Kojelauta |  Seuraa blogia |  Lisää blogeja |  Luo blogi! | 
Anna bloggaajalle lahja | Sivun alkuun | Seuraa blogia | Ilmoita blogista
Kirjoittaja

Uudenkaupungin asioista kirjoittelen ehkä vähän myös muustakin mikä ainakin itseäni kiinnostaa. Olen Harto Forss. Eläkeläinen, entinen Kemiran Ugin tehtaiden pääluottamusmies. Nyt kun aikaa riittää niin kunnallisessa vaikuttamisessa olen myös enemmän mukana. Tällä hetkellä olen valtuustossa ja hallituksessa.

Pirskatti

Yksi salolainen pääsi "työhön Suomelle" kuudeksi vuodeksi, tuhannen salolaisen työt viedään Aasiaan. Että se siitä työväen presidentistä.

Tiedonantaja
 

Anne Huotari

Paavon ehdokkuus täytti tavoitteet vasemmistolaisten arvojen esille tuomisessa. Toisella kierroksella on ehdolla vain kaksi oikeistolaista ehdokasta, joista Haavisto on arvomaailmaltaan lähempänä omaani. Silti tuntuu vaikealta äänestää vihreitä, jotka viime maanantaina Oulun valtuustossa olivat ulkoistamassa 15 päiväkodin ateriapalveluja oikeiston kelkassa. Että se siitä pienituloisten puoluistamisesta. Pitää kai kuitenkin valita pienempi paha ja antaa miinusääni Niinistölle.

Viikkolehti

Eero Lehti

Uudistajat ovat lähteneet liikkeelle kuin Hitler Moskovaan, huonosti varustautuen, ja asiaa on pidetty läpihuutojuttuna.

Kauppalehti

Heikki Laurinolli

Enää meitä eivät kahlitse Kekkonen, YYA ja Neuvostoliiton pelko. Nyt tiellä ovat markkinat, velkaantuminen ja uusi julkisjohtamisenoppi.

Aikalainem

Niklas Holmberg

Eurooppalainen liittovaltio syntyy sinä päivänä, kun Ranskan presidentti luovuttaa maansa ydinaseen laukaisukoodit EU:n komission puheenjohtajalle. Voi varmasti sanoa, että se päivä ei ole ihan lähellä.

Maaseudun Tulevaisuus


 

 

20.01.2012 - 12:36

Nyt on viimeistään aika ennustella miten pressavaaleissa käy. Sunnuntai-iltana niitä on pilvin pimein jotka sanoo niinhän minä sanoin. Vähissä taitavat olla ne ennustajat jotka ykköseksi laittavat jonkun muun kuin Niinistön. Prosenteissa on mielenkiinto. Itse ennustelisin tuollaista 35-40%:a. Se tarkoittanee toisesta kierroksesta tulevan mielenkiintoisen. Veikkaisin, että mikäli Niinistö saa yli 40:a toinen kierros on selvä. 10%:a lisää kertyy.

Toiseksi olen veikannut jo pitkään Väyrystä. Nyt on yllättäen tullut kilpailijaksi Haavisto. Uskon vieläkin Väyryseen. Se kyllä edellyttää kepulaisten äänestävän häntä. Persujen äänestäjistä mennään sankoin joukoin Väyrysen taakse. Myös vasemmalta, ainakin vassareilta, Väyrynen tulee saamaan ääniä. Haavistolle valuu paljon ääniä vassareilta. Uskoisin myös muiden puolueiden kannattajilta ääniä tulevan. Homous tuntuu vaan olevan monille ylittämätön kynnys. Ilman sitä Haavisto olisi ilman muuta toisella kierroksella.

Arhinmäen kannatusta syövät gallupit pahemman kerran. Kannatus nousi jo 7:n prosenttiin. Sitten tuli selkeästi esiin vastakkainasettelu Haavisto-Väyrynen ja monet haluavat ottaa siihen kantaa. Pitkään vassareissa keskusteltiin pitääkö olla oma ehdokas. itsekin olin sitä mieltä, että se on turhaa. Nyt olen erimieltä. Arhinmäki on pärjännyt erinomaisesti. Tuonut esille vassarien näkemyksiä ja madaltanut kynnystä siirtyä seuraavissa vaaleissa kannattamaan vassareita. Viime eduskuntavaalien jälkeen vassareihin tulvi ennätysmäärin uusia jäseniä todistaen vasemmistolaisuudella vaihtoehdolla olevan edelleen kysyntää Suomessa.

Lipposen ehdokkus on ollut paha floppi. Monet olivat jo etukäteen, kuten minäkin, sitä mieltä, Että Lipposen henkilö ei tule keräämään suuria joukkoja. Kannattajat lienevät siirtyneen Niinistön taakse. Se etteivät demaritkaan häntä hyväksy oli yllätys. Ei tarvitse mennä pitkällekään taakse, kun demarien kannatus oli lähellä 30:tä % ja taisi jopa ylittääkin. Alamäki on ollut jyrkkä. Myös Soinin heikko kannatus on ollut yllätys. Alamäenhän on tiedetty alkavan, mutta näin nopeasti ja jyrkästi yllättää. Ei voi vedota siihenkään, että porukka on loppuvaiheissa ottamassa kantaa Väyrysen puolesta. Kannatus ei ollut kaksinen alunalkaenkaan. Naisehdokkaat kuuluvat höyhensarjaan. Pitkään puhuttiin Suomessa tarvittavan naispressaa. Halosen saavutettua sen, ei sukupuolesta ole nostetta. Onko se noste nyt homous?

Anonyymi kirjoitti 20.01.2012 - 13:11
Haavistolla on yllättävää osaamista puolustuspolitiikasta, ja aseteknologiasta ylipäätään. Mielenkiintoinen "sivari". On hän muissakin kysymyksissä osaava. Kuten myös Arhinmäki, joka ei ihan turhaan ole puolueensa puheenjohtajaksi päässyt.
Toivon kuitenkin, että Niinistö saisi Väyrysen vastaansa toisella kierroksella. Saisi ihmiset väittelyistä myös vastakkaista näkemystä Eu:sta. Väyrynen on joustava henkilö,poliitikko, ei hän mitään markkaa takaisin ala päättömästi Suomeen ajamaan. Soinista en olisi ihan varma, jos tuli presidentiksi.
Anonyymi kirjoitti 20.01.2012 - 14:03
http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/megaupload-miljonaari-pidatettiin---suomen-lippu-liehui-salossa/art-1288443544597.html
Anonyymi kirjoitti 20.01.2012 - 15:09
Väyrynen toisellekierokselle saadaan kunnon väittely aikaiseksi.
Niinistö poistaisi lakko-oikeuden tai lisäisi suuret sanktiot.
PRESSA kirjoitti 20.01.2012 - 15:26

