Kojelauta |  Seuraa blogia |  Lisää blogeja |  Luo blogi! | 
Anna bloggaajalle lahja | Sivun alkuun | Seuraa blogia | Ilmoita blogista
Kirjoittaja

Uudenkaupungin asioista kirjoittelen ehkä vähän myös muustakin mikä ainakin itseäni kiinnostaa. Olen Harto Forss. Eläkeläinen, entinen Kemiran Ugin tehtaiden pääluottamusmies. Nyt kun aikaa riittää niin kunnallisessa vaikuttamisessa olen myös enemmän mukana. Tällä hetkellä olen valtuustossa ja hallituksessa.

Pirskatti

Yksi salolainen pääsi "työhön Suomelle" kuudeksi vuodeksi, tuhannen salolaisen työt viedään Aasiaan. Että se siitä työväen presidentistä.

Tiedonantaja
 

Anne Huotari

Paavon ehdokkuus täytti tavoitteet vasemmistolaisten arvojen esille tuomisessa. Toisella kierroksella on ehdolla vain kaksi oikeistolaista ehdokasta, joista Haavisto on arvomaailmaltaan lähempänä omaani. Silti tuntuu vaikealta äänestää vihreitä, jotka viime maanantaina Oulun valtuustossa olivat ulkoistamassa 15 päiväkodin ateriapalveluja oikeiston kelkassa. Että se siitä pienituloisten puoluistamisesta. Pitää kai kuitenkin valita pienempi paha ja antaa miinusääni Niinistölle.

Viikkolehti

Eero Lehti

Uudistajat ovat lähteneet liikkeelle kuin Hitler Moskovaan, huonosti varustautuen, ja asiaa on pidetty läpihuutojuttuna.

Kauppalehti

Heikki Laurinolli

Enää meitä eivät kahlitse Kekkonen, YYA ja Neuvostoliiton pelko. Nyt tiellä ovat markkinat, velkaantuminen ja uusi julkisjohtamisenoppi.

Aikalainem

Niklas Holmberg

Eurooppalainen liittovaltio syntyy sinä päivänä, kun Ranskan presidentti luovuttaa maansa ydinaseen laukaisukoodit EU:n komission puheenjohtajalle. Voi varmasti sanoa, että se päivä ei ole ihan lähellä.

Maaseudun Tulevaisuus


 

 

27.01.2012 - 07:52

Vuosi on alkanut ja jatkuu aika vaatimattomilla listoilla.Alun normaaleissa byrokratioissa ei näy olevan mitään kiinnostavaa. Valtuuston joulukuun päätökset toimeenpannaan. Lokalahdelta esitetään ostettavaksi 1 ha:n tontti, jonka Rannikon Rautkaup osti 2008, tarkoituksena rakentaa uusi kauppa. Hinta on sama kuin 2008, indeksillä korjattuna. Jälleen eräs Lokalahden palveluja parantava hanke hautautui.

Onkadun rakentamiseen pyydetään hallituksen lupa. Päiväkoteihin pyydetään lupa 1 toimen ja 2:n viran täyttämiseen. Tilintarkastusyhtiössä on uusi toimintatapa jonka hyväksymiseen lupaa. Tiedotusasioissa ei mitään erikoista.

Anonyymi kirjoitti 27.01.2012 - 13:16
Tietääkö Forss miten on vuoden vaihteessa saatu maksettua Tontonmäen korot ja lyhennykset?
Jorma kirjoitti 27.01.2012 - 13:41
Moro! Aikuisten oikeasti tietäisin kuinka Tontonmäen talot saataisiin asutettua. Keinossani on vaan se vaara, että vuokralaiset eivät ehkä viihtyisi siellä ja hakeutuisivat muualle, kuten Jyväskylästä pari vuotta sitten Raisioon.
Jyväskylän "sossu" vielä tuki muuttoa.

Mukava työlista hallituksessa. No, saa ne joskus olla helppojakin, on niistä kaikista papereista ja listoista ihan tarpeeksi työtä. Joskus käy itselläkin mielessä, että maksaako vaivan eli onko kokouspalkkio oikeassa suhteessa luottamusmiehen työhön, siis jos oikeasti käy asialistat läpi. Voihan kokouksessa istua muutenkin. Sinäkin ajat yli 30 kilometriä kokouksen takia, tuskin korvataan?
En ole äänestänyt vieläkään. On kuin saisi valita teloitustapansa: hirttämällä vai ampumalla!
Olli kirjoitti 27.01.2012 - 13:53
Millaisessa yhteiskunnallisessa asemassa olevien ihmisten kuuluisi pitää äänestyspäätöksensä omana tietonaan? Nyt niitä on e-päiväkirjat pullollaan. Penkkiurheilussa suomalainen sympatiseeraa häviäjää, mutta asettuu itse aina voittajan puolelle.
Jorma kirjoitti 27.01.2012 - 14:01
Politiikassa mukana olevat (luottamushenkilöt) ovat monessa mielessä julkista riistaa, he ovat julkisuuden henkilöitä. Se näkyy monissa oikeuden päätöksissä, joissa joku huutelee kunniansa perään. Vaalisalaisuuden paljastaminen on todennäköisesti sukua tälle ominaisuudelle, halutaan oman viiteryhmän tietävän mikä on "oikea suunta".
Oma juttuni on vaan huomionkipeyttä, mutta innokkaana keskustelijana haluan tuoda kantani tässäkin asiassa muiden tietoon. Toisaalta halusin / haluan käydä myös arvokeskustelua, siihen mittaan kuin se täällä on mahdollista.
Anonyymi kirjoitti 27.01.2012 - 14:24
samaan kategoriaan kuuluu myös johtavat virkamiehet. Ovat julkisia henkilöitä.
Harto Forss kirjoitti 27.01.2012 - 15:01
En tiedä miten Tontonmäki OY selvisi vuodenvaihteen yli, mutta luulisin korkoihin ja lyhennyksiin käytetyn kaupungin lainaa. Se myönnettiin pihatöihin, polun rakentamiseen rantaan ja rannan kunnostukseen. Ainoastaan pihatöitä on tehty joten rahaa yhtiön käytössä on ollut.
Kai äänestyskäyttäytymisen saa julkistaa. Kyllä tulee lunta tupaan ihan olemattomistakin asioista, joten 1 ärsytys muiden joukossa ei paljoa painane. Muutenkin, kait ihminen saa omat asiansa päättää.
Anonyymi kirjoitti 27.01.2012 - 15:12
saako siellä kaupunginhallituksessa myös kysyä asioita Koskelta? vai pitääkö kaikki olla esityslistalla?
Harto Forss kirjoitti 27.01.2012 - 16:18
Kyllä saa, mutta ei se mikään kyselytunti ole. Mieluusti voisi kysyä ennen tai jälkeen kokouksen virkamiehiltä. Ei ole hauskaa istua kokouksessa ja kuunnella pikkuasioita jotka eivät kysyjää lukuunottamatta muita kiinnosta. Tietty Koskelle kuuluuvia merkittäviä asioita voi sielläkin kysyä ja kyllä hän myös vastaa.
Olli kirjoitti 27.01.2012 - 17:36
Rannikon Rautkauppahan muutti Kustaviin jo ajat sitten. Trafiikki Lokalahdella oli pieni, kauppa ei menestynyt siellä. - Harto, tottakai saat kertoa että äänestit niin kuin äänestit. Kysymykseni tarkoitus oli herättää keskustelua yleisesti. En arvannut että aiheutin lumisateen tuvassasi. Saathan toki päättää omat asiasi. Tervetuloa vaan vihreään ryhmään ehdokkaaksi seuraavissa kunnallisvaaleissa.
Anonyymi kirjoitti 27.01.2012 - 17:47
Siellä soijatehtaan nurkilla ne vironpojat jo pörrää. Se siitä
paikkakuntalaisten laittamisesta etusijalle.
Hehkuttakaa nyt lisää niitä kiiltokuvatyyppejänne.
Anonyymi kirjoitti 27.01.2012 - 17:57
SRV:n tiedotustilaisuudessa olleena voin sanoa ettei siellä luvattu mitään ukilaisten etusijalle laittamisesta. Luvattiin vain, että siellä toimivissa yrityksissä toimitaan lakien ja sopimusten puitteissa. Yrityksille luvattiin urakoita mikäli ovat kilpailukykyisiä. Ei mitään muuta asiallisesti toimiva yritys voi luvata.
Anonyymi kirjoitti 27.01.2012 - 17:59
Hyvästi asialliset keskustelut. Olli on päässyt avohoitoon.
Anonyymi kirjoitti 27.01.2012 - 18:14
Auttaako valintaa kun kirjoittaa numeron silmät kiinni???
Anonyymi kirjoitti 27.01.2012 - 18:19
Tuli muuten taas eilen hyvä ohjelma ulkomaalaisesta työvoimasta.
Tämä on vasta alkusoittoa: mihen tämä mailma on menossa???
Ei näyttäs ainakaan parempaa suuntaan olevan menossa se määrää jolla paksuin lampakko siinä vasemmistopulueilta lentää moraali roskakoppaan. Käsite inhimillyys on jo aikaan haurattu rahakasojen alle.
Harto Forss kirjoitti 27.01.2012 - 19:11
Ei tuo edellinen kommentti taida pitää paikkaansa. Tämän hallituksen aikana on tehty jo paljon väärinkäytösten kuriinsaattamiseksi. Edellinen ei suostunut tekemään mitään. Puitteet alkavat olla kunnossa. Valvontaan pitää saada vielä lisää voimaa. Pitää muistaa, että ulkomaisen työvoiman käyttö on laillista. Suomessa pitää noudattaa Suomen lakia ja sopimuksia.
Anonyymi kirjoitti 27.01.2012 - 19:27
Hirvittäviä tekoja vielä viime vuosikymmenien Euroopassa.

