Kojelauta |  Seuraa blogia |  Lisää blogeja |  Luo blogi! | 
Anna bloggaajalle lahja | Sivun alkuun | Seuraa blogia | Ilmoita blogista
Kirjoittaja

Uudenkaupungin asioista kirjoittelen ehkä vähän myös muustakin mikä ainakin itseäni kiinnostaa. Olen Harto Forss. Eläkeläinen, entinen Kemiran Ugin tehtaiden pääluottamusmies. Nyt kun aikaa riittää niin kunnallisessa vaikuttamisessa olen myös enemmän mukana. Tällä hetkellä olen valtuustossa ja hallituksessa.

Esa Kaitila

Massa- ja paperiteollisuuden tuotantomäärät per työntekijä ovatkin Suomessa maailman kärkeä. Eroa saksalaisiin, itävaltalaisiin ja ruotsalaisiin on lähes 30 prosenttia.

Paperiliitto

Alf Rehn

Kukaan ei halua olla sosiaalidemokraattien puoluesihteeri. Kukaan ei halua olla keskustan puheenjohtaja - paitsi Paavo Väyrynen. Ja hänkin sanoo suostuvansa hoitamaan tehtävää vain, koska kukaan muukaan ei siihen kykene.

Turun Sanomat



Roope Lipasti

Norjassa massamurhaaja Breivik todettiin toisessa mielentilatutkimuksessa syyntakeiseksi, ja hänet voidaan siis tuomita vankilaan. Sopii toki kysyä, että jos Norjassa terveet ovat tuollaisia, niin millaisia ne hullut mahtavat olla.

TS Extra

Jälkimaku

VR Groupun turvallisuusjohtajana aloittaa kesäkuun alussa. Rauno hammarberg, joka on tähän asti toiminut Nokian turvallisuusjohtajana. on sitä aikoihin eletty: VR on jo kiinnostavampi työnantaja kuin Nokia.

Turun Sanomat

Jälkimaku

Maailman ohuimmat kirjat-sarja on saanut uusia teoksia: Stephen Elopin saavutukset Nokian johdossa ja Perussuomalaiset huumorin helmet.

Turun Sanomat

Kommuunisti

Kukaan ei ole velvoittanut yksityistä puolta vastaamaan päivystyksestä, terveydenhuoltohenkilökunnan koulutuksesta ja vaativien sairauksien erikoissairaanhoidosta. Kukaan ei vaadi toisin kuin bussiliikenteessä ottamaan myös kroonisia ja hankalasti hoidettavia, mutta vähemmän tuottavia tapauksia hoidettavaksi.

Keva




 

06.02.2012 - 21:12

Kokous aloitettiin pienellä juhlahetkellä. Vanhustyön johtaja kertoi U:kin soten saamasta laaduntunnustuksesta. Kokous alkoi vauhdikkaasti. Kymmenkunta asiaa meni nuijan paukkuessa. Pääasiassa ranta-asemakaava juttuja. Rakennuttajainsinöörin valintaan pysähdyttiin hetkeksi. Yksimielisesti valittiin Mika Raula Laitilasta.

Kuntauudistusseminaariin valittiin 4 viranhaltijaa ja 6 luottamusmiestä. Kaatopaikan myynnistä käytiin pitkä keskustelu, eikä ilman äänestystä selvitty. Nevavuori esitti Vahteran kannattamana ettei myydä. Äänin 9-2 päätettiin kauppa esittää valtuustolle. Tämän vuoden investointimäärärahoja tarkistettiin melkein esityksen mukaisesti. Jäähallin rahoista poistettiin käyttötarkoitus. Raha jätettiin ja käyttö päätetään myöhemmin. Käyttösuunnitelmat ja viime vuoden talouden toteutuma käsiteltiin ilman muutoksia. Viimeksi päätettiin ensi maanantain kokous siirtää viikolla eteenpäin.

Anonyymi kirjoitti 06.02.2012 - 21:42
Noh. Niin. Valtuusto sitten niittaa sen kaatopaikan myynnin lopullisesti. Jos kaatopaikka myydään yksityiselle toimijalle, se lienee ensimmäinen vastaavanlainen "ulkoistus" Suomessa. Jätehuoltoviranomaisuus on tietysti oleellinen asia, ja se on kaupungin tehtävä.
Anonyymi kirjoitti 06.02.2012 - 21:46
Korihait voitti ja katsojiakin oli kohtuullisesti.
Jalonen pelasi huippumatsin ja tämä James Reavers o hyvä vahvistus varsinkin korinalle.
Anonyymi kirjoitti 06.02.2012 - 21:53
Hurrasitteko yhteen ääneen todetessanne viime vuoden
onnistumistanne? Kuulin torilta että keinot alkaa olla
johtoportaan osalta käytetty ja alkaa olla jol luovuttamisen
makua ilmassa.
Anonyymi kirjoitti 06.02.2012 - 22:12
Kuka Harto on kaupungin kiinteistöhoitajien esimies? Näiden laiskanpulskeiden ja omia kiinteistöjä kaupungin työajalla hoitavia nahjuksia ei vissiin kukaan valvo? Lomaakin niillä on prkl 28-35 päivää + pekkaset. JA KUKAAN EI VALVO, ONKO MIEHET YLIPÄÄNSÄ TÖISSÄ OMASSA KIINTEISTÖSSÄÄN! Harmittaa siinä vieressä sitten katsoa otsa hiessä kun kaupungin mies seisoo/istuu paikallaan ja päivittelee kun on jumalaton kiire ja raskas työ.
Kaapunki siästää kirjoitti 06.02.2012 - 22:45
Säästö on jo aloitettu varmaan,kun 2011 vuoden joulukuusi säästetään 2012 jouluun,sammuttaisivat etes valot Jussin päivän ajaksi.Sanonko työntekijän nimen tai nimet pomo oli Pöyhösen aikaan Rami Arola tuuraa nyt viransijaisena Pöyhöstä soita K.K siellä tietopankki.
Anonyymi kirjoitti 06.02.2012 - 23:10
Tarkka kuvaus havainnoista ylös kellonaikoineen. Niistä
kyllä voidaan selvitellä jonkun tekemisiä että onko pysytty
omilla tonteilla.
Kaapassa käätyy kirjoitti 07.02.2012 - 00:14
ja lähdettiin viemään ostoksia kotia Kalantiin
Harto Forss kirjoitti 07.02.2012 - 03:17
Hallituksen keskustelu on salainen, mutta voinen silti todeta ettei hurrattu. Käytiin asiallinen keskustelu ja mietittiin tätä vuotta. Ei minulle ole jäänyt mitään luovuttamisenmakua johtoportaasta. Olen varmaan sanonut ennenkin, että olen ollut kauan mukana eikä siihen aikaan sisälly montaakaan hyvää taloudellista vuotta. Eikä sellaisia ennusteta tulevaisuudessakaan. Samaista joulukuusta vaimokin ihmetteli viimeksi U:kissa käydessämme. Kun asuisi lähempänä, voisi tarjoutua korjaamaan kuusen pois, sais mukavasti klapia.
Harto Forss kirjoitti 07.02.2012 - 08:48
Vielä pitää muistaa viime vuoden talouden toteutumasta, että se oli jokseenkin talousarvion mukainen ja lainamäärä kasvoi vain 0,1 milj/€. Tämän vuoden talousarviosta on jo ilmennyt 1 paha pukki. Vuoden alusta otettiin käyttöön lapsen kotihoidontuki. Talousarviossa ennakoitiin tarvittavan vähemmän päiväkotihenkilökuntaa 8 ihmisen verran. Nyt tukia on haettu n. 70 lapsesta, päiväkodeista on otettu pois ainoastaan 2 lasta. Tämä aiheuttaa talouteen noin puolen millin loven. Tämän kattamisesta pitänee lähiaikoina aloittaa keskustelut.
Anonyymi kirjoitti 07.02.2012 - 09:56
Valtuusto on kuntalaisille kallis paikka ainakin näin vaalivuonna. Joku valtuutettu keksii lisätä rahaa johonkin hyvään paikkaan niin muut ei uskalla vastustaa. Sinne meni nyt sitten ne koulusäästötkin, maatalojen emännille.
Anonyymi kirjoitti 07.02.2012 - 10:09
Kallis olisi Javakin jos sen aloitteet menisi läpi. Osaako joku arvioida kuinka monta milliä maksaisi kohtuullisen kokoisen hoitolaitoksenkin rakentaminen saareen?
Anonyymi kirjoitti 07.02.2012 - 10:17
maksaisi var maan rakentaminen, mutta Javalla oli siinä pointti. Kerro myös siitä, vai oletko jo vaalitöissä?
Anonyymi kirjoitti 07.02.2012 - 11:07
Joko vaaliputjetin 1,5milliä tuli maksetuksi . Se yhden
äänen hinta kun väkeen eikajota vaalivuotena
Anonyymi kirjoitti 07.02.2012 - 12:23
Javalla oli rahoituksesta sellainen visio johon ei käytetä kaupungin rahoja.
Ideana ihan hyvä mutta onko toteutuskelpoinen kannattaa selvittää.
Anonyymi kirjoitti 07.02.2012 - 14:58
visio oli se kovin älykäs oivallus, että myydään hoitopäiviä. Kyllä tällainen jos mikä on yrittäjien hommia. Kaupunki pysyköön poissa. ennemmin vaikka etanolitehtaaseen.
Anonyymi kirjoitti 07.02.2012 - 16:10
Mitään uutta ei kannata ehdottaa olet tyhmä tai hullu.
Tulevaisuuteen ei kannata satsata varsinkaan nuoriin.
Ainoat ehdotukset mitkä ovat järkeviä on kj:n tai virkamiesten ehdotuksia. Näillä mennään.
Anonyymi kirjoitti 07.02.2012 - 16:19
Niitä mitä tulee kj:n ja hallituksen kautta vasta haukutaankin, mutta niin vaan soijatehdaskin on rakenteilla ja bioetanoolitehdas siinä hilkulla. Näitä ei rakenna kaupunki. Olekko nyt ihan tosissas että kaupungin pitäisi ottaa miljoonia velkaa ja alkaa rakentaa lomailulaitosta tai suoramyyntihallia?
Anonyymi kirjoitti 07.02.2012 - 16:22
Kiinteistönhoitajille kenkää, niin saadaan huimat säästöt! viisikin pihalle,niin tilille napsahtaa 100-150 tuhatta euroa. Eikä takuulla näy, eikä tunnu missään!
Anonyymi kirjoitti 07.02.2012 - 16:27
Perussuomalaisten johtaja Timo Soinia verrattiin eräässä presidenttianalyysissa sotamies Rahikaiseen. Vertaus oli hyvinkin osuva, sillä Soini on ehättänyt presidentinvaalien jälkipelin yhteydessä esiintyä tavalla, joka palauttaa mieleen Rahikaisen toiminnan silloin, kun alikersantti Hietanen oli tuhonnut neuvostoliittolaisen panssarivaunun. Ammuttuaan pari hassua laukausta jo räjäytetyn Klim Vorošilov -tankin luukuista sisään Rahikainen esiintyi, kuin olisi muka hoitanut vaunun tuhoamisesta vähintäänkin puolet.
Kuluneen päivän aikana on Soini ehtinyt avata suunsa jo kahteen otteeseen ja molemmilla kerroilla julistanut vaalit "konservatismin voitoksi liberalismista". Viesti on ollut selvä; aivan kuten edellisissä eduskuntavaaleissa, myös nyt ovat Perussuomalaiset voittaneet. Huvittaviksi kommentit tekee se, että Soini ehätti arpoa omaa äänestysratkaisuaan ensimmäisen kierroksen jälkeen säälittävällä tavalla. Aluksi mies tiedotti panttaavansa äänestyspäätöksensä ilmoittamista vaalipäivään asti, mutta pyörsi lopulta puheensa ja julisti asettuvansa Niinistön taakse, ilmeisestikin vain saadakseen nyt vaalien jälkeen esiintyä ikään kuin kuninkaantekijänä.
Perussuomalaisten päällikön lausahdukset voi jättää omaan arvoonsa. Huomionkipeä populistijohtaja ehätti presidentinvaalien aikana sortua surkuhupaisuuksiin muutenkin moneen otteeseen. Ensimmäisen kierroksen vaalipäivän alla hän pyrki kyynisesti ja härskisti sabotoimaan Paavo Väyrysen mahdollisuuksia antamallaan suosituksella Pekka Haaviston puolesta. Langettuaan itse ensimmäisellä kierroksella Pekka Haaviston nuoleskeluoperaation uhriksi - ilmeisesti vain silkkaa typeryyttään - on Soini nyttemmin pyrkinyt palauttamaan miehisyyttään riekkumalla siitä, miten "vihreät on lyöty lättäjaloiksi". Soinin oma uskottavuus on presidenttikarnevaalien jälkeen osapuilleen samoissa kantimissa kuin amerikkalaisella autokauppiaalla.
Anonyymi kirjoitti 07.02.2012 - 16:29
Ei kai Soijatehdas mikään virkamiesaloite ole? Näin kun näitä aikansa jahnataan, saadaan asia kokonaan jonkun ansioksi. etanoli-rehutehdas vaatii valtion mukaan.
Anonyymi kirjoitti 07.02.2012 - 16:30
Paavo Väyrynen pyrkii keskustan puheenjohtajaksi. Väyrynen ilmoitti asiasta tiedotustilaisuudessa tänään.
Anonyymi kirjoitti 07.02.2012 - 16:31
Eikö kutunjuustohalliin vaadita ketään mukaan?
Anonyymi kirjoitti 07.02.2012 - 16:46
Ei kutunjuustohalliin ei "vaadita" ketään mukaan. Odotellaan nyt nyt sitä etanoli. rehutehdasta vaan, 70-8o miljoonaa euroa ei ole ihan yksityisten eläkeläisäijien bisnestä. Sellaisia nämä osakkaat ovat, vaikka kouluja ovatkin käyneet. Ehkä tehdas tulee parin viikon sisällä, ehkä ei.
ja kaupungin ei ole "pakko" sitä rahoittaa, jos ei halua. Niin KJ tarkkaan ottaen tarkoitti!
Tätä ugiin kirjoitti 07.02.2012 - 16:48
Ruotsin vanhustenhoito on ajautunut vajonnut hengenvaaralliseen kriisiin rajun palveluiden ulkoistamisen seurauksena. Peruspalveluministeri Maria Guzenina-Richardson (sd.) on lukenut lähes tukka pystyssä suomalaisvoimin tehtyä tuoretta raporttia ongelmien syistä ja seurauksista.
– Aika hurjaa luettavaa tämä on.
Yksityisyritykset vastaavat nykyisin vajaasta viidenneksestä naapurimaan hoivapalveluista. Suurin osa niistä on monikansallisia suuryrityksiä, joiden taustalla on riskipääomayhtiöitä. Valtavat voitot valuvat veroparatiisimaihin.
Vyyhti alkoi purkautua, kun ruotsalainen tutkimus kyseenalaisti yksityisen palvelutuotannon kustannustehokkuuden ja laadukkuuden julkiseen verrattuna.
Vähän sen jälkeen paljastui Carema-yhtiön vanhustenhoidossa vakavia laiminlyöntejä samaan aikaan, kun yhtiön johto sai suuria bonuksia. Vanhusten ruoissa ja välttämättömissä hoidoissa oli säästelty. Vanhusten ennenaikaiset kuolemat myös yleistyivät.
Kutunjuustohalli kirjoitti 07.02.2012 - 16:49
Ei näitten eläkeäijien ole tarkoituskaan hommaan lähteä mukaan.
Anonyymi kirjoitti 07.02.2012 - 17:14
Kaupunkia haetaan lainojen takaajaksi siihen etanolitehtaaseen
jos se ylipäätään etenee. Tämän viikon loppuun mennessä
piti saada tieto toimijasta. Tiukkaa on kertoi asioista perillä
oleva lähde.
Lisäksi talous on siinä mallissa että veroa nostetaan jo ensi vuonna
ja aletaan ottaa velkaa lisää.

