitä en näe ellen kovasti halua. Enkä niin kovasti halua.
Tuo juttu Raisiosta on ajatuksia herättävä, olen itsekin kuullut näiden tuontihoitajien avuttomuudesta. Eikä aina ole kielitaidostakaan ollut kyse. Turun seudun maahanmuuttajien, lähinnä pakolaisten, työttömyysprosentti on yli 80, joten jotain tarvitsisi tehdä eikä vaan kuljettaa kaukoidästä ns. hoitajia. Tietysti siinäkin on puolensa, maassa riittää peräkammarin poikia ja sikäläiset tytöt ovat helpommin saavutettavissa kuin esimerkiksi muslimitytöt.

Vai ovat nämä jonkun mielestä vihablogeja? Jos sallitaan sanoa: yhdestäkään kommentista ei nouse oikeusjuttua. Jos kaupunginjohtaja näiden takia vaihtaa työpaikkaa (jota en tietenkään usko),on sietokyky siellä uudessakin paikassa alhainen. Sitäpaitis mieshän puuhailee niin pirusti karavaaninsa kera, ja koirat haukkuu tietysti siksi, että heidän maineensa pilattiin valtakunnallisella tiedottamisella.
Minusta Uki olisi hyvin riittänyt vittuilualueeksi.
Anonyymi kirjoitti 12.01.2012 - 14:17
Kaikki kunnia Forssille ja Java Valkoselle, jotka ovat antaneet mielipiteiden räiskyä blogeissaan. Aaltosen ja Tähtisen blogit ovat kontroloidumpa, koska kommentit tarkistetaan, mutta hyviä alustuksia niissäkin on ollut.
Harto Forss kirjoitti 12.01.2012 - 14:30
Kerroit, Jorma, taannoin olevasi muuttamassa Lokalahdelle. Tuletko Vassarien kunnallisvaaliehdokkaaksi?
Anonyymi kirjoitti 12.01.2012 - 14:35
http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/usa-tutkii-jenkkisotilaiden-hapaisyvideon---kuvottavaa/art-1288441554668.html
Jorma kirjoitti 12.01.2012 - 14:46
Puuhailen tässä koneella enkä enempää voi yllättyä. Kiitos vaan kysymästä, Harto. Ei ole mitenkään poissuljettu ajatus, ei todellakaan, mutta luulen, että tuloni ei toteudu. Mökin saaminen ympärivuorokautiseen käyttöön ei ole ihan helppo juttu, tässä meidän tapauksessa.
Ilmoittelen toki, kuinka asia etenee. (ethän laskenut leikkiä?)