http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/selvittakaa-francon-ajan-vauvaryostot/art-1288445161108.html
Olli kirjoitti 27.01.2012 - 20:02
"Anonyymi kirjoitti 27.01.2012 - 17:59 Hyvästi asialliset keskustelut. Olli on päässyt avohoitoon". - Kyllä. Se on totta, nimittäin vasemmistoliiton ikeestä.
Anonyymi kirjoitti 27.01.2012 - 21:01
Varsinaisen harhaluuloisuushäiriön tärkein oire on pysyvä harhaluulo, joka muistuttaa lähinnä päähänpinttymää eli pakkomiellettä. Häiriö on psykoottinen tila, koska mitkään vastakkaiset todistelut eivät voi horjuttaa uskoa harhaluuloon, ja havainnot tulkitaan aina tukemaan harhaluuloa.
tämäkö harto on nyt salainen asia kokouksessa? kirjoitti 28.01.2012 - 01:50
Tiedoksi annettavissa asioissa kerrottiin ettei aluehallinnon kirjettä kaupungin kansliaan ole koskaan saapunut. En lähde asiassa enempää sähläämään. Huomisessa lehdistötilaisuudessa asia ilmeisesti selvitetään. Asian valmistelu on hieman kesken ja tullee ensi maanantain kokoukseen. Viimeistään siinä kerrottaneen kirjeen kulku tarkemmin.
Anonyymi kirjoitti 28.01.2012 - 06:55
Kiinnostavaa. Ukiin tulossa Vihreiden ehdokaslista?
Anonyymi kirjoitti 28.01.2012 - 10:44
Onhan tuo ollut ennenkin. Että sellaista kiinnostavaa.
Harto Forss kirjoitti 28.01.2012 - 11:34
En kerro salaisista asioista. Salainen asia on salainen asia ja sen salaamisen laillisuus esittelijän virkavastuulla. Mikäli on epäilys ettei ole noudatettu laillisuutta niin sitä varten on olemassa oma tiensä. Kommentissa oleva asia kerrottiin lehdistötilaisuudessa. Se ei ylittänyt yhdenkään lehden uutiskynnystä.
Anonyymi kirjoitti 28.01.2012 - 11:41
Sitä salataan jo omia mokiakin. Sellaisessa hallituksessa kunnioitatte salaisuuksianne. Eipä tuo asia niin kiinnostava oikeasaan ollutkaan. Ellei Java Valkonen olisi lähtenyt peräämään AVIn kirjettä olis kai koko paperi mennyt jonkin tahon mukana hautaan.
Näin uskon. Mutta ei kannata olla olla niin avoimesti rieumuissaan ettei asia mitään mediaa kiinnostanut. Se kertoo kannanottajan asenteesta turhankin paljon.
Anonyymi kirjoitti 28.01.2012 - 11:45
Jos listalla on tohtori Olli Haapala, se on silloin kiinnostava.
Anonyymi kirjoitti 28.01.2012 - 11:50
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/is-kysely-perussuomalaisten-jytkysta-katosi-puolet/art-1288445236604.html
Harto Forss kirjoitti 28.01.2012 - 11:52
Miten ihmeessä olisin voinut asiasta kirjoittaa ilman, että siitä vedetään johtopäätöksiä mielealastani? Mielestäni kirjoitin vain asian ilman krumeluureja.
Anonyymi kirjoitti 28.01.2012 - 11:54
Hartsin kimpussa näyttää olevan kaikki vainoharhaiset.
Anonyymi kirjoitti 28.01.2012 - 12:01
Mitä Forss hallitus tulee tekemään Lörppä-Aaltosen jatkuvalle lavertelulle? Asioiden valmistelijat menettävät koko arvovaltansa mikäli lakeja ja sääntöjä ei noudateta. Yhteiskunta ei voi toimia, jos joku tai jotkut katsovat olevansa lain yläpuolella.
Anonyymi kirjoitti 28.01.2012 - 12:19
Tuokaa yksi todiste salaisten asioiden vuotamisesta. Jos olisi vuodettu joskus Tontonmäki julkisuuteen, kaupunki säästäisi nyt isont rahat. Nyt menee sen takia isot rahat. Se todella esiteltiin salassa. Mitä yrittäjää siinä mahdettiin suojella? Ymmärrän kyllä, että yksityisen yrityksen asioita ei pidä julkituoda ennen aikojaan, mutta tämän hankkeen lopputulos oli kaupungille todistettavasti vahingollinen.
Ellei tuo Avi- asia kiinnostanut yhdenkään lehden toimitusta, se ei näytä kinnostavan Kh:n jäseniäkään. Minusta tuollaisen paperin salaaminen on vakava asia.
kiitos keskustelusta. Olen täysin terve, käsittääkseni myös Forss.
Anonyymi kirjoitti 28.01.2012 - 12:24
Eikös Tontonmäen asiat olleet julkisia? Hallituksen päätökset ja valtuuston käsittely? Lörppä-Aaltosen kommentteja voit käydä lukemassa, sieltä niitä vuotoja löytyy pilvin pimein.
Anonyymi kirjoitti 28.01.2012 - 12:30
Mielestäni kaupunginhallitus on jo menettänyt arvovaltansa. Ja mitäs se Lörppä-Aaltonen on nyt tehnyt? Kiinnostaa kovasti. Lisäksi kysyn Forssilta, että mistä tiedät sen työsuojelujutun olleen jossain lehdistötilaisuudessa?
Anonyymi kirjoitti 28.01.2012 - 12:36
Tontonmäki oli julkinen päätösten osalta. Mutta oli salaisella listalla valmistelun ajan. Miksi?
Anonyymi kirjoitti 28.01.2012 - 12:40
olen sitä mieltä, että jos joku jonkun mielestä on "lörppä", yhtä hyvin myös voidaan ilkeillä "lörppä"- Forss nimikkeellä. Aaltosen blogista ei löydy minkäänlaista vihjailua mihinkään suuntaan, mistä voisi päätellä jotain vuotamisesta. Ei myöskään hänen kommenteistaan.
En tiedä muuta kuin että myös Forss tulee paljastaneeksi yhtä ja toista alustuksissaan ja kommenteissaan. Kannattaisi jo lopettaa nuo "lörppä"- puheet.
ollaan iloisia siitä, että tällaisia blogeja on, ollaan siis korrekteja. Tämä on taas ollutmelkoista vihapuhetta ja kohdistuu yhteen henkilöön nimellä. Anonyymiltä tietysti.
Anonyymi kirjoitti 28.01.2012 - 12:41
Missä on niitä vuotaja joihin sinä lakia tuntevana pyysit hallituksen tartuntaa Forssilta? Laita täsmällisä kommentteja, joihin voimme koko lukijakunta tarttua.
Tämä on kysymys tälle
Anonyymi kirjoitti 28.01.2012 - 12:01
Anonyymi kirjoitti 28.01.2012 - 12:24