Anonyymi kirjoitti 07.02.2012 - 17:43
Edellinen onkin tietäväinen. Taitaa olla sisäpiiriä. Ei aikaisemmin ole ollutkaan tietoa kaupungin takauksista. Mitähän kaupungilla onkaan asettaa 70-80 milj. vakuudeksi?
Anonyymi kirjoitti 07.02.2012 - 18:06
Osaan lainoitusta haetaan takausta mikäli hanke lähtee
liikkeelle. Verot ja velka on vaihtoehdot koska omaisuuden
realisointi on hidasta ja kertaluontoista.
Anonyymi kirjoitti 07.02.2012 - 18:07
Osaan lainoitusta haetaan takausta mikäli hanke lähtee
liikkeelle. Verot ja velka on vaihtoehdot koska omaisuuden
realisointi on hidasta ja kertaluontoista.
Harto Forss kirjoitti 07.02.2012 - 19:04
Ei ole ollut mitään puhetta kaupungin menosta mukaan etanolitehtaaseen.
Omaisuuden realisoinnilla ei tulosta paranneta sillä vain tasearvon ja myyntiarvon välinen erotus voidaan merkitä tuloksi tuloslaskelmaan.
Anonyymi kirjoitti 07.02.2012 - 19:09
onnistuuhan se satamassakin miksei muualla
Harto Forss kirjoitti 07.02.2012 - 19:12
Ei onnistu satamassakaan. Sataman yhtiöittämisellä voidaan korjata tasetta. Se on nyt vajaat 4 milliä miinuksella ja laskelmien mukaan se saadaan nollattua.
Anonyymi kirjoitti 07.02.2012 - 19:39
Eli tollat tempulla liikelaitoksetkin voisi
yhtiöittää ja korjata tasearvoja
Anonyymi kirjoitti 07.02.2012 - 19:44
mahdollinen etanolitehdas tulee tarvitsemaan kaupungin (veronmaksajien) takauksen, mutta ei suoranaisesti kaupungin rahaa. Näinhän kaikki yhtiöt tähän kaupunkiin on tehty.
Kaupunginjohtaja ei lausunnossaan myötänyt eikä kieltänyt tätä.
Anonyymi kirjoitti 07.02.2012 - 19:46
Omaisuuden realisoinnilla ei tulosta paranneta
Miksi sitä omaisuutta sitten myydään.
Eikös kaupunkin kassaan tulee kilisevää.
Anonyymi kirjoitti 07.02.2012 - 20:01
Jos kaupunki "antaa" omaisuutta kokonaan omistamaansa yhtiöön, ei siinä käytetä rahaa.
Harto Forss kirjoitti 07.02.2012 - 20:42
Ei läheskään kaikki yhtiöt ole kaupungin takauksia tarvinneet. Itse asiassa suurista ei mikään. Kyllä myynnin jälkeen kassa kilisee tai kahisee. Myynnillä parannetaan kaupungin maksuvalmiutta ja vähennetään velanoton tarvetta.
Anonyymi kirjoitti 07.02.2012 - 20:53
vertekin halli ainakin tarvitsi, mutta sehän tietysti vuokrilla lyhenee. Ja ilmeisesti toimija on osakkuudella sitoutettu siinä olemaan. Se ei kuitenkaan sitä takaa.
Jos kaupungin omaisuus sirretään satamayhtiölle tiettyyn hintaan, käsittääkseni kaupungin maksuvalmius ja velanoton tarpeen väheneminen tapahtuu niin, että satama lyhentää tätä saamaansa "apporttia" säännöllisesti. Sikäli siis kaupunki saa oikeata rahaa. En kyllä oikein käsitä, jos sataman hommalla nyt korjataan "vaan" tasetta.
Sen takia nämä keskustelut ovat hyviä, saa ehkä tietoakin...
Harto Forss kirjoitti 07.02.2012 - 21:04
Tässä menee nyt vähän hommat sekaisin. Myydessään omaisuuttaan kaupunki saa rahaa joka menee kassaan ja parantaa maksuvalmiutta. Tuloksi siitä merkitään vain tasearvon ja myyntihinnan erotus. Siltä osin se siis parantaa tuloslaskelmaa joka on ollut usein ja varsinkin viime vuosina miinuksella.
Yhtiöittämisessä osa kaupungin omaisuudesta yhtiöitetään ja kaikki osakkeet omistaa kaupunki. Kaupunki saa yhtiöltä rahaa mikäli se jakaa osinkoa. Se ei ole kyllä tällä hetkellä todennäköistä.
Saakelin tyhmää kirjoitti 07.02.2012 - 21:09
toimintaa ITELTA vie kirjepostilaatikon,syy liianvähäkirjeitä tyhjennys tulee kalliksi.Voishan postinjakaja tyhjentää postilaatikon silloinkun tuo postin ettei niitä kirjeitä tarvitse tulla hakemaan.Tässä toimii ITELLA perse edellä ja sitten vinkuu,kun tulee tappiota.
Anonyymi kirjoitti 07.02.2012 - 22:46
Mistä satama kaupungille rahaa antaa?
Anonyymi kirjoitti 07.02.2012 - 23:04
Ei mistään.
Anonyymi kirjoitti 08.02.2012 - 00:01
Aivan niin. Ottaakp se uusi yhtiö vipin jolla maksaa jotain kaupungille ja kaupunkiko takaa vipin. On muuten miettimisen arvonen asia millä velkanen satama mitään maksaa???
Harto Forss kirjoitti 08.02.2012 - 03:41
Ei varmasti maksa satama yhtiöittämisen yhteydessä ja kyllä jatkossakin on epävarmaa. Enkä usko sellaista ajateltavankaan. Yhtiöittäminen vain on pakko. Viisaat on säätäneet, että aloilla joilla kaupunki on markkinoilla kilpailija, on toiminta eroteltava kaupungin toiminnasta.
kunnallisvaalit siirretään vuoteen 2014???? kirjoitti 08.02.2012 - 10:04
Pääministeri Jyrki Katainen (kok.) kiistää hallituksen kaavailleen kunnallisvaalien siirtämistä kuntauudistuksen vuoksi.
Harto Forss kirjoitti 08.02.2012 - 11:06
Kova päivä tänään. Salossa lopputili 1000:lle. Armeijassa ilmeisesti 2000 ja hetken kuluttua kerrotaan uudet kunnat.
Anonyymi kirjoitti 08.02.2012 - 11:14
Uudet kunnat pohjautuisivat asiointi- ja työssäkäyntialueisiin, ja kuntia voitaisiin tarvittaessa yhdistää pakolla.
TARMO kirjoitti 08.02.2012 - 11:25
Varsinais-Suomessa olisi jatkossa nykyisen 28 kunnan sijasta enää viisi kuntaa ! - Kuten luonnoksessa, U:ki,Laitila,Vehmaa,Taivassalo ja Kustavi ovat mukana kuntajakoselvityksessä - mutta mahd. osia Pyhärannan eteläisistä osista !

