Kojelauta |  Seuraa blogia |  Lisää blogeja |  Luo blogi! | 
Anna bloggaajalle lahja | Sivun alkuun | Seuraa blogia | Ilmoita blogista
Kirjoittaja

Uudenkaupungin asioista kirjoittelen ehkä vähän myös muustakin mikä ainakin itseäni kiinnostaa. Olen Harto Forss. Eläkeläinen, entinen Kemiran Ugin tehtaiden pääluottamusmies. Nyt kun aikaa riittää niin kunnallisessa vaikuttamisessa olen myös enemmän mukana. Tällä hetkellä olen valtuustossa ja hallituksessa.

Pirskatti

Yksi salolainen pääsi "työhön Suomelle" kuudeksi vuodeksi, tuhannen salolaisen työt viedään Aasiaan. Että se siitä työväen presidentistä.

Tiedonantaja
 

Anne Huotari

Paavon ehdokkuus täytti tavoitteet vasemmistolaisten arvojen esille tuomisessa. Toisella kierroksella on ehdolla vain kaksi oikeistolaista ehdokasta, joista Haavisto on arvomaailmaltaan lähempänä omaani. Silti tuntuu vaikealta äänestää vihreitä, jotka viime maanantaina Oulun valtuustossa olivat ulkoistamassa 15 päiväkodin ateriapalveluja oikeiston kelkassa. Että se siitä pienituloisten puoluistamisesta. Pitää kai kuitenkin valita pienempi paha ja antaa miinusääni Niinistölle.

Viikkolehti

Eero Lehti

Uudistajat ovat lähteneet liikkeelle kuin Hitler Moskovaan, huonosti varustautuen, ja asiaa on pidetty läpihuutojuttuna.

Kauppalehti

Heikki Laurinolli

Enää meitä eivät kahlitse Kekkonen, YYA ja Neuvostoliiton pelko. Nyt tiellä ovat markkinat, velkaantuminen ja uusi julkisjohtamisenoppi.

Aikalainem

Niklas Holmberg

Eurooppalainen liittovaltio syntyy sinä päivänä, kun Ranskan presidentti luovuttaa maansa ydinaseen laukaisukoodit EU:n komission puheenjohtajalle. Voi varmasti sanoa, että se päivä ei ole ihan lähellä.

Maaseudun Tulevaisuus


 

 

13.01.2012 - 16:40

Joulutauon jälkeen hallitus kokoontuu ekan kerran maanantaina. Alkubyrokratiassa ei ole mitään erikoista. Ainakaan nettiversiossa. Paperista listaa en ole vielä nähnyt ja viranhaltija päätökset on siellä. Joskus niissäkin on jotain mielenkiintoista.

Eka varsinainen asia on pitkään hiertänyt Iso-Koiluodon- Kutkumaan ranta-asemakaava. Nyt on kyseessä lausunnon anto Korkeimmalle hallinto-oikeudelle. Valittajien väite on mielenkiintoinen. He väittävät kaavassa olleiden 2:n LV-alueen ja toisen niistä poistetun. Nyt on heidän mukaansa taas 2 aluetta. Todisteena heillä on paljon aineistoa. Asiaa on hallitus myös monta kertaa käsitellyt ja puhetta on ollut nimenomaan laitureista. En millään jaksa muistaa kaikkia kaavan vaiheita. Pitää tutustua pöytäkirjoihin löytyykö sieltä selkeyttä juttuun.

Sitten on siirretty kalatalousryhmän varajäsenen valinta. Opettajien virkojen täyttölupia on iso nippu. Samoin koulutoimessa on koulukuraattorin toimi auki. Valtuuston päättämä uusi työterveyskeskuslääkärin virka ja eräät muut terveysalan hommat kaipaavat täyttölupaa. Kuten vanhustenhoitoon lähihoitajan toimi. Sitten pari aloitetta joista vanhan tavan mukaan Valkosen aloiteesta esitetään ettei sitä oteta käsittelyyn sillä se ei  liity kaupungin hallintoon tai toimintaan valtuuston työjärjestyksen määräämällä tavalla. Lisäksi todetaan Valkosen saaneen selvityksen ilmoitus- ja painatuskuluista jo ennen valtuuston kokousta jossa hän on aloitteen tehnyt. Lisäksi todetaan jokaisen valtuutetun olevan jo oikeutettu saamaan kyseisen selvityksen.

Tiedoksi annettavissa asioissa on mm. alla oleva asia.

Lounais-Suomen aluehallintovirasto

 

  - päätös 16.8.2011 häirintää ja epäasiallista kohtelua koskevaan asiaan (liite)

 http://uusikaupunki.fi/poytakirjat.html

Anonyymi kirjoitti 13.01.2012 - 18:42
http://suomenkuvalehti.fi/jutut/kotimaa/salainen-kuntakartta-ministerion-suunnitelmat-paljastuivat
Anonyymi kirjoitti 13.01.2012 - 19:04
Pyysitkö todella Jorma Aaltosta Vasemmistoliiton ehdokkaaksi kunnallisvaaleihin?
Anonyymi kirjoitti 13.01.2012 - 19:47
Pyysi ja seuraavaksi se pyytää Olli Haapalaa. Sillä tavoin saadaan huomio kiinnitetyksi epäoleellisiin asiohin. Eläköön neljän valtuutetun vihablogit.
Harto Forss kirjoitti 13.01.2012 - 19:58
Kyllä pyysin. Ei minulla ole mitään ennakkoluuloja kenenkään suhteen. Mikäli suostuu vassarien ehdokkaaksi niin kyllä silloin meidän ajatusmaailmamme hyväksyy. Miten huomio kiinnittyy epäoleellisuuksiin pyytämällä jotakin ehdokkaaksi?
Harto Forss kirjoitti 13.01.2012 - 20:03
http://www.iltasanomat.fi/presidentinvaalit/paavi-arhinmaesta-tuli-nettihitti---katso-kuva/art-1288441963515.html
Harto Forss kirjoitti 13.01.2012 - 20:07
Kuntaministeri Virkkunen vetelee omia linjojaan.