A.I. kirjoitti 28.01.2012 - 12:44
minä taas olen sitä mieltä, että joitakin kaupunginhallituksen asioita olisi yleisen edun nimissä vuodettavakin julksiuuteen. Ei niissä mitään lakiseuraamuksia ole. Arvovalta ainakin minun silmissäni on KHn esittelyosastolta jo mennyt.
Aktivisti kirjoitti 28.01.2012 - 12:54
Lukekaa erittäin tarkoin mitä taas uuden arvonimen saanut kaupunginhallituksen jäsen kirjoittaa eilen yöllä vuodossaan Javan blogissa. Siitä ette saa rutistamallakaan mitään vuotoa irti. Mutta jotain on piilotettu taas punaisen paperin alle, joka sinne ei ilmeisesti kuulu. Jos kirjoittaja laittaa nimensäkin näkyviin asian vakuudeksi, niin eikö tuolloin pidä olla aika varma kirjoittamastaan asiasta. Minä itse en laittaisi nimeäni kommenttiin jos en olisi varma asiasta.
Kommenttihan jää liian helposti todennettavaksi ilman kalliiden tunnistetietojen pyytämistä teleoperattorilta.
Se mikä tässä kiinnostaa, on se, että kaksi hallituksen jäsentä ovat aivan eri äärilaidoilla näissä julkisuusasioissa. Enkä nyt tarkoita puoluesidoksia.

Anonyymi kirjoitti 28.01.2012 - 13:00
haluaisin nähdä, että näiden asioiden takia saadaan tunnistetiedot teleoperaattorilta. Mutta erään kommentin kanssa olen samaa mieltä, että on Forss vihjaillut asioita siinä kuin joku muukin. Jos joku tai hän edes on!
Ei siinä kaksi kh- miestä niin kaukana toisistaan ole. Forss vaan säännöllisen väliajoin vakuuttaa ettei halua puhua salaisista asioista. Toki on eri asia puhua intenetissä kuin ravintolan vessassa.
Olen sitä mieltä, että molemmat (nämä) miehet ovat sopivan kriittisiä ja perehtyvät myös asioihin.
Harto Forss kirjoitti 28.01.2012 - 13:15
Jos tuolla vihjailulla tarkoitettiin minua, niin käyn äärimmäisen harvoin ravintoloiden vessoissa, puhumattakaan, että puhuisin siinä liritellessäni.
Kysymykseen mitä hallitus tulee tekemään, niin ei ole aavistustakaan. Mistä tiedän mitä lehdistötilaisuudessa on kerrottu niin se ei ole salainen asia, päinvastoin.
Anonyymi kirjoitti 28.01.2012 - 13:44
Kaikki valmistelu on salasta. Tietääkö kukaan mitä asioita on tällä hetkellä valmistelussa?
-Juha A.- kirjoitti 28.01.2012 - 14:31
Komia on talvipäivä ja kevättä tekee!
Joku jossain löysi jonkun vuodon, mutta missä. Itse en ole pahemmin löytänyt.
Se, mitä kirjoitin eilen yöllä Javan blogissa "punainen kansipaperi kh:ssa kirjoitti 27.01.2012 - 23:38" on edelleen niin kuin kirjoitin.
Näillä mennään.
Anonyymi kirjoitti 28.01.2012 - 14:58
Ihan kuin tulisit ensimmäistä kertaa tänään kommentoimaan.
Anonyymi kirjoitti 28.01.2012 - 15:26
Minä täällä kirjoittelin, kävin välillä Laitilassa. Pitääkö kertoa nimi? Minähän en tämäntasoiseen keskuteluun nimeä laita. Silti pysyn sanassani: Forss ja Aaltonen perhtyy asioihin.
Anonyymi kirjoitti 28.01.2012 - 15:49
Niin siinä sitten kävi mikä oli ennustettavissa. Pienen vastamäen tullessa kannattajat häviää. Ei pelkillä iskulauseilla eletä. Hallitukseen olisi pitänyt mennä eikä paeta. Usko meni jo silloin monelta. Täydellinen romahdus kestää jonkinaikaa. Ihminen ei oikein tunnusta tultuaan höplästä vedetyksi. Ugi on sitten vielä oma naurettava lukunsa.