Mutta sitten on toinenkin vaihtoehto ( Harton ja minun kauhuskenaario ! )jossa U:ki ja Laitila muodostaisivat yhdessä Rauman, Euran, Eurajoen ja Pyhärannan kanssa selvitysalueen. Tällöin Kustavi, Taivassalo ja Vehmaa liitettäisiin Turkuun.-

Harto Forss kirjoitti 08.02.2012 - 11:42
En ole mitenkään innostunut koko uudistuksesta. En usko Vakka-Suomen yhdistämisestä tulevan mitään etua. Samat palvelut kuin nytkin, koulu, terveys ym, tarvitaa niin kuin ennenkin. Keskushallinnosta saattaa muutama virka tai toimi vähentyä. Vastaavasti matkakustannukset kasvavat. Hyvä yhteistyö, kuten U:kin ja Kustavin välillä on nyt, tuo samat säästöt ja kunnissa ollaan tyytyväisempiä.
Anonyymi kirjoitti 08.02.2012 - 11:50
Tulevaisuutta rakennetaan nyt kunnissa.
Mutta sataman myynnistä saatavat rahat
kaupungin kassaan jäi epäselväksi. Onko se
täysi ankka koko ajatus????
Anonyymi kirjoitti 08.02.2012 - 11:51
Ajatelkaa sitä , kun uki pakkoliitetään raumaan, meillä olisi taas suomen parhaimmasta päästä oleva kj.
Yrittäjät ja harto olis mielissään.
Harto Forss kirjoitti 08.02.2012 - 12:04
Ei satamaa olla myymässä. Se vain yhtiöitetään. Se on nyt suoraan kaupungin omistuksessa ja jatkossa kaupunki omistaa satamayhtiön. Ei tapahdu mitään omistus muutosta sinänsä. Miten sen nyt osaisi selkeästi sanoa.
Nyt kaupunki omistaa sataman suoraan, jatkossa kaupunki omistaa yhtiön joka omistaa sataman. Rahaa ei liiku. Tämä on pakko tehdä. Laki määrää.
Sekoitanko hiukan kuviota. Satama poistuu U:kin taseesta suorana omistuksena. Sinne tulee sataman osakkeiden arvo. Talousjohtajan mukaan osakkeet on mahdollista arvostaa 4 milliä suuremmaksi kuin poistuva omaisuus. Näin saisimme miinuksella olevan taseemme tasapainoon.
En missään nimessä halua liitosta Raumalle. Siinä mielipiteessä ei ole sijaa millään kj spekulaatioille. Kuntauudistus tulee olemaan voimassa kymmeniä ellei satoja vuosia. Sillä aikajaksolla ei ole mitään merkitystä nykyisillä kj:llä.
Anonyymi kirjoitti 08.02.2012 - 12:56
http://yle.fi/alueet/turku/2012/02/viisi_kuntaa_varsinais-suomeen__pikkukunnilla_valinnanvaraa_3240740.html
Olli kirjoitti 08.02.2012 - 13:31
Harto, tossa sun satamahommassa on jotakin samanlaista kuin vasemmiston pisneshommissa aikoinaan. Arvostetaan varmuuden vuoksi 10 milliä suuremmaksi, ei tule heti huono olo taseen kanssa. Miksi muuten maalailet uuden kuntajaon olevan voimassa satoja vuosia? Ihme ja kumma, Harto oikein sauhuaa.
Euripides kirjoitti 08.02.2012 - 13:45
Aika vippaskonsti se yhtiöittäminen tietysti on. Kannattaa katsoa myös se, että siinä satamayhtiössä ei ole yhtä äkkiä myös yksityisiä osakkaita. No, saahan kaupunki rahaa sitten niistä osakkeista, jotka on mahdollisesti yliarvostettu. Toivottavasti majoriteetti säilyy. Voihan yhtiöjärjestykseen jotain sääntöjäkin bräntätä, jotka valtuusto hyväksyy. Jos tulee oikein kokoomukselainen hallitus, satamassa on äkkiä jakajia, varsinkin jos elinkeinotoiminta sitä kautta vilkastuu. Kukaties Lassila& Tikanojakin ryhtyy harrastamaan jonkinlaista liikennettä.
Harto Forss kirjoitti 08.02.2012 - 14:01
Olli se jaksaa sauhuta. Kirjanpitolaki ja oikeuden ennakkopäätökset määrittelevät hyvin tarkoin miten arvostukset suoritetaan. Ei kukaan ole puhunut 10 millistä. Talousjohtaja on puhunut 4 millin olevan mahdollisen. Nyt tällaisen mahdollisuuden tullessa, minusta olisi typerää jättää se käyttämättä. Euripiden kanssa olen samaa mieltä, että pitää olla yhtiöjärjestyksen kanssa tarkkana. Uhkana voi olla vaikka osakkeitten myynti Rauman satamalle, joiden yhdistymistä jo nyt ajetaan. Kotkan ja Haminan satamat yhdistettiin. Päätösvalta luonnollisesti jaettiin koon mukaan. Hamina sai kolmanneksen päätösvallasta ja nyt siellä nuristaan, että Haminaa ei kehitetä lainkaan vaan kaikki kehitysrahat ohjataan Kotkaan.
Näin käy pienemmän myös kuntajaossa. En maalaile uuden kuntajaon olevan voimassa satoja vuosia. Ei niitä isojakoja kuitenkaan niin usein tehdä etteikö nyt tehtävä olisi voimassa ainakin kymmeniä vuosia.
TARMO kirjoitti 08.02.2012 - 14:03

Hartolle kommenttina, että onhan satama jo nyt organisoitu liikelaitokseksi. Siten se eroaa kuntakonsernin normaaleista toimintayksiköistä ( esim. päiväkoti, varikko, alakoulu).

U:gin satamaliikelaitoksella on oma budjetti ja sen johtokunta käyttelee aikamoista päätösvalta. - Osti viime vuonna mm. vanhan terminaalirakennuksen U:gin kaupungilta 255.000 euron kauppahinnasta ! - Silloin on hiukka väärin sanoa, että kaupunki "omistaa" sataman ! - Selvempi taitaa olla, että jatkossa kaupunki omistaa satamaosakeyhtiön osakkeet ja kuuluuhan 100 % omistettu OY muuhun UKIkuntakonserniin.
Euripides kirjoitti 08.02.2012 - 14:15
Juuri näin kuin Tarmo kuvaa. Yleensä kaupungin edustajana on kulloinenkin kaupunginjohtaja, kun kaupungin omistamassa osakeyhtiössä on yhtiökokous. Periaatteessa kaupungin edustaja voisi yhdessä yhtiön johtokunnan kanssa päättää, että myydäänkö osakkeita ulkopuolisille. Varsinkin, jos hallitus on - kuten usein U:gissa on - ulkopuolisten "kavereiden" miehittämä.
Hallintosääntö on yllättävän autoritäärinen tässä suhteessa. Kaupunginhallitus "voisi" tietysti kävellä kaupunginjohtajan ylikin, mutta henkilökemiat näyttävät hyvin mukautuneilta.
Siksi yhtiöjärjestykset olisi "sementoitava" valtuustossa.
Harto Forss kirjoitti 08.02.2012 - 14:38
Kyllä hyvin tiedän sataman olevan liikelaitos, mutta tämä kuvio on muutenkin tarpeeksi monimutkainen etten halunnut siihen sekoittaa hallintoa. Lautakunta, johtokunta tai hallitus näistä yksityiskohdista on vaikea blogissa kirjoittaa tyhjentävästi. Varsinkin, jos pitää mielessä, että joku jaksaa vielä lukeakin. Omistuksesta näissä kysymyksissä on ollut kyse eikä se nykytiedolla ole muuttumassa. On se sitten kaupunki suoraan, liikelaitos jonka kaupunki omistaa tai osakeyhtiö jonka kaikki osakkeet omistaa kaupunki.
Tuleva yhtiöjärjestys on todella tärkeä. Meillä on jo ainakin 1 yhtiö jonka touhuista emme tiedä mitään.
Anonyymi kirjoitti 08.02.2012 - 14:51
Taidat Harto tarkoittaa Yardiaa entistä Telakkakiinteistöä, joka juonittiin Raken avustuksella hankkimaan Teräsjään osakkeita. Yardia on sittemmin valinnut ilman mitään tiedotusta omistajalleen kaupungille sen hallitukseen Antolan. Nyt sitten siellä juonitaan miten saadaan hiihtoputki pelastettua.
JAa kirjoitti 08.02.2012 - 14:54
"Tuleva yhtiöjärjestys on todella tärkeä. Meillä on jo ainakin 1 yhtiö jonka touhuista emme tiedä mitään."

Ohoh, mitähän Harto tuolla tarkoittikaan?
Jospa arvuutelaan, että tarkoititko
Telakkakiinteistöt/Yardiaa (Ukin omistussuhde alle 100%) vai Enegiapuistoa (Ukin omistussuhde 100%)?
Plus, että:
Mielenkiintoista olisikin tietää, mihin oy-lainsäädännön pykälään perustuu osakkaiden "yliarvostus" 4 miljoonalla? Ja se, että jo nyt luvut tiedetään tai niistä puhutaan tarkoilla luvuilla.

Mutta nyt Mörneen kh:n ptk:n tarkastukseen.