http://www.hs.fi/politiikka/Virkkunen+Kuntauudistus+voi+tarvita+m%C3%A4%C3%A4r%C3%A4yksi%C3%A4/a1305553322379
Anonyymi kirjoitti 13.01.2012 - 21:22
Mitä pahaa siinä jos pyytää????
Anonyymi kirjoitti 13.01.2012 - 21:31
Taitaa olla vähän vaikeata tulla ehdokkaaksi Ukiin kunnallisvaaleihin jos asuu Turussa. So, back to basics, men.
Anonyymi kirjoitti 13.01.2012 - 21:33
Kuten esimerkiksi varajäsenten valintaan kalataloustyöryhmään hah haha ha hah
Anonyymi kirjoitti 14.01.2012 - 10:03
onkohan harto käynyt jo äänestämässä.
Hurraa kirjoitti 14.01.2012 - 10:12
Arhinmäki on nossut kannatusluvuissa lipposen ohi.
Harto Forss kirjoitti 14.01.2012 - 11:27
Olen käynyt äänestämässä. Arhinmäellä on mielipiteilleen Niinistöäkin kovempi kannatus. Ihmiset eivät vaan uskalla poiketa normeistaan. Jorma kertoi miettivänsä U:kiin muuttoa.
Harto Forss kirjoitti 14.01.2012 - 11:38
Alla oleva uutinen lupaa hyvää. Erot ovat niin pienet, että kaikki on mahdollista. Värynen, Haavisto ja Arhinmäki ovat nousussa. Mielipidettään muodostamattomia on kymmeniä prosentteja ja joidenkin suosion lasku osoittaa sielläkin siirtymää. Vassareilla on aina ollut suosittuja ehdokkaita Aitio, Kivistö, Andersson ja nyt Arhinmäki. Suosio ei vaan ole toteutunut äänestykseen asti. Toivottavasti ihmiset vihdoin äänestävät sydämensä mukaan.

Myös listan tyvipää tarjoilee draamaan. Kyselyn mukaan vasemmistoliiton Paavo Arhinmäki (7%) on noussut nopeasti ja yllättäen pohjilta SDP:n Paavo Lipposen (5%) ohi viidennelle sijalle.
Anonyymi kirjoitti 14.01.2012 - 11:47
Hehkutetaan vielä eilistä ylen tenttiä. Arhinmäelle on tullut tosi paljon positiivista palautetta siitä. Nuoret äänestivät eilen Paavon parhaiten väittelyssä menestyneeksi. Kauas taakse jäivät Haavisto, Niinistö, Lipponen ja muut ehdokkaat.
outside kirjoitti 14.01.2012 - 12:07
Ollin taannoinen kommentti kahden "pääblogin" pitäjästä osui täysin oikeaan. Toiella on johdonmukaisuus pahasti kadoksissa. Toinen kirjoittaa alustuksia sen sijaan, että pitäisi mennä pytylle.
Jorma kirjoitti 14.01.2012 - 12:38
Turussa saattaa vesiliikelaitoksessa tulla mielenkiintoinen tilanne. Vanha johtokunta voi joutua istumaan vielä vuoden 2013 loppuun, vaikka kunnallisvaalit ovat 2012 syksyllä. Erikoinen tilanne johtuu seudullisen vesiyhtiön perustamisesta. Eli vanha johtokunta istuisi ns. ylimenokauden ajan. Saa nähdä sitten, mutta sellaisia apulaiskaupunginjohtaja hiljattain maalaili ja olemme siitä talon sisälläkin epävirallisesti puhuneet.
Tuosta ehdokkuudesta U:gissa. Ei sellainen periaatteessa poisuljettu asia ole. Työ ei olisi este, hoituu etäältäkin. Onhan noita erilaisia luottamustehtäviä tullut Turussa hoidettua noin 30 vuotta. Kiitän Hartoa huomionosoituksesta.
Anonyymi kirjoitti 14.01.2012 - 12:39
Molempien bloginpitäjien ollessa mukana kunnallispolitiikassa, arvostelu lähtee arvostelijan poliittisesta mielipioteestä.
outside kirjoitti 14.01.2012 - 12:50
Anonyymi 12:39
Sinä ilmeiseti olet vasta lähettänyt hakupaperit logiikan peruskurssille.
Anonyymi kirjoitti 14.01.2012 - 13:00
Olisin mielissäni jos jorma saataisiin vassarien listalle.
Silloin meillä olisi mahdollisuus saada ainakin yksi lisäpaikka.
Anonyymi kirjoitti 14.01.2012 - 13:26
Minne katosi työsuojelupiirin lausunto neljäksi kuukaudeksi?
Hasta la vista demarit!! kirjoitti 14.01.2012 - 13:57
Ei minnekkään. Siellä se on ollut kokoajan mappi Ö:ssä niinkuin sen paikka onkin.
Demarien alamäki taitaa olla suurinta Suomen historiassa. Rajumpaa mitä oli SMP:n. Kahdet aiemmat presidentinvaalit voittanut porukka rämpii nyt 5%:ssa ja suunta on siitäkin alaspäin. Eikä syyttää voi vain Lipposta. Puoluekin on tullut alas n. 30%:sta 17%:n ja nyt porukan vaihtaessa puoluetta on helpompaa tehdä se toinenkin kerta.
Anonyymi kirjoitti 14.01.2012 - 14:04
Paavo Arhinmäki
Kova nousu käynnissä. Sen on tuntenut vaalitilaisuuksissa ja nyt näkyy myös mielipidemittauksissa. Me puhumme arvoista ja teemoista, toisien ykkössanoma on taktikointi. Kumpi on arvokkaampaa yhteiskunnan ja demokratian kannalta?
Anonyymi kirjoitti 14.01.2012 - 14:08
http://www.facebook.com/photo.php?fbid=2400694508521&set=a.1103560800989.2015162.1585803215&type=1&theater
Anonyymi kirjoitti 14.01.2012 - 14:22
http://www.facebook.com/photo.php?fbid=1133778396410&set=a.1103560800989.2015162.1585803215&type=3&theater
Anonyymi kirjoitti 14.01.2012 - 14:40
Minkäslainen poliittinen tausta sinulla Jorma Aaltonen on?
Anonyymi kirjoitti 14.01.2012 - 14:56
Sitoutumattomlla listalla 90- luvulla kunnallisvaaleissa. 90- alussa Vihreiden listalla kansanedustajavaaleissa. Ei ehdolla enää yli kymmeneen vuoteen. Saanut viimeisen luottamustoimensa ns. olematta ehdokkaana - sitoutumattomana, Olavi Mäenpään mandaatilta. Suostui ottamaan vastaan luottamustoinen viikon mietittyään, oli tavallaan jo lopettanut kunnallispolitiikan. Tässä ulkomuistista jotain. Ei selkeätä ideologiaa, mutta vihreyteen viittava arvomaailma. Oli yksi kirjoittajista Suomen ensimmäisessä "Vihreässä ohjelmassa" ja myös perustajajäsen Suomen ensimmäisessä vihreässä puolueessa (Vihreät r.p -88)