http://www.iltasanomat.fi/presidentinvaalit/tamperelainen-psn-kentalta-kovaa-kritiikkia-soinille---pkan-maku-suussa/art-1288445293485.html?ref=rss
Anonyymi kirjoitti 28.01.2012 - 16:05
Ei helppoihin voittoihin voi tukeutua. Puoluetyö vaatii pitkäjänteisyyttä. Tämä näkyy ugissa pienoiskoossa. täällä Soinin imusta nostetta hakeneet on jo ajat sitten messiaansa kolmasti kieltäneet ja perus persut on nynnyjä jokka ei ole kannatusta koskaan nauttineet. Ei tuo kokoomuksen varjossa siipeilykään kannatusta nosta. Soinikin ensin kannatti Haavistoa, mutta huomatessaan porukkansa olevankin oikeistolaista kääntyi Niinistön taa.
Anonyymi kirjoitti 28.01.2012 - 16:32
Ei oo helppoa demareillakaan. Samat harmaahapset vuosikymmeniä. Ny sitten saadaan uusi ehdokas, kunnallisneuvoksetar. Tietää valtaisaa valtataistelua.
Anonyymi kirjoitti 28.01.2012 - 17:05
Ei ylittänyt Javan ja Juhan uho avi jutussa lehdistön uutiskynnystä. Turun valtuustossa nousi merkittäväksi puheenaiheeksi. Melkein sadan kilometrin päässä olevan pikkukaupungin pikkujuttu josta ei ugissakaan moni ole kuullut. Mikä onkaan tällaisen kaupungin korkeimman päättäväelimen taso? Turuntauti senkun pahenee.
Anonyymi kirjoitti 28.01.2012 - 17:08

Mikko Kuustonen vieraili perjantaina Vappu Pimiän ja Jenni Pääskysaaren emännöimässä ohjelmassa. Kuustonen otti vierailunsa aikana kantaa armeijan käymisen hyötyihin.
Kuustonen halusi herättää miehiä ajattelemaan, oppiiko armeijassa jotakin sellaista, minkä hallitseminen on olennaista presidentin tehtävissä.
- Miettikää nyt äijät, mitä me on oikeasti opittu intin aikana, mikä on ratkaisevaa pressan tontin kannalta. Siellä oppii syömään munkkia ja tumputtamaan niin, ettei peitto heilu, Kuustonen heitti.
Anonyymi kirjoitti 28.01.2012 - 17:13
Timo Soini teki palveluksen kansanvallalle, äänestysprosentille ja kokoomukselle. Entä puolueelleen? Kuusi vuotta sitten, ennen vaaleja, keskusta ja kokoomus suosittelivat toisella kierroksella toistensa ehdokkaan tukemista. Vanhanen tippui ja moni keskustalainen äänesti välipuheen mukaisesti Niinistöä.
Väyrynen kirjasi vaalikirjaansa: ”Monen keskustalaisen mielestä puolueen alamäki alkoi puoluejohdon suosituksesta tukea Niinistön valintaa”. Seppo Kääriäinen kertoo Hannu Lehtilän kirjassa päiväkirjamerkinnästään kuuden vuoden takaisista tunnelmista, kun keskustan riski tukea Niinistöä toisella kierroksella toteutui: ”Nyt on kysymys siitä, miten tuo riski hallitaan niin, että keskusta pysyy hengissä”.
Anonyymi kirjoitti 28.01.2012 - 17:42
Vakka-Suomen sanomat ja Aluesanomat ovat uutiskynnyksen ylittäneet. US ylittää sen saavat siihen luvan.
Jos Kuustonen on noin eilen puhunut niin taisi mennä väärinpäin hänen uhonsa pressavaaleista.
Anonyymi kirjoitti 28.01.2012 - 19:52
En tiedä minkälaisia ihmisiä täällä kirjoittelee, mutta itse luinAVI- päätöksen Vakka-Suomen Sanomista ja Aluesanomista. Se että päätöstä piiloiteltiin ei kai enää ollut mikään uutinen. Jos U:gin sanomat ei jotain julkaise, se on aina tarkoitushakuista.
On vastenmeielstä kyseisen toimittajia toimittajia edes katsella. tavalliset ihmisetkin puhuvat, että Javaa jahdataan.
Harto Forss kirjoitti 28.01.2012 - 20:28
Tiedoksi annettavissa asioissa kerrottiin ettei aluehallinnon kirjettä kaupungin kansliaan ole koskaan saapunut. En lähde asiassa enempää sähläämään. Huomisessa lehdistötilaisuudessa asia ilmeisesti selvitetään.

Em. lehdistötilaisuudessa kerrotusta en ole nähnyt missään lehdessä kerrotun.
Anonyymi kirjoitti 28.01.2012 - 20:35
olitkos sinä siellä kuuntelemassa mitä siellä kerrottiin lehtien toimittajille
Anonyymi kirjoitti 28.01.2012 - 20:38
Ennen kaikki oli paremmin, presidentitkin: Ståhlberg--sivari, Relander--sivari, Svinhufvud--sivari, myös vankilatuomio taustalla, Kallio--sivarilla vain peruskoulun päättötodistus, ... Ryti--sivari ja myös vankilatuomio, Mannerheim--Venäjän armeijan upseeri, epämääräinen perhe-elämä, opetteli vasta vanhoilla päivillään suomen kielen, Paasikivi--sivari, Kekkonen--viinaa ja naisia, ansioluettelossa myös maininta teloituskomennuskunnan johtajuudesta...
Harto Forss kirjoitti 28.01.2012 - 20:39
En ollut. Minulle on kyllä kerrottu, että siellä asia selvitettiin.
Anonyymi kirjoitti 28.01.2012 - 22:54
hyvä että on kerrottu,saivatko kaikki ansionsa mukaan
Harto Forss kirjoitti 29.01.2012 - 06:40
Siihen en osaa vastata. Toivoisin ettei postia olisi kovin paljoa moitittu.
Kosken toive on toteutumassa. kirjoitti 29.01.2012 - 10:22
Luin teknillisen esityslistaa siellä todettiin ettei kaikkija sille osoitettuja tehtäviä ole voitu suorittaa 2011 koska henkilöstöpulan vuoksi ei ollut työntekijöitä.
Viittaa että Kosken toive on totaalisesti toteutunut ajettaessa teknillinenpuoli alas.Mitäs Kaupunginhallituksen jäsen ja Valtuutettu Harto Forss on tästä hienosta systeemistä.
Anonyymi kirjoitti 29.01.2012 - 10:23
hieno heitto Forssilta, hyvin vihjattu (06:40)
Harto Forss kirjoitti 29.01.2012 - 12:26
En ole havainnut Kosken olleen mitenkään teknisen puolen alasajaja. Kyllä niitä alasajajia löytyy luottamusmiehistä lautakunnasta valtuustoon. Ei sellaista teknisen puolen asiaa ettei sen yhteydessä etteikö asiasta pääsisi jotkut ulkoistukseen. Kts. vaikka tiehöyläkuljettja ja koneiden tunnit.
Anonyymi kirjoitti 29.01.2012 - 12:38
Kysykääs Aaltoselta kuka on teknisen puolen kimpussa.
-Juha A.- kirjoitti 29.01.2012 - 12:46
Selventäkääpäs kysymyksenne, niin vastaan parhaan kykyni mukaan. Tiedän jonkun verran enemmän teknisistä asioista kuin esim. sosiaali- ja terveyspuolen asioista. Enkä mitenkään peitä niitä ajatuksiani, etteikö teknisellä puolella olisi jo korkea aika alkaa suunnitella yhtiöittämistä esimerkiksi työnimellä Ukatek Oy.
Anonyymi kirjoitti 29.01.2012 - 13:09
Jos olet asiaa miettinyt, niin kerroppa ko. yhtiöittämisen edut ja toisaalta huonot puolet.
Anonyymi kirjoitti 29.01.2012 - 13:21
Persu möykkääväryhmä on kaikenaikaa myymässä kaupunginpalveluja ulos.
Nyt se Suomi kuva on paranemassa kirjoitti 29.01.2012 - 13:28
http://www.yle.fi/tekstitv/html/P106_01.html
Homekoiran löydökset koulusta  kirjoitti 29.01.2012 - 13:38