ei taida päättää lakko-oikeudesta !? - LAITTOMAT lakot vois kyllä tehdä kalliimmiksi. - Nyt pannaan liian helposti " perse penkkiin " mielenosoituksesta ja etujärjestön provosoimana.
Anonyymi kirjoitti 20.01.2012 - 16:02
Haaviston nousun aiheutti Hakkaraisen tyhmyys. Ei tajunnu olevansa mukana Haaviston mainoksessa. Turhaa siitä on Soininkaan enää narista. Jos tyhmyyttään on päästänyt kakithousuun, niin siellä ovat.
Anonyymi kirjoitti 20.01.2012 - 16:03
Kui sais valtionyhtiö Fortumin optiot ja palkat pienemmiksi?
Ei ainakaan lakkosakkoja nostamalla...ei presidentti todellakaan sisäpolitiikasta taida päättää, mutta tuskin NIinistö kävisi edes arvokeskustelua suurista tuloeroista saatikka suuhtettomista optioista sun muista ryöväilyistä.
Sitä tehdään penemmässä mittakaavassa (palkitsemista) täällä U:kissakin, eikä edes vasemistossa reagoida, kilvan vaan suitsutetaan.
Kuinka monelle on jo mennyt virkamiespäätöksin kannustinlisiä Soijatehtaan saamisesta kaupunkiin... ainakin kolme on palkittu. Pitäiskö myös muitakin palkita, ihan vaan jostain muustakin syystä, esimerkiksi uupumattomasta työnteosta vanhusten ja sairaiden hyväksi?
Anonyymi kirjoitti 20.01.2012 - 16:13
Ei noi muutkaan persut näytä muuhun pystyvän kuin uginkaan persut. Silloin kun tapahtuu ollaan hiljaa ja sitten joskus aikojen kuluttua aletaan räksytys.
Anonyymi kirjoitti 20.01.2012 - 17:03
Näyttää siltä , että kaikista on tullut rahanrenkejä ja osa vasemmistolaissista pahemmasta päästä.
Kyllä lakkosakkoja voisi nostaa, mutta samassa suhteessa pitäisi nostaa työantajan korvauksia laitomista irtisanomisista/työehtorikkomuksista.
Anonyymi kirjoitti 20.01.2012 - 17:07
No mitä demarit ajo ukissa,järjestelyvara ajettiin henkilökohtaiseksi eikä tehtäväkohtaiseksi.
Pitkässä juoksussa on huononpi tyäntekijän kannalta.
Harto Forss kirjoitti 20.01.2012 - 17:16
Perustelemattomia heittoja on helppo tehdä. Rahanrengejä me vassarit sinänsä kyllä pääasiassa ollaan. Töissä käydään rahan takia. Minusta ei rahakorvaus ole kovin kaksinen ratkaisu irtisanomisissa ellei asu paikkakunnalla mistä töitä löytyy. Töihin pitäisi ottaa takaisin. Henkilökohtainen järjestelyvara häviää työntekijän lähtiessä eläkkeelle tai irtisanoutuessa. Usein työnantaja käyttää tätä härskisti hyväksi ja antaa niitä piakkoin eläköityville. Eläkettä se ei käytännössä nosta yhtään, nykyisillä laskentatavoilla.
Anonyymi kirjoitti 20.01.2012 - 17:20
Harto eikö demareita enää luokitella vasemisto puolueeksi.
Ajattelin vain sinun vastakommenttia???
Harto Forss kirjoitti 20.01.2012 - 17:32
Anteeksi, oli minulta ajattelematon vastaus.
Mitäs Huru-Ukot kirjoitti 20.01.2012 - 19:29
sannoo siihen jos restentiks tulloo perpuolen ehokas.
Harto Forss kirjoitti 20.01.2012 - 20:56
Tulin äsken koris-ottelusta ja näin kaikkien aikojen korin. Peli oli tasan 3 sekuntia ennen loppua. Jalonen sai pallon ja heitti sisään puolesta kentästä viime sekunnilla. Yleisö taisi huutaa minuutteja.
Anonyymi kirjoitti 20.01.2012 - 21:05
Tais mennä vielä levyn kautta. Loppuhetkien videosta tullee melkoinen YouTube-hitti. Mukava alku viikonlopulle.
ANONYYMILLE----KLO 17.07 kirjoitti 20.01.2012 - 21:09
Kyllä olet oikeassa UKISSA jaettiin järjestelyvara naamakertoimen mukaan ja aina saivat ne samat "HYVÄT TYYPIT".Eikä se hyväveli järjestelmä mihinkää muutu.
Anonyymi kirjoitti 21.01.2012 - 00:25
http://www.vapaasatama.net/homoseksuaalisuus.html
Harto Forss kirjoitti 21.01.2012 - 06:35
”Pienituloiset kustantavat hyvätuloisten lääkärikäynnit”
Vasemmistoliiton kansanedustaja Aino-Kaisa Pekonen arvioi, että Kansaneläkelaitoksen maksamien kela-korvausten hinnalla saataisiin hyvä perusterveydenhoito kaikille Suomessa.
– Pienituloiset kustantavat hyvätuloisten lääkärikäynnit, Pekonen arvioi.
– Kela-korvaukset maksetaan verorahoilla. Käytännössä siis pienituloiset veronmaksajat, jotka itse käyttävät terveyskeskuksen palveluja, kustantavat osittain parempituloisten ihmisten yksityisellä lääkärillä käynnit.
Kela-korvaus nostaa hintoja
Kela maksaa korvauksia kansalaisten käyttämistä yksityislääkärin palveluista ja yksityisen hammashoidon palveluista. Myös lääkärin tai hammaslääkärin määräämästä tutkimuksesta ja hoidosta yksityisessä tutkimus- tai hoitolaitoksessa korvataan 60 prosenttia.
– Tämä on myös yksi syy siihen, miksi yksityiset lääkärikeskukset pystyvät ylläpitämään korkeita hintoja, Pekonen arvioi.
Vuonna 2010 Kela maksoi korvauksia yksityisten lääkäripalveluiden käytöstä noin 265 miljoonaa euroa. Yksityiset työterveyspalvelut eivät sisälly summaan.
– Jos kela-korvauksiin vuosittain kuluvat verorahat käytettäisiin julkiseen perusterveydenhuoltoon, voitaisiin kaikille suomalaisille taata samantasoinen hyvä hoito, Pekonen sanoo.
– Luonnollisesti tällöin tulisi erityisen tarkasti huolehtia myös siitä, että julkisella puolella myös riittää tekeviä käsipareja, jotta kaikki pystytään hoitamaan.
Monimutkaisuus heikentää tasoa
Pekonen toteaa, että nykyisellään yhtenäinen oikeus julkiseen hoitoon ei toteudu.
>>Pienituloiset veronmaksajat, jotka itse käyttävät terveyskeskuksen palveluja, kustantavat osittain parempituloisten ihmisten yksityisellä lääkärillä käynnit
Hän arvostelee terveydenhuollon rahoituksen monikanavaisuutta. Nykyisin terveydenhuoltoa rahoittavat valtio, kunnat, sairausvakuutus, työnantajat ja palvelujen käyttäjät. Palveluja tuotetaan kunnissa, työterveyshuollossa ja yksityisellä sektorilla.
– Monesta lähteestä tuleva rahoitus on heikentänyt julkisen terveydenhuollon saatavuutta, tuottanut henkilöstöongelmia julkisella puolella ja lisännyt tuhlausta yksityisen sektorin tutkimusten teettämisessä, Pekonen toteaa.
Hän muistuttaa siitä, että eriarvoisuus korostuu, kun 1,7 miljoonaa suomalaista on maksuttoman työterveyshuollon piirissä.
– Myös alueelliset erot palvelujen saannissa ovat suuret.
Yksityisen helppo duuni houkuttelee
Pekonen painottaa, että perusterveydenhuollon huutava pula hoitajista ja lääkäreistä johtuu yksityisestä sektorista.
– Yksityinen ala houkuttaa paremmalla palkalla ja kevyemmällä työllä.
Hän arvioi, että potilaista yksityiseen terveydenhuoltoon hakeutuvat ne, joilla on varaa ja vakuutuksia.
– Myös yhä useammat yritykset käyttävät yksityisen lääkäriaseman työterveyspalveluja. Kun asiakkaiksi valikoituu terveydentilaltaan parempikuntoisia potilaita, on työnteko kevyempää ja vähemmän stressaavaa.
Terveyskeskuksessa pitää osata kaikki vaivat
Lähihoitajana työskennellyt Pekonen sanoo, että perusterveydenhuolto työpaikkana on haastava.
– Pienituloiset, opiskelijat, yksinhuoltajat, lapsiperheet, työttömät ja eläkeläiset hakeutuvat julkiselle sektorille. Tekeviä käsiä ei ole tarpeeksi ja hoitojonot ovat pitkät.
Hän muistuttaa siitä, että terveyskeskuksissa työskentelevien lääkäreiden pitää olla yleislääketieteen moniosaajia ja hallita niin lastentaudit kuin vanhustenvaivat, päihdelääketiede ja psykiatria.
– Yksityissektorilla potilaat ohjautuvat yleensä suoraan oman alansa erikoislääkäreille. Myös kansansairauksien ennaltaehkäisy on olennainen osa terveyskeskuslääkärin ja sairaanhoitajan työtä.
Terveyskeskusmaksut pois
Vasemmistoliiton vanhan vaatimuksen mukaisesti Pekonen poistaisi lisäksi terveyskeskusmaksut.
– Se on merkittävä keino vähentää kansalaisten välisiä terveyseroja, koska se antaisi kaikkein pienituloisimmillekin todellisen mahdollisuuden päästä hoitoon.
Nykyisin maksu on yleensä noin 13 euroa ja sillä kerätään koko maassa 40–50 miljoonaa euroa.
– Alentamalla yksityisten lääkäripalvelujen käytöstä maksettavia korvauksia voitaisiin kunnille korvata terveyskeskusmaksuista luopumisesta aiheutuva tulonmenetys täysimääräisesti valtionapuja nostamalla, Pekonen sanoo.
Tämä ei ole kirjoitti 21.01.2012 - 10:06
mitään uutta,että pienituloiset kustantaa parempiosaisten yksityslääkärissä käynnin siitä jo jokuvuosi sitten kertoi taloustieteen professori,että lakia pitäisi muuttaa.Ei porvarihallitus voi sellaiseen tekoon ryhtyä silloin äänestäjät kaikoaisivat.
Anonyymi kirjoitti 21.01.2012 - 13:20
Siinä se nähdään että itse ei ajatella mitään ja kopioidaan vaan. Samanlainen on Harto kuin Juha.
Harto Forss kirjoitti 21.01.2012 - 13:25
Niinpä.
Kohta vissiin kirjoitti 21.01.2012 - 13:55
valitetaan,kun eiole mistä valittaa
Tai eiole ketä voisi asvostella arvostelun vuoksi, näin se toimii Tuppukylässä tuo tiedonkulku ja avoimmuus.
Harto Forss kirjoitti 21.01.2012 - 15:05
Kyllä nyt olisi jo aikakin kaikkien alkaa tekemään töitä paremman kaupungin eteen ja jättää turha eilisen kaivelu.
Näin on kuten Harto sanoi kirjoitti 21.01.2012 - 15:34
Saamme kokoomuslaisen pressan ja myös uuden kokoomuslaisen kaupunginjohtajan. Tästä on hyvä lähteä tekemään töitä paremman kaupungin eteen.
Anonyymi kirjoitti 21.01.2012 - 16:04
klo 13:20 esiintyy täällä usein väitteineen. Onko juolahtanut mieleen, että näissä blogeissa joskus on hyvä tuoda kopioitua tietoa, se on usein ns. lähdetietoa. Sinäkö olet oikea ihminen arvioimaan kenenkään ajattelua ?
Harto Forss kirjoitti 21.01.2012 - 16:18
Klo 15.34 näin saattaa käydä, mutta ei se ole edellytys työn tekemiseen.
Anonyymi kirjoitti 21.01.2012 - 16:27
Voi käydä niinkin, että saamme vassari presidentin.
Anonyymi kirjoitti 21.01.2012 - 19:13
Ei tuu kuin pronssille. Haavisto voittaa ja hyvänä kakkosena tulee pieni ja inhottava Niinistö.
Anonyymi kirjoitti 21.01.2012 - 19:32
Siis Haavisto voittaa Arhinmäen ja Väyrynen on presidentti- Keminmaalla tätä esitettin jo varmana tietona.
Anonyymi kirjoitti 21.01.2012 - 20:31
Suuret jättiläiset Lipponen ja Soini ovat vain yleisöä. Koskelta hieno kirjoitus tänään US:ssä.
Anonyymi kirjoitti 21.01.2012 - 20:55
Mitä Koski kirjoitti? Ei ole lehteä täällä Vehmaalla. Oliko poikien kimpussa?
Anonyymi kirjoitti 21.01.2012 - 21:43
Ei siinä mitään kirjoitusta ole????
Anonyymi kirjoitti 22.01.2012 - 09:13
Ei Koski poijista kirjottele, vain miehistä. Eikä ole niiden kimpussa, hän on hetero. Nulikat on hänen kimpussaan.
Anonyymi kirjoitti 22.01.2012 - 09:40
no tuli sitten tuo sukupuolinen käyttäytyminenkin käsiteltyä... saa omituisia muotoja tuo palvominen.
Anonyymi kirjoitti 22.01.2012 - 10:54
http://www.nhl.com/ice/recap.htm?id=2011020699
Jorma kirjoitti 22.01.2012 - 11:14
Äänestettyä tuli ennakkoon. Nyt on vapaatunteja klo 14:ta asti. Harmi kun joutui toiselle puolelle kaupunkia (Pääskyvuori) vaalitoimitsijaksi. Ääntenlaskenta pitäisi mennä paljon nopeammin kuin eduskuntavaaleissa, yhdeksään kasaan liput saa aika nopeasti. Tv:n ääreen ehtii ehkä vasta puoli kymmenen paikkeilla
Anonyymi kirjoitti 22.01.2012 - 12:01
jorma pani pienen kompan juttuunsa. Kuka huomaa ensin
Anonyymi kirjoitti 22.01.2012 - 12:14
ratkes jo, Hylättyjen kasa, koska ehdokkaita on kaheksan
Anonyymi kirjoitti 22.01.2012 - 12:15
Kyllä niitä on 9. Aku Ankka saa aina paljon ääniä.
Anonyymi kirjoitti 22.01.2012 - 12:47
Ajassa elävät miehet voivat tänä päivänä jopa itkeä ja valittaa nulkioitten kiusaamisesta kun pirtaan tulee liikaa kritiikkiä. Demokratissa sitäkin on siedettävä, niin presidentin kuin kaupunginjohtajan.
Anonyymi kirjoitti 22.01.2012 - 14:02
Vois se kyllä olla asiallista. Perättömät lausumat ja keljuilu ei ole kritiikkiä vaan pahansuopuutta.
Anonyymi kirjoitti 22.01.2012 - 14:16
Kävin laittamassa äänestyslippuun kiitettävän numeron.
Anonyymi kirjoitti 22.01.2012 - 14:49
Perättömät lausumat ja keljuilu ei ole kritiikkiä vaan pahansuopuutta.
Tämä on kyllä totta.
Harto Forss kirjoitti 22.01.2012 - 15:33
Ilta lähenee ja jännitys tiivistyy. Idiootti sana on peräisin muinaisesta Kreikasta. Siellä se tarkoitti ihmistä, joka ei osallistunut politiikkaan. Meillä sen tarkoitus on vakinaistunut päinvastaiseen. Tähän astinen veikkaukseni 2:sta suosituimmasta idiootista on ollut Niinistö-Väyrynen. Viimeisimmän ovensuu kyselen jälkeen vaihdan Väyrysen Haavistoon.
vielä on äänestämäti kirjoitti 22.01.2012 - 16:56
Äänestän kolmikosta.Arhinmäki, Väyrynen tai Soini muut olen vaihtoedoista tiputtanut pois.
Kolmisen tuntia vielä aikaa asiaa pähkäillä.
Anonyymi kirjoitti 22.01.2012 - 17:12
Harto miksi vaidoit väyrysen haavistoon.
Harto Forss kirjoitti 22.01.2012 - 17:17
Tuttavien ja sosiaalisen median perusteella. Ei omat mieltymykseni ehdokkaisiin ole muuttuneet.
Harto Forss kirjoitti 22.01.2012 - 17:19
KLo 16.56, toivottavasti et taktitoi vaan äänestät oman järkesi mukaan.
Harto Forss kirjoitti 22.01.2012 - 17:26
Hieno oivallus viulistilta. Yleensä nämä puhelinsoitot kuuluu samoilta henkilöiltä. Ei ole kysymys unohduksesta vaan oman tärkeytensä korostamisesta.

http://www.findance.com/uutiset/17444/nokian-soittoaani-soi-kesken-konsertin-viulisti-vastasi-asiaankuuluvasti
Harto Forss kirjoitti 22.01.2012 - 17:39
Täällä joku toivoi ettei laitettaisi osoitteita, mutta niin nauratti tämä kuva etten malta olla laittamatta osoitetta. Kuvaa siten omituista huumorintajuani.