No niin, en ole kylläkään Jorma, mutta lupasin muistella näitä, kun hän lähti Ruotsinlaivalle. Hän aavisti kai jotain, kun on nimellään täällä kirjoitellut


Anonyymi kirjoitti 14.01.2012 - 15:13
Kuinka monta kertaa tämä Jorma on luvannut lopettavansa kommentoinnin tässä blogissa? Joten lopettakaa paskanjauhanta!
Anonyymi kirjoitti 14.01.2012 - 15:25
Tais unohtua Suomen Kansan Sinivalkoiset. Mites on Vapauspuolueen laita. Tais olla viimeksi myös Mäenpään vaalipäällikkönä. Ihan tuoretta poliittista toimintaa.
Anonyymi kirjoitti 14.01.2012 - 15:35
Maailma muuttuu, kakkahousu ellei uskalla mielipidettään muuttaa.
Anonyymi kirjoitti 14.01.2012 - 15:42
Kumma juttu miten yksittäinen asia vaikuttaa. Eduskuntavaaleissa persut nousi EU:n talousvakeuksien vuoksi ja nyt Väyrynen kuntauudistuksen. Persujen alamäki on alkanut. Monien on vaikea tunnustaa joutuneensa petetyksi ja siksi ei persujen kannatus romahda, mutta tulee alas taatusti. Soinin puheet ovat osoittautuneet ontoiksi ja paikallisilla ei ole muuta sanottavaa kuin eräiden henkilöiden herjaus. Tämä herjaus pitää monissa kunnissa persuja näkyvilää kunnes mitta tulee ihmisillä täyteen.

http://www.iltasanomat.fi/presidentinvaalit/kommentti-kuntakohu-tuli-vayryselle-kultalautasella-/art-1288442123600.html
Anonyymi kirjoitti 14.01.2012 - 16:00
Ei ollut koskaan SINIVALKOISISSA Jorma, eikä Vapasupuolueen jäsenenä. Olavi Mäenpään tukiryhmän vetäjänä oli kylläkin. Mutta tuskin hän nyt Vasemmistoliitsta työpaikkaa hakee eikä todennäköisesti muuta Uuteenkaupunkiinkaan, vaikka siellä mökki onkin. Minusta oli häneltä korrektia sanoa, että "ei sulje jotain mahdollisuutta pois"
Aika pian alkoi näköjään täälläkin "vihakirjoittelu" anonyymeiltä.
Siitä kommentointien lopettamisesta en tiedä mitään. Joskus kuulin, että hänen broidaan oli täällä kovalla kädellä haukuttu, joten voi olla että on suuttunutkin, on samantapainen, äkkipikainen persoona kuin se toinenkin toimittaja, joka täällä joskus kommentoi.
Anonyymi kirjoitti 14.01.2012 - 16:07
Netti ja kännäys ei sovi yhteen kuten ei myöskään autoilu.
Anonyymi kirjoitti 14.01.2012 - 16:13
http://fi.wikipedia.org/wiki/Suomen_Kansan_Sinivalkoiset
Anonyymi kirjoitti 14.01.2012 - 16:18
http://olavimaenpaa.vuodatus.net/blog/2654263
Anonyymi kirjoitti 14.01.2012 - 16:33
http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=201201112717&ext=rss
Anonyymi kirjoitti 14.01.2012 - 16:57
Voimamies Ilkka Nummisto ja Jorma olivat mukana kunnallisvaaleissa muistaakseni jonkun paikallisyhdistyksen nimissä, 90- luvulla. Sinivalkoisiin ei kumpikaan halunnut mennä, oli sen verran ji kansallismielistä.
jos tämä asia nyt paljon kiinnostaa..
Anonyymi kirjoitti 14.01.2012 - 17:29
Miten Java voi tehdä tuollaisia päättömiä aloitteita kuin alustuksessa on.
Anonyymi kirjoitti 14.01.2012 - 17:36
http://web.archive.org/web/20021105092004/www.kolumbus.fi/sinivalkoiset/hallitus.htm
Anonyymi kirjoitti 14.01.2012 - 17:57
Mikäli demareilta löytyisi hiukankin munaa ja järkeä niin luopuisivat omasta ehdokkaasta ja lähtisivät tukemaan Arhinmäkeä. Näin vasemmisto saisi oman ehdokkaan toiselle kierokselle ja demarit säilyttäisivät hiukan kasvojaan. Nyt äänestäjät hajaantuvat kuin varpusparvi ja osa ei enää palaisi. Vasemmistoliitosta paluumuutto olisi helpompaa.
Anonyymi kirjoitti 14.01.2012 - 17:59
Suomen Kansan Sinivalkoiset -
Finlands Folket Blåvita Ry.
Yhdistyksen rekisteriin merkitty hallitus:
Puheenjohtaja:
Olavi Mäenpää
yksityisetsivä, eläinsuojeluvalvoja, kaupunginvaltuutettu Turku
puh: 0400-521758
Varapuheenjohtaja:
Timo Virtanen
kaupunginvaltuutettu. Turku
puh: 050-5225109
Sihteeri:
Väinö Kuisma
yo-merkonomi, kasvatustieteiden yo. Lahti
puh: 040-7703665
Taloudenhoitaja:
Pekka Luukko
yo-merkonomi, painaja, Turku
Yhdistyksen nimihistoria:
15.4.1993 perustettiin yhdistys nimeltä: Sitoutumaton Kansanrintama Ry.
Perustajajäsenet:
Olavi Mäenpää
Juha Aaltonen
Tom Heiskanen
Pertti Lehtonen
Yhdistys hyväksyttiin rekisteriin 16.4.1993
Anonyymi kirjoitti 14.01.2012 - 18:00
17:57 kommentoija on tavallaan oikeassa, mutta vaikea on uskoa, että bs, vaktiomessarjassa painiva Lipponen siirtyisi sivuun.
Anonyymi kirjoitti 14.01.2012 - 18:02
tuo "Juha Aaltonen" asuu Turussa, Puutarhakadulla
Anonyymi kirjoitti 14.01.2012 - 18:04
Lipponen painii mutasarjassa. Vaalien tulos on hänelle katastrofi. Eikö olisi viisainta siirtyä heti syrjään. Kasvot voi pelastua.
Anonyymi kirjoitti 14.01.2012 - 18:15
Tom Heiskanen oli aikoinaan Pohjoismaiden mestari nyrkkeilyssä.
Anonyymi kirjoitti 14.01.2012 - 18:35
Sitten siirtyi mutapainiin.
Anonyymi kirjoitti 14.01.2012 - 18:39
miten niin mutapainiin? Mies istui Turun tilintarkastuslautakunnassa vuosia ja on nykyisin LVi- alalla merkittävässä asemassa.
Anonyymi kirjoitti 14.01.2012 - 18:43
http://www.mikkoniskasaari.fi/node/121
Anonyymi kirjoitti 14.01.2012 - 18:44
Ihan sama istuuko tiilenpäitä lukemassa tai hankkii valmentajansa avulla luottamusmies paikan.
Anonyymi kirjoitti 14.01.2012 - 18:47
Luottamusmiespaikka on yhdyssana! Kukahan se tässä "vihablogissa" ei osannut yhdyssanoja?
outside kirjoitti 14.01.2012 - 19:19
Lopettakaa helvetin älypääyt noiden linkkien liittäminen. Tämä on keskustelupaikka.
Anonyymi kirjoitti 14.01.2012 - 19:20
samaa mieltä kuin outsude!
Anonyymi kirjoitti 14.01.2012 - 20:29
Taitaapi käydä niin, että ainoastaan Lipponen, Biaudet ja Essayah saavat ääniä prosenteissa vähemmän mikä on ehdokkaan numero.
Anonyymi kirjoitti 14.01.2012 - 20:30
Iltalehti on selvittänyt valtionyhtiöiden pomojen tulokuninkaat.
Yksi on ylitse muiden: Fortumin toimitusjohtaja Tapio Kuula tienasi Iltalehden selvityksen mukaan 1 455 656 euroa vuonna 2012.
Anonyymi kirjoitti 14.01.2012 - 21:04
Kyllä tämä Fortumin pomon palkka on yhteiskunnallinen epäkohta. Siitä voitaisiin aloittaa pidempikin sananvaihto.
Liliuksesta Kalle Isokallio sanoi hyvin: pohjoismaiden kallein mittarinlukija!
Anonyymi kirjoitti 14.01.2012 - 21:14
"Riittääkö Liliukselle 450.000 euron vuosieläke. No eipä tietenkään riitä. Lilius johtaa nykyään Ambeaa hallituksen puheenjohtajana. Ambea on terveys- ja hoivapaleluita tuottava yksityinen osakeyhtiö, joka omistaa esim. ruotsalaisen Careman ja suomalaisen Mehiläisen.