heh- kiehtova ajatus, olla vastavoimana Ahtiaiselle Hakulan kylässä. ja onhan noita suuria ikäluokkia U:gissa jotka vielä "Brillin" muistavat. Hitto, sait oikein omahyväisyyteni pintaan!
Harde Havannah kirjoitti 12.01.2012 - 15:15
Harton hauskat kommentit sen kun jatkuu. En ole kuullutkaan kanteista ja hänen bloginsa ylennettiin siinä niin mainiossa lehdessä vihablogiksi.
Harto Forss kirjoitti 12.01.2012 - 16:15
En, Jorma, laskenut leikkiä. Mökin saaminen ympärivuotiseen käyttöön ei helppoa missään tapauksessa. Kovasti sitä on U:kissa yritetty helpottaa.
Klo 15.15. En ole tarkoituksella hauska. Minkä sille voin, että olen naurettava. En ole kuullut mitään kanteista, enkä mistään lehdessä jossa olisi numetty vihablogiksi. Ville Kantee on ainoa mitä olen kuullut kanteista.
Anonyymi kirjoitti 12.01.2012 - 17:37
Voiko se neljäs valtuuetun vihablogi sitten olla Sanna Lovenin tai Leena Annon blogi? Muilla valtuutetuilla ei blogia ole jota voidaan tekstiviestipalstalla nimittää vihablogiksi.
Anonyymi kirjoitti 12.01.2012 - 17:37
Lue tämän päivän ukinsanomat.
Anonyymi kirjoitti 12.01.2012 - 17:57
Mulle ei tule lehteä. Mitä siellä nyt on ollut. Vihjailut ei ole mukavia.
Anonyymi kirjoitti 12.01.2012 - 18:10
sama laulu jatkuu testaripalstalla ja nyt tuli uusi sana mukaan , VIHA
-Juha A.- kirjoitti 12.01.2012 - 18:19
Yksipuolisten paskaväittämien levittäminen lehdissä saa uuden säväyksen viimeistään huomenna. Alkaa sadonkorjuun aika.
Anonyymi kirjoitti 12.01.2012 - 19:01
http://yle.fi/uutiset/teemat/presidentinvaalit/2012/01/akt_ja_pro_arvostelevat_niinistoa_3170489.html
Anonyymi kirjoitti 12.01.2012 - 19:19
Tämän päivän US:n tekstaripalstalla oli seuraava teksti; Pajalan alue lähes täynnä monipuolista teollisuutta. Kosken ansiosta. Satojen uusien työpaikkojen järjestäjä ajettiin pois kaupungista neljän valtuutetun viha-blogeilla? Kaupungilaisten pitäisi nostaa kanne vahingonteosta etujamme vastaan!
Vaikea ajatella mitä erikoista tuossa on. Lähes koko kaupungin yksimielinen mielipide. Javan blogissa on jatkuvasti Koskesta ja eräistä muista törkeämpiä kommentteja kuin tämä. Nuo neljä valtuutettua olisi pitänyt nimetä. Nyt haetaan syyllisiä aivan vääristäkin henkilöistä. En usko esimerkiksi tämän bloginpitäjää tarkoitetun, hän saa jatkuvasti pahempia suoraan henkilöön meneviä kommentteja blogeissa jatkuvasti. Joillekin sopii kovin hyvin törkeä keljuilu ja mustamaalaus muista, mutta itseen kohdistuva vähäinen arvostelu on suorastaan maailmanloppu.
VALHETTA TÄMÄKIN kirjoitti 12.01.2012 - 19:27
mitä meille on julkisesti syötetty koko 2011
VEHNÄN YLITUOTANTO KASVAA EDELLEEN.
Amerikkalaiset viljelijät ovat lisänneet huomattavasti vehnän viljelysalaa.He ovat kylväneet talvella 41.02 miljoonaa eekkeriä eli 16.4 miljoona hehtaaria vehnää,mikä nostaa ylituotannon määrän suurimmaksi vuosikymmeneen.Jättimäinen sato nostaa vehnän varastotasoa neljä prosenttia,yli 207 miljoonan tonnin.Vehnän hinta putosi viime vuonna jo 18% ja alamäen uskotaan jatkuvan näillä tuotantomäärillä myös tänä vuonna
Vehnän tarjonta on yltäkylläistä,ja me vaan jatkamme tuotannon lisäämistä,sanoo Jefferies Bache Commoditiesin analyytikko Shawn McCambridge.Vehnän hinta on pudonnut tänä vuonna jo kaksi prosenttia.Raaka-aineen hinnan lasku on Yhdistyneiden kansakuntien mukaan pudottanut ruun hintaa 9.6% huipustaan jaon näin helpottanut maailman inflaatiopaineita.
Anonyymi kirjoitti 12.01.2012 - 19:27
Näit paljon vaivaa, klo 19.19 kirjoittaja. Voitko nimetä ne neljä kaupunginvaltuutettua, joilla on vihablogi?
Anonyymi kirjoitti 12.01.2012 - 19:31
Sanna Loven
Java Valkonen
Rainer Tähtinen
Harto Forss
Leena Anto
Lea Myllymäki

Ketkä neljä näistä kaupunginvaltuutetuista pitää vihablogia?
Anonyymi kirjoitti 12.01.2012 - 19:27
Näit paljon vaivaa, klo 19.19 kirjoittaja. Voitko nimetä ne neljä kaupunginvaltuutettua, joilla on vihablogi?
oisko itse ISÄNTÄ kirjoitti 12.01.2012 - 19:32
viestin väsännyt tai juoksupojalta,talonmieheltä lipsahtanut anteeksi kiinteistönhoitajalta.
Anonyymi kirjoitti 12.01.2012 - 19:35
hyvä juonto maikkarin tentissä arhinmäestä että mies on entinen anarkisti ja huligaani
ARVOTAA SAANKO KUUSIOIKEIN kirjoitti 12.01.2012 - 19:46
SANNA..................................................EI
JAVA.. V??????e..V??????e..K???????e..K?????a-+-+-+-+-+!!!!
RAINER...SANANSÄILÄ AIKAHYVIN HALLINNASSA¨.................
HARTO...ÄLÄSANO VÄÄRÄÄ TODISTUS LÄHINMÄISESTÄ..............
LEENA..............................................,,,,,EI
LEA.....ARVATAA KYLLÄ EI KYLLÄ EI KYLLÄ EI KYLLÄ EI .....
Heitä on muuten seitsemän josta valita kirjoitti 12.01.2012 - 20:01
Sanna Loven
Java Valkonen
Rainer Tähtinen
Harto Forss
Leena Anto
Lea Myllymäki
Juha Aaltonen
Anonyymi kirjoitti 12.01.2012 - 20:43
Ammattitaidotonta toimintaa maikkarin toimittajalta! ensimmäisen osan kysymyksillä ei ollut mitään tekemistä presidentinvaalien, eikä ehdokas Paavo Arhinmäen kanssa. Mutta pärjäsit hyvin Paavo! Olemme ylpeitä ehdokkaastamme!
Anonyymi kirjoitti 12.01.2012 - 21:05
painukaa Vittuun vIHABOLOINNE kanssa.
BÖÖÖÖÖÖ kirjoitti 12.01.2012 - 22:29
MÖRKÖ TULEE..................................
TILASTOTIETO kirjoitti 12.01.2012 - 23:21
TAAS VÄHÄN TODELLISTA TIETOA KAUPUNGIN ASUKASLUVUISTA.
31.12.2011 MIEHIÄ 7801 NAISIA 7889 YHT.15690..............
30.11.2011 .......7805 ...... 7906.....15711..............
31.12.2010 .....15837 ...........31.12.2011 ....15690.....
Olli kirjoitti 12.01.2012 - 23:41
"Vihablogi?" Ei kenelläkään, mutta henkisessä matalapaineessa tehtyjä tai ulosteolohteissa kirjoitettuja tasan kaksi. Kolmas on vain sellaisen, jolla on jatkuvasti hiki logiikan kurssin jäätyä viisi pinnaa vaille. Yksi ei edes keskustele omalla nimellään.
Jorma Aaltonen kirjoitti 13.01.2012 - 07:42
Mielenkiintoinen kommentti sinulta, Olli Sait nimettyä kaksi blogia marginaaliin ammattitaidolla, joka näkyi kommentissasi klo 23:41. Kunnallisvaalivuoden kunniaksi ajattelin myös osallistua ukilaiseen blogikeskusteluun, ehkä myös siksi, että työpaineet puolittuivat vuoden alussa.