http://www.facebook.com/home.php
harmaa emiiri kirjoitti 22.01.2012 - 20:14
Mielenkiintoinen teoria kuultu Lipposen äänestämisen puolesta; kyseessä puhdas ikään perustuva laskelma jonka myötä verorahoin elätettävät presidentit todennäköisesti vähenisivät tulevaisuudessa nopeimmin.
Jorma kirjoitti 22.01.2012 - 22:37
Tulipas pulma! "Vaihtoehtoina" oikeistolaisista oikeistolaisin miljonääri ja äärisuvaitsevainen maailmansyleilijä, jonka puolsisosta ei tiedä minkälainen skandaali syntyy.
Antaisitkos Harto äänestysvinkin?
Anonyymi kirjoitti 22.01.2012 - 22:42
Ei taida Niinistökään olla Vapauspuolueen miehelle tarpeeksi oikeistolainen.
Harto Forss kirjoitti 22.01.2012 - 22:54
Vaikea kysymys. Minulle olisi Väyrynen kelvannut, vaimo taas sanoi ettei äänestä ollenkaan, jos vastakkain ovat Niinistö ja Väyrynen. Onhan tässä aikaa vielä miettiä.
jorma kirjoitti 22.01.2012 - 22:56
En ole Vapauspuolueen mies, en koskaan ole maksanut sinne minkäänlaista jäsenmaksua, enkä muihinkaan järjestöihin, joita täällä yritettiin osakseni taannoin tarjota. Enkä
äänestä Niinistöä. Äänestin nytkin Arhinmäkeä.
Jos sattuu olemaan joku kaveri asemissa ja ehdokkaana, mieluusti kyllä tuen sellaista esimerkiksi kunnallisvaaleissa.
Mutta kovasti toivon myös että päästäisiin omilla nimillä keskustelemaan näihin blogeihin vaalivuonna. Ehkä se on turha toive.
Anonyymi kirjoitti 22.01.2012 - 23:08
Etkö ole ollut Vapauspuolueen eläkeläisten puheenjohtaja?
Anonyymi kirjoitti 22.01.2012 - 23:16
Pohjanoteeraus Lipposelta tyrmätä heti Haaviston mahdollisuudet toisella kierroksella. Ohjasi siinä äänestäjiään.
Meillä säily kirjoitti 22.01.2012 - 23:20
perhesopu sanoin vaimolle ennen äänestystä en äänestä Lipposta ettei pääse öykkäröimään.Kotiintultua kysyin vaimolta pilkesilmäkulmassa ketä äänestit vastaus oli en äänestänyt Väyrystä ettei pääse itseään kehumaan Suomen parhaana presitenttinä.
Harto Forss kirjoitti 22.01.2012 - 23:21
Ohjailut tulee kyllä omaan nilkkaan. Jokainen päättää itse äänensä. Heikko on mielipide, jos sitä Hesasta ohjaillaan.
J kirjoitti 22.01.2012 - 23:30
joo, ne pyysi Vapauspuolueessa silloin alussa, että saako kuvani panna eläkeläisjärjestön keulakuvaksi. Ei sekään minulle mitään maksanut, tosin pyysin sen ottamaan lopulta pois sieltä, kun en viitsinyt jäseneksi ryhtyä.
Ja onhan Vapauspuolueessakin hyviä ohjelmakohtia. Sitä johtaa nykuisin kaksi naista, erittäin koulutettuja molemmat. Valitettvasti se porukka jäi marginaaliin. Ei se mitenkään oikeistolainen puolue edes ole. Tampereella porukoissa pyörii vanhoja vasemmiston aktiiveja.
Mutta eiköhän minun politikoinnut ole jo politikoitu. Ehkä tuolta kirjoittamisen puolelta löytyy vielä ambitioita.
Anonyymi kirjoitti 22.01.2012 - 23:34
Lipponen hävis turus ja raisios Arhinmäelle.
Jorma kirjoitti 22.01.2012 - 23:39
Minun asemapaikallani Pääskyvuorella Turussa Lipponen ja Arhinmäki oli aikalailla tasoissa. Noin sata ääntä molemmilla.
Harto Forss kirjoitti 23.01.2012 - 06:00
Nyt sitten alkaa ottelu Niinistö-Haavisto. En usko Haaviston asettavan Niinistöä kovinkaan lujille. Väyrynen olisi saattanut jopa päihitää Niinistön. Puolueet jäävät entistä pienempään asemaan. Niinistöä tulevat kannattamaanhenkilöt joiden ajattelu on oikealla, reippaasti yli keskiviivan. Haavistoa kannattavat erityisesti vasemmistolaiset naiset. Äänestys% tullee laskemaan selvästi. Ilman hyväksyttävissä olevaa ehdokasta jäivät monet. Erityisesti persuista ja miksi ei myös vasemmistosta. Väyrysen ehdokkuus olisi jättänyt monet vasemmistolaiset myös kotiin. Persut olisivat menneet juosten ennakkoäänestykseen.
Se oli aivan oikein, kirjoitti 23.01.2012 - 07:32
ettei näistä kahdesta vanhankaartin limanuljakkaasta päässyt kumpikaan toiselle kierrokselle.
Siinä äänestäjät kirjoitti 23.01.2012 - 08:39
ruoski kunnolla SDP Lipposta ylimielisyydestä kannattaisi miettiä mitä möläyttelee.
69 kirjoitti 23.01.2012 - 09:05
Miksi jättää äänestämättä kakkoskierroksella? Parempi taitaa mennä äänestämään pienempää oman arvomaailmansa huonoa ehdokasta. Muutoin joku muu valitsee sen enemmän huonon ehdokkaan.
Jorma kirjoitti 23.01.2012 - 09:40
Arhinmäki sanoi aamulla radiossa varsin selvästi, että vasemmistoliitosta ollaan isolla joukolla Haaviston takana. Arhinmäellä itsellään on vahva punavihreä tausta, mutta rautakourat vierastavat.
Sivarius ja sukupuolinen suuntautuminen pitää kai unohtaa ja äänestää Haavistoa...Jos lopulta päätän äänestää, ja yleensä olen äänestänyt.
On kai yhteiskunnan oikeudenmukaisuus kuitenkin se tärkein asia. Vaikea uskoa, että se toteutuisi Harkimon ja Nalle Wahlroosin kaltaisten (Niinistön) tukijoiden välityksellä. Ja Niinistö on itsekin ajattelultaan ison rahan puolella, olen sen käytännössä todennut, ja lukenut esimerkiksi Osmo Soininvaaran kirjoituksia Niinistöstä.
Nimimerkki 69 kirjoitti edellä osuvasti. Juuri noin pitäisi menetellä.
69 kirjoitti 23.01.2012 - 09:43
Sinulla Harto kun on aikaa niin mikä mielestäsi on Ukissa nyt pahasti hakusessa kun vasuri ja demariehdokkaan äänet yhteensä oli vain vähän enemmän kuin persuehdokkaan.
demari on on isoin valtuustopuolue mutta miten tämä tästä kehittyy.
69 kirjoitti 23.01.2012 - 09:46
Tarkoitin että demarit on meillä se isoin valtuustopuolue mutta miten ensi vaaleissa. Kenen persujen ääniä se Soini nyt sai kun on kaksi persuporukkaa.
Anonyymi kirjoitti 23.01.2012 - 09:57
http://www.iltalehti.fi/presidentinvaalit/2012012315109112_pd.shtml
Harto Forss kirjoitti 23.01.2012 - 09:57
Ei kai se ole nimenomaan U:kin ongelma. Vassarit menestyi aiempiin pressavaaleihin nähden ihan mukavasti, niin koko maassa kuin U:kissa. U:kissa vassarien kannatus ei ole koskaan tästä juurikaan parempi ollut. U:ki on ollut hyvin vahvasti demarikaupunki. Heillä oli huono ehdokas. Tämä ei koko totuutta kyllä selitä. Ei kellään nykydemareista olisi suurta kannatusta saanut. Erkki Tuomiojan mukana ollessa vassarit olisi saattanut menetellä niin kuin Halosenkin aikana. Ei olisi nimennyt omaa ehdokasta. Vasemmistolaisuus ei ole nyt trendikästä. Toivottavasti olemme saavuttaneet aallonpohjan. Kunnallisvaaleihin lähden toivorikkaasti koko maassa ja täällä. Pressa galluppien välillä oli 1 puolueitakin mitannut. Vassarien kannatus oli siinä parempi kuin vuosiin. Uskonkin Arhinmäen tehneen hyvää tulevaisuuden työtä. Pressavaaleissa gallupit ohjasivat ottamaan kantaa Haaviston ja Väyrysen välillä. Tämä veti paljon ainakin vassarien naisäänestäjiä Haavistolle. U:kin tulosta pidin hyvin lupaavana kunnallisvaaleihin.
Jorma 69:lle kirjoitti 23.01.2012 - 10:14
Juha ainakin kertoi äänestäneensä Väyrystä, ja Java sulki Soinin ajatusmaailmansa ulkopuolelle enkä usko Rakenkaan Soinin kannalla olleen, joten ne kaksi "virallista" persua varmaan äänesti Soinia.
Uskon demarien nipin napin säilyttävän asemansa U:gissa,ehkä yksi paikka menee, mutta myös Vasemmistoliito voi saada yhden lisäpaikan. Persut hajosivat jo ennen Juhan tuloa ryhmään, nämä kaksi (ensin sitoutumatonta) eivät kelvanneet paikallisen osaston jäseneksi.
Mahtaako Juha, Java ja Rake edes lähteä enää ehdokkaaksi?
Anonyymi kirjoitti 23.01.2012 - 10:25
http://www.ls24.fi/raumajaalue/vakkasuomessa_niinist%C3%B6__ykk%C3%B6nen_ja_v%C3%A4yrynen_kakkonen_3451011.html
Hipit ja porvarit kirjoitti 23.01.2012 - 10:29