Mehiläinen on kunnostautunut viemällä voittojaan veroparatiisiin.
Mehiläinen on kunnostautunut maksamalla johdolle 16,5 miljoonan euron ylisuuria palkkioita.
Ambean toimitusjohtaja Matti Bergendahl otti 5,6 miljoonan euron tulot.
Ambean ruotsalaisen Careman vanhainkodissa kuoli vanhus nälkään ja hoidon puutteeseen mutta yrityksen toimitusjohtaja palkittiin 5,6 miljoonan euron tuloilla.
Mehiläinen laskuttaa laboratoriotutkimuksista "mielettömät" hinnat, joista kela maksaa osan.

Liliuslainen meno jatkuu nyt sitten terveyspalvelujen puolella. Johtajille miljoonatulot. Veroparatiiseja suositaan. Asiakkaat maksavat monkertaiset hinnat ja vanhukset kuolevat nälkään."
Lähde: http://keskustelu.suomi24.fi/node/10355443
Anonyymi kirjoitti 14.01.2012 - 21:48
Tämä on keskustelupaikka. Niinpäs onkin.
Anonyymi kirjoitti 14.01.2012 - 21:56
vai onko kyseessä sukulaismies meidän tuntemalle entiselle fortumin tj. liliukselle?
Kuunnelkaa tarkaan kirjoitti 14.01.2012 - 22:04
vastaako Häkämies toimittajan kysymykseen.
ww.katsomo.fi/?progld=103794
maailmanmeno kirjoitti 15.01.2012 - 09:04
On meno härskiä tässä johtamiskuumeessa. ja vielä terveydenhuollossa! Yhä enemmän synnyttää protestimielialaa vaikkapa vaan presidentinvaaleissa, vaikka presidentin valta sisäpoliittisissa kysymyksissä onkin pientä.
MUTTA: käytäisi nyt sitten edes sitä arvokeskustelua!
Taitaa persujen "jytky" olla osa tätä protestiä, mitä tällaiset "liliukset" aiheuttavat.
Anonyymi kirjoitti 15.01.2012 - 09:24
Tällä kertaa suuret voittajat ovat Väyrynen ja Arhinmäki. Heillä on varmaan nyt mietintä millä nimellä voittoa tulevat kutsumaan.
Anonyymi kirjoitti 15.01.2012 - 09:30
Aamullakin ku katsoi uutisissa miten linjamiehet rämpivät lumessa niin ei voi olla kuin sitä mieltä, että Kuulien ja Liliuksen potit pitäis kyllä aivan muille jakaa.
Anonyymi kirjoitti 15.01.2012 - 09:32
olen samaa mieltä kuin moni muukin: Arhinmäki olisi hyvä veto! Taitaa Väyrynen olla sittenkin liian konsevatiivinen veto. En millään saa mielikuvaa Soinista miehenä, joka toisi jotain uutta.
Maailmanmeno kirjoitti 15.01.2012 - 09:34
valitettvasti vaan käy niin, että näiden Liliusten toive toteutuu ja he saavat edusmiehensä Mäntyniemeen. Tehdään silti kaikkemme.
Anonyymi kirjoitti 15.01.2012 - 10:07
7% vs. 5% - "Historiallista!"
Vasemmistoliiton presidenttiehdokas Paavo Arhinmäki kommentoi blogissaan Ilta-Sanomien tuoretta kannatusmittausta.
IS:n MS-Infolta tilaaman kyselyn mukaan Arhinmäki on mennyt Sdp:n presidenttiehdokkaan Paavo Lipposen ohi kannatuksessa. Arhinmäkeä kannatti lauantaina julkistetussa kyselyssä 7 prosenttia, kun Lipposen kannatus oli 5 prosenttia.
- Tilannetta voi pitää historiallisena, sillä Vasemmistoliitto tai sen edeltäjät ovat viimeksi saaneet sosialidemokraatteja paremman tuloksen vuoden 1962 eduskuntavaaleissa. Unohtaa ei sovi sitäkään, että kolme viimeistä presidenttiä 30 viimeisen vuoden aikana on valittu demareiden riveistä, Arhinmäki kommentoi blogissaan.
Arhinmäki näkee asian myös ikävänä.
- Työväenpuolueiden kokonaiskannatuksen kannalta tämä on tietysti surullista. Lipponen sanoi Ilta-Sanomien vaalitutkassa, että presidentinvaaleissa on kysymys työväenliikkeen yhteistyötarpeesta ja siitä, mikä on asetelma vaalien toisella kierroksella. Juuri tästä on kyse.
Anonyymi kirjoitti 15.01.2012 - 10:20
Mutta onko Lipponen sittenkään mikään työväenliikkeen edustaja? Kävin Turussa ja tapasin muutamia tuttuja. Siellä on mielenkiintonen ilmiö Arhinmäen ympärillä, nimenomaan ilmiö, koska se ei ole sentään mikään "Mauno Koivisto"- ilmiö eikä näin ollen riitä ehkä toiselle kierrokselle. Mutta toki liikkeelle tekee hyvää, että Arhinmäki on "ilmiö".
Maiilman menosta ei tiedä, kukaties se on Vasemmistoliitto, johon paetaan pian demareista.
harmaa emiiri kirjoitti 15.01.2012 - 10:33
Lipponen on teräsbetonista valettu porvari joka kestää tuulet ja tuiskut. Siihen päälle on vain roiskaistu työväenliikkeen tapetit joskus aikanaan mutta vuodet ja herran teot ovat ne jo repineet riekaleiksi ajat sitten. Paavo vain osasi aikoinaan laskea oikein minkä liikkeen mukana vallan saleihin oli suorin tie.
Anonyymi kirjoitti 15.01.2012 - 10:36
Lipponen on mies menneisyydestä. Ei vasemmistoliitto kiellä menneisyyttään. Nyt on nyt, maailma on muuttunut ja sen mukaan eletään. Eikö yhteistyötä tehdä niin, että pienempi kannattaa isompaa. Kaiken lisäksi pienemmän kannatus putoaa nopeasti ja isomman kasvaa. Lipposen kannatus alkaa pikapuoliin olla sitä luokkaa mihin demaritkin tulee putoomaan. Aina on sitkeitä sissejä jokka ei kantaansa muuta.