Euripides kirjoitti 08.02.2012 - 14:55
Juurikin noin. Kommentoinnessa jää helpolla jotain pois. Eikä nämä yhtiöasiat suinkaan kaikkein yksinkertaisempia ole, itsekin olen jonkin verran katsellut mitä muualla on tehty. Uskon, että iso joukko valtuutettuja miettii hyvinkin paljon näitä asioita. Pitäiskö kaupunkiin perustaa jo poliittisen ohjauksen konsernijaosto?
Samalla tässä katselen MOT- ohjelman uusintaa, jossa pääministeri Katainen kehuu Slovenian luikuriministeriä ja asekauppiasta Euroopan luotettavimmaksi henkilöksi. No kollegaa niin...joka halusi Patrialta "puoluetukea"
Euripides kirjoitti 08.02.2012 - 15:15
JAa:lle: Luullakseni Forss tarkoitti siteeratulla lauseella juuri sitä mitä siinä lukee. Itse olen sitä mieltä, että niitä yhtiöitä on enemmän, joiden touhuista emme tiedä mitään.
Pyhämaassa lienee ainakin yksi kiinteistöyhtiö, josta poliitikot ovat aika ulkona. Hallintosääntö sallii tässäkin virkamiesrahoituksen.
Käsittääkseni ei osakkeiden yliarvostus mihinkään muuhun perustu kuin kirjanpitolakiin ja oikeuden ennakkopäätöksiin. Niin Forss tuolla vähän ylempänä kirjoittaa, en osaa olla muutakaan mieltä. Tuskin osakeyhtiölakiin sentään...
Harto Forss kirjoitti 08.02.2012 - 15:28
En nyt ainakaan toistaiseksi lähde yksilöimään tarkoituksiani. Sellaiset keskustelut menevät helposti p...si ja minusta ei oikein siihen ole. Juha, etkö ollut silloin Crusellissa, kun talousjohtaja niistä luvuista kaikelle kansalle kertoi?
Harto Forss kirjoitti 08.02.2012 - 15:31
Mihin helvettiin me ollaan oikein menossa?

Huostaanotoista on tullut kasvubisnes
Suuret kansainväliset hoitoalan toimijat ovat levittäytymässä sijaishuoltoon. Esimerkiksi pörssiyhtiö Mehiläinen laajentaa toimintaansa sadalla lastensuojelupaikalla tänä ja ensi vuonna. Samaan aikaan pätevistä sosiaalityöntekijöistä on kuntien avohuollossa yhä suurempi pula. Etelä-Suomessa vain noin puolet sosiaalityöntekijöistä täyttää kelpoisuusehdot.
Yksityisten lastenkotien määrä on kymmenessä vuodessa yli kaksinkertaistunut, kerrotaan Ylen TV2:n Silminnäkijä-ohjelmassa keskiviikkona kello 22.10.
- Ei ole sattumaa että kansainväliset yritykset tulevat Suomen sijaishuoltomarkkinoille. Nyt on puhuttu jo muutaman vuoden sijaishuoltomarkkinoista. Se kuulostaa pahalta, koska sijaishuolto ja markkinat ovat sanapari, jonka ei pitäisi kuulua yhteen, sanoo lastensuojelun erityisasiantuntija Aila Puustinen-Korhonen Kuntaliitosta.
Kansainväliset sijoittajat ovat ostamassa pieniä toimijoita pois markkinoilta. Kehitys on samansuuntainen kuin aiemmin terveyspalveluissa. Peruspalveluministeri Maria Guzenina-Richardsonin (sd.) mukaan lastensuojelu muuttuu sitä vaikeammin hallittavaksi, mitä enemmän se siirtyy markkinoiden armoille.
- Siitä on tullut kyllä paikoin aika kova bisnes. Samalla tavalla kuin ennen oli huutolaisjärjestelmä, nyt meillä on kansainvälisiä yrityksiä, jotka tekevät rahaa sillä, että meillä apua tarvitsevia on lapsia.
Anonyymi kirjoitti 08.02.2012 - 16:31
Juu täällä valitetaan sitä ja tätä.
Eikö nyt joku puolue voisi ruveta ajamaan tosissaan näitten asioitten kuntoon saamiseksi.
Ei se auta jos näissä Blokeissa tai ministeri tasolla voivotellaan.
Saatana kun ruvetaan tekemään bisnestä ihmisten hädällä.
Valviran valvonta on mitä sattuu ja paetaan saman asian taakse ei ole rahaa.
Turussakin jo voivoteltiin, että lastenhuostaanotto kustannuket on karannut käsistä.
Ja pörssiyhtiöt voi hyvin ja sitten kuntien pitää kouluja lakkauttaa ja lisätä puuropäiviä.Sammalla kaavailla
5 miljoonan euron kiinteistön ostoa byrokraateille.
Näyttää siltä , että kauan ei mene enää aikaa kun lapset menee kouluihin omien eväitten kanssa.
Anonyymi kirjoitti 08.02.2012 - 16:46
Kunnallisvaalit lähestyy niin vaalipuheissa hoidetaan taas kaikki ongelmat.
Anonyymi kirjoitti 08.02.2012 - 16:50
Ääni kokoomukselle on valtakirja tällaiselle kehitykselle.
JAa kirjoitti 08.02.2012 - 16:50
Klo 15:28 tullut kysymys?
Olinhan minä Crusellissa. Mutta asia ei ole juuri nyt viikolla 6/2012 niin ajankohtainen, että tarttuisin asiaan sen enempää juuri nyt. Mutta on todellakin mielenkiintoista tämä osakeyhtiöittäminen ja osakkeiden arvotus tasolle xyz. On kuitenkin myös niin, että osakkeiden arvot vaihtelevatkin kirjanpidossa. Tänään tätä ja huomenna jotain muuta.
Uki-tasolla yhtiöihin tulee viimeistään tämän kirjanpitovuoden jälkeen suuria muutoksia. Tällä tarkoitan Ukin konsernin alla olevia enemmistöomisteisia yhtiöitämme.

Tulipa sitten käytyä tarkastamassa kh:n ptk:kin. Löysinpä korjattaavaakin ja vielä numeroista, vaikka olin vasta se kolmas eli viimeinen saman asiakirjan tarkastaja!

Nyt täytyy vissiin alkaa gauhistella tulevia kunta- ja puolustusvoimien uudistuksia. Kannattaa panna merkille, mitä Niinistö, ps. lausuu Pohjois-Karjalan prikaatista ja Nylands Brigad:ista.
Harto Forss kirjoitti 08.02.2012 - 17:07
Ei osakkeiden arvot kirjanpidossa vaihtele päivittäin vaan ainoastaan silloin, kun tehdään tilinpäätös. Pörssiyhtiöt julkistavat osavuosikatsauksiaan. En ole niihin perehtynyt, mutta ei kai nekään silloin tasettaan laske vaan tuloslaskelmansa. En tiedä miten tällaisten osakkeiden arvo tilinpäätöksessä arvostetaan joiden osakkeita ei ole myynnissä.
Anonyymi kirjoitti 08.02.2012 - 17:12
Aaltonen, ota työksesi tuo edellä mainittu kiinteistöhoitajien toimien seuraaminen. Sinulla on kuitenkin kokemusta jo kaupungin varikon työskentelystä.
Harto Forss kirjoitti 08.02.2012 - 17:16
Helpostipa selvisikin osakkeen kirjanpitoarvo. Se lasketaan taseesta.
Euripides kirjoitti 08.02.2012 - 17:28
No selvisipä sekin. Jäin myös miettimään minulle täysin vierasta asiaa. Uteliaisuutta riittää, mutta lähempi tarkastelu ei ole oikein hansakassa - siis minulla.
Stasi kirjoitti 08.02.2012 - 19:00
Mikä ihme nuuskija tuo klo 17.12 on? Aaltonen kurkii puuntakaa jo varikon työntekijöitä, ehtiiköhän vielä varjostamaan kiinteistönhoitajia. Se on vähän helpottanut, kun ei tarvii kattoo käykö Vertekillä Viron rekisterissä olevia autoja.
Anonyymi kirjoitti 08.02.2012 - 19:07
Vasemmisto ei sitoudu keskiviikon kuntakarttaan | Kansan Uutiset | Verkkolehti
www.kansanuutiset.fi
Vasemmistoliitto ilmoittaa, että se ei voi sitoutua keskiviikkona kuntaministeri Henna Virkkuselle jätettyyn kuntarakenteen uudistusselvitykseen.
KAUPUNKI EI TARVITSE KIINTEISTÖNHOITAJIA kirjoitti 08.02.2012 - 19:19
Toivottavasti se varikkokin lopetetaan pian ja ulkoistetaan!!
JAa kirjoitti 08.02.2012 - 19:55
Harto Forss kirjoitti 08.02.2012 - 17:07
No ei tietenkään vaihdu, mutta tartuitpa taas koukkuun.
Kai huomasitmyös pöytäkirjatarkastuksen sadon?
**
Anonyymi kirjoitti 08.02.2012 - 17:12
En ota erikseen haluaamaasi toimeksiantoa. Kyllä asiat tästä lutviutuu, kun saadaan uusi tekninen pomo riviin. Hän on hieman erilainen mies kuin entinen.
**
Stasi kirjoitti 08.02.2012 - 19:00
Virn rekisterissä olevia autoja on ollut myös esim. Tontonmäellä ja nyt jo soijatehtaallakin. Joten Stasi toimii hyvin kun viestit kulkee monin eri tavoin.
JAa kirjoitti 08.02.2012 - 20:00
Yksi jäi vielä kommentoimati.
KAUPUNKI EI TARVITSE KIINTEISTÖNHOITAJIA kirjoitti 08.02.2012 - 19:19