Täällä on kovaa tekstiä

http://yle.fi/uutiset/teemat/presidentinvaalit/2012/01/fenix-paavo_3196046.html?origin=rss
Jorma kirjoitti 23.01.2012 - 11:03
minuutti sitten Soini kertoi Ruotsinkielisessä haahstattelussa, että saattaa äänestää Haavistoa, mutta ei testamenttaa ääniään.
Käänsinköhän oikein?
Anonyymi kirjoitti 23.01.2012 - 11:17
Juuri noin sanoi tuossa Radio Vegan haastattelussa. Ei Soini hyvää ruotsia puhu, mutta uskaltaa puhua ja saa kyllä asiansa toimitetuksi.
Anonyymi kirjoitti 23.01.2012 - 11:33
http://yle.fi/uutiset/teemat/presidentinvaalit/2012/01/soini_harkitsee_aanestavansa_haavistoa_toisella_kierroksella_3196462.html?origin=rss
Anonyymi kirjoitti 23.01.2012 - 13:55
Kyllä tulee monelle vaikea valinta. Molemmat EU ja Nato myönteisiä. Ylittämätön kynnys monelle. Haavisto ei sentään ole niin kova luonteinen porvari kuin Niinistö. Revi sitten näistä veijareista.
Anonyymi kirjoitti 23.01.2012 - 13:59
Onko Haavisto natomyönteinen ?
Anonyymi kirjoitti 23.01.2012 - 14:25
TIMO KAUNISTO:Ståhlberg ja Ryti olivat armeijaa käymättömiä miehiä, en usko että kukaan kyseenalaistaa heidän johtamistaan sodan ja rauhan aikana - molemmat joutuivat erittäin kovaan paikkaan. Kallio oli keskikoulun käynyt talonpoika ja homoseksuaaleja nyt on ollut Paavalin päivistä lähtien näkyvillä paikoilla. Jos ja kun argumentteja haetaan, niin jospa jotakin ihan uutta löytyisi, vaikkapa arvomaailman ja asioiden hoitotavan puolesta. Haaviston rasite on natura-hankkeen kehnossa hoidossa, Niinistö vei EU-tukipaketilta jalta alta ennen kuin sitä ehdittiin edes toteuttaa. Siinä negatiivisten tekojen pohdintaa.
Anonyymi kirjoitti 23.01.2012 - 14:27
Sotaista porukkaa ovat persut. Ugissa pohtivat vain Niinistön ja Haaviston sotilasarvoja. Eduskunnassa puolustavat maamiinoja vaikka Suomi taitaa olla viimeinen maa joka ei ole niittä kieltänyt. Ihmisiä täytyy invalisioida.
Anonyymi kirjoitti 23.01.2012 - 14:32
Käsittääkseni Haavisto astui talonpoikien varpaille tuossa Natura- hankkeen hoidossa. Siitä näkökulmasta katsoen Kaunisto saa asian vaikuttamaan huonolta hoidolta. Mitä Niinistön EU- tukipakettiin tulee, hän taisi olla kriittinen sen suhteen ennen aikojaan. Tai sen jälkeen, kuten muut väittävät. Siis poti sairautta, jota kutsutaan jälkiviisaudeksi.
Anonyymi kirjoitti 23.01.2012 - 14:46
kommentattori 14:27? Onko U:gin ympäristössä maamiinoja? Vai miksi pelkäät ihmisten invalidisoitumista? Mietipä nyt itsekin vähän. Toki on turhaa pohtia presidentin sotilasarvoja, mutta jotenkin tuntuu, että oppinut upseeri on joskus parempi vaihtoehto kuin korpraali. Saksassakin olisi ehkä ollut sivistyneempi johtaja aikoinaan, jos olisi ollut preussilainen upseeri vallassa.
Sivaripresidentti on nyt se uusi kysymys, johon ei olla totuttu. Naispresidenttikin hyväksyttiin helpommin.
Anonyymi kirjoitti 23.01.2012 - 14:47
Todella huvittavaa, kun joillekin on niin tärkeää sotilasarvo, omansa ja muiden. Pikkupoikamaista puhetta. Ei presidentti mahdollisessa sodassa rintamalle mene, hänellä on silloin ihan muita duuneja.
Anonyymi kirjoitti 23.01.2012 - 14:51
Lue sinäkin kommentoija 14:47 tuo 14:46 kommentti. Vai kadehditko mieluummin persujen sotilasarvoja? Itseasiassa persuilla taitaa eduskunnassa olla maan pätevimpiin kuuluva sotahistoria dosentti, sekin Niinistö nimeltään.
Anonyymi kirjoitti 23.01.2012 - 16:08
hei sekotetaan vielä se kaupunkinjohtajakin tänne arvomailmaan, sehän kertos lipposen saavutuksista vakkasuomessa ja ukissa.
Anonyymi kirjoitti 23.01.2012 - 16:15
Arhinmäkikin on sivari. Oi kallis Suomen maa ja 1300 kilsaa yhteistä maarajaa. Onneksi ei ole enää maamiinojakaan jotka paukkuvat Ukin rajoilla pakkasessa joiden mielestä.
Anonyymi kirjoitti 23.01.2012 - 16:17
Lipponen ilmeisesti konsultoi Soijatehdasta jonkin verran Suomeen.
Sitä ei uskallettu Venäjälle perustaa, sanoi tämä Finnproteinin toimitusjohtaja, Nordgren vai mikä hänen nimensä. Sillamäki Virossa oli toinen vaihtoehto, mutta Uki sai logistisen sijaintinsa takia lopulta voiton.
Kyllä tämänkin tehtaan tulemisessa on monia osatekijöitä matkan varrella ollut, mutta meillä on taipumus panna kaikki yhden miehen ansioksi. Olihan hänellä toki tässä ansionsa, mutta ei kaikkea. Sitä on Forssinkin vaikea ymmärtää, kun hän on mukana näissä optioiden maksuissa.
Forss ei kuitenkaan ollut palkitsemassa samasta asiasta kaupungin arkkitehtiä. Sen hoiti kaupunginjohtaja ihan erikseen, virkamiesöpäätöksellä. oli kai siellä muitakin palkittuja virjahenkilöitä, mutta en tiedä muita soijatehtaasta palkittuja kuin arkkitehdin ja kaupunginjohtajan.
Et semmost meil o, ollaan sankareita
Sankarpojat kirjoitti 23.01.2012 - 16:30
Forss on ollut kuulemassa Kosken selvityksen palkitsemisasiassa arkkitehdille ja rakenustarkastajille ja samalla hyväksynyt yhtenä istuvana hallituksen jäsenenä tämän asian. Soraääniä ei juuri kuulunut.
Harto Forss kirjoitti 23.01.2012 - 17:55
Niinpä. Minähän se hallituksen pienimmän puolueen edustajana päätän.
Anonyymi kirjoitti 23.01.2012 - 18:04
Helsingin Vasemmistoliiton piirin väen sydän heltyi pakkasessa värjötteleville vihreille. He antoivat Rautatieaseman vaalimökkinsä Haaviston kampanjan käyttöön
Anonyymi kirjoitti 23.01.2012 - 18:22
Pelitilanne tasan. Mikko Jalonen ratkaisee pelin viimeisellä sekunnilla.
http://www.korihait.fi/uutiset/825.
Anonyymi kirjoitti 23.01.2012 - 18:25
Kun Sauli Niinistö ja Pekka Haavisto lähtivät Musiikkitalolta, suuntasivat he puolueidensa vaalijuhliin. Haavisto taittoi 600 metrin matkan kävellen, Niinistö taas otti 300 metrin matkaa varten taksin.
Anonyymi kirjoitti 23.01.2012 - 18:27
Tuli ylim. piste osoitteeseen
http://www.korihait.fi/uutiset/825
Anonyymi kirjoitti 23.01.2012 - 18:58
Paikallisella persuryhmä 2:lla taitaa olla rähinäremmitrauma. Toinen ihannoi niin, että pressavaalissakin äänestää sen mukaan kenellä on komein. Toinen ei hyväksy ugin johtavalle luottamusmiehellekkään sellaista.
Vaalitappio vie hermot kirjoitti 23.01.2012 - 19:09
Väätäinen hermostui nettipuheista
Ylen aikaisen toimittaja Olli Ihamäki kyseli Juha Väätäiseltä sitä, miksi perussuomalaiset käyttivät sosiaalista mediaa ja internetiä niin vähän hyväkseen vaaleissa.
Kun Ihamäki totesi, että esimerkiksi Soinin blogissa kirjoituksia ei voi kommentoida lainkaan ja Helsingin piirin sivuilla puheenjohtajaksi esitetään väärä henkilö, Väätäinen kimpaantui, sillä hän piti puheita epäolennaisena. Väätäinen mainitaan piirin puheenjohtajaksi perussuomalaisten sivuilla, mutta Helsingin piirin omilta sivuilta Väätäinen puuttuu.
Loppujen lopuksi Väätäinen tarttui mikrofoniin ja yritti estää haastattelun jatkumisen. Haastattelua päästiin jatkamaan loppuun vasta pienen neuvonpidon jälkeen.
Anonyymi kirjoitti 23.01.2012 - 19:15
Vesa-Matti Saarakkalan mielestä Timo Soinin saama äänimäärä on tulos epäonnistuneesta, koordinoimattomasta kampanjasta ja puolueväen jättämisestä kampanjan ulkopuolelle.
Ei ollu Väätäinen ainoa jolta paloi pinna.

- Sitä, miksi kampanja oli lähinnä ehdokkaan oma kiertue ilman muuta merkittävää liikekannallepanoa ja sen resursoimista ja organisoimista, jäi epäselväksi varsin monelle. Myös minulle.
Saarakkalan mielestä kampanja hoidettiin kuin perussuomalaisten pienpuolueaikana.
- Noste jäi syntymättä ja kenttäväen valtasi lähinnä hämmennys, jopa tympääntyneisyys. Ja ihan oikeutetusti, Saarakkala kritisoi.
Saarakkalan mukaan ei ole ihme, että ihmiset eivät innostu pistämään itseään likoon, jos juoksussa ei ole voittamisen meininki. Puolueväki odotti Saarakkalan mukaan laadukkaampaa ja koordinoidumpaa kampanjaa.
- Ihmiset eivät jaksa vääntää töitä puolueemme eteen vanhalla mallilla, jossa jokainen tekee vaalitöitä sen, minkä ehtii omin päin, ilman selkeää sapluunaa.
Kansanedustajan mielestä puoluejohdolla on nyt viimeinen hetki herätä laittamaan organisaatio kuntoon.
Anonyymi kirjoitti 23.01.2012 - 19:36
oli ne hienoja aikoja, kun SKDL:n jäsenetkin kävivät vielä INTIN.
Nyt suurin osa on sivareita, presidenttiehdokaaksikin tarjottiin sivaria. Hieman huvittaa näiden vanhempien vasemmistolaisten yritykset ymmärtää nykymaailmaa, ollaan niin vihreitä ja suvaitsevaisia. Ja jumalattoman katkeria, jos joku on käynyt reserviupseerikoulun.
On siinä nyt kestämistä, kun ei ole enää Neuvostoliittoakaan, että voisi olla edes kuvitelmissaan hiukan isänmaataan vastaan
Harto Forss kirjoitti 23.01.2012 - 20:55
Mikähän vuodatus tuokin edellinen kommentti oli? Ei ole veijari nähnyt todellisuutta viimeisen 50 vuoden aikana. Siviilipalvelukseen voi Suomessa päästä ensimmäisen kerran 1931 ja silloin vain rauhanaikana. Sodanaikainen siviilipalvelus on tullut mahdolliseksi vasta 2008 alkaen. Tunnettuja sivareita ovat kansanedustaja Jussi Halla-ahosta arkkipiispa Kari Mäkiseen asti.
Anonyymi kirjoitti 23.01.2012 - 21:57
Sekä Martti ahtisaaren poika muistaakseni.
Reserviupseerikouluko kirjoitti 23.01.2012 - 22:04
olevinaan "miehen"tekee,kyllä sinun anonyymin vielä täytyy mennä sinne kouluun täydentämään opintojasi.
Saako puhutella? kirjoitti 23.01.2012 - 23:56
Armeijan komentomeininki, taaksepoistattamiset, alaisten julkinen häpäisy ja ivaaminen, räävitön kielenkäyttö ja pinnan palaminen eivät tee hyvää johtajaa.
Anonyymi kirjoitti 24.01.2012 - 00:41
Jos pinnasi palaa, niin maitojuna odottaa. Et tainnut olla johtajaksi sopiva. Haavistossa on johtaja-aineista.
Anonyymi kirjoitti 24.01.2012 - 05:25
Paavon 5,5 % ääniosuus oli huomattavasti enemmän kuin Claes Anderssonilla vuonna 1994 (3,8 %) tai Heidi Hautalalla kaksissa edellisissä vaaleissa (3,3 % ja 3,5 %). Nämä ehdokkaat ovat ehkä parhaiten verrattavissa Paavoon kampanja-asetelman osalta - tosin sillä erolla, että heillä oli paljon enemmän "valtiomiesuskottavaa" kokemusta ja ikää. Ja kannattaa myös muistaa, että viime presidentinvaaleissa, joista persujen suuren nousun on katsottu alkaneen, Timo Soinin kannatus oli vain 3,4 %. Vasemmiston näistä vaaleista saama noste voi siis olla vaikka miten suuri (-:
Anonyymi kirjoitti 24.01.2012 - 09:39
hartoko se siellä jo ennen kuutta aamulla tommosia kirjoitteli
Harto Forss kirjoitti 24.01.2012 - 09:46
En kirjoitellut. Tulin vasta nyt ekaa kertaa tänä aamuna pc:n viereen. En herännyt tuossa 2-3:n välilläkään niinkuin usein tapahtuu. Tuo edellinen kommentti on muistaakseni kopio eräästä kolumnista.
Harto Forss kirjoitti 24.01.2012 - 09:52
Minusta naurettava analyysi puoluesihteeriltä.

Jungnerilta selitys jättiromahdukselle Demarissa
09:13
Sdp:n puoluesihteeri Mikael Jungner sanoo, että demareiden romahdus presidentinvaalissa johtui osaksi epäonnistumisesta sosiaalisen median hyväksikäytössä vaalikampanjan aikana.
Harto Forss kirjoitti 24.01.2012 - 10:01
Ei ne erimielisyydet sotimalla lopu.