Lipponen kehotti äänestäjiä miettimään, ketkä ovat tosissaan pyrkimässä presidenteiksi ja ketkä ovat vasta tulevaisuuden nimiä. Tällä Lipponen viittasi kilpailevan vasemmistopuolueen ehdokkaaseen Paavo Arhinmäkeen, joka ohitti Lipposen nöyryyttävästi IS:n lauantaina julkaistussa kyselyssä.
– Minä toivoisin, että Vasemmistoliitto ja Paavo Arhinmäkikin näkisivät tilanteen niin, että tässä on nyt kyse työväenliikkeen yhteistyön tarpeesta ja siitä, että mikä on asetelma toisella kierroksella. On huoli siitä, että Vasemmistoliitto kieltää menneisyytensä. Kiinnostaako yhteistyö, arvostetaanko sellaista asiaa kuin kolmikanta. Tästä kaimani ei ole pahemmin puhunut.
– Mutta hän on nuori mies ja teki minuun kyllä suuren vaikutuksen eduskuntavaaleissa ja niissä keskusteluissa. Hän on hyvin kehityskelpoinen
Anonyymi kirjoitti 15.01.2012 - 10:57
http://www.voxpop24.com/
Anonyymi kirjoitti 15.01.2012 - 11:03
Lipposen puheet on pahasti dementoituneen puhetta.
Anonyymi kirjoitti 15.01.2012 - 11:27
Vanhat eläkeäijät hakevat verotonta virkaa, että saisivat turvatuksi lastensa ja lastenlastensa elintason. Kukaan näistä ei toisi hommaan mitään uutta, helvetin kallis instituutio veronmaksajille, ikäänkuin kuningaperhe.

Lipponen on kirjoitti 15.01.2012 - 11:36
mennee talven lumija luulee itsetään enemmän mitä todellisuudessa on sama,kun Väärinymmärretty-Väyrynen.
TARMO kirjoitti 15.01.2012 - 12:07
On todella sääli, että Suomessa presidentti joudutaan valitsemaan poliittisista fossiileista (Väyrynen, Niinistö)tai dinosauruksista (Lipponen).- Tällä kertaa naiset eivät ole tarpeeksi valovoimaisia eikä Haavistoa oikeasti voi puolisonsa kanssa lähettää valtiovierailulle Suomea edustamaan ..... ei kyllä Soiniakaan. Arhinmäki ?? - mutta ei ihan vielä.

Presidentin pitäisi tulla täysin puoluepolitiikan ulkopuolelta, kun hänellä on nyt vain ulkopolitiikan ja arvojohtajan valtaa. Esimerkkeinä vaikkapa äskettäin kuollut Tsekin V. Havel ja Viron Lennart Meri. - Mutta meillä Suomessa tällaisia kulttuurivaikuttajia ei nyt taida edes olla olemassa ???
Anonyymi kirjoitti 15.01.2012 - 12:17
"eikä Haavistoa oikeasti voi puolisonsa kanssa lähettää valtiovierailulle Suomea edustamaan"
Ja sinä kutsut muita fossiileiksi.
Anonyymi kirjoitti 15.01.2012 - 12:23
Herran jumala sentään kun tämä blogi muuttuu entistä pahemmin rasistiseksi vihablogiksi. Soitan heti Ukin sanomien kukkahattusedille ja tädeille.
Anonyymi kirjoitti 15.01.2012 - 12:37
Noin ajateltiin vielä parikymmentä vuotta sitten naisesta presidenttinä.
Anonyymi kirjoitti 15.01.2012 - 13:00
12.23 kommentti missä muodossa vihablokiksi????
TARMO kirjoitti 15.01.2012 - 13:01
- kerroin edellä vain mielipiteeni, se ei ole sama kuin fakta tai totuus.... - Voitte silti " ilmiantaa " minut U:gin Sanomien mustalle listalle !

Mutta kyllä nolottaa myös presidenttiehdokkaiden yleissivistyksen puute. Heistä vain Niinistö, Soini ja Väyrynen tunnistivat valokuvasta eteläisen naapurimme Viron pääministerin Andrus Ansipin (joka on ollut jo 7 vuotta tehtävässään). - Lipponen ei muistanut vaikka on jopa henk.koht. tavannut Ansipin ! - Huh- huh ... ja väittää olevansa nimenomaan ulkopolitiikan huippuosaaja ???
NATO kirjoitti 15.01.2012 - 13:14