Mielestäni kyllä tarvitsee, koska sitten vasta kiinteistöt kalliiksi tutlisivat. Mutta jos työnohjauksessa on jotain -todellista- ongelmaa Sinun mielestäsi, niin ota yhteyttä kiinteistönhoitoa tunteviin päättäjiin tai työnjohtoon suoraan. Toki täälläkin saa avautua, mutta sitten kannattaa kertoa hieman tarkempia yksityiskohtia tapahtuneista.
Anonyymi kirjoitti 08.02.2012 - 20:08
Paras esittely Koskelta tähän saakka: Kaatopaikan ulkoistus ja myynti!
Toivottavasti meni samalla muutama suojatyöpaikka. Kyllä sen verran kireeksi Suomessa menee, että en katsele yhtään näitä kunnan narisijoita enää!
Forssille kirjoitti 08.02.2012 - 20:29
klo 22.10 TV-2, kommentoimastasi huostanottoasiasta ohjelma.
Nyt viedään  kirjoitti 08.02.2012 - 20:35
suomalaista porvarihallituksen naru tai oikein köydenjatkona kun pässiä teuraaksi,ukissa on omankylän poika talutellut jo pitemmän aikaa pässiään minne teurastamolle jäteen teurastettavaksi palkionkin sai jo etukäteen.
Anonyymi kirjoitti 08.02.2012 - 20:44
Kuuntelitteko iltapäivällä radiosta Kosken haastattelua? Siinä puhui jo Rauman kj. Ugia vietiin raumalle, ettäkohina kävi.
Suomea itärajalla puolustava kirjoitti 08.02.2012 - 20:46
lähin varuskunta on Sortavalassa.
Anonyymi kirjoitti 08.02.2012 - 20:55
Kyllä Koski haluaa kaksi kaupunkia kuin Dickensin romaanissa. Viekää nyt Raumalle tietoa U:gin konserni ym veloista, niin Raumalaiset velattomina vähän herää.
Tai EI sentään! Näinhän saadaan U:gin talous kuntoon!
Sitten on kaikki kirjoitti 08.02.2012 - 20:55
mennet K.K hyvin kun veronmaksajien Markoilla ja €kuilla hankittu ja rakennettu omaisuus on myyty ja viimesene vissiin kauppaa muijansa
Anonyymi kirjoitti 08.02.2012 - 20:57
Löytyykö ostaja?
OTTAKAA huomioon kirjoitti 08.02.2012 - 21:00
EURAJOKIKIN on velaton kunta kyllä siellä kuntaliitosten jälkeen passaa uudestakaupungista lähtenyt trompi kukkaron tyhjäksi imasee.
Anonyymi kirjoitti 08.02.2012 - 21:06
Outoa tuo ugin satakuntaan vienti. Muutama vuosi sitten täälläkin melkein koko valtuusto oli ugia Raumalle viemässä. Harmaahapsikin pyöräili sanansaattajana ympäri kaupunkia Raumaa kehumasa. Nyt kertoo, ei sinne mitään haluttu kunhan tutkittiin. Dementia vissiin vienyt muistin.
Anonyymi kirjoitti 08.02.2012 - 21:21
Koski hoitaa U:gin Raumalle. Forssillakin on pitkä kokousmatka edessä, jos kokoukset pidetään Raumalla. Tuskin kahta valtuustoa tai kolmatta Laitilassa sentään kannattaa istuttaa.
Lähden tietysti siitä, että Forss tulee valituksi, ja että kuntaliitos näin toteutuu.
Olli kirjoitti 08.02.2012 - 21:34
Harto kirjoitti näin: "Ei osakkeiden arvot kirjanpidossa vaihtele päivittäin vaan ainoastaan silloin, kun tehdään tilinpäätös". Ei tietenkään jos kaikki on omassa plakkarissa, eikä osakkeilla käydä kauppaa.
-Kun yleensä puhutaan satamasta, minulla on jatkuvasti mielessä lähes koko kentän valloittanut Steelteam: Tappiota tilikaudelta (2010) kertyi 1.4 miljoonaa euroa, kun edellisenä vuonna (2008) vuonna sitä oli 3.0 miljoonaa euroa.
Heikon kannattavuuden vuoksi Steelteam konsernin oma pääoma on painunut miinukselle ja omavaraisuusaste on negatiivinen (Kauppalehti 2011). Jos vuosi 2011 on edellisten kaltainen, saneerataan tai mennään selvitystilaan.
K un K.K kirjoitti 08.02.2012 - 21:35
menee Rauman johtoon liitettynä Eurajoki ja Pyhäranta on asukkata noin 47900 henkeä tämän mukaan jos ukin palkka on nyt noin 94.000€ ja asukkaita noin 15800 niin 3kertainen asukaluvunmäärän mukaan laskettuna tulisi noin 282.000€ vuodessa eli 23.500€/kk sehän hakkaa H:ki pormestari Pajusen palkan
Anonyymi kirjoitti 08.02.2012 - 21:39
Isoista keskuksista tulee eniten
valtuutettuja koska niissä on
eniten jäseniä puoluoeyhdistyksissä.
Se näkyy ehdokasmäärissä.
Anonyymi kirjoitti 08.02.2012 - 21:49
Ollille vaan että firman tuotanto nykyääm
tukee ennustettasi. Tästä on vinkattu
täällä ennenkin.
Sitten tulee kylmääkyytiä kirjoitti 08.02.2012 - 21:53
kokomukselle,demareille ja vasemmistolle kunnalisvaaleissa kuntaliitosten takia kepu ja peru tulevat voitamaan näin on näreet
Anonyymi kirjoitti 08.02.2012 - 22:38
Nykyinen kiinteistönhoitajien johto on uskomattoman lepsu, mutta ei voi miestä syyttääkkään, kun töitä riittää. Toivotaan tältä uudelta kaverilta vähän jämäkämpää otetta.

Perusteluja olisi vaikka muille jakaa. Lomapäiviä ei ilmoiteta, välillä kierretään kiinteistöjä ajankuluksi, tai tehdään "ylitöitä" ja merkataan tunteja mielin määrin. Kukaan ei valvo. Kaiken huippu ovat nämä muutamat herrat, jotka ovat ottaneet kiinteistöjä itselleen hoitoon ja hoitavat niitä kaupungin työajalla. Uskomatonta!

Mitähän kiinteistöjä kaupungin piiriin vielä kuuluu? Kyläkouluja ja novida ainakin ilmeisesti jääneet pois?
Nyt täytyy kirjoitti 08.02.2012 - 22:55
kysyä jos kiinteistön omistajat ovat tehneet kaupunginkanssa sopimuksen talvikunnossa pidosta johon kuluu auraus ja hiekotus oletko ottanut asiasta selvää?
Nyt täytyy kirjoitti 08.02.2012 - 22:56
kysyä jos kiinteistön omistajat ovat tehneet kaupunginkanssa sopimuksen talvikunnossa pidosta johon kuluu auraus ja hiekotus oletko ottanut asiasta selvää?
Anonyymi kirjoitti 08.02.2012 - 23:10
Tuntuisi jokseenkin oudolta jos kaupunki tekisi yksityisten kanssa sopimuksia kiinteistöjen hoidosta. Jos niin tehtäisi, niin sehän olisi selvä osoitus siitä että resursseja on liikaa.
Anonyymi kirjoitti 09.02.2012 - 00:02
Kaupunki ei ole sopimuksia tehnyt. Näillä muutamalla kiinteistönhoitajalla on toiminimi tai "herrasmiessopimus" kiinteistöjen omistajien ja taloyhtiöiden kanssa. Näissä kohteissa sitten käydään kaupungin työajalla ja jätetään kaupungin "arvottomat" kiinteistöt vähemmälle.
Anonyymi kirjoitti 09.02.2012 - 00:44
Kiinteistönhoitajat:
- Janne Ekqvist
- Erik Heinonen
- Mauri Hellsten
- Tomi Johtela
- Reijo Kauppinen
- Tapani Kluuskeri
- Vesa Kellokumpu
- Jarmo Kolkka
- Ari Laine
- Jani Laurila
- Juha Peura
- Harri Saarinen .
- Reijo Takala
- Kari Virtanen
- Marko Vång
Älkää nyt kirjoitti 09.02.2012 - 01:14
vain tuomitko kylä kaupunki on aurannut ja hiekottanut yksityisille ihan sopimuksen mukaan,että tietoa on tehdään sitä muuallakin kaupungin toimesta aurauksia ja hiekotuksia ei TUPPUKYLÄ OLE AINUT.
Anonyymi kirjoitti 09.02.2012 - 03:39
Olli kirjoitti 08.02.2012 - 21:34
Harto kirjoitti näin: "Ei osakkeiden arvot kirjanpidossa vaihtele päivittäin vaan ainoastaan silloin, kun tehdään tilinpäätös". Ei tietenkään jos kaikki on omassa plakkarissa, eikä osakkeilla käydä kauppaa.

Koetas ny Olli hiukka ajatella mitä kirjoitat. Tilinpäätöstä ei tehdä aina silloin, kun teet osakekauppoja vaan kerran vuodessa.
Harto Forss kirjoitti 09.02.2012 - 03:40
Nimi unohtui
Olli kirjoitti 09.02.2012 - 08:03
Kauppaa pörssissä, tietenkin. Käsität automaattisesti väärin, jo satun edes sanomaan jotakin: sohlaat niillä osakkeiden arvoilla ja tilinpäätöksilläsi? Ota taas lakikirja käteen, se on niin seksikästä. - Mitä tarkkaan ottaen tarkoitit, kun mainitsit että olet "kaupungin luottamusmies"?
Anonyymi kirjoitti 09.02.2012 - 08:31
Forss on nyt saanut paljon kaupungin työntekijöihin liittyvää palautetta. Mitä meinaat tehdä asialle?
Anonyymi kirjoitti 09.02.2012 - 08:45
JAa kirjoitti 08.02.2012 - 16:50
"On kuitenkin myös niin, että osakkeiden arvot vaihtelevatkin kirjanpidossa. Tänään tätä ja huomenna jotain muuta."

Harto Forss kirjoitti 08.02.2012 - 17:07
"Ei osakkeiden arvot kirjanpidossa vaihtele päivittäin vaan ainoastaan silloin, kun tehdään tilinpäätös."

JAa kirjoitti 08.02.2012 - 19:55
"No ei tietenkään vaihdu, mutta tartuitpa taas koukkuun."

Mikä ihmeen koukku?
Harto Forss kirjoitti 09.02.2012 - 08:48
Eikö Olli olisi paree, että jätettäisiin toisemme rauhaan. Tämä on jo enemmän kuin naurettavaa.
Uskon työnjohdon olevan ajantasalla eikä todellakaan luottamusmiehen tehtäviin kuulu puuttua työnjohdollisiin asioihin. Tietenkin voin selvittää tehdäänkö työaikana töitä joista saadaan muualta palkkaa. Toinen pojistani on Turussa yksityisellä kiinteistönhoitajana. Hän on myös kertoillut työstään ja se on selvää, että on taatusti paljonkin töitä joissa kuormitus vaihtelee. Toisinaan on työtä niin, että joudutaan tekemään ylitöitä. Toisinaan taas ei. Hänenkin kertomansa mukaan on ollut helppo pitkä syksy ja talvikin on ollut helppo. Viime talvi oli taas päinvastainen. Työmäärän vaihteluista huolimatta kiinteistönhoitajat tarvitaan joka päivä.
Forssille kirjoitti 09.02.2012 - 09:51
Tietenkin voin selvittää tehdäänkö työaikana töitä joista saadaan muualta palkkaa. Miten sinä sen voit selvittää ellet aio selvittää työnjohdolta asioita ja sivutoimilupia?
Harto Forss kirjoitti 09.02.2012 - 11:16
En mitenkään muuten.
Anonyymi kirjoitti 09.02.2012 - 11:34
Sopimus kokoomuksen ja demarien johtopaikkojen jaosta etenee. Terveyskeskuksenjohtajaksi valittiin kokoomuksen jäsenkirjan omaava, pätevämpi sivuuttaen. Sopimuksen mukaan rakennuttajainsinööriksi valittiin demarikirjan omaava.
Anonyymi kirjoitti 09.02.2012 - 12:05