Libyan surmatulle johtajalle Muammar Gaddafille uskolliset joukot ovat hyökänneet useisiin maan kaupunkeihin. Kovimmat taistelut on käyty Bani Walidissa, missä hyökkääjät ottivat osan kaupungista valtaansa.
Anonyymi kirjoitti 24.01.2012 - 10:01
Liberaali-konservatiivi-vastakkainasettelu ei riitä yhteiskunnallisten ristiriitojen selittämiseksi. Poissa ovat esimerkiksi tuloerot, kapitalismi, palvelut, köyhyys, työmarkkinat ja prekarisaatio. Ei rasismia vastaan toimita syömällä kakkua Hakkaraisen sahalla. Sitä vastaan toimitaan tarjoamalla oikeita ratkaisuja ihmisten arjen ja tasavertaisuuden parantamiseksi.
Anonyymi kirjoitti 24.01.2012 - 12:01
Näillä ukilaisilla blogipalstoilla aika usein puhutaan rasismista. Missä se meillä näkyy? Ei ole taidettu ottaa yhtään maahanmuuttajaa tänne. Olemmeko me sitten rasisteja toinen toisiamme kohtaan? Pikemminkin niin. Ei montaa kommenttia tarvitse kelata,kun huomaa että "persuneekeriä" halveksitaan.
Älkää vaan vastatko, että niitä saakin halveksia...
Ei kai bloginpitäjä sentään siihen syyllisty? Nimettömänä ehkä?
Harto Forss kirjoitti 24.01.2012 - 12:15
En kyllä mielestäni ole syyllistynyt. Käytän mielelläni ukilaisia maahanmuuttajien palvelufirmoja. Syön harvoin muualla kuin kotona, mutta kyllä Ekapizeriasta saa hyvää ruokaa. Kovin usein ei kyllä halua syödä, mutta silloin tällöin lounaspöytä kyllä maistuu. Samoin kiinalaisesta ravintolasta saa tosi hyvää ruokaa. Hassinalla käyn silloin tällöin karvoja lyhentämässä. Vaimo hoitaa pääasiassa sen homman. Töissä oli hollantilainen insinööri, hyvin tultiin toimeen. Kyllä näitä ulkomaalaisia U:kissakin jonkin verran on. Ei vaan huomaa, kun ei pidä heitä minään erilaisina. Ihmisiä me kaikki ollaan, suruinemme ja iloinemme.
Jorma kirjoitti 24.01.2012 - 12:59
Huh-huh ja iltapäivää. Piti aamupäivällä oikein lähteä autoilemaan. En pidä kylmällä autolla menemisestä (pihalta), enkä varsinkaan enää, kun velvollisuudet ovat puolittuneet.
Tuosta Jungnerin vaalianalyysistä olen samaa mieltä Harton kanssa. Erinomainen selittelijä noilla Demareilla puoluesihteerinä, ja vielä varmaan ministerinpaikkaa pukkaa. Mahtoiko olla nimenomaan Jungneri taktiikkaa myös tuo Soinin kimppuun käyminen, Halla-ahon kimppuun Jungner aikaisemmin kävi. Oli miten oli, Lipposen prosentit eivät ainakaan sillä parantuneet. Meillä on yhä yli 20 % äänestäjistä jossain määrin maahanmuuttokriittisiä ja muutoshakuisia, Turussa sen kaltainen henki on jopa nousussa. Kaikesta huolimatta olen taipumassa äänestämään Haavistoa, ei hän arvoiltaan kuitenkaan oikeistolainen ole, ehkä joissakin poliittisissa kysymyksissä "tarkoituksenmukainen", mikä voi olla joskus asioiden sujumisen kannalta hyväkin. Niinistö on selkeästi oikeistopoliitikko. Osmo Soininvaara on pariin otteeseen kirjoittanut siitä hyviä kannanottojakin.
Harto Forss kirjoitti 24.01.2012 - 14:14
Kannattaa käydä lukemassa allaolevasta osoitteesta juttu.

http://www.ts.fi/online/mielipiteet/kolumni/302598.html#.Tx5_48sfsmw.facebook
Anonyymi kirjoitti 24.01.2012 - 14:35
Toivottavasti Tiina otti yhteyttä lähetystöihin. Että Pariisin lentokentälläkin voi tuollaista tapahtua.
Anonyymi kirjoitti 24.01.2012 - 18:04
Änestysprosentti tulee laskemaan toisella kieroksella noin 10% ainakin??
Harto Forss kirjoitti 24.01.2012 - 18:14
Jäi kiireessä puoli vastausta antamatta rasismi kysymykseen. Kyllä kirjoitan huomattavasti useammin persu kuin neekeri. Toisaalta onko näistä nimityksistä mikään nimitys. Minusta ne on luonnollisia sanoja kuten kepukin. Sitten olenko halveksinut persuja? En ole, monista asioista ja varsinkin niiden esiin tuontitavasta olen usein erimieltä. Minusta ei ole kovin kivaa törkeät nimittelyt ja väitteet jotka ovat hyvin kyseenalaisia. Monet eivät ole näkemys erojakaan vaan asioista ei ole otettu selvää tai ei ole kuunneltu selvitystä. Taas varmaan kysytään; tuo esille joku asia. Sille tielle en lähde, siitä seuraa vain loputon vänkääminen. Miksi muuten persut tuovat jatkuvasti esille marttyyriutensa? Heitä haukutaan ja ymmärretään väärin. Niinkuin tuo minulle kohdistettu kysymyskin. Miksi et kysynyt, "Mitä mieltä olet Javan blogissa olevasta jatkuvasta parjaamisestasi?"
Harto Forss kirjoitti 24.01.2012 - 18:16
Olen äänestys%:sta muuten samaa mieltä ellei sitten moni muu tee kuin minäkin äänestän vain siksi etten halua olla äänestämättä. Kumpikaan ei hiukkaakaan innosta.
Anonyymi kirjoitti 24.01.2012 - 18:58
Persut on varsinaisia vikisijöitä ja itkupillejä. Muita herjataan minkä kerjetään. Sitten maristaan jatkuvasti miten heitä kohdellaan väärin.
Pienempi paha kirjoitti 24.01.2012 - 19:27
En usko, että moni vasemmistoliittolainen antaa ääntään pääomaa edustavalle ehdokkaalle, joka ei kunnioita duunareiden oikeutta työtaisteluihin tai ihmisten oikeutta riittävään sosiaaliturvaan.
Arhinmäen vaalivalvojaisissa hurrattiin, kun Haavisto meni ääntenlaskennassa Väyrysen ohi.
Anonyymi kirjoitti 24.01.2012 - 19:27
Vaikea uskoa, että Juha Aaltonen olisi ketään herjannut, ei blogissaan eikä muuallakaan. Mutta hän ei taidakaan olla "persu", ryhmäss on kuitenkin.
EI PERSU kirjoitti 24.01.2012 - 19:34
Onko Uudenkaupunginsanomien politiikka asiallista. Taas syytetään yhtä miestä kaupunginjohtajan karkoittamisesta (tekstaripalstalla)! Mitä Forss sanoisi tähän?
Mobilisoiko kaupunginjohtajan hovi niitä sinne? Tai hän itse? Arveluttavaa kuitenkin. Ensin lehti teki kaikkensa, että saadaan kahden "Persun" uskottavuus kyseenalaiseksi, nyt tuntuu siltä, että lehden uskottavuus ropisee...no, se sopii kyllä, en ole uskonut muutenkaan kaikkea. Elinkeinopolitiikkaakin hehkutetaan paikallisesti. Se tuntuu jo politikoinnilta verorahoilla lehden hyväksi, tietysti.
Anonyymi kirjoitti 24.01.2012 - 19:45
Hyvää keskustelua ja yhtäkkiä alkaa taas sama uikutus samoista vanhoista jutuista.
Anonyymi kirjoitti 24.01.2012 - 19:57
Niin joku sanoi just ( kolo 18:58) että persut on varsinaisia vikisöitä ja itkupillejä jne. Heidän äänestäjänään halusin ottaa kantaa. Olinko jotenkin harhateilla, pitääkö se tehdä Valkosen blogissa?
Harto Forss kirjoitti 24.01.2012 - 20:11
Kovin vakavasti otetaan silloin tällöin olevat jutut tekstaripalstalla. Aivan olematonta, jos verrataan Javan blogissa olevien juttujen määrään ja laatuun. Mikäli herjaa, pitää myös kestää itseen kohdistuva. En alkuunkaan usko kj:n tai hänen vaimonsa sinne kirjoittavan. En myöskään blogiin usko kj:n kirjoittavan, vaimo on saattanut pari kertaa sen tehdä. Mitä tarkoitetaan hovilla? Niitäkö jotka arvostavat kj:n työtä?
koska vikistää kirjoitti 24.01.2012 - 20:25
siitä etteiole mistä vikistää voi v++++ kaikenlasia se leipä- ja yhteiskuntaelättää sekä pitää näille raukoille järjespalveluja.
Anonyymi kirjoitti 24.01.2012 - 20:29
Miksi muuten Juha ja Java yhdessä Raken kanssa muodostivat perussuomalaisten valtuustoryhmän, kun kilvan vakuuttavat etteivät ole persuja? Eikö nimen olisi voinut jättää yksin niille jotka haluavat nimeä kantaa?
Anonyymi kirjoitti 24.01.2012 - 20:50
Jos valkosen blogissa olisi herjattu, hän olisi saanut syytteen. Kaksi opettajaa sitä jo koetti!
Mutta U:gin Sanomissa suorastaan valehdellaan. En oikein ulkopuolisena tällaista käsitä enkä varsinka hyväksy.
Mutta olkoon! Minä en arvosta kenenkään työtä muuta kuin maksamillani veroilla, tämän palstan papparainen jakaa niitä harkintansa mukaan lisää.
Arvostan kuitenkin enemmän tätä papparaista kuin monia muita KH:n alamaisia, perseennuolijoita.
Anonyymi kirjoitti 24.01.2012 - 21:30
Kannanotot sinne ja tänne ei ole mitään merkitystä vain päätökset vaikuttaa kuntalaisten elämään.
Niillä on merkitystä äänestätkö jaa vai ei.
Esim: koulujen sulkeminen jos harto olisi äänestänyt ei niin kouluja ei olisi suljettu.
Kuka menneitä kirjoitti 24.01.2012 - 22:37
muistelee sitä tikulla silmään,entiedä yläpään kahteen vain alapään yhteen.
Anonyymi kirjoitti 24.01.2012 - 22:58
Olis vaalikeskustelut aika lyhkäisiä jos ei menneistä kinattas.
Anonyymi kirjoitti 24.01.2012 - 23:58
KKO: Vuokrafirma irtisanoi työntekijänsä laittomasti

Tiistai 24.1.2012 klo 18.02

Vuokratyöntekijä voitti korkeimmassa oikeudessa (KKO) työnantajansa kanssa käymänsä irtisanomiskiistan.

KKO arvioi, ettei työntekijän irtisanomiselle ollut laillisia perusteita ja hän on oikeutettu korvauksiin perusteettomista potkuista.

KKO:n mielestä vuokrafirma oli määritellyt vuokratyöntekijän työsopimuksen määräaikaiseksi väärin perustein. Oikeuden mukaan käyttäjäyrityksen tilauksen kesto ei ole riittävä peruste solmia määräaikaista työsopimusta vuokratyöntekijän kanssa. Kun mitään muuta perustetta määräaikaisuudelle ei ollut kirjattu, KKO katsoi sopimuksen vakituiseksi. Näin se kumosi käräjäoikeuden ja hovioikeuden ratkaisut.

KKO palautti jutun takaisin käräjäoikeuteen vahingonkorvauskäsittelyä varten.