Mitä homekoira löysi turkulaisesta koulusta?
Turun Sanomissa oli tänään iso juttu aiheesta

http://www.telkku.com/program/show/2012012917556
Anonyymi kirjoitti 29.01.2012 - 13:39
jollain on vastakkainen yhdyssanaongelma vai mitä sanotte tästä
Persu möykkääväryhmä on kaikenaikaa myymässä kaupunginpalveluja ulos.
Anonyymi kirjoitti 29.01.2012 - 13:48
Se vaan on niin, että teknisen puolen toiminnot yhtiöitetään jo direktiivienkin mukaan. Voihan täällä vasemmistoblogissa pitää yllä illuusiota ettei niin tapahdu.
parempi kovalla sektorilla, kuin pehmellä sektorilla jossa ulkoistetaan täysin ulkopuolisille yhtiöille.
Kaupungin oma osakeyhtiö on kuitenkin kaupungin osakeyhtiö, minkä Forsskin varsin hyvin tietää, mutta sysää taas aLTOSEN (YHDEN PIENRYHMÄN EDUSTAJAN SYYKSI) kaiken mahdollisen. Todellinen populisti! Siis Forss. Mutta en ole ainoa joka sen on huomannut.
Älä Aaltonen ala turhaan siinä porukassa väittelemään.
Täällä on hauskaa kirjoitti 29.01.2012 - 13:57
vai et ole huomannut kaupunginjohtajan ajavan teknisiä palveluja alas. No, olipa mielenkiintoisesti ilmaistu. Kuka nyt palveluja alas ajaisikaan, niiden on pakko toimia, yhtiönä kuitenkin lopulta, ja työntekijät jäävät kaupungin yhtiön palvelukseen "vanhoineduin". Niin viimekädessä käy, jos kunnallislakia noudatetaan.

juupajuu. minä äänestän jo sen takia oikeistopuolueita, että kaupungin palvelut tehdään tehokkaammin. Voi olla että kaikkia ei enää tarvita kaikissa tilanteissa, ei yhtiö pidä yhtään ylimääräistä työntekijää.
Harto,kuulehan kirjoitti 29.01.2012 - 14:06
Koski itse piti tiedotutilaisuuden grusellissa ensimmäisen konsultin tekemän tutkimuksen ja se tuli siinä aivan selväksi mikä oli Herra tahto ja näkemys.
Anonyymi kirjoitti 29.01.2012 - 14:21
Kannattaa joskus seurata mitä muissa kaupungeissa tapahtuu.Tuolla pari kommentia sitten - aivan oikein - tuotiin esille tämä yhtiöittäminen. Liikelaitostaminen on esiaste siitä. muualla on kunnallistekniikkayhtiöitäkin jo mikä on kunnallislain eteenpäin viemistä, mikä taas johtuu EU:n suuntadirektiiveistä.
Aikanaan Uudenkaupungin mahdollinen kunnallistekniikka Oy saattaa joutua kilpailemaan yksityisten kanssa samoista urakoista. Direktiivissä on ihan selkeä määräys, että jos kunta toimii alueella, jonka voisi myös yksityinen sektori hoitaa, on kunnan liikelaitostettava / yhtiöitettävä toiminta samalle viivalle muiden kanssa.
Hyvä esimerkki  kirjoitti 29.01.2012 - 14:26
meillä on terveydenhuollon alasajoa koko Suomessa jossa yksityinen puoli on paisunut,kun mummon pullataikina ja kela maksaa 60% korvauksina hyväosaisille ja tavallisella 20.000€ vuosituloilla ei käydä yksityisellä.
Anonyymi kirjoitti 29.01.2012 - 14:36
Kiinnostava kysymys: Voisiko kunta yhtiöittää oman terveydenhuoltonsa? pitääkö ne oikeasti antaa ulkoistukseen? Jokapuolella vaan kova sektori yhtiöittää kunnissa.
ison kaupungin ongelmia kirjoitti 29.01.2012 - 14:43
Tampereen Sydänkeskuksen toimitusjohtaja Kari Niemelä perustelee osakeyhtiöön siirtymistä sillä, että nykyisen kaltaista toimintaa ei ole varaa jatkaa ilman itse maksavia yksityispotilaita.