Mutta ensin on presidentinvaalit:

PAAVO ARHINMÄKI! jESSSSS!!!!
Anonyymi kirjoitti 13.01.2012 - 08:33
Voidaanko nuo 7 nimetä blogeiksi? Eihän niissä ole mitään keskustelua ja juttutki on laskettavissa sormissa. Ei Ugissa ole kuin 2 blogia.
Harto Forss kirjoitti 13.01.2012 - 16:35
http://suomenkuvalehti.fi/jutut/kotimaa/salainen-kuntakartta-ministerion-suunnitelmat-paljastuivat
Harto Forss kirjoitti 13.01.2012 - 16:39
Edellisessä kommentissani olevasta osoitteesta pääsee katsomaan millainen tulee olemaan uusi kuntajako. U:kin kannalta lohdullisempi edelliseen kuntaministeri Henna Virkkusen jakoon. Silloin hän oli liittänyt meidät Satakuntaan, Raumalle. Nyt on Vakka-Suomi kuntana lukuunottamatta Pyhärantaa joka kuuluu edelleen Raumalle. Laitila kuuluu Vakka-Suomeen. Mielenkiintoista miten tätä tullaan ajamaan? Hallitusohjelmassa on ettei pakkoliitoksia tehdä.
Nimesi
Sähköpostiosoitteesi (ei näytetä yleisesti)
Kotisivusi osoite
Muista tietoni selaimen evästeessä seuraavia kommentointeja varten
Seuraa tähän kirjoitukseen tulevia kommentteja (mikä tämä on?)
Kommentti
Voit käyttää kommenteissasi seuraavia HTML-elementtejä: a, b, i, u, code
Viimeksi luetut

Tällä palstalla pidän viisi viimeksi lukemaani kirjaa ja annan niille hymiöitä mieltymykseni mukaan 1-5:een. Taiteellisesta vaikutelmasta minun kyvyilläni ei pysty hymiöitä jakamaan.

Åsa Schwartz: NefilitHymyHymyHymy

Hyvä dekkari ja mikäs muu kuin ruotsalainen. Schwartzin kolmas kirja, mutta vasta ensimmäinen suomennettu. Miten paljon Ruotsissa hyviä dekkareita onkaan, kun näköjään kaikkia ei ole suomennettukaan.

James Pattersson: Pahan  kidassaHuuto

Kirjasto oli kuukauden kiinni ja hyllyt on vähän tyhjiä kaikkien varautuessa kuukauteen. Käteeni osui jälleen mitä raain amerikkalainen dekkari. Ihmisiä tapetaan melkein joka sivuilla. Raadellaan ja veret juodaan. Ratkaisukin on venytetty 3-kerroksiseksi.

Antonio Hill: Kuolleiden lelujen kesäJalka suussaJalka suussaJalka suussa

Hill on espanjalainen ja koulutukseltaan psykologi ja sen kirjasta huomaa. Tavanomaisesta poikkeavaa, mielenkiintoista tarinaa alusta loppuun.

Vikas Swarup: Syyllisten seurueNolostunutNolostunutNolostunut

Eksoottisen maiden kirjailijoiden teoksia on mukavaa lukea. Tämä on intialainen dekkari. Juoni on monisäikeinen ja niitä viedään eteenpäin kertomalla luvuissa eri säikeistä. Lopulta sitten kaikki johtavat yhteen tapahtumaan. Kastilaitoksen Intiassa on valtava ero ylemmän ja alemman kastin välillä. Tässä nekin lopulta sekaantuvat.

Wilbur Smith: Vaaran vesilläKlink Klink (raha)

Tyypillinen amerikkalainen dekkari. Raakuutta, rahaa ja "rakkautta" ylenmäärin. Aioin kirjoittaa, että kuka tällaisia lukee, niinhän tein minäkin. Tosin tähän meni viikko ja erittäin väkinäisesti. Jätän harvoin kirjaa kesken ja nyt oli lieventävänä asianhaarana, että kirjasto meni kuukaudeksi kiinni enkä paljoa ole lukemista varannut.

 

Yhdistykset
Laskuri