STT
Anonyymi kirjoitti 25.01.2012 - 08:59
Haavisto on puolestaan toiminut ylioppilaspohjalla paitsi kansanedustajana ja vihreiden puheenjohtajana myös valtioneuvoston jäsenenä. Poliittisen uransa ohella hän on toiminut erilaisissa rauhanedistämistehtävissä EU:n erityisedustajana ja luennoinut muun muassa Naton koulutuskeskuksessa Saksassa.
Oman ansioluettelonsa mukaan hän on toiminut myös vierailevana professorina Bristolin yliopistossa Britanniassa. Tämä siis täysin ilman akateemista loppututkintoa.
Merkintä vierailevan professorin (visiting professor, University of Bristol) tehtävästä löytyy Haaviston omalta cv:ltä, joka löytyy mm. EU:n nettisivuilta. Se on peräisin ajalta, jolloin hän mm. toimi EU:n erikoisedustajana Sudanissa.
Bristolin yliopistosta kerrotaan, että kyseessä on virhe. Haavisto ei oppilaitoksesta saadun tuoreen tiedon mukaan ole ollut vieraileva professori Bristolissa, luennoitsija kylläkin.
”Herra Haavisto on pitänyt meille luentosarjan globaalista ympäristöpolitiikasta 2002. Häntä ei ollut nimitetty vierailevaksi professoriksi, vaikka hänen cv:nsä niin väittää”, vastaa Matthew Morrison Bristolin yliopiston reksiteritoimistosta asiaa koskevaan sähköpostitiedusteluun.
Ylioppilas Haavisto kirjoitti 25.01.2012 - 09:04
Professorin pätevyysvaatimukset
Professorin tehtävälle ei enää vuoden 2010 alusta ole ollut laissa säädettyjä kelpoisuusvaatimuksia, vaan yliopistot määrittelevät ne nykyään kokonaan itse. Käytännössä tieteellinen minimipätevyys on noin kahta väitöskirjaa vastaava tutkimustuotanto, riittävä opetustaito ja kyky johtaa tutkimusta. Professorilta voidaan vaatia myös käytännön kokemusta alaltaan. Taiteiden alalla tieteellisen tutkimuksen asemesta arvioidaan taiteellista toimintaa.
Professorin tehtävään riittää maisteritason muodollinen pätevyys, mutta käytännössä professori ilman tohtorin tutkintoa on harvinainen. Taiteellisilla aloilla, joissa valinta tapahtuu taiteellisten näyttöjen perusteella, on suhteellisesti eniten
HS.kirjoittaa kirjoitti 25.01.2012 - 09:23
Venäjän oppositiojohtaja kummastelee,miksi annetaan Venäjältä varastettu raha pestä länsimaissa kenenkään siihen puuttumatta?Taidetaan tännekin rakentaa pesukonetta ja rumpukuivaajaan
Jorma kirjoitti 25.01.2012 - 10:25
Menetkö tai menitkö Harto tänään äänestämään? Pitänee pitää mielessä tuo sanapari: "Ultra bra" ! Ja Koijärvi, josta Ollikin AS:n pääkirjoituksessa mainitsi.
No, minulla on edelleen vaikeaa, koska tuo Koijärvi on ain mielessäin...äänestän kun äänestän, viime tingassa teen jonkinlaisen arvovalinnan. Tai en.
Anonyymi kirjoitti 25.01.2012 - 10:32
Ultra Bra-Yhtye perustettiin alun perin Suomen demokraattisen nuorisoliiton (nyk. Vasemmistonuoret) järjestämää laulukilpailua varten. Alun perin tarkoituksena ei ollut muodostaa pysyvää yhtyettä puhumattakaan menestyvästä sellaisesta, mutta kilpailun voitettuaan osa bändin jäsenistä päätti jatkaa musiikin luomista yhdessä. Kilpailunauhalla lauloi muun muassa Maija Vilkkumaa. Alkuvaiheen laulajiin kuului myös Joel Melasniemen sisko, näyttelijä Vilma Melasniemi.
Yhtye aloittaa NYT konsertoinnin Pekka Haaviston "tukiryhmänä"!
Kyllä Niinistö saa Haavistosta vielä kovan vastuksen.
Jorma kirjoitti 25.01.2012 - 10:33
jäi edellisestä nimi pois...
Luennoitsijaksi kirjoitti 25.01.2012 - 11:13
Viimeinen lause Ylioppilas Haavisto kirjoitti 25.01.2012 - 09:04
Taiteellisilla aloilla, joissa valinta tapahtuu taiteellisten näyttöjen perusteella, on suhteellisesti eniten

Kyllä Niinistö saa Haavistosta vielä kovan vastuksen.
Jorma kirjoitti 25.01.2012 - 10:33

Siis Niininitö saa kovan vastuksen taiteellisesti kun nyt Ultrabra laulaa jonkun kappalleen? Siis uudestaan?
Harto Forss kirjoitti 25.01.2012 - 12:00
Tulin äsken äänestämässä. Hyvin raskain mielin piirsin kakkosen. Vielä kopissa käsi tärisi ja tuli mieleen laitanko 9. Sitten vakaumus, etten äänestä tyhjää voitti.
Jorma kirjoitti 25.01.2012 - 12:08
Jonkun sortin toimittajana arvostan kuitenkin Haaviston moninaista lehtikustannustyötä ja hänen nuorella iällään luomiaan yli 20:tä työpaikkaa. Valtiopin opinnot kaatuivat pienyrittäjyyteen ja vihreän aatteen Euroopanlaajuiseen nousuun.
Tuossa Ultra Bran esilletuonnissani tarkoitin, että nuoriso taitaa lähteä ennennäkemättömällä tavalla äänestämään, tukemaan Haavistoa!Ihan sama mitä ULtra Bra esittää lavalla, itse pidin kovasti tästä yhtyeestä. Laulut sopivat tähänkin aikaan oikein hyvin. Ehkä kuulemme vielä todellisia taistelulaulujakin. On siellä muitakin rokkareita ja poppareita Haaviston takana, näytti Kuustonenkin heiluvan lavalla.

Taitaa näiden kahden ehdokkaan välillä tulla tiukka taisto. Olen edelleen samaa mieltä. Maailma on tarpeeksi paha paikka ilman homojakin.
Anonyymi kirjoitti 25.01.2012 - 12:10
http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache%3A3lR4nXmOzykJ%3A05071953.puheenvuoro.uusisuomi.fi%2F95275-pekka-haavisto-mik%C3%A4-on-suhteesi-mikael-storsj%C3%B6h%C3%B6n+http%3A%2F%2F05071953.puheenvuoro.uusisuomi.fi%2F95275-pekka-haavisto-mik%C3%A4-on-suhteesi-mikael-storsj%C3%B6h%C3%B6n&cd=1&hl=en&ct=clnk&client=safari&fb_source=message
Jorma kirjoitti 25.01.2012 - 12:11
Olet rohkea Harto. Uskalsit ilmoittaa kantasi. Saa nähdä kuinka käy itselleni, siis siinä äänestyskopissa. Venytän vieläää...
Herra Suvaitsevainen kirjoitti 25.01.2012 - 12:16
Haaviston luomia työpaikkoja hah hah hah. Kuinka monta työpaikkaa Niinistö on luonut tai pelastanut Suomessa ollessaan tiukka valtionkamreeri tai ollessaan Euroopan investointipankin varapääjohtaja?

Mutta tunnustus silti Harto Forssille, että kertoi äänestäneensä homoa, sivaria ja ikuista ylioppilasta valtion korkeimpaan virkaan! Pääsyvaatimus siihen on puhetaito mutta kaikkiin muihin tätä alempiin virkoihin on jokin muu.
Anonyymi kirjoitti 25.01.2012 - 12:17
"Haavisto kuuluukin siihen vihreiden liberaalifasistien koplaan, joka on jo vuosia tukenut Venäjän hajottamista pienempiin osiin mm. terrorismin avulla"

Poimin edellisen virkeen edellisen linkin kirjoituksesta. Voiko enää suurempaa paskaa jostakin kirjoittaa? Kyllä Haaviston toiminta tuossakin tapauksessa oli ihmisoikeuspolitikointia!
Jorma kirjoitti 25.01.2012 - 12:22
kommentaattori 12:16, taidamme puhua ihan eri asioista. En ole puhunut Niinistön ansioista edellä sanaakaan! Kerroin vaan mitä tiedän Haaviston toiminnasta melko nuorella iällä. Voi hyvin olla, että äänestän Niinistöä, mutta en sen takia, että hän on ollut esimerkiksi Euroopan investointipankin varapääjohtaja.
jutustelua seuraava kirjoitti 25.01.2012 - 12:38
On tietysti eri asia, jos nuorena luo omalla yritystoiminnallaan työpaikkoja kuin olla Euroopan Investointipankin varapääjohtaja. Varapääjohtajan päätökset kyseisessä pankissa perustuvat virkakoneiston esittelyyn, muun muassa Kreikkaan on mennyt kyseisen pankin rahoja. Toki myös Suomen yrtyselämän tukemiseksi, erilaisin kriteerein.
Tämä ei ole kannanotto Haaviston puolesta sen paremmin kuin Niinistönkään. Mukavaa keskusteluiltapäivää.
Kellokorttidemarit kirjoitti 25.01.2012 - 13:47
TAPPION TAKUUMIEHINÄ. NÄKÖKULMA:Demareiden herättäjä penää puolueelle aatetta takaisin. Porilaissyntyinen Timo Nevaranta arvio näin demareita.Nevanrannan taustalta löytyy Paavo Lipposen nuorisotukikampanjan ja oma nousu eduskuntavaaleissa yli tuhannen äänellä kalastajaksi täydestä tuntemattomuudesta.Miehellä on vakaa käsitys siitä,mitä sosiaalidemokratiassa on sairautena ja miksi väki lipesi Paavo Lipposen takaa eduskuntavaaleissa.-Syynä ovat kellokorttidemarit.
KELLOKORTTIDEMARIT on Nevarannan kehittämä määrite puolueensa jäsenille,joilta on jo kauan sitten kadonnut todellinen aatteelisuus.He ovat vallassa puolueen poliittisella mandaattilla,mutta "palaavat takaisin porvarilliseen minäänsä ja elämäänsä tasaan klo 16.00,jolloin he leimaavat kellokorttinsa".-Heille tavallisen duunarin ja ay-väen elämä on jäänyt täysin tuntemattomaksi.Aate on kadonnut,eivät he ymmärrä,miten meillä kaikkila on työelämässä vauhdissa pysymistä.Meidän työsopimuslakimme on jäänyt pahasti jälkeen.Nevaranta näkee kauhukuvia siitä,mitä kehitys vielä voi tuoda tullessaan.-Ruotsissa töissä oleville latvialaisille voidaan maksaa Latvian palkkaa.Sillä ei ole yleissitovuutta.Käytännössä miehet laitetaan riviin ja huudetaan,että kuka tulee halvimmalla töihin?Työelämä on suuressa vaarassa kurjistua.Pian suomalaisilla ei ole mahdollisuutta unelmiinsa.-Suomalainen haaveilee omakotitalosta,kahdesta lapsesta ja autosta. Ei siinä ole mitään pahaa.Timo Nevarannan mukaan sosiaalidemokraattien pitää palata aidoksi työväenpuolueeksi.-Puolueella on tällä hetkellä identiteettiongelma.Jos olet riittävän kauan vallankahvassa,sinut koetaan vallanpitäjäksi.Sosiaalidemokraattien on palattava takaisin juurilleen kansanliikkeeksi.Nevanranta toim viime eduskuntavaaleissa,kuten puhuu.Hän kävi vaalien alla esittelemässä itsnsä lähes kaikkien puolueen jäsenten ovilla.Otti kontaktia tavalisiin ihmisiin.
Harto Forss kirjoitti 25.01.2012 - 14:40
Ei minuun vaikuta homous ja sivarius yhtään mitään. Niistä ei tule miinusta eikä plussaa. Presidentti ehdokkaiden nimeämisen aikoihin luin Pekka Haaviston kirjan "Hatunnosto". Siitä sain Haavistosta sellaisen käsityksen, että taidan äänestää häntä. Sitten on tullut hänestä muuta kautta tietoa, kuin omasta kynästä ja se on saanut jonkin verran muuttamaan käsitystä. Edelleen uskon hänen olevan sosiaalisen ja inhimillisen joskin hänellä on myös kovia arvoja.
Harto Forss kirjoitti 25.01.2012 - 15:02
Ei pressan hommaan ole vaatimuksena puhetaito. Ei taida olla mitään vaatimuksia. Aikanaan piti olla syntyperäinen suomenkansalainen. Sekin vaatimus poistettiin parikymmentä vuotta sitten.
Jorma kirjoitti 25.01.2012 - 15:05
Homous sinänsä on irrelevantti seikka. Tiedän muslimimaita, joissa homous on kiellettyä, mutta silti siellä on vessoja kahden samaa sukupuolta olevien kanssakäymiseen. Niin se vain on, että homoja on Venäjälläkin, vaikka Putin varmaan sellaisia vieroksuu. Satavarmasti hän myös sellaisia tuntee. Homoseksuaalien määrä on maailmalla kasvussa. Sattuvaa sinänsä, mutta se saattaa johtua ympäristön tilasta, josta mm. Pekka Haavisto on erityisen huolissaan.

Joku viisas sanoi, että Haavistoa ei pidä äänestää siksi, että hän on homo vaan siitä huolimatta. Allekirjoitan tuon, mutta olen silti kallistumassa päivä päivältä, tunti tunnilta päättämättömyyden apatiaan eli en pysty suorittamaan valintaa. Mutta ei se valinta homoudesta johdu. Aikaa on vielä runsaasti, se aika voi johtaa tyhjän lipun jättämiseen. Perustuslaillisiin oikeuksiin sekin kuuluu. (tai ehkä haluan alitajuisesti ensin katsoa, että Niinistö on vahvassa gallup- johdossa)
Voi siis olla, että Harto on minua rohkeampi äijä.
Kiinassa kirjoitti 25.01.2012 - 15:51
vaasta niitä h-vesseleitä on,kun tyttölapset hävitettiin.
Anonyymi kirjoitti 25.01.2012 - 15:54
Suomessa on tehty pitkäjänteistä työtä erilaisuuden ja vähemmistöjen hyväksymiseksi. Suvaitsevaisuus ja ymmärrys erilaisuutta kohtaan on kasvanut. Niin erilaisiin ajatussuuntiin kuin uskontoihin kuuluvat ovat saanet arvostetun aseman Suomessa. Enemmistön suvaitsevaisuus on kotouttanut vähemmistöt, jotka nyt tuntevat olevansa tunnustettuja ja hyväksyttyjä suomalaisia.