- Meillä on ylikapasiteettia. Se on tietysti mahdoton yhtälö. Ei meidän kuntiemme maksukyky kerta kaikkiaan mahdollista tällaisten toimintojen ylläpitämistä ja kehittämistä ilman uusia markkinoita ja asiakkaita, hän kertoo.
Suomi kirjoitti 29.01.2012 - 16:16
ei ole enää hyvinvointiyhteiskunta vaan huonostivoipayhteiskunta ollaan palaamassa menneisyyteen 1900 luvun alkuun jossa vain hyväosailla oli mahdollisuus hyväänelämään ja koulutukseen näin pirstotaan yhteiskunta epätasaarvoon.
Harto Forss kirjoitti 29.01.2012 - 16:18
Millä ihmeellä kaupunki kilpailee urakoista? Meillähän tekninen puoli on lähes alas ajettu. Ei niin pienestä yhtiöistä ole mihinkään. Mitä hyötyä on yhtiöittämisestä? Teknisen puolen asioista keskusteltaessa lähes aina keskustelu luistaa ulkoistukseen. Eikä se ole kj. joka keskustelua sinne vie.
Tietoni on SALAINEN kirjoitti 29.01.2012 - 16:26
lähtösin johtoryhmän aamupalaveristä.
Anonyymi kirjoitti 29.01.2012 - 16:37
Ketkä ihmeen itse maksavat? Maksaisivatkin itse hoitonsa, mutta yhteiskunta tukee yksityisiä lääkäriasemia ja sen lisäksi kela maksaa yli puolet.
Anonyymi kirjoitti 29.01.2012 - 16:44
Kaatuuko vasemmistolainen maailmankuva siihen, että joku urakoitsija tekee kaupungin töitä Uudessakaupungissa. Kyllä tuo yhtiöittämisjattelu lähtee siitä, että myös kaupungin omistama osakeyhtiö kilpailee, jos sellainen syntyy. Mutta taas on todettava, että ajattelu ehkä koskee muita kuntia ja kaupunkeja, jotka ovat kunnallistekniikkatoimintojaan yhtiöittäneet.
Eikö Forss halua kaupungin teknisiin töihin yksityisiä?
Onko Kj sitten jatkuvasti Teklan kokouksissa kun tiedät ettei hän keskustelua sinne vie? Itselläni on käsitys, että KJ on osakeyhtiöittämisen apostoli koko Varsinais-Suomessa.
Mutta jostain syystä olet ottanut missioosi KAIKESSA olla kaupunginjohtajan tuki ja turva. Kuulut ns. "harmaapäishin"
Anonyymi kirjoitti 29.01.2012 - 16:47
Kommentaattorille 16:37. Kyse oli kunnallisesta terveydenhuollon osa-alueesta. Ehkä tio Tamperelaisten tilanne menee yli hilseen. Kunnan toimintoja voi terveydenhuollossakin tehostaa yhtiöittämällä joitakin osia.
Harto Forss kirjoitti 29.01.2012 - 16:59
Ei kaadu vasemmistolainen ajattelu. Niinhän ne tekee jo nyt. En halua nykyisten työntekijöiden työsuhdeturvaa uhata. Kaupunki on kilpailukykyinen niissä vähäisissä töissä jotka on jälellä. Olin jo töissä ollessa sitä mieltä, että yhtiön omat työntekijät tekevät ne työt mitkä on järkevää. Tässä ei ole kysymys mistään sosialismista. En ole kirjoittanut mistään teklan kokouksista ja sinne kj:n viemistä asioista. Kj ei ole teklan esittelijä ja olettaisin hänen olevan niissä kokouksissa aniharvoin. Kirjoitan niinkuin minä näen totuuden asioista. Sillä ei ole mitään tekemistä kj:n tukena ja turvana olemisessa. Hän pärjää aivan hyvin ilman minua, mutta en hyväksy hänen syyllistämistään aiheettomasti, enkä ainaista leukailua. Puhutaan reilusti ja niinkuin asiat on.
Anonyymi kirjoitti 29.01.2012 - 17:21
Puhutaan reilusti ja niinkuin asiat on, sanoit ja olet oikeassa. Ehkä U:gissa ei kunnan sisällä kannata yhtiöittää kovaa sektoria millään lailla kuten isoissa kunnissa. Ollaan sitten tilaajaorganisaationa, kai Teklassa vielä jokunen ammattitaitoinen hankintamies on. Esimerkiksi Turussa yhtiöitetään. Ja ajatuksena on, että ylikunnallinen kunnallistekniikka Oy pystyisi kilpailemaan tulevaisuudessa vaikkapa Lemminkäiseen verrattavien yhtiöiden kanssa.
Mutta siinä käsittääkseni olet monien kanssa eri linjoilla kun sanot ettei kaupunginjohtaja ole ollut alasajamassa Teklaa.
Anonyymi kirjoitti 29.01.2012 - 17:38
Kunnan yhtiöhin siirtyy ne kunnan työntekijät jotka ovat olleet sillä toimialalla mikä yhtiöitetään. Näin sen pitäisi mennä.
Harto Forss kirjoitti 29.01.2012 - 17:48
En ole kirjoittanut yhtään mitään kj:n suhteesta teklaan. Varmaan työntekijät siirtyvätkin mikäli yhtiöitetään ja usein ulkoistettaessakin. Mihin perustuu ulkoistuksen etu? Mikäli ulkoistus tulee halvemmaksi, silloin on hallinnossa vikaa ja/tai työntekijöiden palkat romahtaa, työsuhde muuttuu hyvin epävarmaksi ja muutkin työn perusteet muuttuvat kevyiksi.
Anonyymi kirjoitti 29.01.2012 - 17:56
" Ei se ole Kj, joka keskustelua sinne vie"