........Lipposen tarvii muistaa vain USA ja Buschin isä + poika. On sen verran länsiorientoitunut ettei tarvi välittää ex. ryssän ja Varsovan liiton alusmaista ..... - Tai sitten kärsii muistihäiriöistä ?
Ilpo kirjoitti 15.01.2012 - 13:25
Totta kai on muodikasta ymmärtää homoutta. Olemmehan sivistysvaltiossa, maailman kehittyneemmässä demokratiassa; mutta jos maailmassa on vielä yli 70 valtiota, joissa homous katsotaan rikolliseksi, se kieltämättä olisi tasavallan presidentille ongelmallista. Myös se herättäisi huomiota ja olisi tavallaan loukkaavaa, jos hän joutuisi samasta syystä jättämään puolisonsa kotiin.
Itselläni on homoystäviäkin enkä sitä ole ongelmallisena kokenut. Presidentin arki on erilainen.
Anonyymi kirjoitti 15.01.2012 - 14:23
Niinistö ei tuntenut Medvedeviä. Lipponen kävi aikanaan pääministerinä Bushille sanomassa, "Pommitakaa Irak matalaliksi, kyllä me sitten tullaan mukaan maksamaan jälleenrakennusta". Ei kai hän kiellä ja onohda menneisyyttään.
VOI VOI kirjoitti 15.01.2012 - 14:29
Onhan meillä taiteilijoita jokainen meistä on oman elämänsätaitelija.
Anonyymi kirjoitti 15.01.2012 - 14:33
Paavo Arhinmäki
Joensuussa Kansantalon kuppilaan ei meinannut millään mahtua kaikki sisään, kun reilusti toista sataa tunki paikalle. Tunnelma alkoi käydä jo hikiseksi, mutta se on vaan hienoa!
Anonyymi kirjoitti 15.01.2012 - 14:36
U:kissa Lipposen toimistossa istuu päivästä toiseen yksinäinen Lippos-fani.
Anonyymi kirjoitti 15.01.2012 - 14:43
Eiköst näiden demarieläkeläisten, jotka tätä kaupunkia johtaa, pitäisi kuluttaa päiviään siellä "fanitalossa"?
Anonyymi kirjoitti 15.01.2012 - 14:47
Jos joillakin presidenttiehdokkailla on ollut hankaluuksia tunnistaa eri alojen vaikuttajia Helsingin Sanomien verkostotestissä, ei Sauli Niinistölläkään ole aivan joka alalta tuntemusta.
Vaikka Niinistö nappasi 31 pistettä täydestä kuudestakymmenestä, joukkoon mahtui muutama kasvoiltaan täysin tuntematon oman alansa suuruus.
Näitä olivat mm. Angry Birds -vaikuttaja Peter Vesterbacka, laulaja Lauri Tähkä ja suunnistaja Minna Kauppi. Valtiomiehistä vailla tunnistusta jäivät sekä Kiinan että Intian pääministerit.
Aiemmista Hesarin kuvalliseen piinapenkkin joutuneista ehdokkaista Paavo Lipponen ei tunnistanut Nokian pääjohtaja Stephen Elopia, ja Pekka Haavistolla ei ollut kuvallista muistikuvaa Venäjän presidentti Dmitri Medvedevistä.

Anonyymi kirjoitti 15.01.2012 - 14:48
Harmaahapsi on niin luikuri ettei se mene luusereiden porukkaan.
Anonyymi kirjoitti 15.01.2012 - 15:24
Kyllä. Sairaalloisen tarkkaan vartioi omahyväistä imagoaan. "Kielitaitoinen" ja "korkeakoulutaustainen" putkinotko, kaupunginisä, jonka voisi nimittää pian taas kumartajakapteeniksi.
Saa nähdä pyytääkö poistamaan tämän kommentin. Kyllä me papit sitten vasta nauramme.
Anonyymi kirjoitti 15.01.2012 - 15:56
Alla Javan kommentti. Mitä jos väite on perätön? Hirveän kova väite.

Mielenkiintoisia väittämiä tippuu päivän mittaan sukulaiset töissä kuvioista. Tähän astihan täällä on hyysättyä kavereita rahalla ja työllä.
Anonyymi kirjoitti 15.01.2012 - 16:03
Miten kauan sallitaan tuollaisten huhujen levittäminen? Enää ei ole kysymys mistään poliittisesta keskustelusta vaan henkilökohtaisesta loukkaamisesta.
Anonyymi kirjoitti 15.01.2012 - 16:17
Ei Java kyllä tuossa loukkaa ketään! loukatakseen jotakuta, on oltava kokonainen nimi!
Anonyymi kirjoitti 15.01.2012 - 16:25
... aivan, oli siellä Javan blogissa joku "Lissu pien", joka väitti kaupunginjohtajaperheen lähesiä olevan jossain firmassa töissä. SEllaisen voisi Java toki poistaa, vaikka kommentoija itse siitä vastaakin nykyisen lain mukaan.
Nyt meni liian pitkälle kirjoitti 15.01.2012 - 16:57
Kyllä nyt yritetään kääntää musta valkoiseksi. Kuinka monta kj:ta tässä kaupungissa on? Sama kuin sanoisi nimellä. Kirjoittelu on myös selkeään väärinkäytöksiin osoittavaa, nepotismineen. Vaikeaa on allaolevaa muuksi selittää.

Mielenkiintoisia väittämiä tippuu päivän mittaan sukulaiset töissä kuvioista. Tähän astihan täällä on hyysättyä kavereita rahalla ja työllä.
Lipposen kirjoitti 15.01.2012 - 17:00
polittinen opetusleidikö siellä toimistossa kököttää.
Anonyymi kirjoitti 15.01.2012 - 17:07
Tuokaa esille ketkä on kj:n sukulaisista tai hänen perheensä sukulaisista saneet kj:n avulla työpaikan? Keitä kavereita on hyysätty rahalla ja työllä?
Olli kirjoitti 15.01.2012 - 17:39
Pitäisikö minunkin ihan tosi tuntea joku ansip tai vesterbacka tai kauppi tai ylönen. Sitä varten on kuvatekstit. Tavattaessa tuntematon esittelee itsensä tai hänet esitellään. Mieluummin kuitenkin jollakin muulla tavalla kuin itse saapastelemalla nenän alle iholle: vittu, mitäs äijä, mää oon Jarre, kukas sää oot, vittu? - Vai onko tuntemisesta se etu että osaa väistää kadulla, osaa antaa hukkua tai pelastaa, ja osaa haukkua naamaa ja ulkomuotoa? - Entä vapauttiko aluehallinto ukilaisten anonynnyjen kommentit entistä kovempaan kieleen ja kannanottoihin?
Anonyymi kirjoitti 15.01.2012 - 17:55
Ei ole puhuttu mistään firmasta, jossa on joitakin töissä. Lue tarkemmin kommentit. Kaupungissa on myös entisiä kaupungin organisaation alla toimineita yksiköitä.
Jorma kirjoitti 15.01.2012 - 18:03
Terveisiä piknikiltä. Aluehallinto ei alunperinkään voinut puuttua yksittäisten blogien kommentteihin. Se hoiti ja antoi lausunnon työpaikkakiusaamiseen liittyvistä asiayhnteyksistä. Mutta kieltämättä linja joissakin blogeissa on koventunut. Ainahan voi tehdä tietysti rikosilmoituksen. Niitähän on U:gissa tehtykin.
Anonyymi kirjoitti 15.01.2012 - 18:05
Kyllä nyt saivarrellaan. Sama missä on töissä. Väitteet on törkeitä ja kovia.
Eikös se nyt ole aika noloa ellei Suomen pressa tuntis Medvedeviä jossain kokouksessa? Kuvatekstit on tavallisten härmäläisten juttuja. Pressa tapaa muiden maiden politiikkoja.
Anonyymi kirjoitti 15.01.2012 - 18:10
Mites on noiden persujen naama nyt. Talousarvion teon aikaan manattiin Suomi ja Uuskaupunki alimpaan kategoriaan.