Entäpä presidentin valinta? Pitääkö meidän valintapäätöstä tehdessämme muistaa myös vähemmistömme? Olemmeko valmiita valitsemaan itsekkäästi, enemmistön ehdoilla, presidentin. Presidentin, joka ei voi kelvata koko kansalle ja kenestä ei voi koskaan tulla koko kansan presidenttiä? Valitsemmeko presidentin, joka romuttaa vähemmistöjen kotoutuksen? Valitsemmeko presidentin rasistisin perustein?

Voimmeko valita presidentin, joka rikkoisi lakia 70 valtiossa? Kuinka hän vosi tehdä valtiovierailuja maihin, joissa pahimmillaan häntää odottaa kuolemanrangaistus? Saattaako presidentin valinnan seurauksena Suomi joutua kansainväliseen boikottiin? Voiko tämän seurauksena esim. käyttämme enrgianhintaan tulla huomattava korotus? Oletko presidentin valinnassasi enemmän vai vähemmän suvaitsevainen vai peräti rasisti?
Jorma (päivystävä blogivahti) kirjoitti 25.01.2012 - 16:02
Tuohan on Java Valkosen alustus, jonka viimeinen kappale on provosoiva. Onneksi on sentään kysymysmerkit lauseiden perässä. Mutta aina on niitä, jotka uskovat "uhkakuviin".
Ei kansainvälinen diplomatia noin toimi. Siellä pyörii jo nyt kolmen maan ulkoministerit, jotka ovat julkihomoja. Yksi on Saksasta.
Harto Forss kirjoitti 25.01.2012 - 16:12
Ei minun mielestäni meidän pidä huomioida kovinkaan moneen virkaan valittavasta edustaako hän jotain vähemmistöä vai enemmistöä. Onko hän paras henkilö tehtävään ja edustaako hän minun arvojani ovat keskeiset tekijät. Nyt tähän on lisättävä, valittavissa olevista henkilöistä. Nyt jäi minulle ainakin tärkeämmäksi arvot. Toisaalta kyvyistä hoitaa tehtävä ei varmaan suuria eroja ole.
Valintaa helpottaa huomattavasti, se ettei uskoakseni kisasta tule tasaväkistä. Haaviston osuudeksi veikkaan 35-40%. Tämä saattaa muuttua viimeisinä päivinä kuten nyt esivaalissa kävi. Haavisto ohitti viimeisinä päivinä Väyrysen.
Anonyymi kirjoitti 25.01.2012 - 16:21
http://www.kansanuutiset.fi/uutiset/kotimaa/2725451/kivaariseura-%E2%80%9Dhuolissaan%E2%80%9D-homopuoliso-ei-voi-matkustaa-arabimaahan
Anonyymi kirjoitti 25.01.2012 - 17:02
Kansallinen kivääriyhdistys voisi myös kantaa huolta Niinistön vaimosta, kun nämä menevät arabimaihin valtiovierailuille. Naisen on oltava ainakin jossain määrin "huputettu".
Haavisto ei varmaankaan provosoisi saudeja sun muita öljymaita ottamalla puolisonsa mukaan.
VSP osakkeista.. kirjoitti 25.01.2012 - 17:08
olen muuttamassa pois Ugista ja kysyn ihan näin pressanvaalien ulkopuolista asiaa täällä blogissa. Tietääkö joku missä hinnoissa pyörii nykyään puhelinosakkeet, aattelin vaan niitä myydä! Soitin jo Kalantiväylässä ilmoittaneelle ja hänen hintatarjouksensa oli hieman alakanttiin... joten siksi kyselen. Olisi mukava kuulla kannanottoja asiasta, kiitos!
Harto Forss kirjoitti 25.01.2012 - 17:22
En tiedä VSP:stä, mutta ostin puhelimeni aikoinaan Vehmaan Puhelimesta, se liittyi Lännen Puhelimeen. Se kuuluu nykyisin DNA:an, mutta osakkeet omistaa Finda OY. Saan aina silloin tällöin tarjouksia niistä osakkeistani. Juuri pari päivää sitten tuli viimeinen tarjous 1850€.
Anonyymi kirjoitti 25.01.2012 - 17:53
Ovatko todella sellaiset ihmiset parempia jotka opiskelevat ihmisten tappamista kuin ne jotka esim. hoitavat psykiatrisista ongelmista kärsiviä lapsia joita sodat tuottavat valtavia määriä.
Anonyymi kirjoitti 25.01.2012 - 19:26
Kommentiin 17:53. Ei todellakaan ole sellaiset ihmiset millään lailla perempia, mutta kun tämä maailma nyt vaan on tällainen. Ellei maassa ole itsellisiä puolustusvoimia, syntyy sotilaallinen tyhjiö, jolla on taipumus täyttyä.
Anonyymi kirjoitti 25.01.2012 - 20:10
Ei pidä paikkaansa. Sodat syttyy ihan jostain muusta syystä kuin sotilaallisesta tyhjiöstä vai onko siitä ollut mielestäsi kysymys Balkanilla, Libyassa, irakissa jne.
Sotilaallisesta tyhjiöstäkö on kysymys? kirjoitti 25.01.2012 - 20:17
Länsimaiden motiivit Afganistanissa ovat Ravelan mukaan ensi sijassa reaalipoliittisia ja taloudellisia. Kyseessä on miehitys, jota kuorrutetaan propagandalla demokratiasta, ihmisoikeuksista ja tyttöjen koulunkäynnistä.
Massiivinen katastrofi
Ravela kirjoittaa, että Afganistanin nykyhallinto on läpeensä korruptoitunut, vahvasti konservatiivisten ja fundamentalististen islamilaisten ryhmien vaikutuksen alainen, läheisissä yhteyksissä huumebisnekseen ja kaikkea muuta kuin demokraattinen.
Suomen länsimaiset ja afganistanilaiset kumppanit ovat syyllistyneet ja syyllistyvät edelleen räikeisiin ihmisoikeusloukkauksiin kuten kidutuksiin, murhiin, mielivaltaisiin vangitsemisiin ja siviilien terrorisointiin.
Länsimaiden interventio Afganistanissa on Ravelan mukaan massiivinen sotilaallinen, taloudellinen ja inhimillinen katastrofi. On uhrattu satoja miljardeja euroja ja kymmeniätuhansia ihmishenkiä, mutta rauha ja vakaus näyttävät yhä kaukaisemmilta.
– Loppuvuonna 2001 Taliban-hallinto romahti nopeasti, koska se oli aika epäsuosittu. Tuolloin olisi ehkä ollut mahdollisuuksien ikkuna, mutta länsimaat jättivät sen käyttämättä. Ne eivät täyttäneet lupauksiaan aseiden riisumisesta ja vapaista vaaleista.
– Jos talibaneille olisi tuolloin tarjottu neuvotteluita ja annettu heidän palata yhteiskuntaan, olisi saatettu välttyä kymmeneltä sotavuodelta. Sen sijaan talibanpäälliköt ajettiin nurkkaan ja he huomasivat pian, että ainoa mahdollisuus selvitä on jatkaa taistelua.
Anonyymi kirjoitti 25.01.2012 - 20:27
Kuka kannattaa sitä, että lopetetaan Suomen puolustusvoimat kokonaan?
Anonyymi kirjoitti 25.01.2012 - 20:38
Afganistanissa on epäilemättä tehty paljon virheitä. Alunperinhän oli kyse USAN terrorijahdista.
Anonyymi kirjoitti 25.01.2012 - 20:41
Ketä hallitsisi Suomen maata sen jälkeen jos tälläistäkin joku kaipaa
Anonyymi kirjoitti 25.01.2012 - 20:27
Kuka kannattaa sitä, että lopetetaan Suomen puolustusvoimat kokonaan?
Anonyymi kirjoitti 25.01.2012 - 20:47
No, kun joku epäili sotien syttyvän vaikka mistä syystä. Niinhän ne tietysti syttyvät, luonnonvarojen takia erityisesti..
Sotilaallinen tyhjiö aiheuttaa sen, että sinne marssii jonkun toisen maan joukot. Piruuttani sitten ajattelin, että kukahan tänne marssii, jos lakkautamme armeijan kokonaan. Olimmekohan turhaan sodassa Neuvostoliiton kanssa? Olisko esimerkiksi yhteys jäämnerelle edelleen ilman sotimista NL:n kanssa.
Oli hyvä kirjoitus klo 13.47 kirjoitti 25.01.2012 - 21:04
Kellokorttidemarit mitä Timo Nevanranta on tuonut julki puoluetovereistaa.
Anonyymi kirjoitti 25.01.2012 - 22:04
Armeijamme on ja pysyy. Se natoistuu koko ajan, mutta siitä ei ole sen suurempaa meteliä pidetty. Jos katsoitte äskettäin ajankohtaisen kakkosen ja ohjelman osion Suomen, Ruotsin ja Norjan yhteisistä valvontalentoharjoituksista, niin se oli eräs yksi selvä esimerkki asiasta.
Harto Forss kirjoitti 26.01.2012 - 08:51
Näyttää toinen kierros menevän jonkin verran loanheitoksi. Mitä ei mielestäni tapahtunut lainkaan ekalla kierroksella vai mitä tykkäätte esim. allaolevasta kierrossa olevasta jutusta?

Jaahas, on mielenkiitoista ollut lukea näitä ihmisten tilapäivityksiä ja kannanottoja pressaehdokkaista. No en voi pitää turpaani kiinni! Monella suvaitsevaisuus on nyt mennyt oman järjenjuoksun edelle ja arviointikyky on pettänyt ja pahasti. Toinen ehdokkaista on kandi ja varatuomari, reservin kapteeni sekä mm. entinen valtiovarainministeri, euroopan investointipankin varapääjohtaja (aika hyvin hajuilla EU:n rahatilanteesta) ja edustanut Pohjoismaita ja Baltian aluetta. Toinen on ylioppilas, entinen toimittaja, suorittanut siviilipalveluksen (huomioiden se, että presidentti on Puolustusvoimien ylijohtaja!) ja on poliittisesti erittäin kokematon. Viestini teille kaikille on se, että miettikää oikeasti millaisen johtajan maallemme haluatte! Se että joku on homoseksuaali, on aivan eri asia kuin se, että onko henkilö oikeasti pätevä tehtäväänsä! EI NÄITÄ ASIOITA HOIDETA TUNTEILLA
Anonyymi kirjoitti 26.01.2012 - 09:06
Kyllä. Muuten ovat samansuuntaisia." Toinen ottaa votkan jäillä ja toinen jätkän voilla."
Anonyymi kirjoitti 26.01.2012 - 10:02
Presidentin valta kohdistuu suurelta osin ulkopolitiikkaan. Jos valinta tehdään pelkästään ansioluettelun pohjalta, kokoomuksen Sauli Niinistöllä ei ole mitään mahdollisuuksia.
Anonyymi kirjoitti 26.01.2012 - 10:16
Nimenomaan ulkopolitiikkaan, Euroopan ulkopuolella. Sen verran tarvkennan.
TAITTAA OLLA kirjoitti 26.01.2012 - 11:02
Suomen kannalta parempi pidetään naapurienkanssa hyvät välit ja koitetaan tulla toimeen toistekanssa täällä Euroopassa eikä kuvitella itsestämme mitään ylisuuria rauhanrakentajia.Tuntuu vain siltä missä riita niin joku tai jotkut järjestöt suomesta ovat siellä joukossa sähläämässä.Täällä kysellään,kuka johtaa puolustusvoimia.Teen vastakysymyksen kuka johti -39-44 puolustusvoimia?Lukekaa historiaa sieltä löytyy tietoa kukajohti ja todella johti maame silloista armejakuntaa.
Anonyymi kirjoitti 26.01.2012 - 11:23
niihin kaiken maailman sählinkeihin on vaan mentävä Yk- allekirjoitustenkin perusteella. Moniin asioihin on sitouduttu. Impivaaraan ei pääse enää piiloon.
Anonyymi kirjoitti 26.01.2012 - 11:35
Suurin osa presidenteistä ei ole ollut armeijassa. Kekkonen oli ensimmäinen. Lisäksi vain Koivisto ja Ahtisaari ovat poistuneet taakse.
Anonyymi kirjoitti 26.01.2012 - 11:41
Ei sen ikäisillä presidenteillä tainnut ollakaan kuin "Tsaarinarmeija".
Anonyymi kirjoitti 26.01.2012 - 11:46
Miksei tsaarinarmeija kelvannu? Ajoihan Paasikivikin hampaat kirskuen saksalaista Väinö I Suomen kuninkaaksi.
Anonyymi kirjoitti 26.01.2012 - 11:49
En tiedä tuon aikaisista käytännöistä ja mielialoista, mutta Suomen kuninkaan "ajo" on kyllä totta.
Anonyymi kirjoitti 26.01.2012 - 11:51
Kekkonen ja Koivisto olivatkin varsinaisia murhamiehiä. Kekkonen oli -18 valkoisten teloituskomppaniassa ja Koivisto kaukopartiossa.
Anonyymi kirjoitti 26.01.2012 - 11:54
http://www.iltasanomat.fi/presidentinvaalit/mita-antonio-sanoi-kun-soitti-niiniston-ovikelloa/art-1288444842817.html
Kekkonen kuului kirjoitti 26.01.2012 - 12:01
Kajaanin Suojeluskuntaa joka viitaisi siihen ettei ollut käynyt tsaarin tai suomen sotaväkeä Johti 18 vuotiaana Haminassa valkoisten telotuskommennuskuntaa jossa ammuttiin 9 punasta vankia.
Anonyymi kirjoitti 26.01.2012 - 12:35
Jokos ne maailaman talouskriisipesäkkeet ratkai
stiin ja elintasoerot poistettiin jotta voimme.suomessa siirty vihreän yhyeiskuntaan viljelemään kerrostalojen asfalttipihoille omia perunoita.