Kenen kommentti tuo sitten on? Helppo se oli koko lauseesta irroittaa kannanotoksi.
Totta se on, että yhtiöittämisessä ei kunnan "pitkä leipä" ole muutaman vuoden päästä enää niin turvattu. Sitä se on kun astutaan samalle kalkkiviivalle yksityisen sektorin kanssa. Miksi meillä pitäisi olla jokin etuoikeutettu rälssi, jota demarit ja vasemmistoliitto puolustaa viimeiseen asti.
Tosin pehmosektori pitäisi turvata erityisellä lailla. Vanhustenhuollossa ei riitä enää perustuslakikaan.
Harto Forss kirjoitti 29.01.2012 - 18:03
Miksi keskustelun pitää olla aina saivartelua? Vastasin klo 17.21 kommenttiin. Siinä väitettiin minun sanoneen ettei kj ole ollut alasajamassa teklaa.
Ei meillä ole muuta etuoikeutettua rälssiä kuin isojen firmojen johtajat jotka on osittain vapautettu veronmaksusta.
Eipä olen kirjoitti 29.01.2012 - 19:12
minun päänsärky siirytään tässä perheenkanssa toisiin maisemiin.
Viutut eiole kirjoitti 29.01.2012 - 21:20
mikään ihme,että muualla nauretaan ja pilkataa meitä Tuppukylän asukkaita.Polittiset päättäjät ja virkamiehet ovat itse sen saaneet aikaan.
Anonyymi kirjoitti 29.01.2012 - 21:24
No, äläs nyt. kauppalehden välissäkin meni ympäsrs Suamee lehti, jossa ykkösvirkamies oli kannessa veikeän näköisenä, sateenvarjo teatraallisesti yllä.
Anonyymi kirjoitti 29.01.2012 - 21:31
Siitähän se alkoi, kun kh;n puh.joht. ja kaupunginjohtaja (syyttävät toisaan) tiedottivat valtakunnallisesti U:gissa on joku kiusannut. Nyt sitten selvisi ettei valtuutettujen arvostelua voida kieltää Työsuojelupiirissä.
Sille vaan ei voi mitään , että Javan blogi alkaa olla valtakunnan luetuimpia.
Anonyymi kirjoitti 29.01.2012 - 21:57
Voi tätä itkun määrää.
Anonyymi kirjoitti 29.01.2012 - 22:07
http://img197.imageshack.us/img197/484/hannujapekka.jpg
Anonyymi kirjoitti 29.01.2012 - 22:18
Ehdotan kyllä kaikkien kinojen alkuunpanijaksi kouluverkkopäätöstä joulukuussa 2009.
Anonyymi kirjoitti 29.01.2012 - 22:30
Voi olla poliittisten skismojen alkuunpanija. Mutta olen samaa mieltä 21:31 kommentoijan kanssa siitä, että hiukan oli järeät asen Walalla ja Koskella. Ja tottakai media kuunteli, kun korkein paikkakunnan johto "antoi palaa".
Ja juridisesti niin perseelleen kuin vaan mennä voi!
Mutta nämähän ovat niitä vanhoja joita ei kannata penkoa....ja loppuvat kun porukka ensi syksunä hajoaa.
Anonyymi kirjoitti 29.01.2012 - 22:36
kirjoittaja 22.18.
Olen samaa mieltä, koska peli oli kyllä aika kovaa.
Saa nähdä vaikuttaako seuraavissa kunnallisvaaleissa ehdokkaan tai puolueen valintaan??
Anonyymi kirjoitti 30.01.2012 - 09:18
Onko ugilaiset erityisen kaunaista sakkia? Samaa syyttelyä ja irvailua samoista ihmisistä vuodesta toiseen.
Anonyymi kirjoitti 30.01.2012 - 09:20
Vasemistoliiton kyllönen puhuu taas läpiä päähänsä kilometrikorvausten vähennysoikeudesta.
Vero-ohjeissa on jo nyt vain silloin saa kilometrivähennykset oman auton käytöstä jos ei ole mahdollista käyttää julkista kulkuneuvoa.
Polttoaine on jo nyt sikakallista, pian valtio tekee toiminnalla , että maalla on mahdotonta asua.
Kyllä näitten politiikkojen ajatus on niin helsinki keskeistä.
Mitä tapahtus jos mannerheimtielle päästettäs kaksikymmentä sutta vapaaksi.
Harto Forss kirjoitti 30.01.2012 - 09:43
Kyllönen on kyllä susirajan takaa. Pääsi ehkä liian kokemattomana suuriin saappaisiin ja on ehkä helposti ministeriön ohjailtavissa. Eiköhän virheistään opi.
Anonyymi kirjoitti 30.01.2012 - 09:54
Tiesin kyllä, että kyllönen on susirajan takaa, mutta silti ajatus on helsinkikeskeistä.
Ei auta vaikka virheistä oppisikin, kun laki tulee voimaan niin ei sitä enää muuteta.
Eikö ne muut vassarien edustajat voi kokematonta neuvoo.
Tuntuu jo siltä , että vassarit ajaa kokomuslaista politiikkaa.
Tämä vuosi tulee olemaan mielekiintoinen, kun leikkauslistat lyödään pöytään ja mahdolliset veronkorotukset????
Jorma kirjoitti 30.01.2012 - 09:58
Tuolla edellä puhuttiin yhtiöittämisistä. Turulla ja Turun seudulla on tietysti puolellaan myös isot mittakaavaedut osakeyhtiöiden perustamiseen; Vesi- ja viemäriyhtiö tulee seudullisena toteutumaan näköjään jo ensi vuoden loppupuolella. Mukaan tulevat keskeiset lähikaupungit ja kunnat.On ollut puhetta, että johtokunta yhtiöön valitaan kaikkien mukana olevien kuntien edustajista - jopa niin, että pieninkin osakas saa edustajan. Hämeenlinnan seudulla on toimittu näin jo vuosikausia ja hyviin tuloksiin on päästy. Lopulta tietysti apportit tulevat maksetuiksi ja ollaan tekemisissä myös verottajan kanssa.
Sisäisiä yhtiöitä Turkuun tulee tai on jo tullut ainakin neljä. Ne toimivat ensivaiheessa tilaaja tai tuottajayhtiöinä, mutta niitäkin on jatkossa tarkoitus seudullistaa.
Harto Forss kirjoitti 30.01.2012 - 10:24
Kyllä varmasti neuvotaan ja myös hallituksen tulee asia päättää. En muista mitä hallitusohjelma tästä sanoo.
Varmasti apportit tulevat maksettua, mikäli käyttömaksut pidetään riittävän korkeina. Olen kyllä kuullut tuon valintakriteerin herättäneen Turussa melkoista arvostelua. Turku on suurin maksaja ja muut saavat päätösvallan. Samoin poliittisesti johtokunnat tulevat olemaan melko yksipuolisia.
Jorma kirjoitti 30.01.2012 - 10:30
Luulen kuitenkin että johtokunta kootaan niin, että Turulla on edustajia suhteessa kokoonsa. Hämeenlinnassakin oli 12 henkinen johtokunta. Näin saadaan aikaan ainakin vaikutelma yhteispäättämisestä.
Anonyymi kirjoitti 30.01.2012 - 12:13
Turussa luullaan kaikenäköistä. Eivät ole naapurikunnat hyväksymässä Turun enemmistö vaatimusta.
Harto Forss kirjoitti 30.01.2012 - 12:29
Nyt näin minäkin Kyllösen ehdotuksen. Kyse ei ole työmatkakulujen vähentämisestä verotuksesta vaan oman auton käytöstä työnantajan maksamasta matkakorvauksesta. Kyllä se on ollut selkeä verotuksen kiertokeino ja aika korkea. Esim. Uki-Helsinki reissusta saa 200€. Julkinen liikenne välillä on hyvä.


Kilometrikorvauksia saavien kannattaa nauttia vielä, kun voivat.
Ylen mukaan liikenneministeri Merja Kyllönen (vas.) aikoo ottaa kilometrikorvaukset uudelleen pohdintaan, kun hallitus käsittelee tulevia säästöjä.
Kyllösen mielestä kilometrikorvausasia ei ole ajan tasalla, koska ihmisille on kannattavampaa käyttää omaa autoa kuin julkista liikennettä.
- On tultu sellaisen tilanteen eteen, että ihmisille on kannattavampaa liikkua omalla autollaan kuin esimerkiksi junalla tai lentokoneella. Samanaikaisesti käydään vääntöä, että onko alueilla esimerkiksi toimivaa lentoliikennettä, ja millä tavalla raideliikennettä pidetään pystyssä, Kyllönen sanoi Ylelle.
Kyllösen mielestä kilometrikorvausten tulisi kohdentua niille ihmisille, joille auto on konkreettinen työväline.
- Väitän kyllä, että kaikki tämän päivän 900 000 korvauksen saajaa eivät ole siinä tilanteessa.
Anonyymi kirjoitti 30.01.2012 - 13:17
Työmatkakuluina oman auton käytöstä saa vähentää 25 senttiä/km. Alla rajotukset? Olisiko oikein, että tämän ja työnantajan maksaman välinen ero olisi verotettavaa tuloa?