Jäsenkirjat eivät voi pitää paikkaansa koska valitsijaryhmässä
on 11 jäsentä joista 2 edustaa omia näkemyksiään.
Olli kirjoitti 09.02.2012 - 12:13
Harto, ei minua naurata, enkä toisaalta tiedä mitä on enemmän kuin naurettavaa. Sulje minulta portit, pidetään sen kunniaksi pienimuotoinen muistotilaisuus Meri-Koivulassa. Niin!
Olli kirjoitti 09.02.2012 - 12:21
Ei minua naurata. Voit sulkea minulta portit tänne. Pidetään sitten sen kunniaksi pienimuotoinen tilaisuus Meri-Koivulassa. Niin!
Harto Forss kirjoitti 09.02.2012 - 13:01
En tietenkään porttia sulje, mutta ihan totta, lue nyt vaikka kommentoinnit tästä satama jutusta. En minä ainakaan löydä niistä mitään logiikkaa. Heittelet jotain irvailua ja vastattuani kirjoittelet niinkuin olisin vastannut ihan johonkin muuhun. Mielelläni tulen muistotilaisuuteen, jos vain pääsen eroon sinun minuun kohdistuvista kommenteista. Meri-Koivula on nyt suurinpiirtein puolimatkassa, mutta lieneekö siellä näin talvella mahdollisuus voileipiin ja kakkukahveihin?
Harto Forss kirjoitti 09.02.2012 - 13:07
Heikki on tutkijana yliopistossa ja ottaa asioista tarkkaan vaarin.

Heikki Uhmavaara
Kuntauudistustyöryhmän raportista en ainakaan pikaisella tutustumisella löytänyt tietoa siitä, kuinka asiat on järjestetty muissa EU-maissa. Kuinka paljon näissä on paikallishallinnon yksiköitä ja onko tutkittua tietoa yksikön koon vaikutuksesta palvelutuotannon tehokkuuteen ja lähidemokratiaan. Eurostatin tilaston mukaan paikallishallinnon yksiköitä (Local Administrative Units) on Suomessa eurooppalaiseen tasoon verrattuna vähän. Useissa maissa on tuhansia kuntia vastaavia yksiköitä (millaisia tehtäviä hoitavat, sitä en tiedä). Miten ne voivat pärjätä siellä? Tällaistakin keskustelua tarvittaisiin. En ota kantaa siihen mikä olisi hyvä malli, kun en sitä tiedä, mutta tämä isojen ratkaisujen valmistelu sanelutyyliin harmittaa, siitä näyttää tulleen maan tapa asiassa kuin asiassa. Tässä linkki Eurostatin tilastoon, jos kuntien määrä kiinnostaa: http://epp.eurostat.ec.europa.eu/portal/page/portal/nuts_nomenclature/correspondence_tables/national_structures_eu
Anonyymi kirjoitti 09.02.2012 - 13:51
Kyllä ne jäsenkirjat pitävät paikkansa. Valinnoista terveyskeskusjohtaja (kok) valittiin 5-5 pj. Walan äänen ratkaistua. Aaltonen ei tapansa mukaan osannut muodostaa kantaansa. Inssivirkaan demarit olivat saaneet pätevän ehdokkaan, jonka sivuuttaminen olisi ollut hankalaa. Tosin siihenkin oli täysin pätevä, mutta hänen nuoruutensa laitettiin arveluttavaksi.
Anonyymi kirjoitti 09.02.2012 - 14:17
Olli ja Juha ovat harvinaisen suuri egoisia ihmisiä. Omasta mielestään ovat neroja ja muut typeryksiä. Käytäntö vaan on osoittanut, että aina kopioimisen ollessa riittämätöntä heidän omat mielipiteensä ovat totaalisen pielessä.
Anonyymi kirjoitti 09.02.2012 - 14:48
Tarkoittaako tämä, että hallituksen 9 jäsentä tekee niinkuin puolue määrää ja vain 2 ajattelee.

Anonyymi kirjoitti 09.02.2012 - 12:05

Jäsenkirjat eivät voi pitää paikkaansa koska valitsijaryhmässä
on 11 jäsentä joista 2 edustaa omia näkemyksiään.
Anonyymi kirjoitti 09.02.2012 - 15:28
eikö tämä nuorempi insinööri joka testattu ollut entisen kaupunkin rakennusmestarin demari niemisen poika ja äiti on vieläkin kaupungilla töissä. vai onko raulakin demari? sekoaa nyt vähän mulla tää tarina.

Kok kirjoitti 09.02.2012 - 15:33
Onneksi saamme sentään kokoomuslaisen kaupunginjohtajan!
Anonyymi kirjoitti 09.02.2012 - 16:08
Näyttääpä muutamalla kiinteistönhoitajalla olevan ainakin y-tunnus. Kysymys kuuluu miksi? Ja jos omaa firmaa pyöritetään kaupungin työaikana on jokin pahasti pielessä.
Anonyymi kirjoitti 09.02.2012 - 16:16
Raula on demari
Anonyymi kirjoitti 09.02.2012 - 16:16
hartohan lupasi selvittää mutta ei kuitenkaan puuttua työnjohtoon
Anonyymi kirjoitti 09.02.2012 - 16:19
Olisihan se mielenkiintoista tietää millaisilla porukoilla ja missä kiinteistössä tuo porukka sitten työskentelee?
Anonyymi kirjoitti 09.02.2012 - 16:19
Raula on demari ?
Mikä on tietolähde josta asian voi varmistaa muualta kuin soittamalla miehelle itselleen. Tietolähdettä kaivataan nyt, myös terveysjohtajan kokoomuslaisuuteen!
Anonyymi kirjoitti 09.02.2012 - 16:20
Lisätään talonmieslistaan myös Jussi Koski.
Anonyymi kirjoitti 09.02.2012 - 16:25
Taitaapi olla joku aivoinvaliidi asialla. Googlettamalla nimet, löytyy puolueet.
Harto Forss kirjoitti 09.02.2012 - 16:36
Tuo on oman firman pyöritys työaikana on selvityksessä.
Anonyymi kirjoitti 09.02.2012 - 17:51
Koski ei ole kaupungin palveluksessa.
Anonyymi kirjoitti 09.02.2012 - 17:55
YRJÖ RAUTIO
Timo Soini sai 9,4 prosenttia äänistä presidentinvaalien ensimmäisellä kierroksella, puolta vähemmän kuin puolueensa viime huhtikuun eduskuntavaaleissa.
Perussuomalaiset uhosivat vielä syksyllä murtavansa vasemmiston valta-aseman ay-liikkeessä. Valloituksen piti alkaa Metalliliitosta. Kävi kuitenkin niin kuin tervolalaisille vuonna 1918: v:ksi meni koko vapaussota, kun aseet jäivät toiseen junaan!
Metallin liittokokousvaaleissa on 1 300 ehdokasta. Heistä kolme on perussuomalaisia. JHL:n vaaleissa on 1 161 ehdokasta. Heistä peräti kaksi on perussuomalaisia.
Perussuomalaiset tarvitsevat näillä näkymin noin tuhat vuotta ay-liikkeen ihmeellisen valtakunnan valtaamiseen.
Soini sai vuoden 2006 presidentinvaaleissa 3,4 prosentti äänistä. Se saattoi olla Perussuomalaisten nousun alkupiste. Yhtä perusteltua on olettaa, että populismin nousu oli tuolloin jo alkanut, ja Soini ylsi siksi niinkin hyvään vaalitulokseen.
Nyt gallupit kertovat Perussuomalaisten kannatuksen kääntyneen selvään laskuun. Tämä ei välttämättä johdu Soinin huonosta menestyksestä vaaleissa, vaan yhtä hyvin Soinin huono vaalitulos johtui siitä, että Perussuomalaisten alamäki oli jo muutoinkin alkanut.
Soini tosin saattoi hieman vauhdittaa alamäkeä. Vaalitaistelusta välittyi kuva, että hänen takkinsa on tyhjä. Hänellä ei ollut uutta, innostavaa ja uskottavaa sanomaa. Hän vain toisti maailmanlopun profetiaansa EU:sta. Maailmanloppua ei tullut – ainakaan vielä. Kuka enää jaksaa kuunnella?
Soini ei ole rasisti eikä fasisti, eivätkä nämä määreet sovi myöskään hänen puolueeseensa. Soini sortui kuitenkin opportunismiin, kun valitsi ehdokkaita eduskuntavaaleihin. Eduskuntaan livahti muutama mätämuna. He ovat tartuttaneet löyhkänsä koko puolueeseen. He toivat puolueelleen äänestäjiä viime keväänä, mutta nyt he karkottavat vielä useamman.
Viidennes suomalaisista ei äänestänyt keväällä Perussuomalaisia siksi, että he olisivat halunneet tukea rasismia, muukalaisvihaa, ahdasmielisyyttä ja ja muita ihmisarvon vastaisia aatteita. Suuri enemmistön puolueen äänestäjistä halusi yksinkertaisesti muutosta. Siihen heillä oli painavat syynsä. Koko poliittinen järjestelmä oli ryvettynyt vaalirahasotkuissa. Eriarvoistava politiikka oli jatkunut 1990-luvulta lähtien, oli hallituksessa mitä puolueita tahansa.
Jytky tuli, mutta muutosta ei tullut. Moni pettyi.
Perussuomalaiset sai vuoden 2008 kuntavaaleissa 5,4 prosenttia äänistä. Puolueen kannatus likimain kaksinkertaistunee tästä syksyn vaaleissa, mutta jäänee alle 10 prosentin.
Nöyryytetty keskusta on saanut takaisin itseluottamuksensa. Sillä on kokemusta, osaamista ja järjestövoimaa monin verroin enemmän kuin Perussuomalaisilla. Hallitus antaa sille lahjan, jota parempaa se ei voisi toivoa: kuntauudistuksen.
Keskusta palaa syksyn vaaleissa rytinällä suurten joukkoon. Jo tämä takaa sen, ettei Perussuomalaisille ole enää siellä sijaa.