Ei tuu rahaa Guggenheimille Arhinmäeltä kirjoitti 26.01.2012 - 12:46
http://www.yle.fi/tekstitv/html/P108_01.html
Anonyymi kirjoitti 26.01.2012 - 14:55
Vsp- osakkeista sain pari kuukautta sitten 400,-.Muuten, minäkin äänestän Haavistoa. Ja arvostan häntä erittäin fiksuna ihmisenä, jonka yksityiselämä ei minulle kuulu. joulukuun kuudes on yksi päivä muiden joukossa. Ja kyllä Euroopassa on tälläkin hetkellä vallassa homoja ja lesboja, joten ei Suomi siinä edelläkävijä olisi? Siis jos jätetään huomiotta yksi piilolesbo?
Anonyymi kirjoitti 26.01.2012 - 15:33
Sodan nähnyt äitini osaa muodostaa ehottoman mielipiteensä ilman näitä facebookin kotkotuksiakin. Äänestämässä käyviä eläkeläisiä taitaapi olla noin miljoona.
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/voiko-vaalit-ratkaista-facebookilla/art-1288444877161.html?ref=rss
Anonyymi kirjoitti 26.01.2012 - 15:44
Jos suurkunta ajatus toteutuu, niin silloin alkaa raju palvelujen yksityistäminen.
Harto apua mitä tälle asialle voidaan tehdä???
Anonyymi kirjoitti 26.01.2012 - 16:39
Eiköst se yksityistäminen ole jo menossa muutenkin.
Harto Forss kirjoitti 26.01.2012 - 16:44
Ei ainakaan luopua taistelusta. Monet asiat näyttävät mahdottomilta, mtta luja usko ja taistelu vie voiton. Hallitus on moneen kertaan luvannut ettei pakkoliitoksia tehdä. Tuskin voi kääntää lupaustaan noin rajusti. Mitä houkuttimia ja pakotteita tulee, se on sitten erijuttu. Luulen tällä hetkellä suurimman vaaran olevan omissa kunnallispolitiikoissamme. Hehän puhuvat kuin homma olisi jo päätetty. Minun muistini mukaan pakkoliitoksista puhuttiin eka kerran -80 luvun vaihteessa. Viimeksi täällä oltiin muutama vuosi sitten menossa Raumalle. Olemme jo 30 vuotta U:kin alasajon pystyneet välttämään. Ei antauduta vieläkään.
Anonyymi kirjoitti 26.01.2012 - 16:49
Tullimiehet pitää myös laittaa tutkimukseen.

http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/ranskassa-kuohuu---poliisia-syytetaan-vahemmistojen-kohtelusta/art-1288444908223.html
Anonyymi kirjoitti 26.01.2012 - 16:49
Itse maksoin VSP:n ns. yhden puhelimen osakkeesta (3 kpl sarja) vuonna 1993 (yksityiseltä ostettuna suoraan) n. 420 e.

Kesällä tarjottiin ko. puhelinosakesarjasta, vaikka olen tehnyt siihen lisämerkinnänkin 500 e. Eipä kannata myydä nyt, jollei ole todella akuutti myyntitarve. Lännen Puhelin on aivan eri kokoinen yhtiö kuin meidän piskuinen VSP:mme. MOT.

Huolestuisinko kirjoitti 26.01.2012 - 17:00
Jos kesken lennon, vaikkapa tuonne Pariisiin, stuertti ilmoittaisi, että konevian takia joudumme tekemään pakkolaskun ja lentäjä on homoseksuaali? Huolestuisitko?
No, en minä ainakaan siitä huolestuisi. Mutta jos stuertti ilmoittaisi samaan hengenvetoon, että lentäjän epävakainen puoliso on ohjaamossa mukana ja heillä on ollut jotain riitaa ? Sitten minä todella huolestuisin!
Presidentin virassa ei tule tietenkään tällaisia tilanteita. Ei myöskään lentäjältä, lääkäriltä tai keneltäkään muultakaan kysyttäisi ammattiin päästäkseen sukupuolista suuntautumista.
Vaikka olen Haaviston puolella kaikin tavoin, en voi olla ajattelematta sitä, että hänen puolisonsa on salannut Pekalta rattijuopumustuomionsa. Haavisto kuuli sen toimittajilta. Lisäksi tällä Antoniolla on yökerhonujakka Suomessa, mikä määrittää pitkälle hänen henkilöään.
Haavisto on mielestäni loistavaa presidenttiainesta, mutta saako hänen ihmisuhteensa viranhoidossa pahaa aikaan?
lähteekö arhinmäki tähän mukaan??? Taitaa olla pakko??? kirjoitti 26.01.2012 - 18:20
Kuntaministeri Henna Virkkunen (kok.) vakuuttaa, ettei kuntauudistus lykkäänny, kertoo Yle.
Harto Forss kirjoitti 26.01.2012 - 21:02
Näin sanotaan hallitusohjelmassa.

Hallitus määrittelee kuntauudistuksen tarkemmat kriteerit ja etenemisen vuoden 2011 loppuun mennessä. Annettava rakennelaki korvaa voimassa olevan puitelain.
Uudistusta ohjaavassa lainsäädännössä otetaan käyttöön kuntauudistusta edistäviä välineitä. Tavoitteena on mm. poistaa lainsäädännöstä sekä kuntatalouden rahoitusjärjestelmistä kuntaliitoksia vaikeuttavat tekijät.
Hallitus ohjaa kuntauudistuksen etenemistä ja käynnistää koko maan kattavan selvityksen kullekin alueelle tarkoituksenmukaisesta kunta- ja palvelurakenteesta.
Ei ole Katainen sivistynyt. kirjoitti 26.01.2012 - 21:10
Katainen vastasi Iltalehden kysymykseen, millainen olisi ollut presidentinvaalien toinen kierros, jos Paavo Väyrynen (kesk.) olisi Sauli Niinistön kisakumppanina.
No, sanotaanko niin, että nyt kisa pysyy sivistyneenä, Katainen vastasi Iltalehdelle.
Mari Kiviniemi lähetti tänään katkeran viestin lehdistölle.
- Kyllä minä niin mieleni pahoitin. En itseni takia, vaan Paavo Väyrysen ja häntä äänestäneiden yli puolen miljoonan suomalaisen puolesta, Kiviniemi aloitti.
- Pitääkö Katainen näin suurta joukkoa suomalaisia sivistymättömänä? Pitääkö Kokoomus Väyrysen
Anonyymi kirjoitti 26.01.2012 - 21:13
Niinistön julkkiskannattajat tuntuvat edustavan maallista ja Haaviston puolestaan henkistä pääomaa.
Anonyymi kirjoitti 26.01.2012 - 22:06
Toisaalta tulee pakkoliitoksia, kun kuntien valtionapuja annetaan vain tietynsuuruisille kunnille???
Se on sitä valtionohjausta.Laitetaan sellaiset kriteerit, että on taloudellisesti pakko liittyä.
Ihmettelen jos vasemisto istuu sellaisessa hallituksessa???
Anonyymi kirjoitti 26.01.2012 - 22:22
Kun pääkaupunkiseudun "kunnat" lähettää" ympäri maata köyhille kunnille muutaman sataa miljoonaa, se luo myös paineita kuntauudistukselle
Anonyymi kirjoitti 26.01.2012 - 23:01
Kyllä minä ymmärrän , että kuntia voidaan vähentää mutta ei sataan noin 200 on sopiva.
Harto Forss kirjoitti 27.01.2012 - 05:52
Näinhän niiden pääkaupunkiseudun kuntien rahoille käy, mutta vähentäisikö kuntauudistus rahantarvetta? Palvelut pitää hoitaa ja pienten kuntien hallinto on pieni ja valtaosin nekin pitää hoitaa. Rakennusjutut, ympäristöt jne.
Nimesi
Sähköpostiosoitteesi (ei näytetä yleisesti)
Kotisivusi osoite
Muista tietoni selaimen evästeessä seuraavia kommentointeja varten
Seuraa tähän kirjoitukseen tulevia kommentteja (mikä tämä on?)
Kommentti
Voit käyttää kommenteissasi seuraavia HTML-elementtejä: a, b, i, u, code
Viimeksi luetut

Tällä palstalla pidän viisi viimeksi lukemaani kirjaa ja annan niille hymiöitä mieltymykseni mukaan 1-5:een. Taiteellisesta vaikutelmasta minun kyvyilläni ei pysty hymiöitä jakamaan.

Pirkko Saisio: Lokikirja

Hauska kirja Saision -90 luvun lopulla ostaman moottoriveneen kanssa reissaamisesta muutamana kesänä. Kirjan tekee vielä mielenkiintoiseksi se, että veneillään paljolti U:kin lähivesillä ja aikaa vietetään U:kissa.

Lincoln Child: Kuoleman algoritmit

Mukavaa oli pitkästä aikaa lukea dekkari. Tosin aihepiiri oli niin fiktiota, ettei totinen maalainen siitä kauheasti pitänyt. Tietokone ajattelee ja omaa tunteet.

Jukka Pakkanen: Elena Damianin kirjeet:

Aika yllättävää siirappisössöä kilpapyöröilyn asiantuntijalta.

Raisa Lardot: Syntinen Maria:

Luostarista lähtevä nainen, ei kerrota onko hän nunna, kertoo munkille elämäntarinansa. Harvinainen kirja vain 1 repliikki, naisen kertomus. Syvällistä pohdintaa moraalistakin. Mielenkiintoinen sinänsä, mutta ei oikein minun makuuni.

Anna Kontula: Näkymätön kylä:

Kontula asui kuukauden Olkiluodon parakkikylässä selvittäen siirtotyöläisten elämää. Elämä on yksinäistä ja ikävää. Keskellä metsää, kaukana muusta asutuksesta. Asunto on muutaman neliön koppero parakissa, yleensä samassa huoneessa asuu toinenkin. Huoneessa ei ole mitään muuta kuin 2 sänkyä ja pieni pöytä. Keittiö, suihkut ja vessat ovat yhteistiloissa. Lähes kaikki ovat nuoria perheellisiä miehiä, jotka muutaman viikon välein pääsevät käymään kotona. Ei ole hauskaa elämää, varsinkaan talvella jolloin ei voi olla ulkonakaan.

 

 

 

Yhdistykset
Laskuri

free website hit counter