Kustannukset kodin ja työpaikan välisistä päivittäisistä matkoista vähennetään ansiotuloista halvimman käytettävissä olevan kulkuneuvon taksan mukaan. Vähennys on enintään 7 000 euroa. Omavastuu on 600 euroa, joten täyden vähennyksen saamiseksi matkakuluja on oltava yhteensä 7 600 euroa. Osan vuodesta työttömänä olleen omavastuuta alennetaa
Anonyymi kirjoitti 30.01.2012 - 14:04
Ei työnantaja maksa kilometrikorvauksia töihin menemisestä.
Vaan se maksaa kilometrikorvauksia työnantajan määräämistä matkoista omanautonkäytöstä ja on muistaakseni 43 sentiä/ kilometri
onkohan jo kiristyksestä kysymys?????????????? kirjoitti 30.01.2012 - 14:15
VR aloittaa yt-neuvottelut sähköasentajien kanssa
Julkaistu: 30.01.2012 13:36

VR-konserniin kuuluva VR Track aloittaa yt-neuvottelut sähköliiketoiminnassa. Neuvottelut koskevat 460:tä henkeä, joihin sovelletaan Rautatiealan työehtosopimusta.
Neuvotteluissa keskustellaan varallaolojärjestelmästä, johon kaikki sähköasentajat eivät ole sitoutuneet.

Jos sopua varallaolojärjestelmästä ei synny, voivat neuvottelut johtaa 45 henkilön irtisanomiseen. VR harkitsee myös liiketoiminnan ulkoistamista tai myymistä.

STT
Tarmo kirjoitti 30.01.2012 - 14:31
Verottajahan hyväksyy vuosittain nuo verottomat kulukorvaukset. - Tänä vuonna oman auton käytöstä saa 0,45 e. / km.( laski sentillä viime vuodesta) aina 5.000 km:iin asti, lisähenkilöstä + 3 senttiä jne.- Päiväraha Suomessa on 38 e, puolipv.raha 16 e.

Moni työnantaja maksaa vain julkisen kulkuneuvon lipun hinnan, jos sellainen on käytettävissä ( kuten on Turkuun ja Hesaan) vaikka työntekijä käyttäisi omaa autoaan.

Koska U:gissa ei juurikaan löydy julkista liikennettä, kaupunki maksaa kaikille luottamushenkilöille matkat kokouksiin ja pöytäkirjojen tarkistuksiin oman auton käytön mukaan.- Se antaa verottomana korvauksena hiukan bensarahaa kokouspalkkioiden katteeksi ..... eikä käy lainkaan kateeksi periferiassa asuvia kohtaan kun Alisenkadun - Myllykadun kulmassa asuvana kaikki on kätevästi käden / jalan ulottuvilla !
jorma kirjoitti 30.01.2012 - 15:38
Turussa luullaan kaikenlaista? (joku anonyymi sanoi) Eiköhän Turun seudulla nyt kaikki yhtiöön tulevat laskeskele vesi- ja viemärilaitostensa nykykäyttöarvoja tai tuottoarvoja. Laskentamallit kaikki yhdessä ovat hyväksyneet. Mikä laskentamalli sitten onkaan kysymyksessä, se on rakennettu mahdollisimman tasapuoliseksi ottaen kuitenkin huomioon osakaskuntien erilaiset lähtökohdat.
Mutta en näistä sen enempää, en sentään ole niissä työryhmissä. NIITÄ TEKEE KONSULTIT, tässä tapauksessa PÖYRY.
Olkaahan kirjoitti 30.01.2012 - 17:08
varovaisia politikot minulla on päässä mustapipo ja lääkkeet punaisella kolmiolla.
Anonyymi kirjoitti 30.01.2012 - 18:54
Lisäisi kyllä paljon paikallispolitiikan kiinnostavuutta, jos valtuuston kokoukset nähtäisiin suorana lähetyksenä kuten Laitilassa.
Anonyymi kirjoitti 30.01.2012 - 18:58
Mikäs se salainen palkkajuttu hallituksessa sitten oli kun Juha A väitti ettei voi olla
salainen?
Nimesi
Sähköpostiosoitteesi (ei näytetä yleisesti)
Kotisivusi osoite
Muista tietoni selaimen evästeessä seuraavia kommentointeja varten
Seuraa tähän kirjoitukseen tulevia kommentteja (mikä tämä on?)
Kommentti
Voit käyttää kommenteissasi seuraavia HTML-elementtejä: a, b, i, u, code
Viimeksi luetut

Tällä palstalla pidän viisi viimeksi lukemaani kirjaa ja annan niille hymiöitä mieltymykseni mukaan 1-5:een. Taiteellisesta vaikutelmasta minun kyvyilläni ei pysty hymiöitä jakamaan.

Pirkko Saisio: Lokikirja

Hauska kirja Saision -90 luvun lopulla ostaman moottoriveneen kanssa reissaamisesta muutamana kesänä. Kirjan tekee vielä mielenkiintoiseksi se, että veneillään paljolti U:kin lähivesillä ja aikaa vietetään U:kissa.

Lincoln Child: Kuoleman algoritmit

Mukavaa oli pitkästä aikaa lukea dekkari. Tosin aihepiiri oli niin fiktiota, ettei totinen maalainen siitä kauheasti pitänyt. Tietokone ajattelee ja omaa tunteet.

Jukka Pakkanen: Elena Damianin kirjeet:

Aika yllättävää siirappisössöä kilpapyöröilyn asiantuntijalta.

Raisa Lardot: Syntinen Maria:

Luostarista lähtevä nainen, ei kerrota onko hän nunna, kertoo munkille elämäntarinansa. Harvinainen kirja vain 1 repliikki, naisen kertomus. Syvällistä pohdintaa moraalistakin. Mielenkiintoinen sinänsä, mutta ei oikein minun makuuni.

Anna Kontula: Näkymätön kylä:

Kontula asui kuukauden Olkiluodon parakkikylässä selvittäen siirtotyöläisten elämää. Elämä on yksinäistä ja ikävää. Keskellä metsää, kaukana muusta asutuksesta. Asunto on muutaman neliön koppero parakissa, yleensä samassa huoneessa asuu toinenkin. Huoneessa ei ole mitään muuta kuin 2 sänkyä ja pieni pöytä. Keittiö, suihkut ja vessat ovat yhteistiloissa. Lähes kaikki ovat nuoria perheellisiä miehiä, jotka muutaman viikon välein pääsevät käymään kotona. Ei ole hauskaa elämää, varsinkaan talvella jolloin ei voi olla ulkonakaan.

 

 

 

Yhdistykset
Laskuri

free website hit counter