Anonyymi kirjoitti 09.02.2012 - 18:52
jelpatkaa nyt hiukan että saan googlea käyttämällä tämän uuden insinöörin ja terveysjohtajan puoluejäsenyydet. mitä tarvitsee laittaa hakusanaksi kun en osaa näitä kaikkia temppuja. alan kyllä epäillä että joku kirjottaa näistä palturia tarkoituksella. miksi niin pitää tehdä niin en kyllä ymmärrä.
Anonyymi kirjoitti 09.02.2012 - 18:59
Lanne Marika. Puolue Kansallinen Kokoomus. Sähköposti marika.lanne@gmail.com. Luottamustehtävät Liikuntalautakunta, Varajäsen ...
Anonyymi kirjoitti 09.02.2012 - 19:01
turussa kyllä on mutta entä raula?
Anonyymi kirjoitti 09.02.2012 - 19:09
Vaihtuuko puolue matkalla ugiin töihin?
Anonyymi kirjoitti 09.02.2012 - 19:17
Laitilan rakennuslautakunta 2005-2008 Puheenjohtaja Mika Raula SDP
Kuuden äänen suvaitsematon Järvinen kirjoitti 09.02.2012 - 19:17
Mitä sitä jänkäätte suotta nyt. Harto tietenkin tietää kun oli haastattelemassa molempia. Joten miten on asia?
Anonyymi kirjoitti 09.02.2012 - 19:26
Työhaastattelussa ei saa kysyä asevelvollisuuden suorittamista, puoluekantaa, perhesuhteita, luottotietoja, ammattiliittojäsenyyttä tai perheen omistus-, liike- tai yrityssuhteita.
Anonyymi kirjoitti 09.02.2012 - 19:32
Kappelimäen ja Myllymäen koulujen vanhempain yhdistyksen puheenjohtaja näytää olleen Mika Raula. Mistä siitä rakennuslautakunnan puheenjohtaja tuli?
Anonyymi kirjoitti 09.02.2012 - 19:37
Työhaastattelussa jossa ei kysytä perhesuhteista taitaa olla toiveunta.
Harto Forss kirjoitti 09.02.2012 - 20:47
Haastattelussa ei tosiaan kysellä puoluetta, mikä olisikin laitonta. Eikä myöskään haastattelun jälkeen haastatteluryhmä keskustele siitä.
Anonyymi kirjoitti 10.02.2012 - 08:51
Klo 19.01 kyll määkin Turuus
Harto Forss kirjoitti 10.02.2012 - 09:03
Kiinteistönhoitaja juttu on selvitetty. 2:lla on Y-tunnus. Toisella se on vanhoja peruja eikä hän tee enää omanyrityksen töitä. Toinen tekee, mutta ei kaupungin työajalla. Hän on myös ollut työajanlyhennysvapaalla. Tästä on saattanut tulla virheellinen käsitys.
Pesaukinainen valtio kirjoitti 10.02.2012 - 09:27
Vakava kassakriisi uhkaa valtiontaloutta.
Elleivät uusi eduskuntan ja todennäkäisesti uusi hallitus kykene tekemän tuntuvia supistuksia valtion kuluvan vuoden menoarvioon,valtio ei voi vältyä vakavilta kassakriiseiltä.Asiantuntijoiden käsityksen mukaaan menojen supistuksiin on päästävä jo maalis-huhtikuussa. Muussa tapauksessa viimeistään loppukesällä on edessä kassakriisi,ehkä pahempi kuin edellinen.
viisikymmentä vuotta sitten.
kierrämme siis kehää velkakasvaa.
Anonyymi kirjoitti 10.02.2012 - 10:58
Monilla on taipumus tehdä yhteiseen kassaan velkaa mitään ajattelematta. Harva kansanedustaja ja valtuutettu on valmis hoitamaan omia raha-asioitaan siten, kun hoitaa yhteistä kassaa. Mistähän tällainen välinpitämättömyys tulee?
Anonyymi kirjoitti 10.02.2012 - 11:12
Millainen mekkala tosta kiinteistönhoitajista olisikaan tullu, jos aaltonen olisi lähtenyt hommaa hoitamaan.
Anonyymi kirjoitti 10.02.2012 - 11:28
Edelliseen kysymykseen vastakysymys on varmaankin perusteltua kysyä, että tuliko tämä kinnteistönhoitajien asia nyt vaan selvittettyä joidenkin y-tunnuksien osalta mutta tuliko asia kuntoon. Jos siellä joku muu porukasta tekee töitä ulkopuolisille ilman y-tunnuksia talon ajalla.
Se ei nyt selvinnyt ollenkaan.
Ja onhan Koski sentään edelleen kaupungin töissä kun eilenkin sen näin.
Harto Forss kirjoitti 10.02.2012 - 11:58
Taitaa alkaa taas loputon epäily. Minun osaltani asia on ainakin päättynyt kunnes jotain näyttöä esitetään. Asianomaisille on annettu kehoitus hakea sivutoimilupaa, joten asia on siltäkin osin tulossa kuntoon.
Anonyymi kirjoitti 10.02.2012 - 12:54
Kansanedustaja Jaana Pelkonen (kok.) reagoi voimakkaasti blogissaan esiin nousseeseen ajatukseen perustulosta. Pelkosen puoluetoveri Lasse Männistö ehdottaa Suomen Kuvalehdessä kaikille täysi-ikäisille kansalaisille 300-500 euron suuruista perustuloa, johon yhdistettäisiin tarveharkintaisia elementtejä, kuten asumistuki.
Lehden mukaan asia saa kannatusta muun muassa vasemmistoliitossa.
- Aihe sai käteni tärisemään, sillä tasaisin väliajoin esille nostettu aihe sotii monin tavoin oikeudentajuani vastaan, Jaana Pelkonen kirjoittaa Puheenvuorossa.
Kyllä kelpais meillekkin kirjoitti 10.02.2012 - 13:16
http://www.ur.fi/scripts/edoris/edoris.dll?tem=lsearchart3&search_iddoc=3319185
Anonyymi kirjoitti 10.02.2012 - 13:48
Mielikuvitus on joillakin saanut liian suuret mittasuhteet.
Anonyymi kirjoitti 10.02.2012 - 14:24
Tuolla aiemmin mainittu J. Koski ei ole kaupungin palkkalistoilla. Tämän voi Hartokin varmasti vahvistaa.

Mitähän aikaa se sitten on, kun kaupungin kiinteistönhoitaja työntelee lumia ja mittailee ovia keskellä arkipäivää? Ja kyseessä ei ole kaupungin kiinteistö. Ja tämä toiminta on viikkottaista!
Anonyymi kirjoitti 10.02.2012 - 15:17
Ei niin olekkaan kun on Novidassa talonmiehenä. Ei tarvita vahvistuksia.
Harton selvitys ei siis tullut valmiiksi,
Harto Forss kirjoitti 10.02.2012 - 15:34
Kysessä on toinen kiinteistönhoitajista jolla on y-tunnus ja hän on ollut työajanlyhennysvapaalla.
Harto Forss kirjoitti 10.02.2012 - 15:43
En tiedä kaikkia kaupungintyöntekijöitä, mutta ei Jussi Koski ole ainakaan puhelinluettelossa jossa ovat kaupunginkiinteistönhoitajat.
Anonyymi kirjoitti 10.02.2012 - 15:58
Katso novidan puhelinluettelosta. Siellä on ja kaupungin
listoilla olevakin. Sukunimi viittaa tunnettuun nimeen.
Selvitä nyt sekin ettei jää aukkoja selvitykseesi.
Harto Forss kirjoitti 10.02.2012 - 16:01
Onko nyt joku aukko? Kyseinen henkilö on molemmissa kiinteistönhoitajana ja ei tee kaupungin työajalla Novidan töitä. Hän on ollut työajanlyhennysvapaalla, joten ulkopuolisen on vaikea tietää koska saa kaupungilta palkkaa.
Anonyymi kirjoitti 10.02.2012 - 16:09
Koski ei kyllä saa kaupungilta senttiäkään palkkaa, koska ei ole kaupungin työntekijä. Ottakaa asioista selvää!
Ensi kaluttiin kirjoitti 10.02.2012 - 18:09
J.A toimesta teknillinen ja varikko sitten K.K ja nyt kiinteistön hoitajat.Endotankin,että otetaan ensin tietoon tosiasiat ja menette virastotalolle paperilappusen kanssa johon olette tehneet valituksen.Täällä ei sellaisia asiota ratkaista tahtoo mennä jutu,kun mummojen Mattakerhossa.
Anonyymi kirjoitti 10.02.2012 - 18:20
kommentti 18:09 on niin epäselvä etten käsitä mistä on kyse. Joko taas valitetaan valtuutetuista?
Opettele ilmaisemaan itseäsi ettei tule väärinkäsityksiä.
Anonyymi kirjoitti 10.02.2012 - 18:44
Forssin viimeisin kommentti on täysin vailla totuuspohjaa! Noin asia ei todellakaan ole!
Anonyymi kirjoitti 10.02.2012 - 18:51
En tiedä mitä henkilöä Forss tarkoittaa, mutta täällä nimellä mainituu Jussi Koski on Novidan puhelinluettelon mukaan siellä talonmiehenä ja jonkun mukaan hän on Kari Kosken veljenpoika.
Lisäksi siellä on toinenkin mies kiinteistönhoitajana. Nimi on Juha Peura. Tämä luettelo löytyy Novidan sivuilta.
Sitten ihmettelen tuota 18.09 tullutta kommenttia. Eikö selvitymies tässä ole nyt Forss eikä tämä J.A.
Olen kyllä sitä mieltä, että jatkakaa vaan selvittelelyä. Sitä riittää vaikka katupuolella.
Anonyymi kirjoitti 10.02.2012 - 18:55
Forss voisi selvittää vielä miksi jäähallilla ja uimahallilla on kolme yhteensä kiinteistönhoitajaa joka on mielestäni paljon.
Harto Forss kirjoitti 10.02.2012 - 19:06
Olen jo sanonut etten puutu työnjohdollisiin juttuihin. Minua pyydettiin selvittämään miksi kiinteistönhoitajilla on y-tunnuksia ja tekevät kaupungintyöaikana muita töitä. Ylempää löytyy selvityksen tulos. Voin sen kerrata y-tunnuksia oli 2. Toinen niistä ei ole ollut käytössä vuosiin. Eikä ole mitään näyttöä työajan väärinkäytöksestä. Jos jollain on tietoa, niin ota yhteys Rami Arolaan.
En puutu kiinteistönhoitajien työmitoituksiin. Se on työnjohdon asia ja uskoisin mitoituksia useinkin tarkastellun.
Anonyymi kirjoitti 10.02.2012 - 19:10
Mutta väitit, että Koski kuuluisi kaupungin palkkalistoille. Näinhän asia ei kuitenkaan ole?
Harto Forss kirjoitti 10.02.2012 - 19:12
En taatusti ole väittänyt.
Harto Forss kirjoitti 10.02.2012 - 15:43
En tiedä kaikkia kaupungintyöntekijöitä, mutta ei Jussi Koski ole ainakaan puhelinluettelossa jossa ovat kaupunginkiinteistönhoitajat.
Anonyymi kirjoitti 10.02.2012 - 19:15
Novida ei ole enää kaupungin omistuksessa.
Anonyymi kirjoitti 10.02.2012 - 19:16
"Kyseinen henkilö on molemmissa kiinteistönhoitajana ja ei tee kaupungin työajalla Novidan töitä. Hän on ollut työajanlyhennysvapaalla, joten ulkopuolisen on vaikea tietää koska saa kaupungilta palkkaa. "