Investointiyhtiö Russell rankkaa Suomen Euroopan vahvimmaksi taloudeksi alkaneena vuonna.
Euroopan kehittyneistä markkinoista seitsemän on kasvanut alkaneen vuoden aikana, osoittaa markkinoiden kehitystä mittaava Russell Developed Europe -indeksi. Kärjessä komeilee Suomi 2,3 prosentin kasvullaan.
Anonyymi kirjoitti 15.01.2012 - 18:24
Tuokaas jo esille nimet ja työpaikat. Asianomistajien kannalta tosi kiusallista nimettömät vihjailut + Java.
Anonyymi kirjoitti 15.01.2012 - 18:44
meinaatkos kommentoija 18:10, että jotakuta kututtaa, että Suomella menee paremmin? Kunpa menisikin, se on aina hyvä uutinen, mutta taivaan merkit on otettava aina huomioon. Ei Euroopalla niin kovin hyvin mene!
Anonyymi kirjoitti 15.01.2012 - 19:04
Eikös niitä jokka aina vaikertaa harmita hyvin meneminen.
Anonyymi kirjoitti 15.01.2012 - 19:18
Aina haetaan joku jolla menee huonommin ja siihen vedetään ugi. Euroopassa kun menee hyvi niin sanotaan maailmassa menee huonosti ja kun maailmassa menee hyvin niin sanotaan, Venuksella menee huonosti.
Anonyymi kirjoitti 15.01.2012 - 19:20
Työsuojelupiiri ei luistanut blogi kommenteista vaan Javan mellastuksesta Mörnessä.
Euripides kirjoitti 15.01.2012 - 19:21
Riköhän ajattelevia ihmisiä huolestuta finanssitalous, kun johdannaismarkkinat heiluttelevat valtioiden ja jopa valtioliittojen taloutta. Parissa vuosikymmenessä poliittisten päätösten ja reaalitalouden vaikutus markkinoihin on pienentynyt. Markkinaspekulaatio on mennyt niin pitkälle, että pörsseissä kauppaa käyvät huippunopeat, automatisoidut tietokoneohjelmat. Ne saavat toisinaan aikaan sellaisia hintaheilahduksia että pörssi joudutaan sulkemaan. Kysymys on siitä sovitammeko valtiojärjestelmät ja reaalitaloudet villeihin johdannaismarkkinoihin vai päinvastoin? Tämä on merkittävä kysymys ja ensimmäinen pullonkaula kapitalismille,

Vielä tiukemman pullonkaulan muodostaa energiakysymys. Edellisten vuosisatojejn talouskasvu on ollut täysin riippuvaista fossiilisisista polttoaineista, etenkin öljystä. Ilman öljyä eivät rahajärjestelmä, työnjako , tiede tai teknologia saa aikaan talouskasvua. Viime vuosina fossiilisten polttoaineiden tuotantoa ei enää ole voitu lisätä ja se pakottaakapitalismin suuriin muutoksiin. Samalla haaveet korvaavista energialähteistä ovat osoittautuneet utopiaksi. Nykymuotoinen fossiilikapitalismi on siis pian tiensä päässä ja länsimaiden kestämätön elintasotorni huojuu uhkaavasti. Öljyn rooli osana ihmiskunnan kehitystä pakottaa kehitysoptimistit ja kehityskriitikot arvioimaan monia perusoletuksiaan uudelleen.

Ei tämä murhe maailmasta ihan Persujenkaan varassa ole!
Anonyymi kirjoitti 15.01.2012 - 19:41
javan käynti Mörnessä oli hyvin harjoiteltu ja näytelty teatterikappale, jossa ei ollut mitään uhkaavaa, Kaksi vanhaa tuttua saatiin ovelasti vastakkain.
Ettekö todellakaan huomaa mitään outoa näissä kiusaamisjutuissa?
Nämä ovat suunniteltuja ajojahteja!!
Anonyymi kirjoitti 15.01.2012 - 20:40
Selitykset menee aina vaan vainoharhaisemmiksi.
Anonyymi kirjoitti 15.01.2012 - 20:48
Paavo Arhinmäki
Kajaanissa noin 150 ihmistä ja ei mikrofonia. Onneksi on tullut käytyä jalkapallokatsomoissa ja mielenosoituksissa vaikka Maikkari sitä pitikin epäilyttävänä. Ääni kantaa.
Anonyymi kirjoitti 15.01.2012 - 21:00
Mitä vainoharhaista siinä on, että viranomaiset eivät nähneet Javan hommissa mitään kummallista. Vainoharhaiset löytyy sieltä kaupungin sisältä, ne on niitä jotka haluaa kusettaa luottamushenkilöitä.
Anonyymi kirjoitti 15.01.2012 - 21:08
Miten niin eivät nähneet?
Anonyymi kirjoitti 16.01.2012 - 08:33
Ei viranomaiset ottaneet kantaa Javan käyttäytymiseen vaan siihen, että homman hoito kuuluu kaupungille.
Anonyymi kirjoitti 16.01.2012 - 08:37
Totuus tulee aina lopulta esiin.

