Taas on päivä mennyt pienen askartelun merkeissä. Traktori tuli laitettua talvikuntoon. Ketjut päälle jne. Tiekin tuli ekan kerran tänä talvena aurattua vaikka ei sitä lunta vielä juuri ole ja maa on vielä sulaa. 

Aamulla pitää olla sitten 8:lta tyksissä ja siitä se päivä sitten alkaa. Illalla on hallituksessa merkittäviä asioita. Niihin olen perehtynyt, kun ei ole muutakaan lukemista. Säästöohjelma on eka merkittävä asia. Tosin teemme vasta esityksen valtuustolle, joten vielä on mahdollista saada lisätietoa. Olen käynyt muutaman päivän e-mail keskustelua erään asiantuntijan kanssa. Olen tosi kiitollinen hänen käyttämästään ajasta. 

Tieto luo tuskaa. On helppo sanoa, tehdään noin. Mitä enemmän tietää sitä vaikeammaksi päätöksenteko tulee. Terveydenhoito on meille äärimmäisen tärkeä asia. Jotkut tuntuvat ajattelevan, ei se minua koske, olen terve. Ei koskaan tiedä mikä sisällä jäytää vaikka itsensä terveeksi tuntisikin eikä tämä ole ikä asia. Nyt sitten pitää osata tehdä päätökset joilla saamme palvelut kohdalleen ja rahat niihin riittämään.

Kalannin keskusta-alueen kehittämisestä on käynnistynyt ikävä keskustelu. Nykyisin tuntuu kaikki kaupungin rakentaminen olevan joidenkin mielestä perseestä. Miten ihmeessä pääsemme ahdingosta ellemme saa tänne työpaikkoja ja asuntoja. Olisin ehdottomasti vastaan mikäli kaupunki alkaisi rakentaa kerrostaloa Kalantiin, mutta tätä ei esitetä vaan kaavoitusta ja rakentajan sekä sijoittajien etsimisestä. Tietenkin pitää olla tarkkana etteivät siltarumpu politiikot vieritä hommaa kaupungille kuten Tontonmäessä kävi.