Kenestähän tässä virkkeessä sitten puhutaan? Novidahan ostaa kaupungilta kiinteistöhuoltopalvelua käsittääkseni? Vai miksi siellä on 1 kaupungin kiinteistönhoitaja?
Harto Forss kirjoitti 10.02.2012 - 19:26
Tämä on taas mennyt ihan ulalle. Ollaan nyt vaan ilman nimiä vaikka tässä on jo niin paljon puhuttu nimilläkin ettei liene enää nekään epäselviä. Tämän viimeisenkin kommentin kysymykset on turhia. Asia on tuolla ylempänä selvitetty niin moneen krtaan ettei se enää uudesta kertomisesta parane.
Pahoittelen kiinteistönhoitajilta tällaista kommentointia. Kaupunki ei ole hauska työpaikka.
Anonyymi kirjoitti 10.02.2012 - 19:29
Pahansuopuus on ugilaisten lempilaji. Kenenkä sielua tuo kiinteistönhoitajien myllytyskin nyt helpottaa.
Anonyymi kirjoitti 10.02.2012 - 19:33
Kysymykset jäivät ilman vastauksia taas kerran, kun Harton tietämys loppui. Novidassa siis on 1 kaupungin kiinteistönhoitaja, joka tekee kaupungin työntekijänä töitä Novidalle. Novida ostaa tämän palvelun kaupungilta. Lisäksi Novidalla on yksi oma talonmies.
faktaa kirjoitti 10.02.2012 - 19:36
J.Koski on Novidan työntekijä eikä liity kaupungin henkilöstöön mitenkään. Novidan toinen kiinteistönhoitaja on kaupungin työntekijä, jonka novida ostaa palveluna kaupungilta. Uimahallilla on yksi kiinteistöhoitaja ja jäähallilla kaksi koska jäähalli on auki aamuseitsemästä iltakymmeneen sekä vklp. Kaupungin kiinteistönhoitajien mitoitusta tarkastetaan parin vuoden välein.
Harto Forss kirjoitti 10.02.2012 - 19:40
En todellakaan tiedä kaikkia kaupungin asioita. Eikä kuulukkaan tietää. En alunperinkään luvannut selvittää yllä olevan kommentin tietoja. Selvitän ne jotka lupaan. Asiat tahtovat paisua kuin pullataikina ja hetken kuluttua ei enää tiedetä mistä oli kysymys.
Täälläkun ryhdytään kirjoitti 10.02.2012 - 19:55
jotakin asiaa väntämmään lopuksi se leviää ja roiskuu,kun vetelä lehmän paska.
Täälläkun ryhdytään kirjoitti 10.02.2012 - 19:56
jotakin asiaa väntämmään lopuksi se leviää ja roiskuu,kun vetelä lehmän paska.
Anonyymi kirjoitti 10.02.2012 - 20:46
Näin käy. Kukahan nykkin oli tuon kiinteistönhoitajiin kohdistuneen hyökkäyksen takana? Aaltonen se yleensä on ollut kaupungintyöntekijöiden jahtaajana. Olisko ollut nytkin?
Anonyymi kirjoitti 10.02.2012 - 20:52
Siinäpä teillä on taas miettimistä. Tällä kertaa se ei ollut Aaltonen. En muista onko koskaan ollutkaan... ai niin se varikko. mitähän vitun kuninkaita te kaupungintyöntekijät kuvittelette olevanne? Suojatöitä sanon minä.
P.S kirjoittaako se Aaltonen tällä tyylillä?
no juu.. kirjoitti 10.02.2012 - 20:54
.. ku riittävästi kinataan ni kaikki o javan vika!
Mutta 19.36, aika tavalla samoja aikoja uimahallikin on auki? Miksi jäähallissa kaksi?
Anonyymi kirjoitti 10.02.2012 - 20:55
Ei kyllä, mutta sanavalinnoista päätellen heimolaisia.
Anonyymi kirjoitti 10.02.2012 - 20:57
Eiköst jäähallin kiinteistönhoitajat ajele jääkonetta? Uimahallissa ei vedenpintaa tartte hoitaa.
Anonyymi kirjoitti 10.02.2012 - 21:08
Aina pitää jotain jahdata. Huvinsa kullakin.
Anonyymi kirjoitti 10.02.2012 - 21:13
kaupungin rivityöläisiä ei ainakaan passaa kovin paljon nimillä loukata, kun eivät ole julkisuuden henkilöitä. Johtavat virkamiehet tekivätkin jo kaikkensa poliisitutkintaa myöden, mutta Java on edelleen vapaa mies. Kiusaamissyytteitäkin yritettiin nostaa, mutta kaupungin ainoa juristi valitti väätään osoitteeseen.
Aaltosta syytettiin sellaisesta mitä hän ei ollut tehnyt.
On tämä erikoinen kaupunki. muuten olen samaa mieltä kuin ylempänä: suojatyöpaikatkaan ei ole ikusia! Vaikka kuinka olisi kaverin avulla saatu.
anonyymi kirjoitti 10.02.2012 - 21:36
Siis uimahallikin tarvitsee toisen kiint.hoitajan. Siinä ehdotus seuraavaan teklaan.
Anonyymi kirjoitti 10.02.2012 - 21:49
Molemmat hallit suven kiinni. Miten nyt sitten? Onko
jollain nyt liikaa vapaata ja palkka juoksee?
anonyymi kirjoitti 10.02.2012 - 22:09
Hallit, koulut, päiväkodit, kaikki kiinni suvella. Terveyskeskus, vanhainkodit, ne on taas auki koko vuoden kellon ympäri ja niis on vaan yksi kiinteistönhoitaja, mites siellä? pääseekö ne lainkaan lomalle sitten jos noin ajatellaan.
Torstain paras juttu kirjoitti 10.02.2012 - 22:19
Tuppukylän Lätyskässä.
Kaatopaikan vanhan osan jälkihoitovelvoite pidetään edelleen Uudenkaupungin kaupungin nimissä,mutta sopimuksen mukaisesti Lassila&Tikanoja totettaa sitä käytännössä.Palvelun vakuudeksi yhtiö antaa 300.000 €uroa.Nyt meni yli hilseen,siis vanhan kaatopaikanosan hoidosta maksat ja teet työn ilmaiseksi,mielestäni kaupunkihan siinä maksumies on hoidosta.
Ulkoistetaa sehän kirjoitti 10.02.2012 - 22:34
tuntuu olevan taikasana tai siirretään hommat halvan työvoiman maihin niikun NOKIA Intiaa tai Madagaskarille siellä ei kaupunginjohtajallekkaan tarvitse maksaa 9.000€/kk+10.000€ tuottavuuspalkiota
Harto Forss kirjoitti 11.02.2012 - 04:09
Kyllä kaupunki on myynnistä huolimatta velvollinen hoitamaan kaatopaikan vanhanosan. Kaupassa on saatu sovittua, että sen hoitaa L&T. Käytännössä tämä tarkoittaa, että L&T maksaa kaatopaikasta hoidon maksaman summan enemmän. Tämän velvoitteen vakuudeksi L&T antaa 300 000€:n vakuuden.
Anonyymi kirjoitti 11.02.2012 - 11:44
Jo aiemmin perjantaina Paavo Väyrynen (kesk) mahtaili blogissaan voittaneensa perussuomalaisten Timo Soinin presidentinvaaleissa kaikissa vaalipiireissä ja myös Soinin kotikunnassa.
Väyrynen jatkoi samalla linjalla perjantai-illan Pressiklubissa.
Hän uhosi, että tulee antamaan "jytkylle lopullisen kuoliniskun".
- Soini pelkää, arvioi Väyrynen.
Anonyymi kirjoitti 11.02.2012 - 12:44
Väyrynen on politiikan huippuammattilainen mutta tämä jytky
kestää seuraaviin eduskuntavaaleihin saakka eikä sillä ole
väliä puhuuko Soini ruotsia vai syökö aamupuuronsa






K









Nimesi
Sähköpostiosoitteesi (ei näytetä yleisesti)
Kotisivusi osoite
Muista tietoni selaimen evästeessä seuraavia kommentointeja varten
Seuraa tähän kirjoitukseen tulevia kommentteja (mikä tämä on?)
Kommentti
Voit käyttää kommenteissasi seuraavia HTML-elementtejä: a, b, i, u, code
Viimeksi luetut

Tällä palstalla pidän viisi viimeksi lukemaani kirjaa ja annan niille hymiöitä mieltymykseni mukaan 1-5:een. Taiteellisesta vaikutelmasta minun kyvyilläni ei pysty hymiöitä jakamaan.

Åsa Schwartz: NefilitHymyHymyHymy

Hyvä dekkari ja mikäs muu kuin ruotsalainen. Schwartzin kolmas kirja, mutta vasta ensimmäinen suomennettu. Miten paljon Ruotsissa hyviä dekkareita onkaan, kun näköjään kaikkia ei ole suomennettukaan.

James Pattersson: Pahan  kidassaHuuto

Kirjasto oli kuukauden kiinni ja hyllyt on vähän tyhjiä kaikkien varautuessa kuukauteen. Käteeni osui jälleen mitä raain amerikkalainen dekkari. Ihmisiä tapetaan melkein joka sivuilla. Raadellaan ja veret juodaan. Ratkaisukin on venytetty 3-kerroksiseksi.

Antonio Hill: Kuolleiden lelujen kesäJalka suussaJalka suussaJalka suussa

Hill on espanjalainen ja koulutukseltaan psykologi ja sen kirjasta huomaa. Tavanomaisesta poikkeavaa, mielenkiintoista tarinaa alusta loppuun.

Vikas Swarup: Syyllisten seurueNolostunutNolostunutNolostunut

Eksoottisen maiden kirjailijoiden teoksia on mukavaa lukea. Tämä on intialainen dekkari. Juoni on monisäikeinen ja niitä viedään eteenpäin kertomalla luvuissa eri säikeistä. Lopulta sitten kaikki johtavat yhteen tapahtumaan. Kastilaitoksen Intiassa on valtava ero ylemmän ja alemman kastin välillä. Tässä nekin lopulta sekaantuvat.

Wilbur Smith: Vaaran vesilläKlink Klink (raha)

Tyypillinen amerikkalainen dekkari. Raakuutta, rahaa ja "rakkautta" ylenmäärin. Aioin kirjoittaa, että kuka tällaisia lukee, niinhän tein minäkin. Tosin tähän meni viikko ja erittäin väkinäisesti. Jätän harvoin kirjaa kesken ja nyt oli lieventävänä asianhaarana, että kirjasto meni kuukaudeksi kiinni enkä paljoa ole lukemista varannut.

 

Yhdistykset
Laskuri