Toisin kuin aiemmin on väitetty, tavalliset suomalaiset kustantavatkin pomojen jättieläkkeistä.
Helsingin Sanomien mukaan työssä käyvät mattivirtaset ja maijameikäläiset maksavat joka vuosi yli sadan miljoonan euron laskun johtajien ja ylempien toimihenkilöiden lisäeläkkeistä.
Tieto on yllättävä, sillä työeläkejohtajat ja yrityspomot ovat julkisuudessa toistuvasti korostaneet johtajien kaikkien lisäeläkkeiden tulevan henkivakuutusyhtiöiden kanssa tehdyistä vakuutusjärjestelyistä. Tuolloin kustannuksen maksaa yritys eli sen omistajat.
Niin sanotun rekisteröidyn lisäeläkkeen maksumiehiksi joutuvat puolestaan kaikki työeläkemaksujen maksajat, vaikka he eivät tätä lisäeläkettä koskaan saa.
Rekisteröityjä lisäeläkkeen saajia ovat kaikkein hyvätuloisimmat. Selvityksen mukaan sadan eniten työeläkettä saavan henkilön joukosta 60 henkilöä sai niin sanottua rekisteröityä lisäeläkettä vuonna 2010. Kyseessä on huomattava tulo. Sadan eniten työeläkettä saavan eläkkeen keskiarvo oli 17 400 euroa kuukaudessa vuonna 2010. Tästä rahasta taas rekisteröidyn lisäeläkkeen osuus oli noin 26 prosenttia eli noin 4 500 euroa.
Kun työssä käyvät maksavat tästä kaksi kolmannesta, he kustantavat huippueläkeläisille keskimäärin kolmen tuhannen euron lisäeläkkeen kuukaudessa.
HS:n mukaan työeläkeläisten huipulla ovat UPM:n Juha Niemelä (eläkettä 68 000€/kk), Jukka Härmälä (62 000€/kk) ja Sampon Jouko Leskinen (29 780€/kk).
Anonyymi kirjoitti 16.01.2012 - 08:39
No kuinkas homma mahdetaan kaupungilla sitten hoitaa ? Seuraavaksi varmaan syytetään valtakunnan verkossa maahisia, joita on nähty Isokarin ulkopuolella.
Anonyymi kirjoitti 16.01.2012 - 08:41
Kyllä tässä maassa epäoikeudenmukaisuutta riittää! Ja Kokoomuksen mies vaan halutaan presidentiksi.
Harto Forss kirjoitti 16.01.2012 - 09:17
Yllättävää tuo lisäeläkkeen rahoitus. Olen aina luullut lisäeläkkeen rahoituksen tulevan työnantajalta ja/tai työpaikan jälelle jääviltä työntekijöiltä. Kemiran työntekijöillä on eläkesäätiö. Olen ollut työryhmässä laatimassa tämän säätiön sääntöjä. Siellä lisäeläkkeen maksavat töissä olevat jäsenet, säätiön varojen tuotto ja ellei tämä riitä niin viime kädessä työnantaja. En ole kuullutkaan mistään rekisteröidyistä lisäeläkkeistä. Pitänee selvittää.
Harto Forss kirjoitti 16.01.2012 - 09:23
Helposti tiedot löytyivätkin.

Rekisteröidyt lisäeläkkeet suljettiin lailla 1.1.2001. Uusia lisäetuvakuutuksia ei enää rekisteröidä eikä uusia työntekijöitä voida ottaa sen piiriin. Ennestään vakuutuksen piirissä olevilla säilyy oikeus lisäeläkkeeseen.
Lisäeläke sisältää työnantajakohtaisesti vaihtelevia parannuksia. Eläkkeen määrää on voitu korottaa, mutta se ei saa ylittää 66 prosenttia eläkepalkasta. Täyteen eläkkeeseen vaadittavaa palveluaikaa on voitu lyhentää 30 tai jopa 25 vuoteen. Perhe-eläkettä ja varhennettua vanhuuseläkettä on voitu täydentää. Hautausavustus on voitu liittää etuihin.
Anonyymi kirjoitti 16.01.2012 - 14:58
Ekö rehtori Ryösääkään ole kiinnostanut, missä Aluehallintoviraston päätös on maannut 5 kuukautta ?
Anonyymi kirjoitti 16.01.2012 - 17:46
Pitääkö paikkansa???
Eihän tässä maassa kirjoitti 16.01.2012 - 18:40
ole muuta tehtykään,kun tavallista työntekijää kusetettu ja kokoajan härkimmäksi menee.KEIKKALÄÄKÄRIKIN voi viikonvaihteen päivystyksessä tienata 6000-8000€
Nimesi
Sähköpostiosoitteesi (ei näytetä yleisesti)
Kotisivusi osoite
Muista tietoni selaimen evästeessä seuraavia kommentointeja varten
Seuraa tähän kirjoitukseen tulevia kommentteja (mikä tämä on?)
Kommentti
Voit käyttää kommenteissasi seuraavia HTML-elementtejä: a, b, i, u, code
Viimeksi luetut

Tällä palstalla pidän viisi viimeksi lukemaani kirjaa ja annan niille hymiöitä mieltymykseni mukaan 1-5:een. Taiteellisesta vaikutelmasta minun kyvyilläni ei pysty hymiöitä jakamaan.

Pirkko Saisio: Lokikirja

Hauska kirja Saision -90 luvun lopulla ostaman moottoriveneen kanssa reissaamisesta muutamana kesänä. Kirjan tekee vielä mielenkiintoiseksi se, että veneillään paljolti U:kin lähivesillä ja aikaa vietetään U:kissa.

Lincoln Child: Kuoleman algoritmit

Mukavaa oli pitkästä aikaa lukea dekkari. Tosin aihepiiri oli niin fiktiota, ettei totinen maalainen siitä kauheasti pitänyt. Tietokone ajattelee ja omaa tunteet.

Jukka Pakkanen: Elena Damianin kirjeet:

Aika yllättävää siirappisössöä kilpapyöröilyn asiantuntijalta.

Raisa Lardot: Syntinen Maria:

Luostarista lähtevä nainen, ei kerrota onko hän nunna, kertoo munkille elämäntarinansa. Harvinainen kirja vain 1 repliikki, naisen kertomus. Syvällistä pohdintaa moraalistakin. Mielenkiintoinen sinänsä, mutta ei oikein minun makuuni.

Anna Kontula: Näkymätön kylä:

Kontula asui kuukauden Olkiluodon parakkikylässä selvittäen siirtotyöläisten elämää. Elämä on yksinäistä ja ikävää. Keskellä metsää, kaukana muusta asutuksesta. Asunto on muutaman neliön koppero parakissa, yleensä samassa huoneessa asuu toinenkin. Huoneessa ei ole mitään muuta kuin 2 sänkyä ja pieni pöytä. Keittiö, suihkut ja vessat ovat yhteistiloissa. Lähes kaikki ovat nuoria perheellisiä miehiä, jotka muutaman viikon välein pääsevät käymään kotona. Ei ole hauskaa elämää, varsinkaan talvella jolloin ei voi olla ulkonakaan.

 

 

 

Yhdistykset
Laskuri

free website hit counter